Orijinalini görmek için tıklayınız : SYM GTS250 - Yağsız kalma sonucu rahmetli...
cemdogu
15 Ekim 2020, 20:05
Merhaba dostlar.
GTS250 ile henüz 2 ayı doldurmamışken, can sıkıcı ve son derece cahilce bir hadise yaşadım.
Motosikletim yağsız kaldığı için yolda kaldı. Henüz açıp bakmadık, fakat ilk götürdüğüm motorcu, neredeyse bütün motoru içeren bir parça listesi verdi bana. Krank, silindir, piston, contalar gibi gibi.
Fakat bunların hiçbirini motoru tam sökerek yapmadı. Bana söylediği motosikletin pistonunun ölü noktada durduğu, sentenin yerinde olduğu. Bu kadar. Akabinde "krank kesin çizilmiştir, piston gitmiştir, kol gitmiştir, bunlar gittiyse silindir de çizilmiştir" gibi cümleler kurdu. Tabii ki benim moraller çöktü gitti. Tam bir referans alacağım motosiklet tamircisine gidene kadar, elletmemeye karar verdim.
Yarın Ankara Ostim'deki Murat Usta'ya gidecek motorum çekici ile. Fakat öncesinde istişare etmek, hem de motosikletin motoru açıldığında sizlerle paylaşabilmek adına, bu başlığı açmayı faydalı buldum.
Motosikletin yağını geçen hafta kontrol etmiştim. Sesinde bir anormallik yoktu, düzgün gidiyordu. Duman atma, hararet gibi sorunları yoktu. Yolda kaldığında dahi hararet göstergesi 2 diş gösteriyordu. 80-90km hızlarla seyrediyordum. Karter tapasını açınca çıkan yağ çok azdı.
Sizce ne olmuş olabilir?
Bulut_Motor
15 Ekim 2020, 20:58
Geçmiş olsun diyelim.
Motor sıfır mı almıştır.
Motor yağ ikaz lambası hiç mi yanmadı?
Ustan haklı eğer motor yağsız çalıştıysa az bile söylemişler. Şansına belki ama belki daha düşük masrafla kurtulursun. Kocaman bir belki.
Bazı şeyleri anlamak için illa ki motoru sökmeye gerek yoktur.
Ne olmuş olabileceğini sana sormak lazım. hiç mi motorunu kontrol etmedin. Yağını suyunu. Durduk yere birden (fabrika parça üretim hatası olmadığı sürece) böyle bir arıza kolay kolay çıkmaz.
Samet Ağır
15 Ekim 2020, 21:58
Konu ile alakalı olmasa da cenk adında kardeşin var mı?
Trcitroen de cem-cenk doğu kardeşler vardı. O sandım da biraz..
Gelelim konuya.. Motor yolda nasıl kaldı?
Kilitlenip taaakk diye mi durdu? Yoksa ses artarak vuruntuyla mı durdu?
Yoksa kompresör eksikliğimi? Şu anda motoru yani krankı döndürebiliyor musun?
Kısa sürelş hararet sorunu olabilir,soğuyunca az hasarla kurtarmış olabilirsin. Çıkan yağın azlığı ne kadar dı? 2 litre alan motorda bir litre çıkan yağ kiliteyecek kadar az değildir..
Acele etme,mutlaka bşr tavsiye yada öneri gelecektir. Naaıl yolda kaldıpını bilmediğimden Ufakda olsa belki başka bir arıza sebebi ile yolda kalmışsındır denk gelmiştir diye düşünüyorum. Neler gördük şu hayatta. Neden olmasın?
Sym GTS250 motor arızası vermesi için yağsız kalmasına gerek yok. Büyük ihtimalle yüksek km. bir motordur. Hangi ellerden geçti Allah bilir. Hor kullanılıp 25 bin km.de motor yapılan xmax250 gördüm tamircide.
cemdogu
16 Ekim 2020, 20:32
Geçmiş olsun diyelim.
Motor sıfır mı almıştır.
Motor yağ ikaz lambası hiç mi yanmadı?
Ustan haklı eğer motor yağsız çalıştıysa az bile söylemişler. Şansına belki ama belki daha düşük masrafla kurtulursun. Kocaman bir belki.
Bazı şeyleri anlamak için illa ki motoru sökmeye gerek yoktur.
Ne olmuş olabileceğini sana sormak lazım. hiç mi motorunu kontrol etmedin. Yağını suyunu. Durduk yere birden (fabrika parça üretim hatası olmadığı sürece) böyle bir arıza kolay kolay çıkmaz.
Motosikletim 2006 model ve 55.000 kilometrede. Olaydan 1 hafta önce yağ seviyesi yerindeydi. Suyu da keza öyle. Olay anında da hararet 2. çizgisindeydi.
Konu ile alakalı olmasa da cenk adında kardeşin var mı?
Trcitroen de cem-cenk doğu kardeşler vardı. O sandım da biraz..
Gelelim konuya.. Motor yolda nasıl kaldı?
Kilitlenip taaakk diye mi durdu? Yoksa ses artarak vuruntuyla mı durdu?
Yoksa kompresör eksikliğimi? Şu anda motoru yani krankı döndürebiliyor musun?
Kısa sürelş hararet sorunu olabilir,soğuyunca az hasarla kurtarmış olabilirsin. Çıkan yağın azlığı ne kadar dı? 2 litre alan motorda bir litre çıkan yağ kiliteyecek kadar az değildir..
Acele etme,mutlaka bşr tavsiye yada öneri gelecektir. Naaıl yolda kaldıpını bilmediğimden Ufakda olsa belki başka bir arıza sebebi ile yolda kalmışsındır denk gelmiştir diye düşünüyorum. Neler gördük şu hayatta. Neden olmasın?
Samet Abi, evet benim. Çok memnun oldum tekrar bir forumda bir araya geldiğimiz için.
Motosiklet marş alabiliyor, kilitlenen bir durum yoktu. Bir anda yavaşlamaya başladı, sonra da stop etti. Fakat marşa basıp motoru döndürebiliyordum. Çıkan motor yağı yarım litreyi geçmezdi.
Bugün Murat Usta'ya emanet ettim motosikletimi. Bakalım neler çıkacak içinden. C2'ye motor yaptırmadık, SYM 2. ayında sıfır motora kavuşacak :)
Sym GTS250 motor arızası vermesi için yağsız kalmasına gerek yok. Büyük ihtimalle yüksek km. bir motordur. Hangi ellerden geçti Allah bilir. Hor kullanılıp 25 bin km.de motor yapılan xmax250 gördüm tamircide.
55.000 kilometrede. 3. sahibinden aldım. Malesef böyle şeyler başa gelebiliyor haklısınız.
Samet Ağır
16 Ekim 2020, 21:03
Motosikletim 2006 model ve 55.000 kilometrede. Olaydan 1 hafta önce yağ seviyesi yerindeydi. Suyu da keza öyle. Olay anında da hararet 2. çizgisindeydi.
Samet Abi, evet benim. Çok memnun oldum tekrar bir forumda bir araya geldiğimiz için.
Motosiklet marş alabiliyor, kilitlenen bir durum yoktu. Bir anda yavaşlamaya başladı, sonra da stop etti. Fakat marşa basıp motoru döndürebiliyordum. Çıkan motor yağı yarım litreyi geçmezdi.
Bugün Murat Usta'ya emanet ettim motosikletimi. Bakalım neler çıkacak içinden. C2'ye motor yaptırmadık, SYM 2. ayında sıfır motora kavuşacak :)
55.000 kilometrede. 3. sahibinden aldım. Malesef böyle şeyler başa gelebiliyor haklısınız.
Benim içinde iyi oldu bu Cem.
Bende sevindim karşılaştığımıza.
