PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik ebatları



ahmet ferik
27 Ağustos 2020, 17:01
Selamlar herkese benim bir sorum olucakti cbr600rr 07 sahibiyim ve 600rrlarin arka lastigi kucuk durdugu icin pek hosuma gitmiyo 180.55 arka lastik ebatları fabrika öneriside 180/55 acaba 190/55 taksam herhangi bir sikinti yaratirmi tecrube eden varmi bildigim kadariyla yanaklardan patlamadigi sürece sknti olmuyor deneyen varmi virajda vs tehlike yaratirmi yada olumlu olumsuz yonu ne olur tesekkurler

mavzer-i
27 Ağustos 2020, 17:47
teknik olarak bilgi veremem ama tahmini olarak verebilirim.
daha geniş lastik takarsan lastik daha bombe olur "bu bilinen bir gerçek"
virajda daha az kısmı yere temas eder "bu benim tahminim"

gokhan85
27 Ağustos 2020, 17:49
180/55 e gönül rahatlığıyla geçebilirsiniz, viraj açısından, motosikletin kabiliyetleri de artar. 190 yapanlar var pistte bile sorun yaşamıyorlar fakat lastiğin max. yatış açısında yere bastığı kesitte bazı farklılıklar oluştuğu muhakkak. Ama bu şekil kullanıp şikayetçi olanı da görmedim. Fakat ben her zaman orijinal genişlikten yanayım. 50 yanak yerine 55 yanak kullanılması olayı apayrı. Birisi düzlükte stabilite sağlarken, diğeri virajlarda daha iyi tutunmayı sağlıyor, motoru devirmeyi hızlandırıyor ve biraz son hız artırıyor, arkayı da yükseltiyor.

Bir de eklemek isterim, bu geniş lastik hevesinin bir sonu yok. Ben de 600rr kullandım. O zamanlar 190 lık lastik taksam mı takmadam mı diye çok düşündüm. Şimdi orjinal 190 lastikli1000rr var, ve şuan şöyle bir 200 lük fena durmazdı diyorum : )

ahmet ferik
27 Ağustos 2020, 22:35
Cok sağolun aklimdan super corsa 190/50 almak geciyor sanirim 50 olan viraj girerken daha iyi performans almami sagliyor zemine daha fazla tutunma alani oldugu icin 55 yanagin asagi dogru daha uzun bir mesafe oldugu icin 50ye gore daha sivri tarafta kaliyor yanlissam duzeltin 50nin yanagi asagi dogru kisa 55inki ise asagi uzun ??

gokhan85
27 Ağustos 2020, 22:57
Evet, 50 daha düz bir kesite, 55 daha oval (yumurta gibi) bir kesite sahip. Virajda 45 derece ve üstüne çıkmıyorsanız 50 yanak daha konforlu. Ama sürekli dizler yerde, bir yandan diğer yana hızlı bir şekilde açı değiştirmek istiyorsanız ve birkaç derece de olsa max. yatış açınızı artırmak istiyorsanız 55 ideal. Fakat lastik biraz yükseleceğinden, çamurluğa sürtüp sürtmediğini kontrol etmekte fayda var. Yanlış hatırlamıyorsam 600RR da böyle bir problem oluşmuyordu

Edit:

Eğer sadece cadde için kullanacaksanız Supercorsa tavsiye etmiyorum. Safgan yarış lastikleri çok geç ısınır ve soğukken çok kaygandırlar. Islak zeminde tutuşları berbattır. Madem ki bütçeniz var bunun yerine Rosso Corsa 2 önerebilirim ki ben de bu lastiği kullanıyorum. Rosso Corsa 2 lerle piste çıkanlar da var ama pistte çabuk gaza geldiğim için sadece Super Corsa ve türevi lastikler kullanıyorum.

mavrelo
28 Ağustos 2020, 10:52
Benim Hornet'in orijinal ebatla aynı . Aldığımda üstünde Capra 180/55 vardı 2020 tarihli balkonda duruyor sırf senin gibi kalın lastik sevdam yüzünden 190/50 mitas aldım 2 ay önce . Bir fark göremedim. Aslında kalın görünmesinin sebebi jant genişliği . Sen diavel lastiğide taksan jant genişliğin dar olduğu için iyice yumurta gibi duracak . Bizim biladerde CBF600 var fabrika çıkışı 160 tabanla geliyor ama benim lastikle neredeyse aynı kalınlıkta. Bence görüntü olarak düşünüyorsan masraf yapma derim.