PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : RKS Blazer 50



Sekvebuzlu
08 Mart 2022, 00:17
selam arkadaşlar rks blazer 50 ile aranızdayım. kendim otomobil tamircisiyim aynı zamanda memurum

sizlere bir soru sormak istiyorum. motoru 2. el olarak satın aldım motor 3-4 ay yatmış aldığımda çalışmıyordu ateşleme zayıftı tüm ateşlemeyi değiştirdim karbüratörü temizledim zor güç çalıştırdım motoru daha önceden motorum olmadığından farketmedim ki motorda kompresyon yok. hatta karbüratöre hava basar gibiydi. bu arada motor zar zor çalışıyor aklıma sübap ayarı geldi baktım emme sübabı çok sıkı neyse sübapları ayarladım motor kendine heldi hava ayarı felan tamam tek seferde marş alıyor motor ancak sorun şurada ki
-motora marş yaparken kesiklik yapıyor sıkıştırma zamanında zorlanıp öyle marş vuruyor sonuçta çalışıyor ama çalışırken sıkışıyor bujiyi sökünce sorun yok kompresyona binmediğinden tıkır tıkır marş vuruyor.

-kompresyon mu fazla dicem ama zaten olması gerekiyor
-satan arkadaş 100cc ye çevrilmiş dedi ama ben 80 cc dir diye tahmin ediyorum acaba gerçekten 100cc de marşın gücü mü yetmiyor
-akü takviyeyle felan denedim aküde sorun yok keza ayak marşıylada sıkışıyor kompresyon çok fazla gibi emmeyi biraz sıktım az bi düzelme oldu ama yinede marş yaparken tutukluk yapıyor acaba nerede yanlış yaptım
-ilk aldığımda marş normal vuruyordu ancak emme sübabı açık kalıyordu ve kompresyon yoktu
-marş motorunun bakımını da yaptım bu arada

anlayan arkadaşlar yardım edebilirler mi?

kolestroll
08 Mart 2022, 19:06
Aramızda hoşgeldiniz,

Problem büyük olasılıkla lastik hava basınçlarından kaynaklı. Kontrol etmenizi öneririm.

Motoseverrr
08 Mart 2022, 20:55
Motosikletiniz hayırlı ve uğurlu olsun, subap ayarlarını nesnel verilere göre ayarlamanız çok daha doğru olucaktır, kimi karbüratörlü sistemlerde bu kesintiler olabiliyor ve geneldede marş basarken hafif gaz açmak soruna sebebiyet verebiliyor, rölenti ayarına bakmanızı tavsiye ederim birde hava filtresinin durumunu kontrol etmenizi tavsiye ederim.

Sekvebuzlu
08 Mart 2022, 22:10
Aramızda hoşgeldiniz,

Problem büyük olasılıkla lastik hava basınçlarından kaynaklı. Kontrol etmenizi öneririm.

Ciddimisiniz?lastik hava basınçları etkiler mi? Benzin tam dolu değil yarım belki ondan da yapabilir diye düşünüyorum. Bilmiyosanız yorum yapmanıza gerek yok yinede teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------

Cevabınız için çok teşekkür ederim hava filtresini yıkadım kuruttum hava filtresi sökükken de aynı durum sübap ayarı shop manuelde 0.05 egzoz 0.05 emme diyor öyle ayarladım aynı emmeyi biraz daha azalttım 0.02 yada 0.03 e kadar düşürmüş olabilirim rolanti ayarında problem yok ısınınca gayer güzel rolantide duruyor

Motoseverrr
08 Mart 2022, 23:25
Ciddimisiniz?lastik hava basınçları etkiler mi? Benzin tam dolu değil yarım belki ondan da yapabilir diye düşünüyorum. Bilmiyosanız yorum yapmanıza gerek yok yinede teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------

Cevabınız için çok teşekkür ederim hava filtresini yıkadım kuruttum hava filtresi sökükken de aynı durum sübap ayarı shop manuelde 0.05 egzoz 0.05 emme diyor öyle ayarladım aynı emmeyi biraz daha azalttım 0.02 yada 0.03 e kadar düşürmüş olabilirim rolanti ayarında problem yok ısınınca gayer güzel rolantide duruyor

Hocam arkadaş troll dediklerine pek kulak asmayın, rölenti yüksek değilse sorun yoktur ama subapları tam ayarına getirmeniz çok daha sağlıklı olur, ısınınca bu kesilmeyi yapmıyorsa sorunu çokta aramaya gerek yok.

Sekvebuzlu
10 Mart 2022, 20:09
hala sorunu çözemedik bilen arkadaşlar tahmini olan arkadaşlar lütfen yazabilir mi? motor marş yaparken sıkışıyor kompresyon sanki fazla geliyor avansı bozuk araba gibi sıkışıp açıp tekrar dönmeye başlıyor yani ateşleme zamanında sıkışıyor... ama bir iki turda çalışıyor

Motoseverrr
10 Mart 2022, 20:20
hala sorunu çözemedik bilen arkadaşlar tahmini olan arkadaşlar lütfen yazabilir mi? motor marş yaparken sıkışıyor kompresyon sanki fazla geliyor avansı bozuk araba gibi sıkışıp açıp tekrar dönmeye başlıyor yani ateşleme zamanında sıkışıyor... ama bir iki turda çalışıyor

Hocam aklıma başka bir problem daha geldi, eğer akünüzün CCA değeri yani soğuk marş gücü düşüksede bu problemi yapabilir.

Sekvebuzlu
11 Mart 2022, 20:16
otomobil aküsüyle takviye yapıyorum yine aynı sübap değerlerini düşürdüm biraz daha sanırım eskisine göre daha iyi gibi... cevaplarınız için çok teşekkür ederim yardımcı olmaya çalıştığınız için minnettarım scooter hakkında baya bir bilgi edindim zaten yabancı değilim tamirciyim nerdeyse prof oldum gibi. araba hakkında sorununuz olursa bende yardımcı olurum.