Motorda kompresör var mıydı peki? Bir sürü sebebi var bunun için işte.. İnşallah ustan helal süt emmiş biridir..
cemdogu
16 Ekim 2020, 23:19
Çekişi gayet yerindeydi, tek marş çalışırdı rahmetli. Giderken ani bir ses ya da takırtı tukurtu gelmedi. Sadece çekişi gitti. Sağa çektiğimde ise stop etti. Ne bir duman, ne bir koku. Benim tahminim silindir, piston gitti. Ama bakalım açmışken neler çıkacak neler :)
SuleymanE
17 Ekim 2020, 11:20
Geçmiş olsun hocam, inşallah büyük masraf çıkmaz. Ancak motor komple açılıp hangi parçada ne hasar var bakmadan sorun tam bilinemez, inşallah ustanız dürüst birisidir.
Bazı ustalar yatak sarmış motor görünce ellerini sıvazlayıp "oh oh süper, bizim çocuğun okul taksidi çıktı" diyor içinden :) Allah ne verdiyse ekliyorlar fiyata. İnşallah sizin gittiğiniz usta insaflı birisidir.
Yeniden geçmiş olsun.
Samet Ağır
17 Ekim 2020, 12:13
Çekişi gayet yerindeydi, tek marş çalışırdı rahmetli. Giderken ani bir ses ya da takırtı tukurtu gelmedi. Sadece çekişi gitti. Sağa çektiğimde ise stop etti. Ne bir duman, ne bir koku. Benim tahminim silindir, piston gitti. Ama bakalım açmışken neler çıkacak neler :)
Silindir piston öyle bir kaç dakikada ölmez.
Belki elektrik elektronik bir arıza çıkmış olabilir.
Buji bile arıza yapmış olabilir. Keşke pipoyu söküp ateşlemeye bir baksaydın. Buralarda olsaydın bakardık ama.. Benim hanımköydesin,gelmem oraya:queen:
cemdogu
17 Ekim 2020, 13:03
Geçmiş olsun hocam, inşallah büyük masraf çıkmaz. Ancak motor komple açılıp hangi parçada ne hasar var bakmadan sorun tam bilinemez, inşallah ustanız dürüst birisidir.
Bazı ustalar yatak sarmış motor görünce ellerini sıvazlayıp "oh oh süper, bizim çocuğun okul taksidi çıktı" diyor içinden :) Allah ne verdiyse ekliyorlar fiyata. İnşallah sizin gittiğiniz usta insaflı birisidir.
Yeniden geçmiş olsun.
Teşekkür ederim. Ustam Murat Usta. Yerine gittim, gayet güzel bir mekan. Durumu anlattım. Referans ile gittiğim için sorun olacağını sanmıyorum. Ben motosikletin tek bir ustası olmasını istediğimi de söyledim, sağda solda gezmek istemediğimi, şu işi layıkıyla çözerse ve beni kazıklamazsa eğer hep ona gideceğimi biliyor. Samet Abi de bilir, biz Citroen'ciler ustamıza son derece sadık insanlarız :))
Silindir piston öyle bir kaç dakikada ölmez.
Belki elektrik elektronik bir arıza çıkmış olabilir.
Buji bile arıza yapmış olabilir. Keşke pipoyu söküp ateşlemeye bir baksaydın. Buralarda olsaydın bakardık ama.. Benim hanımköydesin,gelmem oraya:queen:
Baktık abi. Çin malı bi buji takmış eski sahibi. Ben NGK taktım denedim, ateşleme var. Karbüratöre yakıt da geliyor. Ama egzoza elimi dayayıp gaz verdiğimde sıfır basınç.
Bakalım acı tablo ne çıkacak :)
Samet Ağır
17 Ekim 2020, 15:49
Egzozda basıncı öyle göremezsin.
Yine de inşallah en kısa ve basit yoluyla çözülür.
Buraya olanları yazmayı unutma..
fireblade e
17 Ekim 2020, 19:01
Egzantirik zoncirinde sorun olmuş ve motor sibop yakalamış olabilir.Kompreasyon yok demenden yola çıkarak söylüyorum tabii motor sökülünce ne olduğu görülur.
YasinC
18 Ekim 2020, 14:27
SYM bazı modellerinde seramik kaplama kullanıyor. Eğer bu modelinde seramik kaplama kullandıysa öyle yağsızlık ile vs kolay kolay kitlemez. 55.000 km zaten hiç bir şey.
cemdogu
28 Ekim 2020, 20:51
Herkese tekrar selamlar. Motor bölündü ve parça tespiti yapıldı. Acı tablo da meydana çıktı.
Eksantrik zinciri, sabit ve oynar olmak üzere zincirin kaydığı 2 adet eksantrik zinciri kızağı, silindir, piston ve segman seti, silindir alt contası, 2 adet emme sübabı, 2 adet egzoz sübabı, sübap kapak contası, karter contası (motor blok contası olarak geçiyor), NGK CR8E Buji şeklinde bir listemiz oluştu. Neyse ki krank ve kranka takılı kolun sağlam olduğu tespit edildi. Şu anda tek eksiğimiz sübapların yağ keçeleri. Onların da orjinalleri bulunmadığı için, üst kapağı yapacak olan usta, uygun olan yan sanayii contalar kullanacak. Mecburen.
Ayrıca ben, iyi durumda olsalar da, kendi bakım düzenimi oluşturabilmek adına hava filtresini, yağını, ön fren balatalarını, arka fren diskini ve balatalarını sipariş ettim.
Toplamda parçalara 3000 TL harcayarak motosikletin kritik bütün parçalarını değiştirmiş oldum. Motosikleti uygun fiyata almanın cezasını çektim sanıyorum. Henüz ustamızın işçiliğini ödemedim, o da ortalama 1000 TL civarında ücret isteyecektir bu işlemler için. Kabaca bu macera bana 4000 TL'ye, birkaç sivilceye, sayısız parçacıyı araya araya sinir harbine maloldu.
İyi bir ders oldu bana da. Benim gibi yeni başlayan arkadaşlara da örnek olur umarım. Motosikletin yağını kontrol etmeyi ihmal etmezler umarım.
Samet Ağır
28 Ekim 2020, 21:29
Bununla geçmiş olsun kardeşim...
Aslına bakarsan beterin beteri var yine de ucuz kurtulmuşsun denebilir.
Allah başka dert verip derman aratmasın kardeşim...
tommygun
28 Ekim 2020, 21:31
Hiç üzülmeyin, sizin için biraz masraflı oldu ama en nihayetinde motorunuzla sorunsuz ve tertemiz yapacağınız yolların size vereceği keyifle o masrafı unutup düşünmeyeceksiniz.
cemdogu
28 Ekim 2020, 22:17
Bununla geçmiş olsun kardeşim...
Aslına bakarsan beterin beteri var yine de ucuz kurtulmuşsun denebilir.
Allah başka dert verip derman aratmasın kardeşim...
Teşekkürler Samet Abi. Krank olsaydı, ikinci seçeneğe muhtaç olacaktık. Fiyatı da aldığım bütün bu parçalar kadar olacaktı vallahi.
Hiç üzülmeyin, sizin için biraz masraflı oldu ama en nihayetinde motorunuzla sorunsuz ve tertemiz yapacağınız yolların size vereceği keyifle o masrafı unutup düşünmeyeceksiniz.
Teşekkür ederim. Şahsen motoru sağ salim şekilde ustadan çıkartıp eve dönerken bahsettiğiniz duyguyu yaşayacağım. En azından uzun yıllar binebileceğim, bakım programına tam hakim olduğum, içini bildiğim bir motosikletim olacak artık. Tek temennim bu.
greyhorse
30 Ekim 2020, 10:25
Herkese tekrar selamlar. Motor bölündü ve parça tespiti yapıldı. Acı tablo da meydana çıktı.
Eksantrik zinciri, sabit ve oynar olmak üzere zincirin kaydığı 2 adet eksantrik zinciri kızağı, silindir, piston ve segman seti, silindir alt contası, 2 adet emme sübabı, 2 adet egzoz sübabı, sübap kapak contası, karter contası (motor blok contası olarak geçiyor), NGK CR8E Buji şeklinde bir listemiz oluştu. Neyse ki krank ve kranka takılı kolun sağlam olduğu tespit edildi. Şu anda tek eksiğimiz sübapların yağ keçeleri. Onların da orjinalleri bulunmadığı için, üst kapağı yapacak olan usta, uygun olan yan sanayii contalar kullanacak. Mecburen.
Ayrıca ben, iyi durumda olsalar da, kendi bakım düzenimi oluşturabilmek adına hava filtresini, yağını, ön fren balatalarını, arka fren diskini ve balatalarını sipariş ettim.
Toplamda parçalara 3000 TL harcayarak motosikletin kritik bütün parçalarını değiştirmiş oldum. Motosikleti uygun fiyata almanın cezasını çektim sanıyorum. Henüz ustamızın işçiliğini ödemedim, o da ortalama 1000 TL civarında ücret isteyecektir bu işlemler için. Kabaca bu macera bana 4000 TL'ye, birkaç sivilceye, sayısız parçacıyı araya araya sinir harbine maloldu.
İyi bir ders oldu bana da. Benim gibi yeni başlayan arkadaşlara da örnek olur umarım. Motosikletin yağını kontrol etmeyi ihmal etmezler umarım.
Ustanın değiştirmeye karar verdiği parçaların hasar aldığını varsayarak şöyle bir sorun var,o kadar parça değişimi arasında krank(Biyel)kolu değişmeliydi.Motor sıfırlanmış olurdu.Parçanın kontrolünü tezgahta yaptılar mı?Motorun çok devir çevirmediğinden belki kol çıkarma ihtimali düşük fakat ses gelmeye başladığında ekstra bir maliyet olur.
yağ değişimlerinde bronz,nikel,bakır tozu görmeye başlarsanız vakit kaybetmeyin.
cemdogu
01 Kasım 2020, 01:25
Selamlar
Bugün bahsettiğiniz durumu kontrol ettik birlikte. Kranka takılı olan, pistona giden kol gayet iyi durumdaydı. Netekim kolun takılı olduğu pistona acıdım, her tarafı çizilmiş ve epey yamulmuş, özellikle yan duvarları. SYM kullanan bir başka arkadaştan bu ustayı tavsiye aldığım için, içim rahat. Bugün bütün parçaları teslim ettim. Umarım önümüzdeki hafta sonu motorumu alacağım.
greyhorse
01 Kasım 2020, 10:55
Selamlar
Bugün bahsettiğiniz durumu kontrol ettik birlikte. Kranka takılı olan, pistona giden kol gayet iyi durumdaydı. Netekim kolun takılı olduğu pistona acıdım, her tarafı çizilmiş ve epey yamulmuş, özellikle yan duvarları. SYM kullanan bir başka arkadaştan bu ustayı tavsiye aldığım için, içim rahat. Bugün bütün parçaları teslim ettim. Umarım önümüzdeki hafta sonu motorumu alacağım.
görsel muayenin dışında komparatör ve sentil çakısı ile kontrol edildiyse sorun olmaz.ölçüm cihazı kullanmayanlar kolu ucundan tutar üstten vurur ve boşluk olup olmadığını öyle kontrol ederler :)
https://i.ibb.co/17r80ms/Ekran-g-r-nt-s-2020-11-01-104951.jpg
cemdogu
01 Kasım 2020, 14:22
görsel muayenin dışında komparatör ve sentil çakısı ile kontrol edildiyse sorun olmaz.ölçüm cihazı kullanmayanlar kolu ucundan tutar üstten vurur ve boşluk olup olmadığını öyle kontrol ederler :)
https://i.ibb.co/17r80ms/Ekran-g-r-nt-s-2020-11-01-104951.jpg
Sentil çakısı ile kontrol edip iyi olduğunu iletti sağolsun usta. İkinci dediğinizi ben yaptım :) Kol hala kranka takılıyken herhangi bir boşluk yoktu. Ayrıca ustam o kısımda herhangi bir temizlik henüz yapmadığını söyledi, ben de göz ile muayenede herhangi bir çizik, pütür ya da artık parça göremedim. Motosiklette nasıl oluyor bilmiyorum ama, otomobilde yatak sardığında genelde krank üzerine parçalar dökülür, o parçalar krankı da bozar, ayrıa krank kasnağı denen parçayı da eritir bu durum. Motosiklette de yamulma oluyor sanırım, kranka takılı olan kol yamuluyor ve neticesinde yamulan kolun hareketiyle krank ya çiziliyor ya da balansı bozuluyor. Baktığımda kranka takılı kolun gıcır gıcır olduğunu gördüm. Ustama özellikle bu parça da bulunuyor, alayım dememe rağmen piston kolunu aldırmadı mesela bana. Teknik detaylara pek hakim değilim motosiklet için, fakat otomobil hususunda yeterli bilgim vardır. Ustam da bunu bildiği, motosiklete uzun süre binmek istediğimi bildiği için, sakin sakin anlatıyor herşeyi sağolsun.
Size de teşekkür ederim teknik kısımlarla beni aydınlattığınız için :)
AzÇok
01 Kasım 2020, 14:24
Geçmiş olsun. İyi bir revizyon yapılırsa en az 55 bin daha binersin.
Samet Ağır
01 Kasım 2020, 19:48
Sentil çakısı ile kontrol edip iyi olduğunu iletti sağolsun usta. İkinci dediğinizi ben yaptım :) Kol hala kranka takılıyken herhangi bir boşluk yoktu. Ayrıca ustam o kısımda herhangi bir temizlik henüz yapmadığını söyledi, ben de göz ile muayenede herhangi bir çizik, pütür ya da artık parça göremedim. Motosiklette nasıl oluyor bilmiyorum ama, otomobilde yatak sardığında genelde krank üzerine parçalar dökülür, o parçalar krankı da bozar, ayrıa krank kasnağı denen parçayı da eritir bu durum. Motosiklette de yamulma oluyor sanırım, kranka takılı olan kol yamuluyor ve neticesinde yamulan kolun hareketiyle krank ya çiziliyor ya da balansı bozuluyor. Baktığımda kranka takılı kolun gıcır gıcır olduğunu gördüm. Ustama özellikle bu parça da bulunuyor, alayım dememe rağmen piston kolunu aldırmadı mesela bana. Teknik detaylara pek hakim değilim motosiklet için, fakat otomobil hususunda yeterli bilgim vardır. Ustam da bunu bildiği, motosiklete uzun süre binmek istediğimi bildiği için, sakin sakin anlatıyor herşeyi sağolsun.
Size de teşekkür ederim teknik kısımlarla beni aydınlattığınız için :)
Cem motosikletlerin bazılarında yatak değil iğne (yada masura diyende oluyor) rulman gördüm zamanında...
Kolay kolay sarmaz bozulmaz onlar.. Eğer bu sistemdeyse bişey olmaması muhtemel zaten.
Kol boşluğuda sağa sola değil dikine bakılır,hatta kelime ile tarif edemem ama sağa sola kastırma ile kontrol edilir.
Ustan sorun yok dediyse yoktur anlatmamdan iyi biri olduğunu anlıyorum.
İnazuma
01 Kasım 2020, 22:28
Ostim'de ki murat usta dediğiniz şahıs Duran motosiklet ise bi kaç arkadaşım şikayetçi ustalığından. Benim hiç işim düşmedi bu güne kadar kendi fikrim yok hakkında.
cemdogu
03 Kasım 2020, 21:49
Cem motosikletlerin bazılarında yatak değil iğne (yada masura diyende oluyor) rulman gördüm zamanında...
Kolay kolay sarmaz bozulmaz onlar.. Eğer bu sistemdeyse bişey olmaması muhtemel zaten.
Kol boşluğuda sağa sola değil dikine bakılır,hatta kelime ile tarif edemem ama sağa sola kastırma ile kontrol edilir.
Ustan sorun yok dediyse yoktur anlatmamdan iyi biri olduğunu anlıyorum.
Ben de baktım abi ne dikine ne yatay bir boşluğu yok. Sağolsun ustam da iyi diyor. Bakalım neler olacak :)
Ostim'de ki murat usta dediğiniz şahıs Duran motosiklet ise bi kaç arkadaşım şikayetçi ustalığından. Benim hiç işim düşmedi bu güne kadar kendi fikrim yok hakkında.
Merhaba. Geç teslim ediyor, işçilik fiyatı bana biraz yüksek geldi, ayrıca kendi verdiği parça fiytlarından 2000 TL ucuza aldım parçaları. Fakat ustalığı noktasında motoru topladıktan sonra birşey söyleyebileceğim. Şimdilik ilk izlenimim ve mekanındaki motosikletleri incelediğim için, sorun yok diyebilirim.
Geçmiş olsun. İyi bir revizyon yapılırsa en az 55 bin daha binersin.
Merhaba. Benim de umudum o yönde :)
cemdogu
15 Kasım 2020, 09:20
Motosikleti dün sabah saatlerinde teslim aldım.
İlk izlenim olumlu. Motor oldukça sakin ve vuruntusuz bir şekilde çalışıyor. Plakamın titreşimi haricinde hiçbir anormal ses duymadım. Tek bir dezavantaj var, o da orjinal subap contalarını bulamamamızdan kaynaklanıyor. Motosiklet çalışıp, motor ısındığında en ufak sorun yok. Fakat kapatıp bekletildiğinde, subap contalarının etrafından sızıntı yaptığı için piston üzerine yağ damlatıyor. Bu da ilk çalıştırmada duman atmasına sebep oluyor. Düzenli olarak yağ kontrolünü gerçekleştirmem, eksildikçe eklemem gerekecek.
Murat Usta'nın işçiliğini beğendim. Fakat maliyetli bir onarım oldu. İş süresi uzun, fakat bir sorunum olduğu zaman tekrar arayacağım, tekrar gideceğim bir motor ustasıyla tanışmış oldum. Motosikletten çıkan contaları dahi geri teslim etmişler. Kurum bağlayan bütün parçaları da görmüş oldum böylece, eğlenceliydi. Karbüratör ayarlarım tam yapılmış, öyle ki revizyondan önce ilk marşta çok ciddi gaz vermem gerekirken, şimdi çok az gaz açarak çalıştırıyorum ve tekrar stop etmiyor. Ön fren kaliperlerinde, pistonlardan biri sıkışmış, Murat Usta sağolsun onu da açmış. Devir göstergemin şase kablosu zayıflamıştı, bu yüzden devir saati bazen anormal devirler gösteriyordu. Onu yenilemişler. Gülümseyerek döndüm evime.
Fren balata ve diskleri yeni değiştiği için, ilk bir kaç dakika kabus gibiydi benim için. Boş bir arazide fren rodajı yapmak durumunda kaldım. Ancak bu rodajdan sonra, iyi ki bu masrafı da etmişim dedim. Özellikle fren hidroliğinin değişmesiyle manetler pamuk gibi olmuş, hassaslaşmış. Önceden dibine kadar sıkmam gerekiyordu ve kolu sıktığımı hissetmiyordum. Şimdi frenlerden karşı tepki alıyorum ve frenlerin tuttuğunu hissedebiliyorum.
Özetle, bu macerayı da sağ sağlim atlatmış gibiyim. Taiwan'dan gelecek subap contalarıyla tekrar üst kapak açılacak ama, şu şekliyle de yağını kontrol ettiğim sürece, herhangi bir sorun yaşamayacağımı garantilediler. Ben yine de bir yolunu bulup orjinal parçasını tedarik edeceğim.
Teşekkürler ilgileriniz için :)
Samet Ağır
15 Kasım 2020, 11:27
Gözün aydın kardeşim. İstanbula uğrarsan gezeriz..
espresso
15 Kasım 2020, 13:35
Gözünüz aydın. Güle güle eskitin motorunuzu.
Felis Leo
15 Kasım 2020, 13:47
Scooter denen alet günlük kullanılır ve yılda en az 10000km yapar yani senin motor 150000km dedir büyük ihtimal motorun bu halde olması normaldir, geçmiş olsun
AzÇok
15 Kasım 2020, 17:04
Motosikleti dün sabah saatlerinde teslim aldım.
İlk izlenim olumlu. Motor oldukça sakin ve vuruntusuz bir şekilde çalışıyor. Plakamın titreşimi haricinde hiçbir anormal ses duymadım. Tek bir dezavantaj var, o da orjinal subap contalarını bulamamamızdan kaynaklanıyor. Motosiklet çalışıp, motor ısındığında en ufak sorun yok. Fakat kapatıp bekletildiğinde, subap contalarının etrafından sızıntı yaptığı için piston üzerine yağ damlatıyor. Bu da ilk çalıştırmada duman atmasına sebep oluyor. Düzenli olarak yağ kontrolünü gerçekleştirmem, eksildikçe eklemem gerekecek.
Murat Usta'nın işçiliğini beğendim. Fakat maliyetli bir onarım oldu. İş süresi uzun, fakat bir sorunum olduğu zaman tekrar arayacağım, tekrar gideceğim bir motor ustasıyla tanışmış oldum. Motosikletten çıkan contaları dahi geri teslim etmişler. Kurum bağlayan bütün parçaları da görmüş oldum böylece, eğlenceliydi. Karbüratör ayarlarım tam yapılmış, öyle ki revizyondan önce ilk marşta çok ciddi gaz vermem gerekirken, şimdi çok az gaz açarak çalıştırıyorum ve tekrar stop etmiyor. Ön fren kaliperlerinde, pistonlardan biri sıkışmış, Murat Usta sağolsun onu da açmış. Devir göstergemin şase kablosu zayıflamıştı, bu yüzden devir saati bazen anormal devirler gösteriyordu. Onu yenilemişler. Gülümseyerek döndüm evime.
Fren balata ve diskleri yeni değiştiği için, ilk bir kaç dakika kabus gibiydi benim için. Boş bir arazide fren rodajı yapmak durumunda kaldım. Ancak bu rodajdan sonra, iyi ki bu masrafı da etmişim dedim. Özellikle fren hidroliğinin değişmesiyle manetler pamuk gibi olmuş, hassaslaşmış. Önceden dibine kadar sıkmam gerekiyordu ve kolu sıktığımı hissetmiyordum. Şimdi frenlerden karşı tepki alıyorum ve frenlerin tuttuğunu hissedebiliyorum.
Özetle, bu macerayı da sağ sağlim atlatmış gibiyim. Taiwan'dan gelecek subap contalarıyla tekrar üst kapak açılacak ama, şu şekliyle de yağını kontrol ettiğim sürece, herhangi bir sorun yaşamayacağımı garantilediler. Ben yine de bir yolunu bulup orjinal parçasını tedarik edeceğim.
Teşekkürler ilgileriniz için :)
Gözünüz aydın. Kazasız belasız sürüşler dilerim...
cemdogu
19 Kasım 2020, 11:40
Gözün aydın kardeşim. İstanbula uğrarsan gezeriz..
Gözünüz aydın. Güle güle eskitin motorunuzu.
Gözünüz aydın. Kazasız belasız sürüşler dilerim...
Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.
Scooter denen alet günlük kullanılır ve yılda en az 10000km yapar yani senin motor 150000km dedir büyük ihtimal motorun bu halde olması normaldir, geçmiş olsun
Motosikletim 55.000 KM'de. Muhtemelen bakımlarını geçmişte zamanında yapmadıkları için yağ kaçakları vardı. Ben de bunları önemsemeyince malesef elimde kaldı. Acı bir ders almış oldum. Bundan sonra gözüm hep yağda :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO