PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600 cc Touring Tavsiyesi?



denizlilignc
29 Eylül 2021, 23:31
Arkadaşlar merhaba. Sizlerden 600 cc ve üzeri artçılı seyahatlar için motorsiklet tavsiyesi almak istiyorum.
Kullanımım genelde şehirlerarası yollarda olacak ama stabilize yola da gelebilecek;
Sürüşlerde sürücü ve artçının konforunu sağlayan; Yakıt tüketimi ve yedek parça gibi konularda aşağıda belirtilen modellerle ilgili görüşlerinizi almak isterim. Şimdiden herkese teşekkür eder, iyi sürüşler dilerim..
Boyum:174 Kilo: 72
1-Honda NC 750X
2-Yamaha 660z Tenere
3-Suzuki V-Strom DL650

Ezio41
29 Eylül 2021, 23:50
Honda NC 750 X içlerinde en ekonomiği olur. Parçası bol ve piyasası canlı. Diğer modeller daha pahalıya gelir işletim olarak.

mavzer-i
30 Eylül 2021, 00:45
listede versys eksik sadece


https://www.youtube.com/watch?v=-jFd05kkuKQ

blueway2
30 Eylül 2021, 09:23
Türkiye şartlarında en mantıklı ve uygun seçenek olarak nc750x dct'yi tavsiye ederim yakıt,ön bagaj,servis ve bayi ağı,2.el hızı,uzun motor ömrü ve sorunsuz olması,otomatik vites konforu gibi konularda eşsizdir.150 km hızda bile zerre titreşim yoktur uçan halı gibi hissedersiniz.

denizlilignc
30 Eylül 2021, 14:52
Fiyat/performans ve yedek parça gibi konulardan dolayı Versys modelini elemiştim..

Nikkfurie
30 Eylül 2021, 15:16
Yazdığın motorlar içinde iki kişi ve uzun kilometreler için en konforlusu Suzuki Vstrom dur , servis yedek parça yakıt konusunda da üzmez , iki adet Vstrom u toplam 190.000 km kullandığım için çok sağlam bir üretim olduğunu rahatlıkla yazabilirim , lakin fiyatı çok arttı , fiyat performans açısından Nc750 nin çok gerisinde kalıyor ki bu diğerleri içinde geçerli , bu açıdan bakınca Nc750 kesinlikle tercih edilir , üstelik otomatik versiyonu da var vede Honda nın tüm TR de ki geniş servis ağıda cabası..

mavzer-i
30 Eylül 2021, 15:20
belirttiğin motorların hiç birini sürmedim
ama!
vstrom süren arkadaşım 2006 kasa kullanıyor. frenleriyle ilgili durmadığını söylüyor.
benim motora binince çok beğendi. benim vstrom gitmiyormuş diyor. tabi pskolojik te olabilir. ben vstromu sürmediğim için performansa bişey diyemem.

tenere 660 tek silindir ve tatlı bi kaçışı var. onu bi kere sürmüştüm. güç olarak ortalama

nc yi hiç sürmedim ama performansı tenere ile aynı olabilir belki

verysy listeye alırsan en seri hızlısı ve en iyi duranı o olur

Metela
30 Eylül 2021, 17:10
Arkadaşlar merhaba. Sizlerden 600 cc ve üzeri artçılı seyahatlar için motorsiklet tavsiyesi almak istiyorum.
Kullanımım genelde şehirlerarası yollarda olacak ama stabilize yola da gelebilecek;
Sürüşlerde sürücü ve artçının konforunu sağlayan; Yakıt tüketimi ve yedek parça gibi konularda aşağıda belirtilen modellerle ilgili görüşlerinizi almak isterim. Şimdiden herkese teşekkür eder, iyi sürüşler dilerim..
Boyum:174 Kilo: 72
1-Honda NC 750X
2-Yamaha 660z Tenere
3-Suzuki V-Strom DL650

Stablize yol denince nc 750x ve v-strom ağır ayrıca nc amacı asıl yol olduğu için uygun değil, daha doğrusu bunları düşünüyorsan Tracer 700'de bir opsiyon olur o zaman, hem 196 kilo ile hepsine bir hayli fark koyar, zaten artçılı sürüp bir de üstüne yüklerin olacakken neden daha ağır bir yol motoru düşünesin boy açısından da rahat edersin.

Artçı performansı çok iyi olmasa da sele düzeltme ile sana olacak en iyi seçenek Tener 660, hem Tracer hariç diğerlerinden hafif ve arazi için yegane seçenek bence, ancak boy açısından sıkıntılı olabilir, amortisör ve sele ayarı gerekebilir, tabi ben amortisöre mümkün olduğunca dokunmam açıkça. Eski ama temiz bakılmış bir gs 650'de bir başka opsiyon olabilir.

