Orijinalini görmek için tıklayınız : Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.
şanveren, şu meseleyi en iyi sen açıkladın desem kesinlikle doğru olacaktır. Helal olsun yahu :)
m.şanveren
07 Ekim 2010, 00:54
şanveren, şu meseleyi en iyi sen açıkladın desem kesinlikle doğru olacaktır. Helal olsun yahu :)
Levent abi utandırıyorsun beni::utangac:
Onca açıklamaya rağmen millet hala oktanı yüksek benzini süper yanıcı, uçucu sanıyor.
Sor bakalım uçak benzinini nasıl bilirler? Zippo çakmaklarda da kullanılır derler ya, aşırı yanıcı olduğu düşünülür, çünkü oktan yüksektir. Bu benzin çakmakla bile zor tutuşturulur. Uçağa 95 oktan benzin koy bakalım ne oluyor, muhtemelen infilak edecektir (benim tahminimce, bilimsel veri değildir). Çünkü çok daha yanıcı.
oktan zor bulunan ve pahalı bir benzindir sonuçta labarotuar ortamında formüller geliştirilerek oktana en yakın bezin formülü elde edilmeye çalışılır. oktan için benzin türü derken biraz yanlış olmuş. arkadaşımın söylediklerini aktarırken hata yapmış olabilirim sonuçta gemi mekaniği üzerine okuyan ve ders olarak yakıtlar hakkında bilgi alan bi insana profesörler kafadan birşeyler uydurmaz :)
-bu arada patlamaya karşı benzin niye direnç göstersin ne kadar yanıcı olursa benzin o kadar eneji açığa çıkartır.
depomu bitirince yüksek oktanlı benzin koyayım ne olcak bakalım :)
Şimdi konuya yabancı olunca tabi wiki'den, şuradan, buradan bilgileri yorumlamakta pek doğru olmuyor. Profesörler genelde kafadan bir şey uydurmazlar ama söyledikleri her şeyi de doğru kabuletmek ancak saflık olur. Daha doğrusu söylenen her şeyin bilimsel şüphecilik süzgecinizden geçirilmeden kabul edilmesi. Profesör doğrusunu söylemiştir belki ama arkadaşınız onu tam olarak dinleyememiş olabilir.
Öncelikle biraz kimya bilgisi:
HidroKarbon bileşikleri karbon ve Hidrojen ile yaptıkları bağlar (tek-çift) itibariyle 4 gruba ayrılırlar. Alkan, Alken, Alkin, Alkil. Ve bu bileşikler isimlendirilirken kabaca Karbon sayısı+ an/en/in/il ekleriyle isimlendirilirler.
Karbon sayısı da Yunanca rakamlarla ifade edilir. Buna göre
Mono=1 Di=2 Tri=3 Tetra=4 Penta=5 Hexa=6 Hepta=7 Octa=8 Nona=9 Deca=10
Oktan işte buradan gelmekte olup bize 8 karbonlu bir Alkan olduğunu söyler. Genel gösterimi C8H18 dir.
Şimdi gelelim karıştırılan noktaya:
Oktan: Yukarıda söylediğim C8H18 bileşiğinin genel adı.
Oktan Sayısı: Benzinin (ki genel bir förmülü yoktur bir karışımdır) patlamaya karşı olan direncini gösteren bir katsayıdır
Yani benzinin içindeki oktan ile benzinin oktan sayısı farklı şeylerdir. Daha açıkcası benzinin oktan sayısı atıyorum 90 olabilir ama içinde hiç oktan olmayabilir. Kaldıki zaten benzinin oktan sayısını arttırmak için kurşun bileşikleri kullanılırdı eskiden.
Kolay gelsin.
ek:
Eğer oktan sayısı benzin içindeki oktan'ı gösterseydi 110 oktan benzini nasıl açıklayacaktık? Maksiumum 100 oktan benzin olabilirdi o zaman.
İHTİYAR
29 Mart 2011, 23:07
Ana sayfada ne zaman oktan vs bir yazı görsem memin1857 arkadaşın açtığı bu başlık aklıma geliyor ve dayanamayıp hortlatıyorum, kusura bakmayın artık.:)
Ana sayfada ne zaman oktan vs bir yazı görsem memin1857 arkadaşın açtığı bu başlık aklıma geliyor ve dayanamayıp hortlatıyorum, kusura bakmayın artık.:)
Ihtiyar ne is?:wiinkk:
Uzun zaman oldu.
Gelir teknik teknik yazardin.
Keyifle okurduk.
Arayi fazla açiyorsun.:bounce:
İHTİYAR
29 Mart 2011, 23:35
Ihtiyar ne is?:wiinkk:
Uzun zaman oldu.
Gelir teknik teknik yazardin.
Keyifle okurduk.
Arayi fazla açiyorsun.:bounce:
Haklısınız, uzun zamandır başka ortamlarda kapitalizmin teknoloji ile makyajlanmış hali olan globalizmin, sosyal politikaların düşmanı olduğu, yeni pazarlara ulaşabilmek adına daha da yamyaylaşacağı gibi konularla uğraşırken bunalıp kaçtım buraya.
İyi akşamlar dilerim.:rendeer:
Haklısınız, uzun zamandır başka ortamlarda kapitalizmin teknoloji ile makyajlanmış hali olan globalizmin, sosyal politikaların düşmanı olduğu, yeni pazarlara ulaşabilmek adına daha da yamyaylaşacağı gibi konularla uğraşırken bunalıp kaçtım buraya.
İyi akşamlar dilerim.:rendeer:
:)
Ulem bir kere de adam gibi adam konusunda yanilayim!:cat:
Boğaçhan
30 Mart 2011, 01:00
Oktan'ın ne anlama geldiği, arkadaşlar tarafından çok güzel açıklanmış.:cat:
İşin özeti olarak kısaca; :wiinkk:
Silindir sıkıştırma oranı 9-10 arasında olan araçlarda 95 oktan,
Sıkıştırma oranı, 10 ve üstü olan araçlarda daha yüksek oktanlı benzin kullanılır.
Bu oranlar, kullanmakta olduğumuz araçlarımızın teknik el kitaplarında mevcutdur.
zontar
30 Mart 2011, 04:03
Sizlere bir bilgi daha. Oktan yükseldikçe yanma derecesi yükselecektir. Bu ne demek derseniz silindir içine giren yakıtın buharlaşması düşecektir. Böylece daha verimli şekilde bir patlama olacaktır. Düşük oktanlı benzinler özellikle sahte diye tabir ettiğimiz yakıtların oktanı düşük olduğu için aracın kontağını kapattığınız halde araç çalışmaya devam eder :)))) Bilmeden kurbanı oldum :)))) Aşırı beslemeli araçlarda yakıt hava karışımının en iyi şekilde basıldığı silindir içinde ki sıcaklık günlük kullanımdaki araçlardan çok fazla olduğu için mesela 120 oktan yakıt kullanırlar. Böylece silindir içine gien yakıt buharlaşmaya fırsat kalmadan hava ile karışım halinde silindir içinde normal zamanın da ateşlenerek patlar. Eğer düşük oktan kullanacak olursa aşırı ısınma nedeniyle silindir içine giren yakıt buharlaşarak ateşleme zamanında gelmeden patlama olacaktır
İHTİYAR
30 Mart 2011, 14:49
:)
Ulem bir kere de adam gibi adam konusunda yanilayim!:cat:
Teşşekkür ederim :wiinkk: O da sizin zanaatınız.
piyanist_irf
30 Mart 2011, 16:49
eline emeğine sağlık faydalı açıklayıcı bir bilgi sayende öğrenmiş oldum teşekkürler...
mahoni38
30 Mart 2011, 17:10
OKtani bilmem de shell Vpower (97 oktanolan ) performans yakıtı + iridyum buji ybr 125 de abarlılı olmasada fark edilir güç sağlıyo ki konu ybr olunca hepi topu gucu ne ki nencacık(ne kadarcık) fark olsun ki diyorum kendime ama insan %1 lik bile bir fark hissetse seviniyo. yazıyı sonuna kadar okudum tşkler.
sivernson
30 Mart 2011, 17:52
Onca açıklamaya rağmen millet hala oktanı yüksek benzini süper yanıcı, uçucu sanıyor.
Sor bakalım uçak benzinini nasıl bilirler? Zippo çakmaklarda da kullanılır derler ya, aşırı yanıcı olduğu düşünülür, çünkü oktan yüksektir. Bu benzin çakmakla bile zor tutuşturulur. Uçağa 95 oktan benzin koy bakalım ne oluyor, muhtemelen infilak edecektir (benim tahminimce, bilimsel veri değildir). Çünkü çok daha yanıcı.
uçak yakıtı: bakınız gaz yağı...
oktan sayısı benzinin, piston sıkıştırma oranına göre düşük yada yüksek olmasına göre aktiflik gösterir.
mesela 1.8 motor 225 hp bir motor 98 oktan benzini 95 oktana nazaran daha verimli kullanır.çünkü bu yüksek oktanlı benzini yakmaya ve bu yanma sonucunda oluşan enerjiyi kullanmaya muktedirdir
ancak 1.4 motor 75 bg motorun sıkıştırma oranı düşük olduğu için 92 yada 95 oktan onun için daha elverişli olacaktır.çünkü sıkıştırma oranı daha azdır ve daha yüksek sıkıştırma oranı sağlayacak motorunki kadar gücü yoktur.yani yüksek oktanlı benzin havaya gider.hiç bir şeye yaramaz.şöyle ki 10v la çalışan bir motor max. dakikada 100 devir çeviriyor diyelim. arıza vermemek koşuluyla bu motora 12 v ta verseniz yine 100 devir çevirir.giden paranız olur.
ayrıca bknz. kurşun benzinde neden kullanılır.?
karaisa
30 Mart 2011, 23:19
benim motorun kullanma kitabı yok bende ama benzin deposunda ron 97 yazıyor. ''97 oktan kullanınız'' mı demek istiyor bilmiyorum ama ben 95'e devam ediyorum.
KALDERA
31 Mart 2011, 00:19
benim motorun kullanma kitabı yok bende ama benzin deposunda ron 97 yazıyor. ''97 oktan kullanınız'' mı demek istiyor bilmiyorum ama ben 95'e devam ediyorum.
ron97 nin tam türkçe karşılığı oktan değil.oktan yerinede bir bakıma konabilir ama değil..
otomotiv veya motosiklet olsun motorları yeni nesil teknoloji içeriyorsa eğer;
bu motorlara uygun benzin kullanılmasını öneriyorlar üreticileri..
bizim ülkemizdeki akaryakıtlar için bir anlam ifade etmiyor ron92,ron95,ron97 ron100
brssvs
23 Haziran 2011, 22:51
Gerçekten güzel paylaşım :)
Konu 2006 ama hortlatmaya gerek var. Tabi bu benim fikrim.
engineers
24 Haziran 2011, 01:38
Arkadaşlar Oktan :
Oktan benzinin içindeki (trimethylpentane = iso octane )kimyasalının oranıdır
mesela 90% iso octane ve 10% heptane karışımı benzine 90 oktan benzin deriz
yakıtın oktanı arttıkça yakıt daha pahalı ve kaliteli bir yakıt haline gelir yani 100 oktan olayı kandırmaca değildir ve yarış araçlarında kullanılır
RON da Research Octane Number (RON) ( oktan nosu demektir yani RON92 = 92 oktan gibi )
kaynak :
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
GorkeM
24 Haziran 2011, 01:46
Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.
Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.
Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.
Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.
Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.
Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.
Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.
Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.
Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
Aynı kaynağın Türkçesi (http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_sayısı)
engineers
24 Haziran 2011, 01:50
Aynı kaynağın Türkçesi (http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_sayısı)
bu o kaynağın ceviri değilki
buyrun kontrol edin
http://translate.google.com.tr/translate?js=n&prev=_t&hl=tr&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=tr&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FOctane_ra ting
COQ
24 Haziran 2011, 02:16
yani 100 oktan olayı kandırmaca değildir ve yarış araçlarında kullanılır
Hangi yaris araçlarinda?????:)
isg
24 Haziran 2011, 02:24
tebrik ederim güzel çalışma olmuş.
engineers
24 Haziran 2011, 02:44
Hangi yaris araçlarinda?????:)
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/Motorcycle-GP-4T.pdf
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/LM24.pdf
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/GTS.pdf
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/102-Octane.pdf
vs.. gibi
GorkeM
24 Haziran 2011, 03:01
bu o kaynağın ceviri değilki
buyrun kontrol edin
http://translate.google.com.tr/translate?js=n&prev=_t&hl=tr&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=tr&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FOctane_ra ting
Ben çeviri demedim ki? O kaynağın Türkçe versiyonu demek istedim :)
Many high-performance engines are designed to operate with a high maximum compression, and thus demand fuels of higher octane. A common misconception is that power output or fuel efficiency can be improved by burning fuel of higher octane than that specified by the engine manufacturer. The power output of an engine depends in part on the energy density of the fuel being burnt. Fuels of different octane ratings may have similar densities, but because switching to a higher octane fuel does not add more hydrocarbon content or oxygen, the engine cannot develop more power.
COQ
24 Haziran 2011, 04:09
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/Motorcycle-GP-4T.pdf
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/LM24.pdf
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/GTS.pdf
http://www.shellracingsolutions.co.uk/pdf/102-Octane.pdf
vs.. gibi
Verdiginiz linklerin hepsini inceledim.
Uzunca bir süre kafa yormama ragmen bir sey anlamadim.
Bunun nedeni benim Türk olmam ama verilen linklerin Türkçe olmamasi olabilir.
Yani kesin emin degilim ama saniyorum sorun bu.:)
Bu nedenle sorumu tekrar soracagim.
100 oktan benzin hangi yaris araçlarinda kullanilir?
ama daha önemli olduguna inandigim baska bir sorum var.
Sizce bu forumda 100 oktan benzin kullanan bir yaris aracina sahip kaç kisi vardir?
Kestane kebep acele cevap.:)
hckc_55
24 Haziran 2011, 08:52
Güzel Yurdumun Güzel İnsanları olarak yine Doğru Bildiğimiz Bir Yanlışı Daha Öğrenmiş olduk.Paylaşım için tşk
Raphae1
24 Haziran 2011, 09:02
5 senelik konu ama önemli bir konu. bilgi dağarcığım genişledi . teşekkürler. :)
engineers
24 Haziran 2011, 16:29
Verdiginiz linklerin hepsini inceledim.
Uzunca bir süre kafa yormama ragmen bir sey anlamadim.
Bunun nedeni benim Türk olmam ama verilen linklerin Türkçe olmamasi olabilir.
Yani kesin emin degilim ama saniyorum sorun bu.:)
Bu nedenle sorumu tekrar soracagim.
100 oktan benzin hangi yaris araçlarinda kullanilir?
ama daha önemli olduguna inandigim baska bir sorum var.
Sizce bu forumda 100 oktan benzin kullanan bir yaris aracina sahip kaç kisi vardir?
Kestane kebep acele cevap.:)
Kestaneeeee !!! sıcaaaak sıcaaaak !!
yahu google translate ti kullansana al o linkleri yapıştır tranlate e kuzu çevirme olsunlar
Bu tip yakıtlar çok hızlı yanar bu nedenle yüksek devir gerektiren veya genlede yüksek devirlerin kullanıldığı her yarış araçında veya normal araçta kullanılabilir ama özellikle turbo araçlarda devir yüksek olduğunda turbo devrede olduğundan 100 oktan ayrı bir önem kazanır , kısacası benzin silindirde ne kadar çabuk yanar giderse devir o kadar artabilir uzayan yanma süreleri deviri sınırlar yanma süreside artan oktanla kısalır
bide nerdeyse çoğu motor yarış motoruna sahiptir
raif34
25 Haziran 2011, 14:56
Arkadaş lar kıssadan hisse .. Hava sogutmalı motorlarda yüksek oktanlı benzin kullanmayın. Bide küçük cc olanlarda mesela 125 cc gibi
yüksek oktanlı benzin patlama oranı yüksek oldugu için motorunuzu fazladan ısıtacaktır.. özellikle yazın tavsiye etmem.
Ama 600 lük bi makina kullanıyorsanız. Oktanı yüksek tercih edilir.. Su sogutma fan ve performansı onu gerektirir...
Holocaust46
25 Ekim 2011, 11:58
güzel bi paylaşım olmuş kafasında soru işareti olanları aydınlatmıştır umarım :)
İHTİYAR
12 Kasım 2011, 14:27
Abilerim ben 100 oktan alıyorum, birde depoya redbull attımmı kanatlandırıyor valla :queen:
bounrock
12 Kasım 2011, 15:49
bu tarz konuları güncel tutmamız lazım, bende foruma yeni katıldım ve bu topiği görünce baya bilgilendim :D
bendende bir ek:
yüksek performanslı motorlarda, sıkıştırma oranı daha fazladır, bu yüzden daha önce belirtildiği gibi vurmayı engellemek için yüksek oktanlı yakıt kulanılır.
paylaşımlar için herkese teşekkürler, ben de kendi çapımda google dan araştırdım ama kafam karıştı biraz.
1) benim motorun (600F) kitabinda minimum ron91 kullanın diyor. ama ron91 in karşılığını bulamadım? 95 oktandır diye tahmin ediyorum?
2) 97 oktan kullanırsam sürekli yüksek devirli mi kullanmam gerek? depoda 95 oktan varken üstüne 97 alirsam bir zarari olurmu?
cevaplar için şimdiden teşekkurler
Fatih Ada
12 Kasım 2011, 18:05
-Uzmanlar, Türkiye’de otomobil parkında bulunan araçların büyük bir çoğunluğunun motorları 95 oktan kurşunsuz benzine göre ayarlandığı belirtiyorlar.
-98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkının, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırması olduğunu belirten uzmanlar, daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyulduğunu ifade ediyorlar.
-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği verilerine göre, Türkiye’de benzin tüketiminin yüzde 61’ini kurşunsuz benzin oluşturması da bu pazarın büyüklüğü açısından yüksek oktanlı benzin üzerine konuşulmasını gerektiriyor.
-Bir aracın hangi oktan yakıta ihtiyaç duyduğunu o aracın üreticisi belirlerken, genellikle daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyuluyor. 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkı, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırıyor olması... 98 oktan kurşunsuz benzin kullanan bir araç daha yüksek devirlerde daha sessiz çalışırken, titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da buna paralel olarak artıyor. Böylece, daha yüksek verim elde edilirken, motor parçalarının ömrü uzuyor.
-Piyasaya sundukları araçların motorlarının 95 oktan kurşunsuz benzine göre ayarlandığını söyleyen Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Eşref Biryıldız, ‘98 oktan benzin belirgin bir performans artışı sağlayabilir, ama aracınızın da ralli otomobiline dönüşmesini beklemeyin’ diyor.
-Tüpraş Genel Müdürü Hüsamettin Danış ise, 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan kurşunsuz benzinden tek farkının, motorları bu ürüne göre tasarlanmış araçlarda belli oranda performans artışı sağlaması olduğuna işaret ederek, şöyle devam ediyor: ‘Ülkemizde bulunan araçların yüzde 90’ından fazlasının motorları, 95 oktan kurşunsuz benzine göre tasarlanmış ve bu araçlarda en verimli sonuçlar 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle araçların büyük bir çoğunluğu 95 oktan kurşunsuz benzinle hem daha fazla kilometre yapılabilmekte, hem de benzin maliyeti daha düşük olmaktadır..’
-Otomotiv Sanayii Derneği Genel Sekreteri Ercan Tezer ise, 98 oktan benzinin yeni nesil araçlarda performansı artıran bir akaryakıt olduğuna dikkat çekerek, motor teknolojisi bu yakıta uyumlu olmayan araçlarda bir performans artışının beklenmemesi gerektiğini kaydediyor.
-Auto Start Dergisi Teknik Danışmanı Onno Usta da, ‘Araç, yüksek oktana göre ayarlanmamış ise, 98 oktan yakıt, performansı artırmaz, aksine düşürür’ uyarısında bulunuyor. Türkiye’deki otomobil parkının büyük bir bölümünün 95 oktan benzine göre üretilmiş motorlara sahip olduğuna dikkat çeken Onno Usta, ‘Bu nedenle, en iyi performans, süper ve 95 oktan kurşunsuz benzinle elde edilir. Performansı artırmak için daha fazla bedel ödeyip, yüksek oktan sayısına sahip yakıt kullanmaya gerek yok’ diyor.
-Onno Usta, 98 oktan benzinin yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışan motorlu spor araçlar ile lüks sınıfa giren bazı otolarda kullanılması gerektiğinin altını çiziyor.
-Ayrıca, 98 oktanlı benzinlerin araçlardaki vuruntu sesine göre kullanılması gerekiyor. Silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden ya da tutuşmadan kaynaklanan bu ses, motorun performansını düşürebiliyor. Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yandığı için motor yüksek devirde çalışırken vuruntu oluşmasını engelliyor. Bu nedenle, yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençli olabiliyor. Aracın motoru dikkatlice dinlendiğinde, vuruntu sesi gelmiyorsa, yüksek oktanlı yakıt kullanmaya da gerek kalmadığı belirtiliyor.
Oktan nedir?
Oktan sayısı, benzinin kalitesini gösteren en önemli parametre olup motordaki vuruntunun ölçümüdür. Benzinlerde oktan değeri, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) olarak iki şekilde tanımlanmaktadır. RON sayısı, motorun yüksüz (rolanti) durumdaki, MON sayısı ise motorun yüke bindiği (ağır yük, yokuş tırmanma) durumdaki vuruntu kalitesini gösterir. Bu nedenle MON sayısı aracın gerçek yol koşullarına uyum performansını belirler. Türkiye’de satılan standart kurşunsuz benzinin oktan değeri RON 95, MON 85 iken, 98 oktan kurşunsuz benzinde bu değerler 98 RON, 87 MON’dur.
İHTİYAR
05 Temmuz 2012, 01:23
Bir hap buldum depoya iki tane atınca 200 oktan oluyor ve motorunuzu kanatlandırıyor.
Tel +359877863713
+381690073561
+359899342975
+359877023029
sanalomer
11 Temmuz 2012, 23:09
Başlık için teşekkürler arkadaşlar. Bu arada motosiklet kullanıcıları da olmasa benzin talebi bayağı bir düşer diye düşünüyorum. Benzin sektörü motosiklet sektörüyle beraber yürüyor şu anda.
Otomobillerin çoğu LPG kullanıyor artık.
İHTİYAR
13 Kasım 2012, 03:03
Bu numara yeni:pl:
+359877012996
Başlık için teşekkürler arkadaşlar. Bu arada motosiklet kullanıcıları da olmasa benzin talebi bayağı bir düşer diye düşünüyorum. Benzin sektörü motosiklet sektörüyle beraber yürüyor şu anda.
Otomobillerin çoğu LPG kullanıyor artık.
LGP de oktan ayarı yapılıyor şimdilerde, eskiden siboplara çelik gaydlar yapılıyordu kapakçılarda şimdi gerekmiyor.
Mengu16
13 Kasım 2012, 03:09
bu mesele oktan bence çok ...tan :queen:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO