PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bot yüzünden Ayağımdan oluyordum aman dikkat



ques1
07 Aralık 2019, 01:27
2.12.2019 aksam saat 5,50 de merter yan yol girişinde önüme kıran araç yüzünden bariyere vurmamak adına kendimi e5in ortasında motordan attım :)
katil bariyere vurmaktansa bunu yapmanın daha mantıklı olduğuna inandım o an için
üstümde alpine ceket kafamda caberg kask elimde alpine eldiven altımda ne vardı diye sorarsanız kotondan alınmış kot pantolon ayağımda nikedan alınmış beyaz basket ayakkabılarım

sonuç ömür boyu kaybettiğim 20derecelik bilek açısı

böyle ders verici öğüt verici şeyleri inanın yazmaktan nefret ediyorum komik geliyor çünkü
fakat benim gibi bilinçli birinin bile yaptığı çok önemli bir hata bu cekete 3 4 milyar kaska 2 milyar eldivene 1 milyar civarı bayılıpta bir bot pantolon almazmısın be adam

olanları size özet geçeyim

önüme kıran araçtan sonra bariyere doğru sürüklenmektense kendimi e5 istikametine doğru yere bıraktım bir süre sürüklendim ardından bırakmış olduğum motorum benim üzerime gelmeye başladı arkadan kendi motoruyla takip eden kuzenim kısa bir şoktan sonra yanıma geldi
ana kucağı pozisyonunda beklerken etrafıma bir kaç kişi hemen yardıma geldi kaskımı kesinlikle elletmedim su vermeye calıstılar içmedim çünkü iç kanama olabilir kuzenime motoru kaldırmasını ayağımın kırık olduğunu söyledikten sonra ayağımdaki lanet ayakkabıları ne olursa olsun çıkartırdım ne kadar çok canım yansada buna o an mecburdum vucud tepki olarak şişecek ayakkabı içinde daha çok acıya maruz kalıcaktım
geçirmiş olduğum şok neticesinde midem bulanmaya bilincim gitmeye başladı soru sormasını söyledim kuzenime oda şokta napsın 4 5 soru sordu cocuk tıkandı e5in ortasında yerde ayağı kırık yatan kendi kendine bas bas şarkı söyleyen biri haline geldim ambulans geldi apar topar koç üni hastahanesine kaldırıldım ilgilenen 6 doktordan 2 si motorcuycu 1200gs kullanıcısı abilerimiz :):) üste bakıyor kaska bakıyor en son ayağa baktı botun nerde dedi yok diyince yüzündeki ekşimeyi gördüm aradan bir kaç saat sonra 6 7 saatlik zor bir ameliyata alındım başarılı geçti
bu günde 1 sene yatmak üzere ısrarlarım neticesinde taburcu edildim.

2 binliralık botun maliyeti bana
50bin tl ameliyat
20derecelik ayağımdaki açı kaybı
ömür boyu eskisi gibi asla olmayacak bir ayak bileği
en sevdiğim halısaha maçlarından mahrum olma gibi
en önemlisi ailemin üzüntüsüne mal oldu

sonuç: 2 motorumuda satıyorum uzun bir süre ara veriyorum istanbulda ben ne yaparsam yapayım iron man gibi giyinsem dahi bu şehirden bir bok olmayacağını anladım.

https://i.hizliresim.com/86yLDa.jpg

levend84
07 Aralık 2019, 01:56
Gecmis olsun,

Bot olsa bile sonucta,aldigin darbe önemli,

Zira,zırh değil.

Hee,artısı,uzuv butunlugunu bir nebze koruyor orasi bir gerçek.

Ama ayaginda bot varken uzuv kaybi yaşayan cok kişi var.

Bu yaz kuzenim kaza yapti,ayaginda tcx bot,yinede ayak bilegi kirik ve topuk zedelenmesi var,daha yeni ayaklandi.

4 aydir fizik tedavi goruyor.

piri_reis
07 Aralık 2019, 02:12
Hocam çok geçmiş olsun :(

Nikkfurie
07 Aralık 2019, 02:36
Büyük geçmiş olsun , sürüklenmeye karşı %100 koruyorlar ama yüksek hızlarda yaşanan darbelerde ekipmanda biryere kadar , bunu çarpışma testlerinde 5 yıldız almış otomobil güvenliğine benzetebiliriz , 5 yıldız almış ama saatte 64 km ile giderken ! maalesef şehir içinde bile hız limitlerine uymuyoruz , ful koruma giyinmek 100 km üstü hızlarda hiçbir yerimizden yaralanmayacağımıza garanti vermez..

yürekçe
07 Aralık 2019, 03:34
Çok geçmiş olsun..
Çabuk atlatmanız dileğiyle :)

YIL90
07 Aralık 2019, 04:42
Değerli forum arkadaşım;

İnan çok üzüldüm. Ne yazsam pek birşey ifade etmeyecektir ama beterin beteri var. Allah daha kötü sonuçlardan hiç telafisi olmayan kazalardan korusun hepimizi.
Esasen ben kaderci bir insan değilimdir ama bazen ne kadar önlem alırsak alalım ne kadar dikkatli veya tecrübeli olursak olalım "artık kader mi nasip mi" olacak olan, oluveriyor.
Elbette üzücü bir durum, elbette insanın isyan edesi bazen bu tarz durumlara kızası bağrası çağrası geliyor ama insanız ötesine nedenine hakim değiliz. Belki bu kaza seni yapacağın çok daha ağır bir kazadan korudu. Belki bu senin adına bam başka bir uyarı belki de bu süreç sana farklı şeyler öğretip bakış açını değiştirecek/geliştirecek bir unsur.
Bu kazadan sonra alacağın kararların önce ki süreçten daha doğru olup olamayacağını bilme şansımız var mı? Bir ihtimal günü gelir ve bu yaşadığın süreç sana doğru karar verme yetisini kazandırmış olur.
Acil şifalar diliyorum, güzel insan. Kendini üzüp yıpratma bu süreçte.
Bu günden sonra ki her gün daha iyi olacak artık senin için.

Sevgilerimle.

yürekçe
07 Aralık 2019, 07:04
Gecmis olsun,

Bot olsa bile sonucta,aldigin darbe önemli,

Zira,zırh değil.

Hee,artısı,uzuv butunlugunu bir nebze koruyor orasi bir gerçek.

Ama ayaginda bot varken uzuv kaybi yaşayan cok kişi var.

Bu yaz kuzenim kaza yapti,ayaginda tcx bot,yinede ayak bilegi kirik ve topuk zedelenmesi var,daha yeni ayaklandi.

4 aydir fizik tedavi goruyor.

Yeri öi bilmiyorum ama, bot işe yaramıyor pek. İlle de çizme!

pikatel34
07 Aralık 2019, 07:19
cok gecmis olsun. buna da şükür yine iyi atlatmissiniz.evet iron man gibi giyinsek de en kötü araba bile bizden daha guvenli,bunun farkinda olarak her daim temkinli olmak lazım

arndiol
07 Aralık 2019, 08:27
Geçmiş olsun hocam.

motosikleti bırakma kararı alan herkesi destekliyorum, cünkü güvenli olmadıgını bile bile sürüyoruz ve bir noktadan sonra hastalık gibi oluyor insanlar için motosiklete binmek.

Guven
07 Aralık 2019, 08:35
Büyük geçmiş olsun. :pale:

rollcycle
07 Aralık 2019, 09:14
Çok geçmiş olsun. Herkese, her tanıdığıa tavsiye istiyene söylüyorum. Kaskın montun değil en önemli ekipmanlar motosiklet ayakkabısı ve eldivenidir. Bot belki hayatınızı birkez kurtaracak ama kaska monta sıra gelene kadar ilk olarak ayaklar hasarı alacaktır. Çok üzülüyorum ve kızıyorum. Hani şu kafalarda arai üstlerde dainese elde eldiven yok altta kot altında spor ayakkabı. İşte o kazalarda ölen dostlarımızın yoğunluğu böyle. Motosiklette iki teker var ama olası bir kayma anında ayağınızı yere attığınızda o botlarında motosiklet lastiği kadar iyi bir tutucu özelliğinin olması bir nebze size yön verebilir.

Motosiklet ekipmanları bir bütün olarak düşünülmelidir. Bir kask herşey değildir. Tabiki imkan varsa herşeyin en iyisi alınmalı fakat imkan yoksa herşeyin en orta veya alt segmenti alınmalı. Bir arai fiyatına komple CE belgeli ekipman diziliyor. Umarım yazınızı okuyan arkadaşlar motosiklet botu kullanımının önemini bir nebze olsun idrak eder.

En kısa sürede yeniden motosiklete binmeniz dileğiyle..

sailor33
07 Aralık 2019, 09:18
Geçmiş olsun.

seyhan125
07 Aralık 2019, 10:02
Çok geçmiş olsun. Paylaştığınız için teşekkür ederim. Bu tür paylaşımlar çok önemli.


Yeri mi bilmiyorum ama, bot işe yaramıyor pek. İlle de çizme!

150 cc commuter için, biraz sağlamca ve bileklikli bir kışlık bot yetmez mi, mutlaka dize kadar korumalı çizme mi olması gerekir? Bu tür çizmeleri sadece krosçular giyiyor diye biliyordum. Ayrıca yüksek ve tam korumalı sert çizmelerde vites değiştirirken frene basarken hissiyat kaybolmaz mı?

Jeansque
07 Aralık 2019, 10:12
Çok geçmiş olsun. Umarım tez zamanda iyileşirsiniz. Bu tarz örneklerin benim gibi motora yeni yeni başlayan arkadaşlara ders olmasını temenni ediyorum. Tabi bilinçsiz otomobil sürücüleri için yapılacak bir şey maalesef yok.

ques1
07 Aralık 2019, 10:15
herkese cok teşekkürler inanın belki okuyupta birilerinin aklında bir kaç şey kalır diye yazdım

cc fark etmiyor kaza hızım ya 60 ya 70

imkan hiç yoksa ayırmanız gereken min bütçeyi yazayım nolursunuz alın

kaska 500
cekete 500-700
pantlolon 500
bot 500
eldiven 200

nolursunuz alın biliyorum 3 4 bin tl lik motora binen arkadaşlar var bütçeniz yok taksitle alın nakit avans cekin 24 ayda ödeyin bişiy yapın

RideForLife.
07 Aralık 2019, 10:19
Of off... İçim bi garip oldu. Çok geçmiş olsun.

Deadly Sto(R)m
07 Aralık 2019, 10:31
Umarım kısa sürede sağlığınıza kavuşursunuz. Geçmiş olsun.

newmoto76
07 Aralık 2019, 10:34
Geçmiş olsun..Malesef memleketin trafiği hindistan trafiğinin bir tık üstünde.. Berbat taşıt kullanan cahil sürücü bana göre %80 ( illere göre değişir ) Motosiklet güzel şey ancak candan daha güzel şey değil.. Full korumada olsan üzerinden geçerler.. Bu nedenle bırakman bence en doğru karar olmuş..

Bu memleketten ve bizim insanımızdan hiçbirşey olmaz.. %100 katılıyorum..

seyhan125
07 Aralık 2019, 10:40
Çirkin duruyor diye koruma demirini de çıkartmıştım, onu takayım yine, düşersem biraz da olsa ayaklarımı korumaya yardımcı olur belki.

atillatopal9
07 Aralık 2019, 10:45
çok geçmiş olsun hocam. küçük bir tavsiyede bulunacağım, tekrar motora başlarsanız mutlaka ama mutlaka absli bir motor tercih etmenizi tavsiye ediyorum. ve mutlaka çift disk bulunsun. çünkü objektif konuşmak gerekirse reflekslerinizde hafif kayıplık var. bu sebepden dolayı abs ani fren anında size yardımcı olacaktır. bende de kısmen refleks eksikliği oluyor ara sıra, bu yüzden absli motor tercih ettim.

ufoz
07 Aralık 2019, 11:19
@ques1,
Geçmiş olsun. Umarım kısa sürede iyileşirsiniz.

... Merter çıkışının hem Bakırköy, hem Topkapı tarafı beni hep ürkütür.
Son anda kıran çok oluyor.
Mümkün mertebe orta veya en sol şeritten geçmeye çalışıyorum orada.

Cyan
07 Aralık 2019, 11:32
Çok geçmiş olsun, acil şifalar

yigozya
07 Aralık 2019, 12:04
Çok geçmiş olsun :( fakat aynı hızlarda motosiklet kazalarında hayatını kaybeden bir çok arkadaş varken sen yine de siteye girip burdan başkalarına tavsiye verebilecek durumdasin çok şükür. İyi tarafından bak hala yaşıyorsun. Tavsiyenle şu anda bot bakan birileri mutlaka vardır. Çok geçmiş olsun tekrardan

fkambay
07 Aralık 2019, 12:29
çok geçmiş olsun. allah beterinden korusun.
Tavsiyelerin için teşekkürler mutlaka benim gibi dikkate alacak olanlar vardır bende kaska monta vs iyi para verdim ama botum yok mesela.

