Kimsin?
22 Ağustos 2020, 20:11
Slm arkadaşlar, herkese merhabalar
Geçen hafta seyir halindeyken zincir kopması yaşadım, düz yolda 60/70 civarında hızla giderken duyduğum patlama sesi tarzındaki sesi farkettiğim anda ve motorun boşta gidiyor seyrini anladığımda hemen debriyaja asılıp kenara çekme refleksini gösterdim
İndiğimde zincirin bir kuyruk gibi olduğunu gördüm, gördüğüm anda ilk düşüncem inşallah ön dişli kısmında blokta hasar olmamıştır diye hard diskimde alt yazılar geçmeye başladı :)
Panikle önce birkaç telefon araması denemesine başlamak istedim sonradan farkettim ki Vodafone çekmiyor, bir kilometre ilerimde benzinliğe kadar itekleyerek ulaştım ne hikmetse orada telefon şebekesinde problem yoktu, direkt çekici çağırdım 30 km lik mesafeye 350 ile başlayan pazarlığa 250 papel bayıldım, bir arkadaşımın önerdiği tamirciye indirdikten sonra zinciri söküp güzelce dişli bölgesini temizledik ek bağlantı yerinden direkt kırılma şeklinde olmuş, ama zincirde hiçbir yıpranma durumu yok yani boşluk esneme durumu yok sıfır ayarında daha, ek bağlantı bakla aramam sonuç vermedi bu durumda paraya kıyıp sıfır DID marka zinciri aldım,
Eve dönüp garaja park ettikten sonra fark ettim ki yarım çay bardağı kadar ön dişli kısmında yağ akması var, kendimce sıfır zincirlerin üzerinde bulunan yağın sıcaktan eridiğini düşündüm, bugün şüphe ile ön dişli kapağını açtığımda zincir kopması ile ön dişli tarafına yığılan zincir şanzıman blok kısmında küçük bir çatlak şeklinde yara yapmış, bunu kopan zinciri sökerken temizlerken hiç farketmedik
Kusura bakmayın çok uzattım farkındayım
şimdi bu yağ sızıntısı yapan ezilme sonucu çatlağı ne yapmak lazım
Alüminyum kaynak mı? Yoksa metal yapıştırıcı yada macun çözüm sağlar mı?
Kaynak olayında motor inmesi gerekiyor denildi, diğer lokal müdahale ne kadar sağlıklı olur?
Bilgisi olan üstadlar yada görmüş geçirmiş tecrübeye sahip arkadaşlardan çözüm önerileri bekliyorum
Herkese teşekkürlerimi sunarım
Geçen hafta seyir halindeyken zincir kopması yaşadım, düz yolda 60/70 civarında hızla giderken duyduğum patlama sesi tarzındaki sesi farkettiğim anda ve motorun boşta gidiyor seyrini anladığımda hemen debriyaja asılıp kenara çekme refleksini gösterdim
İndiğimde zincirin bir kuyruk gibi olduğunu gördüm, gördüğüm anda ilk düşüncem inşallah ön dişli kısmında blokta hasar olmamıştır diye hard diskimde alt yazılar geçmeye başladı :)
Panikle önce birkaç telefon araması denemesine başlamak istedim sonradan farkettim ki Vodafone çekmiyor, bir kilometre ilerimde benzinliğe kadar itekleyerek ulaştım ne hikmetse orada telefon şebekesinde problem yoktu, direkt çekici çağırdım 30 km lik mesafeye 350 ile başlayan pazarlığa 250 papel bayıldım, bir arkadaşımın önerdiği tamirciye indirdikten sonra zinciri söküp güzelce dişli bölgesini temizledik ek bağlantı yerinden direkt kırılma şeklinde olmuş, ama zincirde hiçbir yıpranma durumu yok yani boşluk esneme durumu yok sıfır ayarında daha, ek bağlantı bakla aramam sonuç vermedi bu durumda paraya kıyıp sıfır DID marka zinciri aldım,
Eve dönüp garaja park ettikten sonra fark ettim ki yarım çay bardağı kadar ön dişli kısmında yağ akması var, kendimce sıfır zincirlerin üzerinde bulunan yağın sıcaktan eridiğini düşündüm, bugün şüphe ile ön dişli kapağını açtığımda zincir kopması ile ön dişli tarafına yığılan zincir şanzıman blok kısmında küçük bir çatlak şeklinde yara yapmış, bunu kopan zinciri sökerken temizlerken hiç farketmedik
Kusura bakmayın çok uzattım farkındayım
şimdi bu yağ sızıntısı yapan ezilme sonucu çatlağı ne yapmak lazım
Alüminyum kaynak mı? Yoksa metal yapıştırıcı yada macun çözüm sağlar mı?
Kaynak olayında motor inmesi gerekiyor denildi, diğer lokal müdahale ne kadar sağlıklı olur?
Bilgisi olan üstadlar yada görmüş geçirmiş tecrübeye sahip arkadaşlardan çözüm önerileri bekliyorum
Herkese teşekkürlerimi sunarım