Alikenan
30 Eylül 2021, 22:10
Aprilia Touareg 660

denizlilignc
30 Eylül 2021, 22:23
Honda NC 750 X içlerinde en ekonomiği olur. Parçası bol ve piyasası canlı. Diğer modeller daha pahalıya gelir işletim olarak.

Yorumlarınız için teşekkürler.. Yalnız X modeli ile dct arasında kararsız kaldım; 60-70 bin civarı bir bütçeyle hangi model daha isabetli olur. Bazı forum paylaşımlarında eski model dct şanzumanların arıza verdikleri yönünde yorumlar vardı..

tarzan rıfkı
30 Eylül 2021, 22:25
en mantıklı nc750 en iyisi suzuki.alternatif kawasaki versy650 de olabilir tracer da olur ama bozuk yola hiç gelmez yere çok yakın ve artçılı sakat olur.tenere660 çok titrer her yere çıkar girer en dayanıklısıda o ama 1 silindir adamı bezdirir yorar.

Ezio41
30 Eylül 2021, 22:32
Yorumlarınız için teşekkürler.. Yalnız X modeli ile dct arasında kararsız kaldım; 60-70 bin civarı bir bütçeyle hangi model daha isabetli olur. Bazı forum paylaşımlarında eski model dct şanzumanların arıza verdikleri yönünde yorumlar vardı..

O kadarını bilemem hocam. Bir NC kullanıcısı yorum yaparsa daha iyi olur. Madem bütçeniz 60-70 bin, uyguna Yamaha XJ6 Diversion F de bakabilirsiniz. Tam uzun yol makinesidir. Şehir içinde NC gibi değildir ama.

F54
01 Ekim 2021, 00:52
Yorumlarınız için teşekkürler.. Yalnız X modeli ile dct arasında kararsız kaldım; 60-70 bin civarı bir bütçeyle hangi model daha isabetli olur. Bazı forum paylaşımlarında eski model dct şanzumanların arıza verdikleri yönünde yorumlar vardı..

dct alacaksan 2016 model al en güncel dct o ve ufak tefek bütün hataları düzeltildi
vites atmak zor gelmiyorsa manuel tavsiye ederim 2014 sonrasında vites göstergesi de var
motosiklet tavsiyesine gelince hem xt 660 hemde nc 700 750 x kullandım v storm test ettim ben sana suzuki tavsiye ederim
neden dersen güç ivme konfor daha iyi arazide idare eder yani kampo a falan gideceksen

blueway2
01 Ekim 2021, 09:25
Yorumlarınız için teşekkürler.. Yalnız X modeli ile dct arasında kararsız kaldım; 60-70 bin civarı bir bütçeyle hangi model daha isabetli olur. Bazı forum paylaşımlarında eski model dct şanzumanların arıza verdikleri yönünde yorumlar vardı..
Dct tavsiye ederim.Mümkünse 2016 model ve üzeri tercih edin,2016 model öncesindekilerde virajda vites değiştirme yaptığı belirtiliyordu.

serif abi
01 Ekim 2021, 09:47
-Yamaha 660z Tenere;Ele
Ele sana uygun değil sele yükseliği çok yüksek senin boyun 174 kısa tek kullanırsın belki ama artçı seni inerken binerken dagıtır hakimiyetin sıkıntı olur , hele dağ bayır gibi ayak koyman gereken durumlarda çok ciddi sıkıntın olur.

Kavasaki verysy;
bu söylediklerimin hepsi 2014 öncesi kasa için geçerli 2015 de motor ne kadar değişti bilmiyorum.
çok aşırı titreşimli uzun yol için konforlu değil,
Bir de 1,8 Litre kücük yağ haznesi var CBF150 gibi klasik yağ eksiltmesi de var uzun yolda yağ takivyesi vs de ypmanız gerekir o da can sıkıcı yanınızda yağ taşımalısınız.
Gidişi duruşu performanlı kullanımı hepsinden iyidir . ​ama uzun yol için uygun değil .

Vstrom ;
Artısı hepsinden konforudur V motordur bey paşa gibi gidersiniz 2013 üzeri yeni kasa alırsanız yakıtı da yarım litre fazla yakar NC den öyle at ile deve fark olmaz .Kolay kolay motor a bir şey olmaz eksisi ise düşürür parça lazım olur ise granej vs o zaman niye aldım ben bunu dersiniz .NC de oem parça çıkma parça bulmanız hem kolay hemde hızlı olur v strom için o geçerli değil.

NC ;
Bildigin nc artçı için de o kadar konforu olmaz eski kasalarının amartisörleri CB500F ile aynı aralarında 40 kilo var 500 lük honda cuk oturmuş olan amatisör tur motoruna olmamış konfor olmaz ..Yeni kasalar düzeltildi diyorlar ne kullandım nede bilgim var ..

Söylediğin şartlarda kullanım için vstrom mantıklı geliyor yeni kasa NC alabilir isen o da olur

mavzer-i
01 Ekim 2021, 10:26
-Yamaha 660z Tenere;Ele
Ele sana uygun değil sele yükseliği çok yüksek senin boyun 174 kısa tek kullanırsın belki ama artçı seni inerken binerken dagıtır hakimiyetin sıkıntı olur , hele dağ bayır gibi ayak koyman gereken durumlarda çok ciddi sıkıntın olur.

Kavasaki verysy;
bu söylediklerimin hepsi 2014 öncesi kasa için geçerli 2015 de motor ne kadar değişti bilmiyorum.
çok aşırı titreşimli uzun yol için konforlu değil,
Bir de 1,8 Litre kücük yağ haznesi var CBF150 gibi klasik yağ eksiltmesi de var uzun yolda yağ takivyesi vs de ypmanız gerekir o da can sıkıcı yanınızda yağ taşımalısınız.
Gidişi duruşu performanlı kullanımı hepsinden iyidir . ​ama uzun yol için uygun değil .

Vstrom ;
Artısı hepsinden konforudur V motordur bey paşa gibi gidersiniz 2013 üzeri yeni kasa alırsanız yakıtı da yarım litre fazla yakar NC den öyle at ile deve fark olmaz .Kolay kolay motor a bir şey olmaz eksisi ise düşürür parça lazım olur ise granej vs o zaman niye aldım ben bunu dersiniz .NC de oem parça çıkma parça bulmanız hem kolay hemde hızlı olur v strom için o geçerli değil.

NC ;
Bildigin nc artçı için de o kadar konforu olmaz eski kasalarının amartisörleri CB500F ile aynı aralarında 40 kilo var 500 lük honda cuk oturmuş olan amatisör tur motoruna olmamış konfor olmaz ..Yeni kasalar düzeltildi diyorlar ne kullandım nede bilgim var ..

Söylediğin şartlarda kullanım için vstrom mantıklı geliyor yeni kasa NC alabilir isen o da olur

2015 kasa versys kullandığım için ekleme yapmama müsade et abi.
titreşim yok kadar az, titreşimden çok fazla şikayet geldiği için yeni kasada titreşim olayını çözdüler
belki ilk rodajla alakalı olabilir. gram yağ eksiltmiyor. kışın 10bin km de yağ değişimi yapmıştım. ilk günkü oranda yağ duruyordu
ebc balata kullanılırsa motor fren yaparken olduğu yerde çakılıyor
ben brenta kullandığım için olduğu yere çakılmıyor ama gene çok performanslı diyebilirim frenleri için

edit: uzun yolda da 3 saat üzeri totom ağrımaya başlıyor :D

blueway2
01 Ekim 2021, 11:25
-Yamaha 660z Tenere;Ele
Ele sana uygun değil sele yükseliği çok yüksek senin boyun 174 kısa tek kullanırsın belki ama artçı seni inerken binerken dagıtır hakimiyetin sıkıntı olur , hele dağ bayır gibi ayak koyman gereken durumlarda çok ciddi sıkıntın olur.

Kavasaki verysy;
bu söylediklerimin hepsi 2014 öncesi kasa için geçerli 2015 de motor ne kadar değişti bilmiyorum.
çok aşırı titreşimli uzun yol için konforlu değil,
Bir de 1,8 Litre kücük yağ haznesi var CBF150 gibi klasik yağ eksiltmesi de var uzun yolda yağ takivyesi vs de ypmanız gerekir o da can sıkıcı yanınızda yağ taşımalısınız.
Gidişi duruşu performanlı kullanımı hepsinden iyidir . ​ama uzun yol için uygun değil .

Vstrom ;
Artısı hepsinden konforudur V motordur bey paşa gibi gidersiniz 2013 üzeri yeni kasa alırsanız yakıtı da yarım litre fazla yakar NC den öyle at ile deve fark olmaz .Kolay kolay motor a bir şey olmaz eksisi ise düşürür parça lazım olur ise granej vs o zaman niye aldım ben bunu dersiniz .NC de oem parça çıkma parça bulmanız hem kolay hemde hızlı olur v strom için o geçerli değil.

NC ;
Bildigin nc artçı için de o kadar konforu olmaz eski kasalarının amartisörleri CB500F ile aynı aralarında 40 kilo var 500 lük honda cuk oturmuş olan amatisör tur motoruna olmamış konfor olmaz ..Yeni kasalar düzeltildi diyorlar ne kullandım nede bilgim var ..

Söylediğin şartlarda kullanım için vstrom mantıklı geliyor yeni kasa NC alabilir isen o da olur
Aynı yolda gidilen nc ve vstrom arasında 1.5 lt yakıt fark ediyor nc 4 lt yakarken vstrom 5.5 yakıyor.Nc'nin yeni kasasındaki amörtisörlerde herhangi bir değişiklik bulunmuyor 2018 ve üzeri beğendiğinizi alabilirsiniz hepsi aynı

mavzer-i
01 Ekim 2021, 11:27
Aynı yolda gidilen nc ve vstrom arasında 1.5 lt yakıt fark ediyor nc 4 lt yakarken vstrom 5.5 yakıyor.

kullanıcıdan kullanıcıya göre değişir.
uzun yolda ben 4ün altında yakıyorum versys ile
başka kullanıcı 6 yakıyor versys ile

blueway2
01 Ekim 2021, 11:32
kullanıcıdan kullanıcıya göre değişir.
uzun yolda ben 4ün altında yakıyorum versys ile
başka kullanıcı 6 yakıyor versys ile

Biz aynı yolda kullandık grup sürüşü aynı gün içinde beraber gerçekleşti vstrom ve nc

mavzer-i
01 Ekim 2021, 11:45
Biz aynı yolda kullandık grup sürüşü aynı gün içinde beraber gerçekleşti vstrom ve nc

genede kullanım alışkanlığı farkeder. vstrom düşük devirdede iyi gidebiliyor. 5.5 değilde 5 yapabilirdi yada biraz daha aşağısı

serif abi
01 Ekim 2021, 12:06
Aynı yolda gidilen nc ve vstrom arasında 1.5 lt yakıt fark ediyor nc 4 lt yakarken vstrom 5.5 yakıyor.Nc'nin yeni kasasındaki amörtisörlerde herhangi bir değişiklik bulunmuyor 2018 ve üzeri beğendiğinizi alabilirsiniz hepsi aynı

yeni kasa vstrom dedim eski kasa 1,5 litre yapabilir , 2013 üzeri kasa
kullanım şeklide fark yaratabilir kullanıcı ile alakalı 110 ile giderken 1 si 4 vites digeri 6 vites gider o da fark yaratır .

Dediğim şekilde depodan depoya ölçüm araç bilgisyar verisi değil. 600 Km lik yol birlikte yolculuk aynı hızlarda yolculuk ortalaması 0,35 litre hatta benimkisi canlı kullanıcı verisi sizin kaynagınız nedir bilemem tabi .

Not ;kullanıcılar Sedat Pekerin dediği gibi 40 yaş üzeri kelli-felli kişiler...Grupta hiç kimse apachi değil ,sert kullanımda belki dediğiniz degerler yakalanıyordur.

denizlilignc
01 Ekim 2021, 18:54
en mantıklı nc750 en iyisi suzuki.alternatif kawasaki versy650 de olabilir tracer da olur ama bozuk yola hiç gelmez yere çok yakın ve artçılı sakat olur.tenere660 çok titrer her yere çıkar girer en dayanıklısıda o ama 1 silindir adamı bezdirir yorar.

İlk başlarda Tenere ile V strom arasında çok gidip gelmiştim; Nc 750 x leri de biraz okumaya araştırmaya başlayınca kafam iyice karıştı.. Kaldı ki bu motorların beygir güçleri torkları da birbirlerinden farklı.. Kullanıcıların fikirleri elbet daha önemli.. :cat:

uthec
04 Ekim 2021, 10:25
yoğun arazi sürüşü olmayacaksa Tracer 700 tavsiye edebilirim. Güç ve hafiflik yönünden rakiplerinden daha önde. Yakıt olarak üçlü çanta ve artçılı 90-100km aralığında 3.6 litre, 120-135 aralığında 4.5 litreleri gördüm. Sele rahatlığı ararsanız Vstrom olabilir. Bunların dışında NC'nin tek avantajı öndeki bagajı. Onun dışında o ağırlık ve benzin depo girişiyle NC'nin lafı bile edilmemeli.

uthec
04 Ekim 2021, 11:01
yoğun arazi sürüşü olmayacaksa Tracer 700 tavsiye edebilirim. Güç ve hafiflik yönünden rakiplerinden daha önde. Yakıt olarak üçlü çanta ve artçılı 90-100km aralığında 3.6 litre, 120-135 aralığında 4.5 litreleri gördüm. Sele rahatlığı ararsanız Vstrom olabilir. Bunların dışında NC'nin tek avantajı öndeki bagajı. Onun dışında o ağırlık ve benzin depo girişiyle NC'nin lafı bile edilmemeli.

blueway2
04 Ekim 2021, 12:14
yoğun arazi sürüşü olmayacaksa Tracer 700 tavsiye edebilirim. Güç ve hafiflik yönünden rakiplerinden daha önde. Yakıt olarak üçlü çanta ve artçılı 90-100km aralığında 3.6 litre, 120-135 aralığında 4.5 litreleri gördüm. Sele rahatlığı ararsanız Vstrom olabilir. Bunların dışında NC'nin tek avantajı öndeki bagajı. Onun dışında o ağırlık ve benzin depo girişiyle NC'nin lafı bile edilmemeli.

Kime göre neye göre,sana göre edilmemeli, NC'nin lafı heryerde edilir her yerede girer,edilmeyede devam edecek.Bende Tracer'in lafının edilmesini doğru bulmuyorum.Ama bana göre.Millete dönüpte genel lafı edilmemeli demiyorum

espresso
04 Ekim 2021, 12:29
Kime göre neye göre,sana göre edilmemeli, NC'nin lafı heryerde edilir her yerede girer,edilmeyede devam edecek.Bende Tracer'in lafının edilmesini doğru bulmuyorum.Ama bana göre.Millete dönüpte genel lafı edilmemeli demiyorum

Yaa bu NC bana sanki aman scooter gibi olsun ama şekli scooter olursa erkekliğe laf ederler şekli de motosiklet gibi olsun diye alınacak bir şeymiş gibi geliyor. NC alana kadar forza 750 alırım hem gerçek bir scooter avantajlarım da olur.

gurcanozturk
04 Ekim 2021, 12:33
yoğun arazi sürüşü olmayacaksa Tracer 700 tavsiye edebilirim. Güç ve hafiflik yönünden rakiplerinden daha önde. Yakıt olarak üçlü çanta ve artçılı 90-100km aralığında 3.6 litre, 120-135 aralığında 4.5 litreleri gördüm. Sele rahatlığı ararsanız Vstrom olabilir. Bunların dışında NC'nin tek avantajı öndeki bagajı. Onun dışında o ağırlık ve benzin depo girişiyle NC'nin lafı bile edilmemeli.

Bana kalirsa depo girisi sorunu buyuk. Benim gibi scooterda bile arka seleye canta/mat/cadir vs baglayan biri icin NC'de ayni sartlarda her yakit dolumunda rezillik yasamak olasi.

4strings
04 Ekim 2021, 12:44
Önceliğiniz
ekonomi ise; NC
toprak yol performansı ise; XT
konfor ise; DL

Hepsi Japon, hepsi, sağlam. Belki DL biraz daha sağlam. Tracer 700 e ilk oturduğunuzda sele ne güzelmiş yumuşacık hiç yormaz dersiniz. Sonra üzerine binip sürmeye başlayınca, ufak ufak çukur ve yükseltilerden geçmeye başlayınca, Yamahanın olmayan arka süspansiyonu nedeniyle yoldaki bozukluklar omurganıza aşağıdan aşağından vurmaya başlar. Bu söylediğim sürücü için, artçı için ise durum çok daha vahim. Kaymak asfalttan çıkmayacağım derseniz ancak iyi bir seçenek olabilir.

Ezio41
04 Ekim 2021, 12:52
Bana kalirsa depo girisi sorunu buyuk. Benim gibi scooterda bile arka seleye canta/mat/cadir vs baglayan biri icin NC'de ayni sartlarda her yakit dolumunda rezillik yasamak olasi.

O kadar para veriyorsun (üstelik sıfırından fazla verip kazıklanıyorsun) ve depo kapağı hâlâ elinde kalıyor. Çinli motorların depo kapağı ile aynı kalitede. Rezillik :) 2021 kasada çözmelerini beklerdim açıkçası.

Kerem34_
04 Ekim 2021, 12:55
O kadar para veriyorsun (üstelik sıfırından fazla verip kazıklanıyorsun) ve depo kapağı hâlâ elinde kalıyor. Çinli motorların depo kapağı ile aynı kalitede. Rezillik :) 2021 kasada çözmelerini beklerdim açıkçası.

2021 kasa çok güzel olmuş ama hala bazı sorunları çözüme kavuşturamamış Honda. Durma kısmı tamam gibi, gitme kısmı da gelişir bazı ergonomik iyileştirmeler yapılırsa birer tane alabiliriz.

Ezio41
04 Ekim 2021, 13:01
2021 kasa çok güzel olmuş ama hala bazı sorunları çözüme kavuşturamamış Honda. Durma kısmı tamam gibi, gitme kısmı da gelişir bazı ergonomik iyileştirmeler yapılırsa birer tane alabiliriz.

2021 kasa güzel eski kasaya göre evet. 90 gayme civarında olsaydı benim 4 silindiri satıp bir tane mavi NC alma planlarım vardı. Ama bayilerde yok, fırsatçıların stoklarında olduğu için onlara da para kazandırmam. Fazla para bayılmak isteyen düdüklenenler alabilir :)

blueway2
04 Ekim 2021, 16:58
Yaa bu NC bana sanki aman scooter gibi olsun ama şekli scooter olursa erkekliğe laf ederler şekli de motosiklet gibi olsun diye alınacak bir şeymiş gibi geliyor. NC alana kadar forza 750 alırım hem gerçek bir scooter avantajlarım da olur.

DCT modelinden dolayımı scooter dediniz anlayamadım,Africa,goldwing,vfr serilerindede dct mevcut hepside scooter sınıflamasına girmesi lazım o zaman

joshua
04 Ekim 2021, 18:29
Artçılı kullanım yapacaksanız tenere’yi eleyin, güç önemli ise suzukiyi seçin değilse Nc.

hasmet
04 Ekim 2021, 19:45
DCT modelinden dolayımı scooter dediniz anlayamadım,Africa,goldwing,vfr serilerindede dct mevcut hepside scooter sınıflamasına girmesi lazım o zaman
Yok, DCT değil sebep.

NC serisi ile Integra aynı şase ve motora sahip. Biri maxi scooter, diğeri boş yerleri depo görünümlü plastiklerle doldurup motosiklet görünümüne dönüştürülmüş bir araç.

Temel olarak motosiklet zevk, scooter pratiklik amaçlı bir araç. NC serisi zevkten ödün verip pratikliğe yatırım yapmış bir ürün. Mesela deponun olduğu yerde yer açmak için ağırlık merkezini geriye taşıma pahasına motoru yatırıp geriye çekme gibi. Ya da yakıt tasarrufu için tork eğrisi dar, araba bazlı bir motor kullanmak gibi.

Lakin yeterince insanın da hoşuna gitmiş olmalı ki bayağı popüler oldu. Muadillerinden daha pratik ve tasarruflu mu? Evet. Daha zevkli mi?

Bu soruya "değil belki ama çok fena da değil" cevabını veren alıyor bir tane :) "Ben motosikleti zevk için kullanıyorum arkadaş" diyen de almıyor.

espresso
04 Ekim 2021, 20:28
DCT modelinden dolayımı scooter dediniz anlayamadım,Africa,goldwing,vfr serilerindede dct mevcut hepside scooter sınıflamasına girmesi lazım o zaman

Yalnızca dct modelinden dolayı değil, önde depo yerine bagajı falan.
Gün içinde işe git geleyim ama biraz da iri olsun, her gün işe gidip gelicem çok yakmasın motoru bu.
Aslında arabalarda doblo neyse bu NC de o denebilir. Yani hafta içi işimi görsün, hafta sonu da mangalı alıp pikniğe götürsün deyince doblo da çok mantıklı geliyor, nc de böyle mantıklı bir araç.

Aslında bir Tracer ya da diğer modellerden farkı da bu. diğer modeller zevk, keyif aracı, hobi olsun diye biniliyor ve az yakması vb. değil eğlenceli olması bekleniyor. NC ise işe gidip geleyim diye üretilmiş sommuter irisi bir motor yani az yaksın masrafı az olsun her gün yol yapıcam dert çıkarmasın mantığında alınır, güzel de olur.

Ama bu araçların hepsi asıl pazarlarında part time çalışan bir gencin rahatlıkla para biriktirip alabileceği ucuz modeller, öyle çok da anlam yükleyip savunmaya gerek yok.

hasmet
05 Ekim 2021, 00:04
Ama bu araçların hepsi asıl pazarlarında part time çalışan bir gencin rahatlıkla para biriktirip alabileceği ucuz modeller, öyle çok da anlam yükleyip savunmaya gerek yok.

Hic bir motosiklete anlam yukleyip savunmaya gerek yok bence :)

Sonucta hepsi zevk ya da is gormesi icin kullanilan araclar...

YasinC
05 Ekim 2021, 06:56
Ama bu araçların hepsi asıl pazarlarında part time çalışan bir gencin rahatlıkla para biriktirip alabileceği ucuz modeller,

https://c.tenor.com/VMpOxDqPGjIAAAAM/annoyed-angry.gif

blueway2
05 Ekim 2021, 08:39
Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster

Ama bu araçların hepsi asıl pazarlarında part time çalışan bir gencin rahatlıkla para biriktirip alabileceği ucuz modeller,

21 yıldır tam zamanlı çalışıyorum 2021 yılında 2020 modelini ancak alabildim güzel ülkemde halada borcu bitmedi.

uthec
05 Ekim 2021, 09:09
Kime göre neye göre,sana göre edilmemeli, NC'nin lafı heryerde edilir her yerede girer,edilmeyede devam edecek.Bende Tracer'in lafının edilmesini doğru bulmuyorum. Ama bana göre.Millete dönüpte genel lafı edilmemeli demiyorum
Ben diyorum. O depo giriş yeri ile NC nin lafı bile edilmemeli. 300 kilometrede bir bagajımı çözüp benzin mi alacağım? Yoksa benzin almayı düşünerek bagajımı mı yerleştireceğim? Motosiklet kullanmak zaten başlı başına zahmetli bir iş. Birde benzin almayı başımıza dert ediyor NC.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------


Bana kalirsa depo girisi sorunu buyuk. Benim gibi scooterda bile arka seleye canta/mat/cadir vs baglayan biri icin NC'de ayni sartlarda her yakit dolumunda rezillik yasamak olasi.

Büyük rezillik abi. BMW gibi yandan yapsaymış depo girişini. Çok mu zordu acaba.

gurcanozturk
05 Ekim 2021, 09:22
Ben diyorum. O depo giriş yeri ile NC nin lafı bile edilmemeli. 300 kilometrede bir bagajımı çözüp benzin mi alacağım? Yoksa benzin almayı düşünerek bagajımı mı yerleştireceğim? Motosiklet kullanmak zaten başlı başına zahmetli bir iş. Birde benzin almayı başımıza dert ediyor NC.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------



Büyük rezillik abi. BMW gibi yandan yapsaymış depo girişini. Çok mu zordu acaba.

BMW F serisinin hepsinde yandan depo girisi kullaniyor sanirim, serviste gormustum eski bir F800'de. Yan canta kullanilirsa onda da kapanir bir miktar o da zorlar. Yine de NC'den iyi durum olarak.

blueway2
05 Ekim 2021, 09:28
Ben diyorum. O depo giriş yeri ile NC nin lafı bile edilmemeli. 300 kilometrede bir bagajımı çözüp benzin mi alacağım? Yoksa benzin almayı düşünerek bagajımı mı yerleştireceğim? Motosiklet kullanmak zaten başlı başına zahmetli bir iş. Birde benzin almayı başımıza dert ediyor NC.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------



Büyük rezillik abi. BMW gibi yandan yapsaymış depo girişini. Çok mu zordu acaba.

Evet depo giriş yeri konusunda kesinlikle haklısınız,sırf bu sebepten çanta yaptırdım tek çantanın içerisine çadır mat vb.hepsini doldurup tek seferde bağlayıp çözüyorum.

panic adak
05 Ekim 2021, 11:32
Bütçeyi bilmem ama makina budur.
Aprilia Touareg 660

uthec
05 Ekim 2021, 12:53
BMW F serisinin hepsinde yandan depo girisi kullaniyor sanirim, serviste gormustum eski bir F800'de. Yan canta kullanilirsa onda da kapanir bir miktar o da zorlar. Yine de NC'den iyi durum olarak.

evet F serilerinde yanda depo kapağı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------


Evet depo giriş yeri konusunda kesinlikle haklısınız,sırf bu sebepten çanta yaptırdım tek çantanın içerisine çadır mat vb.hepsini doldurup tek seferde bağlayıp çözüyorum.

"sırf bu sebepten" dedirtmemesi gerekir Honda'nın. Ama durum ortada. Ben Tracer700 alırken NC'yi eleme sebeplerimden birisi o idi.

denizlilignc
06 Ekim 2021, 21:05
Bütçeyi bilmem ama makina budur.
Aprilia Touareg 660

Bütçem 60-70 bin arası..
Sağolsun arkadaşların fikirleri önerileri doğrultusunda kendim için en mantıklı seçimi bulmaya çalışıyorum..
İbre sanki NC 750 X e doğru kayıyor..

blueway2
07 Ekim 2021, 13:43
Bütçem 60-70 bin arası..
Sağolsun arkadaşların fikirleri önerileri doğrultusunda kendim için en mantıklı seçimi bulmaya çalışıyorum..
İbre sanki NC 750 X e doğru kayıyor..

Bencede en mantıklı seçim nc750x

blueway2
07 Ekim 2021, 14:02
Bütçem 60-70 bin arası..
Sağolsun arkadaşların fikirleri önerileri doğrultusunda kendim için en mantıklı seçimi bulmaya çalışıyorum..
İbre sanki NC 750 X e doğru kayıyor..

Bencede en mantıklı seçim nc750x

blueway2
05 Aralık 2022, 14:49
Bütçem 60-70 bin arası..
Sağolsun arkadaşların fikirleri önerileri doğrultusunda kendim için en mantıklı seçimi bulmaya çalışıyorum..
İbre sanki NC 750 X e doğru kayıyor..

nc750 x aldı arkadaşımız ama,buraya yazmamış bu şekilde tercihini yaptı ve mutlu memnun hayatına devam ediyor.

tommygun
05 Aralık 2022, 16:16
En tuhaf bulduğum üye tiplerinden biri de bu arkadaş gibi yeni bir üyenin gelip soru sorması ve sayfalarca bizi tartıştırmasının ardından ortadan kaybolması. Madem Nc aldın, ne sebeple tercih ettin, söyle biz de aydınlanalım, açtığın konuya neden yazmıyorsun be güzel kardeşim?

Bu tip arkadaşların isimleri bence özel bir veritabanında biriktirilmeli, yarın öbür gün motosikletiyle sıkıntı mı yaşadı, foruma konu açtığında kendi kendisiyle başbaşa bırakılmalı.

denizlilignc
05 Aralık 2022, 16:49
Selamlar dostlar. Öncelikle bana taş gelmiş farkındayım :)
İşlerden dolayı bu aralar siteye uğrayamadım,ama nc alım sürecinde güzel dostlarla tanıştım, irtibat kurdum, onlarla sürekli iletişim haldeydim. Sitede sizleri başbaşa bırakılma gibi bir şeyi kabul etmiyorum..
Konu başlığına dönecek olursak; evet 2015 model nc 750 x aldım. Birçok arkadaşım nc lerin yol tutuşunun kötü olduğunu söylerken ben bunu çok hissetmedim; Üzerinde michelin road 4 lastikleri vardı. Lastik seçiminin önemli olduğunu bir kez daha anladım.
İkincisi artan maliyetler karşısında bakım onarım vs gibi servis ücretlerinin makul olduğu kanaatindeyim (diğer motorsikletlere göre)
Olumsuz tarafı yok mu? elbette var. Selesi çok kötü. 100 km de sonra ağrılar başlıyor :)
Üçüncüsü; vites devir aralıklarını tam olarak hala anlayabilmiş değilim; sanırım aralıklar biraz dar.. Tabi bu da yakıt tüketimlerni etkiliyor..
Dördüncüsü yakıt deposu artçı selesinin orada. Motoru full yüklediniz, arkanızda artçınız var, yakıt almanız zulum..

espresso
05 Aralık 2022, 17:06
Selamlar dostlar. Öncelikle bana taş gelmiş farkındayım :)
İşlerden dolayı bu aralar siteye uğrayamadım,ama nc alım sürecinde güzel dostlarla tanıştım, irtibat kurdum, onlarla sürekli iletişim haldeydim. Sitede sizleri başbaşa bırakılma gibi bir şeyi kabul etmiyorum..
Konu başlığına dönecek olursak; evet 2015 model nc 750 x aldım. Birçok arkadaşım nc lerin yol tutuşunun kötü olduğunu söylerken ben bunu çok hissetmedim; Üzerinde michelin road 4 lastikleri vardı. Lastik seçiminin önemli olduğunu bir kez daha anladım.
İkincisi artan maliyetler karşısında bakım onarım vs gibi servis ücretlerinin makul olduğu kanaatindeyim (diğer motorsikletlere göre)
Olumsuz tarafı yok mu? elbette var. Selesi çok kötü. 100 km de sonra ağrılar başlıyor :)
Üçüncüsü; vites devir aralıklarını tam olarak hala anlayabilmiş değilim; sanırım aralıklar biraz dar.. Tabi bu da yakıt tüketimlerni etkiliyor..
Dördüncüsü yakıt deposu artçı selesinin orada. Motoru full yüklediniz, arkanızda artçınız var, yakıt almanız zulum..

Hayırlı olsun. Keyifli sürüşler.