Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü Şarj Sorunu
mesyen47
14 Ağustos 2022, 14:57
Merhaba
Göstergede akü uyarısı çıkınca motorun grenajlarını söktüm, akü (kontak kapalıyken) ve kondenjektör voltajını kontrol ettim. Motor marş alıyor. Anladığım kadarıyla dinomometre ve kondenjektör sağlam. Fakat akü bitik olsa bile motor çalışırken aküden kondenjektör voltajı ölçmem gerekmez mi? Kısa devre ile baktığımda + ve - kablosunda kopukluk görmedim. Motor henüz 19000 km de ve hiç boş yatırmadım en fazla 3 gün yatmıştır. Akü bittiyse normal mi?
https://ibb.co/0MpkX3g
https://ibb.co/yp2kkTW
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------
https://ibb.co/0MpkX3g
https://ibb.co/yp2kkTW
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
https://ibb.co/0MpkX3g]
https://ibb.co/yp2kkTW
Kural [ Z ]
14 Ağustos 2022, 16:56
Evet, motor çalıştığı sürece, hatta marş esnasında dahi şarj sistemi elektrik üretir. Eğer ölçümleriniz doğruysa tesisat(kopukluk, soketlerde oksidasyon-temassızlık, kısadevre v.b), konjektör ve/veya stator arızasından söz edebiliriz.
Ölçüm tekniklerini dikkatlice inceleyin. Stator ve konjektör voltajlarını motor devrini de gözeterek ölçün. Değerlerde sorun varsa onarım veya değişim gerekecektir.
logaritma
14 Ağustos 2022, 20:08
;4695764']Evet, motor çalıştığı sürece, hatta marş esnasında dahi şarj sistemi elektrik üretir. Eğer ölçümleriniz doğruysa tesisat(kopukluk, soketlerde oksidasyon-temassızlık, kısadevre v.b), konjektör ve/veya stator arızasından söz edebiliriz.
Ölçüm tekniklerini dikkatlice inceleyin. Stator ve konjektör voltajlarını motor devrini de gözeterek ölçün. Değerlerde sorun varsa onarım veya değişim gerekecektir.
Aynen ek olarak motora sis farı akseuar falan takılıysa şaşe yapmış olabilir..
mesyen47
15 Ağustos 2022, 12:14
Sabah aküyü motordan söktüm full doldurdum. 12,98V ölçtüm akü motora bağlı değil. 2 saat geçti tekrar ölçtüm 12,89 akşam tekrar ölçüceğim. Bu şekilde küçük voltaj farkları normal mi?
maktama
16 Ağustos 2022, 08:53
Sabah aküyü motordan söktüm full doldurdum. 12,98V ölçtüm akü motora bağlı değil. 2 saat geçti tekrar ölçtüm 12,89 akşam tekrar ölçüceğim. Bu şekilde küçük voltaj farkları normal mi?
12.3'lere falan düşmediği sürece normal.
mesyen47
16 Ağustos 2022, 10:02
12.3'lere falan düşmediği sürece normal.
Yok düşmedi şuan kafamda 2 soru var.
1. Pil dışarda şarj oluyor ve motor çalışıyor.
2. Kondenjektör voltajı 14,04 fakat aküye bağlayıp ölçtüğümde akü voltajını görüyorum.
Kabloda kopukluk yok neden kondenjektör voltajını göstermiyor?
maktama
16 Ağustos 2022, 11:55
Yok düşmedi şuan kafamda 2 soru var.
1. Pil dışarda şarj oluyor ve motor çalışıyor.
2. Kondenjektör voltajı 14,04 fakat aküye bağlayıp ölçtüğümde akü voltajını görüyorum.
Kabloda kopukluk yok neden kondenjektör voltajını göstermiyor?
Motoru 4-5 bin devir civarına getirip kontrol edin.
Nikkfurie
16 Ağustos 2022, 12:45
14 v gördüğünüze göre siz konjektorün çıkışını ölçüyorsunuz , alternator çıkışı motosikletlerde yanlış hatırlamıyorsam 35-40 volta kadar yükselir , akü sağlamsa ve şarj ışığı yanıyorsa sargıda kısa devre olabilir , bakır tellere izolasyon sağlayan vernik katmanda minicik bir çatlak varsa zamanla voltaj düşer , sargıyı söküp belirli bir noktada kararma varmı kontrol edin , varsa sanayide işin erbabı bir ustaya yeniden sardırın..
mesyen47
18 Ağustos 2022, 17:08
Bugün tamire gittim bütün parçaları değiştirdiler. Stator Konjektör ve Akü. Bence akü sağlam bozuksada kurtarmaya çalışacağım.
Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi? Konjektörde durum ne bilmiyorum.
https://imgur.com/a/6bxc29i
https://imgur.com/a/6bxc29i
maktama
19 Ağustos 2022, 08:14
...
Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi?...
Evet yeniden sardırılabilir. Facebook'ta "Statör Tamiri" isimli arkadaşı bulun, sayfasını inceleyin. 1 yıldır takip ediyorum, yaptığı işi paylaşıyor ve işini iyi yapıyor gördüğüm kadarıyla.
tommygun
19 Ağustos 2022, 08:18
Bugün tamire gittim bütün parçaları değiştirdiler. Stator Konjektör ve Akü. Bence akü sağlam bozuksada kurtarmaya çalışacağım.
Stator da fena değil gibi bir şekilde yeniden tel sardırıp kullanılabilir mi? Konjektörde durum ne bilmiyorum.
https://imgur.com/a/6bxc29i
https://imgur.com/a/6bxc29i
Statörünüz sağlamsa müdahele edip sardırmak çok doğru olmayabilir. 2 defa statör sardırdım, 2sinde de yanık ve kopuktu teller. İlk sardırışımda 20.000 km dayandı, 2. sardırışımda 10.000 km dayandı ve en sonunda gidip yeni statör aldım. Benim sardırdığım bobinajcının işçiliği kelek olabilir ama başıma gelen bu şekildeydi. Sadece statör sardırmakla da bitmiyor, yağ değişiyor, conta değişiyor, hadi yağı değiştirirken yağ filtresini de değiştiriyorsun vs.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO