PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Konjektor ve alternatör ölcüm ve degerleri



Adamset
15 Nisan 2020, 21:45
Merhabalar. Kisa mesafeli surusler icin mondial buffalo 250 motor aldım. Motoru aldigimda calisir durumda degildi.Hem kendime mesgale olması hemde ekonomik olması icin bunu tercih ettim. Mekanik ve elektronik olarak biraz temel bilgim var daha öncede arızalı motor alıp kendim toparlayıp bindim. Bir konuda yardim rica edeceğim.
Motorda yakit pompasına gelen ters akim sorunu yuzunden çalışmama sorunu vardı beyin(ecu) den kaynaklı olduğu icin yeni bir beyin temin etttim motoru çalıştırdım. Fakat aküye gelen akim stabil değildi. Stator ohm kontrolumde 1.1-1.2-1.1 ölçüm aldım. Çalıştırarak ac konumda rölantide 20v 5000 devir civarı 60 70 v gibi bir ölçüm yaptım. Konjektor kırmızı kablodan deger alamadım.calistirip akuye gelen volta baktigimda rölantide 13v 5000 devir civarı far acik 15 v farı kapayınca 17 18 lere cıktı. Sonradan farkettim sigortalardan biri direk bağlıymış beyin yandı. :) hayırlısı olsun. Yeni bir beyin temin edicem lakin . Stator ohm degeri çalışırken ac volt degeri yeni alacağım konjektorden akuye gelen volt far acik kapalı farketmelimi? Ustaya sordugumda farlar surwkli axik olmalı diyo madem fark surekli acik olmalı fabrika çıkışı far kapama anahtarı ne icin mevcut? Konjektor 3 sarı alternatof akim girişli 3 (kırmızı,yeşil,siyah) çıkışlı. Nacizane yardim rica ediyorum. Alternator degeri normalde 1 altındami olmalı şimdiden tesekkurler

ogzcngdk
15 Nisan 2020, 21:50
Alternatör ölçümlerinizde problem görmüyorum sorun yok, ohm değerlerini bilemiyorum ama üçününde bir birine yakın olması iyiye işaret. Konjektör ölçümünde ise sorun var. 13-14.5 V arası değer görmeniz gerekir. Konjektörü değiştirin. Düşük voltajda sorun statordede olabilir ama yüksek voltaj varsa kesin konjektör arizalidir.

Farlar açıkken voltaj bir miktar düşebilir ama açık veya kapalı olması fark etmez.

Seramik
15 Nisan 2020, 22:00
Ne olursa olsun, aküde devirli veya devirsiz 15 Volt DC den fazlasını okumamalısınız.
Ona göre konjektör veya Stator değişimini yapmalısınız.

Değerlere fazla güvenmeyin. Statorda kaçak varsa değişkenlik olabilir.

ulkerhan
15 Nisan 2020, 22:54
mondial grubunun konjektörleri pek keyifli değil. hemen değiştir.
statör ise true rms ölçü aleti ile ölçülür. öyle bir alet bulursan ölçüp sonuçları paylaşır mısın?

Adamset
16 Nisan 2020, 10:38
True rms dediginiz bilinen multimetreden farklı biseymidir?

oldcockroach
16 Nisan 2020, 10:42
True rms dediginiz bilinen multimetreden farklı biseymidir?

Farklı değil tam olarak ama farklı .Aslında ölçme mantığı farklı olduğundan en doğru değeri verir o ölçü aletleri.O yüzden true rms si olmayan ölçü aletleri malesef oyuncaktan başka bir şey değil.

serkanADH13
19 Nisan 2020, 18:18
MUHTEMEL ARIZANIZ konjektordür,

stator arızaları cogunlukla YA GAZ VERDIKCE AZALIR yada hıc hareket etmez,

Statör test videoları internette mevcut sanırım,

Tkıldıgınız bı yer olursa YARDIMCI OLABILIRIM,
WHATSAAP tan,
0535 939 20 86

Adamset
21 Nisan 2020, 21:19
https://hizliresim.com/ENh81t
Merhabalar bugün ywni beyin geldi. Aküyü şarj ettikten sonra konjektorsuz mars yaptım. Çalıştırmadan once statorden gelen 3 sarı kabloyu diyot ölçümü yaptım 2si 1.1 biri 1.2 geldi. Çalıştırdıktan stator ölçümlerim 28 ile 30 gaz verince 70 80 volta cıktı 3 kablodada aynı voltajı aldım. 28 30 arası volt bana yüksek geldi onuda motorun soğuk ve beyinin ywni olmasından dolayı buraz yüksek çalışmasından kaynaklı olduğunu düşüyorum.konjektor temin ettikten sonra sorunun xozulecegini düşünüyorum.

Seramik
21 Nisan 2020, 21:29
https://hizliresim.com/ENh81t
Merhabalar bugün ywni beyin geldi. Aküyü şarj ettikten sonra konjektorsuz mars yaptım. Çalıştırmadan once statorden gelen 3 sarı kabloyu diyot ölçümü yaptım 2si 1.1 biri 1.2 geldi. Çalıştırdıktan stator ölçümlerim 28 ile 30 gaz verince 70 80 volta cıktı 3 kablodada aynı voltajı aldım. 28 30 arası volt bana yüksek geldi onuda motorun soğuk ve beyinin ywni olmasından dolayı buraz yüksek çalışmasından kaynaklı olduğunu düşüyorum.konjektor temin ettikten sonra sorunun xozulecegini düşünüyorum.

Ek olarak bir de kaçak testi yapın. Multimetreyi kısadevre moduna getirin. Probun 1 ucunu sarı kabloya, diğer ucunu gövdedeki en yakın metale değdirin kısa devre olmaması gerekiyor.
Beyin yeni diye stator yüksek çıkmaz ve stator değeriniz güzel gibi. Önemli kısım konjektörde maksimum 15V okumanız.

Adamset
23 Nisan 2020, 13:08
https://i.hizliresim.com/hSiGCr.jpg (https://hizliresim.com/hSiGCr)

Konjektorun sıfırı bulunmuyor fotoğraftaki 2. Eli buldun fakat siyah kablo kırmızıya eklenmiş. Benim motorun uzerinden cikan konjektorde bu sekilde kırmızı ile siyah lehimlenmisti fabrika çıkışı bu sekilde olabilirmi. Yada neden lehimlenmistir Tesekkurler

Seramik
23 Nisan 2020, 13:44
Buradaki Siyah kablo voltaj kontrol kablosudur yani aküye giden dolum voltajını ayarlar kabaca anlatırsak. Eğer sizin motorunuzun kablosunda ekstra öyle bir kablo yoksa kullanmanıza gerek yok. varsa ayırmanız gerek. veya aynısını yapabilirsiniz ama bu pek sağlıklı olmayabilir.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

Önemli olan sizin tesisatınız.
Bunlardan almanızı tavsiye ederim. 5 pin konjektör en sık bulunan ve kalitesi güzel büyük motor konjektörüdür. 3 stator 1+ 1- bağlantı bulunur.
https://i.hizliresim.com/7FOkfW.jpg (https://hizliresim.com/7FOkfW)

Adamset
23 Nisan 2020, 13:50
Konjektor den cikan siyah kablonun motor tesisatındaki karşılığı lacivert renkte bir kablo var tam hatirlamiyorum ama sanki multi metre kisa devre konumunda baktigimda probun bi ucu lacivert kabloda diger ucu motorun demir kısmına değdirince uyarı vermişti

Seramik
23 Nisan 2020, 13:55
Sizin motorunuzda doğru diagram bu şekilde da olmalı. Tabi 6 pin ise.
https://i.hizliresim.com/2CbQqE.png (https://hizliresim.com/2CbQqE)

Adamset
23 Nisan 2020, 14:10
Yani benim anladigim siyah kablonun direk kırmızıya bağlanması normal

Seramik
23 Nisan 2020, 14:12
Yani benim anladigim siyah kablonun direk kırmızıya bağlanması normal

aslında değil direk bağlarsanız gereksiz yere aküyü bitirir. Bu yüzden arada kontak anahtarı var yani sadece kontağı açınca devre tamamlanıyor

Adamset
23 Nisan 2020, 14:17
Affiniza sığınarak bisey daha sormak istiyorum bu sekilde direk bağlamalarının nedenleri ne olabilir doğru cozume ulaşabilmiş icin detaylı sormaya çalışıyorum

Seramik
23 Nisan 2020, 14:26
Affiniza sığınarak bisey daha sormak istiyorum bu sekilde direk bağlamalarının nedenleri ne olabilir doğru cozume ulaşabilmiş icin detaylı sormaya çalışıyorum

Hocam yukarıda bir mesaj yazmıştınız. lacivert kabloyu ve motor şasesi üzerinde kısadevre okuması yapmışsınız.
Bunu tekrar yapın.
Tesisat diagramınıza bakmadan ne t birşey söyleyemem fakat lacivert kablo işe şasinin bir bağlantısı olmamalı. Sıkıntı çıkar.
Önce kontak kapalıyken lacivert kabloyu ve + kutup okuyun = kısadevre olmaması gerek
Kontağı açtıktan sonra yine aynısını yapın kısadevre sinyali alıyor olmanız gerek.

Neden yaptılar sorusu belki tesisatta bir sıkıntı çıktı, belki kontak değişti veya tamir gördü, bel ki de kısa yola kaçtılar Tamircilerin işi belli olmaz.

Adamset
23 Nisan 2020, 14:34
Çok teşekkür ederim Yasak sonrası kontrol edecegim🙏

Seramik
23 Nisan 2020, 14:37
Çok teşekkür ederim Yasak sonrası kontrol edecegim��

İnş. sorununuz çözülür. Eğer öğrenebiliyorsanız önceki sahibinden tesisata neler yapıldığını öğrenmeye çalışın. Gözle tüm tesisatı gözden geçirin sonradan eklenmiş çıkarılmış bir şey var mı yok mu bunları gözle arayın.

Kolay gelsin. İyi günler.

Adamset
23 Nisan 2020, 15:26
https://i.hizliresim.com/RYRObh.jpg (https://hizliresim.com/RYRObh)https://i.hizliresim.com/9VxODD.jpg (https://hizliresim.com/9VxODD)
Elektrik şemasını buldum anladigim konjektorden cikan mavi-beyaz kablo boşta

Seramik
23 Nisan 2020, 15:41
Evet öyle görünüyor. buna göre 250cc ve üstü motorlarda kullanılan 3+2 veya 3+3 istediğiniz gibi bir konjektör alabilirsiniz. yukarıda resmini attığım konjektörü tavsiye ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

Öyle görünüyor. ve siyah kabloya karşılık geldiğini söylediğiniz lacivert kablonun ne olduğunuzu çözmenizi tavsiye edrim.

Adamset
23 Nisan 2020, 16:27
Mavibeyaz kablo sanirim aydınlatmaya gidiyor semada oyle gosteriyor elimdeki konjektorde siyahi kırmızıyla birlestirdigimde kontak açılmadan far yanıyordu.

Seramik
23 Nisan 2020, 16:32
Mavibeyaz kablo sanirim aydınlatmaya gidiyor semada oyle gosteriyor elimdeki konjektorde siyahi kırmızıyla birlestirdigimde kontak açılmadan far yanıyordu.

Hocam öyle birşey olmaması gerekiyor. Diyagrama göre siyah kabloya karşılık olmaması gerek. Siz lacivert kablo geliyor demiştiniz. Emin misiniz?

Adamset
23 Nisan 2020, 16:45
https://i.hizliresim.com/bsD8aF.jpg (https://hizliresim.com/bsD8aF)
Elimde foto olarak birtek bu var şuan büyüttüğüm zaman rengin mavi olduğunu anlayabiliyorum.tesisat sokettinde kırmızı yesil mavi var lacivert derken yanilmisim ama dediğim gibi elimdeki konjektorde siyah ve kırmızıyı birleştirince far yaniyordu bunda eminim

Seramik
23 Nisan 2020, 16:55
[url=[/url]
Elimde foto olarak birtek bu var şuan büyüttüğüm zaman rengin mavi olduğunu anlayabiliyorum.tesisat sokettinde kırmızı yesil mavi var lacivert derken yanilmisim ama dediğim gibi elimdeki konjektorde siyah ve kırmızıyı birleştirince far yaniyordu bunda eminim

Hocam artık bu uzaktan yardımı aşıyor. Bakmak gerek. Normalde öyle olmaması gerekiyor. Sizin motorun tesisatını kontrol etmek gerekiyor.
kendiniz yapabiliyorsanız yapın önceki attığımız konjektör diagramında da gösterdiği gibi siyah kablo akü dolumuyla alakalı.
İsterseniz iyi bir elektrikçiye gösterin. sonradan başınız ağrımasın.

Adamset
23 Nisan 2020, 17:07
Far ve stopun devamlı yanmasi icin konjektorden siyah ve maviyi soketlemis olabilirlermi mavi kablo mutlimetre ile sase de ikaz vermesi sistemde takılı olan ampulden olmasi yüksek ihtimal konjektorden farı kapattığım zaman akuyeden olctugumde 17 volt ve üzeri enerji geliyordu. Dediginiz gibi bilgim dahilinde kendim kontrol edicem takildigim yerde uzmanindan yardim almak sart

Seramik
23 Nisan 2020, 17:13
Far ve stopun devamlı yanmasi icin konjektorden siyah ve maviyi soketlemis olabilirlermi mavi kablo mutlimetre ile sase de ikaz vermesi sistemde takılı olan ampulden olmasi yüksek ihtimal konjektorden farı kapattığım zaman akuyeden olctugumde 17 volt ve üzeri enerji geliyordu. Dediginiz gibi bilgim dahilinde kendim kontrol edicem takildigim yerde uzmanindan yardim almak sart

Herşey olabilir yerinde bakmak gerekiyor. Uzaktan birşey söylemek maalesef çok zor.

Adamset
27 Nisan 2020, 13:29
https://i.hizliresim.com/19BGpX.jpg (https://hizliresim.com/19BGpX)
Iyi haftalar yasagin kalkması ile moturun yanina gelebildim. Foto da gosterdigim gibi mavi beyaz kablo on far a gidiyor harici aku ilede baktim kontaga da bağlı deil. Satatorde kisa devre yok onuda kontrol etim. Konjektorden direk on fara bağlı olmasını sürekli axik olamadı icin ayarlanmış sanirim

Seramik
27 Nisan 2020, 14:17
Hocam mavi beyaz kabloyu takip edin nerelere ayrılıyor bir bakın. Ek olarak mesajlarınıza bakın

Adamset
27 Nisan 2020, 14:54
https://i.hizliresim.com/YFGSj5.jpg (https://hizliresim.com/YFGSj5)
Kabloyu takip ettim bi yerde klip ile ek yapilmis ve bantlamış bundan sonrası sanirim uzaman işi beni asicak gibi (özel mesajlarımi kast ediyorsanız hic birşey gelmemis

Seramik
27 Nisan 2020, 15:00
Daha önce dediğim gibi üzerinde bakmak lazım bu iş böyle olmaz. Orjinal konjektörünüzde 5 çıkış var galiba internette yanlış görmediysek öyle.
en güzeli motordaki elektrikten anlayan birisine gösterin. Konjektörü yenilemişmiydiniz?

Adamset
27 Nisan 2020, 15:03
Orjinal konjektorde 6 xikis var 2. El bi konjektor aldım carsambaya gelicek onunla ilk deniyeceğim

Adamset
15 Mayıs 2020, 20:54
Merhabalar Orjinal konjektorum bugun geldi. Voltmetremide kontaktan aldigim enerji ile bagladim. Yag degisimimide yaptim. Motorumu calistirdim. Aku uzerinden olcum yaptigimda rolentide 12.5 volt civari gazda 13.7 volt okudum. Voltmetre yola ciktigimda 14 14.2 volt gosterdi. Yarim saatlik 80-100 km hizla bi surus sonrasinda otoparka girerken stop edip calistirdim volt metre 10 volta dustu. Fan calisiyordu ondandir dedim kisa bi sure sonra rolentide Aku uzerinden multimetre ile.olctum oda 10 voltlardaydi. Akuyu soktum eve cikardim olctugumde 12 voltta bu isten bi bisey anlamadim ...

diablof
28 Mayıs 2020, 23:02
Hocam buyuk ihtimal akunuz bitmis. Statorde sorun olsa 14 volt goremezsiniz. Konjektor de sorun olsa da olmaz.

Bu arada mavi beyazi yesille birlestirmeniz bir sorun teskil etmezdi ama siz 5 pinli almissiniz zaten.

Ben de benim rebelde 6 pinli alip mavi beyazi yesille birlestirip kullaniyorum. Hos benim akum 3 senede bitti ama kalitesizdi zaten.

Akunuzu de degistirmenizi oneririm.

Kolay gelsin