PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Benelli TNT 249-S Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : [1] 2

admin
19 Temmuz 2019, 16:56
https://imagizer.imageshack.com/img921/2556/4az83H.jpg

TNT 249-S’nin farları en son teknolojiden yararlanılarak yeniden tasarlanmıştır. Önceki nesillere kıyasla orantıya önem vererek büyütülen led far, teknolojik ve stilistik özelliklerinin yanı sıra saydamlık ve açısallığı ile de göz dolduruyor.

İşlevselliği ile öne çıkan LCD dijital ekran özgün bir tasarım ile dizayn edilmiştir. Yapmış olduğunuz mesafenin her kilometresini rahatça okuyabileceğiniz ve özgürce tadını çıkaracağınız dijital ekranın ayrıca; vites gösterimine, zaman gösterimine ve akıllı yol gösterimine sahip teknolojik yeni fonksiyonlara da sahip olduğunu hissedeceksiniz.

Ar-ge çalışmaları Benelli mühendisleri tarafından tamamlanmış olan 249-S modeli en ince detayına kadar kaliteli malzemeler ile dizayn edilmiş, ilk dokunuşunuz da bile rahatlıkla fark edebileceğiniz bir kaliteye sahiptir.

TNT 249-S elektronik yakıt enjeksiyonu, çift eksantrik mili ve TLI enjeksiyonu sayesinde 249,6 cc gücünde, yüksek devirli, sekiz subaplı ve dört zamanlı motor gücüyle motosiklet tutkunlarının dikkatini çekiyor.

TNT 249-S’de bulunan çift disk frenlerinin sağlamış olduğu muhteşem durma gücü ve kontrol mekanizması sayesinde hızınıza hakim olabileceksiniz. TNT 249-S ABS sistemi yüzer dalgalı ön rotorlara, örgülü paslanmaz çelik fren hatlarına ve dört pistonlu perçin kalipere sahiptir. Sınıfındaki motosikletlerinin içerisinde en iyi ABS sistemine sahip olduğunuzu hissedeceksiniz.

Model hakkında ayrıntılı bilgi teknik özellikleri ve fiyatı için tıklayın (https://www.rksmotor.com.tr/model/tnt-249-s/)

uzay gemisi
19 Temmuz 2019, 17:33
29.870 tl eşek şakası mi bu

levend84
19 Temmuz 2019, 17:33
Alacak arkadaşlara hayirli olsun

Çift silindirli 8supap li olmasi avantaj.

dogukanb
19 Temmuz 2019, 18:28
Boş ağırlık 204 kilo lol mt25 ve duke 250 den tek artısı sesi

YasinC
20 Temmuz 2019, 00:40
Boş ağırlık 204 kilo lol mt25 ve duke 250 den tek artısı sesi

Yol tutuşu, frenleri, tasarımı ve malzeme kalitesi. Tabi eğer bozmadılar ise kaliteyi.

oialdemir
20 Temmuz 2019, 10:10
Boş ağırlık 204 kilo lol mt25 ve duke 250 den tek artısı sesi

https://italy.benelli.com/product/302s

Boş ağırlık 185 kg.

Cyan
20 Temmuz 2019, 14:49
https://italy.benelli.com/product/302s

Boş ağırlık 185 kg.

Yine de acık ağır tarafta, benim CB500F dolu 190kg. Benelli bu konuda biraz çalışsa güzel olur. Şasiden mi kaynaklı bu ağırlık çözemedim...

Motoru da beğendim ben. 250cc bir motor için piyasada olsam ve fiyatı 25-26 falan olsa bir MT-25 yerine tercih ederdim. Bana MT'den daha yakın...

kdiner
20 Temmuz 2019, 20:43
lastik bir tık büyük, ön çift disk, amortisörler ters ve depo daha büyük bunlar ağırlığa etki ediyor o kadar olacak yol tutuşu mt25 e göre daha iyi.

dyavol-77
20 Temmuz 2019, 21:36
Yine de acık ağır tarafta, benim CB500F dolu 190kg. Benelli bu konuda biraz çalışsa güzel olur. Şasiden mi kaynaklı bu ağırlık çözemedim...

Motoru da beğendim ben. 250cc bir motor için piyasada olsam ve fiyatı 25-26 falan olsa bir MT-25 yerine tercih ederdim. Bana MT'den daha yakın...
2011 cb600f Hornet sahibiyim, kuru yani boş ağırlık 177kg, Benelli nin 250'liği 180kg. 250cc naked sınıfı için oldukça fazla, bu fazlalık yakıt tüketimine ve performansına olumsuz etki edecektir.

levend84
20 Temmuz 2019, 22:36
lastik bir tık büyük, ön çift disk, amortisörler ters ve depo daha büyük bunlar ağırlığa etki ediyor o kadar olacak yol tutuşu mt25 e göre daha iyi.

Dohc motor buyuklugu,8valfli

Radyator diger 250 lerden daha buyuk

Tüp şase icin kullanilan borunun et kalinligi,

Jantlarin döküm agirligi

Arka salincak çift borulu

Ön maşa zaten bilek gibi kalın.

Kisacasi motorda malzeme kalitesi tam girtlak.

Eski kasanin ön arka disk flanşina bakmiştim,4mm kalinlik vardi.

Muadillerin en babasi 3-3.5mm

Esasinda olmasi gereken güç,bu kasaya min 40hp.

O zaman kahvaltidaki ezine peyniri veya dizmana gibi olurdu..

Bu arada,

Cift silindirde 8supap kullanan kaç japon var??250cc klasmaninda olacak,çift egzantrikli

Kawasaki z300 harici.

Tek egzantrik 4 valf koyup,yağlayip geçiyorlar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

Edit,

Bu motoru alacaksin,30bin km kullanip,isinin erbabi bir ustaya silindir buyultup 65 mm piston attiracaksin o zaman tam olur.krankta 45 hp si garanti.

Zaten eşek gibi alt blok var,yuksek ihtimalle krank ta bacak gibidir.

uzay gemisi
20 Temmuz 2019, 22:40
Dohc motor buyuklugu,8valfli

Radyator diger 250 lerden daha buyuk

Tüp şase icin kullanilan borunun et kalinligi,

Jantlarin döküm agirligi

Arka salincak çift borulu

Ön maşa zaten bilek gibi kalın.

Kisacasi motorda malzeme kalitesi tam girtlak.

Eski kasanin ön arka disk flanşina bakmiştim,4mm kalinlik vardi.

Muadillerin en babasi 3-3.5mm

Esasinda olmasi gereken güç,bu kasaya min 40hp.

O zaman kahvaltidaki ezine peyniri veya dizmana gibi olurdu..

Bu arada,

Cift silindirde 8supap kullanan kaç japon var??250cc klasmaninda olacak,çift egzantrikli

Kawasaki z300 harici.

Tek egzantrik 4 valf koyup,yağlayip geçiyorlar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

Edit,

Bu motoru alacaksin,30bin km kullanip,isinin erbabi bir ustaya silindir buyultup 65 mm piston attiracaksin o zaman tam olur.

Zaten eşek gibi alt blok var,yuksek ihtimalle krank ta bacak gibidir.

Çift eksantrik konusunda R25 i atlamissin:)

levend84
20 Temmuz 2019, 22:50
Çift eksantrik konusunda R25 i atlamissin:)

Aga bari sen deme,bu işlerden anlayan birisin.

R25 dedigin motor 4 valf li.

uzay gemisi
20 Temmuz 2019, 23:00
Aga bari sen deme,bu işlerden anlayan birisin.

R25 dedigin motor 4 valf li.

Tamam işte çift silindir üstten çift eksantrik. Silindir başına 4 subap:)
https://motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_r25%2014.htm

oialdemir
20 Temmuz 2019, 23:33
Dohc motor buyuklugu,8valfli

Radyator diger 250 lerden daha buyuk

Tüp şase icin kullanilan borunun et kalinligi,

Jantlarin döküm agirligi

Arka salincak çift borulu

Ön maşa zaten bilek gibi kalın.

Kisacasi motorda malzeme kalitesi tam girtlak.

Eski kasanin ön arka disk flanşina bakmiştim,4mm kalinlik vardi.

Muadillerin en babasi 3-3.5mm

Esasinda olmasi gereken güç,bu kasaya min 40hp.

O zaman kahvaltidaki ezine peyniri veya dizmana gibi olurdu..

Bu arada,

Cift silindirde 8supap kullanan kaç japon var??250cc klasmaninda olacak,çift egzantrikli

Kawasaki z300 harici.

Tek egzantrik 4 valf koyup,yağlayip geçiyorlar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

Edit,

Bu motoru alacaksin,30bin km kullanip,isinin erbabi bir ustaya silindir buyultup 65 mm piston attiracaksin o zaman tam olur.krankta 45 hp si garanti.

Zaten eşek gibi alt blok var,yuksek ihtimalle krank ta bacak gibidir.

Leoncino da aynı blok var. Dediğin gibi üst kap farklı

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

48 HP - 45 Nm tork üretiyor

burakmetu
21 Temmuz 2019, 00:18
Bu motoru alan olmaz heralde, acaba firma kaç adet satacağını düşünüyor büyük cesaret bu fiyata bu modeli getirmeleri.

YasinC
21 Temmuz 2019, 01:23
Yazılım ile 40hp kaldırıyor. Normalde 300cc bu motosiklet 12500 devir çeviriyor. Bizim ülkeye gelirken hacimle birlikte devirde 11500'e kısıtlanmış. 13000 devir de 40hp civarı güç üretiyor. Ebat olarak da sınıfına göre iri motor.

MT7'den biraz daha uzun. Arka sele daha alçak. Ama enine daha geniş tnt. Şasi de çelik olunca ağırlık kaçınılmaz. Silindir kalınlığı baya yüksekti. Resimler biraz eski.

Bu arada mt7'de yazılımlı.



https://i.hizliresim.com/P7QGOv.jpghttps://i.hizliresim.com/LvQGnJ.jpg https://i.hizliresim.com/mXERoV.jpg https://i.hizliresim.com/DO3GDz.jpg

impetum
05 Haziran 2020, 23:07
Hiç post atılmamış 1 senedir. Fiyatı günümüz piyasasına göre uygun hale geldi.

fb__ömer
06 Haziran 2020, 00:03
Yazılım ile 40hp kaldırıyor. Normalde 300cc bu motosiklet 12500 devir çeviriyor. Bizim ülkeye gelirken hacimle birlikte devirde 11500'e kısıtlanmış. 13000 devir de 40hp civarı güç üretiyor. Ebat olarak da sınıfına göre iri motor.

MT7'den biraz daha uzun. Arka sele daha alçak. Ama enine daha geniş tnt. Şasi de çelik olunca ağırlık kaçınılmaz. Silindir kalınlığı baya yüksekti. Resimler biraz eski.

Bu arada mt7'de yazılımlı.



https://i.hizliresim.com/P7QGOv.jpghttps://i.hizliresim.com/LvQGnJ.jpg https://i.hizliresim.com/mXERoV.jpg https://i.hizliresim.com/DO3GDz.jpg

Yapılan işlemlerden sonra motor ne alemde? Sağlıklı mı?

YasinC
06 Haziran 2020, 00:15
Yapılan işlemlerden sonra motor ne alemde? Sağlıklı mı?

7 bin civarındayken yapmıştım. 30 bini geçmişti şuan 40k'ı geçti diye biliyorum motor. Bir sorun bendeyken oluşmadı

fb__ömer
11 Haziran 2020, 14:06
7 bin civarındayken yapmıştım. 30 bini geçmişti şuan 40k'ı geçti diye biliyorum motor. Bir sorun bendeyken oluşmadı

Merhaba. Birde stroker yapıp 300cc yaptınız mı? Yoksa 250cc ye mi yazılım yaptınız direk?

YasinC
11 Haziran 2020, 20:25
Hayır mekanik olarak tamamen orijinal haliyle kullandım. Ayrıca 300cc yapmak pek mümkün değil krank vs değişmeden. Yapılacaksa sadece 300cc'nin pistonuna göre silindirler elden geçirilebilirdi. Onda da 280cc falan oluyordu.

Krank vs elden geçirilmeye kalkılırsa hakı pokunu geçer. Gidip direk sandık motor almak daha mantıklı olur :)

fb__ömer
11 Haziran 2020, 20:41
Hayır mekanik olarak tamamen orijinal haliyle kullandım. Ayrıca 300cc yapmak pek mümkün değil krank vs değişmeden. Yapılacaksa sadece 300cc'nin pistonuna göre silindirler elden geçirilebilirdi. Onda da 280cc falan oluyordu.

Krank vs elden geçirilmeye kalkılırsa hakı pokunu geçer. Gidip direk sandık motor almak daha mantıklı olur :)

Anladım hocam. Benimde aklımda cbr500r remap var eğer düzgün bir tane alabilirsem. Ne kadar mantıklı sizce?

YasinC
11 Haziran 2020, 21:26
Elinizde sadece harita olduğu için model seçmeyin sakın. Elinizdeki harita alacağınız motora atamayabilirsiniz. Şunu yapabilirler sizdeki dosyadaki değerler okunur. Aldığınız motora bağlanılıp girilir. Bununda denenmesi lazım sağlıklı çalışmayabilir.

CBR500R yalnız pek etkilenmiyor bilginiz olsun son hız olarak çok beklentiye girmeyin.

ChopperZ
28 Ağustos 2020, 10:08
Kullananlar biraz yorum yapabilir mi malzeme kalitesi, kronik sorun, ilk motor olur mu? şu anki fiyatı 31 bin Tl ama heran değişebilir pşiyasa çok dalgalı

3onur5
22 Ekim 2020, 22:35
şuan 39.899 bin tlye satılıyor ama alan kullanan yok herhalde forumda

panic adak
08 Nisan 2021, 17:54
Çok uzun araştırmalardan sonra 800 kilometrede bir Tnt-249-S aldım, öncelikle motoru görmeden kimse karar vermemeli. mt25, cb250r derken tüm markaları inceledim, denedim, bu motorda karar kıldım. kullandıkça izlenimlerimi, artı ve eksilerini buraya not duşeceğim.

Öcelikle göze çarpan artılarını anlatayım; motorun şasesi çelik boru ve arka maşa yine çift çelik boru, buranın kaynakları çok muntazam yapılmış. insana güven veren bir şasesi var.

önde çift disk frenler ve çift kanal abs var, oldukça başarılı çalışıyor.

muhteşem bir egsoz sesi var, sanki 3 silindir gibi bir sesi var, beni çok şaşırttı diyebilirim.

gösterge paneli led ekran, ışıklı ve gece gündüz otomatik geçişi var, tasarımıda gece ve gündüz durumuna göre değişiyor.

şanzıman aralıkları güzel ama altıncı vites belki bir tık daha uzun olabilirdi.

gaz tepkisi çok güzel, debriyaj kavrama noktası güzel.

amortisörler arka biraz fazla yumuşak geldi bana ama ayarlanabilir. ön maşa ise çok kalın tüplerden yapılmış, diğer motorum caponord ile yan yana koydum 1200'lük makinanın ön maşaları gibi.

eksi olarak ise kesinlikle farları aydınlatmıyor, ne uzun farlar ne kısa farlar çok ama çok yetersiz. içindeki ledlere bakıp daha yüksek lümenli olanlarıyla değiştirmeyi düşünüyorum.

vites kolu ile ayaklık ayarı uygun değil ayaklık vites kolundan daha alçak, saçma olmuş.

arka fren biraz fazla yumuşak geldi bana dozajlama aralığı biraz fazla.

atalayalper
08 Nisan 2021, 21:41
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.

WilliamBlake
09 Nisan 2021, 10:03
Hayırlı olsun, 5000 km'yi devirmek üzereyim 249s'imle. Motordan çok memnunum. Hiç bir sıkıntı yaşatmadı çok şükür.
Tasarım göreceli birşey tabi ama bana çok estetik geliyor bu motor. Gücü yeterli, Sesi muhteşem gerçekten.

https://i.hizliresim.com/3UWOO5.jpg (https://hizliresim.com/3UWOO5)

atalayalper
09 Nisan 2021, 12:56
Tasarımı güzel evet fakat benelli de Retro tasarım akımına uyup artık o tür bir şeyler çıkartmalı. Leoncino var diyecekler için de bence leoncino pek o akımı yansıtmıyor. Şu motora mesela yuvarlak retro bir far hoş olabilir keza egzoz da ona göre şekillendirilse ortaya güzel bir motosiklet çıkar. Ağırlık konusunda hiç sıkıntı yaşamadınız mı ben bu yüzden elemiştim ıslak ağırlığı 205 kg galiba çünkü.

panic adak
09 Nisan 2021, 13:07
bu motor Türkiyede neden rağbet görmedi aklım ermiyor. gerçi mazda, subaru gibi harika otomobiller de Türkiyede tutulmuyor.

bugün bir artısından daha bahsetmek istiyorum, motorun arka maşanın yanlarında alüminyumdan koruma barları var aynı zamanda arka ayaklıklar oraya monteli ve çok güzel işlevsel olmuş motoru daha geniş gösteriyor ve çok hoşuma gitti.

bir diğer artı yönü ise motorun üzerinde pirelli lastikler vardı ancak aldığım kişi mi taktı yoksa fabrikadan pirelli ile mi geldi onu bilmiyorum. lastiklerin performansı çok çok iyi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------

ben 270 kiloluk caponord da kullandığım için bana tüy gibi geldi. bu konuda objektif yorum yapamam. ama ağır makina herzaman daha iyidir.

atalayalper
09 Nisan 2021, 13:39
Lastikler standart pirelli geliyor, donanım olarak gayet başarılı evet.

ALİCEM
09 Nisan 2021, 13:40
Hocam benellinin tutmamasının genel sebebi distribütörün berbatlığı. Adamlar getirdikleri ürünlerin arkasında durmuyor üstüne satılan talep edilenin devamlılığı yerine saçma bir şekikde başka model getiriyor. Benelli kalite olarak cfden de bajajdan da daha kaliteli bir marka olması ve fiyatlarının da iyi olması bu markayı çok daha öne taşıyabilirdi. Fakat distribütör resmen markayı öldürdü. Kullandığım bn125 modeli 0 kronik sorunlu bir model. Cfnin ve bajajın bu ccdeki modellerinden eksisi yok artısı var. Fakat gelin görün ki ben alırken 2021de gelecek diyip getirmeyi bıraktılar. Yani açıkcası distribütör yüzünden alınacak bir marka değil.

WilliamBlake
09 Nisan 2021, 14:14
Atalayalper: Ağırlığı benim sürüş tarzım için pozitif aslında. Net gidiyor ve sağlam basıyor yere, rüzgardan hiç etkilenmiyor. Uslu, Sakin sürücüler için ideal. Ama tabi çeviklik ve top speed isteyenler mutlu olmayabilir.

Alicem: Yorumuna katılıyorum.

YasinC
09 Nisan 2021, 16:26
Çok güzel viraj alır limiti yüksek bir motor bu konuda. Parmak ısırtır rakiplerine.

panic adak
09 Nisan 2021, 18:02
örgü tip tüp şase ve yüksek kaliteli ön maşa ile virajlar gerçekten güvenli...

panic adak
21 Nisan 2021, 11:55
motoru kullanmaya devam ediyorum birkaç şey eklemek istedim iyi veya kötü demiyorum kişiye göre değişir.

- vites geçişleri çok kemikli ve N ye almak için biraz hassas ayak hareketleri gerekiyor.

- arka teker gerdirme vidasına çok dikkat edilmeli benimkisinin ayarı bozuktu, ayarlayınca daha da rahatladı motorun gidişi.

-1000 km bakımını yapacağım için yağ filtresi aldım 140 tl ucuz veya pahalı demiyorum fikir vermesi açısından yazıyorum.

- ön fren konusunda dozajlama aralığı az bu iyi veya kötü demiyorum ama bana daha fazla dozajlama olsa daha iyi olur gibi geldi. ancak frenler mükemmel ısırıyor diskleri o konuda tek geçerim.

YasinC
21 Nisan 2021, 12:12
Benim 2016 model de frenler için çelik hortum kullanılmıştı fren hissiyatında fark olabilir belki ama 130kg gibi bir sürücü ile arka tekeri gayet rahat kaldırıyordum :D

Yağ filtresi bu arada universal ya başka motorlarda da kullanılıyor. Tam hatırlamıyorum ama baya alternatif var. 20-25 liraya alıyordum. Servis orijinali 70 liraydı o zamanlar.

WilliamBlake
21 Nisan 2021, 14:31
- Bende vites geçişleri kullandıkça ve özellikle yağ değişiminden sonra çok yumuşadı(Yine de biraz kemikli). Fabrika,kitapçık Castrol power 1 racing 4t kullanmalısınız diyor. Tavsiye ederim.

YasinC
21 Nisan 2021, 16:20
- Bende vites geçişleri kullandıkça ve özellikle yağ değişiminden sonra çok yumuşadı(Yine de biraz kemikli). Fabrika,kitapçık Castrol power 1 racing 4t kullanmalısınız diyor. Tavsiye ederim.

Castrol'un ürünlerinin kutularına dikkat edin bir kaç farklı serisi var. Speedol ve motuldan genel olarak memnundum. Motul de 5100 ve 7100 arasında fark gözlemleyemedim. Lab ortamında incelemek lazım zaten öyle bir şey için.

Şu şasiye 500cc motorlarını taksalar direk atlarım

pinkcrow7
05 Mayıs 2021, 12:51
Çok beğendiğim bir motordu.Ama fiyattan dolayı benim için almak imkansız hale geldi.

panic adak
07 Mayıs 2021, 17:44
Arka fren mükemmel tutuyor çok fazla bassanda kitleme eğiliminde değil, ve neredeyse ön frenler kadar başarılı.

panic adak
29 Haziran 2022, 13:29
motor 4000 km oldu, herhangi bir sıkıntı veya arıza olumsuzluk yaşamadım. sadece vites kolunun bağlı olduğu peg civatası gevşemişti onu sıkıştırdım. bunun dışında, yakıt sakin kullanımda şehir içi 2.5-3lt arasında dolaşıyor. 2 gün yağmurda dışarıda kalmıştı motor, elektrik aksamında veya akü etrafında su yoktu yalıtım güzel yapılmış. kendisi ile olan birlikteliğimiz mutlu mesut devam ediyor.

Mr.wind
30 Haziran 2022, 12:04
Beyler selam.

249s sempatizanligim, rakip modellerdeki hayvani artislardan sonra artarak devam ediyor.

Malum japon alma umitleri yok oldu. 249s cok mantikli bir secenek olarak belirmeye basladi. Fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim.

oncelikle seceneklerimi kendi capimda soyle degelendirdim:

249s:

malzeme kalitesi ust duzey, egzos sesi efsane, agir oturakli hantal ama coook yakisikli. Tam aşk evliligi.

Ama parca fiyatlari cok pahali sanirim. birde servis konusu nasil acaba? oktay motor ilgili mi, bilgili mi? Bi ariza durumunda sorunu cozebilirlermi?

cb250r:

hem ask hem mantik evliligi birarada. Ustelik performans cok iyi. saglam tas gibi. Bu motosiklet ile ilgili kafamda soru isareti yok. Tek problem fiyati.

dominar250:

aşk yok. Boyle bi hoslanma falanda yok. Tam bir mantik evliligi. His yok. artilari fiyati, servis yayginligi, parca bollugu, cinlilere gore daha guven vermesi, saglamligi(saglamdir heralde)

cf moto 250nk: fasfakirlesen halkimizin hucum etmesi sebebiyle karaborsa. motosiklet yok piyasada. Olsa da bilemiyorum. kaliteli mi degil mi bi karara varamiyorum.

Ne diyorsunuz? objektif bir sekilde yorumlarinizi paylasirmisiniz?

249s alsak pisman olurmuyuz? digerlerinin arasinda nasil bir secenek?

saygilar

degerk
30 Haziran 2022, 12:15
Cb250r bu üçü arasından alınacak tek motosiklet.

mattiadestro
30 Haziran 2022, 16:51
249s videolarda çok hantal gözüküyor. cb250r kullandım, çok keyifli motordu.

Mr.wind
30 Haziran 2022, 17:22
cb250r yakin arkadasimda var sık sık kullanirim, gercekten cok keyifli. Zaten benim nazarimda sinifinin lideri. Honda, sorunsuz, performansli, sekilli, hafif vs.

Diger seceneklerin devreye girmesinin sebebi, fiyat olarak cazip olmalari. Misal dominar250 sifir alabilirim 80k. Ama o paraya 2. el bile cb250r yok.

Dominar alsam garantili motor olacak. Yakinimdaki bajaj servisinden de gayet memnunum. Hic kullanmadim ama dominari.

cf den bahsetmiyorum bile yok cunku, karaborsaya dusmus.

pea
30 Haziran 2022, 17:26
Honda CB250R'ı getirmeyi bırakmış. Tamir, yedek parça olayları sıkıntılı olabilir. Honda satmadığı motorun yedek parçasıyla uğraşmak istemiyor. Hem uçuk fiyat hem de uzun tedarik süresi veriyor.

Bence 249S güzel motor. Parça fiyatları da Honda'dan farklı değildir, işçiliği daha ucuzdur en azından. Oktay motor da seviliyor.

Dominar tipi güzel, sesi de fena değil. Servisler, parça fiyatları vs belli.

CF bende de soru işareti. Dışarıdan güzel duruyor ama hem Çinli olduğu için hem de arkasında UMA olduğu için güvenemiyorum.

Keyif için 249S, gündelik ulaşım içinse Dominar alırdım ben :)

mattiadestro
30 Haziran 2022, 17:29
Honda CB250R'ı getirmeyi bırakmış. Tamir, yedek parça olayları sıkıntılı olabilir. Honda satmadığı motorun yedek parçasıyla uğraşmak istemiyor. Hem uçuk fiyat hem de uzun tedarik süresi veriyor.

Bence 249S güzel motor. Parça fiyatları da Honda'dan farklı değildir, işçiliği daha ucuzdur en azından. Oktay motor da seviliyor.

Dominar tipi güzel, sesi de fena değil. Servisler, parça fiyatları vs belli.

CF bende de soru işareti. Dışarıdan güzel duruyor ama hem Çinli olduğu için hem de arkasında UMA olduğu için güvenemiyorum.

Keyif için 249S, gündelik ulaşım içinse Dominar alırdım ben :)

cb tekrar gelecek temmuz ayı içerisinde. ayrıca honda’nın getirmediği motorun parça sıkıntısının benellinin güncel modelinden fazla olacağını hiç sanmıyorum.

pea
30 Haziran 2022, 23:10
cb tekrar gelecek temmuz ayı içerisinde. ayrıca honda’nın getirmediği motorun parça sıkıntısının benellinin güncel modelinden fazla olacağını hiç sanmıyorum.

CB250R'ın tekrar geleceğini öğrenmek iyi oldu :)

Kendi tecrübemi paylaşayım. Benim motorun(CB500F) karenajı için eylülde teklif almıştım.
Yurtdışı fiyatı 70$. Dolar o zamanlar 8.5TL idi. Kendim getirtsem 600TL + gümrük + kargo yani.

DRD'nin teklifi ise 3100TL + KDV :)

Fabrikadan sipariş verelim, 2 güne gelir denen ve 2 haftada gelemeyen parçalar da oldu.
Stokta yoksa, peşinden koşacaksam, üstüne bir ton para vereceksem yemişim Honda'sını.

YasinC
01 Temmuz 2022, 06:41
TNT250'nin biraz görsel, biraz yazılım kısmında revize edilmiş hali. Kalite olarak güncel motorları bilmiyorum ama 2017 de aldığımda rakibi yoktu. Tasarım anlamında da ince detayları kullandıkça görüyorsun. Süspansiyonların kalitesinden mi yoksa geometri kaynaklı mı bilmiyorum. Yol tutuşu, fren esnasında dengesi vs çok çok iyi. Artçı ile gezmeye uygun öyle arka kuyruk tarafındaki şasi yamulmaz etmez.

Tek silindirli rakiplerine göre hantaldır. Alt devirleri o kadar dolu değil. Ancak üst devirlerde hızlanmada cbr dan iyiydi. Gerçi ben yazılım atmıştım o yüzden aklımda yazılımlı hali kalmış olabilir. Ancak 2 silindirli 250cc lere göre alt devirlerinde daha atik.

Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya gibi büyük yerlerde iseniz servis sorunu yaşayacağınızı düşünmüyorum.


Edit: fren hortumları önceden çelikti.