mustafaat
10 Ağustos 2020, 11:47
motorhikayesi.com adlı web sitemdeki yazımı buraya da koyuyorum. Bu modeli merak eden bilgi almak isteyenlere faydamız olsun. Buraya sadece metinleri koyabildim, fotoğrafları da görmek isteyenler kusura bakmasınlar işteyken ancak bu kadar :)
-
790 ADV’yi herkese tavsiye ediyorum
KTM İzmir bayisi bir arkadaşım, yetkili servis ise uzun zamandır benim de ustam (web sitesi burada). Uzun zamandır Duke 1290’ı dene diyordu. Bir türlü fırsat olmadı ama KTM Duke 790 Adventure modelini çıkarınca ve bizimkiler de bir tanesini test motosikleti olarak alınca binmek farz oldu �� Lafı fazla uzatmadan hemen inceleme sonuçlarını, testimizin ayrıntılarını ve değerlendirme yazısını yazmak istedim; buyurunuz.
Şimdi, karşımızda bir yeni şehirli enduro var. Ama bu bir KTM, öyle çok da kravatlı bir şahsiyet değil; baştan söyleyelim.
Hızlı değerlendirme, 1290 kullanıcısı ağzından KTM 790 Adventure
- 30 kuruş yakıyor.
- Ön taraf 21″ gibi değil, çıplak motosiklet gibi viraj hissi var. Buna karşın 21″ ön jant çukurlardan geçerken çok kolaylık sağlıyor.
- 1290 ile kıyaslarsak ön tarafta yarı etkin semi aktif sispansiyondan sonra fark hissediliyor; tek fark bu.
- Motor gücü çok çok yeterli çünkü alet çok hafif ve o güçle birleşince kıvır kıvır yollarda 1290’dan kopmaz hatta iyi bir sürücünün elinde kuyruğundan ayrılmaz.
- Çok çevik, çok hızlı sağ-sol geçişi yapıyor.
- Hızda da çok çevik, 150’ye kadar kesintisiz tırmanıyor çünkü vites yönetimi (quick shifter) de var. Bu arada virajda da QS sayesinde büyük rahatlık yaşatıyor ve kafa dengesi bozulmadan vites değişimi yapıp, hızlanmaya devam ediyorsunuz.
- Sele, bir KTM klasiği olarak sert. Fakat iki günde bin km. yapan bir sürücü olarak kabul edilebilir konforda olduğunu da söylemek gerek.
Duke 790 Adventure: Beğendim
Viraj ABS olması büyük avantaj tabii ki, üzerine MSC de var ve açıkçası bu fiyata bunlar çok iyi özellikler.
Hızlanma ve son hız konusuna gelecek olursak 220’ye kadar yolu var ki yeterli, daha ne olsun? 190’a kadar canlı ciğerli çıkıyor, 190-215 arası biraz daha yavaşça hızlanıyor.
Bütün yarımadayı yaptıktan sonra dönüşte otoyola girdik ve geri kalmadı. 140-150 ile giderken bile gaz açtığınızda atlıyor ve iyi hızlanıyor. Çok iyi KTM, aferin.
Duke 790 Boyut
KTM-790-ADV-değerlendirme-Tiger-800-XR-ile-birlikte-Karaburun-Yarımada-yollarında-yakından
Bundan özellikle bahsetmek istiyorum çünkü ilk gördüğümde: “Aa, boyut çok idealmiş dedim.” 1290’dan küçük tabii ki �� ama kesinlikle küçük değil. Boyut bence (178 cm. boyundayım) tam olması gerektiği gibi.
Bu arada söylemek isterim ki ben KTM 790 Adventure sürüşünü, 1290 ADV S’den sürdükten sonra yaptım. Evet, 1290 zirve. Gücüyle, eksiksiz sürüş destek sistemleriyle, özellikle düşünmeden ve -neredeyse sorumsuzca- fren ve sert gaz açma karakteri ile çarpıcı bir model. Fakat 1290 ADV S sınıfına ve karakterine uygun olarak büyük, ağır ve yüksek!
Benzinlikte 1290’dan inip KTM 790 ADV’ye binince ilk: “Oh be! İşte bu, baltadan Japon kılıcına geçiş oldu :)” dedim…
790 ADV tam olarak ihtiyaç duyduğunuz boyutlarda, büyük değil, küçük hiç değil. Buna karşın çok rahat kontrol edebildiğiniz, aralardan çok rahat geçen, çok hafif hissettiren bir boyutu ve ağırlığı var.
Büyüklüğü bence ideal fakat “Büyük! Daha da büyük!” diyen çok, ne derler bilemiyorum. Malum motosiklet büyük olursa daha iyi olur sanan acemiler her zaman “daha büyük motor” isterler, sonra süremezler ama yine de büyük motor iyidir derler.
Bu tavır motosiklet sürmekten çok, motosikleti olmasını isteyen sürücüler yarattı: “Ben özel biriyim çünkü motosikletim büyük!” diyenler yüzünden deve gibi aletler piyasaya sürüldü ve bugünlere geldik. Uzatmayayım, son söz: “Versys ufak değil, sen boyunu aşan boş işler peşindesin, 1200 GS Adventure normal değil, sen kendini gösterme peşindesin”.
Tarz
Yapı
Gezi (touring) ya da çıplak (naked) değil, burası unutulmamalı. Bu bir hafif arazi performansı olan şehirli enduro. Bu yüzden ön cam var ama yüksek değil mesela. Fakat şehirli bir enduro olduğuna da es geçmeyelim. Bu yüzden uzun yola, viraja keyfe, şehir içine de geliyor. Bu çok yönlülüğün ana sebebi kilosu, çok yüksek olmaması.
Sele bir KTM klasiği olarak sert ama rahatsız edici değil; aksine uzun sürüşlerde yardımcı lakin bir arazi motosikletinden beklendiği kadar dar da değil.
Fotoğrafta görüldüğü üzere şık ve zarif bir yapısı var. Önde KTM 1290 GT, arkasında ise R 1200 GS Adventure var.
Sürüş tarzı, yoldaki hissi
Elektronik sürüş destekleri sayesinde her şey çok iyi. Virajı çok başarılı; korkusuzca, neşter hassaslığındaki gidona çok gerek kalmayacak kadar kolay viraja giriyor (çünkü hafif), hatta şöyle söyleyeyim, dönüşe neredeyse kendisi başlıyor �� Bu Japon motosikletlerinin ana serilerinde de görülen bir huy. Dengeli şasi, uygun geometri ile (mesela CBF600 böyle idi) sezgisel, yani ne yapmak istediğinizi anlayıp kendi kendine yapıyor gibi hissettiriyor.
Viraj ise rüya gibi. KTM tüm serisinde, bütün motosikletlerinde yol tutuş konusunda referans işler yapıyor. KTM olarak 790 Adevnture da büyük ve telli ön jantına rağmen: “hayvan gibi” dönüyor. Bunun sorumlusu çok kaliteli WP marka süspansiyonlar. Bu kalite, sürüş destekleri ile (quick shifter dahil) birleşince viraj makinesi haline getirmiş ADV’yi. Çok çok iyi dönüyor, dönerken de çok güven veriyor. Sert gaz açınca bile MSC ve ön tarafın kararlı yapısı sayesinde sorun yaşamadan viraj çıkışına tekrar saldırabiliyorsunuz.
Geniş gidon performanslı sürüşler için uygun değil diye düşünebilirsiniz ama özellikle art arta virajlarda ışık hızında sağdan-sola, soldan-sağa geçişler, hızlı yatışlar yapıyor 790 ADV; buna karşın aynı gidon bu defa geniş olduğu için düşük hız, yavaş dönüş, şehiriçi araç arası manevra-geçişlerde çok iyi iş yapıyor.
Selenin çok ince olmaması da iyi düşünülmüş, bu da konforu getirmiş.
Günün ilk yarısında, normalde Triumph Tiger 800 XR kullanan bir sürücü kullandı 790 ADV’yi. Öğleye doğru ise içinden canavar çıktı! ��
Bu tam olarak 790’ı anlatan şey: Başlarda temkinli ve yavaştan başlasan bile bir süre sonra 790 ADV seni ikna edip o kadar güven veriyor ki yardıra yardıra sürmeye başlıyorsun ��
Ses
Güzel. Standart egzoz vardı ve iyiydi sesi. Öncesinde sürdüğüm 1290’ın Akrep egzozu vardı ve ondan sonra tabii ki sessiz geldi ama iyi de geldi. Ben, şahsen Akrep ya da açık egzoz sevmiyorum çünkü çıktık mı 400 km. ve üzeri geziler yaptığımız için kafam şişiyor. Fakat bu da büyük motor istemek gibi bir şey: “Beni sadece görmekle kalmasınlar, duymaları da lazım!”
Göstergeler
Sayısal ekranlara mesafeli duranlar varsa artık sorun olmadığını söyleyerek başlayayım. Ekran güneş tepedeyken bile net ve rahat okundu.
Devir saatine büyük yer ayrılmış ve kırmızı bölgeye yakınlaşınca yanıp sönmeye başlayarak ek uyarı yapıyor.
Sol elcikteki yukarı-aşağı-sağa ok tuşları ve soldaki seçim yapma tuşu gösterge kullanımını kolaylaştıyor. Bu tuşlarla elinizi elcikten ayırmadan her şeyi yapabiliyorsunuz.
Ekran çevresinde de klasik uyarı bölümleri var (ilk görsel). Ekranın ortasında ise yakıt ve ısı göstergeleri bulunuyor ve tek bakışla her şeyi okuyabiliyorsunuz; iyi iş.
Sağ taraftaki sabit görüntü var ama sol tarafa istediğiniz bilgileri yerleştirmek mümkün; yeni teknoloji ile gelen bu ek rahatlıkları beğeniyorum ben.
Son olarak motosikletin bluetooth özelliği olduğunu da ilave edeyim. Telefonunuzla eşleşip çağrı vs. gibi bilgileri ekrana taşımak mümkün (son görsel).
Tutuş: gidon amortisörü
KTM-790-ADV-test-gidon-amortisörü
Tutuş üstün. Amortisörler çok iyi ve elektronik destekler var, ona da tamam ama bir de gidon amortisörü var. Alışık olduğumuz üzere yukarıda değil, mesnetin altına yerleştirilmiş.
E biz yarış motosikletlerinde görmeye alışığız derseniz haklısınız ama KTM boyut ve türüne göre fazla hızlı motosikletler üretiyor; dolayısıyla bu araç enduro gibi görünse de viraj çıkışında gazı hunharca açabileceğiniz bir model. Kısacası KTM 790 Adventure, fabrika çıkışı gidon amortisörünü koyacak kadar … bir motosiklet (eksik kelimeyi siz bulun).
Frenler
Mükemmel. Frenler çok çok iyi. İki üç defa denedim ve ABS’yi devreye sokamadım. Tamam, hava sıcaktı, asfalt da sıcak demektir bu, lastikler yeniydi, uzun süredir sürdüğüm için sıcaktılar da ama yine de bu kadar iyi frenleme yapıp ABS’nin devreye girmemesi çok etkileyici idi. 790 Adventure o kadar iyi ısırıyor ki yolu ABS’ye ihtiyaç duymadan (çok) sert fren bile yapabiliyorsun.
Bu arada mutlaka söylemeli, yine elektronik yönetim ve süspansiyon başarısı ile sert frenlemede bile kafada dalma, rahatsız edici tepkiler yaşamadım. Pütürlü asfalt, yeni atılmış dümdüz asfalt, şehir içi dahil her tür asfaltta denedim: bu kadar iyi fren yapan motosiklet azdır.
Alınır mı?
Paranız yetiyorsa o parayı hak ediyor. O paraya bu motosiklet alınır mı? Kimseye zorla motosiklet satmadıklarına göre bu soru bozuk. İsteyen istediği modeli alabilir bu konuda sorun yok her yola gelen, çok güçlü, büyük cc. olmayan bir motosiklet isteyen varsa her şeyi yapan bir modelle karşı karşıyayız.
[/B]KTM 790 Adventure için 147’900 ₺ fiyat belirlemiş (10/08/2020); gerçi bu yazının yazıldığı hafta kurların delirdiği bir dönem fakat yine de fiyatı aşağı yukarı hangi seviyede olacak belli oldu.
Ben o ayarlı, güven veren deliliğini ve “hırtlığını” çok seviyorum KTM’nin. Tasarım, felsefe ve üretim kalitesi konularında Avrupa seviyesinde başarılı ve anlayış, motosikleti tanımlama açısından farklı bir marka olarak görüyorum hep KTM’yi.
Güç, gidiş, frenleme gibi tüm kriterleri karşılayan motosikletler üretiyor ve bunu tam da bizim istediğimiz şeyleri önceden tanımlayıp sunarak fark yaratıyor KTM.
790 Adventure her yola gelen, her türlü sürüşte sizi tatmin edeceğinden emin olduğunuz teknolojik bir motosiklet.
Farkı teknolojiyi eski usul analog, doğrudan sürüş hissi vererek sunması. Sizi sınırlandırmasından çok, bisikleti ilk öğrenirken babanızın elini arkanızda hissediyor gibi bir güven ile kendinizi aşmanızı sağlayan destekleri sayesinde fark yaratıyor.
Yazının tam sürümünü görmek isteyenler: https://motorhikayesi.com/duke-790-adventure-2020-ayrintili-surus-testi/ adresini ziyaret edebilirler.
-
790 ADV’yi herkese tavsiye ediyorum
KTM İzmir bayisi bir arkadaşım, yetkili servis ise uzun zamandır benim de ustam (web sitesi burada). Uzun zamandır Duke 1290’ı dene diyordu. Bir türlü fırsat olmadı ama KTM Duke 790 Adventure modelini çıkarınca ve bizimkiler de bir tanesini test motosikleti olarak alınca binmek farz oldu �� Lafı fazla uzatmadan hemen inceleme sonuçlarını, testimizin ayrıntılarını ve değerlendirme yazısını yazmak istedim; buyurunuz.
Şimdi, karşımızda bir yeni şehirli enduro var. Ama bu bir KTM, öyle çok da kravatlı bir şahsiyet değil; baştan söyleyelim.
Hızlı değerlendirme, 1290 kullanıcısı ağzından KTM 790 Adventure
- 30 kuruş yakıyor.
- Ön taraf 21″ gibi değil, çıplak motosiklet gibi viraj hissi var. Buna karşın 21″ ön jant çukurlardan geçerken çok kolaylık sağlıyor.
- 1290 ile kıyaslarsak ön tarafta yarı etkin semi aktif sispansiyondan sonra fark hissediliyor; tek fark bu.
- Motor gücü çok çok yeterli çünkü alet çok hafif ve o güçle birleşince kıvır kıvır yollarda 1290’dan kopmaz hatta iyi bir sürücünün elinde kuyruğundan ayrılmaz.
- Çok çevik, çok hızlı sağ-sol geçişi yapıyor.
- Hızda da çok çevik, 150’ye kadar kesintisiz tırmanıyor çünkü vites yönetimi (quick shifter) de var. Bu arada virajda da QS sayesinde büyük rahatlık yaşatıyor ve kafa dengesi bozulmadan vites değişimi yapıp, hızlanmaya devam ediyorsunuz.
- Sele, bir KTM klasiği olarak sert. Fakat iki günde bin km. yapan bir sürücü olarak kabul edilebilir konforda olduğunu da söylemek gerek.
Duke 790 Adventure: Beğendim
Viraj ABS olması büyük avantaj tabii ki, üzerine MSC de var ve açıkçası bu fiyata bunlar çok iyi özellikler.
Hızlanma ve son hız konusuna gelecek olursak 220’ye kadar yolu var ki yeterli, daha ne olsun? 190’a kadar canlı ciğerli çıkıyor, 190-215 arası biraz daha yavaşça hızlanıyor.
Bütün yarımadayı yaptıktan sonra dönüşte otoyola girdik ve geri kalmadı. 140-150 ile giderken bile gaz açtığınızda atlıyor ve iyi hızlanıyor. Çok iyi KTM, aferin.
Duke 790 Boyut
KTM-790-ADV-değerlendirme-Tiger-800-XR-ile-birlikte-Karaburun-Yarımada-yollarında-yakından
Bundan özellikle bahsetmek istiyorum çünkü ilk gördüğümde: “Aa, boyut çok idealmiş dedim.” 1290’dan küçük tabii ki �� ama kesinlikle küçük değil. Boyut bence (178 cm. boyundayım) tam olması gerektiği gibi.
Bu arada söylemek isterim ki ben KTM 790 Adventure sürüşünü, 1290 ADV S’den sürdükten sonra yaptım. Evet, 1290 zirve. Gücüyle, eksiksiz sürüş destek sistemleriyle, özellikle düşünmeden ve -neredeyse sorumsuzca- fren ve sert gaz açma karakteri ile çarpıcı bir model. Fakat 1290 ADV S sınıfına ve karakterine uygun olarak büyük, ağır ve yüksek!
Benzinlikte 1290’dan inip KTM 790 ADV’ye binince ilk: “Oh be! İşte bu, baltadan Japon kılıcına geçiş oldu :)” dedim…
790 ADV tam olarak ihtiyaç duyduğunuz boyutlarda, büyük değil, küçük hiç değil. Buna karşın çok rahat kontrol edebildiğiniz, aralardan çok rahat geçen, çok hafif hissettiren bir boyutu ve ağırlığı var.
Büyüklüğü bence ideal fakat “Büyük! Daha da büyük!” diyen çok, ne derler bilemiyorum. Malum motosiklet büyük olursa daha iyi olur sanan acemiler her zaman “daha büyük motor” isterler, sonra süremezler ama yine de büyük motor iyidir derler.
Bu tavır motosiklet sürmekten çok, motosikleti olmasını isteyen sürücüler yarattı: “Ben özel biriyim çünkü motosikletim büyük!” diyenler yüzünden deve gibi aletler piyasaya sürüldü ve bugünlere geldik. Uzatmayayım, son söz: “Versys ufak değil, sen boyunu aşan boş işler peşindesin, 1200 GS Adventure normal değil, sen kendini gösterme peşindesin”.
Tarz
Yapı
Gezi (touring) ya da çıplak (naked) değil, burası unutulmamalı. Bu bir hafif arazi performansı olan şehirli enduro. Bu yüzden ön cam var ama yüksek değil mesela. Fakat şehirli bir enduro olduğuna da es geçmeyelim. Bu yüzden uzun yola, viraja keyfe, şehir içine de geliyor. Bu çok yönlülüğün ana sebebi kilosu, çok yüksek olmaması.
Sele bir KTM klasiği olarak sert ama rahatsız edici değil; aksine uzun sürüşlerde yardımcı lakin bir arazi motosikletinden beklendiği kadar dar da değil.
Fotoğrafta görüldüğü üzere şık ve zarif bir yapısı var. Önde KTM 1290 GT, arkasında ise R 1200 GS Adventure var.
Sürüş tarzı, yoldaki hissi
Elektronik sürüş destekleri sayesinde her şey çok iyi. Virajı çok başarılı; korkusuzca, neşter hassaslığındaki gidona çok gerek kalmayacak kadar kolay viraja giriyor (çünkü hafif), hatta şöyle söyleyeyim, dönüşe neredeyse kendisi başlıyor �� Bu Japon motosikletlerinin ana serilerinde de görülen bir huy. Dengeli şasi, uygun geometri ile (mesela CBF600 böyle idi) sezgisel, yani ne yapmak istediğinizi anlayıp kendi kendine yapıyor gibi hissettiriyor.
Viraj ise rüya gibi. KTM tüm serisinde, bütün motosikletlerinde yol tutuş konusunda referans işler yapıyor. KTM olarak 790 Adevnture da büyük ve telli ön jantına rağmen: “hayvan gibi” dönüyor. Bunun sorumlusu çok kaliteli WP marka süspansiyonlar. Bu kalite, sürüş destekleri ile (quick shifter dahil) birleşince viraj makinesi haline getirmiş ADV’yi. Çok çok iyi dönüyor, dönerken de çok güven veriyor. Sert gaz açınca bile MSC ve ön tarafın kararlı yapısı sayesinde sorun yaşamadan viraj çıkışına tekrar saldırabiliyorsunuz.
Geniş gidon performanslı sürüşler için uygun değil diye düşünebilirsiniz ama özellikle art arta virajlarda ışık hızında sağdan-sola, soldan-sağa geçişler, hızlı yatışlar yapıyor 790 ADV; buna karşın aynı gidon bu defa geniş olduğu için düşük hız, yavaş dönüş, şehiriçi araç arası manevra-geçişlerde çok iyi iş yapıyor.
Selenin çok ince olmaması da iyi düşünülmüş, bu da konforu getirmiş.
Günün ilk yarısında, normalde Triumph Tiger 800 XR kullanan bir sürücü kullandı 790 ADV’yi. Öğleye doğru ise içinden canavar çıktı! ��
Bu tam olarak 790’ı anlatan şey: Başlarda temkinli ve yavaştan başlasan bile bir süre sonra 790 ADV seni ikna edip o kadar güven veriyor ki yardıra yardıra sürmeye başlıyorsun ��
Ses
Güzel. Standart egzoz vardı ve iyiydi sesi. Öncesinde sürdüğüm 1290’ın Akrep egzozu vardı ve ondan sonra tabii ki sessiz geldi ama iyi de geldi. Ben, şahsen Akrep ya da açık egzoz sevmiyorum çünkü çıktık mı 400 km. ve üzeri geziler yaptığımız için kafam şişiyor. Fakat bu da büyük motor istemek gibi bir şey: “Beni sadece görmekle kalmasınlar, duymaları da lazım!”
Göstergeler
Sayısal ekranlara mesafeli duranlar varsa artık sorun olmadığını söyleyerek başlayayım. Ekran güneş tepedeyken bile net ve rahat okundu.
Devir saatine büyük yer ayrılmış ve kırmızı bölgeye yakınlaşınca yanıp sönmeye başlayarak ek uyarı yapıyor.
Sol elcikteki yukarı-aşağı-sağa ok tuşları ve soldaki seçim yapma tuşu gösterge kullanımını kolaylaştıyor. Bu tuşlarla elinizi elcikten ayırmadan her şeyi yapabiliyorsunuz.
Ekran çevresinde de klasik uyarı bölümleri var (ilk görsel). Ekranın ortasında ise yakıt ve ısı göstergeleri bulunuyor ve tek bakışla her şeyi okuyabiliyorsunuz; iyi iş.
Sağ taraftaki sabit görüntü var ama sol tarafa istediğiniz bilgileri yerleştirmek mümkün; yeni teknoloji ile gelen bu ek rahatlıkları beğeniyorum ben.
Son olarak motosikletin bluetooth özelliği olduğunu da ilave edeyim. Telefonunuzla eşleşip çağrı vs. gibi bilgileri ekrana taşımak mümkün (son görsel).
Tutuş: gidon amortisörü
KTM-790-ADV-test-gidon-amortisörü
Tutuş üstün. Amortisörler çok iyi ve elektronik destekler var, ona da tamam ama bir de gidon amortisörü var. Alışık olduğumuz üzere yukarıda değil, mesnetin altına yerleştirilmiş.
E biz yarış motosikletlerinde görmeye alışığız derseniz haklısınız ama KTM boyut ve türüne göre fazla hızlı motosikletler üretiyor; dolayısıyla bu araç enduro gibi görünse de viraj çıkışında gazı hunharca açabileceğiniz bir model. Kısacası KTM 790 Adventure, fabrika çıkışı gidon amortisörünü koyacak kadar … bir motosiklet (eksik kelimeyi siz bulun).
Frenler
Mükemmel. Frenler çok çok iyi. İki üç defa denedim ve ABS’yi devreye sokamadım. Tamam, hava sıcaktı, asfalt da sıcak demektir bu, lastikler yeniydi, uzun süredir sürdüğüm için sıcaktılar da ama yine de bu kadar iyi frenleme yapıp ABS’nin devreye girmemesi çok etkileyici idi. 790 Adventure o kadar iyi ısırıyor ki yolu ABS’ye ihtiyaç duymadan (çok) sert fren bile yapabiliyorsun.
Bu arada mutlaka söylemeli, yine elektronik yönetim ve süspansiyon başarısı ile sert frenlemede bile kafada dalma, rahatsız edici tepkiler yaşamadım. Pütürlü asfalt, yeni atılmış dümdüz asfalt, şehir içi dahil her tür asfaltta denedim: bu kadar iyi fren yapan motosiklet azdır.
Alınır mı?
Paranız yetiyorsa o parayı hak ediyor. O paraya bu motosiklet alınır mı? Kimseye zorla motosiklet satmadıklarına göre bu soru bozuk. İsteyen istediği modeli alabilir bu konuda sorun yok her yola gelen, çok güçlü, büyük cc. olmayan bir motosiklet isteyen varsa her şeyi yapan bir modelle karşı karşıyayız.
[/B]KTM 790 Adventure için 147’900 ₺ fiyat belirlemiş (10/08/2020); gerçi bu yazının yazıldığı hafta kurların delirdiği bir dönem fakat yine de fiyatı aşağı yukarı hangi seviyede olacak belli oldu.
Ben o ayarlı, güven veren deliliğini ve “hırtlığını” çok seviyorum KTM’nin. Tasarım, felsefe ve üretim kalitesi konularında Avrupa seviyesinde başarılı ve anlayış, motosikleti tanımlama açısından farklı bir marka olarak görüyorum hep KTM’yi.
Güç, gidiş, frenleme gibi tüm kriterleri karşılayan motosikletler üretiyor ve bunu tam da bizim istediğimiz şeyleri önceden tanımlayıp sunarak fark yaratıyor KTM.
790 Adventure her yola gelen, her türlü sürüşte sizi tatmin edeceğinden emin olduğunuz teknolojik bir motosiklet.
Farkı teknolojiyi eski usul analog, doğrudan sürüş hissi vererek sunması. Sizi sınırlandırmasından çok, bisikleti ilk öğrenirken babanızın elini arkanızda hissediyor gibi bir güven ile kendinizi aşmanızı sağlayan destekleri sayesinde fark yaratıyor.
Yazının tam sürümünü görmek isteyenler: https://motorhikayesi.com/duke-790-adventure-2020-ayrintili-surus-testi/ adresini ziyaret edebilirler.