Sana tavsiyem her zaman pozitif ol bardağın dolu tarafına bak şükür ki hala nefes alabiliyorsun.

fb__ömer
07 Aralık 2019, 12:54
Çok geçmiş olsun. Bende sadece kaskla üsküdardan avcılara gittim geldim 3 4 kez. Tecrübemde daha çok yok yeniyim 1000 1500km anca. Kış geldi motor yatacak baharda alırım geri kalanını dedikçe hava bozmamaya inat ediyor. Dikkatli olalım arkadaşlar.

F54
07 Aralık 2019, 13:00
2015 TE NC 700 ile şehir içinde bi arabaya orta dan girdim yere dahi düşmedim ama düşünce ilk ayağım zarar görecek dedim ve gidip bot aldım hemde motor servisten çıkmadan 5 yıldır her motora bindiğimde giyerim
evet spor ayakkabı gibi rahat havadar ve güzel değil belki büyük kaza geçirsem pek korumaz ama ufak sürüklenme düşme çarpmalar da koruyor arazi de 4 defa düştüm ayağım kırılmadı

YAHYaONUR
07 Aralık 2019, 13:44
cok buyuk gecmis olsun guzel kardesim.

Uzun cizme giymeden motora binmeyin arkadaslar, bot veya ayakkabi degil, uzun cizme.

Vista86
07 Aralık 2019, 14:39
Bot ve eldivenler olmadan motosiklete bindiğim vaki değildir. Botlar ve eldivenler olmadan motosiklet süremeyecek hale geldim.

Spor ayakkabıların üstü fileli keten. Vites atarken zaten zorluk verir.

Kazayı yazarak paylaşan arkadaşa teşekkür ediyorum.

LynXMaSTeR
07 Aralık 2019, 17:56
geçmiş olsun, buna da şükretmek gerek. bizim dernekten bi abimiz bu tarz bir kazada bacağını kaybetti.

uzay gemisi
07 Aralık 2019, 17:59
Çok büyük geçmiş olsun ne diyeceğimi bilemedim. Bir an aklıma trafikte saçma sapan yaptığım delilikler geldi. İstanbulun yoğun trafiğinde yaptığıma salaklıkta denebilir ama ne bileyim mt09 gibi bir motosiklet adrenaline sürekli açık sürekli dürtüyor. Belki de daha sakin bir motora geçmeliyim. bu adrenalin bağımlılığının sonu her zaman kaza oluyor ne yapacağımı bilmiyorum. En kısa sürede Bot veya çizme almalıyım ama bu lanet botların büyük numarası yok. 46.5 giyiyorum motosiklet botlarında 45 üstü yok gibi birşey. Yazınız beni kendime getirip silkelenmeme sebep oldu teşekkür ediyorum

Memcoş48
07 Aralık 2019, 18:41
Çok geçmiş olsun. 4riders yazlık çizmem var ama güven vermiyor. Tcx ya da alpinestars bir uzun çizme daha alacağım.

oktayakgoz
07 Aralık 2019, 19:29
Geçmiş olsun kardeşim.

Bot tavsiyelerin nedir. Kısa bot düşünüyordum artık iş değişti. Madem bu kadar fark var uzun bot alayım

hasmet
07 Aralık 2019, 20:21
Büyük geçmiş olsun. Paylaşım için teşekkürler.

Hala hatırlarım:

Motosiklet kullanmaya yeni başladım. Yaz için file mont denedim. Gayet ince ve güzel ama haliyle korumalar bir acaip duruyor. O an "bir düşüneyim" deyip almadım. Bir hafta sonra low side yaptım. Tam o korumaların olduğu yerde derim kalmadı. 2 gün sonra da Danimarka seyehatım vardı. Yara bere içinde gitmek zorunda kaldım. Dönüşte aynı mağazaya gidip paşa paşa aynı file montu aldım. Hala kullanıyorum yazları :)

Ben de son 1-2 senede zayıfladım 7-8 kilo... Öyle olunca eski Rev'it kot pantolon bol gelmeye başladı. Tuzlu bir pantolondu, ama indirimden almıştım. Çok memnun kaldım. Şimdi yeni versiyonu var piyasada, ama Kara Cuma'da bile indirim yapmadılar.

Geçtiğimiz hafta içerisinde motosikleti bir kaç kez normal kot pantolonla kullandım. Bir iş toplantısına giderken kullandığım için üzerime "over pants" de giyemedim. Normalde de üşeniyorum, zaten o da bol gelmeye başladı. Sonra dün "ulan basına bir şey gelse ne halt yiyeceksin. Üç kuruş için cimrilik yapmanın sırası mı?" deyip ısmarladım bir çift...

AzÇok
07 Aralık 2019, 21:03
Geçmiş olsun. En kısa zamanda sağlığına kavuşmanı dilerim. Böyle bir kaza sonucunda ben de bırakırdım motosikleti.
Kırık şekline bakılırsa bir refleks sonucu ayağını yere uzatmışsın. Düşmelerde yere ayak uzatmak özellikle ayak bileğinde çok ciddi travmalara neden olacağı için diz ile kalça arasını ilk temas bölgesi olarak seçerim hep. Bunu yaparak ciddi bir yaralanma olmadan defalarca düşüp sürüklendiğim oldu. Geçen sene bisikletle çok dik bir beton yoldan inerken düştüm. Yaklaşık 5 metre sürüklendikten sonra beton kanala yuvarlandım. Üzerimde pantolon ve gömlek vardı. Düştüğüm tarafta bacak ve kol yanları sürüklenmeye bağlı soyuldu. Hepsi o. Eğer ayak teması deneseydim ayak bileği travması yanı sıra taklalara neden olacağı için her yerimde travma olacaktı. Barkın Bayoğlu bu konuda bir video çekmiş (https://youtu.be/d79bNYb_ZYI). Düşmeyi bilmek diye bir şey yok dese de düşerken yaptığımız hareketleri yanlış ve doğru diye niteleyebileceğimizi düşünüyorum.
Acil şifalar dilerim.

yürekçe
08 Aralık 2019, 05:18
Geçmiş olsun. En kısa zamanda sağlığına kavuşmanı dilerim. Böyle bir kaza sonucunda ben de bırakırdım motosikleti.
Kırık şekline bakılırsa bir refleks sonucu ayağını yere uzatmışsın. Düşmelerde yere ayak uzatmak özellikle ayak bileğinde çok ciddi travmalara neden olacağı için diz ile kalça arasını ilk temas bölgesi olarak seçerim hep. Bunu yaparak ciddi bir yaralanma olmadan defalarca düşüp sürüklendiğim oldu. Geçen sene bisikletle çok dik bir beton yoldan inerken düştüm. Yaklaşık 5 metre sürüklendikten sonra beton kanala yuvarlandım. Üzerimde pantolon ve gömlek vardı. Düştüğüm tarafta bacak ve kol yanları sürüklenmeye bağlı soyuldu. Hepsi o. Eğer ayak teması deneseydim ayak bileği travması yanı sıra taklalara neden olacağı için her yerimde travma olacaktı. Barkın Bayoğlu bu konuda bir video çekmiş (https://youtu.be/d79bNYb_ZYI). Düşmeyi bilmek diye bir şey yok dese de düşerken yaptığımız hareketleri yanlış ve doğru diye niteleyebileceğimizi düşünüyorum.
Acil şifalar dilerim.

Mükemmel video.
Kaza ve kaza atlatımıyla sabittir.
Bir yaptığım kazada, motordan ayrılıp yatırmıştım. Yatmasam girecektim araca diye düşünüyordum ve emindim.
Sonra o yola tekrar gittim; her açıdan fotoğrafladım. Ve panik yaptığımı, daha tecrübeli olsaydım frenaj ve kontra ile kurtarabileceğimi ve en önemlisi de, bilmediğin yolda yahut bilsen de süratli gitmemek gerektiğini anladım.
Herkes kaza yapar ama ders çıkarmak in bir süre geçmesi gerek.

SuleymanE
08 Aralık 2019, 12:32
Allah acil şifalar versin inşallah. Maalesef bir kazada en korumasız yerimizden en büyük hasarı alıyoruz.

Hiç unutmam yıllar önce motorcu bir arkadaşımla ekipman alıyoruz. Üst kısmımızı tamamladık, geldi sıra bot seçmeye. Tam da o sıralar kampanyada indirime girmiş forma motosiklet çizmesi denk geldi. Biraz uzun ve spor ayakkabı konforunda değil ama alalım dedik.

Aynı haftasonu arkadaş gezmeye çıktı ben işlerim dolayısıyla gidemedim. Hatta gezi öncesi takıldım "yeni botları giyecen mi?" diye. "Evde dursun diye almadık ya kanka" cevabını verdi, güldük. Ardından akşamüzeri beni aradı, kaza yapmış. 60 gibi bir hızla giderken virajda motorun arkası kaymış, low side olup motoru yan yatırmış. Ayağı motorun altında sıkışmış, motorla birlikte sürüklenmişler.

Çok şükür ufak bir bilek ağrısı ile bu kazayı atlattı. Hemen atlayıp yanına gittim. Motorun koruma demirinin nasıl eridiğini ve çizmenin bilek ve topuk kısımlarındaki aşınmaları görünce işin ciddiyetini anladım. Ayağında spor ayakkabı olsa belki bugün sekerek dolaşıyor veya bir daha motosiklet kullanamıyor olabilirdi.

İlla dainese veya alpinestars markalarının en pahalı botunu almanıza da gerek yok. Bütçeniz onlara yetmiyorsa kampanya ve indirim kovalayın, sertifikaları ve korumaları olan orta halli bir markanın güzel bir botunu alın. Alacağınız en ucuz korumalı motosiklet botu/çizmesi bile sizi giydiğiniz en kaliteli spor ayakkabıdan daha iyi koruyacaktır. Siz siz olun mutlaka bir bot/ çizme edinin.

Yeniden geçmiş olsun hocam.

Quantrell
08 Aralık 2019, 12:40
Çok çok geçmiş olsun..

Bu konuyu açmanız gerçekten bana ders niteliğinde oldu bende çünkü kask,mont,eldivenin altına kot pantolon ve spor ayakkabısı giyen birisiydim..

Hatta daha geçen bu alt takımı tamamlayayım deyip, ya boşver motosikleti yükseltiriz moduna girmiştim..

Allah şifa versin.. umarım tez zamanda iyileşirsiniz..

ufoz
08 Aralık 2019, 12:45
Yazın forumda bir arkadaş kazasını paylaşmıştı. Evden çıkıp scooterla 20-30 km hızla bakkala giderken tekeri çakıla kaptırmış, dereye yuvarlanmış, elmacık kemiği, ayak bileği kırılmıştı.

Genelde korumalı iş ayakkabısı giyiyor olsamda, hemen ertesi gün bir motosiklet botu almıştım.

2 gün sonra sahil yolunda giderken, orta büyüklükte bir otobüsün cant kapağı fırlayıp, botun tamda bilek üzerindeki o yuvarlak korumasına çarpmıştı. Düşmekten zor kurtarmıştım.

Ayağımda motosiklet botu olmasaydı, muhtemelen bileğim kırılmıştı.

Başımıza ne zaman, ne geleceği hiç belli olmuyor...

Tekrardan şifalar dilerim...

yürekçe
08 Aralık 2019, 15:41
Kaza tecrübelerini okudukça " haydaa, bu da mı olmuş " diyebiliyorum..

Dikkatli olalım..

MimTolga
08 Aralık 2019, 16:04
Geçmiş olsun üstadım.Sneakerla, spor ayakkabıyla, conversele motora binen kimi görsem mutlaka uyarıyorum. Kaçını etkileyip çizme aldırabildim bilmiyorum. Yeni başlayanlara da mutlaka full ekipman alın ve bakkala giderken bile eksiksiz kuşanın diyoruz. Yoakk bişey olmazzz yeaaa şeklinde tepkiler alıyoruz. 125 cc skutere biniyoruz ne gerek var diyorlar. Tabi kendileri bilir.

Ülkemizdeki özellikle motosikletlilere yönelik 4 teker terörünün en önemli ayağı Kanun ile ilgili kısmı. Siz iki tekere 1metreden fazla yaklaşanı öldürmeye teşebbüsle yargılayın bakalım o aynada görmedim diyenlerden kaç tane kalıyor ? Kaç kişi motorlardan kaçar hale geliyor? Fazla değil hemen komşu Yunanistana geçin motorla 4 teker sürücüsü nasıl görünce hemen yol veriyor nasıl kaçıyor motordan görürsünüz. Tabi sadece kanun koymakla da bitmiyor iş denetim , kontrol şart. Ben full ekipman, sigortam, muayenem tam, ehliyetim varken polis beni çeviriyor, yanımızdan geçen egzostu delik, amortisörü kesik kasksız cg yi gösterince polise amaaean kim uğraşacak onla şimdi cevabını almak da polisten paha biçilemez bir şey.

Umut_1981
08 Aralık 2019, 16:13
Ben sadece dizden kalçaya kadar olan bölgeyi koruyamıyorum. Normal pantolon giyiyorum. Motosiklet pantolonlarını giyince kurye gibi hissediyorum. E dizlik üstten hayatta takmam içten de takınca şişik duruyor. Çaresi varsa öneri alabilirim.
Çok geçmiş olsun bu arada arkadaşım. İyi ki uzuv kaybı yaşamamışsın. Boşver halı sahayı. Senelerdir oynadım. Adele atması bilek çatlaması dışında bir işe yaramıyor.

MimTolga
08 Aralık 2019, 16:19
Ben sadece dizden kalçaya kadar olan bölgeyi koruyamıyorum. Normal pantolon giyiyorum. Motosiklet pantolonlarını giyince kurye gibi hissediyorum. E dizlik üstten hayatta takmam içten de takınca şişik duruyor. Çaresi varsa öneri alabilirim.
Çok geçmiş olsun bu arada arkadaşım. İyi ki uzuv kaybı yaşamamışsın. Boşver halı sahayı. Senelerdir oynadım. Adele atması bilek çatlaması dışında bir işe yaramıyor.

Normal pantolon üzerine giyilen diz, kalça korumalı velcrolu ürünler var mesela tucano panta fast, diğer seçenek de korumalı kot pantolon.

ques1
13 Aralık 2019, 03:02
arkadaşlar biliyorum motor sürerken abuk sabuk şekillerede girmek istemiyorsunuz görüntüde iyi olsun kafasındayız

kevlar bir pantolon 400 500 tl diz korumasız alabilirsiniz diz korumasını dışarıdan takabilmeniz mümkün
gerçek iyi korumlaı deri ceket minimum 2bin tl kış ayları içinde içine güzel bir termal içlik
iyi bir kask göreceli biraz ne beklediğin önemli rüzgar sesi vs gibi ama oda minimum bütçesi 500-1000 tl
eldiven gerçek deri olmalı bunada min 500 600 ayırın
arkadaşlardan öğrendiğim kadarıyla uzun bot kullanmak gerekiyormuş çizme şeklinde buda 1500 2000 tl arasında

böyle pahalı şeyleri alınca günlük hayattada kullanabiliyorsunuz
en kötü deri ceketi ve pantolonu jean seklinde alırsanız günlük sosyal yaşamdada kullanmak mümkün aynı şekilde botuda

Vallahi alın taksit taksit ödeyin 24 ayda 36 ayda bir şey kaybetmezsiniz
he 2.ele karşıyım fakat benim gibi temiz kullanmış arkadaşlar oluyor motoru bırakmış onlarada yönlenin bir tık daha ucuz olsun

SavageGarden
13 Aralık 2019, 14:17
çok geçmiş olsun

öte yandan, darbeden koruyan bi ekipman mı var? darbeden araçlar bile, korusun diye tüm enerjiyi kendine alıp akordiyon gibi buruşuk hale geliyorlar. yanlışm varsa düzeltin ama 40km/k'tten sonra kask bile darbeden tam korumuyor.

giydiğimz tüm ekipmanlar yolda sürtünmeye karşı, rüzgara karşı ve hafif darbelere karşı koruma sağlıyor. ötesi yok. darbeyi emme özellikleri yok denecek kadar az. mesela, sırt koruma diyorlar, montun arkasına bakıyorsun, bir çeşit plastik. evet nispeten mukavemeti yüksek, ama nereye kadar.

motosiklete binerken şunu hiç unutmamak lazım: ben bir yumurtayım, her an kırılabilirim. 40km/h üzerindeki her sürat benim için ciddi tehlike demektir.

Ros1n2
13 Aralık 2019, 14:22
Çok geçmiş olsun ancak baktım kurtaramıycam yatırdım motoru diyen bununlada öğünen tipler gibi olmuş.. :farao:

SaygınKenobi
13 Aralık 2019, 15:10
Bence ekipmanlar çok önemli ama tehlikenin çok azından bizi koruyorlar, yukarda arkadaşın da bahsettiği gibi 50 ile duran kamyon kasasına çarparsak kaskın bizi ne kadar koruyacağından emin değilim.aynı şey diğer ekipmanlar için de geçerli, bizi düşmelerden ve sürüklenmelerden koruyorlar, özellikle benim de deneyimeldiğim highside durumunda çok işe yaradılar. Ben motosikletlerin aslında alçaktan uçan uçaklar olduğunu düşünüyorum. Uçakta nasıl düşmek, çarpmak gibi bi seçenek söz konusu olamazsa bizde de aynı şekilde o yüzden ekipman yanında esas bizi koruyan öngörü, dikkat ve sürüşümüzdür.

ques1
13 Aralık 2019, 16:13
Çok geçmiş olsun ancak baktım kurtaramıycam yatırdım motoru diyen bununlada öğünen tipler gibi olmuş.. :farao:

şehir efsanesi o yatırdım motoru olayı
en fazla çarpıcağın yeri belirleyip motoru serbest bırakabiliyorsun
atmaktan kastım zaten üzerinde sürüklenmeden kaçınmak

fatih.met
13 Aralık 2019, 16:28
geçmiş olsun, 20 derece bilek açısı kaybı merdiven çıkar iken ayak bileğini fazla bükemeyeceksin sanırım. geçici mi kalıcı mı? abiminde ayağında tendon kopmuştu ve diktiler, sonra bir şekilde tekrar kopardı aynı yerden ve yine diktiler, uzun zamandır halı saha maçlarına falan gidiyor ve ayağının eskisi gibi iyileştiğini söylüyor.

tekrardan geçmiş olsun, kaza ne zaman bizi bulur bilemeyiz, en dikkatli sürücü normal şekilde seyir ederken yandaki taksi şöförü fenalaşır ve istemsizce ezebilir, en dikkatsiz sürücü de senelerce şans eseri kaza yapmayabilir.

motosikletten vazgeçmek diye bir şey yok benim için.

edit: ben ilginç kaza pozisyonlarından kurtuldum ama hiç birinde motoru yatırayım şöyle sürükleneyim hesabı yapmadım. kaza yapacağım yerde en güvenli şekilde çarpacak pozisyona gelip belki son anda mucize olur diye sürüşümü bozmadım ve o mucizeler kurtardı beni.

1-) e5 ve hızım 80 civarı tam hatırlamıyorum; 100 metre ilerisinde sol şeritte beyaz bir araba ve sağ şeritte beyaz bir transporter gidiyor, abi bunlar ne ara durdular ben anlayamadım, en son kafamı kaldırdığımda aralarından bir kaç santim anca boşluk olduğunu gördüm ve beyaz taksiye sağ arkadan çarpıp ileri uçmayı planlar iken beyaz transporter anlık olarak sağa sapınca kazadan bir anda kurtuldum.

sanırım sağa sapıcam diye yavaşladı ve beyaz takside onu yeni sollar iken transporter ani yavaşladı diye beyaz takside hızlı manevra ile yavaşlayıp sola geçti ve ben bunu 1 saniye ile kaçırmam bile yetti kaza pozisyonu için. neyseki kaza yapmadık.

2-) yine beyaz bir taksi sağ tali yoldan E5 yoluna yani önüme bağlandı tabi 150-200 metre önümde idi ve onun biraz gerisinde sol şeridi işgal eden mavi bir silivri otobüsü vardı ve aralarında 50 metre falan vardır. neyse bende 70 civarı giderken bir anlık sağımda deniz manzarasına baktım sonra önüme bakayım derken beyaz taksiyi kocaman gördüm, yaklaşmışım baya, öküz herif durmuş E5 yolunda. frenlesem hızm 70 kesinlikle çarparım, gaza bassam solumda silivri otobüsünü sollayana kadar bu hayvan herifle arası kapanacak ve ben aradan geçemeyeceğim der iken verdim gazı abi. 70 km ile giderken bir yandan silivriyi ufaktan solluyorum bir yandan öndekine yaklaşıyorum ve çember daralıyor gömdüm aha gömecem aha silivriyi geçicem derken en son arada beni makas gibi kesmelerinden sürtme payı kurtuldum.

bu dediklerim tabi 20 bn kilometre önceleri yaşadığım şeyler, artık böyle riskler yaşamıyorum. iyice alıştık ve dikkatli sürüyorum.