PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.



Sayfa : 1 2 [3] 4

carlosmarcos
19 Mart 2008, 11:13
çok tşk. gerekli ve merak edilen bir konuydu benim için.

yeschim
19 Mart 2008, 11:23
Hep aklıma takılırdı bu oktan meselesi ::sm_smile bilgilendirme için çok teşekkürler :rendeer:bu siteyi seviyorum ben yaa her gün yeni bir şey öğreniyoruz harikasınız :thumleft:

Deryali
19 Mart 2008, 11:31
Peki birde bazı istasyonlarda katılı kurşunsuz 95 var bunun anlamı nedir ? motosiklete bundan alsak ne olur fiyatı biraz daha uygun.

deli mavili
19 Mart 2008, 11:44
kendini bizleri bilgilendirmek için yormuşsun
eline koluna sağlık...:cat:

buraxdj
19 Mart 2008, 12:55
Çok teşekkürler. Her benzinciye girişimde kafama takılan soruların cevabı oldu bu. Pompacının hepsi aynı be abii demesi tatmin etmemişti... :)

kentacdis
03 Nisan 2008, 04:55
Çok teşekkürler. Her benzinciye girişimde kafama takılan soruların cevabı oldu bu. Pompacının hepsi aynı be abii demesi tatmin etmemişti... :)

guzel yazı:rendeer:
yakıt katkısı kullanan dusnen arkadaslar varsa onlarda dikkat etsinler,
depoya benzin disinda birsey koymak cok sacma...

yakıt tuketimi dustu, performans artti gibi seyler tamamen
P L A C E B O ::igne::

Özer
03 Nisan 2008, 14:41
Çok harika bir açıklama ve anlatım:cat:

hatta, Alman Motosiklet dergisi Motor Sport, Suzuki DL 650 de Normal Benzin kullanılır diyor!
evet 95 oktan kullanın ve mutlu olun gitsin.

yokyaw
18 Nisan 2008, 22:44
sagolsın verdiyin bilgi için ellerine saglık

mterayes26
19 Nisan 2008, 01:17
süper benzın le v e 95 oktan ıle devır kadranı 11 bın devır olan motorum 8000 devırde nazlanırdı 97 oktan attım 9500 10000 devıre cıkıyor buna ne demelı

lubof
19 Nisan 2008, 13:40
Oncelikle verdigin bilgiler icin cok tesekkur ederim .bu konuyu bilenlerden biriydim ama bu kadar enine boyuna degil :) .bizleri bilgilendirdin tekrar tesekkur.
fakat uzun sureden beri merak ettigim bi konu vardi, beni bu kopnuda aydınlaırsan sevinirim:isvec te yasıyorum .Burada bazı arabalar flexifuel adi altinda cikiyor vede 85 oktan metanolda kullanbilyor yada 95-98-100 hepsini kullan biliyor .Vergileri daha dusuk cunki etonol daha temiz ekzoz emisyonuna sahip .bukadar bilgm var ama teknik olarak beni aydınlatırsan memnun olacagım.
not:vergileri cok ucuz oldugundadan flexifuel bi arac almayı dusnuyorum .
simdiden tesekkur ederim
:)

aphelyon
08 Haziran 2008, 16:29
güzel ve bilgilendirici bi yazı olmuş elinize sağlık.

Bende 1600cc arabama 97 oktan çıktıktan sonra bu benzini almaya başladım. Kaliteli ve performanslı bi benzin kullandığımı düşünerek mutlu oluyordum. Tabiki psikojik bi mutluluktu bu:) Gerçek anlamda hissedilir hiç bir performans almadım araçtan. Hatta az daha km yapmaya başladım. 1 depoda yaklaşık 50km daha az. Bi zaman sonra (sanırım depodaki 95-97 oktan karşımı bitipte tamamen saf 97 oktan kaldıktan sonra) araç vuruntu yapmaya başladı. ateşleme sisteminden kaynaklandığını düşünerek. Bujileri ve distiribitörü kontrol ettirdim fakat bi sorun yoktu. Saolsun babama anlatınca konuyu hangi benzini kullandığımı sordu. ( tecrübelidir bu konularda kendisi:) ) dedim 97 oktan. Oda dediki derhal değiştiriyorsun benzinini. 95 oktan dan şaşma. Niye bilip bilmediğin benzinleri kullanırsın diye bide azar işittik:) Herneyse tekrar 95 oktan kullanmaya başlayınca düzeldi sorun. Gerçektende piyasadaki standart araçlara yaramıyor yüksek oktan.

kaaneski
08 Haziran 2008, 16:57
çok şükür biri gerçekleri söyledi, benim dilimde tüy bitmişti artık otomobil kullanan arkadaşlarımla bu konuyu tartışırken

teşekkürler memin1857

necati05104
12 Haziran 2008, 03:38
milleti düdüklüyolardı az al çok bas az yaksın çok kaçsın diye tabi bu laflardan sonra psikolojik olarak direk atkileniyor zaten insan///nokta bitti işte kazık yemekten başka bişey değil çok yararlı ldu teşekkürler...

xufuk
12 Haziran 2008, 19:59
Neden 92-93 oktan satmıyolar piyasadaki çoğu araç buna uygun benim motosikletimin kullanım kılavuzundaa 92-93 öneriyo 95 demiyo anlamıyorum her araç performans olucak değil ya

Sergeant
18 Haziran 2008, 01:35
1999 mz251 imle (2t) aldıgım 97 oktan benzin 95 oktana gore en az en az 2 katı daha hızlı bitiyor. birkaç hafta denedim. performansta cok az artış gordum gibi ama banada oyle geliyor gelebilir. her benzin aldıgımdan sonra biraz daha iyi gidiyor zaten boş depoya göre..

kalyo
22 Haziran 2008, 02:24
aLıyosun yüksek oktanLı benzin Çok kaçıyo diyodum :) ee hakaten çok kaçıyomuş oktanı düşüreLimde artIk çOk kaçmasIn :)) ( ne yöne doğru kaçıyosa )
:off ne safmışım smiLesi:

KARACADDY
30 Haziran 2008, 00:14
Benzin konusunda kafamı takılanları çok iyi yanıtlamışsınız çok teşekkür ederim.

İHTİYAR
10 Ağustos 2008, 00:54
Evet tekrar tekrar okumanın - okutmanın faydalı olacağı bir başlık bu.:wiinkk:

iskenderunlu26
10 Ağustos 2008, 01:24
bu faydalı açıklama için teşekkürler.pazarlamada reklamın heleki böyle beleş reklemın faydası çok fazla,dilden dile abii süper kaçıyo lafı dolaştıkca şirketlerin ekmeğine bal sürülüyodu..

yuksel_dgdr83
10 Ağustos 2008, 02:44
teşekkürler arkadaşım. gercek anlamda faydalı bir topic olmuş. öyle sanıyorum ki bir çok motosiklet tutkunu arkadaşımızın işine yarayacaktır. en azından ben artık 97 almıcamm :):rendeer:
ellerine sağlık tekrar teşekkürlerr

İHTİYAR
18 Eylül 2008, 22:01
Bu konu İHTİYAR tarafından 18 eylül 2008 perşembe günü faydalı olmak amacı ile hortlatılmıştır.:cat:
Herhangi bir depoya,bir KAPAK yağ olsun diye değil.:queen:

asphaltkowboy
18 Eylül 2008, 23:20
..sende saol ihtiyar sen hortlatmasaydın bu topiği ben ve benim gibi bir çok motosever halen petrol ağalarının bedavaya çalışan gönüllü reklam amelesi olaraktan ömür boyu hizmet edecektik şu uluslararası vampirlere, enerjinize sağlık..:cat:

GorkeM
19 Eylül 2008, 00:59
Yerinde bir hortlatma :)

emred
19 Eylül 2008, 01:33
tecrübe ile sabittir.
2 haftadır Shell'in 100 oktan denen yakıtını alıyordum. ve dün akşam 180 -200 km hız aralığında vibrasyona yakalandım. ama bildiğiniz gibi değil. Ayaklarımı hissedemez bir hal aldı. Doğal olarak ilk önce krank bilyasını dağıttımı düşündüm. stresli bir halde sabah servise gittim kontrolleri yapıldı. Problem 100 oktan'ın bujilerden birinin 7000 devirden sonra çalıştırmadığı ortaya çıktı. Çözüm basit 95 oktan.
tercih sizin

artiiist
19 Eylül 2008, 19:09
konuyu daha önce okumalıymışım..bu benim düşündüğümden çok daha farklı..
teşekkürler bilgiler için...

ümit_eksoz
21 Eylül 2008, 20:10
eline sağlık abi gerçekten insanların bu konuda bilinçlenmesi lazım

marwel114
23 Ekim 2008, 23:27
konuyu daha önce okumalıymışım..bu benim düşündüğümden çok daha farklı..
teşekkürler bilgiler için...


Aynı şekilde keşke ben de daha önceden okusaymışım bu yazıyı.

Paylaşım için çok teşekkürler, emeğine sağlık arkadaşım. :rendeer:

mach1
24 Ekim 2008, 11:37
Antalyada Sheelin 100 oktan benzini yoktu BMW ile yalovaya gittik dönerken fulledik 190da motor vibrasyon yapmıştı geldiğimizde yine 97 aldık düzelmişti.

killing_machine
24 Ekim 2008, 11:42
ben benzine yağ katıyorum oktan filan kalmıyordur heralde:P

dumanxtr
01 Kasım 2008, 04:22
Benzine yağ atmak bujileri tüketir bi faydası var mı oda tartılır bi konu ama
bi Faydası olsaydı motorun kitapcıgında yazardı...(diye düşünüyorum)

killing_machine
01 Kasım 2008, 09:14
Benzine yağ atmak bujileri tüketir bi faydası var mı oda tartılır bi konu ama
bi Faydası olsaydı motorun kitapcıgında yazardı...(diye düşünüyorum)

sen anlaşılan hiç 2 zamanlı diye bişey duymadın.:)

CALM RIDER
01 Kasım 2008, 10:59
[QUOTE=memin1857;412698]Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte, bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia edilmekte.


ellerinize sağlık arada bir böyle doyurucu konular okumak insanı mutlu ediyor. bilgiler için teşekkürler. bir dönem bir petrol şirketinde yöneticilik yapmıştım. ben de konuya katkıda bulunmak isterim. 95 oktan üzerine gerek olmadığını bende düşünüyorum. sadece yüksek oktan vuruntuyu azaltır senin de belirttiğin gibi.

ellerine sağlık

OKTAN NEDİR?

Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir.

Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. bu nedenle yüksek oktan yüksek benzin demek değildir.

showdownKing
10 Kasım 2008, 12:26
ben de bi kaç kere yüksek oktan kullandım motorun performası değişti daha atak oldu sonra servise sordum yüksek oktan benzin yanarak çıktığı için motora daha bi zarar verir felan gibi şeyler söyledi tekrar 95 oktana döndüm

storm150_mmk
06 Temmuz 2009, 01:07
ya ben anlamadım olayı simdi benim motorum 95 oktan benzin koyuluyor gecenlerde benzincide kalmamıs oradaki arkadaş 97 koydu bu zararlımıdır yani ? zararlıysa bilelimki sikayet edeyim.

egelim 43
06 Temmuz 2009, 01:25
LÜTFEN BU BAŞLIĞA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
- Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
- Az yaktı.
- İyi kaçtı.
vs yazmayınız. Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim, reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.

İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.

Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?

Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay kendiliğinden tutuşur.

Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98 kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.

Piyasadaki otomobillerin ve motosikletlerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY FARKETTİRMEYECEKTİR. Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda olmaktadır.
Sıradan motosikleti olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek performansa sahip motosiklet sahipleride motosikletin KİTAPÇIĞINA BAKMALI. Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller. Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı uygun fiyatlı YÜKSEK KALİTELİ benzin. Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir. Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir. Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli.[/QUOTE]

iide benim motorum nie bir depo 95 oktan benzinle 160-170 arası bir depo 97 oktan benzinle 170-185 arası gidiyor ?:silent:

GÖKTAX
06 Temmuz 2009, 02:27
ya ben anlamadım olayı simdi benim motorum 95 oktan benzin koyuluyor gecenlerde benzincide kalmamıs oradaki arkadaş 97 koydu bu zararlımıdır yani ? zararlıysa bilelimki sikayet edeyim.

Zararlı değil gereksiz masraf.

kocc
06 Temmuz 2009, 02:56
Ya avrupa ülkelerinde sadece 95 ile 98 var ama Türkiyede ise 95 , 97 , 98 , 100 var bu nasil is anlamadim? sadece tecrübe olarak burda (avrupa) öncelikle araba uzmanlarina sordum 95 ile 98 ne zaman ve hangisinde kullanilmalidir diye sordum onlarda bana hiç kafani yorma 2000'den evvel üretilen araçlar 95 kullanmalidir 2000'den sonrasi 98 kullanmalidir teknik bilgiye gerek yok dediler bunun üzerine arabam 2000'den evvel modele 95 kullaniyordum süphe edip 98 doldurdum depo yari oldu eksos patladi , doldurmaz olaydim ,,, bilmiyorum acaba benzinden'mi oldu yoksa zaten ömrü kisalmismi'idi bunu hemen sordum onlara cevap "EVET" idi birdaha yapma dediler..

iptaluyelik01
06 Temmuz 2009, 03:47
Su varken benzine ne gerek var :)

Bu arada çok yerinde bir hortlatma olmuş bencede.

ozankosker
27 Temmuz 2009, 02:42
vallaha çok saol bende 3aydır 97 kullanıyorum shell 97 hiç bi yararını gormedim bugun depoda benzin kalmamıs 20liralık benzin aldım 97 kalmamıs 95 koydurdum 110 yapabiliyodum120ye dayandı ibre başka bişeyden kaynaklanıyodur 95-97 alakalı bişi diil ozaman bu yani salak gibi 10 - 20 kurus fazla veriyodum wallaha saol

ozaktasi
27 Temmuz 2009, 02:51
Bilgilendirmeye devam...Yazanın ellerine sağlık...

Syanur
13 Ağustos 2009, 12:09
Bende buaralar tam bu konu üzerinde kafa yoruyodum. Okadar güzel bir bilgilendirme olmuşki, sanki bişeyimi kaybetmiişimde tekrar bulmuşum gibi sevindim:D Elleriniz dert görmesin, klavyenize zeval gelmesin...

sysroot
18 Eylül 2009, 04:37
Gerçekten çok güzel bir döküman olmuş.Konu pörtledi ama olsun :)

RunemagicK
18 Eylül 2009, 04:49
geçen ilk kez bizim burdaki benzinciden benzin aldım, ne koydu görmedim bile ama motorun performansı düştü ve vuruntulu çalışmaya başladı. bu konuyla alakalı olabilir

daparadoks
06 Ekim 2010, 14:51
oktan bezin içindeki madde gibi söylemişsin oktan bir benzin türüdür zor elde edilen ve saf benzindir. Oktana benzer benzin geliştirelerek %95 oktana bezer %98 yada %100 gibi oktanlık birimi oluşmuştur.

Yani %120 oktan diye bir şey olamaz o zanet yeni bir tür olur. Benim bildiğim budur. Dizel içinde setan vardır.
Oktana benzerlik benzinin içindeki karbonhidratların yapısı yanıcılığı uculuğunu belirleyen bir şeydir. Firmadan firmaya hatta kuyudan kuyuya değişecek bir şeydir kanımca.

Sonuç olarak demek istediğim oktan benzindeki bir madde değildir. benzin türüdür mühendis bir arkadaşımdan öğrendiğim bir şeydir. Bildiklerimi eklemek istedim.

not: MotoGPde oktan kullanılır. (100 oktan)

Ante
06 Ekim 2010, 16:43
oktan bezin içindeki madde gibi söylemişsin oktan bir benzin türüdür zor elde edilen ve saf benzindir. Oktana benzer benzin geliştirelerek %95 oktana bezer %98 yada %100 gibi oktanlık birimi oluşmuştur.

Yani %120 oktan diye bir şey olamaz o zanet yeni bir tür olur. Benim bildiğim budur. Dizel içinde setan vardır.
Oktana benzerlik benzinin içindeki karbonhidratların yapısı yanıcılığı uculuğunu belirleyen bir şeydir. Firmadan firmaya hatta kuyudan kuyuya değişecek bir şeydir kanımca.

Sonuç olarak demek istediğim oktan benzindeki bir madde değildir. benzin türüdür mühendis bir arkadaşımdan öğrendiğim bir şeydir. Bildiklerimi eklemek istedim.

not: MotoGPde oktan kullanılır. (100 oktan)

Arkadaşınız yanlış biliyormuş o zaman.
1. Oktan bir benzin türü değildir.
2. Oktan saf benzin de değildir.
3. Oktan benzinin patlamaya karşı direncini belirten bir ölçü birimdir sadece.
4. Uçak yakıtlarının oktan sayısı 100'ün üzerindedir.
5. Benzinin Oktan sayısı katkı maddeleri kullanarak ayarlanır. (nerde kaldı saflık?)

aggressive
06 Ekim 2010, 17:11
oktan benzinin yüzde oranı diye öğrenmiştim değerli bir kimya öğretmenimden 100 oktan içerik olarak 100 de 100 benzin anlamına geliyor
altındaki ayar gibi düşünebilirsiniz.

100 oktan dedikleri belki gerçekte 95 oktandır Türkiyede :)


wikiden alıntı

Oktan bir alkandır. Kimyasal formülü CH3(CH2)6CH3dür. 18 adet izomeri bulunur.

Oktan oranları yakıtın (benzin) kalitesini belirtmede de kullanılır. Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir. Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir. Konu hakkında ayrıntılı bilgi için: oktan (yakıtlar) adlı makaleye bakınız.

İzomerleri [değiştir]

Oktanın 18 izomeri vardır :

* Oktan
* 2-Metilheptan
* 3-Metilheptan
* 4-Metilheptan
* 3-Etilheksan
* 2,2-Dimetilheksan
* 2,3-Dimetilheksan
* 2,4-Dimetilheksan
* 2,5-Dimetilheksan
* 3,3-Dimetilheksan
* 3,4-Dimetilheksan
* 2-Metil, 3-Etilpentan
* 3-Metil, 3-Etilpentan
* 2,2,3-Trimetilpentan
* 2,2,4-Trimetilpentan
* 2,3,3-Trimetilpentan
* 2,3,4-Trimetilpentan
* 2,2,3,3-Tetrametilbütan

bassturbin
06 Ekim 2010, 19:25
Öğretmenim tuvalete gidebilirmiyim? :)))

Sonuçta benzincide ne benzin varsa onu alıp gidiyoruz...

daparadoks
07 Ekim 2010, 00:07
Arkadaşınız yanlış biliyormuş o zaman.
1. Oktan bir benzin türü değildir.
2. Oktan saf benzin de değildir.
3. Oktan benzinin patlamaya karşı direncini belirten bir ölçü birimdir sadece.
4. Uçak yakıtlarının oktan sayısı 100'ün üzerindedir.
5. Benzinin Oktan sayısı katkı maddeleri kullanarak ayarlanır. (nerde kaldı saflık?)

oktan zor bulunan ve pahalı bir benzindir sonuçta labarotuar ortamında formüller geliştirilerek oktana en yakın bezin formülü elde edilmeye çalışılır. oktan için benzin türü derken biraz yanlış olmuş. arkadaşımın söylediklerini aktarırken hata yapmış olabilirim sonuçta gemi mekaniği üzerine okuyan ve ders olarak yakıtlar hakkında bilgi alan bi insana profesörler kafadan birşeyler uydurmaz :)
-bu arada patlamaya karşı benzin niye direnç göstersin ne kadar yanıcı olursa benzin o kadar eneji açığa çıkartır.

depomu bitirince yüksek oktanlı benzin koyayım ne olcak bakalım :)

cardoso
07 Ekim 2010, 00:16
tşkler arkadasım

m.şanveren
07 Ekim 2010, 00:44
oktan zor bulunan ve pahalı bir benzindir sonuçta labarotuar ortamında formüller geliştirilerek oktana en yakın bezin formülü elde edilmeye çalışılır. oktan için benzin türü derken biraz yanlış olmuş. arkadaşımın söylediklerini aktarırken hata yapmış olabilirim sonuçta gemi mekaniği üzerine okuyan ve ders olarak yakıtlar hakkında bilgi alan bi insana profesörler kafadan birşeyler uydurmaz :)
-bu arada patlamaya karşı benzin niye direnç göstersin ne kadar yanıcı olursa benzin o kadar eneji açığa çıkartır.

depomu bitirince yüksek oktanlı benzin koyayım ne olcak bakalım :)



Elindeki bir çekiçle bir çiviye 2cm.'den vuruncamı daha güçlü olur yoksa, 50cm.'den vuruncamı daha kuvvetli olur.

Piston dibe nekadar yakın girip çıkarsa,girip çıktığı açı okadar çok olur ve buna paralel daha güçlü olur.Piston eğerki yatağa girdiği anda benzin sıkışmadan yanıcılık gösterdiği vakit ne,o piston bir işe yarar nede yatak.Yani burdaki oktan pistonun sonan yaklaştığında ki mesafe nekadar kısa olursa ''yani sıkıştırma oranı''nekadar dayana bilirse okadar iyidir.

Sen oktanı düşürdüğün vakit piston vuruntu yapar,işte bunu engellemek için oktanı yükseltirsin.

Oktan sadece bu işe yarar