nicknamer
19 Kasım 2022, 15:46
Selamlar,
İstanbul'da A'dan B'ye gideyim diye edindiğim retro görünümlü motosikletimdir. Ruhsatta ZNPA-125 diye geçiyor.
Şu an 8.000 km'ye yaklaştık, 2021 model ve ben yaklaşık 1.000 km'dir şehir içi kullanıyorum.
182 boy ve 105+ kiloyum. Bu boya rağmen ayaklarım yere tam basmıyor. Kilo olarak bir dezavantaj yaşamadım. Ön diz mesafesi çok geniş, bu sebeple tercih ettim zaten. Şimdiye kadar tek kronik sorunun arka çanta olduğunu yazmışlar. Bence haklılar da. Çantasız sürüyorum şimdilik. Fabrika çıkış USB'li geliyor ancak kafa tarafında kapalı bölmede USB girişi, Samsung S20 FE telefonum sığmadığı için şarj özelliğini kullanamıyorum. Bir usta bulup USB'yi ayna çevresinde konumlandırabilirsem işe yarayacaktır diye düşünüyorum. Frenleri idare ediyor ancak bir Yamaha değil denir ya, işte bunda bir RKS bile değil diyebilirim. Ön fren özellikle biraz dikkatsiz, eğitimsiz birini yere düşürür. Kombine fren sistemi var ancak abs yok. Tekerler ufak, yolu hissediyorsunuz. Dışında gidiş, duruş, şehir içi fazlasıyla yeterli. Hava soğutmalı bir model haliyle motoru park edip, sele altı bagajı açarsanız tatlı bir sıcaklık hissediyorsunuz. Koltuk altı bagajına kask girmiyor ama mont eldiven, çantadaki laptop sığıyor. Gidon altında bir tane de poşet asmalık plastik var güzel bir detay olmuş; markete uğradım birşey aldım çıktım iyi. Fabrika çıkış dörtlü sinyal ile geliyor. Modelde EOBD bulunduğunu yazmışlar. 8.4 beygir, 8.2nm tork bulunuyor. Euro 5 ile geliyor. Benzin kapağı elde kalıyor ancak sele altında değil, bu yönüyle idare edebilir yere koymuşlar. Yani yolcuylasanız, benzin alırken inmesi gerekmiyor hatta siz de inmeden yakıt alabilirsiniz. Özetle fiyat-performans diyebilirim.
Akıllarda biraz daha canlanması adına: Vespa LX150 ie modeline de sahibiz, ondaki diz mesafesi buna göre kısa, bunda daha rahat seyahat edebiliyorsunuz. Vespa LX150 ie ile kalkış ve sürüş esnasında hızlanma karşılaştırması yaptık. Aradaki 25 cc farkı hissettirmiyor. Vespa birkaç metre önünüzde seyrediyor. Vespa'da sele altında benzin kapağı, sürekli açmak zorundasınız.
İstanbul'da A'dan B'ye gideyim diye edindiğim retro görünümlü motosikletimdir. Ruhsatta ZNPA-125 diye geçiyor.
Şu an 8.000 km'ye yaklaştık, 2021 model ve ben yaklaşık 1.000 km'dir şehir içi kullanıyorum.
182 boy ve 105+ kiloyum. Bu boya rağmen ayaklarım yere tam basmıyor. Kilo olarak bir dezavantaj yaşamadım. Ön diz mesafesi çok geniş, bu sebeple tercih ettim zaten. Şimdiye kadar tek kronik sorunun arka çanta olduğunu yazmışlar. Bence haklılar da. Çantasız sürüyorum şimdilik. Fabrika çıkış USB'li geliyor ancak kafa tarafında kapalı bölmede USB girişi, Samsung S20 FE telefonum sığmadığı için şarj özelliğini kullanamıyorum. Bir usta bulup USB'yi ayna çevresinde konumlandırabilirsem işe yarayacaktır diye düşünüyorum. Frenleri idare ediyor ancak bir Yamaha değil denir ya, işte bunda bir RKS bile değil diyebilirim. Ön fren özellikle biraz dikkatsiz, eğitimsiz birini yere düşürür. Kombine fren sistemi var ancak abs yok. Tekerler ufak, yolu hissediyorsunuz. Dışında gidiş, duruş, şehir içi fazlasıyla yeterli. Hava soğutmalı bir model haliyle motoru park edip, sele altı bagajı açarsanız tatlı bir sıcaklık hissediyorsunuz. Koltuk altı bagajına kask girmiyor ama mont eldiven, çantadaki laptop sığıyor. Gidon altında bir tane de poşet asmalık plastik var güzel bir detay olmuş; markete uğradım birşey aldım çıktım iyi. Fabrika çıkış dörtlü sinyal ile geliyor. Modelde EOBD bulunduğunu yazmışlar. 8.4 beygir, 8.2nm tork bulunuyor. Euro 5 ile geliyor. Benzin kapağı elde kalıyor ancak sele altında değil, bu yönüyle idare edebilir yere koymuşlar. Yani yolcuylasanız, benzin alırken inmesi gerekmiyor hatta siz de inmeden yakıt alabilirsiniz. Özetle fiyat-performans diyebilirim.
Akıllarda biraz daha canlanması adına: Vespa LX150 ie modeline de sahibiz, ondaki diz mesafesi buna göre kısa, bunda daha rahat seyahat edebiliyorsunuz. Vespa LX150 ie ile kalkış ve sürüş esnasında hızlanma karşılaştırması yaptık. Aradaki 25 cc farkı hissettirmiyor. Vespa birkaç metre önünüzde seyrediyor. Vespa'da sele altında benzin kapağı, sürekli açmak zorundasınız.