Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Tnt 250 Titreşim ve Tek silindir çalışmama sorunu
TheGokay
10 Eylül 2020, 22:38
Merhabalar 2016 model TNT 250 sahibiyim. motorum 41700 km de ve son 5bin km dir aşırı bir titreşim var ve son zamanlarda sol silindir ilk çalıştırmada çalışmıyor , hafif devri yükselip bırakınca 10-15sn içerisinde düzeliyor ve bir daha yapmıyor. Titreşimde şöyle söyleyeyim motorda normalde 8bin devirde başlayan orjinal bir titreşim var ayaklıklara vs veriyor hafiften ama benim motorum da her devirde titreşim mevcut. Eğer peglere parmak ucu basarsam titreşimden ayak uyuşuyor ve gidonda da titreşim mevcut uzun süreli kullanımda ellerde karıncalanma yapıyor inince (eldiven ile kullanıyorum). Motorda bir diğer sorunda rolanti de ani gaz aç kapa yapınca gaz yemiyor rolanti yakalayamıyor veya dip gaz yapınca başta gaz yemiyor sonradan gaz yiyor. Ve bazen şöyle bir şey oluyor. Motor 6.vites 8bin devirde normalde 113 ile giderken bazen motor yazılım atılmış gibi atik oluyor her gaz tepkisine anında yanıt veriyor olması gereken gücü iletiyor ve 6.vites 8bin devirde 125 ile gidiyor. Böyle olunca devir göstergesinde rolanti de 1000 veya 0.5 devir gösteriyor ama motor 1500 devir gibi çalışmaya devam ediyor.
Motorda kontrol ettiğim şeyler şunlar :
*Motor yağı 38500 civarı castrol power 1 racing 10-50 ile değiştirdim orjinal filtre ile birlikte. hava filtresini temizledim.
*Bujileri iridyum ile değiştirdim. Herhangi bir fark olmadı
*Benzin filtresi ters takılmıştı onu düzeltip taktım. Herhangi bir fark olmadı.
*Enjektörleri ve komple enjeksiyon sistemini söküp temizledim ve enjektörler nasıl püskürtüyor diye test ettim gayet düzgün püskürtüyordu.
***Ateşleme pipolarım sanırım su alıp çatlamıştı belki bundan yapıyordur diye orjinal pipo alıp ikisini de değiştirdim. Herhangi bir fark olmadı. Ekstra olarak pipoların üzerine bujileri takıp ateşleme nasıl yapıyor diye baktım gayet düzgündü.
***Subap açıklıklarını kontrol ettim. Sol silindirde sol emme subapı 0,05mm sıkı. Sol silindir ve sağ silindirin sol egzoz subapları da hafif sıkı. ( SUBAP AÇIKLIKLARINI YAZDIĞIM KAĞIDI ALT TARAFA EKLİYORUM. OLMASI GEREKEN DEĞERLER EGZOZ 0.19-0.25 EMME 0.13-0.19 )
Motorda kontrol ettiğim şeyler bunlar. Ekstra olarak şu bilgiyi de veriyim. motorumun üzerinde orjinal debriyaj balatası duruyor yani bitiyor. Gaz vermeden kalkarken titreşimli bir şekilde kalkıyor ve üstlerde kavrama yapıyor. Kısaca özetlemek gerekirse motor çift silindir ama tek silindir kadar çok titriyor ve olması gereken gücü vermiyor. Bir türlü sorunu bulamıyorum tüm fikirlerinize açığım...
https://youtu.be/xWVCdDsptQk
https://youtu.be/mM3il7N7Fr4
https://hizliresim.com/rMlzZm
Umit1923
10 Eylül 2020, 22:59
Hocam saate baglayip senkron ayari yapilmasini tavsiye ederim. Umarim cozersiniz.
TheGokay
10 Eylül 2020, 23:02
Hocam saate baglayip senkron ayari yapilmasini tavsiye ederim. Umarim cozersiniz.
Bundan da şüpheliyim aslında ama tek silindirin çalışmamasına neden olabilir mi veya titreşime ? Senkron ayarı yapacaktık aslında ama alakasızdır diye erteledik.
tanermavi
11 Eylül 2020, 00:37
Senkron ayarı çözüm olabilir...
TheGokay
11 Eylül 2020, 01:41
Senkron ayarı çözüm olabilir...
En kısa sürede kontrolünü sağlıcam
AdM1n
11 Eylül 2020, 01:44
Merhabalar 2016 model TNT 250 sahibiyim. motorum 41700 km de ve son 5bin km dir aşırı bir titreşim var ve son zamanlarda sol silindir ilk çalıştırmada çalışmıyor , hafif devri yükselip bırakınca 10-15sn içerisinde düzeliyor ve bir daha yapmıyor. Titreşimde şöyle söyleyeyim motorda normalde 8bin devirde başlayan orjinal bir titreşim var ayaklıklara vs veriyor hafiften ama benim motorum da her devirde titreşim mevcut. Eğer peglere parmak ucu basarsam titreşimden ayak uyuşuyor ve gidonda da titreşim mevcut uzun süreli kullanımda ellerde karıncalanma yapıyor inince (eldiven ile kullanıyorum). Motorda bir diğer sorunda rolanti de ani gaz aç kapa yapınca gaz yemiyor rolanti yakalayamıyor veya dip gaz yapınca başta gaz yemiyor sonradan gaz yiyor. Ve bazen şöyle bir şey oluyor. Motor 6.vites 8bin devirde normalde 113 ile giderken bazen motor yazılım atılmış gibi atik oluyor her gaz tepkisine anında yanıt veriyor olması gereken gücü iletiyor ve 6.vites 8bin devirde 125 ile gidiyor. Böyle olunca devir göstergesinde rolanti de 1000 veya 0.5 devir gösteriyor ama motor 1500 devir gibi çalışmaya devam ediyor.
Motorda kontrol ettiğim şeyler şunlar :
*Motor yağı 38500 civarı castrol power 1 racing 10-50 ile değiştirdim orjinal filtre ile birlikte. hava filtresini temizledim.
*Bujileri iridyum ile değiştirdim. Herhangi bir fark olmadı
*Benzin filtresi ters takılmıştı onu düzeltip taktım. Herhangi bir fark olmadı.
*Enjektörleri ve komple enjeksiyon sistemini söküp temizledim ve enjektörler nasıl püskürtüyor diye test ettim gayet düzgün püskürtüyordu.
***Ateşleme pipolarım sanırım su alıp çatlamıştı belki bundan yapıyordur diye orjinal pipo alıp ikisini de değiştirdim. Herhangi bir fark olmadı. Ekstra olarak pipoların üzerine bujileri takıp ateşleme nasıl yapıyor diye baktım gayet düzgündü.
***Subap açıklıklarını kontrol ettim. Sol silindirde sol emme subapı 0,05mm sıkı. Sol silindir ve sağ silindirin sol egzoz subapları da hafif sıkı. ( SUBAP AÇIKLIKLARINI YAZDIĞIM KAĞIDI ALT TARAFA EKLİYORUM. OLMASI GEREKEN DEĞERLER EGZOZ 0.19-0.25 EMME 0.13-0.19 )
Motorda kontrol ettiğim şeyler bunlar. Ekstra olarak şu bilgiyi de veriyim. motorumun üzerinde orjinal debriyaj balatası duruyor yani bitiyor. Gaz vermeden kalkarken titreşimli bir şekilde kalkıyor ve üstlerde kavrama yapıyor. Kısaca özetlemek gerekirse motor çift silindir ama tek silindir kadar çok titriyor ve olması gereken gücü vermiyor. Bir türlü sorunu bulamıyorum tüm fikirlerinize açığım...
https://youtu.be/xWVCdDsptQk
https://youtu.be/mM3il7N7Fr4
https://hizliresim.com/rMlzZm
Dostum aynı motor bizde vardı aynı sorunu yaşadık buji ve ateşleme bobinlerini değiştirdik sorun çözüldü haberin olsun.
TheGokay
11 Eylül 2020, 14:46
Dostum aynı motor bizde vardı aynı sorunu yaşadık buji ve ateşleme bobinlerini değiştirdik sorun çözüldü haberin olsun.
Bujileri iridyum ve bobinlerin ikisini de aynı anda değiştirdim ve hiçbir fark oluşmadı hocam. Bizde başta öyle düşünüyorduk ama çok saçma bir şekilde sorun oradan çıkmadı. Şuan deli gibi sorunun başka nerede veya nerelerde olabileceğini düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------
Güncel fikirlerinizi bekliyorum
Düz vitesli bir motosiklet her zaman aynı vites ve aynı devirde aynı hızı yapar. Bunu yapmıyorsa debriyaj kaçırıyor veya devir ya da kilometre saatinden birisi yanlış gösteriyordur. Bu kuşamını çözmeden diğerlerine bakmaya gerek yok.
TheGokay
12 Eylül 2020, 18:14
Düz vitesli bir motosiklet her zaman aynı vites ve aynı devirde aynı hızı yapar. Bunu yapmıyorsa debriyaj kaçırıyor veya devir ya da kilometre saatinden birisi yanlış gösteriyordur. Bu kuşamını çözmeden diğerlerine bakmaya gerek yok.
Ama bunu her zaman yapmıyor. Motor asıl gücünü verdiği zaman böyle bir fark oluşuyor. Normalde 113 giderken tepkileri çok yumuşak ve gaz yemesi normalken, 125 ile giderken gaz tepkileri çok sert her şeye anında tepki vericek şekilde değişiyor. Normalde 1.vitesde gazı ani aç kapa yapınca 20km ile vs gazı sonradan yiyor ama atik olunca ön teker yerden kesiliyor. Sanki motora yazılım atılmış da alt ve üst devirleri daha canlandırılmış gibi oluyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------
Değişik fikirlere açığım konu güncel
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
Konu güncell
Nikkfurie
12 Eylül 2020, 20:06
Yakıt enjeksiyonun miktarını belirleyen sensörlerden birinde sorun olabilir , bunlar hava ölçer , egzost üzerindeki sonda , gaz kelebek pozisyon , krank yahut egzantrik sensörü olabilir , arıza kodu kaydına baktınız mı ? açıklamanızdan tam anlayamadım ama son vitesde hız ve devir sayısında farklılık yaşıyorsanız debriyaj kaçırıyordur , genellikle debriyajın kalkışta kaçırdığı düşünülür ama önce yüksek hızlarda belli eder kendini , tamamen bitmek üzereyken düşük devirlerde de kaçırmaya başlar.
TheGokay
14 Eylül 2020, 19:02
Yakıt enjeksiyonun miktarını belirleyen sensörlerden birinde sorun olabilir , bunlar hava ölçer , egzost üzerindeki sonda , gaz kelebek pozisyon , krank yahut egzantrik sensörü olabilir , arıza kodu kaydına baktınız mı ? açıklamanızdan tam anlayamadım ama son vitesde hız ve devir sayısında farklılık yaşıyorsanız debriyaj kaçırıyordur , genellikle debriyajın kalkışta kaçırdığı düşünülür ama önce yüksek hızlarda belli eder kendini , tamamen bitmek üzereyken düşük devirlerde de kaçırmaya başlar.
Krank sensörünü avometre ile kontrol etmiştim manual de verilen değer ile tutuyor yani sorun yok. Egzozdaki oksijen sensörlerini de söküp temizlemiştim elimden geldiğince ama bi sorun olsa çoktan ışık yakardı diye düşünüyorum. Tps(gaz kelebek sensörü) den şüphelenip onu da değiştirmiştim ama fark olmadı. Geçmiş Arıza kodlarında daha önce bağlantısını yapmadığım için tps, intake air temperature sensor ve manifold air pressure (map) sensör arıza kodunu veriyor. Ama şuanda arıza ışığı vs yakmıyor. Son olarak da debriyaj yukarda kavrıyor ama kaçırma yok şuanlık yüksek hızlarda. Çünkü hız farkı oluştuğunda göstergede rolanti devir farkı da oluşuyor. Rolanti sabit olup hız farkı oluşsa haklısınız debriyaj da sorun ama rolanti de değişiyor hız farkı oluşunca. Yani diyelim motorun orjinal rolanti devdi 1.5 ise 113 iken, hız farkı oluşunca rolanti devri 1.0 veya 0.5 gösteriyor ve 125 ile gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:42 ----------
Konu güncel farklı fikirlere açığım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Güncelleme ;
Motora bugün senkron ayarı yaptım ve motorun gidişi değişti. Tüm gaz tepkilerine aynı anda yanıt veriyor ve güzel uzuyor artık. Ekstra olarak rolantide gaz aç kapa yapınca rolanti tutturamama sorunu da düzeldi. Yine gazı direk yemiyo ama rolantisi bozulmuyor. Gaz yememesi de araştırdığım sorduğum kadarıyla motorun yazılımında alt devirlerin benzin oranının kötü yazılmış olması. Ama titreşim sorununa bir çözüm bulamadım. Motorda hala çok fazla titreşim var. Titreşim ile alakalı Fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO