PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiberglasstan Benzin Deposu Üretmek.



zeuces
08 Nisan 2020, 15:02
İnternette böyle bir proje buldum. Epoksi dediği malzeme herhangi bir epoksi değildir herhalde. Fikri olan var mı bu konuda ?



Fiber kaplama
https://www.youtube.com/watch?v=o6sprngrp8w

Kaplama devam ------ BAŞLAMA : 4.52 dk
https://youtu.be/Ox2KBfpreXA?t=292

içindeki kalan köpüğü temizleme ---- BAŞLAMA : 5:55 dk
https://youtu.be/hAVnjX7kcN4?t=355

Epoksi reçine ile iç kaplama ------ BAŞLAMA : 11.10 dk
https://www.youtube.com/watch?v=gav-nv3HN9Q

eyup58
08 Nisan 2020, 18:17
http://www.youtube.com/watch?v=o6sprngrp8w




http://youtu.be/Ox2KBfpreXA?t=292





http://youtu.be/hAVnjX7kcN4?t=355




http://www.youtube.com/watch?v=gav-nv3HN9Q

Kural [ Z ]
08 Nisan 2020, 19:56
Herhangi bir epoksi, hatta polyester de kullanabilirsiniz. Kullanacağınız cam elyafının dokuma türüne, katman miktarı ve katmanın uygulanma şekline, hava kalmamasına dikkat ederseniz yeterince sağlam olabilir.

Ne var ki yakıt deposunun metal veya ezilip kırılmaya daha dayanıklı, belirli elastikiyete sahip malzemelerden yapılması daha doğru olur.

Yakıt deposu yapmak göründüğü kadar kolay değil. Benzer çalışmaların olduğu için rahatlıkla söyleyebilirim. Özellikle yakıt dolum kapağı, motosiklete bağlantı noktasının sağlamlaştırılması, havalandırma ve su tahliyesinin yerleştirilmesi ve sızdırmaslığı düşünüldüğü kadar kolay olmuyor. Ve gerçekten de ağır oluyor. Bu nedenlerle kendiniz mecbur değilseniz veya çok aşırı özgün bir proje değil ise farklı modellerin depolarını alıp gerekirse onlar üzerinde modifikasyonlar yapıp kullanmanız çok daha doğru olacaktır.

zeuces
08 Nisan 2020, 20:40
Sizinle zamanında konuşmuştuk. Tekrardan hatirlatayim. Benim BMW r60/7 motorum var ve deposu kullanılmayacak kadar kötü durumda. Ben 10ltlik bir depo kullanıyorum baska. BMW depolarin hepsi eski olduğu için hepsinde bu sorun olacak. 0dan saç ile yapımına 4000tl fiyat biçtiler ne yazık ki. Elimde depo var bunun kalıbını almak kolay olacaktır. O yüzden düşünmüştüm

bajajpulsar2
08 Nisan 2020, 20:55
İnternette böyle bir proje buldum. Epoksi dediği malzeme herhangi bir epoksi değildir herhalde. Fikri olan var mı bu konuda?
epoksi reçinesini fiberglass kumaşın üstüne sürüp yapıyorlar işte

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

normal bir yakıt deposunun dışına kaplama olarak fiberglasstan kaplama yapılabilir, daha sağlıklı olur bence.

zeuces
08 Nisan 2020, 22:19
epoksi reçinesini fiberglass kumaşın üstüne sürüp yapıyorlar işte

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

normal bir yakıt deposunun dışına kaplama olarak fiberglasstan kaplama yapılabilir, daha sağlıklı olur bence.

Bazı yorumlarda (başka yerlerde) benzinin epoksiyi sıkıntıya sokacağını söyledi. eğer bu dediğiniz doğru ise deponun içindeki bütün pastan kurtulup epoksi ile iç dış kaplama yapılırsa daha mantıklı dediğiniz gibi.

Kural [ Z ]
08 Nisan 2020, 22:52
Sizinle zamanında konuşmuştuk. Tekrardan hatirlatayim. Benim BMW r60/7 motorum var ve deposu kullanılmayacak kadar kötü durumda. Ben 10ltlik bir depo kullanıyorum baska. BMW depolarin hepsi eski olduğu için hepsinde bu sorun olacak. 0dan saç ile yapımına 4000tl fiyat biçtiler ne yazık ki. Elimde depo var bunun kalıbını almak kolay olacaktır. O yüzden düşünmüştüm

Ben de aynı cevabı tekrarlamak isterim o zaman. Yeniden yapmaktansa fiber ve polyester ile tamir edilmesi çok daha güvenli ve kolay. Bunun yerine farklı bir model depoyu da kullanabilirsiniz.

Şöyle birşey düşünün;

Elinizdeki tamir edilemeyecek durumdaki depoyu alıyorsunuz ve alttan kesip üst kısımdan ayırıyorsunuz, kozmetik olarak polyester ile tamir edip güzelce boya işlemine hazırlıyorsunuz.

Sonrasında bu deponun içine sığacak bir yakıt deposu temin ediyorsunuz, hem de ucuzundan, mesela bir CG deposu (şu anda 120 TL civarı olmalı). Bu depoyu mevcuttaki deponuzun içine iki punta ile kaynatıyorsunuz.

İşlemden sonra yakıt deponuzun alt kısmını da mevcut duruma uyarlıyorsunuz ve kapatıp içine bildiğiniz kapı ve pencere montajında kullanılan köpüğü sıkıp bir gün bekliyorsunuz.

Taşan köpükleri kesip zımpara ile temizledikten sonra son macun ve astar boya, üzerine de ilk ve ikinci kat boyaları da uyguladığınızda dışı orjinal ancak içi farklı, fakat sağlam ve güvenli bir yakıt deponuz oluyor.

Bu işlemin gerçek maliyetinin 500-1000 TL arasını geçmeyeceğini düşünüyorum. Bu aradaki iki kat farkı; işi yapana, kaliteye, boyaya ve boyacıya verilecek meblağa göre değişecektir. Ve elinizde orjinal görünümlü sağlam ürün olacağını da hatırlatırım.

Çok daha ucuza diğer seçenek ise;

Mevcuttaki tamir edilemez deponuzu yeniden yapmaya çalışmaktansa üzerini polyester ve ince örülmüş cam elyafı ile kaplamanızdır. Böylelikle hem bütünlük korunacak, hem de sağlam bir dış kaplamanız olacak.

Başka yerde bulamayacağınız çok kıymetli de bir önerim olsun size. Şaka değil, mutlaka deneyin. Delik ve hasar miktarına, kapatılacak yere göre iki-üç-beş tane kuru inciri alın, önce birkaç parçaya kesin, sonrasında ise iyice sağlam bir havanda sabırla bunları dövüp parçalayın. Sonrasında benzin ile temas eden kaçak yapan kısımlar ile delikleri bununla kapatın, elinizle iyice düzeltin. Boyadan önceki macunlama/polyesterleme işleminde ilk olarak bunu yapın, yapmadan önce delikte paslanma varsa önce pası temizlemeyi ihmal etmeyin. Taze hazırladığınız kuru incir ezmesi benzin ile reaksiyona girerek sertleşecek ve sızdırmaz katı bir contalama yapacaktır. Pek bilen yoktur, öneririm :wiinkk:

Elyaf ile kaplayıp polyesteri de birkaç kez düzgünce uygularsanız elinizdeki ürün sizin yapmayı planladığınızdan daha düzgün ve kolay elde edilmiş, daha sağlam bir yakıt deposu olacak.

Tabiri caizse lastiği baştan icat etmektense mevcuttakini geliştirmek daha doğru olabilir. Tavsiyem bu yönde.

EUOGLU
09 Nisan 2020, 12:06
;4548141']Herhangi bir epoksi, hatta polyester de kullanabilirsiniz. Kullanacağınız cam elyafının dokuma türüne, katman miktarı ve katmanın uygulanma şekline, hava kalmamasına dikkat ederseniz yeterince sağlam olabilir.

Ne var ki yakıt deposunun metal veya ezilip kırılmaya daha dayanıklı, belirli elastikiyete sahip malzemelerden yapılması daha doğru olur.

