PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 10 Puanlık Uzman Sorusu...



AzÇok
25 Kasım 2019, 00:21
Bir-iki ay önce 2017 Model Burgman UH200 aldım. Suzuki TR nin sitesinde önerilen standartlarda yağ ile yağ değişimini yaptım.
Motul Scooter Expert 10W-40 Jaso MA
Fakat sonradan farkettiğim üzere bu sitedeki user manual 2014 öncesi Burgmanlara ait.
Bunun üzerine 2017 modelin user manuali internetten bularak inceledim. Jaso MB standardını öneriyor.

Yani ben motora üreticinin tavsiye etmediği bir yağı koymuş oldum.(Suzuki TR katkılarıyla)

jASO MA nedir JASO MB nedir?

incelediğim kadarıyla

- JASO MA Standardı motor ile birlikte şanzımanı da yağlayan ve bu nedenle sürtünme azaltıcı katkılar içermeyen bir yağ standardı.

- JASO MB standardı ise şanzıman yağlanması söz konusu olmadığından (scooter) sürtünme azaltıcı katkılar içeren bir yağ standardı.

İyi de Motul'un Scooter Expert diye sattığı yağ nasıl JASO MA Standardında olabiliyor.

Neyse, fazla kafanızı şişirmeyeyim. Motora yanlış standartta yağ koydum. Ne yapmalıyım?

tomass
25 Kasım 2019, 01:28
“ JASO

Japon Otomotiv Standartları Organizasyonu (JASO) Japon kökenli benzinli motorlar için performans ve kalite standartları kendi set oluşturdu.



Dört zamanlı benzinli motorlar için JASO T904 standardı kullanılır ve özellikle motosiklet motorlarıyla ilgilidir. JASO T904-MA ve MA2 standartları, ıslak kavrama kullanımı için onaylanmış yağları, daha yüksek sürtünme performansı sağlayan MA2 yağlayıcıları ayırmak üzere tasarlanmıştır. JASO T904-MB standardı, yaş debriyajı için uygun olmayan yağları ifade eder ve bu nedenle sürekli değişken transmisyonlu scooterlarda kullanılır. JASO MB yağlarına sürtünme modifikatörlerinin eklenmesi, bu uygulamalarda daha fazla yakıt ekonomisine katkıda bulunabilir. “

Diyor , bence problem olmaz.
Kafana çok takılıyorsa biraz kullan sonra değiştir gitsin , sonuçta 1,5lt yağ.

SuleymanE
25 Kasım 2019, 02:39
Evet ilginç bir noktayı yakalamışsınız. Yağ konusuna bende zamanında kafayı taktığım için baya araştırma yapmıştım.

Öncelikle lafı fazla uzatmadan skuterler için geliştirilmiş olan scooter expert 10w 40 koyduysanız hiç canınızı sıkmayın, bir sorun yaşamazsınız. Gayet de güzel bir yağ tercihi yapmışsınız.

Nihayetinde MA ve MB serisi yağlar içerisinde azda olsa farklı katkı malzemeleri içeriyor ama "eyvah motora bunu koyduk, şimdi motoru bozacaz" korkusu yaşamaya hiç gerek yok. Katkıları değişse de hepsi üstün yağlama özelliği sunuyor :)

Eğer ki ıslak tip debriyajlı bir motora MB tipi yağ koysaydınız kavrama kaçırma yapabileceği için debriyajında sorun yaşarma ihtimaliniz olabilirdi ancak tam tersini yapmanız durumunda bir sorun yaşamazsınız.

Motulün sayfasında SCOOTER EXPERT 4T 10W-40 MA için yazan açıklamaya bakalım: (https://www.motul.com/tr/tr/products/scooter-expert-4t-10w40)

"Dur-kalk şehir sürüşü için uyarlanmış bir çözümdür. Özellikle 10W40 sınıfı ve JASO MA gereksinimine sahip maxi- scooterler için formüle edilmiştir. JASO MA uç sürüş biçiminde (kontak açma, hızlanma ve sabit hızda) debriyajın bağlantısını sağlar. Özellikle uzun sureli ve soğutmanın zor olduğu tam yüklü dur-kalk durumlarında yüksek sıcaklığa karşı mükemmel dayanım sağlamaktadır. İyileştirilmiş yağ filmi direnci. Motorun temiz kalmasını sağlar. Aşınmaya karşı üstün özellikler içermektedir."

Yani bu yağ zaten skuterler için geliştirilmiş. Hatta size ilginç bir şey söyleyeyim, normalde vitesli motorlar için tavsiye edilen motul 5100 10w 40 yağ koysanız da motorunuz kaymak gibi çalışır. Yani bu yağlar arasında uçurum boyutunda fark yok.

Yeter ki bakım aralığına ve koyduğunuz yağ miktarına dikkat edin.

İçiniz rahat iyi günlerde kullanın...