PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj stop etme sorunu



ersinkecis
04 Ocak 2021, 07:56
https://www.youtube.com/watch?v=JUBxbYCMeMU

Bajaj v15 motorumun seri şekilde stop ettiği 1-2 dk lık video kesiti attım üstteki linkte mevcut.

sorun ne olabilir?? akü sıfır. daha alalı 1 ay oldu olmadı.

not: evde aküyü söküp multimetre ile ölçtüm 12.54 volt gösteriyor (ama tabi bu boştaki voltajı. yükteki durumunu bilmiyorum)

BloodyBaron
04 Ocak 2021, 08:49
Çalışan motorda akünün çok bir işlevi olmuyor. Yani biz eski motorda aküsüz kullanıyorduk.

Benzin borularını, depoyu, bujiyi ve ateşleme yapıyor mu diye kontrol edebilirsiniz.
https://youtu.be/_4D30ikMPTI

IRau
04 Ocak 2021, 09:10
2011 model kawasaki ninja 250r da böyle bi sorun vardı

çözümü motorun denge sensörüydü

denge sensörü sallanınca motorun kaza yaptığını sanıp motoru kapatıyodu

belki senin motordada böyle bi sorun vardır

ersinkecis
04 Ocak 2021, 14:07
Çalışan motorda akünün çok bir işlevi olmuyor. Yani biz eski motorda aküsüz kullanıyorduk.

Benzin borularını, depoyu, bujiyi ve ateşleme yapıyor mu diye kontrol edebilirsiniz.
https://youtu.be/_4D30ikMPTI

arkadaş güzel anlatmış. deneyeceğim hepsini. teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------


2011 model kawasaki ninja 250r da böyle bi sorun vardı

çözümü motorun denge sensörüydü

denge sensörü sallanınca motorun kaza yaptığını sanıp motoru kapatıyodu

belki senin motordada böyle bi sorun vardır

çok ilginç. benim böyle bir şeyin varlığından bile haberim yok.
onun da yerini araştırıp bir kontrol edeyim. teşekkürler.

fatalrider
04 Ocak 2021, 14:31
boş vites, debriyaj, ayaklık sensörlerini kontrol edin bir hocam, bunlardan sonra sırası ile; buji, ateşleme bobini, konjektör, ve en sonda da statöre bakın.
konjektör sağlamlığı için motor çalışırken akü üzerinde 14.4v civarı bir değer almanız lazım +-1v olabilir .
buji üzeri çatlak ve buji kablosu deformesi olabilir, buji kablosu yerinden çıkmış, tam temas etmiyor veya korozyana uğramış olabilir.
statörden gelen ve konjektöre giden kabloların bağlantı jaklarında oksitleme olabilir.
bir çok şey bu arızaya sebebiyet verebillir aklıma gelenler bunlar.

ersinkecis
05 Ocak 2021, 21:03
boş vites, debriyaj, ayaklık sensörlerini kontrol edin bir hocam, bunlardan sonra sırası ile; buji, ateşleme bobini, konjektör, ve en sonda da statöre bakın.
konjektör sağlamlığı için motor çalışırken akü üzerinde 14.4v civarı bir değer almanız lazım +-1v olabilir .
buji üzeri çatlak ve buji kablosu deformesi olabilir, buji kablosu yerinden çıkmış, tam temas etmiyor veya korozyana uğramış olabilir.
statörden gelen ve konjektöre giden kabloların bağlantı jaklarında oksitleme olabilir.
bir çok şey bu arızaya sebebiyet verebillir aklıma gelenler bunlar.

çok mantıklı. 12v 7a akü şarjının 14.4v 0.7a ile (+%20 ve -%90) yapıldığını biliyorum ama aküye 14.4v geliyor mu diye ölçmek gerçekten hiç aklıma gelmemişti. bu da tecrübe olsa gerek. :) ilave olarak yazdıklarınızı da not ettim hocam. teşekkürler. haftasonu hepsini sırayla deneyeceğım inş. sonucu da (bulup halledersem sebebi de) yine burada paylaşırım.

adem80
06 Ocak 2021, 03:11
Benim kayınconun kontak kabloları oksitlenmiş, bazı çalışıyor bazı hiç çalışmıyorddu, bazen calışıp yolda stop ediyordu, bajaj oda, konu açmıştım zaten, aklınızda bulunsun

Mikuni
08 Ocak 2021, 23:51
Bajajların hepsinde de ortak bir hastalık var. Benzin depo kapağından hava alamamasından dolayı stop ederler.

ersinkecis
24 Şubat 2021, 15:16
çok mantıklı. 12v 7a akü şarjının 14.4v 0.7a ile (+%20 ve -%90) yapıldığını biliyorum ama aküye 14.4v geliyor mu diye ölçmek gerçekten hiç aklıma gelmemişti. bu da tecrübe olsa gerek. :) ilave olarak yazdıklarınızı da not ettim hocam. teşekkürler. haftasonu hepsini sırayla deneyeceğım inş. sonucu da (bulup halledersem sebebi de) yine burada paylaşırım.

ben sorunu "kökten" çözdüm arkadaşlar. :D
motoru 12000 e + 4 aylık bell kaskı da 850 TL ye toplam 12850 TL ye sattım.
yerine 27000 e 2021 model sıfır CF Moto 250 NK-A ve yine motora uygun renkte bell marka yeni kask satın aldım. :)
sizlere kolay gelsin. bajaj kötü marka değil. v15'te benim hatam oldu. yağ damlatan stator keçesini kendim değiştirdim
ondan sonra cacıkladı. sonra düzelttik. ama motordan soğudum artık. sorunsuz vaziyetteyken sattım. hayırlısı bakalım.
250NK dan sonra aklımdaki motor Dominar 400 UG. ilerdeki yıllarda, hayatta olursak ve kısmet olur da onu alabilirsem
tekrar bajaj forumlarında görüşürüz. :)

Ozan arıcı
24 Şubat 2021, 21:10
ben sorunu "kökten" çözdüm arkadaşlar. :D
motoru 12000 e + 4 aylık bell kaskı da 850 TL ye toplam 12850 TL ye sattım.
yerine 27000 e 2021 model sıfır CF Moto 250 NK-A ve yine motora uygun renkte bell marka yeni kask satın aldım. :)
sizlere kolay gelsin. bajaj kötü marka değil. v15'te benim hatam oldu. yağ damlatan stator keçesini kendim değiştirdim
ondan sonra cacıkladı. sonra düzelttik. ama motordan soğudum artık. sorunsuz vaziyetteyken sattım. hayırlısı bakalım.
250NK dan sonra aklımdaki motor Dominar 400 UG. ilerdeki yıllarda, hayatta olursak ve kısmet olur da onu alabilirsem
tekrar bajaj forumlarında görüşürüz. :)

Bajaj kullananlar alınmasın yazdıklarıma. Sonuçta herkes bütçesine göre en iyi motora binmeye çalışıyor. Bu konuda da Bajaj F/P olarak iyi konumda ama Bajaj demek dertsiz başına dert açmak demek. Japondan Bajaj modellerine geçmeyi düşünenler düşünmesin bile. Motorlarda ne fren ne süspansiyon var. Motorlar takoz gibi ve çok sorunlu. Son modellerde durum nedir bilmiyorum. Siz yine kurtulmuşsunuz geçmiş olsun. Yeni mtorunuzla kazasız belasız sürüşler. :)