PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Today 50 Şanzıman Yağı Değişimi ve Yağ Kalınlığı



Laggers99
24 Mart 2021, 20:18
Merhabalar. Bugün Honda Today 50 scooterımın şanzıman yağını değiştirmek istedim. Fakat Today'ler için sadece yağın eklemesi yapılabiliyormuş. Yani değşişim tapası olmadığından sadece ekleniyormuş yağ.Bende bunu bilmeden direk tapayı açtım ve içinden siyah bir yağ çıktı. Sonra motoru güzelce yatırdım içindeki yağı yan yatırarak boşalttım. Sonra direk ilk önce 60 ml 80w90 şanzıman yağı koydum bir baktım direk taştı ve kafam çok karıştı tam boşalmadı diye düşündüm. Sonra tekrar yan yatırdım ve iyice boşalttım. Tekrardan direk 2 sefer 60 ml 80w90 şanzıman yağı koydum ( Kapasitesi 120 ml ). Bu sefer daha kuvvetli bir şekilde taştı ve damla damla akmasını bekledim. Damla damla akıttıkdan sonra tapayı kapattım. Şimdi asıl kafamı karıştıran ve beni tedirgin eden konuya geleyim.
Daha sonra Today 50'nin service manueline baktım ve ne göreyim yağ sadece ekleniyormuş. Birde 80w90 şanzıman yağı değilde 10w40 motor yağı konulur yazıyor. Motor biraz hantallaştı ve çekişten düştü gibi.
1-) Sizce bu yaptığım hata yüzünden herhangi bir sorun yaşarmıyım ?
2-) Bu motora şimdi ben 10w40-15w50 motosiklet yağımı koyacaktım yoksa 80w90 şanzıman yağı mı ?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim

gurcanozturk
24 Mart 2021, 20:23
Kullanma kilavuzunda 10w40 diyor, 80w90 ile kullanmayin derim. Sorun yasarsiniz.

https://www.manualslib.com/manual/1024279/Honda-Today.html?page=45#manual

Laggers99
24 Mart 2021, 20:54
Yanlış sayfayı atmışsınız ama dediğiniz gibi burada da 10w40 yazıyor. Ne yapacağımı şaşırdım. İnşallah zarar vermemişimdir. Resim linkte
https://hizliresim.com/gb3BCa
https://hizliresim.com/gb3BCa

gurcanozturk
24 Mart 2021, 21:24
Yanlış sayfayı atmışsınız ama dediğiniz gibi burada da 10w40 yazıyor. Ne yapacağımı şaşırdım. İnşallah zarar vermemişimdir. Resim linkte
https://hizliresim.com/gb3BCa
https://hizliresim.com/gb3BCa

Evet 10w30 yazilmis sanziman yagi icin. Bir kac kisiden daha fikir alip karar verin ama benim onerim degistirmeniz.

Laggers99
24 Mart 2021, 21:31
Abi yanıtınız için teşekkür ederim. Bu motorda sadece dolum tapası var. Diğer scooterlar gibi 2 tane tapa ( Biri boşaltmak için diğeride doldurmak için )
yok. Sadece bir tane tapa var oda doldurma tapası. Bunlar sadece eksildimi dolduruluyormuş. Şimdi ben yanlış yağ koydum nasıl boşaltıcam onu düşünüyorum yada inşallah doğru yağı koymuşumdur

gurcanozturk
24 Mart 2021, 21:37
Abi yanıtınız için teşekkür ederim. Bu motorda sadece dolum tapası var. Diğer scooterlar gibi 2 tane tapa ( Biri boşaltmak için diğeride doldurmak için )
yok. Sadece bir tane tapa var oda doldurma tapası. Bunlar sadece eksildimi dolduruluyormuş. Şimdi ben yanlış yağ koydum nasıl boşaltıcam onu düşünüyorum yada inşallah doğru yağı koymuşumdur

Siringa ile cekebilirsiniz icerdegi yagi. Eczanelerde 10-20-50cc siringalar var fiyatlari da 5-10 lira filandir.

tommygun
24 Mart 2021, 21:40
Daha büyük bir enjektör ve ucuna bağlanmış serum hortumu gibi birşey lazım size.

greyhorse
25 Mart 2021, 10:55
beslenme şırıngası ve hortumla fazla yağı çekebilirsin yanlız ;şanzıman yağındaki büyük rakam seni yanıltmasın 80w90 - 10w40 motor yağı ile yakın viskoziteye sahip.standardı aynı olduktan sonra 75w85 de kullanabilirsin

gurcanozturk
25 Mart 2021, 11:10
beslenme şırıngası ve hortumla fazla yağı çekebilirsin yanlız ;şanzıman yağındaki büyük rakam seni yanıltmasın 80w90 - 10w40 motor yağı ile yakın viskoziteye sahip.standardı aynı olduktan sonra 75w85 de kullanabilirsin

Hocam bilmedigimden soruyorum, bu iki yagin yogunlugu ayni viskozite degerleri farkli gorunuyor bazi ureticilerde, hangisi daha onemli sanziman icin yogunluk mu viskozite mi? Sanziman dislilerinin motor parcalarina gore daha fazla basincta is gorecegini dusunursek yogunluk daha onemli gibi geldi bana.

greyhorse
25 Mart 2021, 11:49
Hocam bilmedigimden soruyorum, bu iki yagin yogunlugu ayni viskozite degerleri farkli gorunuyor bazi ureticilerde, hangisi daha onemli sanziman icin yogunluk mu viskozite mi? Sanziman dislilerinin motor parcalarina gore daha fazla basincta is gorecegini dusunursek yogunluk daha onemli gibi geldi bana.

bende uzmanı değilim :)o yüzden arkadaşın 80w90 kullanımında motorun çekişinin düştüğünü söylemesi ilginç geldi.miktarı ayarlıyamadığından şanzımanı zorluyordur.Vizkozitenin sıcaklık karşısında tepkisi yoğunluğa göre daha hızlıdır,aralarında doğrudan bir ilişki var.şanzıman kısmında motora göre daha fazla hareketli parça var.
Aslında ikisi de önemli fakat yoğunluğun vizkoziteye göre daha ağır tepki verdiğinden dolayı burada kullanım şekli(alışkanlığı da)önemli bir faktör.10w40 emsali yerine yoğunluğu yüksek bir şanzıman yağı tercih edilirse bu sefer şanzıman'da ısı ve ilave yük altında çalışmasına neden olacak.
Piyasada heralde talepler doğrultusunda üretilmiş 10w40 şanzıman yağı da var.Motosiklet üreticileri servis kitapçıklarında çoğunlukla motor ile şanzıman kısmında aynı yağ kullanılmasını öneriyor(2T hariç)optimum performansı verdiğinde ötürü mü ?yoksa yoksa oluşacak kafa karışıklığının önüne geçmek mi?
Çünkü pratikte yarış takımları,profesyonel garaj veya kullanıcılara baktığımda motor yağı yerine şanzıman yağı tercih ediliyor.

gurcanozturk
25 Mart 2021, 12:19
bende uzmanı değilim :)o yüzden arkadaşın 80w90 kullanımında motorun çekişinin düştüğünü söylemesi ilginç geldi.miktarı ayarlıyamadığından şanzımanı zorluyordur.Vizkozitenin sıcaklık karşısında tepkisi yoğunluğa göre daha hızlıdır,aralarında doğrudan bir ilişki var.şanzıman kısmında motora göre daha fazla hareketli parça var.
Aslında ikisi de önemli fakat yoğunluğun vizkoziteye göre daha ağır tepki verdiğinden dolayı burada kullanım şekli(alışkanlığı da)önemli bir faktör.10w40 emsali yerine yoğunluğu yüksek bir şanzıman yağı tercih edilirse bu sefer şanzıman'da ısı ve ilave yük altında çalışmasına neden olacak.
Piyasada heralde talepler doğrultusunda üretilmiş 10w40 şanzıman yağı da var.Motosiklet üreticileri servis kitapçıklarında çoğunlukla motor ile şanzıman kısmında aynı yağ kullanılmasını öneriyor(2T hariç)optimum performansı verdiğinde ötürü mü ?yoksa yoksa oluşacak kafa karışıklığının önüne geçmek mi?
Çünkü pratikte yarış takımları,profesyonel garaj veya kullanıcılara baktığımda motor yağı yerine şanzıman yağı tercih ediliyor.

Beni sasirtan belli bir ureticinin bu iki viskozitedeki yaginin yogunlugunun ayni iken viskozitesinin farkli olmasi oldu ama bu ureticiye ait bir ozellikte olabilir, ki adamlar da en altta tipik ozelligimizdir yazmislar.

https://www.bpet.com.tr/tr/detay/22/benzinli-araclar-motor-yaglari/bpet-sae-10w40
https://www.bpet.com.tr/tr/detay/39/sanziman-ve-difransiyel-yaglari/80w-90-85w-140

greyhorse
25 Mart 2021, 18:53
gurcanozturk

ilk mesajımda vizkozite yazdım fakat ilaveyen yoğunluk olacak.eklediğin bağlantılara baktığımda yanlış olduğunu farkettim.evet ,üreticiye ait bir fark olabilir.
80w90'nın 40c viskozitesi 150yazıyor
80w90 motul 40c viskozitesi 100
motulun sae 90 40c viskozitesi 100
10w40 sae jaso 40c vizkozitesi 100.1 yoğunluk yoğunluk farkı 0.896-0.899

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-1857586db1182f8f6e7a2011e085fe45

https://wiki.anton-paar.com/fileadmin/wiki/images/viscosity/Graph_Oil_Cast_75W140_1024.png

Seko
25 Mart 2021, 20:30
Bu motorum şanzımanı varmış ?

Burada konu sadece viskozite değil, yağların içerikleri de farklıdır. Kitapta ne yazıyorsa onu kullanmak gerekir.