Orijinalini görmek için tıklayınız : Artık bi sonuca varmak istiyorum Rx1 Evo/Regal Raptor DD 125 e/KTM Duke 125 Abs
Hüsamettinn
13 Mart 2021, 23:10
Arladaşlar uzun süreden beri bir motor arayışındayım ve malumunuz ehliyet hacim sorunsalı yüzünden 125 lik bakmaya çalışıyorum. Bazen kafamdan er5 veya fz 600 almak gibi çılgınca düşünceler geçiyor fakat ehliyet olmadığı için biraz sıkıntı olacak gibime geliyor çünkü daha geçen pazartesi bir dallamanın önüme atlaması sonucu vurup maşaları çamurluğu jantı elime aldıktan sonra dedim acaba fz 600 ile yapsam bu kazayı nasıl bir hesap çıkardı.Bende birşey yok bu arada. Şimdi asıl konumuza dönelim aşağıya motorları ve bana göre nedenlerini yazdım yaş 16 bence her tarz gider yeterki sende o ruhu taşı.
Regal Raptor DD 125 E
Motor 125 cc 2 silindir 2009 model km önemsiz
Artıları: 2 silindir bunun üstüne regal raptor dd 250 e bloğu atılacak.
Egzozlar açılacak.
Custom yapılacak.
Babam çok beğeniyor chopper cruiser tarzı motorları.
Eksileri: 30 kuruş kadar yakacak.
Eski çinli.
Yolda bırakabilir, soğukken çalışmayabilir, uzun yolda sıkıntı çıkarabilir
Yani sadece sesi ve şekli var kullanışlı değil.
Rx1 Evo
Motor 125 cc 2019 veya 2020 model km 5 bin ile 10 bin arasında değişiyor
Artıları: Çantaları kask falanda alıyo çok önemli bir faktör.
Yeni.
Cbs fren sistemi var.
Ne kadar enduro commuter olsada şekli de var onroad dışı da kullanılır.
Cc yükseltilebilir.
Enjeksiyonlu.
Eksileri: Motor gövdeye göre küçük kalmış. Ama cc kitleri ve bi kac düzenleme ile hava filtresi düzenli zincir bakımı ve yağı belli aralıklarla değiştirme ile goderilir.
EN BÜYÜK EKSİSİ 5 VİTESSSSSSS. İnsan merak ediyo ya kardeşim enfes bi motor yapmışsın şunun motorunu bi zayıf yapma motoru zayıf yapıyo 5 vites koyuyo o yüzden ama bence adamlar direk cg drift motorunu biraz modifike etmisler cok asgari anlamda modifike o yuzden sanzima ellememisler.
Yani Motor çok çok güzel hatta çok düşündüm ama duke 125 olduğu için biraz caydım ama gönlüm ve aklım hala rx1 de.
Ktm Duke 125
Motor 125 cc bg ve tork bakımından nispeten yeterli 2013 veya 2014 model km 30 50 bin arası
Artıları: ABS VAR.
Stunta uygun ama gerek yok yanına cross alıcam.
Biraz daha sportif ve lüks kalıyor diyerleri yanında.
Eksileri: Çanta yok olsada uyum sağlamaz.
Bassanda gitmez yani gidiyo diye tercih edilirdi ama oda yok.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar dostlar. Sırala derseniz Rx1 Duke Regal olarak sıralarım
Fiyatlara gelecek olursak Rx1 17500 e denk geliyo cc yükseltme ile. Duke 15500.Regal 15 e full motor swaplama artı custom ile.
Mobilden yazdım imla hatası olursa kusura bakmayın. Tüm büyüklerime küçüklerime teşekkür ediyorum verecekleri cevaplar için.
Ezio41
13 Mart 2021, 23:20
RX1 parasına, biraz daha temiz Duke 125 almak çiçek gibi olur bence.
BloodyBaron
14 Mart 2021, 00:02
Fazer 600. A1 e tam uyumlu.
Hüsamettinn
14 Mart 2021, 00:56
Üstad o şekil değil :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
Hocam banada öyle geliyor ama çanta sorunsalı beni rx e itiyor
Atincozkan
14 Mart 2021, 02:16
16 yasindasin enduro zor gelir.en guzeli duke 125 alman.kullanirim dersen rx evo da olur.chopperi buyuyunce kullan bence
Erenkc91
14 Mart 2021, 09:47
Fazer 600. A1 e tam uyumlu.
Başlangıç için ideal ilk ve son motor :D
yürekçe
14 Mart 2021, 12:06
işletme maaliyetlerini düşün..
al bir drift 150, tertemiz kullan.
Hüsamettinn
14 Mart 2021, 13:20
Başlangıç için ideal ilk ve son motor :D
Hocam büyük cc ile illa başlangıç motoru olmaz diye birşey yok asıl çinli ile olmaz geçen regalim ile kaza yaptım fakat altımda bi japon olsaydı daha iyi bir frenleme yapabilirdim. Şimdi dersin balataları değiş yakın performans gösterir. Araba alırken balataları kaliteli mi alırsın yoksa zaten üstünde var arabayıda aldım daha masraf yapmayayım mı dersin bende öyle yaptım işte fakat bi japon olsa zaten fabrika çıkışı iyi balata geldiği için ve sahipleride o kaliteden düşmediği için belki o kaza olmazdı bide çinliler basarsın durmaz ve biraz bas direk kitler arka kitledi önüde hafif sıkmama rağmen durmadı.
Uzun lafın kısası çinli olabilecek en büyük cc en agresif cc motor kadar tehlikelidir.
Ben cg de kullandım mt07 de 07 deyken gazlıyorum sıkıntı yok ama cg de 70 80 geçmemeye özen gösteriyodumbumarım anlatabilmişimdir.
Kurtulun şu büyük cc ile başlanmaz yok en iyi 125 lik cbr yok az daha koy ybr al ıvır zıvır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------
işletme maaliyetlerini düşün..
al bir drift 150, tertemiz kullan.
Hocam çinliye bulaşmak istemiyorum rx1 evo istisna ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
16 yasindasin enduro zor gelir.en guzeli duke 125 alman.kullanirim dersen rx evo da olur.chopperi buyuyunce kullan bence
Hocam şuan zaten regal kullanıyorum alıştım büyük motora çokta rahat arayada giriyorum 8 leŕe çizebiliyorum dar alanlarda scooter gibi chopper kullanıyorum. Chopper sıkıntı yapmaz ama eski çinli alma taraftarı değilim. O yüzden ne kadar kalbimden geçsede bi dragstar almazsam chopper almam. Enduro tam bana göre geliyor tek çekincem cg nin gelişmiş hali olması (tesisatı vereceği arzalar, enjeksiyon olduğu için daha sorunsuz olur ama masraf açtımıda açar karbüratöre göre) yani kalite var mı bilemiyorum.
yürekçe
14 Mart 2021, 17:20
kardeşim, çok fazla özgüven ikarus demektir.
dikkatli olmanı öneririm.
8 çizmek başka, yolu okumak başka, frenaj başka, viraj başka...
ayrıca, frenajda abs yok ve ladtik aynı ise; çok bir fark olacağını sanmıyorum.
tommygun
14 Mart 2021, 17:41
Açıkçası ne motor alacağın, hangi motorla başlayacağın kimsenin umrunda değil, 16 yaşındasın ve sanki dünyaları çözmüş gibi "Kurtulun şu büyük cc ile başlanmaz yok en iyi 125 lik cbr yok az daha koy ybr al ıvır zıvır" gibi atar yapmışsın. Sana cevap verenlerden birinin üyelik tarihi 2006, yani senin altında bez varken adam bu işlerle haşır neşirmiş. Şahsi düşüncem; ileride Er5 de alma Fz 600 de alma, zaten memlekette 3-5 tane temizlerinden kaldı, bir de sen alıp haşat etme.
Erenkc91
14 Mart 2021, 18:29
Hocam büyük cc ile illa başlangıç motoru olmaz diye birşey yok asıl çinli ile olmaz geçen regalim ile kaza yaptım fakat altımda bi japon olsaydı daha iyi bir frenleme yapabilirdim. Şimdi dersin balataları değiş yakın performans gösterir. Araba alırken balataları kaliteli mi alırsın yoksa zaten üstünde var arabayıda aldım daha masraf yapmayayım mı dersin bende öyle yaptım işte fakat bi japon olsa zaten fabrika çıkışı iyi balata geldiği için ve sahipleride o kaliteden düşmediği için belki o kaza olmazdı bide çinliler basarsın durmaz ve biraz bas direk kitler arka kitledi önüde hafif sıkmama rağmen durmadı.
Uzun lafın kısası çinli olabilecek en büyük cc en agresif cc motor kadar tehlikelidir.
Ben cg de kullandım mt07 de 07 deyken gazlıyorum sıkıntı yok ama cg de 70 80 geçmemeye özen gösteriyodumbumarım anlatabilmişimdir.
Kurtulun şu büyük cc ile başlanmaz yok en iyi 125 lik cbr yok az daha koy ybr al ıvır zıvır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------
Hocam çinliye bulaşmak istemiyorum rx1 evo istisna ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
Hocam şuan zaten regal kullanıyorum alıştım büyük motora çokta rahat arayada giriyorum 8 leŕe çizebiliyorum dar alanlarda scooter gibi chopper kullanıyorum. Chopper sıkıntı yapmaz ama eski çinli alma taraftarı değilim. O yüzden ne kadar kalbimden geçsede bi dragstar almazsam chopper almam. Enduro tam bana göre geliyor tek çekincem cg nin gelişmiş hali olması (tesisatı vereceği arzalar, enjeksiyon olduğu için daha sorunsuz olur ama masraf açtımıda açar karbüratöre göre) yani kalite var mı bilemiyorum.
Şimdi kendimden biliyorum ben genelde sakin insanım ama arada bir gazlarım (Araba ile) illaki oluyor gençlik kanı basası geliyor insanın, şimdi er5 in 0-100 ü 5 saniye şimdi tecrübesiz bir insan ve akan hızlı kan o gaz kolu birden açıldımı 70 80 ni anında görücek önüne birşey çıksa refleks olmadığı için çarpıcak Allah korusun kaza ile sonuçlanacak yüksek cc ile başlanır ama kendine aşırı hakim ve sakin olmak gerekiyor.
Birde tecrübene hiçbir zaman güvenme motosiklet üstünde nice işin ehli olan insanları kaybettik.
Atincozkan
14 Mart 2021, 19:44
Yazdik ya,16 yasindasin al bi absli duke 125 kullan.sonra 200,250 lige gecersin
Hüsamettinn
14 Mart 2021, 21:14
kardeşim, çok fazla özgüven ikarus demektir.
dikkatli olmanı öneririm.
8 çizmek başka, yolu okumak başka, frenaj başka, viraj başka...
ayrıca, frenajda abs yok ve ladtik aynı ise; çok bir fark olacağını sanmıyorum.
Abi o anlamda değil büyük motorun ağırlık dengesini kavradım demek istemiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------
Şimdi kendimden biliyorum ben genelde sakin insanım ama arada bir gazlarım (Araba ile) illaki oluyor gençlik kanı basası geliyor insanın, şimdi er5 in 0-100 ü 5 saniye şimdi tecrübesiz bir insan ve akan hızlı kan o gaz kolu birden açıldımı 70 80 ni anında görücek önüne birşey çıksa refleks olmadığı için çarpıcak Allah korusun kaza ile sonuçlanacak yüksek cc ile başlanır ama kendine aşırı hakim ve sakin olmak gerekiyor.
Birde tecrübene hiçbir zaman güvenme motosiklet üstünde nice işin ehli olan insanları kaybettik.
Zaten ben diğer insanlara göre çok temkinliyim şehir içinde falan olsun hep hesaplı giderim fren mesafesi takip mesafesi... Sadece yüksek cc ile başlamamın nedeni ehliyet olsaydı eğer zırt pırt motor değiştirmemek ayrıca insan kendine sahip olabiliyorsa ve bilinçli bi şekilde kullanıyorsa sıkıntı olmaz sonuçta sağ elini aşağı çevirdin mi ne olacağını biliyosun maymuna öğretsen anlar. İşin ehli insanlar kaza kaybettik doğru fakat neden ya dış etkenden ya da işe risk kattıklarından yoksa sen dümdüz yolda r1 ile 100 km hızda git gidersin viraja yavaş gir yatmak zorunda kalmazsın sonuç olarak kaydırmazsın yani kişinin kendisinde bitiyor dısarıdan gelen kazaların cc ye etkisi yok araba 100 cc ye de çarpıyo 1000 cc ye de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Açıkçası ne motor alacağın, hangi motorla başlayacağın kimsenin umrunda değil, 16 yaşındasın ve sanki dünyaları çözmüş gibi "Kurtulun şu büyük cc ile başlanmaz yok en iyi 125 lik cbr yok az daha koy ybr al ıvır zıvır" gibi atar yapmışsın. Sana cevap verenlerden birinin üyelik tarihi 2006, yani senin altında bez varken adam bu işlerle haşır neşirmiş. Şahsi düşüncem; ileride Er5 de alma Fz 600 de alma, zaten memlekette 3-5 tane temizlerinden kaldı, bir de sen alıp haşat etme.
Abi sanada birsey söylemek istiyorum hem okulumu okuyorum hem çalışıyorum ingilizcemde var almancamda yurtdışında da yaşadım yurt içinde de gezmediğim yer kalmadı. Ayrıca aylık da finansal gelirim çok tatminkar ha dersen hayat tecrüben eksik o konuda haklısın ama bakabilir misin bir yukarıya ben ne demişim hayatta en sevmediğim şey kalıplaşma dır. Ben onu belirtmek istedim. Yoksa siz sonuna kadar savunun sonuna kadar benim gibi genclere ybr aldirin. Ayrıca demişsin adamın üyeliği sen altina bez bağlarken varmis ona bakarsak biz 2 kusaktir motorsiklete bineriz dedem her ne kadar suan saglik sorunundan dolayi binemiyosada. Yani dogrulari soylerken ve sizinle normal bir sekilde konusurken (bu arada oraya yasimi yazmasan boyle birsey soylemeyecegin buyuk olasilik) sirf yasimdan dolayi yok atar yapmissin yok adamin uyelik tarihi sen altina cart curt yok sen fz alma er 5 alma abi zaten saydigin motorlar yakinda tarih olacak benim zamanima kalmaz bence sen sat altindakini fz bak malum cok sevdigin motorlar 7 8 yil icerisinde cop olacak. Abi madem ben senden kac kat kucugum guzelce uyarabilirdin demi cocuk ile cocuk olmaya gerek yok ama sen igneleyici bir dile yapmak istedin bunu ha orasida sana kalmis. Hocam lutfen polemik yaratmadan fikir beyan edersen mutlu olurum. Saygisizlik ettiysem affola :)
Erenkc91
14 Mart 2021, 21:30
Abi o anlamda değil büyük motorun ağırlık dengesini kavradım demek istemiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------
Zaten ben diğer insanlara göre çok temkinliyim şehir içinde falan olsun hep hesaplı giderim fren mesafesi takip mesafesi... Sadece yüksek cc ile başlamamın nedeni ehliyet olsaydı eğer zırt pırt motor değiştirmemek ayrıca insan kendine sahip olabiliyorsa ve bilinçli bi şekilde kullanıyorsa sıkıntı olmaz sonuçta sağ elini aşağı çevirdin mi ne olacağını biliyosun maymuna öğretsen anlar. İşin ehli insanlar kaza kaybettik doğru fakat neden ya dış etkenden ya da işe risk kattıklarından yoksa sen dümdüz yolda r1 ile 100 km hızda git gidersin viraja yavaş gir yatmak zorunda kalmazsın sonuç olarak kaydırmazsın yani kişinin kendisinde bitiyor dısarıdan gelen kazaların cc ye etkisi yok araba 100 cc ye de çarpıyo 1000 cc ye de.
Teoride öyle ama insanız bunu unutmamak gerek her zaman aynı psikoloji ve aynı mutlulukta olamıyoruz. İnsalar öfkeli ve üzgün olduklarında dikkati dağılır farkındalığı azalır. Hepimiz biliyoruz dıştan gelen kazaların hacim ile alakası olmadığını, mutlaka çoğu kişi altındakinin limitlerini öğrenmek isteyecektir ister tecrübeli olsun ister tecrübesiz merak edip o gaz kolu sonuna kadar dayanacaktır. Her zaman şartlar aynı olmuyor virajda sıkıştırılırsın panik yaparsın düşersin o zaman şu mantık düşünelim sen yeni araba kullanmaya başlamış kişiye 500 beygirlik araba verirmisin vermezsin burda durum daha ciddi motosiklette neredeyse vücudunun heryerini kullanıyorsun ve kullanmak zorundasın bilmem kaç kat daha meşakatli ve tehlikeli olan motosikletlerden bahsediyoruz rahmetli Barkın abi böyle söylemlere çok dilini döktü özellikle “1000 lik olmaz ama 600 lük olur” sözüne bunlar şaka değil ve senin hayatında şaka değil istediğin kadar kendine hakim ol kendini bil ağırlık kavradım demişsin sanırsam onuda Regal 150 ile kavramaya çalışmışsın bahsettiğin motosikletler (Fz6-Er5) 10 13 beygirlik motosikletlere benzemez. Enduro ve naked tarzların ağırlığı daha yukarsa olucağı için dengeni zor kurucaksın ve ayakların yerden daha yüksek olucak teoride anlatıkların doğru ama iş hayata geçince hiç doğru olmuyor.
Hüsamettinn
14 Mart 2021, 22:07
Teoride öyle ama insanız bunu unutmamak gerek her zaman aynı psikoloji ve aynı mutlulukta olamıyoruz. İnsalar öfkeli ve üzgün olduklarında dikkati dağılır farkındalığı azalır. Hepimiz biliyoruz dıştan gelen kazaların hacim ile alakası olmadığını, mutlaka çoğu kişi altındakinin limitlerini öğrenmek isteyecektir ister tecrübeli olsun ister tecrübesiz merak edip o gaz kolu sonuna kadar dayanacaktır. Her zaman şartlar aynı olmuyor virajda sıkıştırılırsın panik yaparsın düşersin o zaman şu mantık düşünelim sen yeni araba kullanmaya başlamış kişiye 500 beygirlik araba verirmisin vermezsin burda durum daha ciddi motosiklette neredeyse vücudunun heryerini kullanıyorsun ve kullanmak zorundasın bilmem kaç kat daha meşakatli ve tehlikeli olan motosikletlerden bahsediyoruz rahmetli Barkın abi böyle söylemlere çok dilini döktü özellikle “1000 lik olmaz ama 600 lük olur” sözüne bunlar şaka değil ve senin hayatında şaka değil istediğin kadar kendine hakim ol kendini bil ağırlık kavradım demişsin sanırsam onuda Regal 150 ile kavramaya çalışmışsın bahsettiğin motosikletler (Fz6-Er5) 10 13 beygirlik motosikletlere benzemez. Enduro ve naked tarzların ağırlığı daha yukarsa olucağı için dengeni zor kurucaksın ve ayakların yerden daha yüksek olucak teoride anlatıkların doğru ama iş hayata geçince hiç doğru olmuyor.
Hocam yine yanlış şeylere değinilmiş ben bi yanlış söylemler kullanıyorum ben chopper deyince ben regalin ağırlığını kavradım çok ağır olmasada artçı ile 200 kg yi rahat geçer (ağırlık merkezi aşağıda buda bi etken) yani bi 220 230 kg yükle oynama yapabiliyorum. Dediğin gibi gaz tepkisi tork farkından dolay çok minimalist hareket etmek gerekiyor ama bilemiyorum. Her insan farklıdır ya yüksek cc de çok tecrübemin olmamasındandır ya da cidden ben biraz daha kendi nefsini kontrol edebilen bir insanım yoksa aklım almıyor duramayacağını bildiğin yerde neden basarsın göz kararıile anlarsın zaten kendi motorunun ve kendinin sınırlarını anlarsın. Genellikle soğukkanlı bi insan olduğum için sıkıştırılma anlarında veya motorun kayma zamanlarında mimik oynamaz bende sakincene toplarım. ASLINDA DOĞRU OLAN YÜKSEK CC İLE BAŞLAYACAKSAN BİLE Bİ TRAFİK TECÜRBEN OLMALI O YÜZDEN EN AZ Bİ 700 800 KM YAPILMASI LAZIM DÜŞÜK CC İLE SONRA GEÇİLEBİLİR BENCE. bu konu hakkındaki görüşün ne?
BloodyBaron
14 Mart 2021, 22:09
Dostum ben de igneleyici konuşmayı düşündüm ama hevesini kırmak istemedim. Öncelikle senin olayın motorun freniyle değil. Söylediğin 3 motorun 2 sinde cc yükselteceğim diyorsun. Güç istiyorsun. 16 yaşındasin tamam belki baban vs motor kullanıyor anladığım kadarıyla tecrüben vardır az çok ama fazer 600 diyorsun. Fazerin frenleri gücüne yetmiyor zaten. Dediğin çinli örneği gibi balataları kaliteli bir şeyle değiştirmen gerekiyor. Sen fazeri cidden alabiliyorum bakımını lastiğini değiştirecek param var diyorsan git al tabiiki söylediğin 3 motordan da daha güçlü.
Benim babam ve dedem motorcu vs değil. Ama köyden dolayı traktörcü diyebiliriz. :)
Senin yaşlarından biraz küçükken traktörü isterdim vermezlerdi tek başıma. Hep derdim ben sürmeyi biliyorum, bir şey olmaz, zaten traktör kolay alıştım diye. Şu an bakıyorum bi bok bilmiyormuşum. Babam o zaman dedi bana sen traktörü biliyorum diyorsun kasayla geri geri manevra yapabilecek misin diye sormuştu. Tabii ki yapamıyordum o zamanlar. Senin olayın da bu örnek gibi. Büyük motorun ağırlığını kavradım alıştım demen için 40 fırın ekmek yemen lazım.( yanlış anlama benim 60 fırın yemem lazım çünkü büyük motor kullanmadım daha )
Motoru sürmek demek ileri gitmek dönmek durmak değildir. Zor bir duruma girdiğinde o durumdan kurtulabilecek misin? Önüne bir şey fırladığında kaçman mi gerektiğini yoksa durmaya mı çalışman gerektiğini biliyor musun? ABSsiz bir motoru o durumda kitlemeden durdurabilecek misin? İşte buna o motoru kullanabiliyorum denir.
Bunların cevabının hepsi evetse git al fazeri senin seçimin senin kararın senin paran. Biryerde patlarsan yazık olur. Bak Kenan Sofuoğluna, Toprak Razğatlıoğluna ailelerinden kaç kişiyi motordan kaybettiler. Ailenin motosiklet tecrübesi olması fark etmiyor. Acele etme motorlar kaçmıyor. Ben sana git en güçsüz motoru al demiyorum. Acele etme.
Benim fikrime göre al Duke 125ini fıtı fıtı bin.
Erenkc91
14 Mart 2021, 22:24
Hocam yine yanlış şeylere değinilmiş ben bi yanlış söylemler kullanıyorum ben chopper deyince ben regalin ağırlığını kavradım çok ağır olmasada artçı ile 200 kg yi rahat geçer (ağırlık merkezi aşağıda buda bi etken) yani bi 220 230 kg yükle oynama yapabiliyorum. Dediğin gibi gaz tepkisi tork farkından dolay çok minimalist hareket etmek gerekiyor ama bilemiyorum. Her insan farklıdır ya yüksek cc de çok tecrübemin olmamasındandır ya da cidden ben biraz daha kendi nefsini kontrol edebilen bir insanım yoksa aklım almıyor duramayacağını bildiğin yerde neden basarsın göz kararıile anlarsın zaten kendi motorunun ve kendinin sınırlarını anlarsın. Genellikle soğukkanlı bi insan olduğum için sıkıştırılma anlarında veya motorun kayma zamanlarında mimik oynamaz bende sakincene toplarım. ASLINDA DOĞRU OLAN YÜKSEK CC İLE BAŞLAYACAKSAN BİLE Bİ TRAFİK TECÜRBEN OLMALI O YÜZDEN EN AZ Bİ 700 800 KM YAPILMASI LAZIM DÜŞÜK CC İLE SONRA GEÇİLEBİLİR BENCE. bu konu hakkındaki görüşün ne?
Barkın abinin dediği gibi aktarıyorum “abe 125 le 5 bin tecrübem var Mt 07 alacam. Kafanıza geçer!” Barkın abi herşeyi anlatmış benimde görüşüm budur.
Hüsamettinn
14 Mart 2021, 23:46
Barkın abinin dediği gibi aktarıyorum “abe 125 le 5 bin tecrübem var Mt 07 alacam. Kafanıza geçer!” Barkın abi herşeyi anlatmış benimde görüşüm budur.
Şimdi barkın abi ile onun seviyesinde tecrübeye sahip km bakımından adamı 1 tutuyor musun dersem ne dersin?
Erenkc91
15 Mart 2021, 07:28
Şimdi barkın abi ile onun seviyesinde tecrübeye sahip km bakımından adamı 1 tutuyor musun dersem ne dersin?
Diyorumki bunu Barkın abi kendi için söylemiyor senin dediğin gibi insanlar için diyor işte bilmem ne motorla (düşük hacim) 1000 km tecrübem var bunu satıcam 600 lük alıcam. Adamda diyorki 1000 km tecrübenin yetersiz olduğunu var sayıyor. 80 beygir üstü motorlar ciddi eğitim ve kilometre tecrübesi isteyen motorlar. Şimdi sorduğun sorunun cevabına gelirsem bir tutmam çünkü Barkın abi piste çıkıp ve bir sürü eğitim yapan insandı. Kilometre ile aynı tecrübeye sahip bir insan nerede gazlayacağını nerede duracağını motosikletlerin trafikte yerini artık ezberlemiş öğrenmiş kişidir trafikte kimin nasıl davrancağını sezdirebilen insandır sen diyosunki şimdi adam gelsin 125 ile 1000 km yol yapsın sonra yüksek hacime geçsin şimdi bu adam başta altındakini 125 lik gibi gaz açmaya çalışıcak dönemiyecek kaza ile sonuçlanacak. Eğitimci insanlar bunu söylemekten tüy kalmadı başta Barkın abi olmak üzere bu konularda çok söylentileri oldu. Sonra böyle işlerden bir sürü kazalar oluyor ve motosiklete başlamak isteyen bir sürü insan ailesinden dolayı hevesi kırılıp duruyor. Bana bişe olmaz yaparım diyorsan, 600 lük al nebileyim 1000 lik al ama 18 yaşını göremeyebilirsin. Şimdi ne kadar birşey olmaz desende 16 yaşlarındasın ve yüksek hacim alıp karşı cinse hava atma isteği gelicek gelmez deme gelir. Başlarda yüksek hacim kullanıp kendini ispatlamaya gerek yok hatta şöyle söz vardır “En iyi motorcu kendini ispatlamaya çalışmayan motorcudur” herkes için diyorum alın düşük hacim motor 200,250,500 gibi gibi yükselin motosiklet ihtiyaç değildir zevktir umarım anlatabilmişimdir.
Büyük cc mevzusunu geçiyorum, yukarı yeterince yazılmış. Güçlü motor seni frenleme anında belki kurtarır ama gaz kontrolünden bir yerde patlayabilirsin. Konu motosiklet olunca bana göre kendini bilen çekingen adamın imajı korkusuz bir aptaldan çok yukarıdadır. O yüzden sen de acele etme, önce ufak motorun keyfini çıkar. Motorlara gelirsek, öncelikle çöpleri yazayım :
- ER-5
- FZ 600
- Regal Raptor DD125 (250 cc yapma olayı fantazidir, sorunsuz yapılabileceğine ihtimal vermiyorum)
Duke 125'in 7 senelik 125 cc bir motosiklet olması yüzünden tereddütlü yaklaşmakta fayda var. Ben olsam o kadar yüksek km'de ufak cc motor almam. Onu alacağına daha yeni model Benelli BN125 al daha iyidir. Geriye bir tek RX1 kalıyor. Güvendiğim ve inandığım Youtube Motomania kanalı, üzerindeki motor bloğunun sorunsuz ve dayanıklı olduğunu söylüyordu. Çanta, aksesuar vs avantajları da var. 5 vites olmasına da takılma, 125 cc'de 6 vites olsa sürekli vitesle uğraşmak zorunda kalırsın. 6. vites olsa motor daha hızlı gitmez, diğer viteslerin arasını sıkıştırıp vites sayısını 6 yaparlar. Kafaya takılacak mezvu değil.
Hüsamettinn
15 Mart 2021, 14:55
Büyük cc mevzusunu geçiyorum, yukarı yeterince yazılmış. Güçlü motor seni frenleme anında belki kurtarır ama gaz kontrolünden bir yerde patlayabilirsin. Konu motosiklet olunca bana göre kendini bilen çekingen adamın imajı korkusuz bir aptaldan çok yukarıdadır. O yüzden sen de acele etme, önce ufak motorun keyfini çıkar. Motorlara gelirsek, öncelikle çöpleri yazayım :
- ER-5
- FZ 600
- Regal Raptor DD125 (250 cc yapma olayı fantazidir, sorunsuz yapılabileceğine ihtimal vermiyorum)
Duke 125'in 7 senelik 125 cc bir motosiklet olması yüzünden tereddütlü yaklaşmakta fayda var. Ben olsam o kadar yüksek km'de ufak cc motor almam. Onu alacağına daha yeni model Benelli BN125 al daha iyidir. Geriye bir tek RX1 kalıyor. Güvendiğim ve inandığım Youtube Motomania kanalı, üzerindeki motor bloğunun sorunsuz ve dayanıklı olduğunu söylüyordu. Çanta, aksesuar vs avantajları da var. 5 vites olmasına da takılma, 125 cc'de 6 vites olsa sürekli vitesle uğraşmak zorunda kalırsın. 6. vites olsa motor daha hızlı gitmez, diğer viteslerin arasını sıkıştırıp vites sayısını 6 yaparlar. Kafaya takılacak mezvu değil.
Hocam yapan ustam var direk blok halinde tesisat falan ayni sekil aktaran ustam var suan boyle projerlede yapiyor nasil bir sorun olabilir ful blok arti tesisat
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
Büyük cc mevzusunu geçiyorum, yukarı yeterince yazılmış. Güçlü motor seni frenleme anında belki kurtarır ama gaz kontrolünden bir yerde patlayabilirsin. Konu motosiklet olunca bana göre kendini bilen çekingen adamın imajı korkusuz bir aptaldan çok yukarıdadır. O yüzden sen de acele etme, önce ufak motorun keyfini çıkar. Motorlara gelirsek, öncelikle çöpleri yazayım :
- ER-5
- FZ 600
- Regal Raptor DD125 (250 cc yapma olayı fantazidir, sorunsuz yapılabileceğine ihtimal vermiyorum)
Duke 125'in 7 senelik 125 cc bir motosiklet olması yüzünden tereddütlü yaklaşmakta fayda var. Ben olsam o kadar yüksek km'de ufak cc motor almam. Onu alacağına daha yeni model Benelli BN125 al daha iyidir. Geriye bir tek RX1 kalıyor. Güvendiğim ve inandığım Youtube Motomania kanalı, üzerindeki motor bloğunun sorunsuz ve dayanıklı olduğunu söylüyordu. Çanta, aksesuar vs avantajları da var. 5 vites olmasına da takılma, 125 cc'de 6 vites olsa sürekli vitesle uğraşmak zorunda kalırsın. 6. vites olsa motor daha hızlı gitmez, diğer viteslerin arasını sıkıştırıp vites sayısını 6 yaparlar. Kafaya takılacak mezvu değil.
Benim regailmde veya en azından choperlarda vites aralığı 4 e kadar çok az 60 ile 5 e atıp o şekil devam ediyorum. Rx1 deneyimleme fırsatım olmuştu motor biraz cansız fakat şanzımanı bu güce karşı tam oturmuştu ama benim aklımdaki düşüncem piston büyütmek acaba yükseltilmiş hali ile şanzıman yeter mi şayet 6 vites olsaydı tadından yenmezdi ben yükselteceğim için yoksa 5 vites 10 numara olmuş.
Rx düşünme sebebim (duke dan daha fazla kafama yatması) biraz kırsal bir bölgede yaşıyorm, uzun yol yapmak istiyorum, ve rc ile uğraştığım için araçlarımı koyacak yer olması lazım yoksa duke seçerdim duke sadece abs opsiyonu ile öne çıkıyor fakat cbs bana yeterli geldi ve duke eski dediğiniz gibi rx biraz daha yeni 19 model olacak büyük ihtimal. Motor bloğu konusuna geleceksek güce bakmazsak enfes bir blok yapılmış enjeksiyonda çok iyi olmuş bence biraz daha tanınırsa a1 seviyesinde adını altın harflerle yazdırabilecek bi makina.
cıbılduck
15 Mart 2021, 19:18
Eski duke kullanıcısıyım duke der geçerim. Rx1 ve raptor ile kıyaslanamaz bile. Açık ara önde. Eski falan demişsiniz de yani enjeksiyonlu, dijital ve oldukça detaylı göstergeli, abs sistemli güzel bir makine.
Nasate
16 Mart 2021, 10:20
Bence scooter al en keyiflisi, hemde trafik kurallarını hem de arabaların nasıl davranış sergileyeceklerini daha iyi görmüş olursun :)
Öneri cf nk150 de düşüne bilirisin uyuyorsa.
Onun dışında Yüksek cc motorlar açıkcası gereksiz bu yaşında tecrübe olmadan. yoksa al birtane R1 kullan derdik..
HaktanCbr
16 Mart 2021, 11:02
hiçbirini sürmedim canlı canlı görmedim bile. En hoşunuza gideni alın sevmezseniz satarsınız al satta edilecek 400 500 zararı da deneyime sayarsınız.
Hüsamettinn
18 Mart 2021, 23:04
Bence scooter al en keyiflisi, hemde trafik kurallarını hem de arabaların nasıl davranış sergileyeceklerini daha iyi görmüş olursun :)
Öneri cf nk150 de düşüne bilirisin uyuyorsa.
Onun dışında Yüksek cc motorlar açıkcası gereksiz bu yaşında tecrübe olmadan. yoksa al birtane R1 kullan derdik..
Zaten artık kafamdan çıkardım ehliyetime ne yetiyorsa onu alacam trafikte sıkıntı olmasa bile bi yunus gördüm mü soğuk soğuk terlemek istemiyorum o strese girmeye gerek yok :)
ALİCEM
18 Mart 2021, 23:20
125ccde bana göre benim motor hariç(artık trde 0ı yok yoksa önerirdim sorunsuz sağlam) 2 güzel motor var birisi duke 125 diğeri de wr125. Wr125 neden almadım bilmiyorum galiba 0 istediğimdendi.
Anladığım kadarıyla modifikasyon işlerine biraz "yaptım oldu" şeklinde bakıyorsun. Regal'de usta 250 cc komple bloğu radyatörüyle, vites kutusuyla birlikte olduğu gibi alıp 125 kasaya takacaksa olur (çalışır, yürür) elbet ama o kasa o yükü ve gücü taşır mı ? Ustalar ve büyük çoğunluk genelde olayın sadece montaj kısmına takılıyorlar ama o motorun yolda giderken ortadan çatlayıp çatlamayacağını kimse bilemez. Ayrıca ağırlık ve güç artışına frenleri, hatta zinciri bile yetersiz kalabilir. Konu riskli yani...
RX1 için de aynı durum söz konusu. Piston büyütmek lego gibi, bilgisayarın faresini değiştirir gibi "onu sök, al büyüğünü tak, bir yerlere çarpmıyorsa oldu bitti" şeklinde bir iş değildir. RX1 bildiğim kadarıyla titreşim sorunu olmayan bir model, bir de enjeksiyonu var. Piston büyüdükten sonra motorun bütün iç dinamiği değişecek. Değişmemesi için aynı ağırlıkta ve ağırlık merkezi aynı noktada bir piston takmak gerekir. Firmanın hazır kiti falan varsa olur, yoksa maceradan başka bir şey değildir. Modifikasyon sonrasında motor zangır zangır titrese veya fazla ısınsa kimse bir şey yapamaz. Ayrıca sonrasında enjeksiyon nasıl çalışacak, çalışacak mı belli değil. Tekleme yapsa veya çalışmasa onu da kimse çözemez. Bunları yapan kişiler zaten hali hazırda çok titreşimli, güçsüz, "köylü" diye tabir edilen karbüratörlü motorlara yapıyorlar. O motorlar bu işlere daha müsaitler. Bir de şu var ki RX1'de bu işlere girersen o motoru bir daha satamazsın, elinde kalır. Bunu da göz ardı etme derim.
ChuckBerry
19 Mart 2021, 08:59
Küçük dağları ben yarattım havaları seziyorum. Çok bilgili olduğunuzdan dolayı tercih sizin. Her öneriye bir cevabınız olmuş gelen cevaplar sizi tatmin etmeyecek bildiğinizi yapın en iyisi.
Hüsamettinn
21 Mart 2021, 16:14
Küçük dağları ben yarattım havaları seziyorum. Çok bilgili olduğunuzdan dolayı tercih sizin. Her öneriye bir cevabınız olmuş gelen cevaplar sizi tatmin etmeyecek bildiğinizi yapın en iyisi.
Hocam o şekil demeyelimde kafamda rx 1 var onun desteklenmesini istiyorum diyelim. O yüzden cevaplıyorum bide etkileşimde olmayı seviyorum insanlarla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------
Anladığım kadarıyla modifikasyon işlerine biraz "yaptım oldu" şeklinde bakıyorsun. Regal'de usta 250 cc komple bloğu radyatörüyle, vites kutusuyla birlikte olduğu gibi alıp 125 kasaya takacaksa olur (çalışır, yürür) elbet ama o kasa o yükü ve gücü taşır mı ? Ustalar ve büyük çoğunluk genelde olayın sadece montaj kısmına takılıyorlar ama o motorun yolda giderken ortadan çatlayıp çatlamayacağını kimse bilemez. Ayrıca ağırlık ve güç artışına frenleri, hatta zinciri bile yetersiz kalabilir. Konu riskli yani...
RX1 için de aynı durum söz konusu. Piston büyütmek lego gibi, bilgisayarın faresini değiştirir gibi "onu sök, al büyüğünü tak, bir yerlere çarpmıyorsa oldu bitti" şeklinde bir iş değildir. RX1 bildiğim kadarıyla titreşim sorunu olmayan bir model, bir de enjeksiyonu var. Piston büyüdükten sonra motorun bütün iç dinamiği değişecek. Değişmemesi için aynı ağırlıkta ve ağırlık merkezi aynı noktada bir piston takmak gerekir. Firmanın hazır kiti falan varsa olur, yoksa maceradan başka bir şey değildir. Modifikasyon sonrasında motor zangır zangır titrese veya fazla ısınsa kimse bir şey yapamaz. Ayrıca sonrasında enjeksiyon nasıl çalışacak, çalışacak mı belli değil. Tekleme yapsa veya çalışmasa onu da kimse çözemez. Bunları yapan kişiler zaten hali hazırda çok titreşimli, güçsüz, "köylü" diye tabir edilen karbüratörlü motorlara yapıyorlar. O motorlar bu işlere daha müsaitler. Bir de şu var ki RX1'de bu işlere girersen o motoru bir daha satamazsın, elinde kalır. Bunu da göz ardı etme derim.
Şey olarak düşünüyorum a motorunun bloğunu b ye koyarsak motorlar hemen hemen aynı hatta direk aynı sadece kafesi daha geniş 250 liğin sonra ful tesisat değişse frenler kaliper balata vb 250 like uygun ile değişse dişli zincir 250 liğe uygun atılsa bi sorun olacağını düşünmüyorum. Ağırlık desen maks 10 kg farkedecek başkada birşey farketmeyecek adamlar 250 liğiğ ehliyet bakımından uyumlu olsun diye 125 diye çıkarttıklarını düşünüyorum.
Örnek verecek olursak cg 100 ile cg 200 şaseler aynı sadece cc fark etmiş aynsıı olacak bi nevi.
Rx e gelirsek örnek görmüştüm cc yükseltme ile ilgili fakat enjeksiyon tam uyum sağlamayabilir karbürator kadar modafiyeye açık değil ve dediğiniz gibi satarken insanı düşündürür hele bide forumlara sorarsa 40 yıl elde kalır motor :)
Titremede yapar
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO