PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletime ne olmuş olabilir?



BurakDoganC
27 Eylül 2019, 19:00
Merhaba iyi forumlar herkese.
Geçtiğimiz ay 2014 model Bajaj Pulsar 200NS 52.xxx küsür km motosikletim ile Ankara çevreyolunda artçımla düzlükte 110 km hızla gidiyordum. Yokuş aşağı geldiğinde de gaz tepkimi değiştirmeden 130 km/h ile yarım gazda sabit bir şekilde gidiyorum. Bir anda 130 ile giderken gidonda vuruntu hissettim ve anında debriyajı çektim. Hızım durma seviyesine gelene kadar frenlemeden emniyet şeridinde yavaşladım ve durdum. Motorun zincirinden şüphelendiğim için sanırım zincir koptu dedim ama o gidonda hissettiğim vuruntu farklı bir olaydı. Motosikletimin bakımları eksiksiz yapılıyordu. O gün eve yakındım Allahtan itekleyerek eve getirdim garaja koydum ertesi gün incelemeye çalıltığımda motoru birinci vitese alıp ittirdiğimde basit bir şekilde zorlanmadan ittirebiliyorken silindir kısmından pistonun yukarı aşağı tur attığını duyabiliyordum. Marşa bastığımda da marş alıyor fakat çalışmıyor, kompresyon yapmıyor motor.. Subap eğmiş veya kırılmışsa bunu açmadan nasıl anlayabiliriz? Yaşadığım sorun subap değil de farklı bir arıza da olabilir mi? Ustalarımızdan yardım bekliyorum. Üniversite öğrencisi olduğum için Ankara dan Antalyaya gideceğim yakın zamanda.. Garaja motosikletimi park edip tekerlerin altına tahta koydum üzerini de kendi imkânlarımca kapattım. Maalesef belli bir süre bu şekilde duracak. Ankara soğuk mâlum, çalışmayan motosikletimi resmen çürümeye bırakmışken donmaya karşı neler yapabilirim malûm Ankara çok soğuk bir yer..
https://i.imgyukle.com/2019/09/27/ob7LeA.jpg

Seramik
27 Eylül 2019, 19:59
1. viteste boştaymış gibi götürebiliyorsun. Pistonun aşağı yukarı hareket ettiğini onaylıyorsun.
-Vitesleri değiştirirken Boş ışığın sürekli yanıyor mu?
-Vites göstergesi var ise vites göstergeleri doğru atıyor mu?
Öncelikle Baskı balata ve debriyaj tasını kontrol etmeni öneririm. Motorun Şanzıman ile bağlantısı kopmuş gibi bir anlatımın var.

BurakDoganC
27 Eylül 2019, 20:05
Vites geçişleri sorunsuz baskı balata 3 ay önce değişti boşa 1e 2 ye 3e 4e 5e 6ya geçiyor göstergede sadece boşta ışığı var orada vitesi 1 e falan aldığımda ışık sönüyor normal olarak ama motoru hareket ettirdiğimde boşta hareket ettirmek gibi rahat olmasa da biraz daha sert ittirince tıkır tıkır piston hareketi çok rahat duyuluyor.

Seramik
27 Eylül 2019, 20:14
Hocam anlatımınız biraz karışık geldi.

1)Şimdi motor çalışıyor yani marş alıyor değil mi?
2)Motorunuz Çalıştıktan sonra rölantide bir farklılık var mı? ses,titreşim gibi.
3)Motorunuz hareket ediyor mu? Yani 1. vitese attınız ve motora az bir hareket verdiniz. Her şey normal mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

Ek olarak motorunuzu boşta 1. viteste döndermeye çalıştığınızda Harici bir ses (normal olmayan) geliyor mu?

harun27
27 Eylül 2019, 20:29
Sibop kesmiş olabilir büyük ihtimalle geçmiş olsun yakın bir arkadasımında 120 km hızda basına gelmiş idi. Etkili servise göstermekte fayda var.

Samet Ağır
27 Eylül 2019, 20:59
Vites geçişleri sorunsuz baskı balata 3 ay önce değişti boşa 1e 2 ye 3e 4e 5e 6ya geçiyor göstergede sadece boşta ışığı var orada vitesi 1 e falan aldığımda ışık sönüyor normal olarak ama motoru hareket ettirdiğimde boşta hareket ettirmek gibi rahat olmasa da biraz daha sert ittirince tıkır tıkır piston hareketi çok rahat duyuluyor.
Çalışmayan motoru 1. Vitese takıp ittirerek pistonu hareket ettirmek buji takılıyken mümkün değil.
Bujiniz yalama olup atmış olabilir ki düşük ihtimal..
Sübap kesmiş,pistonu delmiş olabilirsiniz...
Debriyajı dağıtmış,çanağı bozmuş,balataları kavurmuş yakmış olabilirsiniz ki inşallah balatadır.

BurakDoganC
27 Eylül 2019, 23:34
Çalışmayan motoru 1. Vitese takıp ittirerek pistonu hareket ettirmek buji takılıyken mümkün değil.
Bujiniz yalama olup atmış olabilir ki düşük ihtimal..
Sübap kesmiş,pistonu delmiş olabilirsiniz...
Debriyajı dağıtmış,çanağı bozmuş,balataları kavurmuş yakmış olabilirsiniz ki inşallah balatadır.

Aynen inşallah balatadır da muhtemelen subap kesip pistona sapladık o da üst kapağa girdi üst kapak masrafı da çıkardı muhtemelen

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------


Hocam anlatımınız biraz karışık geldi.

1)Şimdi motor çalışıyor yani marş alıyor değil mi?
2)Motorunuz Çalıştıktan sonra rölantide bir farklılık var mı? ses,titreşim gibi.
3)Motorunuz hareket ediyor mu? Yani 1. vitese attınız ve motora az bir hareket verdiniz. Her şey normal mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

Ek olarak motorunuzu boşta 1. viteste döndermeye çalıştığınızda Harici bir ses (normal olmayan) geliyor mu?

Dediğim gibi lıkırtı şeklinde pistonun silindirde yukarı aşağı hareketinin sesi geliyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------


Çalışmayan motoru 1. Vitese takıp ittirerek pistonu hareket ettirmek buji takılıyken mümkün değil.
Bujiniz yalama olup atmış olabilir ki düşük ihtimal..
Sübap kesmiş,pistonu delmiş olabilirsiniz...
Debriyajı dağıtmış,çanağı bozmuş,balataları kavurmuş yakmış olabilirsiniz ki inşallah balatadır.

Bu arada debriyaj sisteminde bi sorun varsa bile hem vites geçişi mümkün olmaz fakat motor kompresyon yapardı değil mi? Sonuçta kompresyon yok bu da subabın yerinde olmamasından dolayı diye düşünüyorum