PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Superlight 200- Çalışmıyor



ChuckBerry
16 Şubat 2020, 17:33
Selam arkadaşlar haftasonu geldi motoruma susuz bir şekilde temizlik bakım yapayım dedim en son çalıştıracaktım fakat çalıştıramıyorum. Akü kaynaklı bir problem yok, bujiyi çıkarıp temizledim kontrol ettim ateşleme sorunu da yok, ayak müşüründen kaynaklı bir problem de yok. Jikle açarak çalıştırmayı denedim yine bana mısın demedi . Benzin de yarım depo dolu başka aklıma neden olabileceği gelmiyor var mı tavsiyeniz ne yapmam gerek ?

boora
16 Şubat 2020, 18:41
Ateşleme geldiğinden kesin eminsen benzin gelmiyordur. Depo vanasını kontrol et. Karburator temizledin mi yakında o kısımlara bı bak burdan doğru tam yardımcı olamıyorum

ChuckBerry
16 Şubat 2020, 19:04
Evet ateşlemede bir problem yok depo vanası da açık ama ne yapabilirim daha bilmiyorum açıkçası teknik olarak

guraykurt
18 Şubat 2020, 02:53
Ateşlemede sıkıntı yoksa karbüratörde sıkıntı vardır hocam silindire benzin gitmiyordur benzin gitmeyincede yanma olmuyor. karbüratöre giren bir kompresör hortumu var silindir ile karbüratörün ara bağlantı manifolduna takılı olması gerekiyor o takılımı ilkten bi ona bakın eğer sıkıntı yoksa karbüratörün altında bulunan benzin tahliye vidasını açarak dipte kalan benzini komple bi kaba boşaltmanızı tavsiye ederim. bunları yaptıktan sonra yine sonuç alamazsanız elinizden geliyorsa karbüratörü söküp komple dağıtıp içindeki iğneleri çıkartıp hava tutmanız yararlı olcaktır

tarikcapar
18 Şubat 2020, 09:53
Karburatörlü motor: Kontrol edicelek ateşleme, yakıt, hava.

Neleri kontrol ettiğini bilmediğim için sırayla yazıyorum.

Marşla, ayakla ( kick start ), yada vurdurarak çalıştırmayı denediniz mi ? Hiç mi öksür müyor ?
Öksürme yoksa ateşleme hiç yoktur.
önce ateşleme kontrolu; Bujı başlığından pipoyu çekin, pipoyu bujı kablosundanda sökün, kabloyu motorun bloğuna yaklaştırarak, marş motoru, yada kickle motora hareket verin. Kıvılcım varsa statör sağlam. pipoyu imkanınız varsa değiştirin, imkan yoksa, bu sefer bujı yi sökün. Pipoyu bujı kablosuna, bujıyi de pipoya takın. yine motor bloğuna yaklaştırıp bujıden motor bloğuna kıvılcım atladığını görün. Şimdi bujı kablosu, pipo, bujı sağlam olduğunu gördük. yani ateşleme işini yapıyor.


Sıra geldi benzine, Depo musluğunun açık olduğundan emin olun, depodan karbüratöre hortumu kontrol edin, kırık, patlak çatlak var mı ? karbüratöre benzin ulaşıyor mu ? Bunlara baktık ve karbüratöre benzin geliyor eminiz.

Karbüratörün alt tahliye vidasını gevşetin, karbüratörden aşağı benzin sızmaya başladı mı? ( Elinizden geliyorsa karburatörü komple söküp temizlemek en iyisi ben yapamıyorum ) karbüratöre benzin geliyor. ateşleme ve yakıt var.

Tekrar çalıştırmayı deneyin ( jikle açık, jikle kapalı,bir kaç kez )hala öksürmüyorsa yukarıdaki işlemlerden birini hatalı yaptık, yada motorun içinde daha büyük bir sorun var ( egzantrik zinciri işini yapmayıp külbütörü çalıştırmıyor olabilir. sipoblar açılıp kapanmaz)

Ama öksürme varsa hava ayarınızı yapmanı gerekir. çalışmayan motorda çok gıcık bir iştir.
karbüratördeki hava ayar vidasını iyice gevşetip zengin karışımla motoru çalıştırırsınız, sonra hava ayarını aynı vidadan yaparsınız. ben karbüratörden biraz devri yükseltiyorum ( rolanti ayar vidası ile) sonra hava ayarını motor en yüksek devirde nerde çalışırsa oraya kadar sıkıyor yada gevşetiyorum. sonra rolanti ayar vidası ile rolantiyi düşürüyorum tekrar.

Umarım faydası olur. bütün aklıma gelen ihtimalleri yazdım

stubborn
18 Şubat 2020, 11:22
Ateşleme buji uçundamı yoksa pipodamı ?

ChuckBerry
19 Şubat 2020, 14:04
Arkadaşlar teşekkürler, nasıl daha önce farkedemedim bilmiyorum ama karburatör civatalarının iki tanesinin somunu düşmüş nasıl olduysa ve minik bir aralıktan hava sızdırıyormuş, nalburdan iki tane uyumlu somun alıp takarak sorunu çözdüm tek marşta çalıştı. Vibrasyondan dolayı bu derece önemli bir kısmın civatasının gevşeyeceği hiç aklıma gelmemişti.

tarikcapar
19 Şubat 2020, 15:51
Ateşleme buji uçundamı yoksa pipodamı ?

Ateşleme tabii ki bujide... ama bujiye gelene kadar yolu sırayla kontrol ediyoruz. kablo-pipo-buji yi sırayla denemekte fayda var. Mesela Bujide kıvılcım azsa, bunun sebebi buji mi ? kablo mu ? pipo mu ? bu sırayla denenirse daha kolay anlaşılır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------


Arkadaşlar teşekkürler, nasıl daha önce farkedemedim bilmiyorum ama karburatör civatalarının iki tanesinin somunu düşmüş nasıl olduysa ve minik bir aralıktan hava sızdırıyormuş, nalburdan iki tane uyumlu somun alıp takarak sorunu çözdüm tek marşta çalıştı. Vibrasyondan dolayı bu derece önemli bir kısmın civatasının gevşeyeceği hiç aklıma gelmemişti.

O titreşim yok mu o titreşim....İlk zamanlarda Motor alt kulağının somunu düştü benim. Civata soldan çıkıp ayağıma değince gördüm... şaseden ayrılacaktı motor neredeyse :) Her vidayı haftada bir kontrol etmekte fayda var.

ChuckBerry
19 Şubat 2020, 17:28
Evet maalesef kontrolü aksatmamak gerek fakat karbüratör için de kontrol etmem gerektiği aklıma gelmemişti açıkçası. Çalıştığım kurumda loctite 243 gördüm az önce tesadüfen, bir mesai aralığında bu kısımlar için kullanıp rahat etmeyi planlıyorum.