Orijinalini görmek için tıklayınız : Mt 03 son hız yardımcı olun lütfen
Cr1Enis
30 Ağustos 2022, 23:44
Mt 03’ü alalı 1 ay oldu. Aldığımda eksikleri vardı halen daha var elime toplu para geçecek yakın zamanda revize edeceğim motoru.
Fakat bir sorun var, aslında sorundan ziyade kafa karışıklığı. Motorun son hızı 175kmh o hızlara çıktığında direk devir kesiyor. Daha doğrusu 7500 devirde kesiyor. Motorun ön dişli 15 arka 45. Ön dişli 17 arka 43 yapsam örneğin 195/200km/H lere çıkar mı? Satıp 4 silindir bir motor almak yerine elimdekini kendime uygun hale getirmek istiyorum. Motorun vitesleri de aşırı kısa bu dişli müdahalesi vitesleri de uzatacaksa yapayım diyorum. Lütfen öneri ve görüşlerinizi bildirir misiniz?
Angrypower
30 Ağustos 2022, 23:53
Mt-03'ün son hızını bilmiyorum ama torkun iyiyse önce ön dişliyi büyüt, yetmezse arka dişliyi küçültürsün. Birden oynama ikisiyle. İnternetteki muadillerinin hızlarını gördün ve son hız ideal ise oynama derim.
Kaldıki 175km/sa yetmiyor mu? Sonuç olarak naked makine, torku daha önemli değil mi?
Cr1Enis
31 Ağustos 2022, 00:04
Evet kesinlikle muazzam bir Torku var pek bilinen bir motosiklet değil ama mt 07 ler ile kalkışta aşık atabilecek kadar sağlam bir ivmelenmesi var. Ama can sıkıcı kısım devri aşırı derece de erken kesmesi. Yani tam keyif aldığım uzamaya başlıyor dediğim yerde devir kesiyor haliyle can sıkıcı oluyor. Motor da 6. Bir vites te olmadığı için 5. Viteste özellikle otobanda artık motor yormaya başlıyor. Benim istediğim şey Torku azaltıp vites aralıklarını olabildiğince uzatmak. Motor 50 beygir 60nm tork üretiyor istiyorum ki beygir yüksek tork düşük olsun ama nasıl yapacağım bilmiyorum. Dediğin gibi başta ön dişliyi deneyebilirim ama 2 diş ne kadar etkiler bilemiyorum
Angrypower
31 Ağustos 2022, 00:16
Eskiden 35hp, 35nm tork olan dominar'larda özellikle ben ön dişi 1 arkayı 5 oynatabiliyordum. 1 ön diş 2-3 arka dişe bedel geliyordu. O yüzden 1 veya 2 ön dişi büyütürsen işini görebilir.
Farazi konuşuyorum, 1 diş 10nm tork azaltırken max 3-5hp oynatabilir veya daha az. O yüzden deneme yanılma yöntemi ile bulursun. Bunun hesabını yapan bir site vardı sanki ama hatırlamıyorum artık. Bu işlemleri yaptığımdan beridir üstünden 3-4 sene geçti.
Cr1Enis
31 Ağustos 2022, 00:34
Bahsettiğin siteyi bulup hesaplattırdım. Arka dişli sabit ön dişli 2 t büyüyünce 17 olunca %18 hız artışı %18 tork azalışı diyor. 200 görmek için yeterli olur sanırım
alp_tunay
31 Ağustos 2022, 10:46
03 ün özelliği bu zaten.. 660 motorların son hızı 175.. Orda keser.. hız motoru değil ki ? .. Şehir içi için tasarlanmış tork canavarı oyun makinesi..
Hız istiyorsan tercih değiştireceksin.. Dişliyi büyütürsen makineye zarar verirsin..
Zaten üç beş tane kalmış o makinadan , bırak orjinal kalsın..
fatih.met
31 Ağustos 2022, 11:15
bence hiç kurcalama, ben kendi motorumun dişlileri ile çok oynadım ama yıllar sonra döndüm dolaştım ve orjinal dişli oranına getirdim... yani son hızı arttırınca torq aşırı düşüyor, torq için dişli değiştirirsen de bu sefer son hız aşırı düşüyor... yani fabrikanın koyduğu dişli oranı en ideal oran benim motosiklette...
zaten son hız 125 falan yapıyor benim motor, ben son hız artsın diye dişli değiştirdiğimde bu sefer torq düştüğü için 120 yi bile göremediği oluyor kimi zaman... yani son hızdan ziyade vites aralarını açıp düz ve uzun yolda motoru rahatlatmış oluyorum aslında...
yani şehir içi normal kullanımda son hız odaklı dişli değişimi kesinlikle motoru daha kötü yapıyor, güzel yapmıyor... önümüzdeki mart 18 de 7 yıllık olacak benim tvs apache, karbüratör diyaframı orjinal daha, şanzımana da ellemedik.
Nasate
31 Ağustos 2022, 13:21
Benimde tavsiyem orjinalde kalman olacaktır. 175km/h az değil. Emin ol 200 yaptırmak isteselerdi mühendisler ona göre düzen kurardı. Mt07 ye yükselt hem daha rahat edersin hem başın ağrımaz. Zorlayarak 200e çıkmanın hiç bir faydası yok o motora. (Güvenlik açısından da)
Cr1Enis
31 Ağustos 2022, 13:43
Tamam o zaman orijinalinden çakmayayım ben en mantıklısı
OnixsyS
02 Eylül 2022, 16:48
ne olursa olsun naked bir makina için 170-180 km bile gerçektende rahatsızlık veriyor ön cam istiyor her türlü eğer top speed merakınız varsa ss tarzı bir motor tercih etmelisiniz her motorun kendi bir kullanım tarzı var bendede cbr500 var vede yapışıl amacı gayet belli ss görünmesine rağmen sakin bir kullanımı var size lazım olan cbr600rr, cbr650, r6 tarzı birşey tercih etmelisiniz
logaritma
02 Eylül 2022, 17:40
Ben yıllar önce mt03 kemer Burgaz yolunda kullanma imkanım oldu çok agresif bir makine 660 daki bloku koymuşlar tek silindir devamlı kıçı atıp duruyordu sarıyordu çok dikkatli kullanılması gereken bir makine .. şakası olucak bir makine değil benim gezmek için aldığım arkadaşda Marmara ereğlisinde o motorla ciddi bir kaza yaptı ..
tommygun
02 Eylül 2022, 18:02
Kullanmakta olduğunuz motosiklet son hız motosikleti değildir ama iyi bir sürücünün altında öyle sapık bir güç verir ki firkete virajlı dağ yollarında bir çok çift silindir, 3 silindir, 4 silindir, 6 silindir makinenin sahibini komplekse sokabilir. İlla son hız diyorsanız ve dişli değişimine gidecekseniz ön dişliyi sabit tutup arka dişli ebatıyla oynamanız daha sağlıklı olacaktır. Söz gelimi sizin motorun orijinalinin 15-47 ile geldiğini kabul edersek arka dişliyi 42'ye indirip zincir bakla sayısını 108'e indirmeniz torkta %12 gibi bir düşüşe neden olurken son hızınızda %12 gibi bir artış sağlayabilir. Bu hesaplar teorik hesaplardır, pratikte durumlar daha iyi ya da kötü olabilir.
logaritma
02 Eylül 2022, 22:45
Kemerburgaz viraja giriyordum arkasını bırakıyordu çok çabuk çok sık teker sarıyordu bana hiç sürerken güven vermedi şahsen bir motor sürücüsüne güven vermeli ..
Kemerburgaz viraja giriyordum arkasını bırakıyordu çok çabuk çok sık teker sarıyordu bana hiç sürerken güven vermedi şahsen bir motor sürücüsüne güven vermeli ..
TDM 900 kullanmış adama vız gelir tırıs gider, lastikleri bitmişti herhalde... :wiinkk:
Angrypower
02 Eylül 2022, 23:30
Bu konu nie bu kadar uzadı? Adam dişli değiştireceğim dedi bir ton yorum geldi, orijinalde kalacağım dedi gene aynısı.
Tork canavar gibiymiş? Dişli değiştirsin o zaman tork düşsün! Fakat yok onu da kabul etmiyorsunuz. Benim motorumun da arka tekeri sarıyor, lastiklerin ömrü bitti ve bu yüzden sıkıntı çıkartıyor.
Ön dişliyi değiştirmeden arka dişli değiştir denmiş. Ne fark ediyormuş da arka dişli değişmesi gerekiyormuş? Zincir bakla sayısı düşürülmez ve risklidir (Bunun yerine ön dişli büyütülürse böyle riskli bir iş de yapılmamış olur. O zincir oradan kopar ve bloğa kırbaç gibi yapışırsa blok yarılır ve bir daha da tamir edilemeyecek duruma düşebilir.).
Ben 180'le 1 saat, 1,5 saat gidebiliyorum Naked motosiklet ile. Rüzgarın olmadığı ve cebimde param olduğu sürece gidiyorum.
Mt-03'ü olan arkadaşa sesleniyorum. Canın ne çekiyorsa yap. Sen bu motosikleti kendi zevkin için kullandığın sürece, kendi zevkine hitap ettiği şekilde kullan. Ne bana ne de başkasına itimat et. Gerekirse al motorunu uçurumdan at ama bundan zevk al(Kendinin ve başkasının can güvenliğini hiçe saymadan.).
logaritma
03 Eylül 2022, 00:07
TDM 900 kullanmış adama vız gelir tırıs gider, lastikleri bitmişti herhalde... :wiinkk:
900 değil 850
Ön dişli değiştirmek risklidir; yer dar bir sefer + krank miline ve yataklara binen yüke daha yüksek etkisi vardır. (Ön 1 diş yaklaşık arka 3 taneye denk gelme gibi...) Diş sayıları değiştirildiğinde iki dişli arası mesafenin yaklaşık aynı kalması ve/veya aynı baklanın aynı dişe daha seyrek denk gelmesi için (ömür açısından kritik olabilecek bir konu...) bazen zincir bakla sayısında değişiklik yapmak gerekebiliyor. (Gearing Commander sitesinden kontrol edilebilir...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
900 değil 850
:cat: her ikisi de MT-03'e göre çok daha torklu ve beygirli motosikletler.
Angrypower
03 Eylül 2022, 00:48
Ya iyi diyorsunuz güzel diyorsunuz da teorik olarak yeterli gelmiyor bu olay. Bende Dominar vardı ve girip bakın o konuya. Dişlilerin hepsi ile oynadım. Öyle 1 diş sandığın kadar ne zorluyor ne de parçalara hasar veriyor. Önce bir pratiğe dökün sonra gelip buradan yardımcı olun.
Ön dişliyi değiştirmek risklidir ama arka dişliyi değiştirmek değildir öyle mi? Aynı yükü çekmiyor ve bakla çıkardığın zincir tehlike barındırmıyor öyle mi? Aynı dişe denk gelme gibi bir mecburiyet mi var? Ön ve arka dişli sürekli denk gelecek şekilde mi ayarlı?
Neyse daha çok yazarım da gereksiz kalıyor. Sabit fikirleri sevmiyorum. 20000km gidecek zincir dişli 19000km gitsin.
Bu adam istediği zevki aldığı sürece ne senin teorik bilgin ne de benim pratik bilgim bir işe yaramıyor. Önemli olan tek şey bu adamın aldığı zevk!
Geometri meselesi aslında; küçük çaplı dişlide artan diş sayısı yüzünden dişlinin çevresi ve dolayısıyla yarıçapı büyüyor, arka dişli daha büyük, dolayısıyla orada yapılan değişikliğin yarıçapı büyütme oranı daha düşük oluyor. Kaldıraç prensibine göre kuvvet kolundaki oransal artış bileşenlere binen yüke bire bir etki ediyor.
killingroad
03 Eylül 2022, 10:50
Hızlanma yeterli geliyorsa dişli sayılarına bakarak gerekirse ön arka dişli sayısı ile oynama yapabilirsin. Ama ne yapsan MT-03'ü 200kmh'ye çıkartacağını sanmıyorum. Vitesin orada bitiyor olması aracın o hızı yapacağı anlamına gelmiyor. Benim arabanın son vitesi 369kmh'de falan bitiyor. :)
Cr1Enis
03 Eylül 2022, 12:10
Cevaplar için teşekkür ederim, evet süper sport bir motosiklet yüksek süratler için hem daha keyifli hem daha güvenli buna kesinlikle katılıyorum. Fakat mt 03’ün karakteristik özelliklerini sevdiğim için aldım sevdiğim çok fazla özelliği var. Viteslerin kısa olması ve halen daha gidebileceğini hissettirirken elektronik olarak devri kesmesi benim dişlilerle oynamayı düşünmeme sebep oldu. Bir diğer büyük etken motorun zincir dişlisinin şuan bitik olması. Yani değişmesi gerekiyor ya orjinal ölçülerde ya da orjinalin dışına çıkarak değişim yapacağım. Dişli değişimi olduğu zaman rot miline fazla yük binmesi, zincirin ölçülerinin değişmesi vs uğraştırıcı gibi geldi bana. Özellikle tekrardan zincir ölçüsünü hesaplamak vs. Bu motoru daha önce kullanan varsa veya cbr500 kullanan arkadaşlar onlarda anlar. Araç son hızına çok hızlı çıkıyor ve o son hızdan sonra daha fazla ivmelenebilecek gücü olduğunu hissediyorsunuz. Eskiden cbr 250 kullanıyordum ve asla orijinalinin dışına çıkmamıştım. Ama kararım değişir yaparsam da burada adımları neler yaptığımı vs paylaşacağım. Çünkü kendim araştırırken fark ettim bence bu konularda bir bilgi eksikliği var, biri motoruna bir modifiye yapmak istediğinde sürekli madem öyle istiyorsun motoru değiş deniliyor. Kayda değer bilgi veren pek kimse yok maalesefki.
Angrypower
03 Eylül 2022, 12:16
Tabi ona bakarsan arka dişli ile ön dişli aynı kalırsa; zincirde hep aynı yerlere oturuyordu dişliler değil mi? Benim motor 16/43, denk getir bakalım denk getirebilirsen.
Ön taraftaki dişli değişirse de arka tekere gidecek aynı güç, arka dişli değişirse de gidecek. Kuvvet tekere etki edene kadar zaten kranktan çıkan güç boşta kalır.
Yani allem de edilse kallem de edilse gene aynı yere gelecek. Ön dişli riskli, arka dişli risksiz die bir şey yok. Arka dişli değiştirene kadar ön dişli basit ve bulunması daha kolay. Ayrıca zincir boyunu kısaltma yapmaya gerek kalmadığı için de daha güvenli kalır. Ha zinciri sıfırdan ona göre daha kısa alırsın orası ayrı. Ekstra bütçe ekonomiye can verir.
Kaldıraç prensibine göre ne yaparsan yap, etkiyeceği yer arka teker. Boşuna sağa sola çekmeye ve fiziği parçalamaya da gerek yok. Alınan önlemler ve riskler üzerine tartışılıyor burada. Ben ön dişli büyüttüm, arka dişli küçülttüm, binlerce km tecrübe ettim ve ona göre konuştum.
Bir şeyi tecrübe etmeden önce teorik bilgi kullanmak doğrudur fakat bu teorik bilgiyi de at gözlüğü ile bakarak anlatmamak gerekiyor. Motordan çıkan gücün arka tekere gitmesi üzerinden konuşuluyor ve ona göre işlem yapılıyor. Fabrikanın ayarı kendi uygun gördüğü şekildedir. Ben işime geldiği sürece kendi uygun gördüğüm ölçüde (aşırıya kaçmayarak) şanzıman sisteminin motor gücünü aktarma etkisi ile oynayabilirim.
Teori + Tecrübe = Bilgi => Teori < Bilgi
logaritma
03 Eylül 2022, 12:58
Mt03 ucuz diye alınıyor genelde işin gerçeği bu şu anki pahalı piyasa da bile 60-70 bin tl ye mt03 bulmak mümkün .. Birazda kronik sorunları var insanlar genelde ondan uzak duruyor ..
hasmet
03 Eylül 2022, 18:08
Hiç ön dişli değiştirilir mi? Deli misiniz? Manyak mısınız?
Şimdiki motosikleti aldığımda yaptığım ilk işlerden biriydi. 180 beygir 144 Nm torklu alette ön dişliyi küçülttüm! Paramparça oldu motor!
Şaka şaka. Hâlâ orijinal zincir ve dişliyle kullanıyorum. @Angrypower'ın denklemine katılıyorum :)
Tabi ona bakarsan arka dişli ile ön dişli aynı kalırsa; zincirde hep aynı yerlere oturuyordu dişliler değil mi? Benim motor 16/43, denk getir bakalım denk getirebilirsen.
...
Teori + Tecrübe = Bilgi => Teori < Bilgi
Tam tersi; aynı baklanın dişlinin aynı yuvasına mümkün olduğu kadar az denk gelmesi isteniyor. Tam da bu yüzden 16/43-108 veya 15/47-112 gibi birbirlerinin tam katı olmayan dişli ve zincir bakla sayısı kombinasyonları kullanılıyor.
Ön dişli 16 yapılır ve bakla sayısı 112 olarak sabit bırakılırsa 112 16'nın tam katı olduğu için aynı baklalar dişlinin hep aynı yuvalarına denk gelir. Çok mu mühim? Bilmem, mühendisler buna dikkat ettiklerine göre bir anlamı olsa gerek...
hasmet
04 Eylül 2022, 00:51
Ön dişli 16 yapılır ve bakla sayısı 112 olarak sabit bırakılırsa 112 16'nın tam katı olduğu için aynı baklalar dişlinin hep aynı yuvalarına denk gelir. Çok mu mühim? Bilmem, mühendisler buna dikkat ettiklerine göre bir anlamı olsa gerek...
Kaç yıldır 112 linkli zincirde 16 ön dişli kullanıyorum. Üstelik KTM'in bu model ve konfigürasyon için özel ürettiği orijinal ön dişliyle. @Angrypower'ın denklem önemli, havanda su dövmeme adına.
Cr1Enis
04 Eylül 2022, 02:21
Göstergesi kronik arızalı evet, başka bir kronik arızası yok motorun. Zaten bloğu tenere’nin yıllardır kullandığı kendini kanıtlamış bir blok. Ben fiyatının ucuz olmasını ve piyasasının olmayışını çıkış yaptığı dönemde ki saçma fiyatlandırmasına yoruyorum. O dönemde mt 03 yerine çok daha iyi alternatif 4 silindir motosikletler vardı aynı paraya. Benim alma sebebim ise mt 07 ye gücüm yetmiyordu ve mt 07 ile benzer kullanış tarzına sahip olması benim tercih sebebim. Ki çevremde mt 07 kullanan arkadaşlarımda başta küçümsüyordu, motorları değiştirdiğimiz de roll, drag yaptığımızda ise sonuçlarına çok şaşırdılar. Motor 130/140 a kadar mt 07 ile hemen hemen aynı şekilde ivmeleniyor kafa kafaya gidiyoruz. Sonrasında aynı r25 ile cbr250 de olduğu gibi mt 07 fark açmaya başlıyor. Ama daha uzayıp gidebilmeni görmedim :) şahsına münhasır dikkat çeken güzel bir motor 03 benim kanımca. Ve ben 190/200kmh gibi hızlara rahatlıkta çıkabileceğine eminim. Bundan önceki motorum cbr250 27 beygir motosikletim ile düzlükle 175/181 arası gidebiliyorduk, dikkat çekiyorum yokuş aşşağı değil düzlük
hasmet
04 Eylül 2022, 03:26
Ve ben 190/200kmh gibi hızlara rahatlıkta çıkabileceğine eminim.
Dediğiniz gibiyse çıkar, çıkar da bunun için düşük devir güç ve torkundan fedakarlık yapmaya değer mi? Evetse tabii ki. Ama yıllardır naked kullanan biri olarak kendi kullanım tarzıma bakıyorum, cevap kesinlikle hayır.
Diyelim ki dişli yükselttiniz... Motosikletiniz ne kadar süre 180-200km arasında vakit geçirecek, ne kadar 0-160km arasında vakit geçirecek? Şahsen motosikletin ikinci aralıkta daha zevkli olması benim için çok daha önemli.
Kasım38
04 Eylül 2022, 05:26
Yüksek cc ye geçmek daha uygun olur. Kaldı ki gördüğün 175 zaten 175 km/h değil iyi ihtimalle 160.
Angrypower
04 Eylül 2022, 10:00
Tam tersi; aynı baklanın dişlinin aynı yuvasına mümkün olduğu kadar az denk gelmesi isteniyor. Tam da bu yüzden 16/43-108 veya 15/47-112 gibi birbirlerinin tam katı olmayan dişli ve zincir bakla sayısı kombinasyonları kullanılıyor.
Bak gene ezbere ve yanlış konuşuyorsun. Kendi doğrularını gerçek zannediyorsun. Bajaj Dominar 400'ün orijinal dişlileri 15/45. Şimdi bunu üreten mühendis kör mü yoksa senin temel mühendislik bilgilerinden bihaber mi?
Kaç yıldır 112 linkli zincirde 16 ön dişli kullanıyorum. Üstelik KTM'in bu model ve konfigürasyon için özel ürettiği orijinal ön dişliyle. @Angrypower'ın denklem önemli, havanda su dövmeme adına.
Selam, stok 17-38 diye görünüyor ama bu modelde kullanıcılar sürüş tarzlarına göre çok değiştiriyorlar diye anlaşılıyor. Havanda su dövme konusuna Angypower'a yazdığım cevapta değineceğim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------
Bak gene ezbere ve yanlış konuşuyorsun. Kendi doğrularını gerçek zannediyorsun. Bajaj Dominar 400'ün orijinal dişlileri 15/45. Şimdi bunu üreten mühendis kör mü yoksa senin temel mühendislik bilgilerinden bihaber mi?
Ezbere falan konuşmuyorum, piyasada satılan motosikletlerin çoğunluğu benim yazdığım şekilde, kendin araştırıp kontrol edebilirsin. Ayrıca ne yazdığımı anlamamışsın; buradaki konu ön ve arka dişlilerin diş sayısının birbirinin katı olması değil, zincir bakla sayısının ön veya arka dişlilerin diş sayısının tam katı olmaması.
Gearing Commander sitesinden de aşağıdaki açıklamayı yapıştırıyorum, sırf bu bahsettiğim hususu kontrol etmek için sayfanın en altında ayrı bir hesap kısmı (başlık: "Loaded Bike: Relative sprocket & chain wear due to Final Drive changes") yapma zahmetine girmişler, havanda su dövmeyi seviyorlar anlaşılan:
https://www.gearingcommander.com/gc_howto27.htm
aynı blok olan 660 tenere ile 190 195 km/h yapabiliyordum :)
Angrypower
04 Eylül 2022, 10:36
Ezbere falan konuşmuyorum, piyasada satılan motosikletlerin çoğunluğu benim yazdığım şekilde, kendin araştırıp kontrol edebilirsin. Ayrıca ne yazdığımı anlamamışsın; buradaki konu ön ve arka dişlilerin diş sayısının birbirinin katı olması değil, zincir bakla sayısının ön veya arka dişlilerin diş sayısının tam katı olmaması.
Demekki neymiş? Toparlayacak olursak; ön dişli değiştirmek zararlı değilmiş, arka dişli değiştirmenin daha faydalı olmadığı ve zincirden bakla atılmasının riskli olduğu anlaşılmış.
Senin argümanların çürümüş olmasının yanı sıra ekstra bir bilgi eklenimi olmuş. En başından beridir dişli oynanır diyordum zaten. Ya neyse sıkıldım gerçekten.
Ha bu arada hakkını yiyemem, teorik olarak bir bilgi daha ekledin. Zincir bakla sayısının ön dişliye oranı, arka dişliye oranı ve bunlara göre bakla sayısının oranının hesaplanması vs. Bunları bu kadar abartmaya gerek yok. Ne yaparsan yap o zincir ve dişli seti ortalama 20000km gidecek +-5000km. Son kullanıcı için bir ifade etmeyecek. Gearingcommander'ın mantığı sokakta sürülecek motorları kurcalamak için değil zaten.
Demekki neymiş? Toparlayacak olursak; ön dişli değiştirmek zararlı değilmiş, arka dişli değiştirmenin daha faydalı olmadığı ve zincirden bakla atılmasının riskli olduğu anlaşılmış.
Senin argümanların çürümüş olmasının yanı sıra ekstra bir bilgi eklenimi olmuş. En başından beridir dişli oynanır diyordum zaten. Ya neyse sıkıldım gerçekten.
Ha bu arada hakkını yiyemem, teorik olarak bir bilgi daha ekledin. Zincir bakla sayısının ön dişliye oranı, arka dişliye oranı ve bunlara göre bakla sayısının oranının hesaplanması vs. Bunları bu kadar abartmaya gerek yok. Ne yaparsan yap o zincir ve dişli seti ortalama 20000km gidecek +-5000km. Son kullanıcı için bir ifade etmeyecek. Gearingcommander'ın mantığı sokakta sürülecek motorları kurcalamak için değil zaten.
Senin anlayışının benimkinden farklı olduğu kesin :) kanun yorumlama konusunda da anlaşamamıştık. Kafalarımız farklı çalışıyor, net. :mrgreen: (Ben zincir sağlığı açısından girmemiştim olaya; motosiklet şansıman ve krank tarafından düşünüyordum bu arada...)
Bak sana daha önce itiraz ettiğin bir teorik bilgi daha ekleyeyim: Bakla sayısı değiştirmeye itiraz etmiştin, arka dişlide oynama yaptığın zaman bakla sayısı da değiştirmek gerekebiliyor, bunun sebebi iki tane:
1. Bakla sayısı dişli diş sayısı katı olmasın diye (bunu teslim etmiştik zaten...)
2. Ön ve arka dişli merkezleri birbirinden fazla uzaklaşmasın veya yakınlaşmasın diye. (Diş sayısı ile oynayıp bakla sayısı sabit kalında oynamanın cinsine göre 1-2 cm kayma bile olabiliyor çünkü...)
Angrypower
04 Eylül 2022, 11:38
Senin anlayışının benimkinden farklı olduğu kesin :) kanun yorumlama konusunda da anlaşamamıştık. Kafalarımız farklı çalışıyor, net. :mrgreen: (Ben zincir sağlığı açısından girmemiştim olaya; motosiklet şansıman ve krank tarafından düşünüyordum bu arada...)
Bak sana daha önce itiraz ettiğin bir teorik bilgi daha ekleyeyim: Bakla sayısı değiştirmeye itiraz etmiştin, arka dişlide oynama yaptığın zaman bakla sayısı da değiştirmek gerekebiliyor, bunun sebebi iki tane:
1. Bakla sayısı dişli diş sayısı katı olmasın diye (bunu teslim etmiştik zaten...)
2. Ön ve arka dişli merkezleri birbirinden fazla uzaklaşmasın veya yakınlaşmasın diye. (Diş sayısı ile oynayıp bakla sayısı sabit kalında oynamanın cinsine göre 1-2 cm kayma bile olabiliyor çünkü...)
Kanun konusunda da teorik ve tam anlamıyla hakim olmadan konuşuyordun sıkıntı yok.
Motosiklet şanzıman ve krank tarafından düşünürsen de bir eksi sonucu olmayacaktır bu durumda. Çünkü bir şeyi yoktan var etmiyoruz. Gereksiz tork'u hp'ye çeviriyoruz. Zaten bunun motora etkiyeceği kuvvet de senin benim düşüncemizden daha az olacak. Yani bu durumda ne krankı ne de şanzımanı zorluyoruz.
Dişli sayısında ayrıldığımız nokta; zincirden bakla atılmaz. Zincirden bakla atılırsa 2 tane zincir kilidi takılır ki bu istemediğimiz bir şey. Çünkü zincirde 2 tane zayıf nokta olur. Bakla kilidinden kurtulan zincir ölüme sebebiyet verebilir.
Bende biliyorum arka dişliyi küçültürsen zincir bakla sayısını azaltmak zorunda olduğunu ama zinciri yeni olan adam ekonomik krizden dolayı o zinciri kesip bakla atmaya çalışacaktır. Bu da kişinin istemli veya istemsiz hayatını riske sokacaktır. Bu yüzden ön dişli ile oynanırsa bu zincir olayını ekarte eder ve iki iş birden yapılmamış olur.
Burada yapmış olduğumuz bu gereksiz tartışmayı sürdürmemin sebebi ise; yarın öbür gün birisi dişli değiştirme olayına takılır ve bunu yapmak için araştırma yaparsa ve yanlış işlem yapmak aklına gelirse die. Zincirinin yolda fırlayıp, ölümüne sebep olmasın die.
...
Dişli sayısında ayrıldığımız nokta; zincirden bakla atılmaz. Zincirden bakla atılırsa 2 tane zincir kilidi takılır ki bu istemediğimiz bir şey. Çünkü zincirde 2 tane zayıf nokta olur. Bakla kilidinden kurtulan zincir ölüme sebebiyet verebilir.
...
Burada yapmış olduğumuz bu gereksiz tartışmayı sürdürmemin sebebi ise; yarın öbür gün birisi dişli değiştirme olayına takılır ve bunu yapmak için araştırma yaparsa ve yanlış işlem yapmak aklına gelirse die. Zincirinin yolda fırlayıp, ölümüne sebep olmasın die.
??? Bakla atınca neden iki tane zincir kilidi takılıyormuş? (Bu arada arka dişliyi büyütünce bakla eklenir genelde, çıkartılmaz. Dolayısıyla, o durumda - havadan bakla katamayacağın için - zinciri değiştirirsin. Bu arada zincir çok çok yeni değilse zaten dişli değiştirildiğinde her türlü yeni zincir alınması gerekir zaten...)
Bakla atma durumunda nasıl yapılacağını anlatayım; kullandığın zincir için (dandik dundik markasız bir şey değil ise) ayrıca master link satılır, gider ondan alırsın, zincirini kısaltırsın, yeni master link ile bağlarsın, yine tek masterlink'in olur. Bu arada zincirleri genellikle o-ringsiz olan cross motosiklet kullanmıyorsan master link olarak her zaman perçinli / rivet type master link kullanılır klipsli olanlar değil.
Her yazdığın cevapta öyle yada böyle bir hata olduğu için asıl ben düzeltmek zorunda kalıyorum, yani amme hizmeti yapan sen değilsin benim. Cevap yazmazsan düzeltecek bir şey olmayacağı için konu kapanacak...
hasmet
04 Eylül 2022, 13:04
Selam, stok 17-38 diye görünüyor ama bu modelde kullanıcılar sürüş tarzlarına göre çok değiştiriyorlar diye anlaşılıyor.
Yok, tam öyle değil. 6 vitesli motosiklet stok 17 ön dişliyle trafikte 4 vites gibi oluyor. Çünkü motoru zorlamadan 5. ve 6. vitesleri kullanmak için hızın yasal limitlerin en yüzde elli üzerinde olması gerekiyor. Buna karşın düşük hızda dik yokuş çıkmak için birinci vites yüksek kalıyor. Onun için KTM bu modele özel 16T ön dişli üretiyor.
Normalde motosikletle oynamayı hiç sevmem. Lakin bir çok kullanıcı gibi motosikleti edindikten sonra bir ay içinde yaptığım bir modifikasyon oldu bu.
Dişli sayısı katları konusunda size katılıyorum. Lakin gördüğüm o ki KTM bunu çok kafaya takmamış. Uluslararası SDR forumlarına baktığımızda da 50000+ km bu konfigürasyonda kullanılmış motosikletler mevcut ve herhangi bir sorun ya da belirgin bir ekstra aşınma söz konusu değil. Ki sorun çıkacak olsa deli gibi tork ve gücü olan bu tip bir modelde çıkması lazım...
Velhasıl ilk başta dediğiniz ön dişli değiştirmenin riskli olması, krank miline ve yataklara çok yük binmesi olayı pratikte karşılığı olan bir durum değil belli ki.
Tartışma uzuyor çünkü teorik konuşan teoride haklı, pratik deneyimi olan ise deneyiminde. Lakin teoride aklen mantıken A şeklinde olması gereken bir durumun pratikte B şeklinde olduğunun sayısız örnekleri mevcut, ki iş hayatımda defaatle bizzat yaşadım. Onun için deney, gözlem ve sonuç, her zaman teori ve mantık yürütmenin ötesindedir...
tommygun
04 Eylül 2022, 14:16
Konuyu baştan sona okudum. Zincir bakla sayısının azaltılmasıyla ilgili ilk ben konuşmuşum. Maşallah hepimiz de çük bulmuş 30 yaş üstü yeni gelin gibi "bakla eksiltme olmazzzzz" diye konuya atlamışız. O nedenle bu sözler için kendi üzerime alınabilirim. Öncelikle ben "Söz gelimi sizin motorun orijinalinin 15-47 ile geldiğini kabul edersek arka dişliyi 42'ye indirip zincir bakla sayısını 108'e indirmeniz torkta %12 gibi bir düşüşe neden olurken son hızınızda %12 gibi bir artış sağlayabilir." demişim, bunu derken herkesi kendim gibi düşünüp zincir değiştirirken mutlaka dişlileri de değiştirirler diye varsaymışım. O nedenle zincir bakla sayısını 108'e indirmenin anlamı benim gözümde 108 bakla yeni zincir almaktır.
"Zincirden bakla eksiltilmez" babayı eksiltilmez, şeyimin kafası eksiltilmez. Ben yapmam o ayrı ama yapıp da zincir parçalatmayan bir dünya adam var. Kesme zincir diye bir ticari satış modeli var, Karaköy Dinamik Zincir'e uğrayan ne demek istediğimi anlar.
https://i.hizliresim.com/g6ytku8.JPG (https://www.hizliresim.com/g6ytku8)
Sözün özü; @Cyan paralama kendini Pazar Pazar. Gez, dolaş. Bizim aramızda 2 senede 1 gün 400 km yol yapan uzun yol anlatıyor, aşağı garaja inip zincir dişli temizlemeye üşenen adam zincir dişli tavsiyesi veriyor. Hayatında yağmurda sürmemiş adam kış için abuk subuk lastik tavsiyesinde bulunuyor. Bazen görmemek, duymamak gerek.
Konuyu baştan sona okudum. Zincir bakla sayısının azaltılmasıyla ilgili ilk ben konuşmuşum. Maşallah hepimiz de çük bulmuş 30 yaş üstü yeni gelin gibi "bakla eksiltme olmazzzzz" diye konuya atlamışız. O nedenle bu sözler için kendi üzerime alınabilirim. Öncelikle ben "Söz gelimi sizin motorun orijinalinin 15-47 ile geldiğini kabul edersek arka dişliyi 42'ye indirip zincir bakla sayısını 108'e indirmeniz torkta %12 gibi bir düşüşe neden olurken son hızınızda %12 gibi bir artış sağlayabilir." demişim, bunu derken herkesi kendim gibi düşünüp zincir değiştirirken mutlaka dişlileri de değiştirirler diye varsaymışım. O nedenle zincir bakla sayısını 108'e indirmenin anlamı benim gözümde 108 bakla yeni zincir almaktır.
"Zincirden bakla eksiltilmez" babayı eksiltilmez, şeyimin kafası eksiltilmez. Ben yapmam o ayrı ama yapıp da zincir parçalatmayan bir dünya adam var. Kesme zincir diye bir ticari satış modeli var, Karaköy Dinamik Zincir'e uğrayan ne demek istediğimi anlar.
https://i.hizliresim.com/g6ytku8.JPG (https://www.hizliresim.com/g6ytku8)
Sözün özü; @Cyan paralama kendini Pazar Pazar. Gez, dolaş. Bizim aramızda 2 senede 1 gün 400 km yol yapan uzun yol anlatıyor, aşağı garaja inip zincir dişli temizlemeye üşenen adam zincir dişli tavsiyesi veriyor. Hayatında yağmurda sürmemiş adam kış için abuk subuk lastik tavsiyesinde bulunuyor. Bazen görmemek, duymamak gerek.
akşam zincir kesilirmi kesilmez mi bir konu patlatayım da gör :)
tommygun
04 Eylül 2022, 15:11
akşam zincir kesilirmi kesilmez mi bir konu patlatayım da gör :)
3. katta oturuyorum, hani balkondan aşağı atlayıp intihar etsem ölmem, sakat kalırım ona üzülürüm.
Angrypower
04 Eylül 2022, 15:33
??? Bakla atınca neden iki tane zincir kilidi takılıyormuş? (Bu arada arka dişliyi büyütünce bakla eklenir genelde, çıkartılmaz. Dolayısıyla, o durumda - havadan bakla katamayacağın için - zinciri değiştirirsin. Bu arada zincir çok çok yeni değilse zaten dişli değiştirildiğinde her türlü yeni zincir alınması gerekir zaten...)
Bakla atma durumunda nasıl yapılacağını anlatayım; kullandığın zincir için (dandik dundik markasız bir şey değil ise) ayrıca master link satılır, gider ondan alırsın, zincirini kısaltırsın, yeni master link ile bağlarsın, yine tek masterlink'in olur. Bu arada zincirleri genellikle o-ringsiz olan cross motosiklet kullanmıyorsan master link olarak her zaman perçinli / rivet type master link kullanılır klipsli olanlar değil.
Her yazdığın cevapta öyle yada böyle bir hata olduğu için asıl ben düzeltmek zorunda kalıyorum, yani amme hizmeti yapan sen değilsin benim. Cevap yazmazsan düzeltecek bir şey olmayacağı için konu kapanacak...
Kim arka dişliyi büyüt dedi? Ya sen gerçekten haklı çıkacağım die kendinden geçiyorsun. Tork mu istiyoruz burada? Son hız arttıracağız. Demekki ön dişli büyüteceğiz.
Demekki her yazdığıma sen hata buluyorsun. Bak söylemlerimi sertleştirmeye başlayacağım çok alakasız konuşuyorsun. Kaç tane zincir değiştirdin bugüne kadar? Bu motosikleti kullananlardan kaç tanesi senin gibi full ekipmanlara verecek de alacak? Bu saydığın saçma sapan şeyleri yapmak yerine ne die ön dişliyi değiştirmiyor?
Doğru ya seninle olan sorunumuz neydi? Ön dişliyi mi değiştirmek gerekli yoksa arkayı mı idi. Lafı sağa sola çekmeye çalışıp kendini haklı mı çıkaracaksın? Senin saydığın saçmalıklar kadar masraf edene kadar ön dişli değiştirilip bu konu kapatılır. Saçma sapan hem post kasıyorsun hem de boşuna masraf çıkartıp duruyorsun.
Amme hizmeti yapıyormuş :pr:
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
Benim anlattıklarımla alakalı, pratikte sorunu olan adamla her şekilde bir garaja girer, elimi kirletip, yaptıklarımızı karşılaştırırız. Uzun yolsa uzun yol, virajsa viraj, tamir bakımsa tamir bakım vs...
O karaköy'deki dinamik zincir de komple zincir bloğundan tek blok şeklinde kesip vermiyorsa, zincir kilidi ile 2 kilit atıyorsa onlardan da zincir falan alıp, kendinizi ve sevdiklerinizi tehlikeye atmayın.
Yok, tam öyle değil. 6 vitesli motosiklet stok 17 ön dişliyle trafikte 4 vites gibi oluyor. Çünkü motoru zorlamadan 5. ve 6. vitesleri kullanmak için hızın yasal limitlerin en yüzde elli üzerinde olması gerekiyor. Buna karşın düşük hızda dik yokuş çıkmak için birinci vites yüksek kalıyor. Onun için KTM bu modele özel 16T ön dişli üretiyor.
Normalde motosikletle oynamayı hiç sevmem. Lakin bir çok kullanıcı gibi motosikleti edindikten sonra bir ay içinde yaptığım bir modifikasyon oldu bu.
Dişli sayısı katları konusunda size katılıyorum. Lakin gördüğüm o ki KTM bunu çok kafaya takmamış. Uluslararası SDR forumlarına baktığımızda da 50000+ km bu konfigürasyonda kullanılmış motosikletler mevcut ve herhangi bir sorun ya da belirgin bir ekstra aşınma söz konusu değil. Ki sorun çıkacak olsa deli gibi tork ve gücü olan bu tip bir modelde çıkması lazım...
Velhasıl ilk başta dediğiniz ön dişli değiştirmenin riskli olması, krank miline ve yataklara çok yük binmesi olayı pratikte karşılığı olan bir durum değil belli ki.
Tartışma uzuyor çünkü teorik konuşan teoride haklı, pratik deneyimi olan ise deneyiminde. Lakin teoride aklen mantıken A şeklinde olması gereken bir durumun pratikte B şeklinde olduğunun sayısız örnekleri mevcut, ki iş hayatımda defaatle bizzat yaşadım. Onun için deney, gözlem ve sonuç, her zaman teori ve mantık yürütmenin ötesindedir...
Hasmet üstadım, şimdi senin motor 1300cc 180hp 144Nm, böyle bir canavar için öndeki oynamalar çok etkisiz kalabilir. (Zincirin de biraz daha hızlı aşınması - Angrypower'in de yazdığı şekilde - çok mühim olmayabilir bir Super Duke kullanıcısı için...) Konudaki motosiklet buna göre son derece tıfıl kalıyor, model yılı da düşünülürse mümkün olduğu kadar ekstra zorlamamaya çalışmakta fayda var, bence.
Gearing Commander'da MT-03 660 için stok 15/47-112 diyor. Diğer bilgilerin de doğru olduğu varsayılır ve 15/41-109 için hesap yapılırsa hem topspeed artıyor, hem bakla-diş denk gelme sayısı anlamlı derecede artmıyor hem de iki dişli arası mesafe (yeni dişli ve zincir için) sadece 1,75mm uzamış oluyor. (İhmal edilebilir...)
Sonuç nasıl olur bilemem, ben MT-03 660 için topspeedden çok ara hızlanma ve kalkışlara önem verirdim ama herkesin kendi tercihleri ve hedefleri var.
Burada beyin jimnastiği yapıyoruz, sonuçta hiçbirimiz MT-03 kullanıp zincir dişli oranlarıyla oynamadık...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
Kim arka dişliyi büyüt dedi? Ya sen gerçekten haklı çıkacağım die kendinden geçiyorsun. Tork mu istiyoruz burada? Son hız arttıracağız. Demekki ön dişli büyüteceğiz.
Demekki her yazdığıma sen hata buluyorsun. Bak söylemlerimi sertleştirmeye başlayacağım çok alakasız konuşuyorsun. Kaç tane zincir değiştirdin bugüne kadar? Bu motosikleti kullananlardan kaç tanesi senin gibi full ekipmanlara verecek de alacak? Bu saydığın saçma sapan şeyleri yapmak yerine ne die ön dişliyi değiştirmiyor?
Doğru ya seninle olan sorunumuz neydi? Ön dişliyi mi değiştirmek gerekli yoksa arkayı mı idi. Lafı sağa sola çekmeye çalışıp kendini haklı mı çıkaracaksın? Senin saydığın saçmalıklar kadar masraf edene kadar ön dişli değiştirilip bu konu kapatılır. Saçma sapan hem post kasıyorsun hem de boşuna masraf çıkartıp duruyorsun.
Amme hizmeti yapıyormuş :pr:
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
Benim anlattıklarımla alakalı, pratikte sorunu olan adamla her şekilde bir garaja girer, elimi kirletip, yaptıklarımızı karşılaştırırız. Uzun yolsa uzun yol, virajsa viraj, tamir bakımsa tamir bakım vs...
O karaköy'deki dinamik zincir de komple zincir bloğundan tek blok şeklinde kesip vermiyorsa, zincir kilidi ile 2 kilit atıyorsa onlardan da zincir falan alıp, kendinizi ve sevdiklerinizi tehlikeye atmayın.
Ya Angrypower, zincirini kopartan ben değilim sensin (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/191641-zincir-koptu-yolda-kaldim-d.html), sen o muhteşem tecrübe ve pratiklerine devam et. Ben ne diyeyim?
Herkes fikrini yazıyor, birisi seninkine karşıt bir fikir öne sürdüğünde sanki kişilik haklarına saldırılmış gibi tepki vermene gerek yok açıkçası...
Angrypower
04 Eylül 2022, 16:21
Ne diyorum ben? Sonuçları böyle olur ve bu yüzden yapılmaması daha sağlıklı, ön dişli büyütülerek bu risk alınmaz diyorum değil mi?
Bak üst postta alıntı yapılmış. Arka dişliyi küçültmek daha sağlıklı yazmış. Sen de bunu onaylıyorsun. Ben ise bu kadar masrafa gerek olmadığını ve ön dişli ile çözülebileceğini yazmışım. Deneyimlemiş ve test etmiş biri olarak söylüyorum değil mi?
Ben merak duyduğum her şeyi zaten yapıyorum. Başkasının bir merakı varsa bunun artılarını ve eksilerini görsün ve buna göre işlem yapsın diyorum.
İnan seninle veya bir başkasıyla da problemim yok. Amme hizmeti olayına gelince de açıklamaları, tecrübeleri ve yaşananları anlatmışım. Bu saatten sonra kim ne yaparsa yapsın beni ilgilendirmez. Ben senim fikrini açıklamama kızmıyorum. Direkt reddetmeni ve kabul etmemenle alakalı illa haklı çıkmaya çalışmanı ve doğrusu bu die empoze etmeye çalışmanı sevmiyorum. Sevmek zorunda da değilim.
alp_tunay
05 Eylül 2022, 10:44
Adam orjinal kalsın dedi..Tamam tartışma bitmiştir...
Dağılın.... :queen:
killingroad
05 Eylül 2022, 12:03
Ben neyin tartışıldığını anlamadım :)
Ön dişli stok dışında bir ölçü takılabilir mi?
- Evet, daha dar bir alanda olduğu için rahat çalışabileceğinden emin olmak gerekir.
- Doğrudan motorun aktarmasına bağlandığı için ne değişiklik yapıldığına bakmak gerekir.
Arka dişli başka ölçü takılabilir mi?
- Evet.
Her ikisinde de vites oranının ne olduğuna bakmak lazım. Benim motorum 17T ön dişli ile geliyor, 16T takabilirim demek 12 de takabilirim demek değil msela.
Cr1Enis
31 Ekim 2022, 14:40
KONU GÜNCELLEMESİ
Tartışmaların üzerine dişli oranlarını orjinal bırakacağım demiştim. Fakat alt viteslerin aşırı kısa olması beni çok yoruyordu. Elimde sunstarın 112 zinciri vardı yanına orjinal dişli alsam hem çok maliyetli hem de aynı şekilde devam edecekti. 15/47 yerine xt660’ kata uyumlu olan 15/45 dişli setini aldım. Zincirden de 2 bakla eksiltilerek uygun ayara getirdim. 1 haftadır kullanıyorum.
Tecrübelerim: evet motorda bazı değişimler var bunlardan bazıları, 1,2 ve 3. Vites eskiye nazaran belirgin şekilde uzadı, bunun bana getirisi şehir içinde daha rahat kullanım ve yüksek vitesler de çok daha rahat sessiz çalışması. İşin can alıcı noktası ise, eskiden motor 5. Vites de 175 de kesiciye girerken, şuan artçılı şekilde düz bir otoyolda 4. Viteste 170km sürate çöküp kesiciye giriyor ve sonrasında 5 vites de de devir çevirmeye devam ediyor. Yani bunun bana faydaları çol fazla. Örneğin motoru ilk aldığımda İstanbul’dan bodruma giderken motorun sürekli otobanda kesiciye Girmesi, sürekli olarak vites değişmem ve aşırı derecede tork olması beni yoruyordu. Keza şehir içerisinde de gaza dokunduğum anda lastik sıcak sa whelie değilse sağ sol göt atması belli bir süre sonra insanı yoruyor. Şuan onlar da dengelendi halen daha güzel bir tork eğrisi var fakat bunu beygirle birlikte harmanlarınızı hissedebiliyorsun. 2 saniye de ciğerlerini çıkarırcasına seni fırlatacağı yerde 4 saniye boyunca daha mülayim şekilde uzuyor
hasmet
31 Ekim 2022, 23:32
Keza şehir içerisinde de gaza dokunduğum anda lastik sıcak sa whelie değilse sağ sol göt atması belli bir süre sonra insanı yoruyor.
Gaza biraz sert asılıyorsunuz muhtemelen... MT3 değil ama daha torklu ve elektroniksiz naked'lar kullandım. Gaza sağlam asılmadığım müddetçe bırakın tekere gelme, arka teker kayması bile yaşamadım. Yolda yağ, buz, çakıl varsa başka tabii ki.
Cr1Enis
31 Ekim 2022, 23:40
Biraz da lastikten kaynaklanıyor, arka lastiğim bitti. Ama gerçekten kullanması daha keyifli oldu. Tork daha uzun süre de daha lineel veriyor.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO