Orijinalini görmek için tıklayınız : Gazı Kesince Motorun Birden Yavaşlaması
HacıDayı
31 Mayıs 2021, 21:29
Merhabalar , zincir dişliyi yeni değiştirdim , gazı kesip debriyaja almadığım zaman motosiklet büyük bi dirençle karşılaşmış gibi yavaşlıyor , bunun nedeni nedir acaba zincirin gerginlik ayarı falan gayet güzel ?
Aydoxx
31 Mayıs 2021, 22:49
Motor kompresyonu sebebiyle yavaşlıyor diye düşünüyorum.
kasırga genç
01 Haziran 2021, 00:10
tamamen kompresyondur benim daha önce açtığım konulara bakarsan orda var. ben pek fren kullanmıyorum genelde kompresyonla duruyorum. eğer devrin düşükse 2 vites azaltarak çok daha büyük kuvvetle motoru durdurabilirsin mesela 5.vites devir 2500 lere indiyse ise 2 vites düşürebilirsin.
aynı zamanda freni patlayan araçları durdurma yöntemidir.
Kerem34_
01 Haziran 2021, 01:28
tamamen kompresyondur benim daha önce açtığım konulara bakarsan orda var. ben pek fren kullanmıyorum genelde kompresyonla duruyorum. eğer devrin düşükse 2 vites azaltarak çok daha büyük kuvvetle motoru durdurabilirsin mesela 5.vites devir 2500 lere indiyse ise 2 vites düşürebilirsin.
aynı zamanda freni patlayan araçları durdurma yöntemidir.
O dediğin küçük motosikletlerde işe yarayabilir ama elektronik desteklerin, kaydırmalı debriyajın olmadığı yüksek cc motosikletlerde direkt olarak arka tekeri kitlersin 2 vites birden düşersen. Durmak için 2 tane fren koymuş adamlar. Çok pahalı parçalar da değil bunlar, seramik falan almıyorsan en babası 500 lira. Kompresyonu yine kullan ama ne bileyim ışıkların kırmızı yandığını uzaktan görünce ufak ufak yavaşlamak için kullan. Trafiğin akışında önceliğin frenlerin olsun. Bir gün panik fren yapman gerekir, duramazsın.
HacıDayı
01 Haziran 2021, 03:49
Motor kompresyonu sebebiyle yavaşlıyor diye düşünüyorum.
Kompresyonda vites düşme söz konusu olmak zorunda değil mi , benim motorumda 1. Viteste ilerlerken gazı kestiğimde de bahsettiğiniz kompresyon etkisine benzer bi etkiyle karşılaşıyorum , motoru ilk aldığımda da böyle bir durumla karşılaşmıştım zamanla hayli azalmıştı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:47 ----------
tamamen kompresyondur benim daha önce açtığım konulara bakarsan orda var. ben pek fren kullanmıyorum genelde kompresyonla duruyorum. eğer devrin düşükse 2 vites azaltarak çok daha büyük kuvvetle motoru durdurabilirsin mesela 5.vites devir 2500 lere indiyse ise 2 vites düşürebilirsin.
aynı zamanda freni patlayan araçları durdurma yöntemidir.
Kompresyona hayli benzer bir etki ama vites düşme durumu söz konusu degil , aynı vitesteyken gazı kestiğimde güçte birden bir düşüş oluyor özellikle 1. Ve 2. Viteslerde
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:48 ----------
O dediğin küçük motosikletlerde işe yarayabilir ama elektronik desteklerin, kaydırmalı debriyajın olmadığı yüksek cc motosikletlerde direkt olarak arka tekeri kitlersin 2 vites birden düşersen. Durmak için 2 tane fren koymuş adamlar. Çok pahalı parçalar da değil bunlar, seramik falan almıyorsan en babası 500 lira. Kompresyonu yine kullan ama ne bileyim ışıkların kırmızı yandığını uzaktan görünce ufak ufak yavaşlamak için kullan. Trafiğin akışında önceliğin frenlerin olsun. Bir gün panik fren yapman gerekir, duramazsın.
Katılıyorum hocam aynınk 150 cclik bir makineyle bile yaşamıştım evvelinde ...
Erenkc91
01 Haziran 2021, 08:41
Subablarınızın ayarsızlığıda aracınızı gazdan çektiğinizde yavaşlamasına sebebiyet verir. Bunu birden fazla kez yaşadım.
kasırga genç
01 Haziran 2021, 09:24
kompresyonla aynı vitesteyken devrin yüksekse karşılaşabilirsin özellikle 1. viteste olur 2 de azalır 3 de neredeyse hiç olmaz.
yani mesela 2 viteste motoru bağırtıp gazı bırakırsan yine bi kopresyonla karşılaşırsın
HacıDayı
01 Haziran 2021, 10:44
Subablarınızın ayarsızlığıda aracınızı gazdan çektiğinizde yavaşlamasına sebebiyet verir. Bunu birden fazla kez yaşadım.