Yakıt deposu yapmak göründüğü kadar kolay değil. Benzer çalışmaların olduğu için rahatlıkla söyleyebilirim. Özellikle yakıt dolum kapağı, motosiklete bağlantı noktasının sağlamlaştırılması, havalandırma ve su tahliyesinin yerleştirilmesi ve sızdırmaslığı düşünüldüğü kadar kolay olmuyor. Ve gerçekten de ağır oluyor. Bu nedenlerle kendiniz mecbur değilseniz veya çok aşırı özgün bir proje değil ise farklı modellerin depolarını alıp gerekirse onlar üzerinde modifikasyonlar yapıp kullanmanız çok daha doğru olacaktır.

abi madem evdeyiz motoruma ve arabama parça üretmek istiyorum (aracıma karlık gibi) ama kalıp hakkındda sorularım var . nasıl kalıp çıkarmalı

zeuces
15 Nisan 2020, 22:42
;4548201']Ben de aynı cevabı tekrarlamak isterim o zaman. Yeniden yapmaktansa fiber ve polyester ile tamir edilmesi çok daha güvenli ve kolay. Bunun yerine farklı bir model depoyu da kullanabilirsiniz.

Şöyle birşey düşünün;

Elinizdeki tamir edilemeyecek durumdaki depoyu alıyorsunuz ve alttan kesip üst kısımdan ayırıyorsunuz, kozmetik olarak polyester ile tamir edip güzelce boya işlemine hazırlıyorsunuz.

Sonrasında bu deponun içine sığacak bir yakıt deposu temin ediyorsunuz, hem de ucuzundan, mesela bir CG deposu (şu anda 120 TL civarı olmalı). Bu depoyu mevcuttaki deponuzun içine iki punta ile kaynatıyorsunuz.

İşlemden sonra yakıt deponuzun alt kısmını da mevcut duruma uyarlıyorsunuz ve kapatıp içine bildiğiniz kapı ve pencere montajında kullanılan köpüğü sıkıp bir gün bekliyorsunuz.

Taşan köpükleri kesip zımpara ile temizledikten sonra son macun ve astar boya, üzerine de ilk ve ikinci kat boyaları da uyguladığınızda dışı orjinal ancak içi farklı, fakat sağlam ve güvenli bir yakıt deponuz oluyor.

Bu işlemin gerçek maliyetinin 500-1000 TL arasını geçmeyeceğini düşünüyorum. Bu aradaki iki kat farkı; işi yapana, kaliteye, boyaya ve boyacıya verilecek meblağa göre değişecektir. Ve elinizde orjinal görünümlü sağlam ürün olacağını da hatırlatırım.

Çok daha ucuza diğer seçenek ise;

Mevcuttaki tamir edilemez deponuzu yeniden yapmaya çalışmaktansa üzerini polyester ve ince örülmüş cam elyafı ile kaplamanızdır. Böylelikle hem bütünlük korunacak, hem de sağlam bir dış kaplamanız olacak.

Başka yerde bulamayacağınız çok kıymetli de bir önerim olsun size. Şaka değil, mutlaka deneyin. Delik ve hasar miktarına, kapatılacak yere göre iki-üç-beş tane kuru inciri alın, önce birkaç parçaya kesin, sonrasında ise iyice sağlam bir havanda sabırla bunları dövüp parçalayın. Sonrasında benzin ile temas eden kaçak yapan kısımlar ile delikleri bununla kapatın, elinizle iyice düzeltin. Boyadan önceki macunlama/polyesterleme işleminde ilk olarak bunu yapın, yapmadan önce delikte paslanma varsa önce pası temizlemeyi ihmal etmeyin. Taze hazırladığınız kuru incir ezmesi benzin ile reaksiyona girerek sertleşecek ve sızdırmaz katı bir contalama yapacaktır. Pek bilen yoktur, öneririm :wiinkk:

Elyaf ile kaplayıp polyesteri de birkaç kez düzgünce uygularsanız elinizdeki ürün sizin yapmayı planladığınızdan daha düzgün ve kolay elde edilmiş, daha sağlam bir yakıt deposu olacak.

Tabiri caizse lastiği baştan icat etmektense mevcuttakini geliştirmek daha doğru olabilir. Tavsiyem bu yönde.

Teşekkür ederim. Orjinal depomu kesip biçmektense ondan alacağım kalıp ile şu anda hali hazırda kullandığım CG depomun üstüne kılıf gibi yapabilirim. 2. öneriniz de çok güzel çok teşekkür ederim fakat içi benimkinin full pas ne yazık ki kurtarılabilir hali yok. Tanıdık kaportacılara vs sac ustalarına da gösterdim.