PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tracer 900 Gaz Kolu Ayarı



cagdas.
28 Aralık 2019, 00:19
Herkese iyi geceler, Ben ve arkadaşımda tracer 900 var. Benim motorda full akrapovic egzoz,onun ise stock egzoz var. soruya gelecek olursak. STD mod'da arkadaşın tracer'ı gaz tepkisi olarak benim motora göre biraz daha sert kalıyor. Bu farklılığın sebebi nedir. Tracer 900ler de gaz tepkisi için ayar yapılıyor mu? Tekrardan herkese iyi geceler...

Nikkfurie
28 Aralık 2019, 01:37
Diğer motorun gaz tepkisi sert kalıyor çünkü orijinal egzoz torku alt devirlerde daha güçlü kılıyor , sendeki egzozda ise gaz çıkışı daha serbest olduğu için üst devirler canlıdır yada senin tabirinle sert. Performans egzoz ile beraber yakıt haritasını da tekrar düzenlemek gerekir , emisyon kısıtlamalarından sonra bu işlemi yaptırmak yakıt tüketimini de ciddi seviyede artırır.

uzay gemisi
28 Aralık 2019, 01:46
size öyle geliyor olmasın böyle birşey mümkün değil çünkü. Kendi motorumu egzozlu ve egzozsuz olarak kullandım gaz tepkisi olarak fark yoktu.

rollcycle
28 Aralık 2019, 09:55
Egzoz işi tam bir marketing. Motosikletlerin tüm koşullarda kullanıldığı düşünüldüğünde en iyi egzozları orjinal egzozlarıdır. Çıkışı genişlettiğinizde yükselen ses seviyesi kişiye daha güçlü bir araç sürdüğü hissiyatını verebilir fakat gerçekte öyle birşey yok. Zaten bir motosiklete uzmanlar tarafından yapılmış full performans serisi bir egzozun bile motosikletinize vereceği 3 5 beygirlik performans farkını standart cadde kullanımıyla anlamak neredeyse imkansız. Egzozlar motosikletin tasarlanan sıkıştırma oranlarını değiştireceği için kalkışta son süratte ve anlık yüklenmelerde bir takım farklılıklar oluşturulabilir. Tabiki profesyonel bir ekip tarafından üzerine taktığınız yeni egzoza göre ayar yapılabilmesi mümkün fakat bu ayarlar yine motosikleti üreten fabrika veya yetkililer tarafından yapılması şarttır. Piyasada saçma sapan egzoz ayarı yaparım egzozdan sonra ayar gerekir diyenlere para vermeyin.

tanermavi
28 Aralık 2019, 11:19
Ekrandan co ayarı var. Youtube'de var anlatımları.
https://youtu.be/9jE8mCdgRek

cagdas.
28 Aralık 2019, 21:27
Egzoz işi tam bir marketing. Motosikletlerin tüm koşullarda kullanıldığı düşünüldüğünde en iyi egzozları orjinal egzozlarıdır. Çıkışı genişlettiğinizde yükselen ses seviyesi kişiye daha güçlü bir araç sürdüğü hissiyatını verebilir fakat gerçekte öyle birşey yok. Zaten bir motosiklete uzmanlar tarafından yapılmış full performans serisi bir egzozun bile motosikletinize vereceği 3 5 beygirlik performans farkını standart cadde kullanımıyla anlamak neredeyse imkansız. Egzozlar motosikletin tasarlanan sıkıştırma oranlarını değiştireceği için kalkışta son süratte ve anlık yüklenmelerde bir takım farklılıklar oluşturulabilir. Tabiki profesyonel bir ekip tarafından üzerine taktığınız yeni egzoza göre ayar yapılabilmesi mümkün fakat bu ayarlar yine motosikleti üreten fabrika veya yetkililer tarafından yapılması şarttır. Piyasada saçma sapan egzoz ayarı yaparım egzozdan sonra ayar gerekir diyenlere para vermeyin.

peki bu ayarı yaptırmasak uzun vade de motora bir zararı olur mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------


size öyle geliyor olmasın böyle birşey mümkün değil çünkü. Kendi motorumu egzozlu ve egzozsuz olarak kullandım gaz tepkisi olarak fark yoktu.

hocam zaten aşırı bir fark yok. yani performans gidiş aynı arkadaşın motor alt devirlerde biraz daha sert. onun dışında bir fark yok.

Jemand
28 Aralık 2019, 21:33
aradaki farkı yaratan etken backpressure. aftermarket egzoz taktığınızda backpressure katsayısı epey azalır, bu da sizin alt devirlerinize doğrudan etki eder. fakat üst devirlerde rahatlama elde edersiniz. bu seneryo tabiki orjinal egzoz sistemine göre yapılmış yakıt haritası için geçerlidir.
yukarıda bir arkadaş aynılarını söylemiş zaten. karbondioksit ayarları ile oynamayın.

uzay gemisi
28 Aralık 2019, 21:51
Kullandığınız egzoz mt09 yazılı titanyum lazer mi yoksa karbon tüp mü? Titanyumsa motora ekstra bir ayar yapmaya gerek yok. akrapovicin sitesindede ayar yapılmasına gerek olmadığı yazıyor. Direk modele özel emisyonlara uygun katalizörlü bir egzoz olduğu için ECU remap yapmadan kullanabilir ve güç alabilirsiniz.

Benim kullandığım gibi karbon tüp ise ECU remap gerekir ama ben sadece ses istediğim için egzoz taktım bu sebeple yaptırmadım. Herhangi bir zararı olduğunu da düşünmüyorum. Bu konu yıllardır tartışılan ve atıp tutmaya çok müsait bir konu. Herkesten bir şey duyacaksınız. Her kafadan bir ses çıkacak ama sorsanız hiç birinin elle tutulur bir kanıtı yada belgesi yoktur. Göstereceği bir dayanağı da yoktur. Açık egzoz ile alakalı Herkes kulaktan dolma bir şeyler sallıyor. Yaptığım araştırmalardan öğrendiğim kadarıyla remap edilmemiş ECU ile kullanılan açık egzozun alt devirlerin gücünü kısması dışında bir zararı yok. Tabiki de demiyorum ki benim dediğim doğrudur. Sizde araştırıp kendi fikrinize sahip olun. Remap edilse bile alt devirlerde çok bir değişim olmaz çünkü açık egzoz ile geri basınç olayını tamamen bitiriyorsunuz açık egzoz ile ne yaparsanız yapın alt devirleri unutun. Egzoz taktıktan sonra amaç üst devirleri canlandırmak zaten onuda hatırlatırım.

Hissettiğiniz tepki farkı hava filtresinden tutun lastiğin, debriyaj balatalarının, zincirin durumuna, motorların kilometresine kadar farklılık gösterir. İki motor yukarıda saydığım nedenlerden dolayı aynı tepkileri vermeyebilir. Egzozu da unutmayalım.

cagdas.
29 Aralık 2019, 14:48
Kullandığınız egzoz mt09 yazılı titanyum lazer mi yoksa karbon tüp mü? Titanyumsa motora ekstra bir ayar yapmaya gerek yok. akrapovicin sitesindede ayar yapılmasına gerek olmadığı yazıyor. Direk modele özel emisyonlara uygun katalizörlü bir egzoz olduğu için ECU remap yapmadan kullanabilir ve güç alabilirsiniz.

Benim kullandığım gibi karbon tüp ise ECU remap gerekir ama ben sadece ses istediğim için egzoz taktım bu sebeple yaptırmadım. Herhangi bir zararı olduğunu da düşünmüyorum. Bu konu yıllardır tartışılan ve atıp tutmaya çok müsait bir konu. Herkesten bir şey duyacaksınız. Her kafadan bir ses çıkacak ama sorsanız hiç birinin elle tutulur bir kanıtı yada belgesi yoktur. Göstereceği bir dayanağı da yoktur. Açık egzoz ile alakalı Herkes kulaktan dolma bir şeyler sallıyor. Yaptığım araştırmalardan öğrendiğim kadarıyla remap edilmemiş ECU ile kullanılan açık egzozun alt devirlerin gücünü kısması dışında bir zararı yok. Tabiki de demiyorum ki benim dediğim doğrudur. Sizde araştırıp kendi fikrinize sahip olun. Remap edilse bile alt devirlerde çok bir değişim olmaz çünkü açık egzoz ile geri basınç olayını tamamen bitiriyorsunuz açık egzoz ile ne yaparsanız yapın alt devirleri unutun. Egzoz taktıktan sonra amaç üst devirleri canlandırmak zaten onuda hatırlatırım.

Hissettiğiniz tepki farkı hava filtresinden tutun lastiğin, debriyaj balatalarının, zincirin durumuna, motorların kilometresine kadar farklılık gösterir. İki motor yukarıda saydığım nedenlerden dolayı aynı tepkileri vermeyebilir. Egzozu da unutmayalım.

ustam açıklama için çok saol. benim kullandığım egzozun linkini altta payşatım. Buna dediğin gibi remap yapmak gerekir mi? Bu arada alt devirlerde bariz bir düşüklük gözlemlemedim. çok ufak bir fark var hani benim gibi kıl biri anlar anca :mrgreen: ama egzozu tam performans kullanamıyorsam dediğin gibi gerekli ayarları yaptırmak isterim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

Kusura bakma linki koymayı unutmuşum.

https://www.akrapovic.com/en/moto/product/15729/Yamaha/TRACER-900-900-GT-FJ-09/2016/Racing-Line-Titanium?brandId=41&modelId=745&yearId=4127

Angrypower
29 Aralık 2019, 15:32
Amme hizmetidir.

https://www.akrapovic.com/en/moto/product/15729/Yamaha/TRACER-900-900-GT-FJ-09/2016/Racing-Line-Titanium?brandId=41&modelId=745&yearId=4127

rollcycle
30 Aralık 2019, 15:33
peki bu ayarı yaptırmasak uzun vade de motora bir zararı olur mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------



hocam zaten aşırı bir fark yok. yani performans gidiş aynı arkadaşın motor alt devirlerde biraz daha sert. onun dışında bir fark yok.

söylediğim gibi bu iş marketing işi. Ayar yapıldığını söyleyen ile egzozun motosikletinize deli gibi performans verdiğini söyleyen taraflar aynı olacaktır. Gerçek performans artışı için bu tip geliştirmeler bir dizi geliştirmeleri beraberinde gerektirir. Motogp pilotlarında olduğu gibi motosikletinizin a dan z ye tüm parçaları yeniden hesaplanılarak dizayn edilir. Uzun vadede bir takım parçalara zararı elbette elzemdir. En basiti motosiklet egzozundan ötürü artık daha fazla sıkıştırılacak ve daha yoğun ısıtılacaktır. Ancak egzoz takarsanız şu parçalara zararı olur bu parçalar kötü etkilenir gibi varsayıp yapmak doğru olmaz. Motosiklete zararı dokunacak tek şey sizin ona davranışlarınız. Eğer onu sever ona değer verirseniz oda uzun vadede sizi sevecektir. Böyle ufak nüyanslara takılmayın. Sadece tavsiyem egzozun gazına kapılıp devir katsayılarınızı yükseltmeyin.

Nikkfurie
30 Aralık 2019, 20:33
........peki bu ayarı yaptırmasak uzun vade de motora bir zararı olur mu?.....

egzoz çıkışı rahatladıkça silindirlere daha fazla hava emilir , motorunuz karbüratörlü olsaydı emilen fazla havaya karşılık yakıt girişide bir miktar artardı , lakin emisyon uygulamaları ile resmen boğazı sıkılan elektronik kontrollü motorlara fazla hava girdiğinde fakir karışımla çalışmaya zorlanır ve silindir iç sıcaklığı daha çok artar , denemek isterseniz hava filtrenizi elyaf bez ile kaplayıp takın , hava girişini biraz engellediginiz için alt devirleriniz tekrar canlanacak ama bu seferde yüksek devirler keyif vermeyecek ve max hızınız düşecektir , fabrika hava girişini ve egzoz çıkışını en verimli şekilde emisyon kısıtlamalarına uygun hale getirir , sonradan yapılan müdahaleler optimum ayarı asla tutmaz ve yüksek ısıya maruz kalan motor birde periyodik bakımları aksatılırsa daha kısa sürede zarar görür..bahsedilen remap ise aynı karbüratördeki gibi giren fazla havaya karşılık yakıtında artırılmasıdır , bu sayede atmosferik motorların gücü basit bir müdahale ile ortalama %15-20 artabilir..