Ona da bi bakalım o vakit hocam teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------
kompresyonla aynı vitesteyken devrin yüksekse karşılaşabilirsin özellikle 1. viteste olur 2 de azalır 3 de neredeyse hiç olmaz.
yani mesela 2 viteste motoru bağırtıp gazı bırakırsan yine bi kopresyonla karşılaşırsın
Anladım hocam , teşekkür ederim bilgiler için
tecrube0
01 Haziran 2021, 10:54
Kompresyon değilmi bu 2ci viteste 6000-7000 devire geldiğinde gazı bırakırsan motosiklet tüm ağırlığı öne veriyor ve yavaşlamaya başlıyor.Aynı şeyi birinci viteste de yapabiliyorsun 20 km hıza çıktın örneğin gazı kesince motosiklet yavaşlamaya başlıyor motor freni devreye giriyor yokuş inerken mesela 1ci viteste indiğinde veya 2ci vteste indiğinde belli bir yerden sonra motosiklet hızlanmıyor hatta yavaşlamaya başlıyor.
Sen de benim gibi acemisin galiba :)
Ekrem_06
01 Haziran 2021, 11:50
Merhabalar , zincir dişliyi yeni değiştirdim , gazı kesip debriyaja almadığım zaman motosiklet büyük bi dirençle karşılaşmış gibi yavaşlıyor , bunun nedeni nedir acaba zincirin gerginlik ayarı falan gayet güzel ?
Büyük ihtimal zincirin çok gevşekti ya da bollaşmıştı, şimdi daha iyi aktarma olduğu için biraz daha şiddetli hissediyorsundur.
tusumoto
01 Haziran 2021, 14:40
Merhabalar , zincir dişliyi yeni değiştirdim , gazı kesip debriyaja almadığım zaman motosiklet büyük bi dirençle karşılaşmış gibi yavaşlıyor , bunun nedeni nedir acaba zincirin gerginlik ayarı falan gayet güzel ?
önceden yapmayıp değişimden sonra yaptıysa zincir tansiyonu normalden fazla olabilir.
yeni takılan zincirin yağsız olma olasılığı yoktur sanırım. :)
NŞA da motor kompresyonundan yapar dediğinizi ama sanki önceden yapmıyordu yeni yapmaya başladı gibi anladım ben.
HacıDayı
01 Haziran 2021, 22:55
Kompresyon değilmi bu 2ci viteste 6000-7000 devire geldiğinde gazı bırakırsan motosiklet tüm ağırlığı öne veriyor ve yavaşlamaya başlıyor.Aynı şeyi birinci viteste de yapabiliyorsun 20 km hıza çıktın örneğin gazı kesince motosiklet yavaşlamaya başlıyor motor freni devreye giriyor yokuş inerken mesela 1ci viteste indiğinde veya 2ci vteste indiğinde belli bir yerden sonra motosiklet hızlanmıyor hatta yavaşlamaya başlıyor.
Sen de benim gibi acemisin galiba :)
Çoğu konuda hâlâ acemisiyiz hocam :) 3. Motorum aslında ama daha evvelki motorlarımda yaşamamıştım , bir de artık motorun tüm tamir ve bakım işlerini kendim yapmaya çalışıyorum gördüğüm en ufak gariplik hakkında bilgi edinmek istiyorum :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------
Büyük ihtimal zincirin çok gevşekti ya da bollaşmıştı, şimdi daha iyi aktarma olduğu için biraz daha şiddetli hissediyorsundur.
Evet hocam sanırım bununla alâkalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
önceden yapmayıp değişimden sonra yaptıysa zincir tansiyonu normalden fazla olabilir.
yeni takılan zincirin yağsız olma olasılığı yoktur sanırım. :)
NŞA da motor kompresyonundan yapar dediğinizi ama sanki önceden yapmıyordu yeni yapmaya başladı gibi anladım ben.
Sanırım zincir değişip gerginlik artınca o yüzden öyle geldi bana hocam , teşekkür ederim bilgiler için . :)
natijax
01 Haziran 2021, 23:03
normalde derdim ki yüksek devir kullanıyorsanız gazı bıraktığınız an kompresyondan fren yapıyordur ama 2018 üyelikli biri benden iyi bileceğinden susuyorum. problemi çözerseniz bize de söyleyin başımıza gelirse bilelim. kompresyonla alakası yok ise. ha yok alakası varsa çok yüksek devirli sürmeden bir deneyin orta devirlerde sürüp bir gazı bırakın bakalım aynısını yapacak mı
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO