PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Taiwan Garibanının Yüzü Gülür mü? Gülecek.. - SYM GTS 250 Scooter Restorasyonu



cemdogu
13 Mayıs 2021, 23:39
Herkese selamlar.

Fark ettim ki tanışma başlığı altında motosikletin revizyonunu paylaşmam doğru değil. Zira bu bir Kendi İşini Kendin Yap projesi. İlerleyen dönemlerde tanışma başlığı altında çürümesi yerine, yer işgal etmesi yerine, konuyu yerinde açmanın daha uygun olduğunu düşündüm.

Bahse konu scooter Taiwan üretimi SYM markasının 2006 model bir GTS250'si. Karbüratörlü, tek silindirli, su soğutmalı ve bana göre gayet performanslı bir araç. Motosikleti aldığım zaman hiç iyi kondisyonda değildi ve restorasyona ihtiyacı olduğunu bilerek, 2020 eylül ayında satın aldım ve bu zamana kadar kullandım. Kullandığım süre içerisinde acemilik sebebiyle motor yağını hiç kontrol etmedim ve nihayetinde komple motor revizyonuna kadar gidecek bir serüvene atlamış oldum.

Komple motor revizyonu sonrasında bütçem büyük oranda motorun ciğerine harcandığı için, bütçem iyice kısıtlandı ve önce parçaları toplamakla işe başladım. Yine motor revizyonu sırasında hazır tamirhanedeyken, fren diski ve balatalarım değişti. Buji değişti.

-Kırık olan sol marşpiyel
-Gösterge etrafı mat siyah panel ve sağ taraf torpido kapağı
-Torpido Panelinin tamamı
-Ayak Taban Alanı
-Sağ-Sol Sinyal-Sis Farı (Çıkma Parça alıp Revize Ettik, bendekiler adam olmayacaktı, çok uyguna halloldu)

Akabinde motosikleti sökme girişiminde bulundum ve başardım. Şu anda bütün parçalar sökük bir vaziyette, çalıştığım iş yerinin boyahanesinde boyanmayı bekliyorlar. Malesef kırık, tamir edilmesi gereken parçalar çok. Farlarımın 5 ayağından sadece 2 tanesi tutuyor. Ayrıca içine geçmişte mercek takılmış. Mercek hoş fakat montaj iyi yapılmamış, farlar da sararmış. Elden geçireceğim mutlaka. Egzozun komple kazınıp ısıya dayanıklı sprey ile boyanması gerekiyor. Her paslandığında zımparalamadan boya atmışlar, her geçen gün daha da kötüye gidiyor. Gibi gibi gibi bir kabarık işlem listem var. İşlemler tahminimce 2 ayı bulacak. Her aşamada fotoğraflayıp sizlerle paylaşmayı planlıyorum.

Renk te değişecek bu arada. Açık gri bence scooter'a yakışmıyor. Füme tonlarına döneceğiz. Metalik bir füme olabilir. 5 ay sonra muayene de var. İkisi bir arada olacak benim açımdan.

https://i.ibb.co/09bhPw5/IMG-20210511-WA0019.jpg
https://i.ibb.co/gSMJGtv/20210511-215606.jpg
https://i.ibb.co/2PTJQm8/20210511-215600.jpg
https://i.ibb.co/n3JqNH3/20210511-191900.jpg

Kafamda farı açıp, iç tertibatını düzenlemek var. Bu modele özgü, angel eye diye bilinen park lambalarından mevcut. Malesef ledler artık pırpırlama raddesine gelmiş. Buraya bir revziyon ilk sırada gibi görünüyor. Şu anda en pahalı parça far olduğu için önceliğim onda. Haricinde ön çamurluğu sökemedim zira vidası aşırı derecede paslanmış, kesinlikle açılmıyor. Ne yapacağımı bilmiyorum şu anda, düşünce halindeyim. Yakında güncellemeleri bildiririm.

gurcanozturk
13 Mayıs 2021, 23:42
Kolay gelsin. Yalniz yag kontrolu yapmayacak kadar acemi biri olup tesisat sokecek cesaretinizin olmasi super :)

cemdogu
13 Mayıs 2021, 23:57
Kolay gelsin. Yalniz yag kontrolu yapmayacak kadar acemi biri olup tesisat sokecek cesaretinizin olmasi super :)

Aslında orada bir katakulli var. Benim motosikleti aldığım arkadaş, yağ bakımlarını yeni yaptırdığını söylemişti. O sıralar işlerin yoğun olmasından dolayı aracı sadece kullanabildim. Hiç ilgilenemedim. Hatta öyle ki gri tesisat bantıyla sabitlenmiş aynaları bile 3 hafta sonra değiştirebildim :) İlk mesajda mütevazi davranmışım, alınan motorun yağının kontrol edilmemesi aslında aptallık. Fakat bazı şeyler acı tecrübeler ile öğreniliyor. Şimdi duran motorun yağını haftada 1 kontrol ediyorum. Rüyalarıma girdiği oluyor :)

Esasen elim iş tutar, tek başına cesaret demek doğru olmaz. Bu konularda tecrübeli de sayılırım, tabii ki hobi mealinde. Bir Citroen C2 sahibiyim ve bu aracın da söküm-takım işlemleri dahil, bütün revizyon işlemlerini, aksesuar montajlarını, geliştirmelerini ikiz kardeşimle birlikte yaptık. Fotoğraflarda gördüğünüz alan bizim hobi garajımız. Aletler ve edevatlar sürekli temizlenir, güncellenir. Gözümüz gibi baktığımız iki otomobilimiz ve bizim Taiwan'lı Garip, itina ile burada yer alıyorlar :)

gurcanozturk
14 Mayıs 2021, 00:00
Aslında orada bir katakulli var. Benim motosikleti aldığım arkadaş, yağ bakımlarını yeni yaptırdığını söylemişti. O sıralar işlerin yoğun olmasından dolayı aracı sadece kullanabildim. Hiç ilgilenemedim. Hatta öyle ki gri tesisat bantıyla sabitlenmiş aynaları bile 3 hafta sonra değiştirebildim :) İlk mesajda mütevazi davranmışım, alınan motorun yağının kontrol edilmemesi aslında aptallık. Fakat bazı şeyler acı tecrübeler ile öğreniliyor. Şimdi duran motorun yağını haftada 1 kontrol ediyorum. Rüyalarıma girdiği oluyor :)

Esasen elim iş tutar, tek başına cesaret demek doğru olmaz. Bu konularda tecrübeli de sayılırım, tabii ki hobi mealinde. Bir Citroen C2 sahibiyim ve bu aracın da söküm-takım işlemleri dahil, bütün revizyon işlemlerini, aksesuar montajlarını, geliştirmelerini ikiz kardeşimle birlikte yaptık. Fotoğraflarda gördüğünüz alan bizim hobi garajımız. Aletler ve edevatlar sürekli temizlenir, güncellenir. Gözümüz gibi baktığımız iki otomobilimiz ve bizim Taiwan'lı Garip, itina ile burada yer alıyorlar :)

Sirkette GTS 250i kullanan bir arkadas vardi, cok fazla yag yaktigindan sikayetciydi, dikkat etmenizi oneririm.

Samet Ağır
14 Mayıs 2021, 00:47
Yahu Cem sana kaç kere dedik al Cenk i gelin İstanbula diye... makina bakimci olarak sökülmeyen vida mi olur yaw?
Düşündüm de İstanbul olayını demedim ki acep? :queen: :flower:
Bende bir takim var her türlü civatayi tutabilir yapılmış. 6 köşe yuvarlak ezik oval üçgen boru farketmiyor.. yeterli civatanin 5-6 mm bir tutma alanı olsun.
Burda olsan en kotu çürütür alırdık yine...
Sana kolaylıklar dilerim. Takıldığın sormak istediğin bisey olursa ara çekinmeden..
Binbaşı arkadaşıma uzaktan hiç görmeden scooter toplatip calistirmisligim var... Allaha emanet...

cemdogu
14 Mayıs 2021, 14:26
Sirkette GTS 250i kullanan bir arkadas vardi, cok fazla yag yaktigindan sikayetciydi, dikkat etmenizi oneririm.

Arkadaşınız haklı. Motor revizyondan çıkmasına, rağmen yağ yakıyor idi. Bunun en başlıca sebebi sübap contaları. Türkiye'de bulunmadığı ve anormal derecede küçük olduğu için 50cc'lerin sübap contalarını takmışlardı. Haliyle sızdırıyordu. Türkiye'ye ne kadar sym parçası getiren firma varsa (ki en sevdiğim açık ara motoart'tır) stoklarına girer girmez aldım. Gelir gelmez de contaları taktık. Fakat yine yakıyor. Daha az, ama yakıyor :)

Genel kanı, 30k'nın üzerine çıkan karbüratörlü motorlar yağ yakar şeklinde. Ben de buna alıştırdım kendimi. Haftada 1 yağ kontrolü yapıyorum. Yedekte 2 litre civarında motor yağım var. Eksildikçe uygun miktarda ekliyorum.




Yahu Cem sana kaç kere dedik al Cenk i gelin İstanbula diye... makina bakimci olarak sökülmeyen vida mi olur yaw?
Düşündüm de İstanbul olayını demedim ki acep? :queen: :flower:
Bende bir takim var her türlü civatayi tutabilir yapılmış. 6 köşe yuvarlak ezik oval üçgen boru farketmiyor.. yeterli civatanin 5-6 mm bir tutma alanı olsun.
Burda olsan en kotu çürütür alırdık yine...
Sana kolaylıklar dilerim. Takıldığın sormak istediğin bisey olursa ara çekinmeden..
Binbaşı arkadaşıma uzaktan hiç görmeden scooter toplatip calistirmisligim var... Allaha emanet...

Hahahaha Samet Abi, vallahi demedin öyle birşey :p

Takımın fotoğrafını gönderebilir misin? Hatta mümkünse bana link atarsan çok sevinirim. En kötü ihtimalle vidanın kafasını kırıp alacağım çamurluğu.

Bu arada renge karar verdim gibi. Chevrolet (GM) 391E. Ne dersiniz?

https://www.performancetrucks.net/forums/attachments/quality-pics-your-truck-200/133526d1501535021-my-storm-grey-rcsb-silverado-dsc_0067.jpg

TIGERSHARK
14 Mayıs 2021, 15:06
Anladığım kadarıyla mekanik den anlamadığın halde bu işe girişmişsin. Bir arkadaşım gsxr750 komple kendi söküp rektifiye etmişti sıfır bilgi ile ama onun kafası zehir gibi çalışıyordu :) Büyük cesaret şimdiden kolay gelsin.

Kural [ Z ]
14 Mayıs 2021, 17:50
Arkadaşınız haklı. Motor revizyondan çıkmasına, rağmen yağ yakıyor idi. Bunun en başlıca sebebi sübap contaları. Türkiye'de bulunmadığı ve anormal derecede küçük olduğu için 50cc'lerin sübap contalarını takmışlardı. Haliyle sızdırıyordu. Türkiye'ye ne kadar sym parçası getiren firma varsa (ki en sevdiğim açık ara motoart'tır) stoklarına girer girmez aldım. Gelir gelmez de contaları taktık. Fakat yine yakıyor. Daha az, ama yakıyor :)

Genel kanı, 30k'nın üzerine çıkan karbüratörlü motorlar yağ yakar şeklinde. Ben de buna alıştırdım kendimi. Haftada 1 yağ kontrolü yapıyorum. Yedekte 2 litre civarında motor yağım var. Eksildikçe uygun miktarda ekliyorum.





Hahahaha Samet Abi, vallahi demedin öyle birşey :p

Takımın fotoğrafını gönderebilir misin? Hatta mümkünse bana link atarsan çok sevinirim. En kötü ihtimalle vidanın kafasını kırıp alacağım çamurluğu.

Bu arada renge karar verdim gibi. Chevrolet (GM) 391E. Ne dersiniz?

https://www.performancetrucks.net/forums/attachments/quality-pics-your-truck-200/133526d1501535021-my-storm-grey-rcsb-silverado-dsc_0067.jpg

Gri yakışmıyor deyip yine gri tonu seçmişsiniz. Daha farklı alternatiflere baksanız, hatta belki yakın ton çift renk uygulaması güzel olabilir. Hem ruhsatta da değişikliği göze almışken eski rengin neredeyse koyu tonundan iyisini bulabilirsiniz diye düşünüyorum.

cemdogu
14 Mayıs 2021, 19:41
;4631187']Gri yakışmıyor deyip yine gri tonu seçmişsiniz. Daha farklı alternatiflere baksanız, hatta belki yakın ton çift renk uygulaması güzel olabilir. Hem ruhsatta da değişikliği göze almışken eski rengin neredeyse koyu tonundan iyisini bulabilirsiniz diye düşünüyorum.

Merhaba.

Aslında haklısınız. Aklımda BMW'lerdeki estoril maviler vardı. Daha sonrasında meşhur ingiliz yarış yeşilini düşündüm uzunca bir süre. Lacivert tonları da aklımdaydı fakat internette biraz araştırma yapınca bu modelin füme rengi de çok hoşuma gitti. Gözle görünce insan biraz daha ikna oluyor ne çıkacağına.


Anladığım kadarıyla mekanik den anlamadığın halde bu işe girişmişsin. Bir arkadaşım gsxr750 komple kendi söküp rektifiye etmişti sıfır bilgi ile ama onun kafası zehir gibi çalışıyordu :) Büyük cesaret şimdiden kolay gelsin.

Ben biraz daha otomotiv mekaniğinden anladığımı düşünüyorum, bu tabii ki hobi seviyelerinde, asla profesyonel bir anlamda değil. Bir scooter da esasen çok ciddi bir mekanik içermiyor. Özellikle mekanik onarımlarını başka bir ustanın yaptıktan ve düzen tuttuktan sonra kozmetik anlamda revizyon için pek mekanikten anlamak gerekmiyor bence.

Bakalım, şu anda çıkmazda olan bir çamurluk vidası var, kaynakçı arkadaşlara uğramak gerekecek. Haricinde kritik olan bir problem yok gibi, herşey yolunda. Teşekkür ederim ilginize.

Samet Ağır
14 Mayıs 2021, 19:48
Yarin gündüz anahtarın resmini atarım sana..
4 adetlik set. Ufaktan büyüğe..
En kotu çürütür çıkarırsın...

cemdogu
15 Mayıs 2021, 13:13
Yarin gündüz anahtarın resmini atarım sana..
4 adetlik set. Ufaktan büyüğe..
En kotu çürütür çıkarırsın...

bekliyorum abi. acaba şunlardan mı?

https://cdn.dsmcdn.com/ty34/product/media/images/20201210/17/37139284/61301446/1/1_org_thumb.jpg

logaritma
15 Mayıs 2021, 13:48
Scooter da piaggio grubunu bir köşeye koyarım onlar benim için scooterın Rolls Royce u..

Onun dışında tasarımını en çok beğendiğim scooterlardan biridir bana 90 yıllardaki ss gsxr makineleri anımsatıyor ön sıfatı kesik keskin kararlı hatlar falan... Bilmiyorum her zaman keskin kararlı duruşu olan kareli çizgili hatları oval yuvarlak hatlara oranla çok beğenirim..

Samet Ağır
15 Mayıs 2021, 17:44
bekliyorum abi. acaba şunlardan mı?

https://cdn.dsmcdn.com/ty34/product/media/images/20201210/17/37139284/61301446/1/1_org_thumb.jpg

Yok yaw değil. Civatanin kafası varda alti köşesi bozulduysa dediğim anahtar is görür.
Anahtar ağzı koptuysa eğer ya ters klavuz ki çoğunlukla ise yaramaz yada çürütmek gerekir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------

https://www.hepsiburada.com/cok-amacli-nano-grip-kurbagacik-akilli-ingiliz-anahtari-set-2li-p-HBV0000121LQJ?magaza=%C3%A7etin%20ticaret
Aynisi değil ama şuna benzer bisey..

cemdogu
15 Mayıs 2021, 19:41
Yok yaw değil. Civatanin kafası varda alti köşesi bozulduysa dediğim anahtar is görür.
Anahtar ağzı koptuysa eğer ya ters klavuz ki çoğunlukla ise yaramaz yada çürütmek gerekir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------

https://www.hepsiburada.com/cok-amacli-nano-grip-kurbagacik-akilli-ingiliz-anahtari-set-2li-p-HBV0000121LQJ?magaza=%C3%A7etin%20ticaret
Aynisi değil ama şuna benzer bisey..

Cık, olmaz abi. Benimkinin kafası mafası yok. Bildiğin vida, yıldız kafa. Uzuuuun saplama gibi ama namussuz, kafası yıldız vida :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------


Scooter da piaggio grubunu bir köşeye koyarım onlar benim için scooterın Rolls Royce u..

Onun dışında tasarımını en çok beğendiğim scooterlardan biridir bana 90 yıllardaki ss gsxr makineleri anımsatıyor ön sıfatı kesik keskin kararlı hatlar falan... Bilmiyorum her zaman keskin kararlı duruşu olan kareli çizgili hatları oval yuvarlak hatlara oranla çok beğenirim..

Merhaba. Aslında benimki de 2006 model olduğu için, sizin beğenmeyeceğiniz türden :p Farları kurtarmıyor ancak sinyalleri ve belki marşpiyel tasarımının keskinliğinden kurtarıyor olabilir :)

Samet Ağır
15 Mayıs 2021, 21:58
Havşa başlı sanirim..
O zaman havşa çapında, 120 derece bilenmiş matkapla merkezli olarak kafayı çürütmelisin.
Sonrasinda dişli değilse çıkar,dişli ise diş dibi çapında delip yeniden diş çekilebilir.

cemdogu
16 Mayıs 2021, 01:43
Havşa başlı sanirim..
O zaman havşa çapında, 120 derece bilenmiş matkapla merkezli olarak kafayı çürütmelisin.
Sonrasinda dişli değilse çıkar,dişli ise diş dibi çapında delip yeniden diş çekilebilir.

Vay be samet abi, trcitroen günlerine geri döndük. Eski günlerde de en aktif sen cevap verirdin konuya :)

Şimdi ters kılavuz satın aldım. Bir de yurtdışında beğenilen speed out diye bir set aldım. Bunları deneyeceğim. Önümde iki ihtimal kaldı. Zaten çamurluğun 4 sabitleme yeri var, fakat biri kökünden kırılmış ayrılmış, biri de çatlak. Yani 2,5 tutuyor desek yeri.

1. İhtimal : Ya çamurluğu kırıp sökeceğim. Bu durumda vida maşa üzerinde kalacağı için dişli boru pensesiyle söküp alabileceğim.
2. İhtimal : Vidanın kafasını bir şekilde ikiye bölüp, plastiği hasarlamak pahasına da olsa vidanın dibini maşada bırakıp, boya işlerine başlayabileceğiz. Bu durumda vidanın kafası kırılsa dahi dişli kısmı içeride kalacak. Onun için de metali yağlaya yağlaya delip, ters kılavuzu tekrar deneyebilirim. Ya da şansım yaver giderse vidayı ikiye bölebilirim dibine kadar delip, mutlaka yerinden oynar böylece.

Bakalım, hafta içinde bakacağım duruma. Zaten diğer parçalar boya ustamı epey oyalayacak. Kırık yerlerin kaynatılması, astarlanması vesaire derken illa ki bir süre bekleyeceğiz. Bu bekleme süresinde sökmeyi denerim, olmazsa da kırıp alırım vallahi napayım :)

Samet Ağır
16 Mayıs 2021, 10:52
Vay be samet abi, trcitroen günlerine geri döndük. Eski günlerde de en aktif sen cevap verirdin konuya :)

Şimdi ters kılavuz satın aldım. Bir de yurtdışında beğenilen speed out diye bir set aldım. Bunları deneyeceğim. Önümde iki ihtimal kaldı. Zaten çamurluğun 4 sabitleme yeri var, fakat biri kökünden kırılmış ayrılmış, biri de çatlak. Yani 2,5 tutuyor desek yeri.

1. İhtimal : Ya çamurluğu kırıp sökeceğim. Bu durumda vida maşa üzerinde kalacağı için dişli boru pensesiyle söküp alabileceğim.
2. İhtimal : Vidanın kafasını bir şekilde ikiye bölüp, plastiği hasarlamak pahasına da olsa vidanın dibini maşada bırakıp, boya işlerine başlayabileceğiz. Bu durumda vidanın kafası kırılsa dahi dişli kısmı içeride kalacak. Onun için de metali yağlaya yağlaya delip, ters kılavuzu tekrar deneyebilirim. Ya da şansım yaver giderse vidayı ikiye bölebilirim dibine kadar delip, mutlaka yerinden oynar böylece.

Bakalım, hafta içinde bakacağım duruma. Zaten diğer parçalar boya ustamı epey oyalayacak. Kırık yerlerin kaynatılması, astarlanması vesaire derken illa ki bir süre bekleyeceğiz. Bu bekleme süresinde sökmeyi denerim, olmazsa da kırıp alırım vallahi napayım :)

Bahsettiğin cıvata eğer M10 -12 ve aşağısında ters klavuz çok da ise yaramaz.
Allah muhafaza bide o icerde kırılırsa iş daha beter boka sarar.
Dediğin gibi cıvata kafasını çürütür çamurlugu aldıktan sonra disarsa kalan kısmı dediğim anahtar ile, yoksa ayarlı pense ile yada bir somun koyup içinden kaynaklama ile sokebilirsin.
Sokmeden önce tepesinden dikine çekiçle tiklaman fayda sağlar...
Trcitroen de olduğu gibi yardımcı olmak isterim ama bazen öyle insanlar çıkıyor ki,imzamdaki prosedürü uygulamam gerekiyor..
Ama keşke yakın olsaydık da yılların tecrübesiyle sana yardımcı olabilseydim.
Çevrem bana mcgaywer derler. Bunu da yaşı yetenler bilir...:queen:

cemdogu
16 Mayıs 2021, 11:21
Bahsettiğin cıvata eğer M10 -12 ve aşağısında ters klavuz çok da ise yaramaz.
Allah muhafaza bide o icerde kırılırsa iş daha beter boka sarar.
Dediğin gibi cıvata kafasını çürütür çamurlugu aldıktan sonra disarsa kalan kısmı dediğim anahtar ile, yoksa ayarlı pense ile yada bir somun koyup içinden kaynaklama ile sokebilirsin.
Sokmeden önce tepesinden dikine çekiçle tiklaman fayda sağlar...
Trcitroen de olduğu gibi yardımcı olmak isterim ama bazen öyle insanlar çıkıyor ki,imzamdaki prosedürü uygulamam gerekiyor..
Ama keşke yakın olsaydık da yılların tecrübesiyle sana yardımcı olabilseydim.
Çevrem bana mcgaywer derler. Bunu da yaşı yetenler bilir...:queen:

Ben o dizi bittiğinde henüz doğmamıştım abi :)

Ters kılavuzdan önce speetout denen zımbırtıyı denerim o zaman. İksini de aldım. Diyorum ya, en kötü ihtimalle çamurluğu kırıp alacağım çünkü zaten kırık, tamiri de vakit kaybettirecek. Ben elden geldiğince kurtarmaya çalışacağım ama canımı fazla sıkarsa, söker alırım acımam :) Çok teşekkür ederim sana.

cemdogu
18 Mayıs 2021, 21:09
sanıyorum "british racing green 2 metallic" isimli renkte karar kıldım. Mat siyah aksesuarlar ile. Aynalar, yolcu sırtlığındaki boyalı kısım ve tutma demiri şeklinde mat siyah olacak. Kalanındaki boyalı grenajları da bu renge boyayacağız herhalde.

Bu arada parçaları iş yerime getirebildim. Kırıklı olan kafa grenajını boya ustamız bir güzel tamir etti. Keza üzerinde delik olan sağ arka grenajı da öyle. Bir güzel tel kaynatıldı, çok iyi şekilde üzerine plastik erittik. Tamir yaptığımız kısımlara astar uyguladık. Sıra bir boşluk bulup, bütün parçaları zımparalayıp astarlamakta.

Renk için fikirlerinizi bekliyorum. Boya kodu Mini B22.

https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--J_BZizFh--/v1563182797/autoexpress/2019/05/01_14.jpg

cemdogu
25 Mayıs 2021, 20:59
Nerde kalmıştık?

Eksik parçam kalmadı desem yeridir. Hala yollarda olan bir torpido paneli, Su depo kapağı, ayak tabandaki torpido kapağı, kilit mekanizması vesaire. Herşey bu hafta içinde elimde.

Boyalı parçalar boyahanenin boşluğunu bekliyor. kesin kararlıyım, british racing green olacak.

Haricinde bir gelişme oldu. Malesef far kurtaramayacağım kadar kötüydü. En azından ben altından kalkamayacaktım, tamirine de çok yüksek rakamlar istediler. 4 ayağın 3'ü kırık vaziyette. Arka kasa geçmişte bölünmüş, japonlanmış. Far içine takılan mercek sabitlenmemiş, lapır lupur oynuyor ve far toz içinde. Hal böyleyken önce çıkma parçalara baktım, ateş pahası ve benimkinden iyi halde değiller. Kararttım gözü, verdim sıfır far siparişini.

Farlar gelir gelmez de Clif Desings Prima-K kullanarak koruma filmi uyguladık. Taş izlerine ve sararmaya karşı koruma altına aldık. İçlerine H7 led'ler sipariş etmiştim, onları taktım. 12v bir akü ile denedim. Halka da, ledler de sorunsuzca çalışıyor.

https://i.ibb.co/6s5R91L/20210525-174914.jpg

Sinyal ampullerini ve sis farı ampulünü de değiştirdim. Sis farlarında orjinalden şaşmadım, H27 Narva halojen ampul aldım. Şimdilik vaziyet bu. Torpido paneli elime ulaştığında su deposunu söküp, kısa süreliğine asma şansım olacak. Anında değiştirip mat siyah parçaları takmayı planlıyorum. Boyalı panelleri en son giydireceğim.

https://i.ibb.co/FbDqKMH/20210525-160329.jpg

canberkgry
25 Mayıs 2021, 21:51
Son halini sabırsızlıkla bekliyorum

cemdogu
25 Mayıs 2021, 22:22
Son halini sabırsızlıkla bekliyorum

İnanır mısınız, ben de :) Teşekkür ederim ilginize

cemdogu
30 Mayıs 2021, 21:36
Uzun zamandır beklediğim parça elimde. Ulaşması gereken ıvır zıvır parçalar yüzünden takamıyorum. Bu gördüğünüz torpido paneli ve ayak basma panelinin arka kısmında ne varsa. Orta kapak kilit mekanizması, orta kapak, torpido kapağı, torpido kapağı sabiteyici çerçeve, torpido kapağı fitili. Hepsi geliyor. Önce evde bunları takıp, aşağı indiğimde laps laps oturtacağım yerelerine.

Ayrıca çamurluk vidasını da edindim. Sağolsun işyerimde çalışan ve her gün Şaşmaz tarafında teslimat yapan abilerimden biri. Birebir aynı diş olarak. Tek farkı eskisi gibi yıldız vida değil, torx. Mis gibi...

Yavaş yavaş toparlanıyoruz, uzun sürüyor işin gücün arasında ama. Boyahaneden parçalarım çıktıktan sonra herşeyi tak tak takacağım şekilde ayarlıyorum. Hayırlısı :)

https://i.resmim.net/i/192739865_1499946990359037_1671283065461433232_n.j pg

canberkgry
30 Mayıs 2021, 21:44
Uzun zamandır beklediğim parça elimde. Ulaşması gereken ıvır zıvır parçalar yüzünden takamıyorum. Bu gördüğünüz torpido paneli ve ayak basma panelinin arka kısmında ne varsa. Orta kapak kilit mekanizması, orta kapak, torpido kapağı, torpido kapağı sabiteyici çerçeve, torpido kapağı fitili. Hepsi geliyor. Önce evde bunları takıp, aşağı indiğimde laps laps oturtacağım yerelerine.

Ayrıca çamurluk vidasını da edindim. Sağolsun işyerimde çalışan ve her gün Şaşmaz tarafında teslimat yapan abilerimden biri. Birebir aynı diş olarak. Tek farkı eskisi gibi yıldız vida değil, torx. Mis gibi...

Yavaş yavaş toparlanıyoruz, uzun sürüyor işin gücün arasında ama. Boyahaneden parçalarım çıktıktan sonra herşeyi tak tak takacağım şekilde ayarlıyorum. Hayırlısı :)

https://i.resmim.net/i/192739865_1499946990359037_1671283065461433232_n.j pg

Allah gönlüne göre versin ins istediğin gibi olur takipteyim

cemdogu
09 Haziran 2021, 21:39
Selamlar herkese, iyi akşamlar :)

Boya ustam sağolsun, bir pazar mesaisine kalarak motosikletimi yeni rengine kavuşturmuş oldu.

Renk size daha önce attığım Mini renginden daha farklı çıktı. Zira son aşamada kattığımız sedefli rengi, farklı bir sedef ile değiştirdik. Bu sayede biraz daha oynak bir rengimiz oldu. Az sonra fotoğraflardan da göreceğiniz üzere karanlık ortamlarda mavi-lacıvert renklere sahip. Açık havada ise bu renk daha yeşilli tonlara dönüyor. Benim çok hoşuma gitti :) Garajdaki fotoğraflarda biraz daha net anlaşılır ne demek istediğim.

Parçaları alır almaz eve, motorumun yanına götürdüm.

https://i.ibb.co/r2rWz4w/20210607-144106.jpg
https://i.ibb.co/D99rwfD/20210607-144122.jpg
https://i.ibb.co/YfkSjzD/20210607-144142.jpg

Bir iki gün yattılar malesef, zira hafif bir sakatlık geçirdim. Fakat bir akşam canım pek sıkıldı ve garajda buldum kendimi. Eski torpido panelinden yeni torpido panellerine iç aksamları geçirdim. Sigorta kutusu, yedek su deposu ve bilimum klips, segman parçalarını birebir yeni parçaya oturttum. Sıfır kapakları taktım, yeni torpido kilidini ve fitilini taktıktan sonra motora taktım. Ayaktaban parçası da keza aynı şekilde soluğu motorun üzerinde aldı. Derken bir bakmışım, arka stopları takıyorum ve saat 11 olmuş. Eve kaçtım o saatten sonra :)

https://i.ibb.co/r6LN2xp/20210608-221314.jpg
https://i.ibb.co/m6FH9d1/20210608-221259.jpg
https://i.ibb.co/BKFZ80T/20210608-221306.jpg

Kafa grenajını takmadan evvel, çıkma aldığım sinyalleri takmam, kablo tertibatını düzenlemem, bir kısım fitil uydurmam lazım. Kafa grenajında tak tuk ses tahammul edemiyorum, bu sebeple bir kısım modifikasyon yapacağım :)

Şimdilik bu kadar, sizce yeni renk nasıl?

cemdogu
13 Haziran 2021, 13:03
Tekrar merhaba.

Malesef salı gününden beridir belim çok kötüydü. Motosikletle alakalı pek birşey yapamadım. Cuma ve cumartesi günü hareket edemedim, yataktan kalkamadım. Bugün biraz daha iyi hissediyorum, bu sebeple garaja inip kafa grenajını ve aydınlatma lambalarını eve çıkarttım.

Farda sorun yok, zaten sıfır parça. Sol sinyal-sis lambasında da herhangi bir problem yok. Lakin sağ sinyal-sis lambasında iki ayak sağlam, kalan iki ayak kötü durumdaydı. Bu ayakları tamir edebilmek için plastik kaynağı planlıyordum lakin, kafa grenajını da lamba ile gönderme fikri hoşuma gitmiyordu. Hal böyle olunca kolları sıvadım.

Sun-fix. Daha önce arabamın plastik ayaklarını tamir etmek için kullandığım, amatör sever bir malzeme. İki komponentli hamurları birbirlerine karıştırıyorsunuz, ardından istediğiniz şekle getirip bırakıyorsunuz. Tam olarak böyle yaptım ve lambanın 3 ayağa kavuşmasını sağladım. En kritik, en sağlam tutan 3 ayağı şu anda sapasağlam. 4. ayak için ilk ayağın tamamen kurumasını bekliyorum an itibariyle.

Bu arada, sinyal-sis farları çıkma. Eski sahipleri malesef amerikan park-vari bir görüntü için lambaları delmişler ve içine T10 lamba sallamışlar. Halbuki modul takmak, bununla uğraşmaktan çok daha kolay. Herneyse, bunun sebep olduğu, sonradan açılan delikleri de sun-fix kullanarak kapatmış ve yalıtmış oldum.

Şu an ayak tamiri yapılan lamba kuruyor. Sağlam olanları takıp, şöyle bir bakınca çok hoş görünüyor kafa grenajım :)

https://i.hizliresim.com/3hkwsfa.jpg (https://www.hizliresim.com/3hkwsfa)
https://i.hizliresim.com/h93hoox.jpg (https://www.hizliresim.com/h93hoox)

PHAETONW12
13 Haziran 2021, 14:04
Renk çok iyi olmuş

4strings
14 Haziran 2021, 08:10
Merhaba, güzel bir restorasyon oluyor, sonucu merakla bekliyoruz. Merak ettiğim bir şey var. Kick pad'ı modifiye mi ettiniz, TD4 mü o?

cemdogu
14 Haziran 2021, 20:51
Renk çok iyi olmuş

Çok teşekkür ederim, güzel bir tercih oldu gerçekten :)


Merhaba, güzel bir restorasyon oluyor, sonucu merakla bekliyoruz. Merak ettiğim bir şey var. Kick pad'ı modifiye mi ettiniz, TD4 mü o?

Merhaba, vallahi hiç beklemediğim yerden geldi cevabınız :) Roland TD11. Ben ek olarak bir tane daha CY8 Dual Trigger zil ekledim. TD11'in orjinal kickpadi. Sadece geçmişte takozu değiştirmiştim.

canberkgry
17 Haziran 2021, 19:50
Renk efsane olmuş. Eline koluna sağlık.

cemdogu
19 Haziran 2021, 20:31
Merhaba. Nihayet motosikleti sürebiliyorum :) Fotoğrafları mesajın sonunda.

Neler eksik kaldı ;
-Şu anda kontak shutter'ı yok. Malesef kırılmış, eski sahibi de çareyi japon ile öylesine sabitlemekte bulmuş. ben kapağı siyaha boyadım, geçici olarak takacağım ama yeni bir kontak shutter'ı almam gerekecek.
-Hız göstergemde hareket yok. Kadran selamlama çalışıyor, yani gösterge sağlam. Muhtemelen yatış sırasında kilometre sensörü arızalandı. Değiştireceğim.
-Stoplarıma hiç dokunmadım. Onların camlarını temizlemem, mat siyah kısmını tekrar boyamam lazım, ama kolay sökülüyor zaten. Dert etmedim.
-Mutlaka ama mutlaka ön maşaya baktırmalıyım. Ellerimi hafif bıraktığımda titreşim var ve bu titreşim düz yolda giderken az da olsa hissediliyor. Virajda problem yok lakin düz yolda fark ediliyor. Muhtemelen bilya, bir ihtimal jant, bir ihtimal de amortisörlerde sorunumuz var. Acelesi yok.
-Gidonumu da elden geçirmem lazım. Üzerini komple boşaltıp, güzelce boyayıp, sonrasında düğmeleri restore ederek yerlerine takmam gerek. Aslında hiç sorun yok fakat ufak tefek pas lekeleri var ve sağ tarafın fren kolları biraz daha aşağıda. Bunları ayarlamak bir pazar gününe bakacağı için, dert etmedim.
-Son olarak, ön camı kesinlikle durumum olunca sıfır alacağım. Pırıl pırıl olsun istiyorum :)

Toplama aşamasında şaşmazdan aldığım yedek vidaların büyük yardımı oldu. Motordan 3-5 tane vidayı numune olarak götürüp, birebir aynılarını aradım ve buldum. Bu sayede eksik vidalarımın tamamını halletmiş oldum.

Ve sizi fotoğraflarla baş başa bırakıyorum. Yorumlarınız benim için önemli, geri dönüşlerinize göre motosiklete eklemeler yapabilirim. Konu okunuyor fakat yorum gelmiyor, üzülüyorum :)

https://i.ibb.co/hD4qXT2/A.jpg (https://ibb.co/hD4qXT2) https://i.ibb.co/mDT1hK8/AA.jpg (https://ibb.co/mDT1hK8) https://i.ibb.co/bzr1msk/AAA.jpg (https://ibb.co/bzr1msk) https://i.ibb.co/HTs3Nnz/AAAA.jpg (https://ibb.co/HTs3Nnz)

gurcanozturk
19 Haziran 2021, 23:51
Takip ettiğim bir konuydu, çok güzel olmuş, elinize sağlık.

F54
20 Haziran 2021, 09:16
eline sağlık çok güzel olmuş
siyah plastik yerleri şalama ile eski halina getiriyorlar umarım boya yapmadın çünkü pul pul dökülüyor zamanla veya tazikli suyu vurunca

SuleymanE
20 Haziran 2021, 14:10
Çok güzel bir çalışma olmuş, motor ilk günkü haline dönmüş resmen, tebrikler.

Ancak o kapkara ön cam yolun bir kısmını görmenize engel olabilir, en kısa zamanda şeffaf bir camla değiştirmenizi öneririm .

cemdogu
20 Haziran 2021, 18:49
Takip ettiğim bir konuydu, çok güzel olmuş, elinize sağlık.

Çok teşekkürler :)


eline sağlık çok güzel olmuş
siyah plastik yerleri şalama ile eski halina getiriyorlar umarım boya yapmadın çünkü pul pul dökülüyor zamanla veya tazikli suyu vurunca

Merhaba.

Şalama denilen alet aslında bildiğiniz ocak tüpüne bağlanan bir pürmüz. Isıta ısıta güyya plastikleri geri dönüştürüyorlar fakat güneş gören motorda maksimum ömrü 2 ay. Ben bütün mat siyah parçaları sıfırladım mesajlarda belirttiğim üzere. Ayak taban, torpido paneli, kilometre saatinin etrafı komple sıfır parçalarla yenilendi.

Boyandığı zaman gerekli tedbirleri alırsanız aslında boya pul pul dökülmez. Plastik astarı kullanıp, yüzeyi iyi hazırlarsanız sorun yaşamazsınız. Benim parçalarım eski sahibi tarafından temizlenmek yerine, her seferinde mat siyah boya ile boyandığı için korkunç görünüyordu. Bu sebeple sıfır parça siparişini tercih ettim. Hiç boyasız olsaydı, çizik ve mat dursaydı, boyayarak kurtarabilirdim lakin pek kurtulası yoktu :)


Çok güzel bir çalışma olmuş, motor ilk günkü haline dönmüş resmen, tebrikler.

Ancak o kapkara ön cam yolun bir kısmını görmenize engel olabilir, en kısa zamanda şeffaf bir camla değiştirmenizi öneririm .

Merhaba. Evet, gelecek planlarım içerisinde mat siyaha kapladığım ön camı değiştirmek te var. Hem zor bulunan, hem de pahalı bir parça diye şimdilik bu şekilde kullanacağım ama kesinlikle değişecek. Teşekkür ederim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

Bu da bir before-after olsun :)

https://i.imgur.com/byxmkB5.png

4strings
21 Haziran 2021, 07:10
Motor yeniden doğmuş. Renk cok yakismis. Elinize saglik. Cymbali de iyi yapmissiniz ride tarafinda ozellikle iyi oluyor 2 bolgeli ��

Samet Ağır
21 Haziran 2021, 07:49
Hiç şaşırmadım kardeşim.
Ellerine sağlık mükemmel renk mükemmel ton.
El işçiliğini de biliyorum. Senin elinden kaçmayacağını biliyordum zaten...
Ellerine sağlık... hem rahatsızlığın hem de motorun içinde geçmiş olsun...

F54
21 Haziran 2021, 08:53
ruhsat işi nasıl olacak ?

Guven
21 Haziran 2021, 08:54
Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş. :cat:

cemdogu
27 Haziran 2021, 19:46
Motor yeniden doğmuş. Renk cok yakismis. Elinize saglik. Cymbali de iyi yapmissiniz ride tarafinda ozellikle iyi oluyor 2 bolgeli ��

Başka türlü keyfi çıkmıyor, gerçek gibi de olmuyor. Oyuncak gibi hissinden gerçek davul hissine ancak bu şekilde geçiyorsunuz. Teşekkür ederim :)


Hiç şaşırmadım kardeşim.
Ellerine sağlık mükemmel renk mükemmel ton.
El işçiliğini de biliyorum. Senin elinden kaçmayacağını biliyordum zaten...
Ellerine sağlık... hem rahatsızlığın hem de motorun içinde geçmiş olsun...

Teşekkür ederim abi güzel iltifatların için :)


ruhsat işi nasıl olacak ?

Muayene 10. ayda. Boyanın uygulandığı iş yerinden bir fatura. Akabinde muayene istasyonuna gidip genel muayeneye giriş. Buradan alınan belge ile notere gidiş, noterde yeni ruhsat alış şeklinde. Eskisi gibi tip onay belgesi alma, emniyete gitme devri kapandı. Artık genel muayeneye gidiyorsunuz, renk değişikliğini bildiriyorsunuz faturası ile, akabinde noterden yeni ruhsatı alıp hayata devam ediyorsunuz.


Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş. :cat:

Çok teşekkür ederim :)

cemdogu
12 Haziran 2022, 22:25
Herkese merhabalar.

Eylül 2020'de aldığım, severek kullandığım SYM GTS250 ile yolları ayırdık. Hevesli ve tecrübeli bir abimize gitti. Satmadan önce ön camını da Motoros'ta yaptırdım. Varyatör bakımını, yağ değişimini, şanzıman yağı değişimini yaptım. Bir tek antifriz değiştirmesi kalmıştı, onu da yeni sahibine bıraktım.

Bugün itibari ile 2004 model BMW F650 GS sahibi oldum, hayalimdi ve çocuk gibi mutluyum. Fakat SYM ile yaşadığım tecrübeleri ve mutluluğu da asla unutmayacağım. Almayı düşünen arkadaşlara da kesinlikle tavsiye ederim.

Sevgilerle :)