byOzturk
06 Mayıs 2023, 17:45
Merhabalar,
Bir inceleme tadında hem bilgi hem de bir süredir araştırdığım motosiklet hakkında bilgileri sizinle paylaşmak istedim :bestmt:
https://i.hizliresim.com/6rvdy9r.jpg
Tüm Vergiler Dahil, Tavsiye Edilen Türkiye Satış Fiyatı: 104.900 ₺ / 06.05.2023 [Asgari ücret hesabı / 104.900 / 8.500 = 12,34 / Yani, 104.900 TL'lik bir ödemeyi 8.500 TL maaşla 13 ayda alabiliriz :farao:
Yurtdışı Fiyatı: 4.299 Euro / 94.058,67 Türk Lirası / 6 May 12:07 UTC [Aşağı yukarı 4 asgari ücret / İspanya]:santa:
Resmi Web Site Adresi: https://regalraptor.com.tr/regal-raptor-pilder-125--14
Bugün cumartesi olduğu için (06.05.2023) Regal Raptor'u aradığımda telefona cevap alamadım. Onlara ulaştığımda da hazırladığım bir kaç soru var merak için soracağım. Ekleme yaparım :)
Ürün Orijini: Ürünün aslı İspanya menşeili Leonart. İspanya, Tayvan ve Çin'de motosikletlerini üretmektedir. Pilder'in tasarımının Tayvan'da, üretiminin de Çin'de olduğunu "düşünüyorum" çıktığım araştırmalar karşısında. Haliyle de yerel bir marka olmasından ötürü İspanya'daki kullanıcıların videolarını dikkate aldım.
Teknik Özellikler
Bu verileri Leonart'ın İspanya'daki sitesinden aldım. Regal Raptor'da az bilgi bulunuyor. Parantez içindeki bilgileri ben kendim yazdım :cherry:
Şasi: ÇİFT BEŞİK ÇELİK (Çelik, çift borudan oluşan çerçeve anlamına geliyor)
Arka Süspansiyon: ALÜMİNYUM MONOBRAS (Tek kol alüminyum)
Gidon: Ø22mm YARIM DİREKSİYON
Ölçüler: UZUNLUK 2390 mm | GENİŞLİK 800 mm | YÜKSEKLİK 1125 mm
Aks Arası Mesafesi: 1686 mm
Sele Yüksekliği: 735 mm
Ön Süspansiyon: TERS ÇATAL Ø48mm | UZUNLUK 763 mm
Arka Süspansiyon: MERKEZİ TEK AMORTİSÖR | UZUNLUK 308 mm
Ön Işık: HYBRID LED HALO
Sinyal Lambaları: LED
Arka Işık: LED
Fren Sistemi: CBS SİSTEMİ (Kombine Fren Sistemi)
Ön Fren: ÇİFT Disk Ø300 mm
Arka Fren: Disk Ø260mm
Silindir Hacmi: 125cc
Silindir Sayısı: 2 SATIR (Bu ibare 2 silindirin yan yana ve aynı düzlemde konumlandığı anlamına gelir. Daha pürüzsüz güç çıkışı için kullanılır)
Maksimum Güç: 12 BG (Yaklaşık 8.95 KW)
Depo Kapasitesi: 12 LİTRE
Yakıt Türü: 95 / E5 (95 Oktan %5 Biyoetanol Yüzdesi)
Seferber Ağırlığı: 188 kg (Bu birim motosikletin kullanıma hazır olduğu ağırlık anlamına gelir. Yarı depo dolu, tüm sıvılar dolu gibi - Kullanıma hazır ağırlık)
Aktarma: ZİNCİR
Vites: 6 VİTES (Regal Raptor'un sitesinde 5 vites yazıyor, bilemedim)
Vites Oranı: 1. 31.89 / 2. 19.92 / 3. 15.47 / 4. 12.13 / 5. 10.23 / 6. 9.33
Jantlar: ÇİFT 5 KOL ALÜMİNYUM
Ön Lastik: 100/90-19 57H
Arka Lastik: 190/50ZR17 73W
Onay Türü: EURO 5
Tüketim: 2,8 l/100 km
CO2 Emisyonu: 65 g/km
şeklindedir.
## YouTube'da MineMoto kanalını izleyerek anlamaya çalıştığım, 2020-2021 model Euro 4 Pilder'in 33.000 KM analizleriyle ilgili aldığım bilgiler ##
Arıza 1: Kendisinin başına gelmemiş ama (benzin kalitesinden olduğunu ya da yanlış benzin kullandığını (oktan) düşünüyorum, 500KM civarında benzin pompası bozulmuş. Vlog sahibi -arıza aylar bazen bir yıldır sürükleniyordu- diyordu. Burada tam olarak neden bahsettiğini anlamadım.
Arıza 2: Arka amortisör. Ayarlı mı değil mi anlamadım ama bir yumuşama söz konusu olmuş. Doğru bir şekilde çalışmadığı için motorun açısının genişlediğini anlatmış. Haliyle amortisör salınca motosikletin uzunluğu artmış ve bir kesişme olmuş.
Bu arızaların sürecinde de Leonart motosikletleri geri çağırmış (Bu geri çağırma toplu değil, arızalı olanlar) serviste gereken tüm onarımları yapmış.
https://i.hizliresim.com/ttr7bct.png
Arıza 3: Pinyon tutucu isimli bir parça diyor, anlamadım. Bahsettiği parça pirinç malzemeden yapılmış. Belli bir süre sonra (sanırım titreşim) gevşemeye başladığını söylüyor ve o malzemenin iyi bir kalitede olmadığını söylüyor. Değiştirme/Sıkıştırma işlemi yapmış. Tespiti ardından garanti kapsamında değiştirilmiş.
https://i.hizliresim.com/hlt5h45.png
Deneyim 1: 1.88 boyunda olduğunu söylüyor. İlk başlarda hiç rahat değilmiş ve rahatsız hissediyormuş. Motosikletin özel bir oturuşu olduğundan ötürü 100KM'den sonra alışmaya, 200-300KM'den sonra bütünleşmeye ve keyif almaya başlamış.
Deneyim 2: Uzun kilometreler kullandığında (zannedersem titreşimden bahsediyor) ellerine "çok az" ulaştığını söylüyor. Hafif bir karıncalanma oluyormuş. Bu arada dikkat ettim motosikleti düz ve boş yolda 70-80 gibi kullanıyor. Üstüne çıkmadı.
Deneyim 3: Paslanma konusu.. Motosiklet ön fren kaliperlerinin orada, egzoz tutacaklarının orada (burada teneke/metal bir tutacak kopmuş - önemli bir parça değil), şasi ile gövde bağlantılarındaki civatalarda paslanma olduğunu söylüyor.
Egzoz Kısmı
https://i.hizliresim.com/kk2clgh.png
Diğer kısımlar
https://i.hizliresim.com/8spay58.png
"Aqui si esta" "Burada var" anlamına gelir.
"Mas oxido" "Daha fazla pas" anlamına gelir.
"Aqui no esta: roto" "Burada yok: bozuk" anlamına gelir. Sanırım bu kısım egzoz tutucusunun olduğu yer.
Deneyim 4: Motosikletin frenlerinin çok iyi olduğunu söylüyor (gerçekten) öve öve bitiremedi.
Deneyim 5: Arka teker yataklarının göreceli olarak 3000 KM'de bir yağlanması gerektiğini söylüyor. Sanırım o kısımda gres yağı kullanılan bir alan var. Oradaki yağın yeterli olmadığını söylüyor. Yapılmadığı taktirde arka tekerin kitlenebileceğini söylüyor (tozdan-kirden vs.)
Deneyim 6: Bu kadar şeyden sonra samimi bir şey söyleyeyim. Pilder'i tekrar alır mıyım - Evet / cevabını veriyor. Tamamen ve içtenlikle yankılanan "evet" cümlesini söylüyor. (4-5 defa evet dedi)
Deneyim 7:Titanyum ve döküm motordan bahsederek 33.000 KM'de tek bir motor ile ilgili arızası olmadığını söyledi (Videoyu çeken amcamız gayet motosikleti nizami (olması gerektiği gibi) kullanıyor.)
## Sonuç ##
Türkiye'de herhangi bir incelemesi olmadığı, insanların da fikir ve bilgi açlığı olduğunu bilerek derinlemesine bir araştırma yapmaya çalıştım. 33.000 KM'yi geçmiş ve aşmış bir motosiklet için arızaların olması normal, fabrikanın arkasında durması da çok güzel bir şey. Bazı deneyimlerin sonuçlarını bize anlattığı için de oluşabilecek sorunlar ile ilgili fikir oluşuyor.
Paslanmayla ilgili neler yapılabilir hiç bilmiyorum. Pas koruma şart gibi görünüyor. Sizin yorumlarınızı da merak ediyorum.
Tekeriniz düz bassın!
Bir inceleme tadında hem bilgi hem de bir süredir araştırdığım motosiklet hakkında bilgileri sizinle paylaşmak istedim :bestmt:
https://i.hizliresim.com/6rvdy9r.jpg
Tüm Vergiler Dahil, Tavsiye Edilen Türkiye Satış Fiyatı: 104.900 ₺ / 06.05.2023 [Asgari ücret hesabı / 104.900 / 8.500 = 12,34 / Yani, 104.900 TL'lik bir ödemeyi 8.500 TL maaşla 13 ayda alabiliriz :farao:
Yurtdışı Fiyatı: 4.299 Euro / 94.058,67 Türk Lirası / 6 May 12:07 UTC [Aşağı yukarı 4 asgari ücret / İspanya]:santa:
Resmi Web Site Adresi: https://regalraptor.com.tr/regal-raptor-pilder-125--14
Bugün cumartesi olduğu için (06.05.2023) Regal Raptor'u aradığımda telefona cevap alamadım. Onlara ulaştığımda da hazırladığım bir kaç soru var merak için soracağım. Ekleme yaparım :)
Ürün Orijini: Ürünün aslı İspanya menşeili Leonart. İspanya, Tayvan ve Çin'de motosikletlerini üretmektedir. Pilder'in tasarımının Tayvan'da, üretiminin de Çin'de olduğunu "düşünüyorum" çıktığım araştırmalar karşısında. Haliyle de yerel bir marka olmasından ötürü İspanya'daki kullanıcıların videolarını dikkate aldım.
Teknik Özellikler
Bu verileri Leonart'ın İspanya'daki sitesinden aldım. Regal Raptor'da az bilgi bulunuyor. Parantez içindeki bilgileri ben kendim yazdım :cherry:
Şasi: ÇİFT BEŞİK ÇELİK (Çelik, çift borudan oluşan çerçeve anlamına geliyor)
Arka Süspansiyon: ALÜMİNYUM MONOBRAS (Tek kol alüminyum)
Gidon: Ø22mm YARIM DİREKSİYON
Ölçüler: UZUNLUK 2390 mm | GENİŞLİK 800 mm | YÜKSEKLİK 1125 mm
Aks Arası Mesafesi: 1686 mm
Sele Yüksekliği: 735 mm
Ön Süspansiyon: TERS ÇATAL Ø48mm | UZUNLUK 763 mm
Arka Süspansiyon: MERKEZİ TEK AMORTİSÖR | UZUNLUK 308 mm
Ön Işık: HYBRID LED HALO
Sinyal Lambaları: LED
Arka Işık: LED
Fren Sistemi: CBS SİSTEMİ (Kombine Fren Sistemi)
Ön Fren: ÇİFT Disk Ø300 mm
Arka Fren: Disk Ø260mm
Silindir Hacmi: 125cc
Silindir Sayısı: 2 SATIR (Bu ibare 2 silindirin yan yana ve aynı düzlemde konumlandığı anlamına gelir. Daha pürüzsüz güç çıkışı için kullanılır)
Maksimum Güç: 12 BG (Yaklaşık 8.95 KW)
Depo Kapasitesi: 12 LİTRE
Yakıt Türü: 95 / E5 (95 Oktan %5 Biyoetanol Yüzdesi)
Seferber Ağırlığı: 188 kg (Bu birim motosikletin kullanıma hazır olduğu ağırlık anlamına gelir. Yarı depo dolu, tüm sıvılar dolu gibi - Kullanıma hazır ağırlık)
Aktarma: ZİNCİR
Vites: 6 VİTES (Regal Raptor'un sitesinde 5 vites yazıyor, bilemedim)
Vites Oranı: 1. 31.89 / 2. 19.92 / 3. 15.47 / 4. 12.13 / 5. 10.23 / 6. 9.33
Jantlar: ÇİFT 5 KOL ALÜMİNYUM
Ön Lastik: 100/90-19 57H
Arka Lastik: 190/50ZR17 73W
Onay Türü: EURO 5
Tüketim: 2,8 l/100 km
CO2 Emisyonu: 65 g/km
şeklindedir.
## YouTube'da MineMoto kanalını izleyerek anlamaya çalıştığım, 2020-2021 model Euro 4 Pilder'in 33.000 KM analizleriyle ilgili aldığım bilgiler ##
Arıza 1: Kendisinin başına gelmemiş ama (benzin kalitesinden olduğunu ya da yanlış benzin kullandığını (oktan) düşünüyorum, 500KM civarında benzin pompası bozulmuş. Vlog sahibi -arıza aylar bazen bir yıldır sürükleniyordu- diyordu. Burada tam olarak neden bahsettiğini anlamadım.
Arıza 2: Arka amortisör. Ayarlı mı değil mi anlamadım ama bir yumuşama söz konusu olmuş. Doğru bir şekilde çalışmadığı için motorun açısının genişlediğini anlatmış. Haliyle amortisör salınca motosikletin uzunluğu artmış ve bir kesişme olmuş.
Bu arızaların sürecinde de Leonart motosikletleri geri çağırmış (Bu geri çağırma toplu değil, arızalı olanlar) serviste gereken tüm onarımları yapmış.
https://i.hizliresim.com/ttr7bct.png
Arıza 3: Pinyon tutucu isimli bir parça diyor, anlamadım. Bahsettiği parça pirinç malzemeden yapılmış. Belli bir süre sonra (sanırım titreşim) gevşemeye başladığını söylüyor ve o malzemenin iyi bir kalitede olmadığını söylüyor. Değiştirme/Sıkıştırma işlemi yapmış. Tespiti ardından garanti kapsamında değiştirilmiş.
https://i.hizliresim.com/hlt5h45.png
Deneyim 1: 1.88 boyunda olduğunu söylüyor. İlk başlarda hiç rahat değilmiş ve rahatsız hissediyormuş. Motosikletin özel bir oturuşu olduğundan ötürü 100KM'den sonra alışmaya, 200-300KM'den sonra bütünleşmeye ve keyif almaya başlamış.
Deneyim 2: Uzun kilometreler kullandığında (zannedersem titreşimden bahsediyor) ellerine "çok az" ulaştığını söylüyor. Hafif bir karıncalanma oluyormuş. Bu arada dikkat ettim motosikleti düz ve boş yolda 70-80 gibi kullanıyor. Üstüne çıkmadı.
Deneyim 3: Paslanma konusu.. Motosiklet ön fren kaliperlerinin orada, egzoz tutacaklarının orada (burada teneke/metal bir tutacak kopmuş - önemli bir parça değil), şasi ile gövde bağlantılarındaki civatalarda paslanma olduğunu söylüyor.
Egzoz Kısmı
https://i.hizliresim.com/kk2clgh.png
Diğer kısımlar
https://i.hizliresim.com/8spay58.png
"Aqui si esta" "Burada var" anlamına gelir.
"Mas oxido" "Daha fazla pas" anlamına gelir.
"Aqui no esta: roto" "Burada yok: bozuk" anlamına gelir. Sanırım bu kısım egzoz tutucusunun olduğu yer.
Deneyim 4: Motosikletin frenlerinin çok iyi olduğunu söylüyor (gerçekten) öve öve bitiremedi.
Deneyim 5: Arka teker yataklarının göreceli olarak 3000 KM'de bir yağlanması gerektiğini söylüyor. Sanırım o kısımda gres yağı kullanılan bir alan var. Oradaki yağın yeterli olmadığını söylüyor. Yapılmadığı taktirde arka tekerin kitlenebileceğini söylüyor (tozdan-kirden vs.)
Deneyim 6: Bu kadar şeyden sonra samimi bir şey söyleyeyim. Pilder'i tekrar alır mıyım - Evet / cevabını veriyor. Tamamen ve içtenlikle yankılanan "evet" cümlesini söylüyor. (4-5 defa evet dedi)
Deneyim 7:Titanyum ve döküm motordan bahsederek 33.000 KM'de tek bir motor ile ilgili arızası olmadığını söyledi (Videoyu çeken amcamız gayet motosikleti nizami (olması gerektiği gibi) kullanıyor.)
## Sonuç ##
Türkiye'de herhangi bir incelemesi olmadığı, insanların da fikir ve bilgi açlığı olduğunu bilerek derinlemesine bir araştırma yapmaya çalıştım. 33.000 KM'yi geçmiş ve aşmış bir motosiklet için arızaların olması normal, fabrikanın arkasında durması da çok güzel bir şey. Bazı deneyimlerin sonuçlarını bize anlattığı için de oluşabilecek sorunlar ile ilgili fikir oluşuyor.
Paslanmayla ilgili neler yapılabilir hiç bilmiyorum. Pas koruma şart gibi görünüyor. Sizin yorumlarınızı da merak ediyorum.
Tekeriniz düz bassın!