Orijinalini görmek için tıklayınız : Stop ediyor
Vahdebaht
26 Eylül 2021, 01:52
Motor ısındıktan sonra (150cc karbüratörlü) 1 yada 2 dakika sonra rölanti zayıflayıp stop etmesinin nedeni ne olabilir
- hava kutusu elle kapatınca anında stop ediyor yani bir yerden hava aldığını düşünmüyorum
-supapları ayarlandı
-buji değişti
-bujiye elektrik veren parçanın adını unuttum o da yeni değişti sayılır
-karbüratör temizlendi
-hava ayarını yaptım
Yalnız hava ayar vidasını sonuna kadar sıktığımda stop etmesi gerekirken etmiyor burası kafamı kurcalıyor
Bildiğim kadarıyla hava tamamen kesilince stop etmesi lazım ( yanlışsa düzeltin )
Başka aklıma bir sebep gelmiyor
Sizin şunu şunu kontrol et dediğiniz ne olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------
Birde sübabı ayarlarken bir şey farkettim emme zamanından sıkıştırma zamanına geçerken egzoz sübabı ufak bir hareket yapıyor açacakmış da vazgeçiyormuş gibi silindir içinden gözlemlediğim kadarıyla egzoz sübabı açılmıyor yada ben göremedim bu sıralamada bir hata var sanırım
Ekrem_06
26 Eylül 2021, 09:06
Benzin fazla geliyor sanki krank ne durumda birde 150cc orijinal mi yoksa siz mi yükselttiniz?
Vahdebaht
26 Eylül 2021, 09:10
Orjinal 150
Memcoş48
26 Eylül 2021, 11:19
Hava ayar vidanız sağlıklı değilse ki öyle görünüyor yaptığınız ayar da düzgün olmadığı için motor sağlıklı çalışmıyor olabilir.
Vahdebaht
26 Eylül 2021, 16:59
Diğer sente ayarı konumda bahsettim
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------
https://i.hizliresim.com/fddbkwc.png (https://www.hizliresim.com/fddbkwc)
Diğer sente ayarı konumda bahsettim resimdeki pul yay ve oringler benim vidada yok yeni farkına vardım aldığımdan beri böyle idi sıkıntım bundan kaynaklı sanırım
Sipariş versem 35 TL ama sağdan soldan parçaları bulabilirmiyim acaba
bassturbin
26 Eylül 2021, 20:39
Karbüratör pilot jet (hava ayarı) aktif değil.Karbüratörü ve hava ayar memesinin takıldığı yeri havayla tekrar temizledin.Hava ayar vidasını sola 2 turdan fazla gevşetince rolanti hızlanmalı.İkinci ihtimal motorun kompresörü düşük ısınınca salıyor...
Vahdebaht
26 Eylül 2021, 21:00
Karbüratör pilot jet (hava ayarı) aktif değil.Karbüratörü ve hava ayar memesinin takıldığı yeri havayla tekrar temizledin.Hava ayar vidasını sola 2 turdan fazla gevşetince rolanti hızlanmalı.İkinci ihtimal motorun kompresörü düşük ısınınca salıyor...
aktif değil derken ? yay, oring vs olmadığı için mi dediniz hava mı alıyor mesela ?
tusumoto
26 Eylül 2021, 22:48
Motor ısındıktan sonra (150cc karbüratörlü) 1 yada 2 dakika sonra rölanti zayıflayıp stop etmesinin nedeni ne olabilir
- hava kutusu elle kapatınca anında stop ediyor yani bir yerden hava aldığını düşünmüyorum
-supapları ayarlandı
-buji değişti
-bujiye elektrik veren parçanın adını unuttum o da yeni değişti sayılır
-karbüratör temizlendi
-hava ayarını yaptım
Yalnız hava ayar vidasını sonuna kadar sıktığımda stop etmesi gerekirken etmiyor burası kafamı kurcalıyor
Bildiğim kadarıyla hava tamamen kesilince stop etmesi lazım ( yanlışsa düzeltin )
Başka aklıma bir sebep gelmiyor
Sizin şunu şunu kontrol et dediğiniz ne olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------
Birde sübabı ayarlarken bir şey farkettim emme zamanından sıkıştırma zamanına geçerken egzoz sübabı ufak bir hareket yapıyor açacakmış da vazgeçiyormuş gibi silindir içinden gözlemlediğim kadarıyla egzoz sübabı açılmıyor yada ben göremedim bu sıralamada bir hata var sanırım
bujiye elektrik veren parça = KONJEKTÖR
ben de benzer bir sıkıntı yaşamıştım eski motorumda. zor çözüldü. statordanmış.
Vahdebaht
27 Eylül 2021, 18:59
Hava ayar vidasının oringlerini sanayide buldum yayıda sanayide ölçtürüp biçtirip boyu boyunu yaptırdım karbüratörede çok güzel oturdu
Gel gelelim birşey farketmedim yine on küsür tur çevirerek bir ayar yaptım ( hiçbir zaman dedikleri 3 3,5 tur gibi yada klavuzda yazan 1-4 kadar çevirdiğimde çalışmıyor egzoz patlatıyor)
şu an çalışıyor gibi
Bi ara gaz verdim 3 bin devirde 10 saniye kadar gazı bıraktım oda kendini bıraktı salına salına yine stop etti
Bana göre stabil çalışıyor dediğim video aşağıda ayrıyetten motorda ne ses duyuyorsunuz anormal ?
https://youtube.com/shorts/qNoYhzW2Rj0?feature=share
bassturbin
28 Eylül 2021, 01:56
Şöyle rolantideyken motor karbüratör kelebeği kapalıdır.Böyle kapalıyken rolanti ayar vidası biraz kelebeği açık tutar.Ve gaz verdiğinizde ilk ve orta gazda devirde o hava ayar vidasıda karışımı destekler.Yani rolantideyken o hava ayar vidası sıkılıp açılınca tepki vermiyorsa motor sayması hızlanması veya stop edecek gibi tekler gini çalışma (rolantideyken sadece) o hava ayar vidası işlevini yapmıyordur.Karbüratörün ağız giriş trompet hava giriş kısmında bir minik delikten hava alır hava ayar vidasıda alttan benzini çekip kelebek kapalıyken motora benzini püskürtür (motor çeker havayla benzini püskürtme şeklinde-pilot jet memesi atomize yapar benzini toz gibi).
Karbüratörü söküp hava ayar vidasını da söküp karbüratör hava giriş kısmındaki minik deliğe veya deliklere hava tutun veya minik hortumu dayayıp üfleyin ki kir vs varsa çıksın ve hava ayar vidası aktif- çalışır durumda olsun...Şırıngayla benzin sıkın sonra hava üfleyin tutun...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------
Egzost sübap ayarınıda doğru yapın sıkışıksa sübaplar piston sıkıştırma yapacağı zaman hava kaçırır...Soğukken zor çalışma vs de yapar veya ısınınca gaz yememe stop etme gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------
Emme zamanında egzost sübabı oynuyorsa çok sıkışık egzost sübabı.0.10 0.12mm yapın egzostu.
Vahdebaht
28 Eylül 2021, 13:43
Tek tek cevap vermişsiniz hepsine çok teşekkür ediyorum
Karbüratör hakkında dediklerinizi az önce harfiyen yaptım geri taktım
Denemesini akşama doğru yapıcam
Egzoz sübabı hakkında ise şöyle 0,08 yapmıştım zaten ve ciddi anlamda ses yapıyor normal değil yani
Kataloğa göre zaten 0,08 0,10 diyor egzoz için
10 veya 12 yapsam bu ses 2 katına çıkar
Emme zamanındaki dediğim konu buji deliğinden ışıkla baktım subabın oynadığını görmedim belki milim oynuyordur
Burada takıldığım konu aslında şöyle anlatayım
Şimdi emme valfi açılıyor piston aşağıda,
Valf kapanıyor bakıyorum piston yukarıda,
Egzoz zamanına geçerken yani tam olarak egzoz valfi açılmadan horoz çok minik aşağı basıyor valfi açacakmış gibi bu haraketin o esnada olmaması gerekli sanırım
bassturbin
29 Eylül 2021, 15:04
Tek tek cevap vermişsiniz hepsine çok teşekkür ediyorum
Karbüratör hakkında dediklerinizi az önce harfiyen yaptım geri taktım
Denemesini akşama doğru yapıcam
Egzoz sübabı hakkında ise şöyle 0,08 yapmıştım zaten ve ciddi anlamda ses yapıyor normal değil yani
Kataloğa göre zaten 0,08 0,10 diyor egzoz için
10 veya 12 yapsam bu ses 2 katına çıkar
Emme zamanındaki dediğim konu buji deliğinden ışıkla baktım subabın oynadığını görmedim belki milim oynuyordur
Burada takıldığım konu aslında şöyle anlatayım
Şimdi emme valfi açılıyor piston aşağıda,
Valf kapanıyor bakıyorum piston yukarıda,
Egzoz zamanına geçerken yani tam olarak egzoz valfi açılmadan horoz çok minik aşağı basıyor valfi açacakmış gibi bu haraketin o esnada olmaması gerekli sanırım
Evet hiç oynamaması gerekir egzost valfinin.Sentil çakısıyla damla biçiminde dönen kam mili parçası sübabı iten parçaya bakın yamukluk olmamalı.Soğukken ilk çalışmada sübaplar ses yapar 3 5 dk sonra yapıyorsa çok açık demektir egzost sübap aralığı.
evet buji ateşleyip aşağı inerken piston tam yukarı çıkmaya başladığında egzost sübabı açılmaya başlamalı.
Motorunuz kaç km de?Yeni sübap veya sübapları temizlemek alıştırmak gerekebilir tam kapanmıyorsa.
Vahdebaht
29 Eylül 2021, 19:17
İşte hocam teorik olarak beynimin yandığı yer orası
36 bin km de
Sırasıyla
Kendim yapmak için ilk açtığımda bozmadan sentil çakısı işe ölçtüm emme ve egzoz subabını ikiside 0,06 idi şaşırdım hatta
Sonra kitapçığa göre ve forumdan arkadaşların da dediği gibi egzoz subabını 0,08 yaptım aşırı ses var dedim kıracak herhalde biryerleri
Sonra 0,05 denedim ikisinide motor gaz yemedi
Sonra döndüm eski ayarına ustanın zamanında ayarladığı 0,06 ya hem emme hem egzoz
O sırada dikkatimi çekti egzoz valfini iten horozun kıpraştığını
Şimdi dediğiniz gibi soğukken ( bana göre ) ses yok ısındıkça ses var ama şu an eski ayarlarda olduğu için çok takmıyorum usta zaten zamanında defalarca göstermeme rağmen bu normal diyordu
Şimdi 3 5 dakka sonra ses yapıyorsa çok açıktır diyorsunuz ozaman benim egzozu 0,06 dan 0,05 e mi çekmem lazım misal
Peki emme ne olacak 0,06 damı kalacak
Not: tvs servisini aradığımda bir usta ben 0,05 yapıyorum demişti çünkü egzoz çok hızlı açılıyor gibi bir şey demişti emme yi ne yaptığını unuttum
Hele bir tanesi emme 15 egzoz 30 dedi telefonu kapattım direk anlayacağınız karmakarışık bir hal aldı
Nikkfurie
29 Eylül 2021, 19:43
Emme subabı kapanırken yani senteye yaklaşırken egzoz subabı asla hareket etmez , tam tersine egzoz tam kapanmak üzereyken emme açılmaya başlar , siz ya zamanları karıştırıp motoru sentede zannediyorsunuz yada piyano takımı aşınmış emme açarken aynı mile bağlı egzoz piyanosu esniyor , bu esneme subap yayını yenip onu açacak baskı yapamaz , aşınma çok fazlaysa sentille ayar tutmaz o motor , elle boşluk hissedilip subap ayarı tamamlanmalı ama elle ayar ciddi tecrübe ister herkesin becerebilecegi birşey değil..
Vahdebaht
29 Eylül 2021, 20:33
Emme subabı kapanırken yani senteye yaklaşırken egzoz subabı asla hareket etmez , tam tersine egzoz tam kapanmak üzereyken emme açılmaya başlar , siz ya zamanları karıştırıp motoru sentede zannediyorsunuz yada piyano takımı aşınmış emme açarken aynı mile bağlı egzoz piyanosu esniyor , bu esneme subap yayını yenip onu açacak baskı yapamaz , aşınma çok fazlaysa sentille ayar tutmaz o motor , elle boşluk hissedilip subap ayarı tamamlanmalı ama elle ayar ciddi tecrübe ister herkesin becerebilecegi birşey değil..
yok hocam karıştırmadım
şöyle anlatayım yaparken nasıl yaptığımı (defalarca videoları izledim)
17 anahtarı taktım volanın olduğu yerdeki küçük tapayı çıkarıp başladım çevirmeye bir kaç tur hareketleri izledim
şimdi
emme valfi açarken aynı zamanda buji deliğinden durup durup pistonu takip ediyorum piston iniyor aşağı
emme valfi kapanıyor bakıyorum piston yukarıda ( tam bu sırada egzoz valfi ufak kıpraşıyor valf açılıyor mu göremiyorum )
devam ediyorum çevirmeye egzoz valfi başlıyor açamaya
devam ediyorum egzoz yukarı çıkarken aynı anda ufaktan emme başlıyor açmaya bu sırada iki horozda hareket halinde
bakıyorum sente işaretinde ama sahte sente
devam ediyorum emme açıyor kapanıyor tam sıkıştırma zamanında piston ü.ö.n iken (bujiden kontrol edip)
tekrar bakıyorum yine sente işaretinde tam bu noktada ayarladım subabları ki zaten ikiside boşluktaydı
bu anlattığıma göre doğru yapmış olmam lazım :D
sonrasındaki durumu bilemiyorum
ki yaklaşık 3 ay kadar önce eksantrik zincirini usta değiştirirken kontrol etmesini rica etmiştim bir sorun yoktu ( belkide usta anlamadı ) affına sığınarak
Garip olan şu bu işe ilk başladığımda bu egzoz horozunun böyle hareketi yoktu e sadece vidayı gevşetip alt tarafı 0.08 yapıp sonra 0.06 ya geri döndüm üst kapağı sökmedim ben ne yapmış olabilirim :D
Teşekkür ediyorum
Nikkfurie
30 Eylül 2021, 00:47
Bu konuda mı yazmıştım hatırlamıyorum sentenin kaçık olabilecegini söylemiştim sana üstelik daha önce egzantrik zincirinin yeni değiştiğini yazmamıştın , şimdi okuyunca sentenin kaçık olup olmadığını mutlaka kontrol etmeni tekrarlıyorum , bir diş bile kaçık ise rölantide ayar tutmaz stop eder motor..
levend84
30 Eylül 2021, 04:50
Bir ihtimal Kaçık egzantiriğe göre el yordamiyla supaplar ayarlandi.(bu durumda bile düzen tutmasi zor ihtimal)
Sende olmasi gereken sente de ayar yapmaya çalisinca düzen kaçtı.
Farkli bir ustaya gitmeni tavsiye ederim.
Vahdebaht
30 Eylül 2021, 11:30
Şimdi mantıklı gelmeye başladı sanırım motoru sökmekten başka çare yok
ustaya sök tak para vermek yerine yan kapağın contası elimde var üst kapak içinde sıvı conta alırım
Vidalar 8 numara cır cır ile söküp takabilirim heralde
Ama geri takarken tork lazım ( gerçi ustaların kullandığını görmedim hiç )
levend84
30 Eylül 2021, 11:36
Kardeş bence hiç sökme,duzgun is yapan bir ustaya götür.
bassturbin
30 Eylül 2021, 14:05
Bu konuda mı yazmıştım hatırlamıyorum sentenin kaçık olabilecegini söylemiştim sana üstelik daha önce egzantrik zincirinin yeni değiştiğini yazmamıştın , şimdi okuyunca sentenin kaçık olup olmadığını mutlaka kontrol etmeni tekrarlıyorum , bir diş bile kaçık ise rölantide ayar tutmaz stop eder motor..
Evet bu arkadaşı dinleyin tespiti doğru.Bende kam eksantrik milimi yamuk diye düşünmüştüm yada sübap kirden eğrilikten dolayı kapanmıyor gibi düşünmüştüm.
Vahdebaht
30 Eylül 2021, 17:39
Levend84 hocama forumda gözüm aşina saygı duyuyorum sizde keza teşekkür ediyorum erinmeyip cevap verdiğiniz için
Usta konusunda şu anda haşır neşir olduğum kişi bulunduğum yerde en iyisi tabi bu göreceli yaklaşım
Başka usta zaten ya yok yada tanımadığım için bayağı tuzlanacaktır
(Kaşınmak diye tabir edilebilir) ama bozsamda ben kendim siz değerli hocalardan ve videolar kataloglar izleye izleye artık kendim halletmek istiyorum
Tabi beni aşan konular hariç mesela bugün öylesine bir ustaya sesi dinlettim krank bilyası bozuk dedi şimdi o motoru yardır bilyayı bul sipariş geri topla işçilik felan öpecekler bayağı eminim
Benim için çok zevkli vakit harcıyorum vesayre
Dediğim gibi bide krank bilyası çıktı başıma
Ön çatalları aldım alası (bilinçsizlik) baktırmadım hiç oysa kitapçıkta 18 bin km diyor bakım benim motor 36 binde ses var
Nasıl sökecem bilmiyorum ama hallendim bi şekilde sökecem kitapçıklarda şekil şukul gösteriyor
Fren kaliperindeki bush bot pin midir nedir zar zor buldum standart mış heralde hepsinde onu takmam lazım ses yapıyor tak tuk
Üst kapağı söküp dediğiniz gibi bir elektronik kumpas edinip eksantrik teki damla boşlukları ölçücem kısalma var mı
Debriyaj balataları değişecek
Gidon furş bilyaları değişecek vs vs bunların hepsine eşek gibi para bayılmak yerine krank bilyası hariç tabi oda doğru ise kendim yapmak istiyorum
Saygılarla
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO