PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2007 anf 125



Yns80
19 Ağustos 2022, 00:11
Motorum sehir icinde egzozda patlama yok yüksek rakım yaylaya ciktigimda egzozda patlamalar oluyor gaz birakinca kompresör bindiginde tek seferlik patlama olusuyor tamircime götürdüm geri dönüşümden yaptigini söyledi istersen kapatirz dedi kapatirsak cözulur mu bi sorun teskil eder mi kapattigimizda hava ayari subab ayari filtre buji hepsi orjinayle degistirildi

aliozturk36
19 Ağustos 2022, 00:20
her şey orijinalse elletmeyin bence. Xtreme max 200'ün de egzos minik minik patlıyordu orijinali.

Yns80
19 Ağustos 2022, 00:23
Yüksek rakim yayla ciktigimda tek seferlik gaz acip verdigimde oluyor sehir icinde bu durum yok

Kural [ Z ]
19 Ağustos 2022, 01:01
Yüksek rakım dediğiniz yolun yarısında bir yerlerde durup karbüratör ayarınızı yapın, sorun yaşamazsınız veya yaşadığınız sorun oldukça azalır.

Yns80
19 Ağustos 2022, 07:13
Yolun yarisindada yapiorum yine ayni

Kural [ Z ]
19 Ağustos 2022, 13:39
Bu durumda yapacak birşey yok. Rakım dengeleme sistemi olmadan karbüratörlü motorlarda yüksek rakım farklarında boğulmalar ve çekiş düşüklükleri normaldir.

Sıkıntı bu derece büyükse enjeksiyonlu bir motora geçmenizi öneririm.

Yns80
19 Ağustos 2022, 17:17
Tamirci geri dönüşümden kaynaklı bu patlama dedi bilmiyorum sizcede öyle midir
Bunu iptal edersek ne gibi eksisi artisi olur peki

Kural [ Z ]
19 Ağustos 2022, 21:05
Tamirci geri dönüşümden kaynaklı bu patlama dedi bilmiyorum sizcede öyle midir
Bunu iptal edersek ne gibi eksisi artisi olur peki

Padırdamalar epey azalır. İsterseniz deneyin ama rakım farkından yakıt/hava karışım dengesizliğinde etkisi durumu kurtarır mı bilemedim.

İptal için sol grenajı sökün, şasenin ortasına yakın yerde sağ tarafında 1, sol tarafında 2 hortum bağlantısı olan metal, aluminyum bir parça olacak. Hortumlardan biri emme manifolduna, biri şanzıman üzerinden bloğa ve biri de hava filtre kutusuna bağlı.

Mantık: Emme manifoldundaki basınç durumuna göre gaza basma miktarınızı anlayıp içindeki valfle motor bloğundaki hortumla motor havalandırmasından yağ buharı ve kompresyon kaçaklarını silindirde yakılmak üzere hava filtresine göndermektir.

Yapacağınız iptal işlemi iki şekilde olabilir.

Birincisi motor havalandırma hortumunu direk emme manifolduna bağlı hortuma geçirmek. Olduğu gibi yağ çeker ve bujiyi yağlayıp yolda kalmanıza dahi neden olabilir. Neden olur demiyorum ama büyük ihtimalle olabilir.

İkincisi ise bu parçayı iptal edip motor havalandırmasını atmosfere açıp diğer iki hortumu körlemek. Bu şekilde tek eksisi çevreyi daha çok kirletmeniz olacak diyebilirim.

Hangisini tercih ederseniz edin karbüratör ayarını hafifçe düzeltmeniz gerekecektir.

Yns80
19 Ağustos 2022, 22:21
Valla hocam ben gecen gün söktüm 2 tarafin grnajini geri dönüşüm valfini soktum temizledim hafifden bi is vardi geri taktim 1 egzozdangelen boru 2 bosta bir hortum hava filtresinie bagli degil ama hava cekiyordu calistirdigimda 3.zaten emme manifolduna bagli olan sizin soylediginiz yag karterin ordan 1 boru geliyor hava filtresine bagli olan bir tek o bagli filtreye