Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda, 10’dan Fazla Elektrikli Motosiklet Modelini Piyasaya Sunacak
Honda, 2025 yılına kadar küresel olarak 10’dan fazla elektrikli motosiklet modelini piyasaya sürmeyi planlarken; elektrikli modellerin yıllık satışlarını gelecek beş yıl içinde 1 milyon adede, 2030 itibarıyla ise toplam satışının yüzde 15’lik bölümüne denk gelen 3,5 milyon adede çıkarmayı hedefliyor.
Honda açıklamasına göre, dünyanın en büyük motosiklet üreticisi olan şirket, 2050 yılına kadar tüm ürünleri ve kurumsal faaliyetler için sıfır karbon hedefini gerçekleştirmeyi planlıyor.
Honda, bu hedefi doğrultusunda elektrikli motosikletleriyle kullanıcılarına konforlu ve güvenli sürüş imkanı sunmaya ve yazılım teknolojisi ile geliştirdiği ürünleriyle sektöre öncülük etmeye devam ediyor.
Honda, çevresel stratejileri kapsamında tüm motosiklet ürünleri için 2040’larda sıfır karbon hedefini gerçekleştirmeyi hedeflerken; aynı zamanda içten yanmalı motorları geliştirmeye de devam edeceğini açıkladı.
Şehir hayatı için giderek önemli bir taşıt haline gelen motosiklet konusunda Honda’da elektrikli modellere geçiş için çalışmalarının hızlandırırken; içten yanmalı motorları geliştirmeye ve karbon emisyonlarını azaltma girişimlerine devam ediyor.
Global motosiklet pazarının büyüyeceğini öngören Honda, farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılayan elektrikli motosikletleri piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Özellikle Commuter EV’ler, Commuter Elektrikli Motosikletler (EM) – Elektrikli Bisikletler (EB) ve Fun modellere odaklanan Honda, müşterilerinin mobilite ihtiyaçları için en uygun ürünleri hayata geçirmek için çalışmalarını sürdürüyor.
Bu doğrultuda; bireysel kullanım için 2024 – 2025 yılları arasında Asya, Avrupa ve Japonya’da iki Commuter EV modelini piyasaya sürülmesi planlanıyor. Küresel olarak yaklaşık 50 milyon adet olan elektrikli motosiklet satışlarının yüzde 90’ından fazlasını oluşturan Commuter EM ve Commuter EB ürünleri için en büyük pazar olan Çin’e ek olarak Asya, Avrupa ve Japonya’da 2022 ile 2024 yılları arasında toplam beş kompakt ve uygun fiyatlı model satışa sunulacak.
Honda, Commuter EV’lere ilave olarak FUN EV platformu temel alınarak 2024 – 2025 yılları arasında Japonya, ABD ve Avrupa’da toplam üç büyük boyutlu FUN EV modelini müşterilerinin beğenisine sunacak. Honda, ayrıca sürüş keyfini bir sonraki nesle aktarmak amacıyla tasarlanan Kids Fun EV modelini de tanıtacak.
Elektrikli Motosikletlerde Batarya Ve Yazılım Teknolojileri
Şarj altyapısının iyileştirilmesi ve batarya özelliklerinin standartlaştırılması, elektrikli motosikletlerin yaygın olarak benimsenmesi için büyük önem taşıyor.
Şarj altyapısının geliştirilmesinin bir parçası olarak Honda, pil paylaşımının yaygınlaştırılmasını ve elektrikli motosiklet modellerini tamamen katı hal batarya ile donatmayı hedefliyor. Bu kapsamda en büyük motosiklet pazarlarından biri olan Endonezya’da, Honda tarafından geliştirilen Mobil Güç Paketi (MPP) kullanan motosikletler için pil paylaşım hizmeti verilmesi amacıyla bir ortak girişim kuruldu.
Hindistan’da bu yılın sonuna kadar elektrikli üç tekerlekli taksiler için Honda’nın pil paylaşım merkezi hizmete başlayacak. Bu çalışmaların devamında ise uzun vadede pil paylaşımını diğer Asya ülkelerinde yaygınlaştırması için girişimlerini genişletilmesi de Honda’nın planları arasında yer alıyor.
Elektrifikasyon Stratejisi Kapsamında Yeni İş Birlikleri
Elektrikli motosiklet üretimine geçiş sürecinde markalar arası iş birlikleri ön plana çıkarken; 2022 yılının nisan ayında Japonya’da Honda; ENEOS Holding ve Kawasaki, Suzuki, Yamaha ile birlikte Gachaco adında yeni bir şirket kurduğunu duyurdu. Bu ortak girişim şirketi ile elektrikli motosikletler için standartlaştırılmış değiştirilebilir pillerin paylaşım hizmeti sunulması için gerekli olan altyapının geliştirilmesi sağlanacak. Şirket, bu sonbaharda motosiklet pil paylaşım hizmetine başlamayı planlıyor.
Dört büyük Japon motosiklet üreticisi, değiştirilebilir piller için ortak özellikler üzerinde anlaşmaya varırken; Honda, Avrupa’daki Değiştirilebilir Piller Motosiklet Konsorsiyumu’na (SBMC) katıldı ve Hindistan’daki ortaklığı kapsamında değiştirilebilir bataryaların standardizasyonu için çalışıyor. Yazılım geliştirme alanında ise Honda, elektrikli motosiklet ürünleri için bağlantılı alanda yeni değer yaratmak için Drivemode şirketi ile faaliyetlerini sürdürüyor.
Honda, 2024’te satışa çıkması planlanan Commuter EV modelinden başlayarak kalan menzili dikkate alan optimum rota seçenekleri, şarj noktası bildirimi gibi bağlantı yoluyla sürüş kalitesini sürekli zenginleştiren kullanıcı deneyimini (UX) güvenli sürüş koçluğu ve satış sonrası servis desteği özellikleriyle birlikte sunacak.
Ayrıca gelecekte yalnızca motosikletlerini birbirine bağlayarak değil, aynı zamanda geniş bir Honda ürün yelpazesini birbirine bağlayarak daha fazla değerin üretileceği bir platform kurulacak.
Kaynak: Sanayigazetesi.com.tr
https://imagizer.imageshack.com/img923/8702/yqfuUc.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/6892/7DGdiM.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/2550/7keFLu.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/6509/mPVxJW.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/4067/lZpPS3.jpg
bursalıali
14 Ekim 2022, 03:01
Acaba diyorum ; şu an ülkemdeki akaryakıtlı otoyu , elektrrikliye çeviren firmalar gibi , benim benzinli motosikletimi elektrikliye çeviren servisler de
olabilecek mi ? Amma önce şarz sürelerinin kısalması gerek. Ne edeyim 100 km gittikten sonra 4 saatte şarzı tamamlanan motoru. 30 - 40 dakika şarz ile
200 km yapabilecek motoru yapmayınca ,benim yanıma hiç gelmesinler.
LynXMaSTeR
21 Ekim 2022, 09:49
Acaba diyorum ; şu an ülkemdeki akaryakıtlı otoyu , elektrrikliye çeviren firmalar gibi , benim benzinli motosikletimi elektrikliye çeviren servisler de
olabilecek mi ? Amma önce şarz sürelerinin kısalması gerek. Ne edeyim 100 km gittikten sonra 4 saatte şarzı tamamlanan motoru. 30 - 40 dakika şarz ile
200 km yapabilecek motoru yapmayınca ,benim yanıma hiç gelmesinler.
5 dk şarj ile 300 km yapabilecek kapasiteye gelmedikçe almam.
mevcut motosikletlerin deposunu 5 dk da doldurup 300 km yapabiliyoruz :)
Carbondioxid
21 Ekim 2022, 14:26
Gelecek elektrik'te ,seneler evvel yazmış idim (kendimi kahin gibi hiss ediyorum :queen: )
Bekleme olmayacak ! istasyonlarda batarya/pil reyonu olup , bitik/yarım bataryanızı motordan söküp , dolusunu alıp takmak , deponuza benzin doldurma süresinden bile kısa olacak.
Dizel'ler sanırım 15/20 yıl daha hizmette olacak ancak! yalnızca tork gerektiren yük taşımacılığı/askeri ulaşım vs için uygulamada olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=C2zh5f71O8o
logaritma
21 Ekim 2022, 15:16
Sıkılmadınız mı şu elektrikli motor araba haberleri cep telefonu firmalarından tut beyaz eşya firamalarına teknoloji firmalarına kadar bütün markalar ya elektrikli motor üretim işine giriyor ya araba üterim işine giriyor …
hasmet
21 Ekim 2022, 15:21
E hadi hayırlısı. Honda bu işe girerse fiyatlar daha makul olacaktır... Daha doğrusu fiyatlar daha makul olacağı için Honda bu işe girecektir :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Sıkılmadınız mı şu elektrikli motor araba haberleri cep telefonu firmalarından tut beyaz eşya firamalarına teknoloji firmalarına kadar bütün markalar ya elektrikli motor üretim işine giriyor ya araba üterim işine giriyor …
"İşine giren" çok da üretip satan yok... Harley dışında elektrikli model üreten köklü motosiklet firması yok hâlâ...
logaritma
21 Ekim 2022, 15:32
Gelecek elektrik'te ,seneler evvel yazmış idim (kendimi kahin gibi hiss ediyorum :queen: )
Bekleme olmayacak ! istasyonlarda batarya/pil reyonu olup , bitik/yarım bataryanızı motordan söküp , dolusunu alıp takmak , deponuza benzin doldurma süresinden bile kısa olacak.
Dizel'ler sanırım 15/20 yıl daha hizmette olacak ancak! yalnızca tork gerektiren yük taşımacılığı/askeri ulaşım vs için uygulamada olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=C2zh5f71O8o
Elektrik yeni bir şey değilki gelecek olsun tarihte ki ilk araçlar elektrikli araçlardır ilk yapılan motorlu bisiklet elektriklidir henry ford , ferdinand Porsche ilk yaptığı araçlar elektriklidir .. tarihte defalarca elektrikli araçlar denemeleri üretimleri yapıldı yani yeni bir şey değil ..
Elektrikli araçlar gelecek mi değil mi onu zaman gösterecek nitekim teknik veriler o bağlamda ilerlemiyor birincisi elektrikli arabada pil ömrü 10 yıl ortalama mesela yanlış hatırlamıyorsam tesla da 8 yıl 160 bin km idi ve pillerin değişimi yanlış hatırlamıyorsam 15 bin dolardı zaten üstüne biraz daha eklese sıfır tesla alırlar... ayrıca piller de bulunan kobalt ve diğer ağır metaryaller doğaya zararı çok fazla teknik veriler var .. bir yerde okumuştum sadece Çin’deki araçları trafikten çekip yerlerine elektrikli araç koysalar şu amda dünyada o elektriği üretebilecek bir alt yapı elektrik kaynağı yokmuş .. uzun şarj süreleri ac dc şarj cihazı sorunsalları ayrı problem.. uzun şarj süreleri ayrı sıkıntı kısa menzil ayrı sorun ..
Sürenlerin ve testerların testleri YouTube da bolcana var firmaların verdiği menzil verileriyle normal de yolda sürüş koşulları kriterleri menzilde çok fark ettiriyor .. yani araçların üretilmesi sorun değil bugün cep telefonu üreten bir sürü firma araba işine gireceğini açıkladı keza teknoloji firmaları da öyle hatta sektörün dışındaki bazı firmalar bile bu işe girişceğini açıkladı .. herkes bu işe giriyor ..
Neyse bekleyip görücez …
Carbondioxid
21 Ekim 2022, 15:43
Neyse bekleyip görücez …
Kompile teorisi sevmem ancak eninde sonunda gerçekleşecek , esas soru şu ! kaçımız/kaç tanemiz bu sefayı sürecez/görebileceğiz. bi kenara evvela daş ve zoppa atmakta faide var sanırım :) :king:
logaritma
21 Ekim 2022, 16:03
E hadi hayırlısı. Honda bu işe girerse fiyatlar daha makul olacaktır... Daha doğrusu fiyatlar daha makul olacağı için Honda bu işe girecektir :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
"İşine giren" çok da üretip satan yok... Harley dışında elektrikli model üreten köklü motosiklet firması yok hâlâ...
O başka ama üretirler elektrikli araba motorsiklet üretmek normal içden yanmalı araba motor üretmek kadar zor değil anladığım kadarı ile yoksa bu kadar markalar rahatça bu işlere giremezlerdi..
benim aklımda kalan yanlışım da olabilir düzeltirler xiaomi ,oppo realme grubu, Apple , Samsung Renault ile girer zaten o işe , xiaomi huawei , Sony zaten prototip çıkarmıştı bir tane öyle hatırlıyorum boschun da ev projesi var diye hatırlıyorum hatta bir tane onlarda galiba prototip üretmişlerdi aklıma bunlar geliyor fakat bir sürü markada bu işe giriyor hemde araba motorsiklet ile alakası olmayan sektör dışı firmalar ..
Motorsikletde de aslında fark yok ben pandemide sıkıntıdan bir siteye girmiştim o zaman baktığımda 20 ye yakın seri üretim yapan elektrikli motorsiklet firması olduğunu gördüm bize sadece gelen super soco oldu ..
İçlerinde marka olarak tek bildiğim harley birde super soco idi .. demek ki var ..
bildiğimiz motorsiklet firmaları girer o işe heleki onlar için hiç zor bir şey değildir … girmiyorlarsa piyasa analiz etmişlerdir ticari açıdan girmiyorlardır parası olduğunu görseler bence Japonların seri üretime geçmeleri bir ayı almaz ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Kompile teorisi sevmem ancak eninde sonunda gerçekleşecek , esas soru şu ! kaçımız/kaç tanemiz bu sefayı sürecez/görebileceğiz. bi kenara evvela daş ve zoppa atmakta faide var sanırım :) :king:
O konuma gelirsek hepimiz geçeriz sıkıntı olmaz illa araç almana gerek yok o zaman mevcut araçlarıda dönüştürürler zaten şu anda onu yapan Avrupa Amerika da firmalar var benzinli dizel araçları elektrikliye dönüştürüyorlar motosikletleri bile yaparlar ..
Komplo teorisine gerek yok ben teknik verilerle bilimsel argümanlarla yazdım .. ama tabiki zamanı geldimi görürüz ..
gurcanozturk
21 Ekim 2022, 16:11
Motorsikletde de aslında fark yok ben pandemide sıkıntıdan bir siteye girmiştim o zaman baktığımda 20 ye yakın seri üretim yapan elektrikli motorsiklet firması olduğunu gördüm bize sadece gelen super soco oldu ..
İçlerinde marka olarak tek bildiğim harley birde super soco idi .. demek ki var ..
Zero ve Energica var hizli ilerleyen.
hasmet
21 Ekim 2022, 16:19
Elektrikli araçlar gelecek mi değil mi onu zaman gösterecek nitekim teknik veriler o bağlamda ilerlemiyor birincisi elektrikli arabada pil ömrü 10 yıl ortalama mesela yanlış hatırlamıyorsam tesla da 8 yıl 160 bin km idi ve pillerin değişimi yanlış hatırlamıyorsam 15 bin dolardı zaten üstüne biraz daha eklese sıfır tesla alırlar...
Çok mümkün değil. En ucuz Tesla vergi hariç $48000...
Pilin garantisi 8 yıl, 200 bin km. Pilin tahmini minimum ömrü 21 yıl , 500 bin km.
killingroad
21 Ekim 2022, 16:45
E hadi hayırlısı. Honda bu işe girerse fiyatlar daha makul olacaktır... Daha doğrusu fiyatlar daha makul olacağı için Honda bu işe girecektir :)
"İşine giren" çok da üretip satan yok... Harley dışında elektrikli model üreten köklü motosiklet firması yok hâlâ...
Ducati MotoGP tarafı dışında çok da gürültü çıkarmadan bir işe girdi aslında, MotoE'yi Ducati sağlıyor. Honda'nın globaldeki etkisi gibi Ducati de Avrupa'da benzer bir etkiye sahip. İşlerin çok hızlanacağının işareti olarak görüyorum ben. VAG düne kadar Ducati'ye "köyü satirem he" çekip duruyorken buradan bu kadar parayı iş olsun diye akıtmıyordur, sağlam bir hazırlık içindeler diye tahmin yürütüyorum. ( YTD :) )
Bir de genel teknolojik değişimlerin motosiklete etkisi daha az, daha doğrusu hissi öldürme kısmı çok daha zayıf. Artık hemen hemen hiç kimse eski usülde keyifli diyebileceğimiz bir otomobil üretmiyor ama gırtlağına kadar elektronik dolu motosikletler bile hala eski keyfi verebiliyor, elektroniğin nerelere nasıl girdiğindeki farklılıklardan ötürü. Hem bakım hem de geliştirme maliyetlerini devasa şekilde azalttığı için herkes elektrik trenine koşuyor, motosikletlerdeki sonuçların daha güzel olacağını düşünüyorum ben.
espresso
21 Ekim 2022, 17:26
Elektrikli motosikletlerin en büyük güzelliği sessiz olmaları olacak sanırım.
işin elektrik motoru kısmı kolay, soun elektriği depolamada. Şimdi varolan batarya teknolojisinden çok daha farklı bir enerji depolama teknolojisi icat edilmesi gerekiyor. Bütün dünyadaki araçların elektrikliye geçtiklerinde hepsine yetecek kadar batarya üretimi için yeterli lityum var mı yok mu bilemedim. Lityum yerine dünyada çok çok bulunan bir element ile batarya geliştirilirse belki.
killingroad
21 Ekim 2022, 17:45
Elektrikli motosikletlerin en büyük güzelliği sessiz olmaları olacak sanırım.
işin elektrik motoru kısmı kolay, soun elektriği depolamada. Şimdi varolan batarya teknolojisinden çok daha farklı bir enerji depolama teknolojisi icat edilmesi gerekiyor. Bütün dünyadaki araçların elektrikliye geçtiklerinde hepsine yetecek kadar batarya üretimi için yeterli lityum var mı yok mu bilemedim. Lityum yerine dünyada çok çok bulunan bir element ile batarya geliştirilirse belki.
Sessizlik güzel artı olacak tabi, ama ben şu arabadaki tek pedal sürüşünün motosiklete nasıl dönüşeceğini merak ediyorum. Biraz Piaggio One mıncıkladım, bir de Martı'nınbüyük yeşil scooterıyla bayağı bir gezmişliğim var, Martı'da galiba böyle güçlü bir rejeneratif üretim yok sanırım, büyük markaların motosikletlerinde mutlaka olacaktır ve scooterdan ziyade motosiklette bu his nasıl olur acayip merak ediyorum.
Bu arada herhangi bir üretici çıkıp bu işin çevreci falan olmadığını söyledi mi? İşin bu tarafı da var. :)
tommygun
21 Ekim 2022, 17:55
Rabbim motosiklet.net'e zeval vermesin ileride konu başlıkları şu şekilde açılır "Elektrikli motor aldım, fıss fıss ses çıkıyor, daha tok bir tını elde etmek için ses dosyasını nereden indirebilirim?"
Motoseverrr
21 Ekim 2022, 18:05
Rabbim motosiklet.net'e zeval vermesin ileride konu başlıkları şu şekilde açılır "Elektrikli motor aldım, fıss fıss ses çıkıyor, daha tok bir tını elde etmek için ses dosyasını nereden indirebilirim?"
Düşük hacimli motosiklete egzoz takıp kulak tırmalayanlar (R25 egzoz :)) bir şekil yolunu bulup Jetgillerdeki jetin sesi gibi ses çıkarmayı bulabilirler.
Bkz: https://www.youtube.com/watch?v=n4R1VP1aMdc 5.00 dakika :).
tommygun
21 Ekim 2022, 18:08
Düşük hacimli motosiklete egzoz takıp kulak tırmalayanlar (R25 egzoz :)) bir şekil yolunu bulup Jetgillerdeki jetin sesi gibi ses çıkarmayı bulabilirler.
Bkz: https://www.youtube.com/watch?v=n4R1VP1aMdc 5.00 dakika
Bence esas problem ses dosyalarıyla 100 cc motordan 1000 cc 4 silindir sesi aldığımızda ortaya çıkacak. Uzaktan sesi duyacağız F16 gibi, yanımızdan geçecek dötü moklu Martı gibi.
hasmet
21 Ekim 2022, 18:31
Zero DSR kullandım. Harikaydı. Deli gibi güçlüydü. Hiç kasmadan, motosikletten gık çıkmadan, trafikteki tüm araçları fersah fersah geride bırakmak süper bir his. Vites yok, devre göre değişen tork yok, tamamen sürüşe ve virajlara odaklanmak mümkün.
espresso
21 Ekim 2022, 18:52
Elektrik motorlarının en büyük artısı zaten içten yanmalı motorlar gibi devre göre değişen tork gibi dertlerinin olmaması. Daha en başından hep aynı yüksek tork var. tabi bu da motoru besleyecek enerji kaynağına bakıyor, motoru ne kadar zorlarsanız o kadar çok akım çeker bu akımı sağladığınız sürece ve bu akımın geçtiği iletkenler bu akımla ısınıp yanmadığı sürece o gücü elde edersiniz.
Yani en alt devirde daha kalkışta bile çok yüksek tork demek. Yani elektrikli motorlar da aynı MT serisi gibi hatta daha da eğlenceli olacak demek. Ama batarya çabuk bitmesin daha uzun gitsin diye bunları yazılımla sınırlandıracaklar.
logaritma
21 Ekim 2022, 19:03
Çok mümkün değil. En ucuz Tesla vergi hariç $48000...
Pilin garantisi 8 yıl, 200 bin km. Pilin tahmini minimum ömrü 21 yıl , 500 bin km.
O tahmini adından belli batarya full son nefesini verene kadarki ömürdür büyük ihtimal ..
önemli olan garanti kısmı çünkü garanti kısmında arıza yapan yada verimden düşen bataryaları hemen değiştiriyorlar diye biliyorum .. Türkiye den tesla Hollanda ya bakıma gitti servise YouTube da izledim aracın bütün pilleri kontrol ettiler sıkıntılı sorunlu olanları garanti kapsamında değiştirdiler lipo bataryaların verimlilik esasında 10 seneden fazla ömrü olucağını sanmam tesla da bunu ön görmüşki 8 yıl demiş olmalı.. şu var 10 dan fazla gidermi gider bataryanın verimi düşer menzili düşer telefon gibi bir sürü insan var bataryası bitmesine rağmen değiştirmemek için günde 3 defa 4 defa şarja takıp öyle kullanan ..
Motoseverrr
21 Ekim 2022, 19:23
Elektrik motorlarının en büyük artısı zaten içten yanmalı motorlar gibi devre göre değişen tork gibi dertlerinin olmaması. Daha en başından hep aynı yüksek tork var. tabi bu da motoru besleyecek enerji kaynağına bakıyor, motoru ne kadar zorlarsanız o kadar çok akım çeker bu akımı sağladığınız sürece ve bu akımın geçtiği iletkenler bu akımla ısınıp yanmadığı sürece o gücü elde edersiniz.
Yani en alt devirde daha kalkışta bile çok yüksek tork demek. Yani elektrikli motorlar da aynı MT serisi gibi hatta daha da eğlenceli olacak demek. Ama batarya çabuk bitmesin daha uzun gitsin diye bunları yazılımla sınırlandıracaklar.
Güç kaybı ve devir aralıkları yok ama en büyük dezavantajı ağırlık örnek vericek olursam Ls-218 modeli 225kg ve 200 beygir ve fiyatı 40.000 dolar civarı aynı fiyat bandında Panigale V4r modeli var uygun kit ile 240.5 beygir alıyor ve ağırlığı 185-190kg civarında (dolu ağırlık) aradaki beygir farkı ve kilogram ağırlığı ortada, bu tarz motosiklet kullananlar genelde pistte en hızlı süre almak istedikleri kesin ama bunun Ls-218 de yapabileceklerini hiç sannetmiyorum. Ayrı bir konu ise eğlence verme konusu, ben şahsen böyle bir motosiklet kullanıp vitessiz olsun istemem viraj öncesinde tatlı tatlı vites düşürmeler ve viraj çıkışında açılan o gazın verdiği ses benim için tarifsizdir heleki motordan gelen emiş sesi beni benden alır ama bu elektriklide malesef hiç biri yok, başka bir konu ise özgürlük konusu motosiklete bir çoğumuz özgürlük ve zevk için biniyoruz ama bu şarj konusu büyük derecede özgürlüğü kısıtlayacaktır.
hasmet
21 Ekim 2022, 20:06
O tahmini adından belli batarya full son nefesini verene kadarki ömürdür büyük ihtimal ..
önemli olan garanti kısmı çünkü garanti
Değil logaritma. Bilerek minimumu yazdım. Maksimum tahmini ömür 35 yıl, 800 bin km.
Veriler tahmini, çünkü 21 yaşında Tesla yok, yoksa uyduruk rakamlar değil.
Elde var olan verilere göre 160 bin km'deki Tesla'ların pil ömrü ortalama %5 azalmış.
Bu arada, Tesla pilin ömrünün bitmesini, kapasitesinin %30'unu kaybetmesi olarak tanımlamış.
Velhasıl durum zannettiğin gibi değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Ayrı bir konu ise eğlence verme konusu, ben şahsen böyle bir motosiklet kullanıp vitessiz olsun istemem viraj öncesinde tatlı tatlı vites düşürmeler ve viraj çıkışında açılan o gazın verdiği ses benim için tarifsizdir heleki motordan gelen emiş sesi beni benden alır ama bu elektriklide malesef hiç biri yok.
Bu nokta kişiden kişiye farklılık gösteriyor bence.
Şahsen motosiklet kullanırken aldığım en büyük zevk virajlar. Hızlı ve zevkli viraj için çekişin limitlerine yaklaşmak şart. Ancak her vites değişikliği süspansiyon kontrolünün az da olsa kaybı demek. Sonuçta vitessiz motosiklet benim için çoook daha zevkli bir pist günü ya da dağ yolu gezisi demek...
Lakin evet, bir günde on saat elektrikli motosiklet kullanmak mümkün değil an itibariyle... Ama 5 saat kullanmak mümkün.
killingroad
21 Ekim 2022, 21:13
Yani en alt devirde daha kalkışta bile çok yüksek tork demek. Yani elektrikli motorlar da aynı MT serisi gibi hatta daha da eğlenceli olacak demek. Ama batarya çabuk bitmesin daha uzun gitsin diye bunları yazılımla sınırlandıracaklar.
Sadece batarya da değli, ciddi güç üreten makinalarda bu gücü en alt devirde anında vermek sürüş güvenliğine de risk oluşturabilecek bir durum. Mutlaka karmaşık throttle map'lere ihtiyaç olacaktır.
Gezegenimizin lityum rezervi yaklaşık 30 milyon ton.
Lityum ion pillerde her kWh kapasite için yaklaşık 160 gram lityum metali kullanılıyor. Tesla S modelin 50 kWh bataryasında kullanılan lityum miktarı 8 kg kadar (yanlış hatırlamıyorsam batarya 450 kg idi).
Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa,
30 milyon ton / 8 kg = 3.750.000.000 adet otomobil bataryası yapar.
Bu bataryalardaki lityum geriye dönüştürülebilirse ne ala, geri dönüştürülemiyorsa, gezegenimizin lityum rezervleri öyle aman aman yetecek gibi görünmüyor.
2018 itibarıyla gezegende 1.3 milyar motorlu taşıt bulunduğunu, 2020 deyse 2 milyar motorlu taşıta ulaşıldığını unutmamak gerek.
espresso
21 Ekim 2022, 23:15
Gezegenimizin lityum rezervi yaklaşık 30 milyon ton.
Lityum ion pillerde her kWh kapasite için yaklaşık 160 gram lityum metali kullanılıyor. Tesla S modelin 50 kWh bataryasında kullanılan lityum miktarı 8 kg kadar (yanlış hatırlamıyorsam batarya 450 kg idi).
Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa,
30 milyon ton / 8 kg = 3.750.000.000 adet otomobil bataryası yapar.
Bu bataryalardaki lityum geriye dönüştürülebilirse ne ala, geri dönüştürülemiyorsa, gezegenimizin lityum rezervleri öyle aman aman yetecek gibi görünmüyor.
2018 itibarıyla gezegende 1.3 milyar motorlu taşıt bulunduğunu, 2020 deyse 2 milyar motorlu taşıta ulaşıldığını unutmamak gerek.
Yukarıda ben de bunu demeye çalışmıştım ama abi sen benden daha güzel ifade emişsin.
Bu lityum bataryalar he ne kadar eski NiCad ya da NiMH bataryalara göre çok çok iyi hale geldiyseler de elektrikli araç gibi çok yaygın kullanılma potansiyeli olan çok kullanım için çok bol bulunan maddelerden batarya teknolojisi geliştirmek gerekir. Mesela dünyada en bol bulunan elementler demir, aluminyum ve karbon. Uluminyum/karbon diye salladım, demir/karbon da olsa olur, demir/aluminyum da olur artık ne icad edilirse, batarya teknolojisi çıkardık, 10 saniyede şarj oluyor diye bir icat yapan köşeyi döner derim.
Batarya dışında bir sorun da elektrik üretimi. Bu kadar motorlu arac hepsi elektrikli olsa ona yetecek elektrik rüetimi var mıdır ki? 2 kiloluk portatif füzyon jeneratörü gibi bilim-kurgu teknolojileri de lazım bize.
Son 40 yıldır teknoloji diye bizi uyuttular, bilgisayar teknolojisi dışında hiç de gelişen bir şey yok, anca internet, cep telefonu falan öyle şeyler var. Star Trek'de bile insanların 2061'de warp motoru icad edip ışık hızını aşmasından bahsediyorlardı, ya da çocukken izlediğimiz jetgiller çicgi filmlerindeki gibi 2bin yılına gelince uçan arabalar falan nerde?
motoloto
21 Ekim 2022, 23:32
Elektrikli arabalar da sadece piston vs yerine akü var diğer aksamlar aynı değil mi elektrikli araç 100 küsür sene öncede varmış lakin BUGÜN DE OLDUĞU GİBİ benzinlilerden çok çok pahalı olduğu için kimse almamış
Güneş enerjisinden elektrik alamıyorsan benzin gibi elektrikte pahalı hem elektrik doğal yöntemlerle çok az üretim oluyor hidrojen daha hafif daha uzun enerji veriyor
logaritma
22 Ekim 2022, 00:57
Gezegenimizin lityum rezervi yaklaşık 30 milyon ton.
Lityum ion pillerde her kWh kapasite için yaklaşık 160 gram lityum metali kullanılıyor. Tesla S modelin 50 kWh bataryasında kullanılan lityum miktarı 8 kg kadar (yanlış hatırlamıyorsam batarya 450 kg idi).
Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa,
30 milyon ton / 8 kg = 3.750.000.000 adet otomobil bataryası yapar.
Bu bataryalardaki lityum geriye dönüştürülebilirse ne ala, geri dönüştürülemiyorsa, gezegenimizin lityum rezervleri öyle aman aman yetecek gibi görünmüyor.
2018 itibarıyla gezegende 1.3 milyar motorlu taşıt bulunduğunu, 2020 deyse 2 milyar motorlu taşıta ulaşıldığını unutmamak gerek.
Lityum kullanım alanı çok geniş laptop cep telefonu tablet kameralar recharable elektrikli beyaz eşya el blenderından tut fenerden tut su pompalarından tut oyuncaklar saatler şarj edilebilen pek çok alet edevatta kullanılıyor hatta şarj edilmeyen kalp pillerinde bile kullanılıyor .. yani sadece elektrikli araçlara ayrılabilecek bir stok olayı yok
Lityum kullanım alanı çok geniş laptop cep telefonu tablet kameralar recharable elektrikli beyaz eşya el blenderından tut fenerden tut su pompalarından tut oyuncaklar saatler şarj edilebilen pek çok alet edevatta kullanılıyor hatta şarj edilmeyen kalp pillerinde bile kullanılıyor .. yani sadece elektrikli araçlara ayrılabilecek bir stok olayı yok
Benim yorumum şöyleydi;
"Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa..."
Motoseverrr
22 Ekim 2022, 01:17
Değil logaritma. Bilerek minimumu yazdım. Maksimum tahmini ömür 35 yıl, 800 bin km.
Veriler tahmini, çünkü 21 yaşında Tesla yok, yoksa uyduruk rakamlar değil.
Elde var olan verilere göre 160 bin km'deki Tesla'ların pil ömrü ortalama %5 azalmış.
Bu arada, Tesla pilin ömrünün bitmesini, kapasitesinin %30'unu kaybetmesi olarak tanımlamış.
Velhasıl durum zannettiğin gibi değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Bu nokta kişiden kişiye farklılık gösteriyor bence.
Şahsen motosiklet kullanırken aldığım en büyük zevk virajlar. Hızlı ve zevkli viraj için çekişin limitlerine yaklaşmak şart. Ancak her vites değişikliği süspansiyon kontrolünün az da olsa kaybı demek. Sonuçta vitessiz motosiklet benim için çoook daha zevkli bir pist günü ya da dağ yolu gezisi demek...
Lakin evet, bir günde on saat elektrikli motosiklet kullanmak mümkün değil an itibariyle... Ama 5 saat kullanmak mümkün.
Elektrikli otomobillerin geleneksel otomobillerden daha uzun ömürlü olduğu kesin, İstanbulda taksi olarak kullanılan Renault Zoe modeli 300.000 kilometre civarındaydı ve sadece bataryadan %5 ömür kaybetmişti, kullandığımız içten yanmalı motorlu arabalar 300.000 kilometreyi bile göremeyebiliyor bu konuda çok daha avantajlılar ve kilometre başına yakıt evde şarj edilirse paketçi motorlarından bile daha az maliyetli olabiliyor.
Motosiklet konusuna gelince benim için en önemli olan şeyden bir kaçıda emiş sesi ve egzoz sesi bunlar olmadan motosikletin güzelliği nasıl olabilir bilemiyorum, sizin tam aksine benimde viraj öncesi düşürülen viraj ve sonrasında yükseltilen viteslerin verdiği haz başka hele ki sizin gibi yüksek hacimli ve yapı kalitesi yüksek markalardan birini kullanıyorsam o zevkin tarifi bambaşkadır, yani benim için elektrikli motosiklettense en gariban scooter bile daha zevkli gelebilir yani kısacası bana çok ters :).
logaritma
22 Ekim 2022, 01:31
Elektrikli otomobillerin geleneksel otomobillerden daha uzun ömürlü olduğu kesin, İstanbulda taksi olarak kullanılan Renault Zoe modeli 300.000 kilometre civarındaydı ve sadece bataryadan %5 ömür kaybetmişti, kullandığımız içten yanmalı motorlu arabalar 300.000 kilometreyi bile göremeyebiliyor bu konuda çok daha avantajlılar ve kilometre başına yakıt evde şarj edilirse paketçi motorlarından bile daha az maliyetli olabiliyor.
Motosiklet konusuna gelince benim için en önemli olan şeyden bir kaçıda emiş sesi ve egzoz sesi bunlar olmadan motosikletin güzelliği nasıl olabilir bilemiyorum, sizin tam aksine benimde viraj öncesi düşürülen viraj ve sonrasında yükseltilen viteslerin verdiği haz başka hele ki sizin gibi yüksek hacimli ve yapı kalitesi yüksek markalardan birini kullanıyorsam o zevkin tarifi bambaşkadır, yani benim için elektrikli motosiklettense en gariban scooter bile daha zevkli gelebilir yani kısacası bana çok ters :).
İçden yanmalı 300 bini göremeyen motor olsa taksiciler minibüs kamyon otobüscüler her 300 binde bir motor yaptıracak olsa iflas ederlerdi sanayide 740 bin km de s320 görmüştüm motoru hiç rektifiye tamir görmemiş
hasmet
22 Ekim 2022, 02:56
İçden yanmalı 300 bini göremeyen motor olsa taksiciler minibüs kamyon otobüscüler her 300 binde bir motor yaptıracak olsa iflas ederlerdi sanayide 740 bin km de s320 görmüştüm motoru hiç rektifiye tamir görmemiş
Istatistik icin tek tuk orneklere degil, ortalamaya bakmak lazim:
"Over the years, the lifetime of Volkswagen cars has gradually increased. For instance, in 2009, the lifetime of vehicles was placed at an average of 9.4 years; this increased to 10.8 years in 2013 and 11.4 in 2015."
Motoseverrr
22 Ekim 2022, 10:27
İçden yanmalı 300 bini göremeyen motor olsa taksiciler minibüs kamyon otobüscüler her 300 binde bir motor yaptıracak olsa iflas ederlerdi sanayide 740 bin km de s320 görmüştüm motoru hiç rektifiye tamir görmemiş
Malesef içten yanmalı motorların ömrünü bizim yaptığımız bakımlar belirliyor, ama elektrik de ise sadece şanzıman yağı bakımı ve sıvı bakımları var onların haricinde pekte olayları yok, içten yanmalı motorların bakımları mühendislerin belirttiği gibi noktası noktası değişirsek elekriklikden daha uzun ömürlü olma olasılığı olmayabilir çünkü içten yanmalı motorlarda durmadan sürten parçalar varken elektirkli motorda böyle bir olay bulunmamakta. Elektrikli arabalar için kötü bir durum ise kullanılan şarj istasyonu eğer güncel değilse araç kendini kitleyebiliyor ve en yakın servise çekici ile gitmeniz gerekiyor (Sekiz Silindir Youtube kanalında Hyundai marka araçla bu sıkıntıyı yaşamıştı), ama bana kalırsa yine tercihim benzinli araç olurdu.
cbr1100 xx
10 Aralık 2022, 18:32
Ekonomi politikalarına göre bilime yatırım yapan ülkeler hep kazanmıştır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------
http://https://www.youtube.com/watch?v=1SaEjxO-tyw&ab_channel=TrendMax
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
http://https://www.youtube.com/watch?v=CQwt-lw_EKg&ab_channel=Technocrats
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO