Orijinalini görmek için tıklayınız : TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
rumelian
02 Temmuz 2017, 10:18
Arkadaşlar bir sorum var 2015 0 apachelerin hala durması.Tvs 200 çıkmaması,Apache 2017 modellerin bulunmaması bunların hepsi Tvs Türkiye'yle ilgili yani getiren firmayla ilgili bir sorunun olduğunu düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz ?
Bajaj'a hazırlıksız yakalandı. kuryeler bile Pulsar'a kaydı.
coskun913
02 Temmuz 2017, 11:56
İsotlar grup bence biraz geç kaldı. Rtr 200 u getirmekte gecikti. Lakin bende daha önce pulsar 200 ns kullanicisiydim satmak zorunda kaldım. Şu anki fiyatından dolayıda alamadım onun yerine sıfır rtr 180 lik aldım. Gerçi motor hala bayide yurt dışında olduğum için teslim alamadım. Gün sayıyorum 1 aya kadar gelip teslim alıcam. İsotlar grup birazdaha piyasaya bastırmasi lazım.
fatih.met
02 Temmuz 2017, 15:37
Bugun Hem Motoru Aldıgım Bayii Hem Motorun Servısını Yapan Arkadasla Hemde Bulundugum Bolgedekı Aksesuarcı Arkadaslarla Gorustum Bır Kac Degısım Uzerıne Konustuk
Oncelıkle 4 Mevsım Gıyebılecegımız 2 Takım Elbıse Aldık Yagmurluk Ic Kıyafet Ve Koruma Kısımları Ayrılabılen ( Yaz Olması Sebebıyle Pantolon Yerıne Dızlık Koruması Tavsıye Ettı )
Kask Konusunda Bıraz Tereddut Yasadım Motoru Aldıgım Yerde NCR Marka Kasklar Var Ama Aksesuarcı Arkadaslar LS2 Tavsıye Edıyorlar Kaskda Sıkıntılarımdan Bırı Full Face Olması Yada Ceneden Acılır Tarzda Olanlar Var Kımı Cene Acılanlar Kaza Anında Korumuyor Dıyor Kımı Kask Cıkar Tak Ugrasmaktansa Ceneden Acılır Daha Iyı Dıyor
Canta Olarak Baslangıc Sevıyesı 45 Lıtre 2 Kask Ve Basıt Olarak Elbıselerımı Alacak Bır Canta Istedım Kargo Modelı Dedıgımız CAnta Dolsada Ustune Esya Koyabılecegım Canta Onerısınde Bulundular Burada Dıkkat Ceken KAPPA Marka Almak Istedıgım Zaman 600 Lıra Gıbı Bır Rakam Cıkıyor Ama Bunu MAXEM Yapmak Isteyınce 250 Lıra Gıbı Bır Rakam Dolanıyor
Lastıkler Konusunda Fabrıkasyon Lastıklerın Bıraz Sert Olması Sebebıyle Yol Tutusu Ve Anı Hareketlerde Tam Verım Vermedıgı Asıkar Ama 6000 Lıralık Bır Motora 1000 Lıralık Lastık Almak Bence Abes Dıyor Servısdekı Arkadaslar
Performans Kısmına Gelınce Performans Hava Fıltresı Ve Performans Eksozda Sıkıntı Yok Ama Servısdekı Arkadasın Soyledıgı Bır Cumle Dıkkat Cekıyor >> 150 cc TVS Apache Ile 180 cc TVS Apache arasında Sase Motor Vsde Degısıklık Yok Hersey Aynı Sadece Pıston Ve Sılındırde 3 mm Bır Fark Var Dıyor <<
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------
Son Olarak Bazı Arkadasların Yazmıs Oldugu Dıslı Buyutme Islemı Konusunda Burada Arkadaslar Duz Yolda Dıslı Buyutur Hızı Artırabılırsın Ama Tork Duser Dıyorlar Dıslı Kucultup Tork Artırıp Hız Dusurebılırsın Karar Senın Dıyorlar Ama Standart Su Andakı Durumda 36 Derecelık Egımde Sorunsuz Olarak Cıkarsın Inersın Dedıler
bende gdr marka kask (http://www.motosiklet.net/forum/members/121219-albums3975-picture14328.jpg) var full face. bir önceki kaskım çene açılırdı ve baktım ki düşsem bir işe yaramayacak ve gittim full face kask aldım. ucuz bir kask yani ama korur mu korur az çok.
servistekiler boş konuşuyor, yaa abi zaten elini sallasan gereksiz insana çarpacak. 6 bin liralık motorada 1000 liralık lastik alırsın 16 bin liralık motorada 1000 liralık lastik alırsın. sonuç itibari ile o lastik 6 bin liralık motorda da yol tutar 16 bin liralık motorda da yol tutar. fark şu ki sen 17 bin lira bütçeye sahip değilsindir fakat 7 bin lira bütçe ile 6 bin liralık motora biner ve 1000 liralık lastik alabilirsin.
ama bu senin kullanım şekline bağlı, bende ön irc(orjinal lastiği) ve arka ise duro marka takılı ve gayet güzel kayıyorlar fakat motosikleti yatırırken sınırları zorlamadığımdan ve lastiğin kayabileceği durumları tahmin edebildiğim için sorun yaşamadım bu güne kadar. bir kez buzda ön teker kaydı oda buzu farketmediğim içindi vede hızım az olduğundan sadece orta koruma demirini kırarak kurtuldum masrafsız. bu arada hızım 70 lerde falandı ve önüme atlayan araca çapmamak için baya uzun mesafede frenleme yaptım ve yetmeyince yolun sol kenarına yanaşınca buzlanmadan dolayı sert frenle beraber kaydı ön teker ve motor düştü ama ben düşmedim :) bir iki depar attım kotardım kendimi. yola yeni bağlanan bir beyaz transporter bilerek direk önüme atladı ben çarpıp düşeyim diye ve olaydan sonra bastı kaçtı. iyiki tabancam yok bir şarjör boşaltırdım o anda çünkü.
benim motor 150cc fakat şu anda motorda 180cc silindir piston takılı ve egzantrik zincir sorunu yaşıyorum. 150cc blokta zincir bolluğu normal ama 180cc blok taktıktan sonra egzantrik gergisinin boyu kısa geliyor ve zinciri germiyor yeterince.
şöyle bir gergi düşünüyorum, apacheye uyan bir tane bulmam lazım acil (https://tr.aliexpress.com/item/CNC-Aluminum-Manual-Cam-Chain-Tensioner-for-Honda-CRF-150R-250R-450R-Suzuki-DRZ-Kawasaki-KLX/32804726853.html?spm=2114.49010408.3.20.XustM7)
ozan_84
03 Temmuz 2017, 18:03
Beyler istanbulda su tvs lerin uzerinde uzmanlasmis adam gibi adam bi usta varmi motoru eline aldinmi bunun derdi bu deyip cozume ulasabilen bi usta.lutfen yardim edin.umraniyede oturuyorum ama istanbulun neresinde olursa olsun giderim sorun degil.
rumelian
06 Temmuz 2017, 20:10
Beyler istanbulda su tvs lerin uzerinde uzmanlasmis adam gibi adam bi usta varmi motoru eline aldinmi bunun derdi bu deyip cozume ulasabilen bi usta.lutfen yardim edin.umraniyede oturuyorum ama istanbulun neresinde olursa olsun giderim sorun degil.
kağıthane sürat motor. işçilikleri pahalıdır ama en iyi tvs servisidir. her modelin yedek parçası stoklarındadır.
okancaytasi
07 Temmuz 2017, 21:16
Beyler silindir ust kapaginin oralarda yag tortulari olusmus oldugunu gordum bugun herhangi bi sikinti var midir
hasan_yilmaz
07 Temmuz 2017, 23:44
Arkadaşlar merhaba 2 ay önce rtr 180 aldım vede aranıza katıldım 150-180 arasında ki farkları almadan bende araştırmıştı m öğrendim kadarıyla sadece 3 mm 'lik silindir piston farkından ibaret değil. egzantrik üst kapak siboplar ve karbüratör farklı onun dışında görünüşte arka fren disk başka da bir fark yok ama yapılan bu değişiklikler motorsiklet e ayrı bir hava katıyor motorun şu an 1600 km de siboplar ses yapmaya başladı 2500 bakımını beklemeden ayar için servise gitmeyi düşünüyorum bandırma servisi hakkında bilgisi olan varmı orasının iyi olduğu na dair birkaç duyum aldım yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız sürüşler.
fatih.met
08 Temmuz 2017, 19:59
Beyler silindir ust kapaginin oralarda yag tortulari olusmus oldugunu gordum bugun herhangi bi sikinti var midir
motor çok sıcakladığında aralardan yağ sızdırıyordur. gevşeyen civata falan yoksa böyle yağ kaçaklarını ben pek umursamam çünkü bu şekilde eksilen yağ tespit edilemeyecek kadar az olur.
ben bir keresinde artık blok vidalarını nasıl sıktıysam gevşemişlerdi ve gaza yüklenince resmen blok yağ püskürtüyordu sağ taraftan. eh işte ne yapalım bizde "torh" anahtarı olmadığı için civatayı çok sıkıp yalama yapmaktan korkuyoruz sonrada tam sıkılmadığından gevşeyebiliyor.
Arkadaşlar merhaba 2 ay önce rtr 180 aldım vede aranıza katıldım 150-180 arasında ki farkları almadan bende araştırmıştı m öğrendim kadarıyla sadece 3 mm 'lik silindir piston farkından ibaret değil. egzantrik üst kapak siboplar ve karbüratör farklı onun dışında görünüşte arka fren disk başka da bir fark yok ama yapılan bu değişiklikler motorsiklet e ayrı bir hava katıyor motorun şu an 1600 km de siboplar ses yapmaya başladı 2500 bakımını beklemeden ayar için servise gitmeyi düşünüyorum bandırma servisi hakkında bilgisi olan varmı orasının iyi olduğu na dair birkaç duyum aldım yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız sürüşler.
bencede 2500 km beklemek doğru değil sonuçta rutin bakımlar için konulmuş bir kural bu fakat sizin motorda bir ayarsızlık söz konusu ise bakım zamanı tamda şu anda.
Ghost-Mode
09 Temmuz 2017, 09:19
Selam Arkadaslar
Motorda Dıkkatımı Ceken Bır Durum Oldu Bılmıyorum Sızde De Aynı Sey Oldu mu Motor Bostayken Arkadas Gaz Vererek Devırı 9000 Cıvarına Cıkardı Sonrasında Motor Calıstıgı Halde Devır Saati 0 Rpmde Kaldı Motoru Tekrar Calıstırdıgım Zaman Duzeldı Ama Dunde Motor Kendı Kendıne Devırını Yuksek Gostermeye Basladı Ve Motor Calısmadıgı Halde Devir Saati 100-200 Rpm Arasında Kaldı Ne Kadar Kontak Acıp Kapatsamda Gezıp Dolassamda Duzelmedı Gıttı
Motor Calısmazken 100 Rpm Calısırken 1900 Rpmde Kalıyor
Sıfır Motor Bugun Daha 522 Km Oldu Alalı 13 Gun Oluyor Bu Sekılde Bır Sorun Yasaması Servısın Sorun Degıl Isterız Parcasını Getırırler Dıyorda Acıkcası Ben Buna Anlam Veremıyorum
fatih.met
09 Temmuz 2017, 10:24
Selam Arkadaslar
Motorda Dıkkatımı Ceken Bır Durum Oldu Bılmıyorum Sızde De Aynı Sey Oldu mu Motor Bostayken Arkadas Gaz Vererek Devırı 9000 Cıvarına Cıkardı Sonrasında Motor Calıstıgı Halde Devır Saati 0 Rpmde Kaldı Motoru Tekrar Calıstırdıgım Zaman Duzeldı Ama Dunde Motor Kendı Kendıne Devırını Yuksek Gostermeye Basladı Ve Motor Calısmadıgı Halde Devir Saati 100-200 Rpm Arasında Kaldı Ne Kadar Kontak Acıp Kapatsamda Gezıp Dolassamda Duzelmedı Gıttı
Motor Calısmazken 100 Rpm Calısırken 1900 Rpmde Kalıyor
Sıfır Motor Bugun Daha 522 Km Oldu Alalı 13 Gun Oluyor Bu Sekılde Bır Sorun Yasaması Servısın Sorun Degıl Isterız Parcasını Getırırler Dıyorda Acıkcası Ben Buna Anlam Veremıyorum
bilindik kaliteli markalarda da sorunlar çıkabiliyor o yüzden bunu büyük bir sorun olarak görmemek lazım. her marka en uygun fiyata maliyet edip satmaya çalıştığı için böyle sorunlar bazen kaçınılmaz olabilir.
mesela bilindik başka markalarda daha ciddi olan hayati parçalar sorunlu üretilmiş fakat marka sahibi motosiklet sahibine tazminat ödedi mi?
bence gösterge saatini değiştirtin sonra yola devam.
ozan_84
11 Temmuz 2017, 10:56
Slm beyler dun gece biraz motoru zorlayayim dedim.9bin devire kadar hersey normaldi taki 5.vitesde ve 9000 deviri azcik gecince ve hizim 105 bulunca benim farlar ve gostergenin isiklari felen sonmeye basladi hizimi 90 dusurdugunde gene normale dondu bu neden olur acaba bilgisi olan varmi acaba.farlar kendi orjinal farlari herhangi bir oynama yapilnadi.
ozan_84
13 Temmuz 2017, 10:06
Slm fatih kardes gene ben.sana bir sorum olacakdi.şu on dişli milinin kecesiyle vites vites kolunun kecesi disdanmi degisiyor yoksa motorumu aciyorlar bunun icin benim oralardan bayagi bir kacak varda.
fatih.met
17 Temmuz 2017, 20:52
Slm fatih kardes gene ben.sana bir sorum olacakdi.şu on dişli milinin kecesiyle vites vites kolunun kecesi disdanmi degisiyor yoksa motorumu aciyorlar bunun icin benim oralardan bayagi bir kacak varda.
dışarıdan 10 dakikada değiştiriyor usta, maliyeti düşük kolay bir iş.
allahı mdelirecem, ne zaman gelicek ulen bu manuel gergi? çinden malzeme almak ayrı bir zulüm.
okancaytasi
18 Temmuz 2017, 03:07
Beyler bursadayim. Yeni kasadaki buyuk RTR yazisini nerden bulabilirim
omerfari
19 Temmuz 2017, 10:05
yazi yazabilen oto aksesuarciya yazdirin orjinal aramayin bosuna
ozan_84
20 Temmuz 2017, 10:38
Eyvallah kardes.ustaya sordum 50 tl istedi bende 20 liraya aldim kendim takdim.
Scarty
20 Temmuz 2017, 16:55
Selamlar , 2015 ten beri motoru yaptırmayı planlıyorum ( yağ eksiktir ) ama hala yaptırabilmiş değilim 20 binde aldım motoru 40 küsür binlerde.
Bu aralar motoru yaptırmak istiyorum hem çekişi düştü hemde arka amortisörleri patlatmışım.
Size sormak istediğim orijinal amortisörleri değiştirsem 500 lira tutacak. + Motor rektefe işlemleri onlarda 1000 lira civarında tutar işçilikle birlikte.
Sizce 1500 masraf edip 12 apache ye mi bineyim yoksa 2500 civarında satip başka motora mi geçeyim?
rumelian
20 Temmuz 2017, 19:46
amortisörleri niye değiştiriyorsun ki? borusu yamuk olsa borusu değişir keçesi patlaksa keçesi değişir. tüm amortisör çok paradır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
bu arada sıhbet bölümüne başlık açmıştım. motordan ses gelmeye başladı kuş sesi gibi civicivci diye seyir halinde başladı motor çalışırken hep var. 6000 devire geldiğimde sesi kesiyor. sibop değil, egzamrrik zincir sesi değil. ne olabilir? tedbiren yağı da değiştim.. buradaki usta bile bulamadı. istanbul'da baktıracağım.
fatih.met
20 Temmuz 2017, 21:02
Selamlar , 2015 ten beri motoru yaptırmayı planlıyorum ( yağ eksiktir ) ama hala yaptırabilmiş değilim 20 binde aldım motoru 40 küsür binlerde.
Bu aralar motoru yaptırmak istiyorum hem çekişi düştü hemde arka amortisörleri patlatmışım.
Size sormak istediğim orijinal amortisörleri değiştirsem 500 lira tutacak. + Motor rektefe işlemleri onlarda 1000 lira civarında tutar işçilikle birlikte.
Sizce 1500 masraf edip 12 apache ye mi bineyim yoksa 2500 civarında satip başka motora mi geçeyim?
çekişi düştü derken 60 km hıza kaç saniyede çıkıyor? deneme yapın eğer 5 saniyenin üzerinde bir rakam çıkarsa gerçekten çekiş düşük demektir. amortisör olayındada evet yeni amortisör almadan halledin o işi ve motor yaptırmak 1000 lira değil. zaten orjinal silindir piston 303 lira tutup buna 700 lira işçilik alacak halleri yok.
40 binde motor yaptırmak neden? motor yağ mı eksiltiyor? yağ eksiltmenin bir çok sebebi vardır. vites pedalının dibindeki keçeden kaçırır, subap keçelerinden kaçırabilir yada debriyaj telinin bağlı olduğu yerden kaçar yani yağ kaçağı olan yerlere bakılmalı önce.
yağ değişimine önem verin. mümkün olduğunca 2000 kilometreyi geçirmeyin yağ değişiminde.
amortisörleri niye değiştiriyorsun ki? borusu yamuk olsa borusu değişir keçesi patlaksa keçesi değişir. tüm amortisör çok paradır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
bu arada sıhbet bölümüne başlık açmıştım. motordan ses gelmeye başladı kuş sesi gibi civicivci diye seyir halinde başladı motor çalışırken hep var. 6000 devire geldiğimde sesi kesiyor. sibop değil, egzamrrik zincir sesi değil. ne olabilir? tedbiren yağı da değiştim.. buradaki usta bile bulamadı. istanbul'da baktıracağım.
ah şu sesler yok mu şu sesler :jocolor: benim motordan da bir ses geliyor, subap değil, egzantrik zinciri değil, piston değil anlayamadım. aliexpress ten manuel gergi aldım 27 dolara ve bu gün taktım fakat ses başka yerdenmiş onu öğrendim.
rtr 150 motoruma 180cc blok taktığımız günden beri bu ses var ve hep aynı. bu arada başkan sesi duymamız için imkanın var ise videoya koymanı öneririm belki sesten anlayan olur.
Scarty
22 Temmuz 2017, 10:39
[QUOTE=fatih.met;4185405]çekişi düştü derken 60 km hıza kaç saniyede çıkıyor? deneme yapın eğer 5 saniyenin üzerinde bir rakam çıkarsa gerçekten çekiş düşük demektir. amortisör olayındada evet yeni amortisör almadan halledin o işi ve motor yaptırmak 1000 lira değil. zaten orjinal silindir piston 303 lira tutup buna 700 lira işçilik alacak halleri yok.
40 binde motor yaptırmak neden? motor yağ mı eksiltiyor? yağ eksiltmenin bir çok sebebi vardır. vites pedalının dibindeki keçeden kaçırır, subap keçelerinden kaçırabilir yada debriyaj telinin bağlı olduğu yerden kaçar yani yağ kaçağı olan yerlere bakılmalı önce.
yağ değişimine önem verin. mümkün olduğunca 2000 kilometreyi geçirmeyin yağ değişiminde.
1000 lira civarı dememdeki sebep debriyaj balatası, subaylar, egzantrik zinciri,tahrik zinciri, konjektör , karbüratör temizlenecek yada değişecek bunların hepsini sorduğunda bana böyle bir masraf çıkarttılar
coskun913
26 Temmuz 2017, 23:59
Arkadaşlar iyi akşamlar bir sorum olacaktı. Rtr 180 motorum var şu an 500 kmde. 50-60 arasi hızlarda gidon biraz sallama yapıyor. Yuksek hizdayken sıkıntı yok düşük hızlarda asfaltta giderken gidon bariz sallanıyor. Böyle bişey başına gelen çözüme ulaşan varmı acaba.
fatih.met
28 Temmuz 2017, 21:19
Arkadaşlar iyi akşamlar bir sorum olacaktı. Rtr 180 motorum var şu an 500 kmde. 50-60 arasi hızlarda gidon biraz sallama yapıyor. Yuksek hizdayken sıkıntı yok düşük hızlarda asfaltta giderken gidon bariz sallanıyor. Böyle bişey başına gelen çözüme ulaşan varmı acaba.
arka lastiğin havası inik olabilir, dikkat edin yüksek hızlarda da "tank slapper" yapar ve sonuç çok tehlikeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
[QUOTE=fatih.met;4185405]çekişi düştü derken 60 km hıza kaç saniyede çıkıyor? deneme yapın eğer 5 saniyenin üzerinde bir rakam çıkarsa gerçekten çekiş düşük demektir. amortisör olayındada evet yeni amortisör almadan halledin o işi ve motor yaptırmak 1000 lira değil. zaten orjinal silindir piston 303 lira tutup buna 700 lira işçilik alacak halleri yok.
40 binde motor yaptırmak neden? motor yağ mı eksiltiyor? yağ eksiltmenin bir çok sebebi vardır. vites pedalının dibindeki keçeden kaçırır, subap keçelerinden kaçırabilir yada debriyaj telinin bağlı olduğu yerden kaçar yani yağ kaçağı olan yerlere bakılmalı önce.
yağ değişimine önem verin. mümkün olduğunca 2000 kilometreyi geçirmeyin yağ değişiminde.
1000 lira civarı dememdeki sebep debriyaj balatası, subaylar, egzantrik zinciri,tahrik zinciri, konjektör , karbüratör temizlenecek yada değişecek bunların hepsini sorduğunda bana böyle bir masraf çıkarttılar
kaliteli malzeme kullandıkları zaman o civarda para istemeleri normal fakat öyle bir durumki 115 lirayada egzantrik zinciri var 25 liraya da var. benim motorda şu an 25 liralık egzantrik zinciri takılı, n11.com'dan sipariş ettim geldi ve kendim taktım.
aynı şekilde debriyaj balatası da 85 liraya var ve daha ucuz ve pahalıya da bulmak mümkün. ustalara güven olmuyor, ne derece kaliteli parça takacakları belli değil.
Scarty
29 Temmuz 2017, 00:58
arka lastiğin havası inik olabilir, dikkat edin yüksek hızlarda da "tank slapper" yapar ve sonuç çok tehlikeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
[QUOTE=Scarty;4186329]
kaliteli malzeme kullandıkları zaman o civarda para istemeleri normal fakat öyle bir durumki 115 lirayada egzantrik zinciri var 25 liraya da var. benim motorda şu an 25 liralık egzantrik zinciri takılı, n11.com'dan sipariş ettim geldi ve kendim taktım.
aynı şekilde debriyaj balatası da 85 liraya var ve daha ucuz ve pahalıya da bulmak mümkün. ustalara güven olmuyor, ne derece kaliteli parça takacakları belli değil.
Bursa TVS yetkili satıcısının servisinde yaptıracağım bu fiyat ortalamasını geçen sene sormuştum 700-800 civarı tutar demişlerdi şimdi ek masraflar da olacak o yüzden ortalama 1000 lira dedim + - olabilir.
Sizce 41 bindeki motora bu masraf yapılır mı bu şekilde kullanımda bir sıkıntı yaşamıyorum ama yaptırsam rahatça kullanacağım ara da kaldım açıkçası ben yaptırmak istiyorum ama bu sefer büyütmek istediğim zaman satarken zarar eder miyim?
fatih.met
29 Temmuz 2017, 12:07
[QUOTE=fatih.met;4191081]arka lastiğin havası inik olabilir, dikkat edin yüksek hızlarda da "tank slapper" yapar ve sonuç çok tehlikeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
Bursa TVS yetkili satıcısının servisinde yaptıracağım bu fiyat ortalamasını geçen sene sormuştum 700-800 civarı tutar demişlerdi şimdi ek masraflar da olacak o yüzden ortalama 1000 lira dedim + - olabilir.
Sizce 41 bindeki motora bu masraf yapılır mı bu şekilde kullanımda bir sıkıntı yaşamıyorum ama yaptırsam rahatça kullanacağım ara da kaldım açıkçası ben yaptırmak istiyorum ama bu sefer büyütmek istediğim zaman satarken zarar eder miyim?
kanka şimdi motor yaptırmak istemen yanlış, bilesin diye söylüyorum bizim motorlara rektefe yapmıyorlar. direkman yeni silindir ve piston takıyorlar ve sadece bu 303 lira parça fiyatı olarak.
sana tavsiyem şu; debriyaj balataları 40 binde bir motor için baya eskimiştir çünkü malum şehir içi ve istanbul trafiğinde debriyaj sık bırak çok yapıyoruz.
-debriyaj balatalarını yenilesinler.
-yağ, yağ filtresi ve hava filtresini değiştirsinler.
-eğer motorda yağ eksiltme olayı çok ise motorun yağ kaçıran yerlerini inceleyin ve kaçak bölgelere işlem yaptırın.
-amortisör keçelerini değiştirtin ve ön amortisöre koyması gerekenden biraz daha kalın yağ koydurtun.
-egzantrik zincirini yeniletebilirsin fakat bunun için silindire kadar sökeceklerdir ve bu işlem biraz masrafı kabartabilir. (bence egzantrik zincirine elletme ama tam emin konuşamam. yani kopma ihtimali çok az olan bir zincir ve bolaştıkçada onu geren bir gergi var fakat olaki koptu işte o zaman masraf büyük olur hatta kazaya sebep olabilir.)
yeni silindir piston taktırman masrafı direk 350 lira arttıracak, sadece segman değişimi de iş görür.
Scarty
29 Temmuz 2017, 14:25
[QUOTE=Scarty;4191210]
kanka şimdi motor yaptırmak istemen yanlış, bilesin diye söylüyorum bizim motorlara rektefe yapmıyorlar. direkman yeni silindir ve piston takıyorlar ve sadece bu 303 lira parça fiyatı olarak.
sana tavsiyem şu; debriyaj balataları 40 binde bir motor için baya eskimiştir çünkü malum şehir içi ve istanbul trafiğinde debriyaj sık bırak çok yapıyoruz.
-debriyaj balatalarını yenilesinler.
-yağ, yağ filtresi ve hava filtresini değiştirsinler.
-eğer motorda yağ eksiltme olayı çok ise motorun yağ kaçıran yerlerini inceleyin ve kaçak bölgelere işlem yaptırın.
-amortisör keçelerini değiştirtin ve ön amortisöre koyması gerekenden biraz daha kalın yağ koydurtun.
-egzantrik zincirini yeniletebilirsin fakat bunun için silindire kadar sökeceklerdir ve bu işlem biraz masrafı kabartabilir. (bence egzantrik zincirine elletme ama tam emin konuşamam. yani kopma ihtimali çok az olan bir zincir ve bolaştıkçada onu geren bir gergi var fakat olaki koptu işte o zaman masraf büyük olur hatta kazaya sebep olabilir.)
yeni silindir piston taktırman masrafı direk 350 lira arttıracak, sadece segman değişimi de iş görür.
Motor yaptırmak derken zaten yenilemektrn bahsediyorum ön amortisörlerde sıkıntım yok arka taraf patlak aylarıyla oynadığım halde hiçbir değişme yok.şuan en sıkı hâlde.
Egzantrik ten yada subaplardan anlayamadığım bir ses geliyor motora bir sıkıntısı olmadı bu zamana kadar ama kulaklık takmadan kullaniyorsam.cok rahatsız ediyor.
fatih.met
31 Temmuz 2017, 17:20
Motor yaptırmak derken zaten yenilemektrn bahsediyorum ön amortisörlerde sıkıntım yok arka taraf patlak aylarıyla oynadığım halde hiçbir değişme yok.şuan en sıkı hâlde.
Egzantrik ten yada subaplardan anlayamadığım bir ses geliyor motora bir sıkıntısı olmadı bu zamana kadar ama kulaklık takmadan kullaniyorsam.cok rahatsız ediyor.
ustanın kazıklamasından endişeleniyorum çünkü onlara kalsa zaten masrafı kabartırlar. usta değişmesi gereken şeyleri söylese sende onları kendin satın alıp ustaya sadece işçilik parası versen fena olmaz.
öyle adamlar var ki 300 liralık orjinal parçayı gider 100 liraya yan sanayi alır ve sana orjinal aldım der ve 450 liraya takarlar. özellikle bu devirde geçim sıkıntısının doruklarındayken büyük ihtimal kazıklarlar.
sana yapabileceğim en iyi öneri parçaları kendin alman, bunu ustaya söylemende de sakınca yok bence. sonuçta garantisi bitmiş bir motor ve servis güvencen yok bu yüzden kaptırmaca yapıpta sorun yaşaman tekrar para ödemene sebep olur.
........ya da tvs servislerinden birine git, en bilindik ve ünlü servis sanırım "sürat motor-kağıthane" fakat sen bursadasın. bursadaki servislere bakcan ama ne derece güvenilir işte :( (http://www.tvsturkiye.com/tvs_bayiler.php?sehir=BURSA)
Uğur
31 Temmuz 2017, 17:30
Fatih sen hiç uzun yolda,sabit 70'le falan benzin ölçümü yaptın mı ?
Tvs ile deneyeceğim. Ybr'de aynı metodla 2 litrenin altına düşmüştü tüketim.
Cbf'te 2,4 falan yaktı.
Tvs kaldı,bakalım ne yakacak :)
Scarty
01 Ağustos 2017, 03:17
ustanın kazıklamasından endişeleniyorum çünkü onlara kalsa zaten masrafı kabartırlar. usta değişmesi gereken şeyleri söylese sende onları kendin satın alıp ustaya sadece işçilik parası versen fena olmaz.
öyle adamlar var ki 300 liralık orjinal parçayı gider 100 liraya yan sanayi alır ve sana orjinal aldım der ve 450 liraya takarlar. özellikle bu devirde geçim sıkıntısının doruklarındayken büyük ihtimal kazıklarlar.
sana yapabileceğim en iyi öneri parçaları kendin alman, bunu ustaya söylemende de sakınca yok bence. sonuçta garantisi bitmiş bir motor ve servis güvencen yok bu yüzden kaptırmaca yapıpta sorun yaşaman tekrar para ödemene sebep olur.
........ya da tvs servislerinden birine git, en bilindik ve ünlü servis sanırım "sürat motor-kağıthane" fakat sen bursadasın. bursadaki servislere bakcan ama ne derece güvenilir işte :( (http://www.tvsturkiye.com/tvs_bayiler.php?sehir=BURSA)
Bir ustaya gittim güvenilir ama işçiliğini beğenmiyorum usta dedi ben acar bakarım ne değişecekse söylerim parçalarını alırsın getirip takariz falan dedi ama o kadar uzun süre motorsuz kalmak istemiyorum o yüzden Bursa'daki tvs servisine gideceğim büyük ihtimalle parçalarını da kendileri taksin.Tesekkurler ilgilendiğin için.
erman_koc
03 Ağustos 2017, 09:11
merhaba arkadaşlar. aranıza 2011 model rtr 150 alarak katılmış bulunmaktayım. ismim erman ve adana da yaşıyorum.
motor hangi viteste olursa olsun gerek yüksek hız ve süratte gerekse de düşük hız ve düşük devirde silkeleme yapıyorum. bunu belli bir devirde değilde hemen hemen her sürüş anında yaşıyorum. motor daha 19000 km de aldım tertemiz ama bu silkeleme bazen beni zorluyor.
zincir bozulmuş ve çevirirken bazen bol bazende gergin oluyor bu sebep olabilir mi?
subap ayarını yapayım diyorum emme ve egsoz subap değerleri kaç olmalı (hiçbir yerde bu bilgiyi bulamamadım)
akü boş bir şekilde aldım ya şarj edecem yada değiştirecem akü motoru tekletirmi ?
yardımlarınıza teşekkür ederim.
fatih.met
03 Ağustos 2017, 19:20
Fatih sen hiç uzun yolda,sabit 70'le falan benzin ölçümü yaptın mı ?
Tvs ile deneyeceğim. Ybr'de aynı metodla 2 litrenin altına düşmüştü tüketim.
Cbf'te 2,4 falan yaktı.
Tvs kaldı,bakalım ne yakacak :)
istanbul dışına çıkmadım, gittiğim en uzun mesafe büyükçekmece'den kağıthane(54km) oldu ve gidiş geliş toplam 110 km civarı yol yaptım.
yakıt ölçümü hep şehir için karma kullanım oldu ve ekonomik kullanım yapıp hiç test etmedim. her denememde 2,5 litreden fazla yaktı. son denememde bir depo ile yani 16 litre ile 550 km götürdü işte.
genelde denemelerimi şöyle yapıyorum; depoyu tam dolduruyorun ve "tripmetre B"yi sıfırlıyorum. sonra 300-500 km gittikten sonra tekrar depoyu tam dolduruyorum ve benzin fişinde yazan litre rakamını "tripmetre B"de yazan kilometre rakamına bölüyorum.
çıkan sonucu benzin litre fiyatı ile çarpınca kilometrede kaç kuruş yaktığı çıkıyor.
çıkan sonucu 100 ile çarptığında ise 100 kilometrede kaç litre yaktığı çıkıyor.
benim motor 2,5 litrenin altına hiç düşmedi :) yavaş gitmek kolay mı ayol sende :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------
merhaba arkadaşlar. aranıza 2011 model rtr 150 alarak katılmış bulunmaktayım. ismim erman ve adana da yaşıyorum.
motor hangi viteste olursa olsun gerek yüksek hız ve süratte gerekse de düşük hız ve düşük devirde silkeleme yapıyorum. bunu belli bir devirde değilde hemen hemen her sürüş anında yaşıyorum. motor daha 19000 km de aldım tertemiz ama bu silkeleme bazen beni zorluyor.
zincir bozulmuş ve çevirirken bazen bol bazende gergin oluyor bu sebep olabilir mi?
subap ayarını yapayım diyorum emme ve egsoz subap değerleri kaç olmalı (hiçbir yerde bu bilgiyi bulamamadım)
akü boş bir şekilde aldım ya şarj edecem yada değiştirecem akü motoru tekletirmi ?
yardımlarınıza teşekkür ederim.
arka lastiğe hava bas azcık :cat: ben 32 yapıyorum ve o zamanla 30 lara falan iniyor. lastik hava basıncı kişinin ağırlığına göre değişir.
eğer viraja motoru yatırmadan yavaş giriyorsan ve düz yolda serii gitsin istiyorsan arka lastik havasını olması gerekenden 2 numara daha fazla olabilir. ağır kişiler fazla hava basar ve hafif kişiler az hava basar.
ben 56 kiloyum ama virajda fazla yatırmadığım için ve serii gitsin istediğim için 32 basıyorum yoksa 30 yaparım. ön lastiğide 29 yapabilirsin ama net bir cevap veremem bende tam bilmiyorum. ben önü 30 arkayı 32 yapıyorum.
yani işin özeti lastik hava basıncı çok önemlidir kullanım şekline göre; şişiklik derecesi yola tutunma yada seri olmaya etkendir. lastik aynı anda hem serilik hemde yol tutuşu veremez ve maksimum yol tutuşu için hava basınç değeri vardır. yol tutuşundan ödün vererek serilik kazanmak için lastiği fazla şişirirsin.
yarış bisikletlerinin tekerini düşün incecik ve yaklaşık 90 hava basıyorlar ama motosiklet gibi dizler yerde viraj yaptıklarını gördün mü? yada pati çektiklerini :) gerekenden fazla sertlik pati çekmeyede sebep olabilir ama bizim motorlar pati çekmez öyle.
erman_koc
04 Ağustos 2017, 08:36
fatih.med
güzel kardeşim ben motor subaplarını ayarlayacam onların değerlerini soruyorum. sorduğum sorunun lastik hava basıncı ile alakası yok.
lastik havasına gelince ben lastiğin üzerini okurum ona göre ayarlarım. şuanki lastiklerimde 40 psi yazıyor bende petrolde 40 hava basıyorum memnunum.
fatih.met
04 Ağustos 2017, 20:46
fatih.med
güzel kardeşim ben motor subaplarını ayarlayacam onların değerlerini soruyorum. sorduğum sorunun lastik hava basıncı ile alakası yok.
lastik havasına gelince ben lastiğin üzerini okurum ona göre ayarlarım. şuanki lastiklerimde 40 psi yazıyor bende petrolde 40 hava basıyorum memnunum.
motor silkeleniyor dediniz o yüzden bende lastiklerin inik olabileceğini düşündüm.
subap ayarı hatırladığım kadarıyla emme 0.06 mm ve tahliye subabı ise 0.08 mm olması lazım. tabi emin değilim ben zaten her ikisini de 0.1 civarı yaptım a4 kağıdı ile :pale:
emme 0.06 değerinin altında olmasın ve tahliyede 0.08 değerinin altında olmasın zaten altında olursa sıkı olur ve bu değerlerden yüksek olursada gevşek olur. gevşek olması sıkı olmasından daha kabul edilir bir durum çünkü sıkı olduğu zaman subaplar tam genleştiğinde bloğa hiç bir zaman tam oturmazlar ve silindir içerisinde sürekli ateşe maruz kalıp fazla ısınırlar ve subaplar kırılabilir sonra.
gevşek olması ise çok bir sorun teşkil etmez ama çokta gevşek olmayacak tabi, ben a4 kağıdı ile yaptım düşün işte :( 0.1 mm kalınlık var.
sentil çakım yok, tork anahtarım yok, volant için çektirmem yok, debriyaj balatası için sökme aparatım yok ooofff of deli oluyorum. blok civataları yine gevşedi bu pazar günü külbütör kapağını söküp bir güzel sıkacağım işallah yalama etmem blok civatalarını.
o yok bu yok içine ettim bloğun var ya :pr:
neodammerung
10 Ağustos 2017, 21:24
Merhabala arkadaşlar, ben de motora ulaşım amaçlı yeni başlayacağım. TVS Apache RTR 150 ya da Yamaha YBR 125 alacağım ancak sormak istediğim bir şey var. Apache'nin 2015 ve 2016 modelleri arasında ne fark var acaba? Arasında azımsanmayacak bir fiyat farkı var, farklılıklarını merak ettim.
Bir de hız tutkum yok ve turculuğu seven bir insanım. Boş vakitlerde yapılacak 1-2 günlük veya haftalık turlarda ikisinden hangisi daha iyi olur?
yulis
11 Ağustos 2017, 17:31
Merhabala arkadaşlar, ben de motora ulaşım amaçlı yeni başlayacağım. TVS Apache RTR 150 ya da Yamaha YBR 125 alacağım ancak sormak istediğim bir şey var. Apache'nin 2015 ve 2016 modelleri arasında ne fark var acaba? Arasında azımsanmayacak bir fiyat farkı var, farklılıklarını merak ettim.
Bir de hız tutkum yok ve turculuğu seven bir insanım. Boş vakitlerde yapılacak 1-2 günlük veya haftalık turlarda ikisinden hangisi daha iyi olur?
hocam merhaba bildiğim kadarıyla 2011 den sonra hepsi aynı varsada çok küçük değişiklikler vardır ben 2011 olan rtr 150 kullandım hiç fena değil
ihtiyacını görür parça sıkıntısı çekmedim hep kendim onardım sekman piston sübap debriyaj hep kendim değiştirdim çok yordum hiç üzülmedim
şimdi rtr 180 kullanıyorum başarılı arka fren ve titreşim viraj kabiliyeti tatminkar iri bir motor emenet durmuyor eşimle bir hafta istanbuldan balıkesire gidip gezdik
keyifliydi biraz yoruyor sakin kullanırsanız rahat rahat gezersiniz heleki şimdiki motorumu hiç zorlamıyorum 5 yıl kullandım 150 yi işinizi görecektir
hiç ybr deneyimim yok açıkçası o parayı o motora ben vermem zevk meselesi umarım iyi bir tercih yaparsınız
neodammerung
11 Ağustos 2017, 18:17
hocam merhaba bildiğim kadarıyla 2011 den sonra hepsi aynı varsada çok küçük değişiklikler vardır ben 2011 olan rtr 150 kullandım hiç fena değil
ihtiyacını görür parça sıkıntısı çekmedim hep kendim onardım sekman piston sübap debriyaj hep kendim değiştirdim çok yordum hiç üzülmedim
şimdi rtr 180 kullanıyorum başarılı arka fren ve titreşim viraj kabiliyeti tatminkar iri bir motor emenet durmuyor eşimle bir hafta istanbuldan balıkesire gidip gezdik
keyifliydi biraz yoruyor sakin kullanırsanız rahat rahat gezersiniz heleki şimdiki motorumu hiç zorlamıyorum 5 yıl kullandım 150 yi işinizi görecektir
hiç ybr deneyimim yok açıkçası o parayı o motora ben vermem zevk meselesi umarım iyi bir tercih yaparsınız
Benim içimden de 125'lik motor için o parayı vermek gelmiyor ama dediğim gibi, hız takıntım olmadığı için ileride yükseltirim diye düşünmüyorum, aldığımı yıllarca kullanırım. Bu sebepten almışken en uzun ömürlü hangisiyse onu alma taraftarıyım. Ancak gördüğüm kadarıyla bakımlarını aksatmadan yaptığımız takdirde ikisi de uzun süre dayanacaktır. Zaten aktif bisiklet kullanıcısı olarak ve bisikletle tur yapmış biri olarak 150 bana fazlasıyla yetecektir.
Cevabınız için teşekkür ederim. :)
erman_koc
15 Ağustos 2017, 10:34
apache öyle kolay kolay bozulacak bir motor değildir. zaten herhangi bir 150 cc den farkını depo aldındaki malzemelerden, tork ve seriliğinden anlayabilirsiniz.
şase, amortisörler, jantlar, gidon gibi ilk başta gözlemleyeceğiniz bileşenler honda ve yamaha kalitesindedir.
motor ise patentli suzuki gs150 motorudur ömrü kolay kolay bitmeyen bir makinedir. bugüne kadar 6 adet apache aldım ve ihtiyaç olunca sattım daha yağ koymak dışında bir masrafım olmadı.
motora resmen eziyet eden, yüksek devirli kullanan birisi olarak hiç bir apache yi bozamadım.
apache rtr 150 yi şiddetle tavsiye ederim motor ben kaliteyim diye bas bas bağırıyor.
omerfari
17 Ağustos 2017, 13:27
apache ybrye gore biraz fazla titrer, motoru guclu daha hizli gider diger yonleri ayni sayilir. apache 2013den sonrasi ayni yeni modelde de satarken, vize ve sigortada avantaji olur
drej73
19 Ağustos 2017, 18:30
Slm arkadaşlar Bi sorunum var yardımcı olursanız sevinirim,
motorum 2011 tvs apache rtr bakım zamanı gelince Bi supap ayarı yaptırayım dedim (tvs yetkili Servisi deniz motor gaziantep) Gittim Subap ayarı yaptı gayet güzel oldu 2 hafta sonra gel tekrar bakayım dedi 2 hafta sonra gittim sözde subap ayarı yaptı,
Motor birdaha düzen tutmadı sesi çok kötüleşti ralaonti bir türlü düzen tutması çekişten düştü sanki karbüratör hava ayarı bozuk gibi ama değil, tekrar gittim baya çok uğraştılar yapamadılar Yok silindir değişmesi lazım Yok 180cc silindir takalım gibi saçmalıklar söylediler Normalde hava ve rolanti ayarımı kendim çok rahat yapıyorum günlerdir düzeltemedim, sonunda benim eski motorcuya gittim oda baya uğraştı motor sesi normale döndü ama çekiş ve rolanti hala bozuk rolanti ya 4binde yada stop ediyor Nadire'n normale dönüyor sizce sorun ne olabilir. Teşekkürler!
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
Arkadaşlar iyi akşamlar bir sorum olacaktı. Rtr 180 motorum var şu an 500 kmde. 50-60 arasi hızlarda gidon biraz sallama yapıyor. Yuksek hizdayken sıkıntı yok düşük hızlarda asfaltta giderken gidon bariz sallanıyor. Böyle bişey başına gelen çözüme ulaşan varmı acaba.
Arkada topcase varmı benimdkinde var ondanda yapıyor yada lastik havaları az
Tvs01
19 Ağustos 2017, 18:45
apache öyle kolay kolay bozulacak bir motor değildir. zaten herhangi bir 150 cc den farkını depo aldındaki malzemelerden, tork ve seriliğinden anlayabilirsiniz.
şase, amortisörler, jantlar, gidon gibi ilk başta gözlemleyeceğiniz bileşenler honda ve yamaha kalitesindedir.
motor ise patentli suzuki gs150 motorudur ömrü kolay kolay bitmeyen bir makinedir. bugüne kadar 6 adet apache aldım ve ihtiyaç olunca sattım daha yağ koymak dışında bir masrafım olmadı.
motora resmen eziyet eden, yüksek devirli kullanan birisi olarak hiç bir apache yi bozamadım.
apache rtr 150 yi şiddetle tavsiye ederim motor ben kaliteyim diye bas bas bağırıyor.
Hangi kalite, kalitesiz diyemem ama ufak bi kaza yaptım arka yolcu elciği barıyere değdi şase yamuldu, titreşim, gidon sallamalar, oturuş pozisyonu, satarken edeceğin zarar (2.el piyasası). Motor olorak ne bi cbf kadar motoru dayanır nede ybr kadar, bunu kendi servis ustası söylüyor zaten. Cbf in tercih edilme sebebi motorunun uzun ömür dayanması diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------
Ben sıfır 150 lik almıştım gidon sağa çekiyordu, servisin biri bişe yok o kadar olur diğeri lastikten dedi, isotlar grubu aradım şikayetçi oldum lastiği değişin dedi, sıfır motor alıyorum bana lastik değişin diyorsunuz dedim, mahkemeye verecektim nalet gelsin dedim.
drej73
19 Ağustos 2017, 19:20
Hangi kalite, kalitesiz diyemem ama ufak bi kaza yaptım arka yolcu elciği barıyere değdi şase yamuldu, titreşim, gidon sallamalar, oturuş pozisyonu, satarken edeceğin zarar (2.el piyasası). Motor olorak ne bi cbf kadar motoru dayanır nede ybr kadar, bunu kendi servis ustası söylüyor zaten. Cbf in tercih edilme sebebi motorunun uzun ömür dayanması diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------
Ben sıfır 150 lik almıştım gidon sağa çekiyordu, servisin biri bişe yok o kadar olur diğeri lastikten dedi, isotlar grubu aradım şikayetçi oldum lastiği değişin dedi, sıfır motor alıyorum bana lastik değişin diyorsunuz dedim, mahkemeye verecektim nalet gelsin dedim.
Okadar basit bir kazada şasi yamulacağına pek ihtimal vermiyorum, şöyleki sana başıma gelen bir kazayı anlatayım ben motoru evin önüne park etmiştim duvarın dibindeydi ve evin önü yokuşlu, komşumuzun traktörü bir anda boşa geçti ve hızla gelip motora çarptı ve motor duvar ve traktör arasında 3 metre sürükledin orta ayaklık asfaltı 3 Metre boyunca kazıdı ve direksiyon da Duvarı baya baya kazıdı traktörü durdurdu ama sadece direksiyon ve motor koruması yamuldu ve ayna kırıldı normalde çoğu motor orta ayaktayken birisi oturduğu zaman kırılıyor o koca traktörün gücü bile yetmedi yamultmaya,
Birşey daha söylim, cbf ve ybr diyorsunda motorda biraz tip olur cbf ve ybr nin motor bloğu çinli cg ye benziyor gösterge paneli 1970 lerden kalma, cbf ve ybr Suzukiden çokmu iyi (apache Suzuki ürünüdür) bunun gibi bir sürü şey sayabilirim selamlar..
erman_koc
20 Ağustos 2017, 13:44
yapmayın allah aşkına ilk apachem 2009 modeldi şanlıurfa adana arası yol yaparken 110 ile nur dağında yoldan çıkıp kayalara çarptım. motor 3-4 takla attı halen çalışıyordu stop edip kendim için 5-10 dk bekledim. sonra bende epey hasar olmasına rağmen motorda basit çizikler dışında birşey yoktu. neyse uzatmayayım bindim eve kadar geldim. motorda hiçbir rahatsızlık yoktu. çalışması yürümesi gayet kusursuzdu ve şaşe geometrisi de problemsizdi.
motoru övmek için söylemiyorum sonuçta üreticisi babam değil ama mal sağlam abi.
fatih.met
21 Ağustos 2017, 00:39
Okadar basit bir kazada şasi yamulacağına pek ihtimal vermiyorum, şöyleki sana başıma gelen bir kazayı anlatayım ben motoru evin önüne park etmiştim duvarın dibindeydi ve evin önü yokuşlu, komşumuzun traktörü bir anda boşa geçti ve hızla gelip motora çarptı ve motor duvar ve traktör arasında 3 metre sürükledin orta ayaklık asfaltı 3 Metre boyunca kazıdı ve direksiyon da Duvarı baya baya kazıdı traktörü durdurdu ama sadece direksiyon ve motor koruması yamuldu ve ayna kırıldı normalde çoğu motor orta ayaktayken birisi oturduğu zaman kırılıyor o koca traktörün gücü bile yetmedi yamultmaya,
Birşey daha söylim, cbf ve ybr diyorsunda motorda biraz tip olur cbf ve ybr nin motor bloğu çinli cg ye benziyor gösterge paneli 1970 lerden kalma, cbf ve ybr Suzukiden çokmu iyi (apache Suzuki ürünüdür) bunun gibi bir sürü şey sayabilirim selamlar..
o arkadaş TVS Apache'yi pek sevmemiş. bende 2012 model var iki el bırakıyorum ve sağa sola çekmesi yok. motor bloğunun sağlamlığına laf etmiş ama ona inanan pek olmaz. TVS apache motor bloğu kaliteli ve sağlamdır gerek dayanıklılık olsun gerek vites geçişleri olsun. bende 60 bini geçti ve öyle denildiği gibi gidon sallama falan yok öyle olsa iki el bırakamam.
bu arada erken kilometrelerde geberen cbf150 yok mu? kullanan eşek ise motorun ne suçu var? adam bilmiyor ki motora bakım yapılması gerektiğini.
lastik havaları özellikle arka lastik inik olunca kafa sallama yapıyor. zaten inik lastik ile dengesi bozulmayan motor var mı?
topcase konusunda evet motoru mahvediyor yani bu motorda topcase kullanmamak şart.
TVS firmasının tarihi 1911 yıllarına kadar dayanıyor yani öyle dünki çocuk muamelesi yapmayalım.
drej73
23 Ağustos 2017, 20:05
Slm arkadaşlar Bi sorunum var yardımcı olursanız sevinirim,
motorum 2011 tvs apache rtr bakım zamanı gelince Bi supap ayarı yaptırayım dedim (tvs yetkili Servisi deniz motor gaziantep) Gittim Subap ayarı yaptı gayet güzel oldu 2 hafta sonra gel tekrar bakayım dedi 2 hafta sonra gittim sözde subap ayarı yaptı,
Motor birdaha düzen tutmadı sesi çok kötüleşti ralaonti bir türlü düzen tutması çekişten düştü sanki karbüratör hava ayarı bozuk gibi ama değil, tekrar gittim baya çok uğraştılar yapamadılar Yok silindir değişmesi lazım Yok 180cc silindir takalım gibi saçmalıklar söylediler Normalde hava ve rolanti ayarımı kendim çok rahat yapıyorum günlerdir düzeltemedim, sonunda benim eski motorcuya gittim oda baya uğraştı motor sesi normale döndü ama çekiş ve rolanti hala bozuk rolanti ya 4binde yada stop ediyor Nadire'n normale dönüyor sizce sorun ne olabilir. Teşekkürler!
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
Bu soruma cevap veren olmadı bari şuna cevap verin,
En soğuk havada bile tek marşla çalışan motor neden tamirden sonra çok zor çalışmaya başlar ve sürekli stop eder?
erman_koc
24 Ağustos 2017, 08:19
Bu soruma cevap veren olmadı bari şuna cevap verin,
En soğuk havada bile tek marşla çalışan motor neden tamirden sonra çok zor çalışmaya başlar ve sürekli stop eder?
sizinde belirttiğiniz gibi ilk göze çarpan subap ayarıdır. subaplar sıkı olursa özellikle soğuk havalarda marş epey sıkıntılı hale gelir ve zor çalışır. bununla birlikte sıkı subap zamanla eğilebilir ve buda düzensiz rolanti ve düşük performans demektir.
bakın kişisel tavsiyem subapların gevşek olması yada ses yapması motor açısından bir sorun değildir. gevşek olması size hiçbir performans sıkıntısıda yaşatmaz. subap dediğiniz ayar her canınız isteyince yapılmamalıdır. motor gidiyorsa, sorunsuz marş alıyorsa kurcalanmamalıdır.
civarınızda cg ustaları dolmuş vaziyette ve apache cg değildir lütfen kurcalatmayın. sağlam bir usta bulun, mesela 600cc ve 1000cc lerde çok teknik detay ve ayar olduğu için bu tip motorlarda ustalaşan ve memnun kalınan ustalar sizin problemnizi çözer.
emme yani giriş subabını 0,07mm, egsoz subabını 0,011 yaptırın hava ayarı ise tam tur kapatıp 2,5 tur açın memnun kalacaksınız.
fatih.met
24 Ağustos 2017, 18:59
sizinde belirttiğiniz gibi ilk göze çarpan subap ayarıdır. subaplar sıkı olursa özellikle soğuk havalarda marş epey sıkıntılı hale gelir ve zor çalışır. bununla birlikte sıkı subap zamanla eğilebilir ve buda düzensiz rolanti ve düşük performans demektir.
bakın kişisel tavsiyem subapların gevşek olması yada ses yapması motor açısından bir sorun değildir. gevşek olması size hiçbir performans sıkıntısıda yaşatmaz. subap dediğiniz ayar her canınız isteyince yapılmamalıdır. motor gidiyorsa, sorunsuz marş alıyorsa kurcalanmamalıdır.
civarınızda cg ustaları dolmuş vaziyette ve apache cg değildir lütfen kurcalatmayın. sağlam bir usta bulun, mesela 600cc ve 1000cc lerde çok teknik detay ve ayar olduğu için bu tip motorlarda ustalaşan ve memnun kalınan ustalar sizin problemnizi çözer.
emme yani giriş subabını 0,07mm, egsoz subabını 0,011 yaptırın hava ayarı ise tam tur kapatıp 2,5 tur açın memnun kalacaksınız.
emme 0,06 ve tahliye 0,08 diye biliyorum. bu arada ek bilgi arka lastiğin inik olması "tanksapller" riskini arttırıyor. inik arka lastik ile direksiyonu bıraktığımda benim motorun gidonu sağa sola yalpalıyor.
zaten bir kere tankslapper yaşadım otobanda ve ertesi gün arka lastiğe giren metal parçayı farkettim inik lastiği gördükten sonra. arka lastiğin patladığını ertesi gün sabah farkettim.
drej73
24 Ağustos 2017, 19:59
sizinde belirttiğiniz gibi ilk göze çarpan subap ayarıdır. subaplar sıkı olursa özellikle soğuk havalarda marş epey sıkıntılı hale gelir ve zor çalışır. bununla birlikte sıkı subap zamanla eğilebilir ve buda düzensiz rolanti ve düşük performans demektir.
bakın kişisel tavsiyem subapların gevşek olması yada ses yapması motor açısından bir sorun değildir. gevşek olması size hiçbir performans sıkıntısıda yaşatmaz. subap dediğiniz ayar her canınız isteyince yapılmamalıdır. motor gidiyorsa, sorunsuz marş alıyorsa kurcalanmamalıdır.
civarınızda cg ustaları dolmuş vaziyette ve apache cg değildir lütfen kurcalatmayın. sağlam bir usta bulun, mesela 600cc ve 1000cc lerde çok teknik detay ve ayar olduğu için bu tip motorlarda ustalaşan ve memnun kalınan ustalar sizin problemnizi çözer.
emme yani giriş subabını 0,07mm, egsoz subabını 0,011 yaptırın hava ayarı ise tam tur kapatıp 2,5 tur açın memnun kalacaksınız.
Öncelikle teşekkür ederim Erman Koç;
Bu sorun beni deli etti havamı elektrikmi karbüratörmü el atmadık yer kalmadı,
ama senin dediğin çok mantıklı geldi büyük motor tamir eden birine Bi gösterim!
erman_koc
25 Ağustos 2017, 09:34
emme 0,06 ve tahliye 0,08 diye biliyorum. bu arada ek bilgi arka lastiğin inik olması "tanksapller" riskini arttırıyor. inik arka lastik ile direksiyonu bıraktığımda benim motorun gidonu sağa sola yalpalıyor.
zaten bir kere tankslapper yaşadım otobanda ve ertesi gün arka lastiğe giren metal parçayı farkettim inik lastiği gördükten sonra. arka lastiğin patladığını ertesi gün sabah farkettim.
Fatih.met yanlış biliyor olabilirim bu konu benim uzmanlık alanım değil. seneler önce youtube da bir videoda 0,007 ve 0,011 şeklinde görmüştüm. subap ayarı gerektiği durumlarda ustama bu değerler ile ayar yapmasını rica ediyorum ve netice memnun edici oluyor. tam kitabın da ne yazıyor yada milimetrik ayarını bilemem ama denenmiş ve memnun kaldığım değerler.
mesut-
26 Ağustos 2017, 10:38
selamun aleykum arkadaşlar zincir ve dişli değişim zamanı geldi
set şeklinde 120 tl fiyatı var (o ringsiz zincir)
nasıl zincir almak gerekir on dişliyi 14-15 yapanlar var.
son zamanlarda motorum hafif ziplatiyor sağa sola kafa atıyor piskopat :) tamirciye gösterdim ön lastik darbe aldığı için içerden hasar görmüş değişmesi gerekiyor. sadece on lastiği değiştirirsem sıkıntı olurmu.tavsiyelerinizi alabilirmiyim.
tekeriniz taş değmesin inşallah
fatih.met
27 Ağustos 2017, 13:54
selamun aleykum arkadaşlar zincir ve dişli değişim zamanı geldi
set şeklinde 120 tl fiyatı var (o ringsiz zincir)
nasıl zincir almak gerekir on dişliyi 14-15 yapanlar var.
son zamanlarda motorum hafif ziplatiyor sağa sola kafa atıyor piskopat :) tamirciye gösterdim ön lastik darbe aldığı için içerden hasar görmüş değişmesi gerekiyor. sadece on lastiği değiştirirsem sıkıntı olurmu.tavsiyelerinizi alabilirmiyim.
tekeriniz taş değmesin inşallah
dişli konusuna yanıt vereyim sadece; bende 15 dişli vardı ve bir kere kullandım fakat motorun gücünü aşırı azaltıyordu yani düz yolda 9 bin deviri görmüyordu motor ve yokuşlarda kimi zaman vites düşmeme rağmen motor bayılıyordu. yani beylikdüzü yokuşunu 85 km hızlara kadar düşüyordu 4. viteste motorum.
13 dişli taktım ve şimdi o yokuşu 5. vites 8 bin devire yakın 103 km hızla tırmanıyorum hemde yokuşa yavaş girip yokuşta hızlanmak suretiyle. yokuşa hızlı girdiğimde yokuşu 110 km hızla bitirdiğim oluyor.
15 ile 13 dişli arasındaki fark böyle işte.
13 dişli ile;
1. vites 9 bin devir 38 km hız
2. vites 9 bin devir 59 km hız
5. vites 6 bin devir 79 km hız
5. vites 8 bin devir 106 km hız
5. vites 9 bin devir 119 km hız
15 dişli ile;
5. vites 6 bin devir 92 km civarı
5. vites 9 bin devir 132 km civarı
14 dişli takabilirsiniz, vites araları uzar ve titreşimi biraz daha kalınlaştırıp daha az rahatsız etmesini sağlar fakat 15 dişli hiç takmayın derim.
orjinal dişliler ile son hız sanırım 115 bu motorda. ben bir aralar ön dişliyi 12 yapmak istedim fakat en ufağı 13 imiş ve arka dişliyi büyüteyim bari dedim performans için ama oda biraz tuzlu geldi.
son hızım 119 km şu an ve isterse o 105 km falan olsun ama güç olsun motorda. son hız yada titreşim benim için sorun değil bana lazım olan şey tork bu yüzden ben sizin yapacağınız dişli modifiyesinin tam tersini istedim ama apache arka dişlisinin 44 numaradan büyüğü yok, özel yaptırıyorsunuz.
Cılgın_TC
28 Ağustos 2017, 16:47
arkadaşlar subap ayarı da yaptırdım yakıttaki artış ve çekişteki düşüş düzelmedi %50 daha fazla yakıyor motor yıllardır kokladığının acısını çıkarıyor. benzer sorunla karşılaşan arkadaşlardan yardım bekliyorum
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO