PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.



Sayfa : [1] 2 3 4

memin1857
02 Eylül 2006, 00:09
Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte, bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia edilmekte.

Fakat halk tarafından bilinenlerin neredeyse tamamının yanlış olması ve oktan meselesinin bir pazarlama taktiğine dönüşmesi sebebi ile motorcu dostlarımla bu konunun teknik içeriğini paylaşmak istedim.

Öncelikle, Oktan sayısı bir referanstır ve benzinin içindeki gerçek oktan sayısını belirtmez, ayrıca oktanın PERFORMANSLA, TÜKETİMLE ALAKASI YOKTUR.

Bildiğiniz gibi içten yanmalı benzinli motorlar benzin ile havayı sıkıştırdıktan sonra buji ile ateşleyerek çalışırlar. Her motorun sıkıştırma oranı farklıdır. Her yakıt belli bir miktar sıkıştırma basıncına kadar buji olmadan dayanır bir süre sonra buji olmasa bile kendiliğinden yanıverir. Bu tehlikeli bir durumdur vuruntu olarak kendini belli eder ve motora hasar verebilir. Ayrıca performansıda düşürür. Dolayısı ile belli bir motorun belli bir sıkıştırma ile vuruntu yapmadan (yani benzin buji çakmadan önce kendiliğinden yanmadan) çalışabilmesi için bir minimum oktan gereklidir. BU MİNİMUM MOTOSİKLETİNİZİN KİTAPÇIĞINDA BELİRTİLİR. Ama nadiren 95 oktanın üzerinde benzin gereklidir.

95 oktan benzin demek aldığınız benzinin içinde 95 oktan var demek değildir. 95 oktan benzinin anlamı, aldığınız benzinin kimyasal olarak vuruntuya karşı direncinin %95 isooktan ve %5 heptan karışımıyla AYNI olduğu anlamına gelir. Yani benzinin oktanı, içeriğinden dolayı değil gerçek isooktan-heptan karışımın belli yüzdelerinde elde edilen vuruntu direncine karşılık gelecek şekilde belirlenir. Bu sebeple 100 oktandan daha yüksek yakıtlar olabilir. Çünkü dünyadaki en vuruntu-dirençli yakıt isooktan değildir.

Bunun ölçümünde iki farklı ölçüm standardı vardır fakat ülkemizde RON kullanılmaktadır. RON dışında birde MON ölçüm sistemi vardır. Örneğin Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınır, bu sebeple amerikada 87 oktan olan bir benzin avrupada 95 oktan olabilir.

Örneğin benim Honda motosikletimin kitapçığında RON değeri 91 oktan ve üstü yakıt kullanabilirsiniz diyor. Bunun anlamı benim motosikletim avrupa standardında 91 oktan (normal) benzinle bile çalışır. (Motosikletim katalitik konvertörlü olduğu için kurşunsuz olmak kaydı ile tabiki) 11:1 sıkıştırma oranlı CBR125'in kitapçığında ise 93 oktan yazıyor. Yani benzinin 100 yıldır var olduğunu düşünürsek 95 oktan aslında yeterince "yüksek" bir oktan değeri.

Performans meselesine gelince, bir yakıtın performansı tamamen enerji içeriğine bağlıdır. Bu enerji içeriğinin oktan sayısı ile bir alakası yoktur. Fakat GENELDE enerji içeriği yüksek benzinler (kaliteli benzinler) yüksek oktan adı altında satılmaktadır. Bu sebeple bazı yüksek oktanlı benzinler daha yüksek enerjiye (yani daha yüksek performansa) sahip olabilir (ama çok az fark edecek şekilde). Ama bu sizin motosikletinizin yada otomobilinizin motoru bundan yararlanabilecek anlamına gelmiyor. Piyasadaki motosikletin %99unda hiç farketmiyor.

Bu arada motorda oktan isteğini belirleyen SIKIŞTIRMA ORANI DEĞİLDİR. Ne kadar sıkıştırma basıncı elde edildiği önemlidir. Yüksek sıkıştırma oranı sadece elde edilebilecek maksimum sıkıştırmayı etkiler.

Bu durumda eğer motosikletinizi üreten firma özellikle yüksek oktanlı benzin kullanmalısınız diye yazmadıysa yüksek oktan benzin kullanmak sadece ekonomik olarak daha pahalıya gelecektir. Size bir yararı olmayacaktır.

Yüksek oktanlı benzin ancak ciddi yüksek performanslı araçlarda biraz farketmektedir. Yani sizin motosikletiniz yüksek oktan talep etse bile kazanacağınız fark yüzde 1-4 ancak olacaktır. Modern 300 beygirlik motorlarda bile 10 beygir ancak farketmektedir.
AYRICA yüksek oktan SADECE maksimum güçte farkeder. Yani maksimum devir, maksimum hızlanma dışındaki kullanımlarda pek bir fark olmamaktadır.

Bulunduğunuz yerin rakımı yükseldikçede oktan ihtiyacınız düşer. Deniz seviyesinde 95 oktanla mutlu olan bir motor 500-1000 metre rakımda 93-91 oktanlada mutlu olacaktır.

Dolayısı ile size bir yararı olmayacaksa,
- ben denedim yüksek performans verdi
- bir depoyla 50km fazla gittim
- kaliteli abi bu benzin çekişi arttı
GİBİ LAFLARA ALDANMAYIN. Yüksek oktanlı benzin pahalıdır. Kazıklanmayın.

Ayrıca yüksek oktanlı benzinin yanması daha güçtür, buda ilginç bir ironi.

Peki bazı LPGnin 110 oktan olduğunu biliyormuydunuz?

Alkol katılarak oktanı yüksek ama enerji içeriği (performansı) düşük yakıtlar yapmakta mümkündür. Daha öncede söylediğim gibi benzinin performansı ile oktanı direk alakalı değil.

Oktan sayısını yükselten çeşitli katkılar mevcut. Bunlar sadece oktan sayısını yükseltir. SADECE yüksek oktanlı benzine kesin ihtiyacınız varsa ve bulamıyorsanız motorunuzun vuruntu yapmasını engellemek içindir.

Sonuç olarak oktan meselesini kafanıza takmayın alın kurşunsuz 95 motosikletinizin zevkini ucuz çıkarın.

LÜTFEN BU BAŞLIĞA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
- Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
- Az yaktı.
- İyi kaçtı.
vs yazmayınız. Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim, reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.

İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.

Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?

Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay kendiliğinden tutuşur.

Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98 kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.

Piyasadaki otomobillerin ve motosikletlerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY FARKETTİRMEYECEKTİR. Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda olmaktadır.
Sıradan motosikleti olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek performansa sahip motosiklet sahipleride motosikletin KİTAPÇIĞINA BAKMALI. Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller. Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı uygun fiyatlı YÜKSEK KALİTELİ benzin. Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir. Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir. Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli.

vlad1462
02 Eylül 2006, 00:12
oktan olayının yanlış anlaşıldığı doğru.açıklama için sağol:cat:

Luxor
02 Eylül 2006, 00:12
güzel bir çalışma
eline sağlık arkadaşım
tamamen sana katılıyorum:cat:

akalteke
02 Eylül 2006, 00:15
teşekkürler arkadaşım gerçekten merak ettiğim bir meseleydi
sağol

BIYIKLI
02 Eylül 2006, 00:18
Ama ama ben en yüksek süper yüksek oktanlıyı denedim motorum uçmuştu. (Uçtu demeyin dememişsin :P )

Şaka bir yana güzel bilgiler 'oktan=performans' zannederdim demek ki değilmiş, teşekkürler. :cat:

watercolours
02 Eylül 2006, 00:41
Sadece dört kişi okumuş, yazık.
Biz şanslı olanlardanız yani, teşekkürler bilgi için :rendeer:

tronic
02 Eylül 2006, 00:51
Ayrıntılı bilgi için teşekkürler konuya tamamıyla açıklık getirmiştir herhalde.

Guwencin
02 Eylül 2006, 00:59
saol dostum iyi bir konu seçmişsin.bizi bu konuda bilgilendirdiğin için teşekkürler,
ellerin sağlık...

Odyessa
02 Eylül 2006, 01:05
yani kısacası, motorunuzun kitapçığını okuyun diyor. Ve yine kısacası gereksiz yere 98 oktan almayın diyor. Dimi? Şahsen ben almıyorum 97 98 100.

memin1857
02 Eylül 2006, 01:11
R1'iniz falan varsa kitapçığı okuyun diyorum. Çok yüksek performanslı bi motosikletiniz yoksa zaten herhangi bir yeri okumanıza gerek yok. Ben veriyorum 95 oktan okeydir garantisini.

De-Javu
02 Eylül 2006, 01:15
Abi çok iyi yazmışsın ellerine sağlık .... böyle konulara uyanınca peşinden sinirlenmemek elde değil

007
02 Eylül 2006, 01:17
Topic dediğin böyle olur... Teşekkürler...

thebarbarian
02 Eylül 2006, 01:33
gerçekten faydalı bilgiler teşekkürler bende çelişkideydim 95 üstü alsammı almasammı...

kenya
02 Eylül 2006, 02:45
Abi ellerine sağlık umarım bu tip bi topic diğerleri içinde kaybolup gitmez :) Teşekkürler... :)

LesPaul
02 Eylül 2006, 03:16
Çok şükür, hasret kaldığımız topiclerden!:)
Bu topicten fayda sağlayacak arkadaşlar adına çok teşekkürler arkadaşım. Eminim ki bir çok insan bundan sonra kazıklanmayacak:)
Kendim bilmeme rağmen daha önce bunu aktarmak aklıma gelmemişti. Utandırdın beni:)
İnşallah daha fazla utanırım, inşallah daha çok forumda böyle topicleri görürüm:)
Tebrikler..:rendeer: :cat:

Ertuğrul_Öz
02 Eylül 2006, 09:33
Güzlel yazı.
Bir iki şey de ben ekleyeyim.

Yüksek oktanlı yakıtlar, Düşük oktana göre dizayn edilmiş motorlarda kullanıldığında sanılanın aksine performansı düşürür dolayısıyla yakıt tüketimini arttırır.

Sebebine gelince yüksek oktan sayılı bir yakıt, alev alma sınırını yükseltmek içerisine Kurşuntetraetil katılmış normal bir yakıttır. Dolayısıyla buji, piston üst ölü noktadayken ateşleme yaptığında yüksek oktanlı yakıtlarda düşük oktanlılara nispeten alev daha yavaş ilerleyecek ve piston bir miktar tembel çalıştıktan sonra güç üretecektir.

Bu durum alt devirlerde farkedilir olmasa da, sıkıştırma oranı düşük motorların eksantrik ve avans ayarları düşük oktanlı yakıta göre ayarlandığından yüksek devirlerde güç düşüşü yaşanacaktır.

MEGAN66
02 Eylül 2006, 09:43
Memin1857 senle ayni fikirdeyim ozellikle benzin istasyonlarinda abi 98 demeleri bundan da belli ayni zaman da sevgili arkadasim ve uyemiz Mertybr125 in bu yaziyi okumasinda fayda var. Kendisi Shellin 100 oktan dedikleri yakitini almakta ve cok kacmakta diye memnun olmaktadir, bilgisine :mrgreen:

ozkansava
02 Eylül 2006, 09:53
Bu bilgiler eminim çok faydalı olacak.Paylaşım için teşekkürler.

benkaan
02 Eylül 2006, 10:46
paylaşımın için teşekkürler

Kaanhan
02 Eylül 2006, 11:57
Olay budur.

AKREPAHMET
02 Eylül 2006, 12:12
Bizi Aydinlattiğin Için çok Teşekkürler.

serkan79
03 Eylül 2006, 00:59
bu topiğin anasayfada sabitlenmesi lazım

bu konu hakkında bilgi sahibi olmayan cok insan vardır ben dahil

bugün servise sordum 95 oktan kullan dedi ben shell den 100 oktan alıyodum motoru cabuk yersin dedi eyvallah bundan sonra 95 alırım dedim

bu arada verdigin bilgiler için teşekkürler :cat:

Barış Şuşut
04 Eylül 2006, 02:19
Daha önce bi kere yanlışlıkla 98 oktan aldım hem motorun performansı düştü hem yakıt çabuk bitti ..95 kullanıyorum gayet memnunum

desperadost
04 Eylül 2006, 02:28
yemin ederim yazıyı sonuna kadar okumadım 'biraz youmlara baktım ve yazıyorum ... artık yok 97 yok bilmemne bitti hocam 95 e devam sağol varol:rendeer: içimden ara sıra geçiyordu sende uğraşmış araştırmıssın' okeydir:rendeer:

watergun
04 Eylül 2006, 02:37
Eline emeğine sağlık arkadaşım. Hakikaten çok çok faydalı bir topic açmışsın. Bir defa denemiştim yüksek oktanı fark edecek az yakacak performans artıracak diye hiç bir artısını görmemiştim. Merak ettğimi bir konuydu sayende bilgilenmiş oldum.

Mad Bike
04 Eylül 2006, 02:53
bence 600cc ve üzeri spor motorlarda 98 oktan fark yaratıyor...125cc le yada 250 cc le denersen fark yaratmaz tabiki...drag yarışlarına çıkıyorsanız 98 oktan koydurmanız yararınıza olablilir fakat günlük kullanımda pekde gerekli değil

önemli olan hangi benzin firmasından benzin aldığınız..reklam gibi anlaşılmaması için hangi markaları kullanılmasının daha iyi olacağını yazmıyorum...öğrenmek isteyen varsa özel mesajla söyleyebilirim

memin1857
04 Eylül 2006, 03:08
bence 600cc ve üzeri spor motorlarda 98 oktan fark yaratıyor...
Fark yaratan oktan değil yüksek enerjili yakıt. Bir firmanın 98 oktanı yüksek enerjili olup diğer firmanın 98 oktanı 95le aynı enerjinin yüksek oktanlısı olabilir. Yani 600cc ve üzeri spor motorlarda fark yaratmak ZORUNDA DEĞİL. Yaratırsa yüksek enerjili yakıt yaratır. Her 98 oktan fark yaratmaz. Yani fark yaratabilmesi için 98 oktan olması değil yüksek enerjili yakıt olması lazım. TV'de izlediğim bir testte bazı marka 98 oktanların fark yaratmadığını ölçtüler. (Çünkü bunların sadece oktanı fazla enerjisi değil)
Arkadaşlar alın 95 oktan benzin içine oktan artırıcı katkı ekleyin hop 98 oktan benzininiz oldu ama performans artmadı. Hatta tersine azaldı bile.
Performans farkı için muhakkak yakıtın kalitesinin yüksek olması lazım sırf pompanın üstünde 98 yazması yeterli değil. Ayrıca %5 bile farketmiyecek. Yani bi SS yarış motoru 200km hıza 10 saniyede çıkıyosa bu süre kaliteli yakıtla bile 9 saniyeye inmeyecek.
Oktan artırımı sadece detonasyonu (vuruntu, ateşlemeden yanma) engellemek için yapılır. YÜKSEK OKTANLI YAKIT YÜKSEK PERFORMANSLI OLMAK ZORUNDA DEĞİL. X marka istasyondaki 98 oktan %4 farkedip, Y istasyondaki 98 oktan %1.5, Z istasyondaki 98 oktan %0 farkedebilir.

Mad Bike
04 Eylül 2006, 03:16
bende o yüzden firma olayına girmiştim...sadece birkaç firmanın 98 oktanı diğer 98 oktanlardan farklı...haa bu fark gereklimi bence değil ben zaten 95 oktan kullanıyorum 98 oktan perfermans yakıtı olduğu için uçuculuğu daha fazla..eh şimdi benzinin en pahalı olduğu memlekette yaşıyorsan bide çabuk biten benzin almak nekadar akıl karı herkes biliyor...yani çokda irdelemenin gereği yok insanları güzel aydınlatmışsın...boş yere para harcamaya gücü olan ve yarışçılar kullanır zaten bu yakıtı

memin1857
04 Eylül 2006, 03:25
Yakıt tüketimi meselesine gelince. 98 oktan yakıt 95 oktan yakıtten %8-%11 arası daha pahalı. 100 oktanın farkı dahada fazla. Bir depoyla 30km fazla şeklinde ibareler veriliyor. Tabi kimi arabanın 45 litre kimi arabanın 90 litre deposu var. Ama hadi ortalama bir otomobille bir depoyla 500km ortalama gidildiğini düşünelim.
Burada yaptığımız hesapta yüksek oktanlı benzinin litresine verdiğiniz yüzdelik fark, GERÇEK OLSA BİLE elde ettiğiniz az tüketimden daha düşük. Yada hadi aynı olsun! Sonuçta kim kazandı?

Mad Bike
04 Eylül 2006, 03:33
vergi azgını devlet ve benzin firmaları

clint
04 Eylül 2006, 04:17
Memin, senin bu makaleler gayet iyi gidiyor ve kendi adıma takdirle karşılıyorum. Teknik okumamış, sosyal ağırlıklı bir eğitim almış benim gibi birisine bile çok açıklayıcı geliyor senin makaleler. Bravo yahu! Devam! Çok güzel işler çıkartıyorsun... Tebrik ederim.:cat: (Keşke bu sitede bu gibi bilgilendirici topicler çoğalsa.)


Yönetime Not:Senin bu makalelerin teknik bilgilerde sabit şekilde kalması tarftarıyım, kaliteli yazılar bunlar... Umarım diğer makalelerinle birlikte teknik bilgilere sabitlerler... Böylece sitede ciddi bir yazar kazanmış olur.

entellektüel
04 Eylül 2006, 14:35
Evet yıllardan beri motosiklet kullanırım... Arkadaşımız doğru konuya değinmiş... Önemli olan Motorun kitapçığında tavsiye edilen benzini kullanmak... İlginçtir... Reklamlarına aldanarak PO 97 kullandım. Kullanmaz olaydım... Motor sendelemeye başladı... Hava filtresi kirlendi.. Buji meme yaptı... Ama her zaman aldığım süper benzinde olmuyor bunlar... Bu nedenle önemli olan kullandığın benzini ve istasyonu değiştirmemek bence...Paylaşım için teşekkürler

Thunder79
06 Eylül 2006, 12:02
Arkadaşım değerli bilgiler için teşekkürler fakat olayın bir başka boyutunuda sana söylemeden geçemiyeceğim.
Yakıtların verimliliğini sadece enerjisi belirlemez. aynı zamanda çıkardığı basınç kadar bu basıncın oluşma hızıda belirler. Oktanın artmış olması daha hızlı yandığını (patladığını) gösterir. Özellikle yüksek devirlerde kullanılan ve küçük silindirli motorlarda yüksek oktan kullanılması doğrudan verime etkiler.

95 oktan ile 100 oktan arasındaki farkı bize çok iyi özetledin. Fakat şunuda belirtmek isterim, yüksek oktanlı benzin size yüksek enerji olarak yada extra beygir anlamına gelmez. Size hızlı yanan ve aracın performansını hızlı yanmasıyla açığa çıkartabilecek bir yakıt olarak sunar.

Bir cruiser cı için 100 oktan ile 95 oktan arasındaki tek fark değeridir. Ama racing motoru kullanan ise etkisini görebilecektir.

Bir extrasıda titreşim azalır. Sevgiler saygılar.


Evet yıllardan beri motosiklet kullanırım... Arkadaşımız doğru konuya değinmiş... Önemli olan Motorun kitapçığında tavsiye edilen benzini kullanmak... İlginçtir... Reklamlarına aldanarak PO 97 kullandım. Kullanmaz olaydım... Motor sendelemeye başladı... Hava filtresi kirlendi.. Buji meme yaptı... Ama her zaman aldığım süper benzinde olmuyor bunlar... Bu nedenle önemli olan kullandığın benzini ve istasyonu değiştirmemek bence...Paylaşım için teşekkürler
zannedersem PO 97 ye bayii tarafından extra güç maddesi konulmuş :queen: daha çok kazanmak için

loisnowifu
06 Eylül 2006, 18:28
kimse gulmesinde peki bu kursun olayi nedir arkadaslar?yani kursunsuz olmasi ne demek oluo.benzindeki kursun miktari neyi etkilioki ve kursunu yuksek benzin motora ne sekilde zarar verir?dusuk cc deki motorlar icin nekadar onemlidir bu kursun miktari??

Thunder79
06 Eylül 2006, 18:59
kimse gulmesinde peki bu kursun olayi nedir arkadaslar?yani kursunsuz olmasi ne demek oluo.benzindeki kursun miktari neyi etkilioki ve kursunu yuksek benzin motora ne sekilde zarar verir?dusuk cc deki motorlar icin nekadar onemlidir bu kursun miktari??
V-power kullan farkı görceksin :queen: ama dikkat et fazla güçlü oluyor motor
Kurşun bildiğim kadar katalizördür. Hızlı yanma işlemini gerçekleştirmek için.küçük ccli motorda olsa büyük ccli motorda olsa yanma işlemi yanma işlemidir. Kurşun motora değil ama çevreye zarar verir ağır metal olduğundan çok toxic bir metaldir.

Artık benzinlerimizde kurşun yok diyebiliyorum. En son super benzinlerde kalkarak sadece kurşunsuz benzinler kaldı.

scorpi0
12 Eylül 2006, 14:39
Super bir aciklama olmus. Ben de bu yanlisda direnenlere dilim dondugunce anlatmaya calisiyordum. Artik direk bu aciklamaya yonlendiririm.

Eline saglik memin1857 :cat:

wolky34
19 Eylül 2006, 13:46
hocam ellerine sağlık, sayende kazıklanmayacağız.. :cat:
süpersin..

wehwetx1
24 Eylül 2006, 01:37
abi teşekkür ederim ya bende merak ediyordum.Bende dedim bi ara ama iyi diye sonra 95 kullanmaya başladım çünkü arkadaşlarım boş ver 95 ve 98 arasında fark yok dediler

giallorosso
24 Eylül 2006, 02:10
mesela motoru benim abim teslim aldı kendisi her türlü sunulan promosyon ve reklama kanmaya hazırlıklı bir insan tabiki gidip 97 oktan almış banada diyoki hep 97 al yani fiyatında değilim 3kuruş daha fazla ama gerek yok 97 almaya performans düşüyor gereksiz yere
bir sonraki depoyu 95le fullemem gerekiyor

farsak
25 Eylül 2006, 01:54
evet arkadaşmıza herkes gibi bende teşekkür ederim ancak şunuda vurgulmak gerek burda türkiyede genelde motorlar olsun elektronik cihazların büyük bi kısmı ithal ve kitapçıklara baktıgımızda türkçe dışında en uyduruk ülkelerin dahi dilleriyle açıklamlar yapılamsına ragmen trükçe kullanım bilgilirine rastlamak çok zor yani aldıgımız her cihaz kullanım kitapçıgı okunamadgı için cihazlardan yüzde yüzlük bir verim alamıyoruz. okatan konusuda bu baglmada düşünülürse türkiyede 100 yıldır ithal motorlar benzeinler vs var ama türkçe olarak açıklamasını okuma şansımız yok. bu konuda ithalatçıları protesto etmek gerek ama ne şekilde..?

alp_tunay
25 Eylül 2006, 02:41
iki zamanlı motorlar için kurşunsuz
dört zamanlı düşük cc li motorlar için süper benzin en iiyisi bence.
deneyimlerim bunu gösterdi.

kadavra450
25 Eylül 2006, 02:50
baba tekrar ediyorum büyüksün...bu ikinci yazın.cemiyete faydalı bir kişiliksin.

merttunax
25 Eylül 2006, 02:54
Bu oktanı ne yanlış tanıtmışlar bize ahhh bu benzinciler yoq mu :P

memin1857
26 Eylül 2006, 04:23
baba tekrar ediyorum büyüksün...bu ikinci yazın.cemiyete faydalı bir kişiliksin.

Aslında bununla beraber önemli olduğunu düşündüğüm altı adet var :wiinkk:

TRAIL ve RAKE nedir? (Motosikletin kullanımını etkileyen önemli şeylerdendir)
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=21376

tork ve beygir gücü meselesinin açıklaması
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066

redline'da vites değiştirmek her zaman maksimum hızlanma sağlamayabilir
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=15757

Gırtlak mikrofonu, VOX ve telsiz iletişim ÇÖZÜMÜ
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=18012

Honda Shadow 750 Hakkında
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=20594


Açtığım önemli önemsiz tüm başlıklar:
http://www.motosiklet.net/forum/search.php?do=process&showposts=0&starteronly=1&exactname=1&searchuser=memin1857

desperadost
26 Eylül 2006, 04:28
baba sana sadece bu mübarek ayda allah(c.c)razı olsun diyorum sağol varol cebimizde üç beş daha fazla para kalıyor sevgilerimle....vay be o bıçaklanan arkadaş'da senmişsin ulen nerede bi yararlı adam olsa başı beladan eksik olmaz hay allah(c....c)

memin1857
26 Eylül 2006, 04:30
Yeni reklamları izlemişsinizdir. 1600cc otomobiliniz bu benzinle 1800cc kadar gider, performansı 270cc artar falan deniyor. (Performansı cc ile ölçmek nedir!?!) Ayrıca bir firma ucuz 97 çıkardı diye diğeride kendi ürünlerinden düşük olmasına rağmen 97 çıkardı vs.

Bu iddiaları hangi koşullarda test ettiklerini bir açıklasalar, herkes hadi ordannnn der geçer. Bence tüketiciyi yanıltmaya yönelik bu reklamların bir kanuni yaptırımı olmalı.

kadavra450
26 Eylül 2006, 12:44
abi yazıların tüm islam alemine faydalı.ama şu imzana takıldım.ne farkı var şaftlı motorun birde onu izah etsen.ben acemiyim henüz.

FutureShock
26 Eylül 2006, 12:55
Bilgileri için çok teşekkürler.
Yani en ucuzu almaya devam edeyim ben :mrgreen:

matiz
26 Eylül 2006, 13:33
Geçenlerde GT250r kullanıcısı ile konusmuştum. O performansdan pek bahsetmedi, ama koku nedeniyle 97 oktan aldığından bahsetmişti. 95 oktan kullandığında ciddi bir benzin kokusu geliyormuş makinadan .

obkavi
26 Eylül 2006, 13:45
üstadım eline sağlık bu önemli bir bilgi ve boşuna birsürü para harcamışız bugüne kadar