PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT 25'ten Duke 390'a Geçiş



Mrider
19 Mayıs 2022, 16:28
Herkese merhaba,

2020 model 3200 km civarlarında bir mt25'im var. Duke 390'a geçmeyi düşünüyorum. Aslında mt 25'ten hiçbir şikayetim yok gayet iyi. Ama mt almadan önce kafamda duke 390 da vardı biraz pahalı geldiği için alamamıştım. Beni duke'ta cezbeden herkesin bahsettiği o torku ve hızlanması. Top speed takıntım yok 120-130 geçmem zaten. MT'nin de çift silindir sesine bayılıyorum aslında duke'a geçersem özleyeceğim şeylerden olacak. Sorum şu, mt25'ten duke'a geçmek ne kadar mantıklı olur? Performans farkını net hisseder miyim yoksa gereksiz bir hareket mi olur? Motoru şehir içinde kullanıyorum yüksek oranda. Honda cb500 serisi düşünmüyorum duke'u sıfır alacağım yüksek ihtimalle. Mt 07 de önermezseniz sevinirim çünkü o fiyatlarda yok varsa da kazalı ya da yüksek km'li. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

logaritma
19 Mayıs 2022, 17:06
Tercihin güzel mt25 den sonra pişmanlık duymassın sadece yedekparça pahalı bunu biliyorsan göze alıyorsan hayırlı olsun güzel makine..

tommygun
19 Mayıs 2022, 17:31
Duke 390 ile şehir içi ve virajlı dağ yollarında çok keyif alacağınızı düşünüyorum. Performans anlamında Duke 390 derim, geriye kalan 2. el satış, yedek parça, servis vs gibi biraz daha ticari konularda Mt25 daha avantajlıdır.

Öz_Musti
19 Mayıs 2022, 17:50
Bence doğru karar. Beni de cezbetmiyor değil. Tek silindir olması bir dezavantaj olabilir. Ancak onların da alt devir torku iyi oluyor.

Parça fiyatlarını kafanıza takmayın. Sanki MT nin parçaları çok ucuz. Sıfır alacaksanız zaten 2 yıl garantiniz var. İstanbul'da iseniz zaten servis sorununuz yok.

Karar: Tez 390 alına.

Konu kapatılabilir. Hayırlı olsun

:D

Kerem34_
19 Mayıs 2022, 17:50
Gereksiz bir geçiş olur bence, tarz değişmiyor sonuçta. Ben de 390 düşünüyorum ama ADV olanını. Tabii ki daha güçlü, daha torklu ama bu küçük farklar için Yamaha'dan inip de Ktm'e binmeye gerek yok bence.

Ben olsam biraz daha para biriktirir, cebimdeki para ile yatırım yapar trident 660 falan düşünürdüm. Triumph çok daha rahat, güvenilir bir marka benim gözümde Ktm'den. Hem de gerçek bir motosiklete binmiş olursun, dolu dolu alet.

Mrider
19 Mayıs 2022, 18:55
Gereksiz bir geçiş olur bence, tarz değişmiyor sonuçta. Ben de 390 düşünüyorum ama ADV olanını. Tabii ki daha güçlü, daha torklu ama bu küçük farklar için Yamaha'dan inip de Ktm'e binmeye gerek yok bence.

Ben olsam biraz daha para biriktirir, cebimdeki para ile yatırım yapar trident 660 falan düşünürdüm. Triumph çok daha rahat, güvenilir bir marka benim gözümde Ktm'den. Hem de gerçek bir motosiklete binmiş olursun, dolu dolu alet.
Valla haklısınız gönül ister öyle motorlara binelim de bu ülkede para biriktirip bişey almak imkansız artık. Biriktirdiğin her gün eriyor paran. Kredi çekip alacaksın ona da maaş el vermeyebilir. Ben 2 ay önce değiştirsem mi fikrine kapıldım Triumph da bakmıştım. Yalan olmasın o zamanlar 160-170 bantlarındaydı şimdi olmuş 190-200. O yüzden mt'yi satıp alabileceğim tek motor üstüne az bişey koyup duke 390. Ama performans olarak tatmin eder mi onu bir sormak istemiştim ama cevaplardan edebileceğini çıkarıyorum.

fb__ömer
19 Mayıs 2022, 19:22
Ktm vibrasyon 125 200 250 390 serisi en sevdigim:)

logaritma
19 Mayıs 2022, 19:26
Gereksiz bir geçiş olur bence, tarz değişmiyor sonuçta. Ben de 390 düşünüyorum ama ADV olanını. Tabii ki daha güçlü, daha torklu ama bu küçük farklar için Yamaha'dan inip de Ktm'e binmeye gerek yok bence.

Ben olsam biraz daha para biriktirir, cebimdeki para ile yatırım yapar trident 660 falan düşünürdüm. Triumph çok daha rahat, güvenilir bir marka benim gözümde Ktm'den. Hem de gerçek bir motosiklete binmiş olursun, dolu dolu alet.

Mt25 ile 390 parça fiyatları çok farklı pahalı var pahalı var olaki arkadaş düştü gösterge hasar aldı çıkması mt25 lerin bin liralara iki bine bulmak mümkün 390 ların çıkması bile 7-8 bin liralardan aşağı değil .. aradaki fark 6 -7 misli

tarzan rıfkı
19 Mayıs 2022, 23:28
ben olsam almazdım.sen alırsanda pişman olma ihtimalin yüzde70 diyorum.evet duke 390 daha iyi bir motor ama 1 silindirli.sen şu an 2 silindirden teke geçiceksin.his olarak kötü gelicek konforsuz gelicek sesi kötü gelicek vs.eğer 2 motorada sahip olmasaydın o zaman duke390 yadırgamicak sevicektin.test ikmanın olmadan karar verme

Ozan arıcı
20 Mayıs 2022, 01:12
Duke 390=Dominar 400. Debriyaj kapağını sökünce blokta Bajaj logosu var. Attan inip eşeğe binersin yapma. Gerçek KTM hissi ve kalitesi Duke 690’dan başlar. Bunun altındakiler KTM le alakası olmayan Bajaj üretimi dandik modeller. Süspansiyon ve fren olarak MT-25 e tek atar ama yine de değmez.

Atincozkan
20 Mayıs 2022, 01:31
En guzeli once surup denemen sonra karar vermen.ara hizlanmalarda mt 25 den daha hizli.kisa ve orta uzunluklu virajlarda mukemmel,uzun virajlarda sasesi kisa oldugundan cok iyi degil.sarf malzemeleri genel olarak ucuz.bazi parcalari euro yuksek oldugundan dolayi yuksek.hrmen her parcasi ktm spormotoda var.once test surusu yapsaniz cok iyi olur

Seko
20 Mayıs 2022, 07:58
Geçiş için titreşim dışında düşünecek pek bir şey yok ki bana göre o da geçmemek için yeterli sebeptir. Yoksa Duke390 her açıdan daha iyi bir motordur, Mt-25 ile performansları son hız hariç kıyaslanamaz. R25 ve MT-25 sırf son hızları bu kadar yüksek olduğu için bu kadar popüler olmuş motorlardır. İyi motorlar ama bugün maksimum hızları 150 civarında olsa ikisi de bu kadar satış yapamazdı.

Ben olsam titreşimsen dolayı geçmezdim.

Mrider
22 Mayıs 2022, 00:15
Benim aklımı çelen tarafı o hep bahsedilen ara hızlanması, torku. Yani mt25'in üst devirlerdeki yürümesiyle çok bir fark olur mu onu merak ediyordum. Sanırım en mantıklısı bir test sürüşüne çıkmak olacak.Cevaplar için herkese teşekkürler.

Cyan
22 Mayıs 2022, 00:26
Deneme sürüşü yapmak mühim. Bu arada Duke 390 oldukça ufak bir motosiklet, boyunuz uzunca ise sıkıntı verir.

E-TEKİN
22 Mayıs 2022, 09:02
Ben mt25 ten Cb500f e gectim.
Kalite,güç, konfor,sesi,duruşu,gidişi mükemmel.
Acayip az yakıt tüketimi: en az 3lt en fazla 4lt

0_100 =5.5sn
48 hp 43nm tork


Tavsiye ederim

Beto87
22 Mayıs 2022, 12:22
Ben mt25 ten Cb500f e gectim.
Kalite,güç, konfor,sesi,duruşu,gidişi mükemmel.
Acayip az yakıt tüketimi: en az 3lt en fazla 4lt

0_100 =5.5sn
48 hp 43nm tork


Tavsiye ederim

Bence de en mantıklı seçim olur. Parça kalitesi, dengesi ve gücü bariz fark ettirir kendisini 500f'de. Hem de doğru düzgün bir yükseltme olur. Silindir sayısı da düşmemiş olur hem. Bende mt 25 varken arkadaşın 390 ını kullanmıştım ve alt devirlerde çok sarsıntılı çalışıyor. Üst devirler de bildiğin hilti. Biraz uzun mesafe yapsan çişini tutamazsın 390'da ve son derece konforsuz geldi bana.

Mrider
22 Mayıs 2022, 20:11
Ben mt25 ten Cb500f e gectim.
Kalite,güç, konfor,sesi,duruşu,gidişi mükemmel.
Acayip az yakıt tüketimi: en az 3lt en fazla 4lt

0_100 =5.5sn
48 hp 43nm tork




Tavsiye ederim

500f de düşünmüştüm ama motor yaklaşık 5-6 yıllık olacak onu alırsam. Ayrıca km de 25-30k arası alabileceğim fiyatlar malum sitede. Sıfırdan 2.ele bu şekilde bir geçiş mantıklı olur mu? O yaşta ve km'deki 500f'ten memnun kalır mıyım? Gerçi 500f kullanıcıları genelde mt7 kullanıcıları gibi olmuyor ama 2.el beni hep düşündürüyor.

Cyan
22 Mayıs 2022, 20:25
500f de düşünmüştüm ama motor yaklaşık 5-6 yıllık olacak onu alırsam. Ayrıca km de 25-30k arası alabileceğim fiyatlar malum sitede. Sıfırdan 2.ele bu şekilde bir geçiş mantıklı olur mu? O yaşta ve km'deki 500f'ten memnun kalır mıyım? Gerçi 500f kullanıcıları genelde mt7 kullanıcıları gibi olmuyor ama 2.el beni hep düşündürüyor.

Düzgün kullanılmış / düzgün bakıma girmiş / düzgün bir sahipten alınmış 5-6 yıllık bir CB500F emin ol sıfır bir Duke 390'dan daha az sorun çıkaracaktır. 50.000km daha motor yeni açıldı diye kabul edebilirsin bunlarda. Duke 390 dediğin de süslenmiş Bajaj sonuçta. Bilemedim...

Her türlü MT-25 -> Duke 390 çok da anlamlı bir yükseltme değil sanki. Minimum CB500F civarı ve üstüne bakmak lazım gibi...

4strings
23 Mayıs 2022, 12:35
MT-25 konfor, ikinci el ve servis açısından üstündür. Kalan her şeyde 390.

Son hız takıntınız olmadığını söylediniz. Duke'ün viraj, hızlanma performansı çok iyi kaydırmalı debriyajı, çelik hortumlu frenleriyle çok daha güvenli frenler neşter hassasiyetinde. Uzun otoban düzlükleri haricinde diğerine göre zaten çok daha hızlı. Özellikle mükerrer virajlı yollarda. Bulunduğunuz yerdeki servisin yeterliliğini mutlaka araştırın. Sadece servis sorunu bile motor sattırabilir insana.

logaritma
23 Mayıs 2022, 13:51
Cb500f çok severim çok sağlam sorunsuz bir motor ama dikkat edilirse hiç önermem çünkü inanılmaz gereğinden fazla prim yaptı özellikle Honda da düşük ve orta hacimde motor gelmediği için 500r yada f lere çok yüklenme oldu ..

çünkü motor hem seri hem performanslı hem az yakıyor cb500f yada r uslu sürülürse 250cc lik makine gibi yakabiliyor ..
O yüzden biraz motorcu kesminde yüklenmesi ile şu anda temizleri 150-160 bin civarı ki konuştuğumuz motor ortalama 6-7 yaşlarında motorlar gereksiz pahallandı ..

Atincozkan
23 Mayıs 2022, 16:01
illaki sifir alcaksan duke 390 al derim.cok cok iyi servis hizmeti veren yerler var.lazim olursa isim veririm.onun disinda ikinci el alcaksan ben olsam cb500 f yerine 120-140 bin tl arasi triumph street triple alirim.surus dinamigi ,hafif olmasi dukeye yakin.yedek parcasi tabiki pahali