PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chopper - cruiser motor tavsiyesi



Chetinkol
05 Nisan 2020, 01:41
Şimdi öncelikle şöyle bir sorum var. Chopper motor istiyorum ne alayım?
Boy: 178cm, kilo: 65. 10-17 bin bütçem var. Ekipman için ayırdım. A2 ehliyetim var ve ilk motorum olacak.
-Kuba superlight 200
-Rks cruiser 250
-Blackster 250i
-Regal Raptor syder 250
-Daelim daystar 250
-Suzuki intruder 250
-Yamaha virago 535
-Yamaha dragstar 650
Şimdi görünen şu abi “eski ama kaliteli ve sağlam bir motor mu? Yoksa yeni bir çin malı mı?”. Şimdiden teşekkür ederim:)

ulkerhan
05 Nisan 2020, 02:10
çinlerin alayının motoru çince konuşuyor. 30-40k da rulman kırman olası.
rks'lerin şasi ve diğer işçilikleri de pek iyi değil.
cruiser tarzında japondan şaşmamak lazım. cruiserci adam alsat yapmaz. uzun süre biner.
ekonomik ve parçası bol cruiserlerden xv250 ve rebel'e de bak.

Chetinkol
05 Nisan 2020, 14:15
çinlerin alayının motoru çince konuşuyor. 30-40k da rulman kırman olası.
rks'lerin şasi ve diğer işçilikleri de pek iyi değil.
cruiser tarzında japondan şaşmamak lazım. cruiserci adam alsat yapmaz. uzun süre biner.
ekonomik ve parçası bol cruiserlerden xv250 ve rebel'e de bak.

Dostum suzuki 250, dragstar 250 ve 650, yamaha virago 535 te düzgün bulunmuyor. 25 üzeri istiyorlar iyilerine sıkıntı da orada ve parça sıkıntısı yaşarsam diye korkuyor açıkcası. İstanbulda oturuyorum bulabilir miyim şüphelerim var.

Felis Leo
05 Nisan 2020, 17:00
Daelim içlerinde iyilerinden birisidir tavsiye ederim

ulkerhan
05 Nisan 2020, 17:51
Dostum suzuki 250, dragstar 250 ve 650, yamaha virago 535 te düzgün bulunmuyor. 25 üzeri istiyorlar iyilerine sıkıntı da orada ve parça sıkıntısı yaşarsam diye korkuyor açıkcası. İstanbulda oturuyorum bulabilir miyim şüphelerim var.

virago 250 ve virago 535 harici parça sıkıntısı var evet.

Chetinkol
05 Nisan 2020, 18:21
virago 250 ve virago 535 harici parça sıkıntısı var evet.

Peki hocam uzun yol ve şehir için kullanımı olarak sizce virago 535 alınır mı? Ben kamping yapacam yazın kız arkadaşımla birlikte. Sizce götürür mü motor? Ve ist için bakımını yaptırabileceğim güvenilir iyi bir usta var mı?

buteo
05 Nisan 2020, 22:56
Bence Lifan lf250b , eski japon motorlarına bakma bence eskiden iyiydi onlar

ulkerhan
05 Nisan 2020, 23:48
Peki hocam uzun yol ve şehir için kullanımı olarak sizce virago 535 alınır mı? Ben kamping yapacam yazın kız arkadaşımla birlikte. Sizce götürür mü motor? Ve ist için bakımını yaptırabileceğim güvenilir iyi bir usta var mı?

uzun yol vs dersen tarz değiştir bence. cruiser motorlarda çanta ve yük taşımak sıkıntı.
mondial rx3 olur, inazuma olur. başka bişey bak.

bana göre eski cruiser motorlar nerde ne yapacağı tam piyango.
elin anahtar tutmuyorsa yürütmek mesele. anahtardan kastım yağ değiştiririm değil. gerekirse blok açacan.
yaştan dolayı metal yorgunluğu var. istediğin kadar bakım yap yaştan ve kilometreden dolayı hep aklın bi parçasında olacak.
bu gün debriyajını yaparsın, yarın supap keçelerin patlar,
supapları yaptırırsın, 2. vites dişlin aşınır,
vitesini yaptırırsın kilometre saatin bozulur.

düşük kilometreli inazuma bak, yan çanta arka çanta takarsın dünyayı dolaşırsın.
mondial rx3 olur mis gibi gezersin.
para varsa tabi bmw gs serisi olur, v-strom olur, bandit olur,

Chetinkol
06 Nisan 2020, 03:22
uzun yol vs dersen tarz değiştir bence. cruiser motorlarda çanta ve yük taşımak sıkıntı.
mondial rx3 olur, inazuma olur. başka bişey bak.

bana göre eski cruiser motorlar nerde ne yapacağı tam piyango.
elin anahtar tutmuyorsa yürütmek mesele. anahtardan kastım yağ değiştiririm değil. gerekirse blok açacan.
yaştan dolayı metal yorgunluğu var. istediğin kadar bakım yap yaştan ve kilometreden dolayı hep aklın bi parçasında olacak.
bu gün debriyajını yaparsın, yarın supap keçelerin patlar,
supapları yaptırırsın, 2. vites dişlin aşınır,
vitesini yaptırırsın kilometre saatin bozulur.

düşük kilometreli inazuma bak, yan çanta arka çanta takarsın dünyayı dolaşırsın.
mondial rx3 olur mis gibi gezersin.
para varsa tabi bmw gs serisi olur, v-strom olur, bandit olur,

Ya hocam inan chopper-cruiser dan başka bir makineye binme isteği ve düşüncesi yok. Cc istiyorum sadece ama kararsızım. Falcon freedom 250 öneren çok olmu youtube da parça kalitesi kötü diyen olmuş.
İşin aslı şu; bana hem uzun yol, hem de şehiriçinde kullanabileceğim, artçım ve kendim için konforlu ve parça sıkıntısı çekmeyeceğim bir chopper-cruiser makine lazım. Zor bir mesele biliyorum ama soruşturmadan da olmuyor

BlackGhost
06 Nisan 2020, 03:59
uzun yıllardır cruiser motor kullanan birisi olarak ilk tavsiyem güvenilir ve sağlam bir usta bulmandır ilk etapda.

Hangi makineyi alırsan al düzgün ustan yoksa işiniz zor zira farklı tarz alsanız bile bu denklem değişmez.

Model tavsiyesine gelince,başlangıç seviyesi için sl200 idealdir.2 yıl bu motoru kullandım ve beni hiç yolda bırakmadı.15 bin km yaptıkdan sonsa cc yükseltmek için değiştirmiştim.Parçası uygun,istenirse custom olarak kesip-biçilecek bir motordur.

japon marka derseniz düşük cc önermem,hem eski hemde parçası yüksek cc motor modelleri kadar.japon alacağım derseniz yüksek cc ye geçmenizi öneririm zira parça-bakım maliyetleri bakımından daha uygundur.

Bu noktada yüksek cc japon modellerde parça konusunda dragstar ve shadow makinelerde piyasada sorun yok ama suzuki ve kawasaki modellerinde sıkıntı yaşanmakda.Uzun vade kullanım için önerim honda shadow motorudur.İyi bir ustanın ellerinde bakım ve onarımları yapıldığı takdirde shadow makineler kullanıcılarını hiç üzmeyen motorlar.Dragstarlar ise bakımı zor motorlar ustalar için zira parçası olmasına rağmen dragstar motorlarının yapısı farklı olduğundan ustalar için her zaman ekstra zahmet gerektiren bakımlar yapması gerekekmekte dolayısı ile dragstar makinelerinde yanlış ustaların ilgisiz ve alakasız ihçilikleri yüzünden her zaman "sorun çıkaran motor" yaftası yakıştırıldı dlayısıyla dragstar makinelerinde motor ustası tecrübesi ve ihçiliği çok önemli bakım zamanlarında.işini bile usta oldukça sorun çıkarmayan makineler.

suzuki intruder ve kawasaki vn serileri ise bana göre cruiser segmentindeki en verimli ve sağlam motorlar.Zaten fiyatlarıda hep üst sıralarda zira bakımları yapılmış ve düzgün kullanılım bu modellerde asla sorun çıkmıyor.Kullanım rahatlığı,,yakıt harcamaları sebebiylede bu segmentin en beğenilen makineleri.Şahsen harley yerine hangi cruiser makine tercih ederdin deseler gözüm kapalı vn900 modelini söylerdim.Çok sağlam ve kaliteli bir motor ancak gerek intruder modelinde gerekse vn serilerinde sorun parça kaynaklı zira bu modellerin parçaları çok pahalı ve stoklarda yok denecek kadar az dolayısıyla tercihinizi buna göre yapmanızı öneririm.

pazienza
06 Nisan 2020, 07:59
Ya hocam inan chopper-cruiser dan başka bir makineye binme isteği ve düşüncesi yok. Cc istiyorum sadece ama kararsızım. Falcon freedom 250 öneren çok olmu youtube da parça kalitesi kötü diyen olmuş.
İşin aslı şu; bana hem uzun yol, hem de şehiriçinde kullanabileceğim, artçım ve kendim için konforlu ve parça sıkıntısı çekmeyeceğim bir chopper-cruiser makine lazım. Zor bir mesele biliyorum ama soruşturmadan da olmuyor

Parça sıkıntısı olmayan tek cruiser Harley şuan, bende Honda Shadow 600 var servise gidip parçayı sorduğumda 2-3 haftada getiriyorlar onun dışında Türkiye de rahatlıkla zincir-dişli her türlü balata filre vs bulabiliyorum pek bir sıkıntı çekmedim şuana dek. Zaten bu motorların ölmesi için silahla ateş falan etmen gerekir kolay kolay ölecek makineler değil.

Çin mallarına ve v blok olmayan makinelere ben olsam yaklaşmazdım parça kaliteleri gerçekten berbat

XV535-SHADOW600-DRAGSTAR650 bu makinelere bak alırken de mutlaka bu makinelere bakan bir ustaya götür motoru göster, göstermeden sakın alma. Ufak tefek sıkıntıların olabilir problem etme eski aletler sıkıntı etme. Blok sağlam olsun gerisi hallediliyor.
Diğer japon cruiserler de iyidir fakat onlarda parça sıkıntısı yaşaman daha muhtemel onlardan Türkiye de daha az var.

Sıralamam Shadow600 Dragstar650 Xv535
Shadow 600 bulabilirsen sakın kaçırma, zincirlidir virago ve dragstar gibi şaft problemi yaşatmaz. En kötü zincir-dişli değiştirirsin bakarsın yoluna
He shadow 750 ye gelince sakın yanaşma boşver çok uçtu fiyatları o paraya gidip adam gibi gür gür Harley'e bin.

ulkerhan
06 Nisan 2020, 15:13
Ya hocam inan chopper-cruiser dan başka bir makineye binme isteği ve düşüncesi yok. Cc istiyorum sadece ama kararsızım. Falcon freedom 250 öneren çok olmu youtube da parça kalitesi kötü diyen olmuş.
İşin aslı şu; bana hem uzun yol, hem de şehiriçinde kullanabileceğim, artçım ve kendim için konforlu ve parça sıkıntısı çekmeyeceğim bir chopper-cruiser makine lazım. Zor bir mesele biliyorum ama soruşturmadan da olmuyor

istediklerin hakikaten çok :)

falcon freedom alacaksan buralara hiç yazma. al son sahibi ol ya da usta ile akraba ol.

en kötü blackster al en azından servisi ve nispeten parçası var. yan çanta sisi bar takarsın işini görür.

eski cruiserciden tavsiye:
cruiser motoru yürütmek zordur. parça bulmak, usta bulmak, aksesuar bulmak zordur. bunda para var derler sevmeye çalışırlar.
ilaveten oturuş pozisyonu nedeni ile prostat olursun maazallah. çocuğun olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------


uzun yıllardır cruiser motor kullanan birisi olarak ilk tavsiyem güvenilir ve sağlam bir usta bulmandır ilk etapda.

Hangi makineyi alırsan al düzgün ustan yoksa işiniz zor zira farklı tarz alsanız bile bu denklem değişmez.

Model tavsiyesine gelince,başlangıç seviyesi için sl200 idealdir.2 yıl bu motoru kullandım ve beni hiç yolda bırakmadı.15 bin km yaptıkdan sonsa cc yükseltmek için değiştirmiştim.Parçası uygun,istenirse custom olarak kesip-biçilecek bir motordur.

japon marka derseniz düşük cc önermem,hem eski hemde parçası yüksek cc motor modelleri kadar.japon alacağım derseniz yüksek cc ye geçmenizi öneririm zira parça-bakım maliyetleri bakımından daha uygundur.

Bu noktada yüksek cc japon modellerde parça konusunda dragstar ve shadow makinelerde piyasada sorun yok ama suzuki ve kawasaki modellerinde sıkıntı yaşanmakda.Uzun vade kullanım için önerim honda shadow motorudur.İyi bir ustanın ellerinde bakım ve onarımları yapıldığı takdirde shadow makineler kullanıcılarını hiç üzmeyen motorlar.Dragstarlar ise bakımı zor motorlar ustalar için zira parçası olmasına rağmen dragstar motorlarının yapısı farklı olduğundan ustalar için her zaman ekstra zahmet gerektiren bakımlar yapması gerekekmekte dolayısı ile dragstar makinelerinde yanlış ustaların ilgisiz ve alakasız ihçilikleri yüzünden her zaman "sorun çıkaran motor" yaftası yakıştırıldı dlayısıyla dragstar makinelerinde motor ustası tecrübesi ve ihçiliği çok önemli bakım zamanlarında.işini bile usta oldukça sorun çıkarmayan makineler.

suzuki intruder ve kawasaki vn serileri ise bana göre cruiser segmentindeki en verimli ve sağlam motorlar.Zaten fiyatlarıda hep üst sıralarda zira bakımları yapılmış ve düzgün kullanılım bu modellerde asla sorun çıkmıyor.Kullanım rahatlığı,,yakıt harcamaları sebebiylede bu segmentin en beğenilen makineleri.Şahsen harley yerine hangi cruiser makine tercih ederdin deseler gözüm kapalı vn900 modelini söylerdim.Çok sağlam ve kaliteli bir motor ancak gerek intruder modelinde gerekse vn serilerinde sorun parça kaynaklı zira bu modellerin parçaları çok pahalı ve stoklarda yok denecek kadar az dolayısıyla tercihinizi buna göre yapmanızı öneririm.

hocam kusura bakma da sl 200 13hp lik bir makine. arkadaş artçım olacak, şehir dışı yapacam diyor. sağ şerittren 50 ile o yol bitmez. motordan soğutur adamı.
ilaveten motosiklette artık cc işinin bittiğine inanıyorum. artık beygir gücüne bakmak gerekiyor.

ChuckBerry
06 Nisan 2020, 18:05
Merhabalar, cruiser piyasası naked ve sslerin yanında yok değerinde. Bizler gibi sevenler ise Harley almaya bütçe yoksa eğer japon olsun, kaliteli olsun diyerek 20 yıllık makinelere bir dünya para vermek zorunda kalıyoruz. Açıkçası ben olaya farklı bir noktadan yanaşmak istiyorum. İlk motosikletiniz olacağını belirtmişsiniz. Kendinizin olmasa da başka motosikletler ile ne kadar tecrübeniz var bilemiyorum. Örneğin bir Dragstar veya Shadow almak istediğiniz taktirde diğer kıyasladığınız çinlilerin 3 katı para vermeniz gerekecek. Herhangi bir yan yatırma, sürtme, kırma, vurma durumlarında hem daha çok üzüleceksiniz verdiğiniz değerden ötürü, hem de maddi olarak gideriniz daha çok olacak. Bu sebeple yeni olan çinlilerden, çevrede onay görmüş, parçası bulunabilen ve ucuz olanlardan ,20-30 bin km düzenli bakmak şartı ile rahatça binip tecrübe kazanılabilecek bir motosiklet almanızın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Ben de kendi ilk motosikletim olan Superlight 200' ü kullanıyorum şuanda. Kesinlikle hangi cruiserı alırsanız alın elinizin anahtar tutup sağına soluna bakıp ilgilenmeniz gerekiyor bu açık ve net.Bu sebeple ben de bakımını sağladığım takdirde aldığımdan beri memnun bir şekilde kullanıyorum. Kız arkadaşım ile yolculuklar yapıyorum. Yorumlarda bir arkadaşım artçıyla 50 ile sağdan gidileceğini söylemiş. Sizin kilonuz ve sizin kilolarınızda bir artçıyla çok rahat 100 110 km hızlara ulaşmanız mümkün fakat uzun yol olarak düşünürsek ideali 90 km civarlarında gitmek olacaktır demek istediğim bu potansiyale sahip olması. Diğer çinlileri kullanmadığımdan yorum yapamam fakat Superlight seçenekleriniz arasındaymış bu şekilde fikrimi belirtmiş olayım ben de.

Chetinkol
07 Nisan 2020, 02:13
uzun yıllardır cruiser motor kullanan birisi olarak ilk tavsiyem güvenilir ve sağlam bir usta bulmandır ilk etapda.

Hangi makineyi alırsan al düzgün ustan yoksa işiniz zor zira farklı tarz alsanız bile bu denklem değişmez.

Model tavsiyesine gelince,başlangıç seviyesi için sl200 idealdir.2 yıl bu motoru kullandım ve beni hiç yolda bırakmadı.15 bin km yaptıkdan sonsa cc yükseltmek için değiştirmiştim.Parçası uygun,istenirse custom olarak kesip-biçilecek bir motordur.

japon marka derseniz düşük cc önermem,hem eski hemde parçası yüksek cc motor modelleri kadar.japon alacağım derseniz yüksek cc ye geçmenizi öneririm zira parça-bakım maliyetleri bakımından daha uygundur.

Bu noktada yüksek cc japon modellerde parça konusunda dragstar ve shadow makinelerde piyasada sorun yok ama suzuki ve kawasaki modellerinde sıkıntı yaşanmakda.Uzun vade kullanım için önerim honda shadow motorudur.İyi bir ustanın ellerinde bakım ve onarımları yapıldığı takdirde shadow makineler kullanıcılarını hiç üzmeyen motorlar.Dragstarlar ise bakımı zor motorlar ustalar için zira parçası olmasına rağmen dragstar motorlarının yapısı farklı olduğundan ustalar için her zaman ekstra zahmet gerektiren bakımlar yapması gerekekmekte dolayısı ile dragstar makinelerinde yanlış ustaların ilgisiz ve alakasız ihçilikleri yüzünden her zaman "sorun çıkaran motor" yaftası yakıştırıldı dlayısıyla dragstar makinelerinde motor ustası tecrübesi ve ihçiliği çok önemli bakım zamanlarında.işini bile usta oldukça sorun çıkarmayan makineler.

suzuki intruder ve kawasaki vn serileri ise bana göre cruiser segmentindeki en verimli ve sağlam motorlar.Zaten fiyatlarıda hep üst sıralarda zira bakımları yapılmış ve düzgün kullanılım bu modellerde asla sorun çıkmıyor.Kullanım rahatlığı,,yakıt harcamaları sebebiylede bu segmentin en beğenilen makineleri.Şahsen harley yerine hangi cruiser makine tercih ederdin deseler gözüm kapalı vn900 modelini söylerdim.Çok sağlam ve kaliteli bir motor ancak gerek intruder modelinde gerekse vn serilerinde sorun parça kaynaklı zira bu modellerin parçaları çok pahalı ve stoklarda yok denecek kadar az dolayısıyla tercihinizi buna göre yapmanızı öneririm.

Öncelikle teşekkür ederim hocam eline, düşüncelerine sağlık. Şimdi sl200 istememin sebebi artçım olacak, en az 2 çanta ve kamp malzemeleri. Yani onu ben de düşündüm yalnız gerisini hesaba katınca olmuyor. Falcon freedom filan diyorum ama ille de o olsun diye değil. Hani fikir açısından. Elime geçse Shadow 650//750 direk alırım ama 650//750 arasında kalıyorum. Bu arada a2 ehliyetim var. Ama tam olarak nasıl bir bakımdan geçilmeli bilmiyorum. Yani alırken nelere dikkat etmeliyim. Sizce siz ne diyorsunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:07 ----------


Merhabalar, cruiser piyasası naked ve sslerin yanında yok değerinde. Bizler gibi sevenler ise Harley almaya bütçe yoksa eğer japon olsun, kaliteli olsun diyerek 20 yıllık makinelere bir dünya para vermek zorunda kalıyoruz. Açıkçası ben olaya farklı bir noktadan yanaşmak istiyorum. İlk motosikletiniz olacağını belirtmişsiniz. Kendinizin olmasa da başka motosikletler ile ne kadar tecrübeniz var bilemiyorum. Örneğin bir Dragstar veya Shadow almak istediğiniz taktirde diğer kıyasladığınız çinlilerin 3 katı para vermeniz gerekecek. Herhangi bir yan yatırma, sürtme, kırma, vurma durumlarında hem daha çok üzüleceksiniz verdiğiniz değerden ötürü, hem de maddi olarak gideriniz daha çok olacak. Bu sebeple yeni olan çinlilerden, çevrede onay görmüş, parçası bulunabilen ve ucuz olanlardan ,20-30 bin km düzenli bakmak şartı ile rahatça binip tecrübe kazanılabilecek bir motosiklet almanızın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Ben de kendi ilk motosikletim olan Superlight 200' ü kullanıyorum şuanda. Kesinlikle hangi cruiserı alırsanız alın elinizin anahtar tutup sağına soluna bakıp ilgilenmeniz gerekiyor bu açık ve net.Bu sebeple ben de bakımını sağladığım takdirde aldığımdan beri memnun bir şekilde kullanıyorum. Kız arkadaşım ile yolculuklar yapıyorum. Yorumlarda bir arkadaşım artçıyla 50 ile sağdan gidileceğini söylemiş. Sizin kilonuz ve sizin kilolarınızda bir artçıyla çok rahat 100 110 km hızlara ulaşmanız mümkün fakat uzun yol olarak düşünürsek ideali 90 km civarlarında gitmek olacaktır demek istediğim bu potansiyale sahip olması. Diğer çinlileri kullanmadığımdan yorum yapamam fakat Superlight seçenekleriniz arasındaymış bu şekilde fikrimi belirtmiş olayım ben de.

Şimdi öncelikle çok teşekkür ederim yorumunuz için çok güzel bir noktaya parmak basmışsınız. İlk motor olacağı için kullan atlık bir motor ben de istiyor gibiyim çünkü yan yatabilir, dikkatsiz davranabilirim vb. gibi durumları tartıp biçtiğim için bilmem düşünüyor gibiyim. Peki sl200 alırsam ikinci el alacam. Alırken dikkat ermem gereken bir kaç husus var mı? Yardımın için teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------


Parça sıkıntısı olmayan tek cruiser Harley şuan, bende Honda Shadow 600 var servise gidip parçayı sorduğumda 2-3 haftada getiriyorlar onun dışında Türkiye de rahatlıkla zincir-dişli her türlü balata filre vs bulabiliyorum pek bir sıkıntı çekmedim şuana dek. Zaten bu motorların ölmesi için silahla ateş falan etmen gerekir kolay kolay ölecek makineler değil.

Çin mallarına ve v blok olmayan makinelere ben olsam yaklaşmazdım parça kaliteleri gerçekten berbat

XV535-SHADOW600-DRAGSTAR650 bu makinelere bak alırken de mutlaka bu makinelere bakan bir ustaya götür motoru göster, göstermeden sakın alma. Ufak tefek sıkıntıların olabilir problem etme eski aletler sıkıntı etme. Blok sağlam olsun gerisi hallediliyor.
Diğer japon cruiserler de iyidir fakat onlarda parça sıkıntısı yaşaman daha muhtemel onlardan Türkiye de daha az var.

Sıralamam Shadow600 Dragstar650 Xv535
Shadow 600 bulabilirsen sakın kaçırma, zincirlidir virago ve dragstar gibi şaft problemi yaşatmaz. En kötü zincir-dişli değiştirirsin bakarsın yoluna
He shadow 750 ye gelince sakın yanaşma boşver çok uçtu fiyatları o paraya gidip adam gibi gür gür Harley'e bin.

Mesaj alındı abi teşekkürler. Ellerine, düşüncelerine sağlık

BlackGhost
07 Nisan 2020, 03:22
artçılı ve çanta yüklü uzun yolda sl200 sizi yorar.Ben şehiriçi kullanım bakımından örnek verdim sl200 motoru.Hem parçası japonlara göre daha uygun hemde bakımı kolay.

Uzun yol yapacaksanız yüksek cc almanız sizin için daha uygun olacakdır.


Önceki mesajımda belittiğim üzere hangi motoru alırsanız alın öncesinde güvenilir bir usta edinmeye çalışın.En hayati faktör sağlam bir ustanızın olmasıdır.

Harley konusuna gelince,öncelikle harley almak mühüm değil,mühim olan harleyi "yürütmektir" maddi olarak..En ufak bir yağ değişiminde 1000 tl lik fatura ile karşı karşıya kalırsınız.diğer mekanik parça fiyatları ve servis ücretlerini dile getirmiyorum bile..harley motoru artık elit kesimin kullanacağı ve yaz aylarında caddelerde görebilceğiniz motorlar oldu ne yazıkki..çok enderdir 4 mevsim harley kullanan şu dönemde.

ama uzun vade kullanacağım diyorsanız bütçenizi kasacaksınız.Benim sıralamam şu şekilde en üst fiyat-kalite segmentinden alta doğru;

-vn900 - kayışlı
-inruder c800 - şaftlı
-shadow 750 - şaftlı (amerikan modelleri zincirli)
-dragstar 650 - şaftlı
-vn800 - zincirli
-shadow 600 - zincirli

SEGARAP
12 Nisan 2020, 00:29
Arkadaşlar Forumlarda çok yazı gördüm ben geçen yıl sl200 aldım çok korkarak ancak makina beni yolda bırakmadı çok şükür. herkes diyordu ki vidaları sürekli sık aman bozulur aman çine girme vb. ancak 1992 virago ya 25k verilmez arkadaşlar herkes şaşırmış. istediği kadar süper makine olsun 30 yıllık makine kim bilir kim girdi çıktı içine.

Çok iyi bir cruiser olmasamda bence tip olarak içine hangisi siniyorsa onu almalısın. Keşke insanlar bu kadar asalak olmasa da bizde gerçek motorlara binebilsek.

Bu arada 2016 model Blackster 250i almayı planlıyorum istanbul civarında sahip olan varsa bana ulaşabilir. ,

Herkese iyi forumlar

Chetinkol
14 Nisan 2020, 13:40
Arkadaşlar Forumlarda çok yazı gördüm ben geçen yıl sl200 aldım çok korkarak ancak makina beni yolda bırakmadı çok şükür. herkes diyordu ki vidaları sürekli sık aman bozulur aman çine girme vb. ancak 1992 virago ya 25k verilmez arkadaşlar herkes şaşırmış. istediği kadar süper makine olsun 30 yıllık makine kim bilir kim girdi çıktı içine.

Çok iyi bir cruiser olmasamda bence tip olarak içine hangisi siniyorsa onu almalısın. Keşke insanlar bu kadar asalak olmasa da bizde gerçek motorlara binebilsek.

Bu arada 2016 model Blackster 250i almayı planlıyorum istanbul civarında sahip olan varsa bana ulaşabilir. ,

Herkese iyi forumlar

Dostum iyi güzel ama ben 65 kiloyum artçım 45 kilo kamp malzemelerim 10-15 kilo tutsa sl200 benim için sıkıntı. Çünkü motorun torku düşük çekmez böyle bir şeyi. Yani demek istediğim kötü bir motor olduğu değil benim isteklerimi karşılayamaz. Yani bana Suzuki intruder 250,dragstar250/650, virago535, shadow600 filan lazım demek istediğim bu. Ama sorun şu bunlar eski makineler ama pırıl pırıllar ve temizini bulmak, ustasını bulmak, yedek parçasını bulmak zor :)

ulkerhan
14 Nisan 2020, 17:39
usta defalarca yazdık çizdik.

bu paralara gezecem diyorsan inazuma al, pulsar al, dominar al gez.

illa cruiser alacam diyorsan rks blackster 250 veya rks cruiser 250 alacan. başka motor seni üzer. dikkat et ama cruiser motor prostat yapar :)

capozzz
15 Nisan 2020, 12:35
Abicim, 2007 yılından beri cruiser kullanıyorum, 3 yıl Ds 650 kullandım sonra Ds 1100 e geçtim. 1100 hala bende. Yaşım 41, boyum 177 kilom 75, her zaman sporumu yaptım. Yana yatmış 300 kilo motoru bir hamlede yerden kaldırabiliyorum. Motorumu yokuş yukarı geri geri çıkarabiliyorum. Bunları birazdan yazacaklarım iyice anlaşılsın diye söylüyorum.

Öncelikle kimse alınmasın darılmasın ama küçük hacim cruiser motor olmaz. Yani küçük cc ile, cruisera binerken çekeceğin kahırlara karşılık alman gereken keyfi alamazsın. Fayda maliyette, maddi-manevi maliyet kısmı ağır basar. Bunlardan ancak başlangıç motoru olabilir, ama o bile mantıklı değildir. Başlangıç yapmak için çok daha mantıklı makineler var.

İkinci olarak cruiser çok gezecek, uzun yol yapacak adamın da makinesi değildir. 35 yaşındayken Ds 1100 ile, gücüm kuvvetim artık doruktayken artçılı 400 km yola çıktım. Ne çektiğimi bir ben bilirim. 8 saat sürdü yol artık ne elim ne ayağım tutmaz haldeydi. Ki Ds 1100 cruiser standartına göre konforlu makinadır. Ds 650 ile arasında Şahin-Mercedes arasında olduğu kadar konfor farkı var. Ona rağmen yandım bittim yani. Bu aletle araya konaklama koymadan tek seferde yuzun yollar seni de kız arkadaşını da perişan eder benden söylemesi, tamam biz motor seviyoruz da hatun kişi çekmez bu kahrı :). Motor ne kadar büyük olursa olsun, isterse 2000 cc olsun öyle yüksek hızlar yaptırmaz adama. Bunun keyfi 90 la, maksimum 110 la giderken alınır. 110 da uzun süre gidemezsin yorar. Uzun yola çıkacak adamın makinesi endurodur. Büyük cc de çok kısa mesafeler de iyi değil. Çalıştırdın 10 dakka gittin durdun, biraz takıldın bi daha çalıştır 10 dakka daha git vs vs böyle yaparsan aküyü de hemen yiyiverirsin. Şarj cihazın olacak, kışın aküyü şarjda takılı tutucan.

Bizim motorlar nazlıdır, rakı gibi bunlar hep yanına bişiler ister. Yağmur-çamur göstermicen, nem göstermicen bunlara. İyi bakıcan. Uzun yıllar kullanmak istiyorsan Japondan aşağı takılmıcan. Elektroniği az olan, kara düzen makine tercih edicen. İyi usta bulucan, masraf çıkaracak göğüs gericen. Karşılığında da çalıştır istediğin yere git, o araya gir, ordan atla-burdan zıpla gibi bir pratiklik alamıcaksın. Bütçeli insanın da canını sıkacak şeyler bunlar.

Artıları ne dersen, tamamen keyfe keder artıları var. şahsi olarak V motor görüntüsü, krom görüntü, sesi gibi şeyleri seviyorum yani bunun için eksilerine katlanıyorum. Yollarda arabalar falan cruiser motorlara daha çok dikkat ediyor, "görmedim de üstüne kırdım direksiyonu" gibi şeyleri çok az yaşıyorsun.

Yani başlangıç diyorsun, arkadaşlar da daha pratik motorlardan güzel önerilerde bulunmuş. Bence o şekilde bir değerlendirip başlangıç yapmakta fayda var. Sonra tecrübelendikçe gerçekten isteriğinin ne olduğuna daha iyi karar verebilirsin. Pratiklik mi, yoksa görüntü-ses mi...

Chetinkol
17 Nisan 2020, 02:51
Abicim, 2007 yılından beri cruiser kullanıyorum, 3 yıl Ds 650 kullandım sonra Ds 1100 e geçtim. 1100 hala bende. Yaşım 41, boyum 177 kilom 75, her zaman sporumu yaptım. Yana yatmış 300 kilo motoru bir hamlede yerden kaldırabiliyorum. Motorumu yokuş yukarı geri geri çıkarabiliyorum. Bunları birazdan yazacaklarım iyice anlaşılsın diye söylüyorum.

Öncelikle kimse alınmasın darılmasın ama küçük hacim cruiser motor olmaz. Yani küçük cc ile, cruisera binerken çekeceğin kahırlara karşılık alman gereken keyfi alamazsın. Fayda maliyette, maddi-manevi maliyet kısmı ağır basar. Bunlardan ancak başlangıç motoru olabilir, ama o bile mantıklı değildir. Başlangıç yapmak için çok daha mantıklı makineler var.

İkinci olarak cruiser çok gezecek, uzun yol yapacak adamın da makinesi değildir. 35 yaşındayken Ds 1100 ile, gücüm kuvvetim artık doruktayken artçılı 400 km yola çıktım. Ne çektiğimi bir ben bilirim. 8 saat sürdü yol artık ne elim ne ayağım tutmaz haldeydi. Ki Ds 1100 cruiser standartına göre konforlu makinadır. Ds 650 ile arasında Şahin-Mercedes arasında olduğu kadar konfor farkı var. Ona rağmen yandım bittim yani. Bu aletle araya konaklama koymadan tek seferde yuzun yollar seni de kız arkadaşını da perişan eder benden söylemesi, tamam biz motor seviyoruz da hatun kişi çekmez bu kahrı :). Motor ne kadar büyük olursa olsun, isterse 2000 cc olsun öyle yüksek hızlar yaptırmaz adama. Bunun keyfi 90 la, maksimum 110 la giderken alınır. 110 da uzun süre gidemezsin yorar. Uzun yola çıkacak adamın makinesi endurodur. Büyük cc de çok kısa mesafeler de iyi değil. Çalıştırdın 10 dakka gittin durdun, biraz takıldın bi daha çalıştır 10 dakka daha git vs vs böyle yaparsan aküyü de hemen yiyiverirsin. Şarj cihazın olacak, kışın aküyü şarjda takılı tutucan.

Bizim motorlar nazlıdır, rakı gibi bunlar hep yanına bişiler ister. Yağmur-çamur göstermicen, nem göstermicen bunlara. İyi bakıcan. Uzun yıllar kullanmak istiyorsan Japondan aşağı takılmıcan. Elektroniği az olan, kara düzen makine tercih edicen. İyi usta bulucan, masraf çıkaracak göğüs gericen. Karşılığında da çalıştır istediğin yere git, o araya gir, ordan atla-burdan zıpla gibi bir pratiklik alamıcaksın. Bütçeli insanın da canını sıkacak şeyler bunlar.

Artıları ne dersen, tamamen keyfe keder artıları var. şahsi olarak V motor görüntüsü, krom görüntü, sesi gibi şeyleri seviyorum yani bunun için eksilerine katlanıyorum. Yollarda arabalar falan cruiser motorlara daha çok dikkat ediyor, "görmedim de üstüne kırdım direksiyonu" gibi şeyleri çok az yaşıyorsun.

Yani başlangıç diyorsun, arkadaşlar da daha pratik motorlardan güzel önerilerde bulunmuş. Bence o şekilde bir değerlendirip başlangıç yapmakta fayda var. Sonra tecrübelendikçe gerçekten isteriğinin ne olduğuna daha iyi karar verebilirsin. Pratiklik mi, yoksa görüntü-ses mi...

Mükemmel, uzun uzadıya mükemmel bir yorum. Bu yüzden teşekkür ederim. Hocam benim en büyük korkum yedek parça. Yani Ben dediğim gibi dragstar650/250, virago535, suzuki intruder25, honda shadow600 aklimdakiler. Eski ve gösterişli. Yedek parça var mı bilmiyorum. İstanbuldayım. Uzun yol konusu da abi zaten öyle 400km yapmam ben tek oturuşta. Yani illaki bir sigara, küçük su molası :). Ya istediğim şey şu abi makinaya baktıkça bakayım. Ya benim olduğuna inanmayayım. Bu işte dragstar650 ve nedendir suzuki de oluyor. Abi acayip bir motor bloğu var. Ya kalemle çizip yakıt deposunun altına bantlamışlar öyle kalmış. İçim gidiyor. Yolda giderken de ben geliyorum bir yol verin diyor. Ayrıca dragstar650 i A2 olan kullanabiliyor mu?

capozzz
18 Nisan 2020, 14:23
Eyvallah kardeşim. Yedek parça konusunda yani bakımlar için zaten var parça. Daha büyük arızalar ya da keyfe keder süsleme için internetten getirticeksin. Aramadığın kadar yabancı site var, biraz ingilizce yeterli oluyor. Ben çok getirttim, marş rublesini bile Amerika'dan kendim getirtip burada ustama değiştirttim. Başka türlü olmaz zaten, internet alışverişi şart.

Uzun yola gelince, öyle bir oturdum 400 km hiç inmedim zaten yok :) Makina zaten ağır, artçı da var. Bu yükün yolda gittiğini hissediyorsun, yani nasıl anlatayım evet makina taşıyor yükü ama makinayı da sen taşıyorsun. Tüm bu yükü hissediyorsun yolda. 50-60 km de bir durarak gidebildim ben de. Hem de küçük su molası falan değil yani, yetmez o :) Elcikler ve ayak pegleri devamlı titriyor, bi yerden sonra gidemiyorsun. Üstelik 10 gün tatil için gidiyordk biz, eşyanın çoğunu kargo ile yolladık. Yanımızda sadece 1 er sırt çantası vardı, ona rağmen öldük. Mesela Ds 1100 ile 400 km yolun yarısında 1 gece konaklama yapmam lazımdı benim. Daha konforsuz bir alet ile konaklama koyma mesafen daha da kısalacak.

Ben seni anladım, bizdenmişsin, kahırlarına rağmen alacan :) O zaman bu dediklerime hazır ol. Büyük cc için mutlaka akü şarj cihazı da al çok pahalı bişey değil. Öyle 1 ay falan yatıracağın zaman aküyü sök şarja bağla. Yana yatmış motoru kaldırmanın pratik yolu var onu öğren, motorunu sen üstündeyken geri geri yokuş yukarı çıkarmanın yolu var onu öğren, çok uzun yollarda araya mutlaka konaklama koy. Bunlar işine yarayacak. A2 neyi kulkanır neyi kullanmaz benimle alakası olmadığı için inan hiç bakmadım bilemiyorum. Hayırlısı olsun senin için kardeşim.

Chetinkol
01 Temmuz 2020, 02:15
Hocam kusuruma bakmayınız bayağıdır internete erişimim yoktu. Telefonu filan satmıştım :D. Valla abi ne diyeyim oturdu bu iş içime. Başkası olmuyor. Ne diyeyim :). Çalışıyoruz bakacağız artıkın işin çaresine ama ortalama bir chopper/cruiser alacağım A ehliyeti alana kadar sonra yapabilirsek harley’ e geçiş sağlayacağız. Abim yorumların ve tavsiyelerin için canı gönülden teşekkür ediyorum. Ds 650 ya da suzuki 250 alacağım büyük ihtimal. Bu arada benden de büyükmüşsün ellerinden öpeyim. Kendine cok iyi bak tekelin Her daim dümdüz bassın. Sağlıcakla

olkunmustafa
14 Mayıs 2021, 23:01
Selamlar,

SL200 ile 1. senemi tamamladım. İlk motorum ve A2 ehliyetim var benimde.
Motoru sıfır aldım ve bakımlarını eksiksiz yaptırdım.
76 Kiloyum sürekli Artçım ile oda 60 kilo beraber gezdik.

1 Sene de yaptığım yolları yazmak istedim.
- İstanbul Şile 75KM, Tek seferde. Yaklaşık 1.5 saat kadar.
- İstanbul-Eskişehir, Mudanya üstünde 200KM 1 kısa 1 uzun yemek molası. Yaklaşık 4-5 saat kadar.
- İstanbul-İğneada, 200km 2 kısa mola. 4-5 saat
- İstanbul-İzmir, Mudanya üstünde 400KM, sık sık mola yolun keyfini çıkartmak için, 1 büyük yemek molası. Ortalama 8-9 saat.

Artçısız yaptığım yolculuklar
- Motorcu arkadaşlarla 4. Leventten-Arnavutköy-Silivri üstünden Longoz ormanı tek günde 300KM.
- Bazen 4. Levent-Beylikdüzü

Tüm yollar ortalam 90Km ile gittim.

Bu yaz planım
- İstanbul-İzmir-Muğla

Bunların tamamı SL200 ile yaptım. Evet yoruldum ama hiç öyle bir öldüm bittim olmadı, vardığımız yerde üstümüzü değişip hemen çıktık mesela.
Yani çin motor ile yapılamaz diye bir şey yok.

-- Ekleme
Bu arada Honda Shadow VT750 veya Yamaha Dragstar 650 A2 ehliyetle kullanılabilir. Bende bakıyorum ama 2021 yılı itibariyle 2007 model motora 80.000 vermeye gönlüm razı olmuyor, yoksa bende motorumun bir tek sesinden memnun değilim. Sadece o yüzden büyütmek istiyorum.

Tekerinize taş değmesin.

ulkerhan
15 Mayıs 2021, 00:45
Selamlar,

SL200 ile 1. senemi tamamladım. İlk motorum ve A2 ehliyetim var benimde.
Motoru sıfır aldım ve bakımlarını eksiksiz yaptırdım.
76 Kiloyum sürekli Artçım ile oda 60 kilo beraber gezdik.

1 Sene de yaptığım yolları yazmak istedim.
- İstanbul Şile 75KM, Tek seferde. Yaklaşık 1.5 saat kadar.
- İstanbul-Eskişehir, Mudanya üstünde 200KM 1 kısa 1 uzun yemek molası. Yaklaşık 4-5 saat kadar.
- İstanbul-İğneada, 200km 2 kısa mola. 4-5 saat
- İstanbul-İzmir, Mudanya üstünde 400KM, sık sık mola yolun keyfini çıkartmak için, 1 büyük yemek molası. Ortalama 8-9 saat.

Artçısız yaptığım yolculuklar
- Motorcu arkadaşlarla 4. Leventten-Arnavutköy-Silivri üstünden Longoz ormanı tek günde 300KM.
- Bazen 4. Levent-Beylikdüzü

Tüm yollar ortalam 90Km ile gittim.

Bu yaz planım
- İstanbul-İzmir-Muğla

Bunların tamamı SL200 ile yaptım. Evet yoruldum ama hiç öyle bir öldüm bittim olmadı, vardığımız yerde üstümüzü değişip hemen çıktık mesela.
Yani çin motor ile yapılamaz diye bir şey yok.

-- Ekleme
Bu arada Honda Shadow VT750 veya Yamaha Dragstar 650 A2 ehliyetle kullanılabilir. Bende bakıyorum ama 2021 yılı itibariyle 2007 model motora 80.000 vermeye gönlüm razı olmuyor, yoksa bende motorumun bir tek sesinden memnun değilim. Sadece o yüzden büyütmek istiyorum.

Tekerinize taş değmesin.

- İstanbul Şile 75KM, Tek seferde. Yaklaşık 1.5 saat kadar.

75 ile gidilse 1 saat sürer. 50 ile mi gittiniz?