PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orta Asya gezisi için Enduro tavsiyesi



Sayfa : [1] 2

joshua
23 Ağustos 2019, 18:41
Orta Asya gezisi için sizlerden motosiklet tavsiyesi istiyorum, fazla elektronik olmamalı, aşırı ağır olmamalı, yatırdığımda tek başıma kaldırabileyim, bozuk yollar ve arazide rahat kullanabileyim, aşırı güçlü olmasına gerek yok, sabırlı biriyim, hız merakım yok, günlük ortalama 300km gibi bir yol yapabilmeliyim. Motoru sadece tur için satın alıp, tur dönüşü de satmayı düşünüyorum, aşırı rahatlık, aman titreşim az olsun gibi bir kaygım yok hafif ve sade olması benim için önemli aklımda Tenere 660Z, KTM 690 Enduro gibi modeller var, bunların dışında tavsiyelerinizi bekliyorum.

sheriff87
23 Ağustos 2019, 19:00
mesajı fazla elektronik olmayan, hafif, hız derdi olmayan diye okuyunca 250lik bişi yeter der herhalde, diye içimden geçirirken modelleri görünce vay be dedim :salut: motor tavsiyesi veremem sadece tur ilgimi çekti. takip etmek isterim

batuhanaslan
23 Ağustos 2019, 19:39
Trk 502, bi bakıver

mavzer-i
23 Ağustos 2019, 19:53
tenerenin üzerine önermek için model yok. yol olmayan yoldan yol varmış gibi gidecek tek motor tenere benim gözümde

Boldpilot
23 Ağustos 2019, 20:34
Ülke sınırırları dışında seyahat edilecekse dünya çapında kabul görmüş markalara yönelmek mantıklı olur. Ktm de dünya çapında bir marka ama bi Honda gibi yaygın olacağını sanmam özellikle Orta Asyada.

Günlük 300km ve kullanım tarzınız göz önünde bulundurulduğunda crf250 rally canlandı gözümde. Daha nefesli birşey olcaksa 660z tabiki.

Yayan
23 Ağustos 2019, 21:18
YBR ...
YBR.
YBR.
YBR.

nzm75
23 Ağustos 2019, 21:27
Crf işini görür sanırım. Ekonomik hafif sorun çikarmayacak model.

ersoyb
23 Ağustos 2019, 21:40
Böyle bir gezi için Enduro mu olması gerekiyor. Orta Asya taraflarına gitmedim ama son on yılda Güney ve Orta Amerika, Afrika, Uzakdoğu falan elli tane ülke gezdim, dünyada bozuk yol pek kalmamış gibi, bütün ülkeler canla başla yol yaptı ve yapıyor, aynı bizde olduğu gibi

Bu ülkeleri bisikletle bile gezenler var ki herhangi bir motosiklet fazlası ile yeter. 200cc Vespa scooter ile üstelik iki kişi Afrikayı gezenler, YBR 125 ile dünya turu yapanlar herkesin malumu. Geçen Türkiye'den de geçen bir kız Royal Enfield Himalayan kullanıyordu.

Ha biraz konfor açısından benim gördüğüm 250cc fazlası ile yeter. Fazla mal göz çıkarmaz hesabı 600-1000cc olsa daha iyi olabilir tabi, ama yakıt masrafı, göze batma ve çalınma riski gibi faktörleri de düşünmek lazım.

Bir de bu tür gezilerde amaç çevreyi gezmek mi, kilometre yapmak mı?. Çevreyi gezmek derseniz, 50-60 km hızla sağı solu seyrederek, sık sık durup çay kahve, fotoğraf molası vermeyi anlıyorum. O zaman günde 100 km normal olur.

Kilometre ve hız yapmak bana pek hitap etmediği için bir şey diyemiyorum. o başka bir zevk..

joshua
23 Ağustos 2019, 22:25
Boşuna motor arıyorum gibi geldi, benim vanvan’a yükleyeyim çantaları basayım gideyim :) Hız merakım yok, hedef gezmek, çevreyi görmek fakat arada çok sıkılınca yada araç sollarken yine rahat 150-160 görmeli makine, yoksa 15-16 bin km yol zor biter, 250cc aslında benim için daha ideal, fiyat açısından uygun, pahalı bir motosiklet alıp o yolda km yaptırmak taraftarı da değilim ama sanki 600cc daha kararlı olacak gibi geliyor, yakıt konusu pek önemli değil sonuçta gezmek için yola çıkılacak, 250cc de bir alternatif V-Storm 250 ve G310GS var, V-Storm bildiğim kadarıyla iki silindir, bütçe olarak 25-35 bin arası bir rakam var kafamda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------

Eski bisikletçilerdenim, dizimde kıkırdak zedelenmesi problemi yaşadığım için bir yıldır ara verdim bisiklete, Avrupa’da ülkeler arası bisiklet turları yaptım(Hollanda-Belçika-Fransa turu, Mallorca adası etrafı turu) bu turkarda günde en az 100km yapıyordum, motosiklet ile daha çok yol yaparım diye düşünüyorum tabi Avrupa’da yollar harika.
https://i.hizliresim.com/5NNV8z.jpg (https://hizliresim.com/5NNV8z)
https://i.hizliresim.com/dLLbnD.jpg (https://hizliresim.com/dLLbnD)
https://i.hizliresim.com/AOOJAv.jpg (https://hizliresim.com/AOOJAv)

ersoyb
24 Ağustos 2019, 09:39
Şimdi önce dediğim gibi Orta Asya ülkelerini bilmiyorum ama mesela Uzakdoğu'da trafik genel olarak bize göre çok yavaş akıyor. En fazla motosiklet kullandığım Filipinlerden örnek vereyim, ortalama trafik hızı 60 km/saat civarında. Bu hızda gidince hemen herkesi solluyorsunuz. İnsanlar bizdeki gibi agresif değil, kocaman cipler, otobüsler 40 ile giden motorun arkasına gelince yavaşlıyor, rahatsız etmiyor. Uygun ise solluyor. Bu açıdan 150-160 oralarda biraz gereksiz olabilir. Belki uzun çöl yollarında falan zaman kazanmak için gerekli olabilir diyeceğim ama o da bir kaza, düşme falan durumnda bayağı baş ağrıtır. Mesela Tayland'ta yollar daha iyi olduğu için trafik daha hızlı ama orada da emniyet şeritleri motosikletlere ayrılmış gibi bir durum var.

Genel olarak bu ülkelerde motosiklet çok hayatın içinde olduğu ve herkes bir şekilde motosiklet kullandığı için otomobil kullanıcıları bizim ülkemize göre daha bilinçli. İnsanlar sakin bir şekilde yollarına gidiyor.

Ben ve bir arkadaşm da bir Orta Asya rotası düşündüğümüz için, araştırırken en uygun V-Strom 250cc diye düşünmüştük. GS310'da güzel makine ama daha maliyetli olur diye düşünüyorum, bilen arkadaşlar daha iyi yorumlar yapabilir, benimki sadece İnternet araştırmaları :)

Gezme olayında ise 15-16 bini illa bitirmek mi lazım? Youtube'da görüyorum, motosikletle gezenler.. kocaman ülkelerin bir ucundan girip bir ucundan iki günde çıkıyor. Bu durumda o ülkeyi görmüş mü oluyorsun, bunların hepsi sorular? Bazı yorumlarını dinliyorum, mesela Tayland, epey gittiğim için biliyorum, edinilen izlenimlerin o ülke ile alakası yok. Ben de rehberlik yaparken Türkiye'ye bir haftalığına gelip bir iki gördüğü olaydan saçma sapan çıkarsamalar yapanlar ile bayağı uğraşırdım.

Mesela bir yabancı gelse, İstanbul, Efes, Pamukkale, Kapadokya gezerek diyor ki Türkiye'yi gezdim. Ama sadece İzmir bölgesinde Milet, Priene, Didim, plajlar, mağaralar, milli parklar ne bileyim tonla görecek yer var. Yada mesela Gürcistan'ı bir günde motosiklet ile geçebilirsin ama Batum, Tiflis hariç Vardzia, David Gareji, Borjomi, kuzeyde dağlar falan bir sürü ilginç yer var. İşte bunlar hep kişisel tercihler.

Konu motosiklet olunca çoğunluk, bineyim en hızlı en uzağa gideyim modunda ama yol üstündeki güzelliklerden de faydalanmak lazım diye düşünüyorum :)

joshua
25 Ağustos 2019, 00:00
Yapacağım kilometrenin pek önemi yok, gezeceğim şehirler önemli, fotoğraf çekmek ve çevreyi keşfetmek istiyorum, mekanik-elektrik basit ve yaygın kullanılan bir marka model tercih edersem olası herhangi bir arıza durumunda gittiğim şehirlerdeki ustalardan daha kolay yardım alabilirim, görüyorum daha basit ve yüksek kmli motosikletler ile korkmadan turlara çıkıyorlar, 80 bin km de ki motosiklet ile bakımlarını yapıp çekinmeden ciddi büyük rotalara gidiyorlar biraz cesaret ve şans gerekli sanırım. Eski model DR 350 ve KLR 650 de listeme eklendi,

Güncel liste
Yamaha Tenere 660Z
Yamaha XT 600/660
KTM 690 Enduro
Suzuki V-Storm 250
BMW G310GS
Honda CRF 250 Rally
Suzuki DR 350
Kawasaki KLR 650

bu motosikletlerin böyle bir turda avantaj/dezavantajları neler olabilir?

F54
25 Ağustos 2019, 00:38
BEN tenere 660 kullanıyorum tavsiye ederim ama senin bütçe ne kadar o da önemli bi konu
crf tavsiye etmem depo küçük gücü yetmez o yolu tepmeye
bi arkadaş crf ile gitti fakat makina patladı tamir ettiremedi en son moğolistan'da sattı motoru uçakla döndü memlekete
ben sana temiz kullanılmış bakımlı xt66o r tavsiye ederim hem uygun hem tenere ile aynı işi yapar japon oralarda her türlü yürür gider yollar çok kötü 400 500 km asfalt olmayan yerler olduğunu söylüyor giden arkadaşlar
tenere de olabilir sağı solu patlamaz 100 km de 4 lt 5 lt yakar
ktm in mekanik bi sorunu olursa rusya moğolistan harici servis parçasını bulamazsın
dr 650 de olabilir oda kabul görmüş bi enduro fakat yakıt ı parçası hakkında bilgim yok
kawasaki 500 kle de olabilir oda güc yakıt olarak tenere ile aynı
geçen yıl 1200 gs le giden bi arkadaşında motor patladı tamir edemediler parçası yok ustası yok 2000 usd ye uçakla geri getirdiler
instagamda teneke_çelebi yi takip et oraları gitti gezdi
afrika twin le onunda motoru çok masraf açtı mekanik sıkıntısı yok ama başka yerlerden patlak verse de yolu tamamladı

KALDERA
25 Ağustos 2019, 01:08
Orta asya çok genel bir yaklaşım.
Ülkeler ve rut planın yokmu.?
Listedeki klr 650 ve xt660 hariç
Diğerleri bana göre sıkıntılı..

Tengri
25 Ağustos 2019, 01:11
Royal Enfield Himalayan'ı da inceleyin derim - mekanik alet, katır gibi - elektroniği az.

batuhanaslan
25 Ağustos 2019, 01:37
https://www.youtube.com/watch?v=-jFd05kkuKQ


altın elbiseli adam incelemiş bi bak

ARçİL
25 Ağustos 2019, 07:47
Kawasaki versey 300x

joshua
25 Ağustos 2019, 09:17
https://i.hizliresim.com/VQQ8Mq.jpg (https://hizliresim.com/VQQ8Mq)

Aslında kafamda rota belli fakat yolculuk öncesinde veya yolculuk sırasında şartlara bağlı olarak değişebilir, güzergahta vize isteyen ülkeler var, çoğunun vize işlemlerini yola çıkmadan halletmeyi düşünüyorum, Türk Cumhuriyetleri dahi bizden vize istiyor, Türkmenistan, Afganistan, Pakistan, Hindistan için vize gerekiyor, belki Hindistan’a hiç girmeyebilirim o an ki koşullara bağlı. Bakımlı eski jenerasyon bir motor işimi görecek diye düşünüyorum, yeni jenerasyon elektroniği bol makinelerin Avrupa turlarına daha uygun olacağını düşünüyorum, Versy x300 çok hoşuma gitti, kaydırmalı debriyaj falan harika ama hem fiyatı hem de olası bir arıza durumu düşündürüyor, rota üzerinde çok kötü yolların da olduğunu biliyorum o yüzden eski nesil endurolar daha ağır basıyor, KLR veya DR. Menzilli artırmak için ise artık ilave modele özel depolar var ayrıca süspansiyon gerekli görürsem modifiye edebilirim, Acerbis’ten depo Touratech’den süspansiyonlar temin edilebilir, tur için motosiklet özel bir hazırlık istiyor.

Ekarademir
25 Ağustos 2019, 09:18
İki model arasında tabi ki 690. Daha hafif daha güçlü. Zaten arazi denince KTM gelir akla. Tenere hem çok yakıyor hemde touring gibi ağırlığı var.

YBRMANİA
25 Ağustos 2019, 10:15
hepsini bir kenara bırak,tracer 700 derim.skıldığında gaz açabilirsin.yakıtı yazdığın listedekilerle hemen hemen aynı.virajı iyi ve rahat.enduronun avuç kadar selesiyle raahtısz olacaksın.çanta derdin de olmayacak.

HAZZILHAR
25 Ağustos 2019, 13:27
Kimse bu gerçeğe değinmemiş ama ben bahsetmek istiyorum yaptığım uzun turlardan yola çıkarak. Motosikletin ne marka ve model olursa olsun ama çizdiğin rota üzerinde motoruna bakabilecek yetkili veya yetkinlikte motosiklet servisleri olmasına gayret et. Moğolistan'a gireceksen muhakkak bir GPS al çünkü gerçek anlamda gezecek isen orada yol yok. Yalnızca Orta Asya ile kendini kısıtlayacaksan pek denk gelmez ama soldan akan trafikli ülkelere de dikkat et, kuralları; özellikle de hook turn'ü iyice anlamaya çalış.

YBR falan da deyip durmayın. Ufak hacim de önermesin kimse. Zira hiç kimse kıçının altında sürekli titreyen, tehlike durumlarında hızlı ivmelenemeyen bir motorla bırak Orta Asya turunu; Ege turu bile yapmak istemez eğer imkanları el veriyorsa.

Motosiklet tavsiyesi yapamam, çünkü gezi dendiği zaman aklıma yalnızca cruiser geliyor ve motosiklet tercihi tamamen öznel zevklere hitap eden bir durumdur. Zaten dağ, taş, tepe tırmanacaksam offroad 4 tekerlekli araçlar daha çok ilgimi çekiyor. Ama şöyle bir tavsiyede bulunabilirim, en azından amortisör yüksekliği, dayanıklılığı ve yumuşaklığı kayda değer limitlerde olsun ki üstünden geçtiğin her taşı, engebeyi içinde hissetme, olmadık yerlerde de amortisörlerin patlayıp yağ akıtmasın.

Bol şans, güzel kazanımlar elde etmeni dilerim.

Dipnot: Miden hassas ise çok kımız içme, yol boyunca ishal olursun, paçalarından akar. Türk yurt ve otağlarında da ikramları reddetme ve şükranını hem sözlü hem de görsel olarak bir gülümseme ile göster. Verdikleri yiyecek içecek uzun yol şartlarına dayanabilen kurutulmuş et ve fermente içecekler olabilir, tadları rezil de olabilir ama tiksindiğini gösterme ve yemeyeceksen bile "sonra yolda yerim" diyerek çantana falan koyup uygun bir yerde atabilir veya daha düşünceli davranıp ihtiyacı olan birini gördüğünde ona hediye edebilirsin. Çok temel Rusça birkaç cümle öğren ki iletişim kurabil. Antik Türkçe lehçeleri çok anlaşılmaz olabiliyor Kazakistan haricinde.

Cyan
25 Ağustos 2019, 14:49
Royal Enfield Himalayan'ı da inceleyin derim - mekanik alet, katır gibi - elektroniği az.

+1 (on karakter)

joshua
25 Ağustos 2019, 15:15
Güzel tavsiyeler için teşekkür ederim, yağ değişimi ve bakım kolay ama arıza ve parça gerekliliği durumunda servis önemli. Navigasyonum olacak ve ziyaret edeceğim ülkelerin haritalarını da satın alacağım. Temel seviye Rusça ileri seviye Çince’m var şu an aklımda Moğolistan yok ama hiç belli olmaz o anlık duruma bağlı olarak geçebilirim, Çin yemeklerine alışığım, Çin yemeklerinden sonra Türk otağlarındaki yiyecekler bana nefis gelecek diye düşünüyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

Tracer 700, NC750X hiç listeye almadım, bana daha çok cadde motosikleti gibi geliyor, süspansiyon açısından arazide daha başarılı olması önemli, araziye yatkın enduro zaten normal asfaltta titreşim olsa da, rahatsız etse de her türlü gider, fakat şehirli bir model ile 500km bozuk yol çok zor geçilir ve arıza açabilir.

KALDERA
25 Ağustos 2019, 16:43
Güzel tavsiyeler için teşekkür ederim,

Taraklıdaki arkadaşım hasanın geçmişte biraz farklı olsada
Seyahat planı vardı..bazı ülkeler hakkında paylaşımlarımız
Olmuştu..BURADAN (http://http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/54781-2009-yili-planlanan-kirgizistan-gezisi.html)
Gerçi 11 yıl olmuş..

Bu ülkelerden bazılarını bilen olarak tek tavsiyem
Dijital ekipmanı elektronik techizatı olmaması yönündedir.

Ben klr 650 ile yukarıdaki listedeki motorlardan bazısını
Çekerek yardım alabileceği bir yere getirmişimdir.

Yardım alamamaları ise başka birsorundu..

Cep telefonundan url veremedim
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/54781-2009-yili-planlanan-kirgizistan-gezisi.html

joshua
25 Ağustos 2019, 17:33
Arkadaşınızın zehiri kimden aldığı anlaşıldı, Nuri Akpınar abim ile aynı kasabadanız hemşehrim olur, onun gezileri bize ilham olmuştur kesinlikle.

https://i.hizliresim.com/000aRZ.png (https://hizliresim.com/000aRZ)

serif abi
25 Ağustos 2019, 19:15
Ben noktayı koyum...
boş yazıp boş araştırmışsın çok azıcık araştıran ciddi manada ..., İran da 250 CC sınırı var onu bilirsin .

, konu kız için motor önerisi gibi hiç bir şey bakmamışsın heveslenip konu açılmış ,%99 olasılık ile çıkılmayacak bir tur onun yerine Google maps de dolanılabilir masrafı da düşük elektirik ve internet

Biraz sert yazdım kusura bakmayın ama hiç bir şey araştırmadan armut piş agzıma düş yazılarına gıcık oluyorum.

Cevabıda siz bilgi ögrenin diye yazmadım milettin kültürü artsın diye yazdım.

Crf Rally
Crf
Yamaha wfr250
Kle250

Uygun motorlar ben olsam bu seçenekler den crf Rally seçerdim

Boldpilot
25 Ağustos 2019, 20:12
Ben noktayı koyum...
boş yazıp boş araştırmışsın çok azıcık araştıran ciddi manada ..., İran da 250 CC sınırı var onu bilirsin .

, konu kız için motor önerisi gibi hiç bir şey bakmamışsın heveslenip konu açılmış ,%99 olasılık ile çıkılmayacak bir tur onun yerine Google maps de dolanılabilir masrafı da düşük elektirik ve internet

Biraz sert yazdım kusura bakmayın ama hiç bir şey araştırmadan armut piş agzıma düş yazılarına gıcık oluyorum.

Cevabıda siz bilgi ögrenin diye yazmadım milettin kültürü artsın diye yazdım.

Crf Rally
Crf
Yamaha wfr250
Kle250

Uygun motorlar ben olsam bu seçenekler den crf Rally seçerdim

Benim de araştırmalarım bu yöndeydi, gideceğimiz gurup yan çizince wr125r alıp araziye ilk adımları attım. 900cc den 125 cc ye düştüm ama sanki leveller atlamış gibiyim 😀

Metela
25 Ağustos 2019, 20:27
Kawasaki KLE 500 denmişmidir bilmiyorum ama tavsiye ederim, eski bir KLE 500 tam o iş için uygun.

Cyan
25 Ağustos 2019, 20:46
İran'a uğramadan da Orta Asya'ya gidilebilir herhalde, Bakü'den Türkmenbaşı'ya feribot var sanırım?

joshua
25 Ağustos 2019, 22:21
Ben iran vatandaşı değilim o yüzden 250cc sınırı beni bağlamıyor, çok arkdaşım gitti 990ADV 1200GS DL 650VStorm hiçbir sorun yaşanmadı rahat olun. Benim tur için aradığım dayanıklı ve sorun çıktığında rahat müdahale edilebilecek sınıfta bir motosiklet, gittiğim ülkelerde ciddi motosiklet kullanımı var ve buna bağlı olarak servisler ve ustalar bulunabiliyor mühim olan yeni BMW modelleri gibi elektronik olmasın, bir şekilde hallolur, satın aldığım motosikleti de tura hazırlamak için bazı değişiklikler yapacağım o yüzden piyasada bulunan firmaların mesela Touratech, daha yüksek kalitede malzeme ve parça ürettiği özellikle comfort sele, özel süspansiyon, ilave yakıt deposu vb uyumlu modellere daha yakın duruyorum. Bugüne kadar 25 ülke gezdim, sağlığım ömrüm yeterse daha da gezmeyi istiyorum, hepimize nasip olur inşallah hayallerimizdeki gibi geziler turlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------

İran için sadece Turing kurumundan Triptik yani karne almak gerekiyor, büyük illerin triptik büroları kolayca veriyor bu evrağı, 250cc sınırı olduğu için iranlılar sizin motosiklete gıpta ile bakıyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------

CRF rally denendi bu turu kaldıramadı malesef, yukarıda bir arkadaş bahsetti, Moğolistan’da satıp uçakla dönmek zorunda kalmış arkadaşımız, sizin WR125 de çok iyi makinedir fakat böylesi uzun bir tur için ne kadar uygun emin değilim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

KLE’den ziyade KLR var aklımda

fz6_fazer
25 Ağustos 2019, 22:26
Al bir ybr çık pişman ettirmez,parça konusunda bir çok motosikledin parçasını bulamazsın
2018 yılından kalan Rusyadan bir fotoğrafım
Günde 300 km yapacaksan,güle oynaya yapar
https://live.staticflickr.com/1958/31582256848_abebc1c2f1_c.jpg

Boldpilot
25 Ağustos 2019, 22:44
Wr125r ı tur için almadım hocam. Tur iptal olduğu için bu sınıfta 1.90 boyuma en uygun , ve tip olarak en çok hoşuma gideni 125r oldu. 250r ile yanyana koyunca 250r midilli gibi kalıyor.


https://i.hizliresim.com/QPP3vy.jpg (https://hizliresim.com/QPP3vy)


Birde fiyat meselesi var tabi cbf150 parasına aldım wr125r ımı parasının hakkını veriyor açıkçası.


Bu motosiklete 250cc blok koysalar tadından yenmezmiş. Bu sezonu böyle bitirip önümüzdeki sezon xt660r veya wr250r almak niyetim.

Moğolistanda satılan crf nin sorunu neydi, yola çıkarken ne gibi hazırlık yapıldı neden satıldı bilemem ancak 97bin kmye rutin bakımlar harici 47 binde egzantirik zinciri ve debriyaj balatası değişerek gelmiş crf250l var çevremde.Açıkçası merak ettim Moğolda motosikleti satan arkadaşın hikayesini.

joshua
26 Ağustos 2019, 00:19
Al bir ybr çık pişman ettirmez,parça konusunda bir çok motosikledin parçasını bulamazsın
2018 yılından kalan Rusyadan bir fotoğrafım
Günde 300 km yapacaksan,güle oynaya yapar
https://live.staticflickr.com/1958/31582256848_abebc1c2f1_c.jpg

Tabi tercih meselesi ama bana 125cc uzun yolda sıkıcı geliyor, yoksa motosiklet aramam zaten elimde var bir tane Suzuki 125cc, genelde kahve içmeye gitmek için kullanıyorum, uzun yolda yüksek hızda seyretmek gibi tutkularım yok sadece ara hızlanmalar iyi olmalı, tırların otobüslerin ardına takılıp kalmayalım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------


Wr125r ı tur için almadım hocam. Tur iptal olduğu için bu sınıfta 1.90 boyuma en uygun , ve tip olarak en çok hoşuma gideni 125r oldu. 250r ile yanyana koyunca 250r midilli gibi kalıyor.


https://i.hizliresim.com/QPP3vy.jpg (https://hizliresim.com/QPP3vy)


Birde fiyat meselesi var tabi cbf150 parasına aldım wr125r ımı parasının hakkını veriyor açıkçası.


Bu motosiklete 250cc blok koysalar tadından yenmezmiş. Bu sezonu böyle bitirip önümüzdeki sezon xt660r veya wr250r almak niyetim.

Moğolistanda satılan crf nin sorunu neydi, yola çıkarken ne gibi hazırlık yapıldı neden satıldı bilemem ancak 97bin kmye rutin bakımlar harici 47 binde egzantirik zinciri ve debriyaj balatası değişerek gelmiş crf250l var çevremde.Açıkçası merak ettim Moğolda motosikleti satan arkadaşın hikayesini.

WR125 ve 250 o sınıfın üst düzey modellerinden, WR250 yanlış okumadıysam 48bin tl gibi sıfır fiyatı var, git gide ulaşılamaz hale geliyor bizim için, KLX250 ve WR250 en beğendiğim modeller ama CRF bu ikisinin kalitesinin altında kalıyor malesef.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------


Taraklıdaki arkadaşım hasanın geçmişte biraz farklı olsada
Seyahat planı vardı..bazı ülkeler hakkında paylaşımlarımız
Olmuştu..BURADAN (http://http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/54781-2009-yili-planlanan-kirgizistan-gezisi.html)
Gerçi 11 yıl olmuş..

Bu ülkelerden bazılarını bilen olarak tek tavsiyem
Dijital ekipmanı elektronik techizatı olmaması yönündedir.

Ben klr 650 ile yukarıdaki listedeki motorlardan bazısını
Çekerek yardım alabileceği bir yere getirmişimdir.

Yardım alamamaları ise başka birsorundu..

Cep telefonundan url veremedim
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/54781-2009-yili-planlanan-kirgizistan-gezisi.html

KLR 650 ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi esirgemezseniz sevinirim, arkadaşınızın zehiri kimden aldığı belli oldu, Nuri abim hemşehrimdir Aydın’da aynı kasabadanız, onun bilgi ve birikimi manevi desteği çok fayda sağlayacak inşallah.

serif abi
26 Ağustos 2019, 00:43
İran'a uğramadan da Orta Asya'ya gidilebilir herhalde, Bakü'den Türkmenbaşı'ya feribot var sanırım?

Rot Map atmış gidiş dönüş İran var

KALDERA
26 Ağustos 2019, 01:10
Şerif abi iranın 250cc üstü sınırlaması gezginler için
Kaldırıldı.
Yakın zamanlı günceldir.
Zaten yasaklamalarıda uzun soluklu olmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------




KLR 650 ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi esirgemezseniz sevinirim

Forumun kawasaki klr 650 başlığında benim çok paylaşımlarım vardır.
Klr 650 enzor coğrafya şartlarının iklimlerinin motoru olup tam bir
Dualsport tur.
Avrupaya gidecek biri için kesinlikle olmaz.
Fakat sizin plan için tam idealidir.
Ben bu motorla asma köprüden 2 metreden suya düştüm.
2 gün akarsuda nehirde kaldı.
Çıkardıktan sonra hiçbirşey olmamış gibi çalışıp yürüdü gitti.
Sorun şu ki
Temizini bulamamanın nedenlerini sayfada yazdım.
Kle 500 içinde geçerli aynı şeyler..

serif abi
26 Ağustos 2019, 09:58
Şerif abi iranın 250cc üstü sınırlaması gezginler için
Kaldırıldı.
Yakın zamanlı günceldir.
Zaten yasaklamalarıda uzun soluklu olmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------



Forumun kawasaki klr 650 başlığında benim çok paylaşımlarım vardır.
Klr 650 enzor coğrafya şartlarının iklimlerinin motoru olup tam bir
Dualsport tur.
Avrupaya gidecek biri için kesinlikle olmaz.
Fakat sizin plan için tam idealidir.
Ben bu motorla asma köprüden 2 metreden suya düştüm.
2 gün akarsuda nehirde kaldı.
Çıkardıktan sonra hiçbirşey olmamış gibi çalışıp yürüdü gitti.
Sorun şu ki
Temizini bulamamanın nedenlerini sayfada yazdım.
Kle 500 içinde geçerli aynı şeyler..

Arkadaş İran vatandaşı değil ona bir şey olmaz :) :queen:

Rüşvet iler geçen de var geçmeyen de var , olay biraz karışık ,Türkleri sevmiyorlar , onu net söyleyim yabancılar için türk dışı durum biraz daha kolay.

Asli ÖZbay
https://i.hizliresim.com/EOO1EA.png (https://hizliresim.com/EOO1EA)

Yazılar eski değil,
Kanun kaldırıldıgına dair yazı var mı resmi ?
Ben kanuna dair resmi yazıyı daha önce gördüm.

https://i.hizliresim.com/5NNOoR.png (https://hizliresim.com/5NNOoR)

Cyan
26 Ağustos 2019, 10:09
...
WR125 ve 250 o sınıfın üst düzey modellerinden, WR250 yanlış okumadıysam 48bin tl gibi sıfır fiyatı var, git gide ulaşılamaz hale geliyor bizim için, KLX250 ve WR250 en beğendiğim modeller ama CRF bu ikisinin kalitesinin altında kalıyor maalesef.
...


CRF250L Rally'ye bir Hyperpro set alırsanız çok iyi olur ve fiyatı yine de yukarıdakilerden aşağıda kalır.

Hyperpro setten kastım:

- Önlere Hyperpro yaylar (orijinalde bir tarafta yay var diğer tarafta yok, hyperpro yaylar iki tane geliyor...)
https://www.webshop-hyperpro.com/en/motorbike/honda/crf-250-l-rally/crf-250-l-rally/2017-2019/suspension/front-suspension/fork-spring-kit/SP-HO02-SSF021

- Arkaya Hyperpro amortisör (orijinal amortisör 70kg üzeri sürücü / yük için acayip zayıf ve yetersiz...)
https://www.webshop-hyperpro.com/en/motorbike/honda/crf-250-l-rally/crf-250-l-rally/2017-2019/suspension/rear-suspension/rear-shock/HO02-0AC


İkisi toplam EUR 600'e geliyor. (oradaki fiyatlar Hollanda KDV eklenmiş hali, Türkiye'ye getiren mümessil çok az fiyat farkı ile getiriyor size maliyeti EUR 650-700 arası olur tahminim..) Taktırması için de bir 400-500TL verirsiniz. O zaman Rally çok çok iyi bir opsiyon oluyor.

Düşünürseniz sorun, ben yönlendiririm mümessile, sipariş geçerken kendi ekipmanlı ağırlığınız ve yük ağırlığını da bildiriyorsunuz, yaylar ona göre geliyor, hatta ön yükleme ayarını bile önden yapmış oluyorlar. (Önce Rally almak lazım tabi...)

F54
26 Ağustos 2019, 11:02
https://i.hizliresim.com/BOOByD.jpg (https://hizliresim.com/BOOByD)


https://i.hizliresim.com/vaaBJp.jpg (https://hizliresim.com/vaaBJp)


https://i.hizliresim.com/r00bJ1.jpg (https://hizliresim.com/r00bJ1)


arkadaşlar bu kadar byük bi rotayı malesef 150 300 cc motor kaldırmaz haa kaldırır günde 300 km yavaş tempo giderseniz
aha birkaç ss yükledim burada yazan isimleri sosyal medyadan ekleyip rota ve motosiklet hakkında bilgi alabilirsiniz
afrika twin bile çok masraf açarak bitirdiği(ön diskler zincir dişli fren balataları lastik amortisör keçeleri gibi masraflarla geri geldi) bi rotayı tek silindir küçük bi motor tamamlayamaz

joshua
26 Ağustos 2019, 11:45
Arkadaşlar rota’ya takılmayın başlığı açma sebebim motosiklet seçimi, rota şartlara göre değişir, Azerbaycan üzer den de gidilir, mühim olan mantıklı motosikleti seçelim, bu konuda katkılarınızı bekliyorum.

Cyan
26 Ağustos 2019, 12:45
https://i.hizliresim.com/BOOByD.jpg (https://hizliresim.com/BOOByD)


https://i.hizliresim.com/vaaBJp.jpg (https://hizliresim.com/vaaBJp)


https://i.hizliresim.com/r00bJ1.jpg (https://hizliresim.com/r00bJ1)


arkadaşlar bu kadar byük bi rotayı malesef 150 300 cc motor kaldırmaz haa kaldırır günde 300 km yavaş tempo giderseniz
aha birkaç ss yükledim burada yazan isimleri sosyal medyadan ekleyip rota ve motosiklet hakkında bilgi alabilirsiniz
afrika twin bile çok masraf açarak bitirdiği(ön diskler zincir dişli fren balataları lastik amortisör keçeleri gibi masraflarla geri geldi) bi rotayı tek silindir küçük bi motor tamamlayamaz

Youtube'da Itchy Boots (Noraly) seyredin 400cc Himalayan ile neler yapmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------


Youtube'da Itchy Boots (Noraly) seyredin 400cc Himalayan ile neler yapmış.

Haritası şurada:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1kv3OC3Fwlt84gwwTG8OgaJT74AQ7F5AG&ll=31.506821242185626%2C70.60112855649117&z=4
Açıklama şurada:
https://www.itchyboots.com/route

nvrmnd
26 Ağustos 2019, 14:15
bu tarz konularda o cc ile bu yol yapılmaz tarzı muhabbetler sadece ulkemizde donuyor maalesef..
her motosikletle hatta her araçla her rota yapılır.. önemli olan altınızda ki aracın sınırlarını zorlamamak ve sınırları icinde kullanmak...
vespa ile dunya tura atan da var, ybr ile gezen de var, 1200gs ile atan da var bisiklet ile atan da var...

dedigim gibi her motosiklet ile hatta her araçla bütün rotalar tamamlanabilir...

bu rota için nacizane fikrim tenere 660 olur benim.. bütceniz biraz daha dar ise uzun yola modifiye edilmiş crf 250 ya da wr250 olacaktır...

joshua
26 Ağustos 2019, 18:54
bu tarz konularda o cc ile bu yol yapılmaz tarzı muhabbetler sadece ulkemizde donuyor maalesef..
her motosikletle hatta her araçla her rota yapılır.. önemli olan altınızda ki aracın sınırlarını zorlamamak ve sınırları icinde kullanmak...
vespa ile dunya tura atan da var, ybr ile gezen de var, 1200gs ile atan da var bisiklet ile atan da var...

dedigim gibi her motosiklet ile hatta her araçla bütün rotalar tamamlanabilir...

bu rota için nacizane fikrim tenere 660 olur benim.. bütceniz biraz daha dar ise uzun yola modifiye edilmiş crf 250 ya da wr250 olacaktır...

Çok haklısın beklenti önemli, ben 125cc ile uzun yolda sıkılıyorum ama binlerce km yolu bisikletle gidiyor adamlar, eskiden ben de gidiyordum artık zor, belki diz tamamen iyileşirse denerim, gidilmez edilmez gibi bir kural yok, herkesin bir tarzı var ona göre ve imkanlarına göre davranıp yola çıkıyorlar ama ben asla Orta Asya gibi bir yere 100 bin tl lik elektronik motorla çıkmam, çok problem çıktı ne yapalım derim motoru atarım orada uçağa atlar dönerim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------


Youtube'da Itchy Boots (Noraly) seyredin 400cc Himalayan ile neler yapmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------



Haritası şurada:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1kv3OC3Fwlt84gwwTG8OgaJT74AQ7F5AG&ll=31.506821242185626%2C70.60112855649117&z=4
Açıklama şurada:
https://www.itchyboots.com/route


Cidden güzel gezmiş hatun

Cyan
26 Ağustos 2019, 19:31
Motorun sesi de çok hoş bence, tam bir thumper.

joshua
26 Ağustos 2019, 22:08
Bu arada özellikle atladığım bir model var, eskiden beri çok beğendiğim fakat satılık ilanlar arasında en düşük 75.000km görebildiğim KTM 640 Adventure, 70-80 bin km kendim yapmış olsam ya da bildiğim bir makine olsa düşünmem fakat her türlü sürpriz karşıma çıkabilir o yüzden bu ana kadar hiç bahsetmedim .

https://i.hizliresim.com/mXXQ62.jpg (https://hizliresim.com/mXXQ62)

https://i.hizliresim.com/866VZd.jpg (https://hizliresim.com/866VZd)

Ekarademir
26 Ağustos 2019, 22:21
640 kullanıyorum ve aşığım. Bikaç yabancı plakayıda Türkiye'de gördüm. 640da elektronik pek yok. Vites göstergesi hatta benzin göstergesi bile yok. Ben hurda gibi aldım tık demedi. Blok karbüratör vs hiç dokunmadım maşallahı var. Boldpilot çok temizini aldı karbüratör sorunu vardı. Memnun kalmadı. Bense çok memnunum. Kullananların çoğu memnun ve derin izler bırakan bi motor. Titreşim harici sorunu yok. Hard enduro yapan bile var. Bende çok zorlu şekillerde kullanıyorum şükür bi sıkıntı çıkarmadı. Yakıtı sınıfındaki motorlara göre az. Hard kullanımda 5 litre civarı yakıyor. Detaylı inceleme yazısınıda bırakayım. 640 hakkında kafana takılan olursa whatsappdan ulaşabilirsin. 05056306460

http://mustafa.atesel.com/ktm-640-adventure-test/

joshua
27 Ağustos 2019, 15:55
Ben
640 kullanıyorum ve aşığım. Bikaç yabancı plakayıda Türkiye'de gördüm. 640da elektronik pek yok. Vites göstergesi hatta benzin göstergesi bile yok. Ben hurda gibi aldım tık demedi. Blok karbüratör vs hiç dokunmadım maşallahı var. Boldpilot çok temizini aldı karbüratör sorunu vardı. Memnun kalmadı. Bense çok memnunum. Kullananların çoğu memnun ve derin izler bırakan bi motor. Titreşim harici sorunu yok. Hard enduro yapan bile var. Bende çok zorlu şekillerde kullanıyorum şükür bi sıkıntı çıkarmadı. Yakıtı sınıfındaki motorlara göre az. Hard kullanımda 5 litre civarı yakıyor. Detaylı inceleme yazısınıda bırakayım. 640 hakkında kafana takılan olursa whatsappdan ulaşabilirsin. 05056306460

http://mustafa.atesel.com/ktm-640-adventure-test/

Uygun bir makine denk gelirse ararım istişare ederiz, Mustafa Bey’in sunumunda eksileri olarak yağ değişimi uzmanlık istiyor demiş, ne kadar zor olabilir diye düşündüm, yağ değişimini kendim yapabilmeliyim, mekanik anlamda kendime güvenirim, makina mühendisiyim ama her makina her motosiklet kesinlikle kendine göre ayrı deneyim ve tecrübe ister orası kesin.

Ekarademir
27 Ağustos 2019, 21:23
Yağın bi kısmı şasede dolaşıyor. Hem yerden tasarruf hemde soğutma sağlıyor. Ben ilkinde ustaya değiştirttim beceremedi motor her yerinden yağ attı. Youtubeden izledim öğrendim. Aslında çokda zor değil. Tam litreye göre şaseye ayrı bloğa ayrı yağ koyulacak. Üç tane filtre var onlar değişecek/temizlenecek. Şasede havalandırma cıvatası var. İş bitince o açıkken motor çalıştırılacak sonra cıvata takılacak. Havası alınmış olacak. Çabuk öğrenilir çokda zor değil yani. Ktm diğer motorlara göre dahada farklı. O yüzden Aksaray'da ustalara güvenim yok kendim yapıyorum.

Kronik sıkıntısı sanırım marş dinamosu. Ayak marşı var oda çok önemli değil.

joshua
27 Ağustos 2019, 22:54
Yağın bi kısmı şasede dolaşıyor. Hem yerden tasarruf hemde soğutma sağlıyor. Ben ilkinde ustaya değiştirttim beceremedi motor her yerinden yağ attı. Youtubeden izledim öğrendim. Aslında çokda zor değil. Tam litreye göre şaseye ayrı bloğa ayrı yağ koyulacak. Üç tane filtre var onlar değişecek/temizlenecek. Şasede havalandırma cıvatası var. İş bitince o açıkken motor çalıştırılacak sonra cıvata takılacak. Havası alınmış olacak. Çabuk öğrenilir çokda zor değil yani. Ktm diğer motorlara göre dahada farklı. O yüzden Aksaray'da ustalara güvenim yok kendim yapıyorum.

Kronik sıkıntısı sanırım marş dinamosu. Ayak marşı var oda çok önemli değil.

cidden çok ilginç, yağın bir kısmının şasede dolaştığını bilmiyordum, üç yada dört defa yağ değiştirilmesi gerekebilir bu turda, konuya hakim ve alışık olarak yola çıkmak gerekiyor, yağ değişimi harici lastik patlaması, zincir kopması vb gibi işlere de yatkınlık gerekiyor kesinlikle.

telike
28 Ağustos 2019, 01:52
Enduro alma tur motoru al. Enduro yorar. Sele yok önde cam yok lastikler dişli tek silindir ohooo. Tur motoru al sen tur.

joshua
28 Ağustos 2019, 07:55
Enduro alma tur motoru al. Enduro yorar. Sele yok önde cam yok lastikler dişli tek silindir ohooo. Tur motoru al sen tur.

Avrupa’ya gitsem haklısın da, Enduroları böylesine hırpalayan orta asya yolları tur motoruna neler yapar.. Motoru tura hazırlamaktan bahsettim, öncesinde seleyi konfort seleye çevirmek, amortisörleri daha iyileri ile değiştirmek, varsa uyumlu yoksa üniversal bir ön cam takmak, hatta bulabilirsem dakar fairing diyorlar bu tarz ön hazırlıkları yapıp yola çıkmak gerekli yani bir nevi motosiklete rally kit uygulaması yapılacak.

F54
28 Ağustos 2019, 09:37
Yağın bi kısmı şasede dolaşıyor. Hem yerden tasarruf hemde soğutma sağlıyor. Ben ilkinde ustaya değiştirttim beceremedi motor her yerinden yağ attı. Youtubeden izledim öğrendim. Aslında çokda zor değil. Tam litreye göre şaseye ayrı bloğa ayrı yağ koyulacak. Üç tane filtre var onlar değişecek/temizlenecek. Şasede havalandırma cıvatası var. İş bitince o açıkken motor çalıştırılacak sonra cıvata takılacak. Havası alınmış olacak. Çabuk öğrenilir çokda zor değil yani. Ktm diğer motorlara göre dahada farklı. O yüzden Aksaray'da ustalara güvenim yok kendim yapıyorum.

Kronik sıkıntısı sanırım marş dinamosu. Ayak marşı var oda çok önemli değil.

2015 model tenere ye kadar bütün tenere ler de böyle şase de yağ dolaşıyor değişik bi teknoloji
hem hızlı soğoyur hemde blok küçük