Orijinalini görmek için tıklayınız : Yıkık Motor Project 2
ogzcngdk
09 Şubat 2020, 12:37
Herkese merhabalar, kendi çapımda ucuz, yürüyen yürümeyen, çalışan çalışmayan uygun fiyatlı motorlar denk geldikçe alıp toparlayıp, biraz tur atıp satıyorum. Yıkık motor project 1 merak edenler için; Yıkık Motor HeroHonda (https://hyogv250.blogspot.com/2018/12/1996-herohonda-revizyon-restorasyon.html)
İkinci motorda çok uyguna denk geldi, çalışmaz ama yürür haldeyken aldım, 65cc iki zamanlı bir motora sahip. Karterinde büyükçe bir delik var, bakalım çözebilecekmiyim. Ayrıca piston ve gömleği çizik ne kadar yağ eksiltir bilmiyorum, bana idare eder gibi geliyor.
Bu arada motoru arabanın arka koltuğuna sığdırmayı başardım, ön tekeri ve amortisörleri söktüm.
https://1.bp.blogspot.com/-ZibwVpAt30o/Xj_J4nd4KVI/AAAAAAAABpw/m_DCxhR86SUibsBmb3wJpH-otoasktIPACLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200108_131656.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-Ir1DDOqzl50/Xj_KDcOXLdI/AAAAAAAABqA/vCDWMXz09mE3MZKrN4r6BbK6X8F-CO2PwCLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200113_232731.jpg
Arkadaşlar foruma fotoğraf eklemek istedim ama bu işler çok zahmetli işler, blogtan takip edebilirsiniz. https://hyogv250.blogspot.com/2020/02/ykk-motor-project-2.html
Angrypower
09 Şubat 2020, 13:23
Ne güzel birşeydir ki eskinin gururlusunu tekrardan ayağa kaldırmak. Açıkça söylemek gerekirse ev, araba, köy, kasaba vb. Ne olursa olsun, yalnızlığa ve çürümeye terk edilince; içim çok acıyor. En azından atılacaksa bile kullanabilir olan parçaları başka bir şekilde değerlendirilmemesi çok üzücü geliyor.
Umarım tekrardan çalıştırırsın :cat:
ogzcngdk
09 Şubat 2020, 15:12
Ne güzel birşeydir ki eskinin gururlusunu tekrardan ayağa kaldırmak. Açıkça söylemek gerekirse ev, araba, köy, kasaba vb. Ne olursa olsun, yalnızlığa ve çürümeye terk edilince; içim çok acıyor. En azından atılacaksa bile kullanabilir olan parçaları başka bir şekilde değerlendirilmemesi çok üzücü geliyor.
Umarım tekrardan çalıştırırsın :cat:
Teşekkürler bende sonradan öğrendim ki puch zamanında çok sevilen bir motormuş. Halende ilgilenen insanlar var. Motorunun çalışacağını düşünüyorum çalışmaması için bir engel yok sıkıştırması gayet iyi, motorun yürüdüğünü ancak 2 ay sonra falan görebileceğiz. buradan paylaşmaya devam ederim.
Samet Ağır
09 Şubat 2020, 15:31
Piston silindir çizik olması yağ eksiltmesine sebep olmaz. Zaten iki zamanlı motor bu. Benzine yağ karıştırılıyor,yağ yakarak çalışıyor.
Dört zamanlılar gibi yağın hem şanzumanı hrmde silindir pistonu yağlayacağını düşünme..
ogzcngdk
09 Şubat 2020, 19:37
Piston silindir çizik olması yağ eksiltmesine sebep olmaz. Zaten iki zamanlı motor bu. Benzine yağ karıştırılıyor,yağ yakarak çalışıyor.
Dört zamanlılar gibi yağın hem şanzumanı hrmde silindir pistonu yağlayacağını düşünme..
anladım, o zaman kompresyon biraz düşecek diyebiliriz, çalışıp yürüdüğünde gücüne etki eder, bakalım :)
yürekçe
09 Şubat 2020, 21:31
14-15 yaşlarımda bir puch motorum vardı.
Biraz fazla yol yapınca gece karanlıkta motor bloğu bariz kızarırdı.
Atak ama narin motordur.
Silindirdeki çizikler için eskiden honlama yapılırdı, silindir ucuna da da uygun sekman ile kaçağı giderebilirsiniz.
Platin ayarlarına ve yağ karışım oranlarına kafa yorun. Yağ çoksa, sürekli bıji başı zımparalar durursunuz. Yağ azsa kilitler motor.
Kolay gelsin..
Samet Ağır
09 Şubat 2020, 21:50
14-15 yaşlarımda bir puch motorum vardı.
Biraz fazla yol yapınca gece karanlıkta motor bloğu bariz kızarırdı.
Atak ama narin motordur.
Silindirdeki çizikler için eskiden honlama yapılırdı, silindir ucuna da da uygun sekman ile kaçağı giderebilirsiniz.
Platin ayarlarına ve yağ karışım oranlarına kafa yorun. Yağ çoksa, sürekli bıji başı zımparalar durursunuz. Yağ azsa kilitler motor.
Kolay gelsin..
Mobilet tarzı kayışlı motorları hiç sevmedim.
Benim işim gücüm puch idi.
İlki 1982 modeldi ve silindirin içi krom kaplıydı rektefiye olmuyor piston segman değişiyordu sadece..
Sonra sıfır 1990 model,2. El 1994 alaşım jantlı ve 1987 model monza yani iki viteslisini almıştım.
Aman Allahım o monza ne güçlüydü be.. Sanki altımızda 600 makine var gibi hissettirmişti bize.. Sebebi ise iki vitesli be devriyajlı olması,diğerleri gibi arkasından biri tutunca gitmem dememesiydi.
Puch monza ve honda hero sleek halen evimde bulundurmak istediğim iki motordur.
ogzcngdk
09 Şubat 2020, 23:41
Mobilet tarzı kayışlı motorları hiç sevmedim.
Benim işim gücüm puch idi.
İlki 1982 modeldi ve silindirin içi krom kaplıydı rektefiye olmuyor piston segman değişiyordu sadece..
Sonra sıfır 1990 model,2. El 1994 alaşım jantlı ve 1987 model monza yani iki viteslisini almıştım.
Aman Allahım o monza ne güçlüydü be.. Sanki altımızda 600 makine var gibi hissettirmişti bize.. Sebebi ise iki vitesli be devriyajlı olması,diğerleri gibi arkasından biri tutunca gitmem dememesiydi.
Puch monza ve honda hero sleek halen evimde bulundurmak istediğim iki motordur.
Evet bende kayışlı, pedallı motorları sevmiyorum, bu tipler daha kullanışlı, benim elimdeki motor elden 2 vitesli ve debriyajlı olan, sanırım 2006 model falan. Eğer silindirde sorun yaşarsam piston segman ve silindir seti var hemen alıp değiştirebilirim.
ogzcngdk
17 Şubat 2020, 02:37
Arkadaşlar merhaba, bu hafta vakit buldukça bazı parçaların temizlenmesi ve boyanmasıyla ilgilendim.
Motorun şasesini turuncu, plastik aksamı mat siyah yapacağım. Ne düşünürsünüz?
https://1.bp.blogspot.com/-ZWVD0uGnfSo/XknN55j6PsI/AAAAAAAABsA/CjKHI-5eYccPbbuX4x5pItnMDPjum_DRwCLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200209_124941.jpg
Ön jantımdan (tel olan) hiç ümidim yoktu fakat matkaba takılan tel fırçalar sayesinde pırıl pırıl yaptım, tellere pas işlemiş tam çıkaramadım fakat dikkat çekmiyor, amortisörler bence çok güzel oldu, yakınlarda bir ilçeden yedek parça toparlamıştım, bir sürü orijinal parça edindim bunlara körükler dahil.
https://1.bp.blogspot.com/-mMqeLLwXHgI/XknQEXLubZI/AAAAAAAABss/UcriCaU2MPoIH11On7641eJMqvmWKULkwCEwYBhgL/s400/IMG-20200213-WA0002.jpg
Ön jantın vahim durumu.
https://1.bp.blogspot.com/-9wa7ouJZajM/XknN3KsLEEI/AAAAAAAABr8/8wGJW7W6RbMbDj7nCtVn8iJq6hEsyTECgCLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200217_020702.jpg
amortisörler bitmiş hali.
https://1.bp.blogspot.com/-CtEG_-peQQY/XknN_kNKtoI/AAAAAAAABsU/6W2oK4XfYhoQ5ah5pLScft2Ib8E-HwSogCLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200217_020848.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-2dASLiVJAbg/XknN_fyX6yI/AAAAAAAABsQ/Z6lV2LFEKns1__OCFJHc6EUuIH8mnATcACLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200217_020838.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-Cgrh-CrcCpA/XknN69BOGTI/AAAAAAAABsE/1zkRtGenkjEf-IPkMDUEUtJOXmEII2LBgCLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200210_233847.jpg
Çamurluk ve ıvır zıvır parçaların zımpara ve boyasınıda yaptım.
https://1.bp.blogspot.com/-kWXY65IkuP8/XknN7PubITI/AAAAAAAABsI/16CC_Kl7uNgN8-Hm3TVbwtT1Pbe7rl-AgCLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200217_020809.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-fRkOOo6TVPw/XknN9xrm5nI/AAAAAAAABsM/gltvrjKrdrE62y0l1_1wm43vcl1fgb8JACLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200217_020826.jpg
Kural [ Z ]
17 Şubat 2020, 10:17
Elinize sağlık.
Sevdiğim tarzda proje, umarım istediğiniz gibi olur.
Sonucu merak ediyorum, takipteyim :cat:
yürekçe
17 Şubat 2020, 10:49
Mobilet tarzı kayışlı motorları hiç sevmedim.
Benim işim gücüm puch idi.
İlki 1982 modeldi ve silindirin içi krom kaplıydı rektefiye olmuyor piston segman değişiyordu sadece..
Sonra sıfır 1990 model,2. El 1994 alaşım jantlı ve 1987 model monza yani iki viteslisini almıştım.
Aman Allahım o monza ne güçlüydü be.. Sanki altımızda 600 makine var gibi hissettirmişti bize.. Sebebi ise iki vitesli be devriyajlı olması,diğerleri gibi arkasından biri tutunca gitmem dememesiydi.
Puch monza ve honda hero sleek halen evimde bulundurmak istediğim iki motordur.
Ne günlerdi bee..
Jawalar, ağır abi işi
Mz motorlar kaf dağı ardındaki anka kuşuydu..
Ben de orjinal bir peugeot bulup toplamak isterim. Babam peugeot severdi..
Samet Ağır
17 Şubat 2020, 14:38
Ne günlerdi bee..
Jawalar, ağır abi işi
Mz motorlar kaf dağı ardındaki anka kuşuydu..
Ben de orjinal bir peugeot bulup toplamak isterim. Babam peugeot severdi..
1990 alman mz 251 ve 1997 mz sportstar 125 (4 zamanlı) sahibi oldum. Ama 251 manyak bişeydi... Bide gençtik.. Zamanımızın 250 likleri eline su dökmeyi bırak yanına bile yaklaşamazlar.
ogzcngdk
22 Şubat 2020, 18:20
Küçük projem hızla ilerliyor, motoru tamamen topladım, yağını koydum, karbratörü ve hava filtresini yerleştirdim. Ateşleme kontrolü yaptım, çalışmaması için hiç bir engel yok, motoru çalışmaz halde aldığım için çalıştığını görmek istiyorum ki devamında gerekli masrafları yapabileyim.
https://1.bp.blogspot.com/-nEv1uaqtyMo/XlFEWE4K1QI/AAAAAAAABtk/sG3dqfsaY8kWJQ7hXU-_gCQ1d7_6JAFZACLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200222_155704.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-NE7Jsvpo0Ac/XlFEO6gfwOI/AAAAAAAABtM/i9_xU-zDCCsaFIipZT2cAtQ3-M4AGWqGACLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200221_133155.jpg
Uzun uğraşlar sonunda çalıştırabildik, ben ilk çalışması olduğundan hep jikleyi açarak denedim, meğerse motor fakir karışım istiyormuş son olarak jikleyi ve rölantiyi kısınca hemen çalıştı. Zaten çabuk çalışan bir motor. Kapalı ortamda olduğumuzdan çok uzun süreler deneyemedik sadece düzenli, kendi kendine çalışabildiğini görüp kapattık. Arkadaşlar sağolsun yardımıma yetişti.
https://www.youtube.com/watch?v=X21vv7ScZmQ
Evet projenin son iki adımı kaldı, öncelikle şase üzerinde kalan bazı parçaları alıyorum, elektrik tesisatını elden geçirip, ön düzeni temizleyip geri takıyorum.
https://1.bp.blogspot.com/-NdgZCTakJH0/XlFEQx-EqAI/AAAAAAAABtQ/Nh6_-fPn3wk21uzNMpJ4xhEa__XNwbuJQCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200221_183110.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-IB-TiNLF0bI/XlFEOgyRVUI/AAAAAAAABtI/x7XgKCEWCgscaBnzKRuJmmg7HAfekWImACLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200221_183118.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-NwyCtS-u4TU/XlFETVgvgcI/AAAAAAAABtc/Ja3dKIKcHc829iIJXZoy_qQQlEcQfX3ywCLcBGAsYHQ/s400/IMG_20200222_110424.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-99KLzKnoC-w/XlFESB27vQI/AAAAAAAABtU/JR-PVJaOWS4QKU5NtnFcDXQESzdjhDXfgCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200221_195917.jpg
Motorun rengi turuncu, mat siyah ve geri alüminyum detaylar şeklinde olacak. Sonuç nasıl olacak çok merak ediyorum, şaseye zımpara yapıp elimde kalan mat siyah boya ile altta kalan mavi boyayı kapatıyorum, bu gece ince bir zımpara çekip temizleyip yarın boyaya hazır hale getireceğim. Bu hafta içinde tamamen toplamış olurum, çalışır yürür duruma önümüzdeki haftasonuna yetiştirmeyi düşünüyorum.
https://1.bp.blogspot.com/-7oVMrCsKIVk/XlFEV-Kx3JI/AAAAAAAABtg/K1fECHGIKvMEDaU4BowujJbPxQTGH2nVQCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200222_155553.jpg
ogzcngdk
26 Şubat 2020, 17:13
Evet, boya işlerine girişiyorum, ince teknik bir iş olduğundan biraz gergindim ama altından kalktım. Boya gayet iyi oldu, 800 sulu zımpara ardından 3 kar boya, 2 kat vernik attım. İlk katlar uzaktan ve seyrek, ikinci katlar yakından ve dolgun olacak şekilde.
https://1.bp.blogspot.com/-eA2lEgdRlLY/XlZ6mFeDyiI/AAAAAAAABuU/0bFvxg8vH38tPowuR3rfp4xYU5abCLYiQCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200223_130426.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-u9NilnJVUsc/XlZ6m8PFKOI/AAAAAAAABuc/sPfl1YIaXzoTs0tvjbZofFu7j84FnNBowCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200223_134725.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-0xgZnnGmbdc/XlZ6p6uboxI/AAAAAAAABug/9vf2aoroIrgD4bfWXAcl_t-qnN7h3ncEwCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200223_134733.jpg
2-3 gün kadar kurumasını ve sertleşmesini bekledım, montaj sırasında illaki darbe alacak iz kalsın istemedim. Montaja geçiyorum 1 günümü alır diye düşündüm ama 1.5 gün sürdü ve çok yoruldum, bazı yerlerde orijinal parça kullanılmaması toplarken beni çok zorladı. Haftasonu yakınlardan çıkma yedek parça buluyorum, önemli eksik parçalarım vardı, ön dişli zincir gibi...
https://1.bp.blogspot.com/-WDN9iszPzUM/XlZ6wPCmFSI/AAAAAAAABus/fHhxhUDx-TYZu8xOsY21lvEsP6O21lBtgCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200225_120618.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-vVHqakPiZFI/XlZ6xGqz4wI/AAAAAAAABuw/t1p52yQe94UfmGSmCLgXYoK-kV6_-_m6wCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200225_124803.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-rdaZM2H0dhw/XlZ6y8TEYAI/AAAAAAAABu0/rxQt3JagOeMRqWaXCAGu7RNF9HnG_bHUQCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200225_143150.jpg
En çok şu motoru yerleştirirken zorlandım, tek elimde havada tutarken diğer elimle vidaları oturtmaya çalıştım, arabadaki kriko yanımda olsaydı kolaylaştırırdım ama üşendim inip almaya...
https://1.bp.blogspot.com/-DEVuqi1jWaQ/XlZ63g4-jaI/AAAAAAAABu8/SwqStVkYg-UDBNPVy7uej-ceBjXrbOokwCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200225_151948.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-mfCruwkVXwg/XlZ64EIq7uI/AAAAAAAABvA/28piELLxSK8Ah7pZdY8KkYJ4ah3xUtN_QCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200225_165420.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-w_BqdLMgF8E/XlZ65EQfCkI/AAAAAAAABvE/hhVapX8JQckzN7aGrI3qmffOCfLtkduVQCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200225_171924.jpg
Motor az çok belli oldu artık, bence güzel oldu fakat sizinde düşünceleriniz önemli.. Şimdi ön kafalık ve arka sele ayarlamam yada kendim yapmam gerekiyor, ufak tefek işler var, motorun kontağı ve anahtarı yok bende gizli bir yere ateşlemeyi açmak için düğme yapmayı planlıyorum, kullandığım bölgede zaten gece çalınma derdi yok.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO