alicebbar
20 Ocak 2023, 09:58
Selam arkadaşlar konu başlığını göremediğim bu modeli kullanıcı bilgilendirme amaçlı açmış bulunmaktayım. Şu an hali hazırda sahibi olup izlenimlerimi vakit buldukça buradan da paylaşıyor olacağım. Sitesi üzerinde edindiğim donanım bilgilerini ekliyorum. İyi günler.
Ürüne ait satıcı linki : Buraya Tıklayın. (https://www.rksmotor.com.tr/model/freccia-150.html)
Ürüne ait Katalog linki : Buraya Tıklayın. (https://www.rksmotor.com.tr/pdf-tr/freccia-150.pdf)
https://www.rksmotor.com.tr/upload/urunler/freccia-150-20220305-140409-1.png
https://www.rksmotor.com.tr/upload/urunler/freccia-150-20220305-140410-2.png
https://www.rksmotor.com.tr/upload/urunler/freccia-150-20220305-125748-1.png
https://www.rksmotor.com.tr/upload/urunler/freccia-150-20220305-125749-2.png
https://www.rksmotor.com.tr/upload/urunler/freccia-150-20220305-125749-3.png
tommygun
23 Ağustos 2024, 20:14
Rks Freccia 150 alan bir kullanıcının ekşisözlük'te yer alan mağduriyetini aşağıya kopyalayıp yapıştırıyorum.
sizlere ‘’yeniciftlik’’ isimli çaylak üyenin ricası üzerine bu başlığı açıyorum.
herkese selamlar,
konunun güncel tutulması için desteklerinizi bekliyorum.
başımdan geçen , beni mağduriyete uğratan durumu sizlerin ve bu firmalardan alım yapmayı düşünen kullanıcılar için yazıyor olacağım.
mağduriyet içinde mağduriyet , sorun içinde sorun bolca içermektedir.
konuyu uzun uzaya okumak istemeyenler için özet geçeyim.istanbul çekmeköy uçar motordan satın aldığım rks markalı freccia 150 modelli motosikletin bana ayıplı şekilde satılması , alındıktan 3 km sora bozulması , değişim istemem ve kabul edilmemesi yönündedir.
aşağıda anlattıklarım ise baştan beri yaşanılanlar ve mahkeme sürecindeki detaylardır.
haydi başlayalım.
günlük olarak işe gidip gelmek amacıyla istanbul e-5 güzergahında 25km gidir 25 km geliş olarak kullanacağım motosiklet arayışına girdim.ekonomik şartlar ve kredi kartı taksitlendirme avantajından dolayı distribütörlüğünü mj group’un yaptığı rks markalı freccia 150 modelli gaziantep merkezli çinden ithal edilen motosikleti almaya karar verdim.karar ile motosiklet fuarının tarihlerinin birbirine çok yakın olmasından dolayı bekleyip fuara gidip görüp iyice konuşup satın alım yapma şeklinde ilerledim.
20 mart 2024 çarşamba günü fuarda ilgili markanın standını ziyaret ettim.benimle ilgilenen satış danışmanı istanbul anadolu yakasında bir çok şubesi olan uçar motorun çekmeköy şubesinin müdürüydü.satışın şube üzerinden gerçekleşeceğini tarafıma iletti.hatta avrupa yakasında oturduğumdan dolayı eve bile bıraktırabileceğini iletti , gerek olmadığını çekmeköye gitmeyip altunizade şubeden teslim alacak şekilde işlem yaparsa memnun olacağımı dile getirdim.okeyleşip ödemeyi gerçekleştirdim.110.950 ?
ertesi gün sizi arayacaklar sigorta yaptırmanızı dile getirecekler ve yardımcı olacaklar dedi ve oradan ayrıldım.ertesi gün arayan soran olmayınca akşama tekrar kendisiyle irtibata geçip aksilik olduğunu ertesi gün sabah sizi arayacaklar dedi.öğlen gibi aradılar sigorta işlemlerini hallettikten sonra evrakların tarafıma iletileceğini , tescil ve plaka basım sürecinden sonra çekmeköy’den teslim alacağımı belirttiler.fuardaki danışmana tekrar dönüğümde özür diledi ve bu şekilde olacağını söyledi.olsun dedim kabul ettim ve işlemlere devam edildi.
şimdi rezaletimizin başladığı noktaya giriş yapıyoruz.
23 mart 2024 cumartesi günü rezmi prosedürleri tamamlayıp plakamı alıp aracı teslim almak için şubeye gittim.araç hazırdı , kozmetik ve elektronik kontrol yapıldı.soğutma suyu nerden koyuluyor ve kontrol ediliyor tarzı sorularıma oradaki teslim eden danışman bilmiyorum ki servisten arkadaşları çağırayım söylesinler , ekranda saati nasıl ayarlayacağım sorusuna da aynı şekilde cevabı veren bir teslim görevlisi benimle ilgilendi.
aracı teslim aldım üstüne bindim ve yola çıktım.3 km yol gittikten sonra aracın harareti yükseldi , teklemeye ve gaz yememeye başladı.hemen benzincide durup teslim eden görevliyi aradım. durumu izah ettim . kontağı kapatmayın biraz çalışsın dedi servisle görüşüp döneceğim dedi. hararet son haddeye kadar yükselmiş ve araç uyarı veriyordu.danışman geri aradı çalışmaya devam etsin 5 dakikaya kalmaz fan devreye girecek ve sorun kalmayacaktır dedi.bir kaç dakika içerisinde motordan çok ağır kokular gelmeye başladı ve motor arıza lambası yandı.sıcaktan motorun yanına yaklaşılmıyordu neredeyse.geri aradım ve hemen motoru kapatın yanıtını aldım.danışmana kontrol etmeleri için birilerini yönlendirin dedim ve mümkün olmadığını çekiciyle getirebileceğimi söylediler.mağaza müdürüne konuyu iletince hızlıca ekipten 2 personeli yönlendirdiklerini söyledir.servisteki personelin gelmesini beklerken sinyal-korna kolunun yamuk olduğunu fark ettim düzgün tutturulmamış ve kendi ekseninde hareket ediyordu. gidon üzerine baktığımda gidonun şasiye bağlanan kısımdaki vidanın boşta olduğunu gördüm. bakın kontrol edildi teslim edildi diye tarafıma iletilen belgede hayati bir civatanın sökük olmasından bahsediyorum size. desteğe gelen servis görevlisi arkadaşlar aracı kontrol etti ve burada yapılacak bir şey olmadığını , servise götüreceklerini , servisin birazdan kapanacağını , pazartesi günü bana bilgi vereceklerini ilettiler. ilgili arkadaşlardan birisi aracımı aldı ben de diğer personelle birlikte servise gittim. araç servise sürülerek leş gibi kokular yayarak 3 km’lik yolda 5-6 defa durup motor kapatılıp dinlendirilerek getirildi. tekrar ediliyorum o vaziyetteki araç sürüldü. servise kesinlikle tamir istemediğimi ve motor üzerinde işlem yapmamalarını belirttim.kontrol edelim döneceğiz dediler.serviste de hiçbir şekilde yeni aracın kusuru değil de normal arızaymış gibi araç hararet yapıyor formu tarafıma teslim edildi.servisten uzaklaştım. fuar henüz bitmemişken rotamı uçar yetkilileri ve mj grup yetkilileriyle görüşmek için fuara çevirdim.orada bir yetkiliyle görüştüm tamir yapılacak yanıtını aldım.kabul etmeyeceğimi ve ayıplı mal olduğunu değişim istediğimi dile getirdim.
yukarıda açıkça görülmektedir ki fabrika kontrolü düzgün yapılmamış bir ürün bana satılmış ve bayiden çıktığı gibi arızalanarak beni yarı yolda bırakmıştır.
yine herkes tarafından bilinmektedir ki motor ve soğutma sistemi bir motorun kalbidir. bir kez hararet yaparsa ciddi tahribat bırakır ve asla ilk gün ki gibi olmaz. randıman vermez.
markanın , tedarikçinin , şubenin info adreslerine topluca durumu izah eden , malın ayıplı olarak bana satıldığını belirten , kesinlikle tamir istemediğimi ve misliyle değişim istediğimi belirten mail gönderdim.mailiniz tarafımıza ulaşmıştır şekilde dönüş yaptılar sadece.bir kaç gün sonra aradılar ve tamir edildiğini gelip almam gerektiğini söylediler.bana sadece bilgi verilecekti ve benden onay alınmadan işlem yapılamayacağını söyledim.hakkımı yasal yollarla arayacağımı motoru teslim almayacağımı belirttim.
maile dönüş alamadıktan sonra firmalara ihtar gönderdim.uzun süre dönüş olmayınca uçar motorun müşteri ilişkileri birimine talebimin ne aşamada oduğunu sormak için aradığıktan birkaç gün sonra genel merkez fabrika hukuk biriminden telefonla dönüş aldım.yapılacak bir şey olmadığını motorun çalışır vaziyette olduğunu sözlü olarak dönüş aldım.hemen ertesi gün de uçar motordan motoru 2 gün içerisinde teslim almam gerektiğini konusunda yazılı dönüş aldım.yine aynı şekilde konuyu tüketici mahkemesine taşıyacağımı ve teslim almayacağımı içerecek şekilde maile yanıt verdim.
bundan sonraki süreci ise avukatıma devrettim.yasa gereği mahkeme açılmadan önce arabuluculuk zorunluluğu var.arabuluculuk davası açıldıktan birkaç saat sonra uçar motor müşteri ilişkileri müdürü tarafından arandım ve değişim talebinizi onayladık her şeyi ve yapılan tüm masrafları kabul ediyoruz fakat sürecin tamamlanması için arabuluculuk görüşmesinin yapılacağını orada da tüm her şeyi kabul edeceğimizi avukatlarımız aracılığıyla söyleyeceğiz şeklinde dönüş aldım.
arabuluculuk günü geldi , firma avukatları bunları söylememiş gibi görüşmede kesinlikle kabul etmediklerini belirtip ikinci görüşmede de aynı şekilde yanıt verdikleri tarafıma iletilen değiştiriyoruz söylemlerinin yanlış olduğunu belirtmişler( arabuluculuk görüşmelerine ben katılmadım avukatım katıldı)
akabinde mahkeme sürecimiz başladı.
tarafların savunması alındı.motoru benim bozduğumu söyleyen mi dersiniz , tamir edin diyip şimdi de değiştir diyorsunuz diyen mi dersiniz.iyi niyetli değilmişim.kötüye kullanıyormuşum güya.
mahkeme kasım 2024 de görülecek.bu günlerde de mahkemenin atadığı 3 bilirkişi keşfe gidecek.
baştan beri hiçbir mecraya konuyu yazmadım ama her gün yazılan şikayetleri görükte insanları nasıl mağdur ettiklerini görünce ben de firmanın insanlara neler yaşattığını göstermek adına konuyu ekşisözlükte paylaşmaya karar verdim.
şimdi bana neden çin aldın , kemik gibi japon varken diyeceksiniz.hiç mi araştırmadınız diyeceksiniz.
konuşmanın ilk başında söyledim cevabı , ekonomik durumlar ve ödeme taksitlendirme avantajı.
ne olursa olsun insanları enayi yerine koymaya , bozuk ürün satmaya , mağdur etmeye kimsenin hakkı yok.
https://eksisozluk.com/rks-motor-ucar-motor-mj-grup-scooter-rezaleti--7868558?a=popular