PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM Duke 390.



Sayfa : [1] 2 3

kapo80
27 Haziran 2019, 14:38
Selamlar herkese, hayırlısıyla 2017 model duke 390 motorunuzu aldık, allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Şimdi arkadaşlar bu motoru almadan uzun zaman araştırdım ancak bazı kronik sorunlardan bahsediliyor. Yaşayan varmı? Ve arka lastik için metzeller m5 yerine tavsiye edeceğiniz birşey varmı? Tüm ilgili/ilgisiz yorumlarınızı bekliyorum.

Ferudunabi
02 Mayıs 2020, 23:57
ne gibi kronik sorunlar hocam?

Atincozkan
13 Ekim 2020, 21:59
lastik tavsiyesi linkteki testte
https://grippingstories.com/articles/2019/motorrad-2019-tyre-test

kronik sorun 2 tane
1 - low oil pressure - yağ basınç sensörü yani yağ müşiri zamanla eskir.yenisini alcan
2 - yağa su karışır - zamanla su pompası keçesi patlar.su devirdaim keçesi 2 tane ve su devirdaim contasını değiştircen
3 - zamanla yağ filtresi o ringi eskir. her 5 yağ değişiminde yağ filtresi o ringini deiştircen

Tundzhay
13 Ekim 2020, 22:33
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/141507-ktm-duke-390-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html?prefixid=131_ktm_motorsiklet&daysprune=-1

jamesjay
07 Haziran 2021, 22:18
Uzun süredir konu aktif değilmiş. Herkese selamlar arkadaşlar KKTC'de yaşıyorum. Burası için uygun sayılabilecek bir rakama devirdaim pompasının keçeleri sorunlu bir Duke 390 (2016) aldım. Dolayısıyla yağa su karıştırmış. İki sorum olacak size:

1. Parça siparişini verdim ancak gelene kadar antifriz ve yağı komple boşaltsam öyle mi beklesem diyorum. Hazneye giren su içeride bir pas/kurum veya sorun yaratır mı?
2. Anahtarlarından biri ne yazık ki kayıpmış ancak yedek anahtar yaptırmak istiyorum. Anahtar kodunu içeren belge mevcut. Nasıl bir yol izlemem lazım b u konuda?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------


lastik tavsiyesi linkteki testte
https://grippingstories.com/articles/2019/motorrad-2019-tyre-test

kronik sorun 2 tane
1 - low oil pressure - yağ basınç sensörü yani yağ müşiri zamanla eskir.yenisini alcan
2 - yağa su karışır - zamanla su pompası keçesi patlar.su devirdaim keçesi 2 tane ve su devirdaim contasını değiştircen
3 - zamanla yağ filtresi o ringi eskir. her 5 yağ değişiminde yağ filtresi o ringini deiştircen

2. maddede bahsettiğiniz devirdaim contası, keçelerin bulunduğu yeri kapatan kapağın içinde mi yer alıyor? Aynı sorundan müzdarip bir duke 390 edindim ve gerekli keçe ve rotor setini sipariş ettim ancak hiçbir yerde bu bahsettiğiniz conta yok.
3. maddedeki yağ filtresi oringi tam olarak nerededir?

ulkerhan
07 Haziran 2021, 23:00
Uzun süredir konu aktif değilmiş. Herkese selamlar arkadaşlar KKTC'de yaşıyorum. Burası için uygun sayılabilecek bir rakama devirdaim pompasının keçeleri sorunlu bir Duke 390 (2016) aldım. Dolayısıyla yağa su karıştırmış. İki sorum olacak size:

1. Parça siparişini verdim ancak gelene kadar antifriz ve yağı komple boşaltsam öyle mi beklesem diyorum. Hazneye giren su içeride bir pas/kurum veya sorun yaratır mı?
2. Anahtarlarından biri ne yazık ki kayıpmış ancak yedek anahtar yaptırmak istiyorum. Anahtar kodunu içeren belge mevcut. Nasıl bir yol izlemem lazım b u konuda?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------



2. maddede bahsettiğiniz devirdaim contası, keçelerin bulunduğu yeri kapatan kapağın içinde mi yer alıyor? Aynı sorundan müzdarip bir duke 390 edindim ve gerekli keçe ve rotor setini sipariş ettim ancak hiçbir yerde bu bahsettiğiniz conta yok.
3. maddedeki yağ filtresi oringi tam olarak nerededir?

ktm bloklarında ezelden beri yağa su karıştırma sorunu var. bununla birlikte aynı motorları paylaştığı bajaj pulsar ve dominar'da da aynı sorun mevcut.

yakın zamanda ktm iki adet keçe yerine çift dudaklı tek keçeye revize etti. aynı revize pulsar ve dominar'a da geldi. pulsar 1 adet çift dudaklı keçe, dominar 1 adet çift dudaklı keçe ve 1 adet normal keçe olarak revize edildi. ilaveten duke 390 için kapak contası dominar 400 ile aynıdır.

farklı motorlarda yağa su karıştırma sorunun olmamasının sebebi, devirdaim ile motor bloğu arasında küçücük bir delik mevcut. devirdaim keçesi su kaçırdığında basınç vasıtası ile bu küçük delik ile su dışarı atılır, motorun yağına karışmaz. maalesef ktm ve bajaj böyle bir geliştirmeyi asla yapmadı.

Atincozkan
08 Haziran 2021, 00:32
James jay,
ben water pump repair kit olarak aldım değiştirmişken kapak contasıda değişsin işim garanti olsun diye.yazımda aceleyle contayıda değiştir dedim ama sanırım sıkıntı yok.önemli olan patlak 2 adet keçeyi değiştirmek :DD:D
2 adet keçe resimde sağ altta...kapak contası da sol üstteki garip şekilli ince plastik.
devirdaim pompasının yeri sağ altta yağ filtresinin sağında kalıyor.alt sakal kağattıgı için dışardan goremessiniz sakalı sökmeniz lazım

onun dışında yağ filtresi o ringi,bildiğin sağ taraftaki yağ filtresi kapağının içinde kalıyor.yağ filtresi kapağını kapatmadan önce o ringi takıyorsun dışarı yağ sızmasın diye.benimki eskmiişti o yuzden deiştirdim sızdırıyodu.tanesi 10 lira gibi bişe

https://i.resimyukle.xyz/OOHaI6.jpg (https://resimyukle.xyz/i/OOHaI6)

onun dışında ya

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

JAmes Jay yazmayı unutmuşum,
yağı ve antifirizi boşaltıp bekleseniz daha iyi.karışım kuruyup içerde tortu yapabilir.ulaşabildiğiniz yere kadar içerde kalan yağları bezle alın daha iyi olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------

https://23.filelu.com/i/00004/jt4f7dbinzyc_t.jpg (https://filelu.com/jt4f7dbinzyc)

jamesjay
08 Haziran 2021, 21:34
ktm bloklarında ezelden beri yağa su karıştırma sorunu var. bununla birlikte aynı motorları paylaştığı bajaj pulsar ve dominar'da da aynı sorun mevcut.

yakın zamanda ktm iki adet keçe yerine çift dudaklı tek keçeye revize etti. aynı revize pulsar ve dominar'a da geldi. pulsar 1 adet çift dudaklı keçe, dominar 1 adet çift dudaklı keçe ve 1 adet normal keçe olarak revize edildi. ilaveten duke 390 için kapak contası dominar 400 ile aynıdır.

farklı motorlarda yağa su karıştırma sorunun olmamasının sebebi, devirdaim ile motor bloğu arasında küçücük bir delik mevcut. devirdaim keçesi su kaçırdığında basınç vasıtası ile bu küçük delik ile su dışarı atılır, motorun yağına karışmaz. maalesef ktm ve bajaj böyle bir geliştirmeyi asla yapmadı.

KTM gibi bir firmanın kullanıcısını böyle anlamsız bir kronik sorunla karşı karşıya bırakması gerçekten çok sevimsiz bir durum. Acele edip sahibinden sorunlu bir şekilde bu motoru aldığım için de pişman olmadığım değil şimdi (Bir alttaki mesajda detaya gireceğim).


James jay,
ben water pump repair kit olarak aldım değiştirmişken kapak contasıda değişsin işim garanti olsun diye.yazımda aceleyle contayıda değiştir dedim ama sanırım sıkıntı yok.önemli olan patlak 2 adet keçeyi değiştirmek :DD:D
2 adet keçe resimde sağ altta...kapak contası da sol üstteki garip şekilli ince plastik.
devirdaim pompasının yeri sağ altta yağ filtresinin sağında kalıyor.alt sakal kağattıgı için dışardan goremessiniz sakalı sökmeniz lazım

onun dışında yağ filtresi o ringi,bildiğin sağ taraftaki yağ filtresi kapağının içinde kalıyor.yağ filtresi kapağını kapatmadan önce o ringi takıyorsun dışarı yağ sızmasın diye.benimki eskmiişti o yuzden deiştirdim sızdırıyodu.tanesi 10 lira gibi bişe

https://i.resimyukle.xyz/OOHaI6.jpg (https://resimyukle.xyz/i/OOHaI6)

onun dışında ya

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

JAmes Jay yazmayı unutmuşum,
yağı ve antifirizi boşaltıp bekleseniz daha iyi.karışım kuruyup içerde tortu yapabilir.ulaşabildiğiniz yere kadar içerde kalan yağları bezle alın daha iyi olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------

https://23.filelu.com/i/00004/jt4f7dbinzyc_t.jpg (https://filelu.com/jt4f7dbinzyc)

Bugün bir parçacıda bire bir ölçülerde 2 tane keçe buldum ve aldım. Arkadaşımla antifriz ve yağı boşalttık, çamurlaşmış yağı bloktan tamamen temizledik. Keçeleri çıkardık ve gördük ki daha evvel de keçe işlemi görmüş motor; keçelerden bloğa bakan daha enli, bize bakan daha ensiz dar idi. Youtube'dan izlediğim videolara güvenerek keçeleri olması gerektiği şekilde yerleştirdik tüm elemanları taktık geri topladık. Yağı ekledik, radyatör kapağı açık biçimde de antifrizi ekledik ve motoru çalıştırdık. Çok kısa süre içinde makine içeri su aldı ve motor kendini söndürdü. Tekrar keçeleri açtık (bize bakan keçe boşluksuz bir şekilde yapışmıştı ve çıkması çok zor oldu, bize bakan keçe yerine evvelden takılı olan daha kalın enli keçeyi taktık yine kapattık. Yine aynı işlemler (yağ boşaltma, temizleme, radyatör suyu ekleme) yapıldı. Makineyi çalıştırdık ve bu sefer epey uzun süre rölantide hiç stop etmedi, yağa su da karıştırmadı. Bir iki kez söndürdük yine çalıştırdık. Hararet yapmasını, fan açmasını bekleyelim dedik. Hararet epey yükseldi ancak yine fan açamadan yağa biraz su karıştırdı ve motor stop etti (sanıyorum yağ inceldiğinde anlayıp kendi kendini söndürüyor). Tüm bunlar olurken kadrandaki ünlem işareti hep yanıyordu. Hiç sönmedi. Keçeler birebir aynı ölçülerde, motorun başka bir yerinden dışarı herhangi bir sızma yok. Ne oluyorsa içeride oluyor ama biz ne olduğunu anlayamadık. Bu durumda bakılacak yer silindir vs kapak contaları mıdır? Sorun ile ben ilgilenmeyip, Türkiye'den yeni keçeler ve conta takımı gelince anlayabilecek bir ustaya mı götürmem daha iyi olacaktır?

ulkerhan
08 Haziran 2021, 22:48
KTM gibi bir firmanın kullanıcısını böyle anlamsız bir kronik sorunla karşı karşıya bırakması gerçekten çok sevimsiz bir durum. Acele edip sahibinden sorunlu bir şekilde bu motoru aldığım için de pişman olmadığım değil şimdi (Bir alttaki mesajda detaya gireceğim).



Bugün bir parçacıda bire bir ölçülerde 2 tane keçe buldum ve aldım. Arkadaşımla antifriz ve yağı boşalttık, çamurlaşmış yağı bloktan tamamen temizledik. Keçeleri çıkardık ve gördük ki daha evvel de keçe işlemi görmüş motor; keçelerden bloğa bakan daha enli, bize bakan daha ensiz dar idi. Youtube'dan izlediğim videolara güvenerek keçeleri olması gerektiği şekilde yerleştirdik tüm elemanları taktık geri topladık. Yağı ekledik, radyatör kapağı açık biçimde de antifrizi ekledik ve motoru çalıştırdık. Çok kısa süre içinde makine içeri su aldı ve motor kendini söndürdü. Tekrar keçeleri açtık (bize bakan keçe boşluksuz bir şekilde yapışmıştı ve çıkması çok zor oldu, bize bakan keçe yerine evvelden takılı olan daha kalın enli keçeyi taktık yine kapattık. Yine aynı işlemler (yağ boşaltma, temizleme, radyatör suyu ekleme) yapıldı. Makineyi çalıştırdık ve bu sefer epey uzun süre rölantide hiç stop etmedi, yağa su da karıştırmadı. Bir iki kez söndürdük yine çalıştırdık. Hararet yapmasını, fan açmasını bekleyelim dedik. Hararet epey yükseldi ancak yine fan açamadan yağa biraz su karıştırdı ve motor stop etti (sanıyorum yağ inceldiğinde anlayıp kendi kendini söndürüyor). Tüm bunlar olurken kadrandaki ünlem işareti hep yanıyordu. Hiç sönmedi. Keçeler birebir aynı ölçülerde, motorun başka bir yerinden dışarı herhangi bir sızma yok. Ne oluyorsa içeride oluyor ama biz ne olduğunu anlayamadık. Bu durumda bakılacak yer silindir vs kapak contaları mıdır? Sorun ile ben ilgilenmeyip, Türkiye'den yeni keçeler ve conta takımı gelince anlayabilecek bir ustaya mı götürmem daha iyi olacaktır?

Dostum. Ben sana revize edilmiş keçe ve alman gereken diğer keçenin linkini atsam türkiyeden alabilir misin? İlaveten montaj için bir prosedür tarif edeceğim.

jamesjay
09 Haziran 2021, 10:18
Dostum. Ben sana revize edilmiş keçe ve alman gereken diğer keçenin linkini atsam türkiyeden alabilir misin? İlaveten montaj için bir prosedür tarif edeceğim.

Çok mutlu olurum inanin. Keçe siparisini vermistim Turkiyeden de ama uce bese bakmiyorum artik, yeter ki tek sorunu bu olsun ve o da bir an evvel hallolsun.

ero__
09 Haziran 2021, 11:37
lastik tavsiyesi linkteki testte
https://grippingstories.com/articles/2019/motorrad-2019-tyre-test

kronik sorun 2 tane
1 - low oil pressure - yağ basınç sensörü yani yağ müşiri zamanla eskir.yenisini alcan
2 - yağa su karışır - zamanla su pompası keçesi patlar.su devirdaim keçesi 2 tane ve su devirdaim contasını değiştircen
3 - zamanla yağ filtresi o ringi eskir. her 5 yağ değişiminde yağ filtresi o ringini deiştircen

3 olmuş :)

3'üncü madde için; neden her yağ filtresi değişiminde o-ring değiştirilmesin? Genelde yağ filtresi kutusundan çıkar, çıkmazsa 3-5 tl lik bir ürün. Bunlardan kaçmamak gerek...

ulkerhan
09 Haziran 2021, 11:50
Çok mutlu olurum inanin. Keçe siparisini vermistim Turkiyeden de ama uce bese bakmiyorum artik, yeter ki tek sorunu bu olsun ve o da bir an evvel hallolsun.

bu anlatacağım son servis manuelinde revize edilmiş prosedür. parçalar pulsar dominar ile aynı.

https://urun.n11.com/yedek-parca/bajaj-pulsar-200-ns-kece-9016-devir-daim-P462445085

https://urun.n11.com/yedek-parca/pulsar-ns200-rs200-devirdaim-ic-kece-12-24-4-P327074396

dostum bu ikisini alıyorsun,

1. linkteki keçe revize edilmiş çift dudaklı çift taraflı keçedir.
2. linkteki keçe eski keçe. ikiside bize lazım olacak.

eski keçeleri sökerken kranka ve dış bloğa zarar vermeden çizmeden sökmek çok kıymetli. şarjlı matkap ile eski keçe ortasından vida ile delinip dışarı çekilerek sökülebilir. sonra, aşağıdaki fotoğrafta bulunan çift taraflı keçenin 4 adet tırnağı krank tarafında denk gelecek şekilde takılıyor.
takmadan önce keçenin içine kağuçuk/lityum esaslı gres sürülmesi ve keçenin dış çevresine siyah sıvı conta sürüp parmak ile sıvamak ince bir katman yapmak gerekiyor.
https://n11scdn.akamaized.net/a1/450/otomotiv-motosiklet/yedek-parca/bajaj-pulsar-200-ns-kece-9016__0551264088278114.png

ikinci normal keçenin yaylı tarafı su pompası tarafına, düz ve numaralar yazan tarafı ise krank tarafına takılacak. takılırken düz tarafında yani önce taktığımız keçeye değecek tarafa gres sürülmesi, iç tarafına gres sürülmesi ve dış çevresine ise sıvı conta sıvaması yapılması gerekiyor.

iki keçeyide montaj sırasında ortadan bastırmıyoruz. kenarlardan ince ince yerine oturtuyoruz ki yaylarına zarar gelmesin.

https://www.kalyoncumotor.com/class/INNOVAEditor/assets/Bajaj%20Pulsar%20200%20NS%20Ke%C3%A7e%2012%2024%20 4.jpg

montaj bittikten sonra tüy bırakmayan bir bez ile dıştan temizlersin. aşağıda marka tavsiyelerim de var.

gres tavsiyem:
shell gadus
skf lityum

sıvı conta tavsiyem:
victor reinz siyah,
loctite siyah,
würth siyah,

antifriz tavsiyem:
bu motorun keçelerinden dolayı silikat içermeyen antifriz kullanılması gerekiyor. kullandığım ve bildiklerim aşağıda. araştırılır ise başka alternatif de bulunur.
motul motocool,
total glacelf sarı.

yağa su karışmış motoru da temizleyebilmek için, buji kablosunu sök, motor yağına yarım litre mazot karıştır 5-10 sn marşa bas bırak. 3 defa tekrarla. sonra mazotlu yağı boşalt. çok ucuz bir otomobil yağı koysan da olur. tekrar yağ doldur bu sefer mazot yok. 10 sn marşa bas bırak 3 defa tekrarla. en son motora kaliteli bir yağ koyabilirsin.

Atincozkan
09 Haziran 2021, 12:22
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

Burdan part diagrama bakarsan tum sema gozukuyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------

Kecenin biri bu
https://store.spormoto.com/urun/shaft-sealing-ring-12x24x5-5

Digeri bu
https://store.spormoto.com/SHAFT-SEAL-RING-12X24X6,PR-231580.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

11 ve 12 numarali parcalar.istersen en sondaki repair kiti alabilirsin tum set olarak
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

Ktm spormoto sayfasinda
Motorcyclepartseu daki semalardaki part numberi girip urunu buluyorsun.sonra uye olup siparis veriyorsun
https://store.spormoto.com/

jamesjay
09 Haziran 2021, 13:48
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

Burdan part diagrama bakarsan tum sema gozukuyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------

Kecenin biri bu
https://store.spormoto.com/urun/shaft-sealing-ring-12x24x5-5

Digeri bu
https://store.spormoto.com/SHAFT-SEAL-RING-12X24X6,PR-231580.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

11 ve 12 numarali parcalar.istersen en sondaki repair kiti alabilirsin tum set olarak
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2017-390-duke-orange-europe-motorcycles/water-pump

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

Ktm spormoto sayfasinda
Motorcyclepartseu daki semalardaki part numberi girip urunu buluyorsun.sonra uye olup siparis veriyorsun
https://store.spormoto.com/

Çok çok teşekkürler, hem spormoto ile hem de diğer site ile bir iletişim kurayım KKTC gönderimleri konusunda. @ulkerhan arkadaşımız da detaylıca anlatmış sağolsun. Onun linkteki revize keçe de mantıklı duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------


bu anlatacağım son servis manuelinde revize edilmiş prosedür. parçalar pulsar dominar ile aynı.

https://urun.n11.com/yedek-parca/bajaj-pulsar-200-ns-kece-9016-devir-daim-P462445085

https://urun.n11.com/yedek-parca/pulsar-ns200-rs200-devirdaim-ic-kece-12-24-4-P327074396

dostum bu ikisini alıyorsun,

1. linkteki keçe revize edilmiş çift dudaklı çift taraflı keçedir.
2. linkteki keçe eski keçe. ikiside bize lazım olacak.

eski keçeleri sökerken kranka ve dış bloğa zarar vermeden çizmeden sökmek çok kıymetli. şarjlı matkap ile eski keçe ortasından vida ile delinip dışarı çekilerek sökülebilir. sonra, aşağıdaki fotoğrafta bulunan çift taraflı keçenin 4 adet tırnağı krank tarafında denk gelecek şekilde takılıyor.
takmadan önce keçenin içine kağuçuk/lityum esaslı gres sürülmesi ve keçenin dış çevresine siyah sıvı conta sürüp parmak ile sıvamak ince bir katman yapmak gerekiyor.
https://n11scdn.akamaized.net/a1/450/otomotiv-motosiklet/yedek-parca/bajaj-pulsar-200-ns-kece-9016__0551264088278114.png

ikinci normal keçenin yaylı tarafı su pompası tarafına, düz ve numaralar yazan tarafı ise krank tarafına takılacak. takılırken düz tarafında yani önce taktığımız keçeye değecek tarafa gres sürülmesi, iç tarafına gres sürülmesi ve dış çevresine ise sıvı conta sıvaması yapılması gerekiyor.

iki keçeyide montaj sırasında ortadan bastırmıyoruz. kenarlardan ince ince yerine oturtuyoruz ki yaylarına zarar gelmesin.

https://www.kalyoncumotor.com/class/INNOVAEditor/assets/Bajaj%20Pulsar%20200%20NS%20Ke%C3%A7e%2012%2024%20 4.jpg

montaj bittikten sonra tüy bırakmayan bir bez ile dıştan temizlersin. aşağıda marka tavsiyelerim de var.

gres tavsiyem:
shell gadus
skf lityum

sıvı conta tavsiyem:
victor reinz siyah,
loctite siyah,
würth siyah,

antifriz tavsiyem:
bu motorun keçelerinden dolayı silikat içermeyen antifriz kullanılması gerekiyor. kullandığım ve bildiklerim aşağıda. araştırılır ise başka alternatif de bulunur.
motul motocool,
total glacelf sarı.

yağa su karışmış motoru da temizleyebilmek için, buji kablosunu sök, motor yağına yarım litre mazot karıştır 5-10 sn marşa bas bırak. 3 defa tekrarla. sonra mazotlu yağı boşalt. çok ucuz bir otomobil yağı koysan da olur. tekrar yağ doldur bu sefer mazot yok. 10 sn marşa bas bırak 3 defa tekrarla. en son motora kaliteli bir yağ koyabilirsin.

Üşenmeyip detaylıca anlattığınız için çok teşekkür ederim. Umarım sorun sadece budur ve dediğiniz keçeler ve takma prosedürü ile çözülür. Hayatımda ilk kez yürümeyen, problemli bir motosiklet aldım. Pişman olmasam iyi :)Gres ve sıvı conta için söylediğiniz markalara bir bakacağım burada. Gelişmeleri yine konuya yazacağım.

Atincozkan
09 Haziran 2021, 14:29
Cok buyuk ihtimal ktm spormoto istanbul ana bayi kktc ye kargoyla yollar.
Linkteki keceler zaten orjinal ktm

maktama
09 Haziran 2021, 14:59
bu anlatacağım son servis manuelinde revize edilmiş prosedür. parçalar pulsar dominar ile aynı.

...........
..........
dostum bu ikisini alıyorsun,

1. linkteki keçe revize edilmiş çift dudaklı çift taraflı keçedir.
2. linkteki keçe eski keçe. ikiside bize lazım olacak.

eski keçeleri sökerken kranka ve dış bloğa zarar vermeden çizmeden sökmek çok kıymetli. şarjlı matkap ile eski keçe ortasından vida ile delinip dışarı çekilerek sökülebilir. sonra, aşağıdaki fotoğrafta bulunan çift taraflı keçenin 4 adet tırnağı krank tarafında denk gelecek şekilde takılıyor.
takmadan önce keçenin içine kağuçuk/lityum esaslı gres sürülmesi ve keçenin dış çevresine siyah sıvı conta sürüp parmak ile sıvamak ince bir katman yapmak gerekiyor.
............

ikinci normal keçenin yaylı tarafı su pompası tarafına, düz ve numaralar yazan tarafı ise krank tarafına takılacak. takılırken düz tarafında yani önce taktığımız keçeye değecek tarafa gres sürülmesi, iç tarafına gres sürülmesi ve dış çevresine ise sıvı conta sıvaması yapılması gerekiyor.

iki keçeyide montaj sırasında ortadan bastırmıyoruz. kenarlardan ince ince yerine oturtuyoruz ki yaylarına zarar gelmesin.

............

montaj bittikten sonra tüy bırakmayan bir bez ile dıştan temizlersin. aşağıda marka tavsiyelerim de var.

gres tavsiyem:
shell gadus
skf lityum

sıvı conta tavsiyem:
victor reinz siyah,
loctite siyah,
würth siyah,

antifriz tavsiyem:
bu motorun keçelerinden dolayı silikat içermeyen antifriz kullanılması gerekiyor. kullandığım ve bildiklerim aşağıda. araştırılır ise başka alternatif de bulunur.
motul motocool,
total glacelf sarı.

yağa su karışmış motoru da temizleyebilmek için, buji kablosunu sök, motor yağına yarım litre mazot karıştır 5-10 sn marşa bas bırak. 3 defa tekrarla. sonra mazotlu yağı boşalt. çok ucuz bir otomobil yağı koysan da olur. tekrar yağ doldur bu sefer mazot yok. 10 sn marşa bas bırak 3 defa tekrarla. en son motora kaliteli bir yağ koyabilirsin.

Bunlar ne güzel bilgiler yaaa:thumleft:
Dominar'ım için görselleri, ürünleri ve anlatımı bilgisayarıma kaydettim, gelecekte kimseye lazım olMAması dileğiyle.:cat:

jamesjay
09 Haziran 2021, 22:07
Cok buyuk ihtimal ktm spormoto istanbul ana bayi kktc ye kargoyla yollar.
Linkteki keceler zaten orjinal ktm

Bir şansımızı deneyelim.:cat:

4strings
10 Haziran 2021, 12:36
@ulkerhan öyle detaylı anlatmış ki nerdeyse hiç bu işleri yapmayan ben de yapabileceğim :D İş uygulamaya gelince farklıdır tabi. Kendisine teşekkür ederim. Bu sorun 250 Duke'lerde de var mı acaba?

jamesjay
10 Haziran 2021, 13:24
@ulkerhan öyle detaylı anlatmış ki nerdeyse hiç bu işleri yapmayan ben de yapabileceğim :D İş uygulamaya gelince farklıdır tabi. Kendisine teşekkür ederim. Bu sorun 250 Duke'lerde de var mı acaba?

Evet gercekten sagolsun. Zannediyorum Duke 200-250-390 ve Pulsar 200 - Dominar 400 hepsinde var cunku ayni motor yapisini paylasiyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------

Bu arada yukarida konusu gecti; keçeleri cikartirken ozellikle bloga bakan, ic keceye bence matkapla girmeyin. Ben girdim ve kecelerin arkasindaki demir parçasi fazla kalin diye delemedigim gibi bir de blogun icindeki yuvarlak yuvaya gomuldu keçenin dudaklari :) Bu asamadan sonra cikartabilmek için ben kanca gibi bir seyi gobekten sokup kendime cektim. En kötü ince bir tornavida ile geleneksel sekilde gobekten ufak ufak kanirtarak gevsetmek belki daha mantikli olacaktir. Tabi mumkun mertebe iceriyi cizmemek, zarar vermemek gerek.

ulkerhan
10 Haziran 2021, 15:23
Çok çok teşekkürler, hem spormoto ile hem de diğer site ile bir iletişim kurayım KKTC gönderimleri konusunda. @ulkerhan arkadaşımız da detaylıca anlatmış sağolsun. Onun linkteki revize keçe de mantıklı duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------



Üşenmeyip detaylıca anlattığınız için çok teşekkür ederim. Umarım sorun sadece budur ve dediğiniz keçeler ve takma prosedürü ile çözülür. Hayatımda ilk kez yürümeyen, problemli bir motosiklet aldım. Pişman olmasam iyi :)Gres ve sıvı conta için söylediğiniz markalara bir bakacağım burada. Gelişmeleri yine konuya yazacağım.

gelişmeleri heyecan ile bekliyoruz



Bunlar ne güzel bilgiler yaaa:thumleft:
Dominar'ım için görselleri, ürünleri ve anlatımı bilgisayarıma kaydettim, gelecekte kimseye lazım olMAması dileğiyle.:cat:

mutlaka bir gün lazım olacak, yedekte parça tutmakta fayda var.



@ulkerhan öyle detaylı anlatmış ki nerdeyse hiç bu işleri yapmayan ben de yapabileceğim :D İş uygulamaya gelince farklıdır tabi. Kendisine teşekkür ederim. Bu sorun 250 Duke'lerde de var mı acaba?

rica ederim. ktm altyapılı tüm motorlarda bu salak sorun mevcut. anca keçeyi revize ettiler. hindistan forumlarında sabah akşam küfür kıyamet bu mevzudan dolayı.



Evet gercekten sagolsun. Zannediyorum Duke 200-250-390 ve Pulsar 200 - Dominar 400 hepsinde var cunku ayni motor yapisini paylasiyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------

Bu arada yukarida konusu gecti; keçeleri cikartirken ozellikle bloga bakan, ic keceye bence matkapla girmeyin. Ben girdim ve kecelerin arkasindaki demir parçasi fazla kalin diye delemedigim gibi bir de blogun icindeki yuvarlak yuvaya gomuldu keçenin dudaklari :) Bu asamadan sonra cikartabilmek için ben kanca gibi bir seyi gobekten sokup kendime cektim. En kötü ince bir tornavida ile geleneksel sekilde gobekten ufak ufak kanirtarak gevsetmek belki daha mantikli olacaktir. Tabi mumkun mertebe iceriyi cizmemek, zarar vermemek gerek.

orada bir detay atladım, akıllı vida ile girişsek sıkıntı olmuyor. keçe çıkarıcı kanca ile çıkabiliyor ise ne ala. ama kranka yakın olan keçe çok dipte kanca ile zor olabiliyor. beklenen davranış zaten balansör milinin ve blok içinin çizilmemesi. çizilir ise oralardan da kaçırabilir.

Atincozkan
10 Haziran 2021, 16:16
Ondeki ilk kece hemen cikiyor.arkadaki kece sanirim isidan ve yagdan dolayi metale yapismis.benim usta zorlanarak parcalayarak ciksrdi ama sonucta cikiyor.keceleri geri takarken on arka yuzune dikkat edin.

He birde kullanicilar kufur ediyor yazmissiniz.
Tek sorunu kece patlatmasi olsun hahaha ben seviyorum dukeyi :))

jamesjay
10 Haziran 2021, 19:48
Henüz Türkiye'den siparişlerim gelmedi ama arkadaşımın ısrarı üzerine bugün orjinal olmayan 12x24x7mm (arka keçe) ve 12x24x4.5mm (ön keçe) ile işlemi yeniden tekrarladık. Keçeler olması gerektiği gibi toplamda 11.5mm alan kapladılar içeride. Keçelerin gerekli yüzlerine gres ve sıvı contayı sürdük, öyle ki ön keçeyi yerleştirmekte çok zorlandım çünkü hiç hava geçirmiyordu iki keçe arası. Ön keçe ben ittirdikçe içerideki hava basıncından dışarı çıkıyordu kendiliğinden. Sonra topladım kapattım. Ucuz bir 10w50 motor yağı ve ortalama bir antifriz de ekleyip deneme amaçlı çalıştırdım. Uzunca bir süre rölantide sorunsuz çalıştı. Hararet yükselmeye başladı bir müddet daha geçtikten sonra yine fan açamadan içeri yavaş yavaş su dolmaya başladı ve motor kendini kapattı. Sonuç yine hüsran... Bu arada fark ettim ki motor ısındıkça su alma oranı hızla artıyor çünkü uzunca bir süre hiç su karışma yoktu yağa. Bunun dışında silindir contası tamam görünüyor, radyatör kapağı açıkken de devirlendirip test ettim. Yukarıya fışkırma yok. Açıp keçeleri kontrol ettiğimde hafif yağlanma da yaptığını gördüm pervanenin/rotorun. Belki de bu keçeler yapılış amaçları doğrultusunda bu işe uygun değiller ve ısındıkça formlarını kaybediyorlar bilemiyorum. Moralim yeniden bozulmadı değil. İnsanın aldığı motoru daha hiç kullanamadan bu dertlerle uğraşması fena can sıkıcı bir şeymiş, böyle zorlanacağımı tahmin etmemiştim. Bu noktada başka bir şey mi var diye düşünmeye başlamalı mıyım yoksa gerçekten bu işe özel keçeleri taktığımızda bu sorun çözülecek mi merak içindeyim. Sizle en dıştaki 4.5mm olan keçenin fotoğraflarını (deneme amaçlı olduğu için bahsi geçen gres ve sıvı conta henüz kullanılmamıştı) ve motorun rölantideki sesini paylaşıyorum, sesi size nasıl geliyor yorumlarsanız sevinirim;

https://streamable.com/1woq83

https://www.hizliresim.com/dshmp88

https://www.hizliresim.com/pl65tzx

Atincozkan
10 Haziran 2021, 20:52
E ozaman kece su devirdaimdeki suyun yaga karismasiji engelliyor.
Diger ihtimal radyatorden motora giden soguk suyun motor.bloguna karismasi deilmi.ama o da hizli olmazki.sonucta kilcal catlak biyerden hulasmasi lazim.
Ben cikamadim isin icinden.
Mumkunse ktm orjinal keceyle deneyin

jamesjay
10 Haziran 2021, 21:07
E ozaman kece su devirdaimdeki suyun yaga karismasiji engelliyor.
Diger ihtimal radyatorden motora giden soguk suyun motor.bloguna karismasi deilmi.ama o da hizli olmazki.sonucta kilcal catlak biyerden hulasmasi lazim.
Ben cikamadim isin icinden.
Mumkunse ktm orjinal keceyle deneyin

İlk teslim aldığımda sorun tam olarak radyatör suyunun motor bloğuna karışması idi. Şu an değiştiğimiz keçelerle hem aynı sorun devam ediyor hem de radyatör suyuna bir miktar da yağ karışıyor :) Biz de çıkamadık işin içinden. Orjinal keçeler ile deneyeceğim bundan sonra. Hatta sanırım anlayan bir ustaya götüreceğim yolda gelmekte olan tüm parçaları ile. O ilgilensin artık. Umudum orjinal keçeler ile bu sorunun çabucak çözülmesi.

Atincozkan
10 Haziran 2021, 22:05
içimden ses orjinal keçeler ile hallolur diyor.hayırlısı

ulkerhan
11 Haziran 2021, 00:36
Henüz Türkiye'den siparişlerim gelmedi ama arkadaşımın ısrarı üzerine bugün orjinal olmayan 12x24x7mm (arka keçe) ve 12x24x4.5mm (ön keçe) ile işlemi yeniden tekrarladık. Keçeler olması gerektiği gibi toplamda 11.5mm alan kapladılar içeride. Keçelerin gerekli yüzlerine gres ve sıvı contayı sürdük, öyle ki ön keçeyi yerleştirmekte çok zorlandım çünkü hiç hava geçirmiyordu iki keçe arası. Ön keçe ben ittirdikçe içerideki hava basıncından dışarı çıkıyordu kendiliğinden. Sonra topladım kapattım. Ucuz bir 10w50 motor yağı ve ortalama bir antifriz de ekleyip deneme amaçlı çalıştırdım. Uzunca bir süre rölantide sorunsuz çalıştı. Hararet yükselmeye başladı bir müddet daha geçtikten sonra yine fan açamadan içeri yavaş yavaş su dolmaya başladı ve motor kendini kapattı. Sonuç yine hüsran... Bu arada fark ettim ki motor ısındıkça su alma oranı hızla artıyor çünkü uzunca bir süre hiç su karışma yoktu yağa. Bunun dışında silindir contası tamam görünüyor, radyatör kapağı açıkken de devirlendirip test ettim. Yukarıya fışkırma yok. Açıp keçeleri kontrol ettiğimde hafif yağlanma da yaptığını gördüm pervanenin/rotorun. Belki de bu keçeler yapılış amaçları doğrultusunda bu işe uygun değiller ve ısındıkça formlarını kaybediyorlar bilemiyorum. Moralim yeniden bozulmadı değil. İnsanın aldığı motoru daha hiç kullanamadan bu dertlerle uğraşması fena can sıkıcı bir şeymiş, böyle zorlanacağımı tahmin etmemiştim. Bu noktada başka bir şey mi var diye düşünmeye başlamalı mıyım yoksa gerçekten bu işe özel keçeleri taktığımızda bu sorun çözülecek mi merak içindeyim. Sizle en dıştaki 4.5mm olan keçenin fotoğraflarını (deneme amaçlı olduğu için bahsi geçen gres ve sıvı conta henüz kullanılmamıştı) ve motorun rölantideki sesini paylaşıyorum, sesi size nasıl geliyor yorumlarsanız sevinirim;

https://streamable.com/1woq83

https://www.hizliresim.com/dshmp88

https://www.hizliresim.com/pl65tzx


Dostum bendeki yedek keçelern fotoğrafları aşağıda. En dıştaki keçe 4.5 değil 4. İç keçe de piyasada bulunan standart bir keçe değil. Çift dudaklı.

https://i.hizliresim.com/or4nijw.jpeg

https://i.hizliresim.com/rbsx0sa.jpeg

https://i.hizliresim.com/1tl0gcp.jpeg

https://i.hizliresim.com/3lajc1w.jpeg

https://i.hizliresim.com/g837mn7.jpeg

kdiner
11 Haziran 2021, 08:41
Henüz Türkiye'den siparişlerim gelmedi ama arkadaşımın ısrarı üzerine bugün orjinal olmayan 12x24x7mm (arka keçe) ve 12x24x4.5mm (ön keçe) ile işlemi yeniden tekrarladık. Keçeler olması gerektiği gibi toplamda 11.5mm alan kapladılar içeride. Keçelerin gerekli yüzlerine gres ve sıvı contayı sürdük, öyle ki ön keçeyi yerleştirmekte çok zorlandım çünkü hiç hava geçirmiyordu iki keçe arası. Ön keçe ben ittirdikçe içerideki hava basıncından dışarı çıkıyordu kendiliğinden. Sonra topladım kapattım. Ucuz bir 10w50 motor yağı ve ortalama bir antifriz de ekleyip deneme amaçlı çalıştırdım. Uzunca bir süre rölantide sorunsuz çalıştı. Hararet yükselmeye başladı bir müddet daha geçtikten sonra yine fan açamadan içeri yavaş yavaş su dolmaya başladı ve motor kendini kapattı. Sonuç yine hüsran... Bu arada fark ettim ki motor ısındıkça su alma oranı hızla artıyor çünkü uzunca bir süre hiç su karışma yoktu yağa. Bunun dışında silindir contası tamam görünüyor, radyatör kapağı açıkken de devirlendirip test ettim. Yukarıya fışkırma yok. Açıp keçeleri kontrol ettiğimde hafif yağlanma da yaptığını gördüm pervanenin/rotorun. Belki de bu keçeler yapılış amaçları doğrultusunda bu işe uygun değiller ve ısındıkça formlarını kaybediyorlar bilemiyorum. Moralim yeniden bozulmadı değil. İnsanın aldığı motoru daha hiç kullanamadan bu dertlerle uğraşması fena can sıkıcı bir şeymiş, böyle zorlanacağımı tahmin etmemiştim. Bu noktada başka bir şey mi var diye düşünmeye başlamalı mıyım yoksa gerçekten bu işe özel keçeleri taktığımızda bu sorun çözülecek mi merak içindeyim. Sizle en dıştaki 4.5mm olan keçenin fotoğraflarını (deneme amaçlı olduğu için bahsi geçen gres ve sıvı conta henüz kullanılmamıştı) ve motorun rölantideki sesini paylaşıyorum, sesi size nasıl geliyor yorumlarsanız sevinirim;

https://streamable.com/1woq83

https://www.hizliresim.com/dshmp88

https://www.hizliresim.com/pl65tzx

Hararet müşürünü termostatı kontrol edin, su dolaşmıyor baskı yapıyor içeri alıyor demekki veya bir tıkanıklık var.

jamesjay
11 Haziran 2021, 10:27
Hararet müşürünü termostatı kontrol edin, su dolaşmıyor baskı yapıyor içeri alıyor demekki veya bir tıkanıklık var.

Hararet musurunu eski sahibi yeni degismis. Fani devreye sokamadik gerci ama bir yerlerde bir tikaniklik olsaydi saniyorum antifrizli su da isinmazdi. Suyu bosalttigimizda su yaniyor. Belli ki bir dolasim var.

maktama
11 Haziran 2021, 11:20
Kaçağın devirdaim contasından değil de motor blok contasından olma ihtimali üstüne düşündünüz mü? Motor hararet görmüş ise bu da mümkün olabilir.
Orjinal keçe ile de olmaz ise tüm motor indirilip sökülüp tek tek kontrol edilmesi en kolayı gibi görünüyor.

jamesjay
11 Haziran 2021, 12:18
Dostum bendeki yedek keçelern fotoğrafları aşağıda. En dıştaki keçe 4.5 değil 4. İç keçe de piyasada bulunan standart bir keçe değil. Çift dudaklı.

https://i.hizliresim.com/or4nijw.jpeg

https://i.hizliresim.com/rbsx0sa.jpeg

https://i.hizliresim.com/1tl0gcp.jpeg

https://i.hizliresim.com/3lajc1w.jpeg

https://i.hizliresim.com/g837mn7.jpeg

Yapı olarak da farklı görünüyorlar lastikleri gözüme. Bizdekiler sanki ısıya dayanıksızmış gibi bir izlenim bıraktı bende. Motor soğukken kaçak olmaması ve ısındıkça suyu içeri vermesi de sanki bundan gibi. Bizdekilerin ısıya mukavemetleri yok belki de, ve içerisi ısındıkça deforme oluyorlar. Orjinal keçeler gelince anlayacağız ancak bunu tabi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------


Kaçağın devirdaim contasından değil de motor blok contasından olma ihtimali üstüne düşündünüz mü? Motor hararet görmüş ise bu da mümkün olabilir.
Orjinal keçe ile de olmaz ise tüm motor indirilip sökülüp tek tek kontrol edilmesi en kolayı gibi görünüyor.

Evet bunu düşündük ve İstanbul'da iki farklı KTM servisi ile de görüştüm. Biri Spormoto biri Atamoto... Silindir contasının bozulmuş olacağını radyatör kapağı açıkken devirlendirerek suda fışkırma olup olmadığına bakıp anlarsınız demişlerdi. Herhangi bir fışkırma yok. Diğer contalardan da sızma olsa dışarıya doğru bir terleme gözlemlemez miydik en azından? Zaten bu şekilde kullanım pek mümkün değil, içeri su almasıyla kendini kapatması bir oluyor aletin. Satın aldığım arkadaş çok titizdi ve eşinden ötürü 1 senede sadece 2000 km yapmıştı. Bunun haricinde ilk vitesli motosikletiydi. Bu yüzden sürekli tedirgin ve servislerle ustalarla kontak halindeydi. Kendisinin en ufak bir gariplikte kullanmayı bırakıp ustalarını aradığına eminim. Bu arkadaştan önceki sahibi de aynı titizlikte biniyormuş motora. Toz geçirmeyen bir odacıkta tutuyormuş motoru da kullanmadığında. Zannetmiyorum bu şekilde hor kullanacaklarını ama tabi yine de ihtimal dahilinde bunlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------


içimden ses orjinal keçeler ile hallolur diyor.hayırlısı

İnşallah :sunny: Ben de öyle ümit ediyorum. Orjinalleri geldiğinde anlayacağız durumu ancak.

Atincozkan
11 Haziran 2021, 12:57
Radyatordeki suyun havasini almassaniz su icerde devirdaim yapmiyor.ona dikkat edin.devirdaim yapmassasa motor hararet yapar ve kendini kapatir.ben yasadim :)

jamesjay
12 Haziran 2021, 07:47
Radyatordeki suyun havasini almassaniz su icerde devirdaim yapmiyor.ona dikkat edin.devirdaim yapmassasa motor hararet yapar ve kendini kapatir.ben yasadim :)

Antifrizi radyatör kapağı açıkken ve motor çalışıyorken dolduruyoruz. Havasını atıyor olması lazım o şekilde zaten. Bir de bizim motor hararet yapamadan söndürüyor kendisini. İçeri su alınca oluyor bu olay. Hararet çizgisinin en üstünde ayrıca 3 çizgi var ya hani bırakın oraya gelmesini normal çizgiyi de doldurmadan, fan açamadan su alıp sönüyor. Devirdaim hiç olmasaydı çok hızlı bir biçimde ısınırdı diye düşünüyorum rölantide. Halbuki birkaç dakika sürüyor su alıp kapanana kadar motorun sönmesi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

Silindir kapaginda cok hafif bir terleme var. Akma yok ama parmakla siyirinca eser miktarda yag geliyor ele. Eski sahibi gecen konustugumuzda son zamanlarda az az radyator suyu eksilttiginden de bahsetti. Satin aldigimiz gun sohbet esnasinda bir kez son hiz denedigini ama 160'i zor gordugunu de soylemisti. Bir de bu su kacirma olaylari... Insan silindir kapagini dusunuyor fakat egzosda renkli duman da yok, devir verirken radyator suyunda fiskirma da yok. Performans dusuklugu, su eksiltme, yaga su karistirma hepsi beni suphelendirdigi icin conta da elimde bulunsun istedim, ne olur ne olmaz siparis ettim revize kecelerle birlikte. KTM'lerden anlayan bir usta ile anlastim. Parcalar gelince o ilgilenecek bakalim. Herkese yardimlari icin tekrar tesekkur ediyorum bu arada. Guncel durumu ara ara bildirecegim buraya.

ulkerhan
12 Haziran 2021, 14:15
Antifrizi radyatör kapağı açıkken ve motor çalışıyorken dolduruyoruz. Havasını atıyor olması lazım o şekilde zaten. Bir de bizim motor hararet yapamadan söndürüyor kendisini. İçeri su alınca oluyor bu olay. Hararet çizgisinin en üstünde ayrıca 3 çizgi var ya hani bırakın oraya gelmesini normal çizgiyi de doldurmadan, fan açamadan su alıp sönüyor. Devirdaim hiç olmasaydı çok hızlı bir biçimde ısınırdı diye düşünüyorum rölantide. Halbuki birkaç dakika sürüyor su alıp kapanana kadar motorun sönmesi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

Silindir kapaginda cok hafif bir terleme var. Akma yok ama parmakla siyirinca eser miktarda yag geliyor ele. Eski sahibi gecen konustugumuzda son zamanlarda az az radyator suyu eksilttiginden de bahsetti. Satin aldigimiz gun sohbet esnasinda bir kez son hiz denedigini ama 160'i zor gordugunu de soylemisti. Bir de bu su kacirma olaylari... Insan silindir kapagini dusunuyor fakat egzosda renkli duman da yok, devir verirken radyator suyunda fiskirma da yok. Performans dusuklugu, su eksiltme, yaga su karistirma hepsi beni suphelendirdigi icin conta da elimde bulunsun istedim, ne olur ne olmaz siparis ettim revize kecelerle birlikte. KTM'lerden anlayan bir usta ile anlastim. Parcalar gelince o ilgilenecek bakalim. Herkese yardimlari icin tekrar tesekkur ediyorum bu arada. Guncel durumu ara ara bildirecegim buraya.

Silindiri açmışken silindir kapağını da kapakçıya götür. Supap keçelerini değiştirsin supap ayarına baksın alıştırma yapsın. Motorun ömrü uzar performans artar.

Atincozkan
12 Haziran 2021, 14:37
James jay.benim de ust kapak tek vidada terleme var.ktm servisine sordum.ust kapak contasi degistirmene gerek yok.sadece terleyen vidayi ve contasini degistir dedi.conta var stokta ancak ust kapak vidasi stokta yok brkliyorum

jamesjay
13 Haziran 2021, 00:42
Silindiri açmışken silindir kapağını da kapakçıya götür. Supap keçelerini değiştirsin supap ayarına baksın alıştırma yapsın. Motorun ömrü uzar performans artar.

Burada oyle seyleri yaptiracak usta bulmak oyle bela bir is ki... Bir bakalim, kapagi acma ihtiyacimiz olursa sorayim yapabilecek neresi var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------


James jay.benim de ust kapak tek vidada terleme var.ktm servisine sordum.ust kapak contasi degistirmene gerek yok.sadece terleyen vidayi ve contasini degistir dedi.conta var stokta ancak ust kapak vidasi stokta yok brkliyorum

Bir Honda bir Yamaha gibi yaygin degil ne yazik ki bizim parcalar. Benim terleme olayi kapagin yanlarinda, birlesim yerlerinde. Ama cok cok ince... Gozle gorulmuyor, akma gibi de degil. Eli degdirince o birlesim yerine ele geliyor hafif yag. Belki de benim husnu kuruntumdur, bilemiyorum. Sonucta ilk kez binecegim bir motor. Dolayisiyla hic tanimiyorum.

jamesjay
14 Haziran 2021, 22:20
Bugün servis parçaları ile ilk parti keçe takımı geldi Türkiye'den. Kıyas olsun diye ikisinin fotoğraflarını bırakıyorum. Mavi olan bizim ölçü olarak uydurduğumuz ama başarılı sonuç alamadığımız keçelerdi. Mavi olanın eni 4.5mm, bugün gelenlerin 4mm olmasına rağmen bugün gelen keçeler daha kalın ve etli duruyor. Sanki dokunduğumda da yapı olarak daha farklı gibiler. Yalnız işlemi tekrarlamak için diğer kargoyu beklemem gerekecek çünkü en son devirdaim pompasının kapağını çıkardığımda farkettim ki kapak oringinin alt bölümünde muhtemelen soğuk - sıcak, tak - çıkar derken küçük bir yırtık oluşmuş. Sıvı conta ile saçma sapan bir iş yapmamak için o parçanın da gelmesini bekleyeceğim.

https://i.hizliresim.com/1kppy8w.jpg (https://www.hizliresim.com/1kppy8w)
https://i.hizliresim.com/ldvmyhn.jpg (https://www.hizliresim.com/ldvmyhn)

Atincozkan
14 Haziran 2021, 22:30
Hayirlisi hadi bakalim insallah sorun cozulur.bende devirdaim repair kit almistim sana soyledim.300 tl civariydi.2 kece ve kapak contasini kullandim,diger 3_4 tane ivir zivir vidayi kullanmadim bide ortadaki plastik donen rotoru.3000km oldu suan sorun yok...ama icimden bir ses ilerde belirsiz bir zamanda bu ariza gene olabilir diyor :)))
Am

jamesjay
14 Haziran 2021, 22:52
Hayirlisi hadi bakalim insallah sorun cozulur.bende devirdaim repair kit almistim sana soyledim.300 tl civariydi.2 kece ve kapak contasini kullandim,diger 3_4 tane ivir zivir vidayi kullanmadim bide ortadaki plastik donen rotoru.3000km oldu suan sorun yok...ama icimden bir ses ilerde belirsiz bir zamanda bu ariza gene olabilir diyor :)))
Am

Evet, keşke öyle bulabilseydim ben de o şekilde alırdım kesin. Neyse artık bekleyeceğiz diğer paketi. İnşallah hallolacak bakalım. Bu arada bir durum keşfettim; benim aldığım sağda yer alan "Suptex" marka keçelerin sitesinde çalışma sıcaklığı olarak -30 ve +105 derece belirtmişler. Anlık olarak +130 dereceye çıkabilir yazıyor. Ve bir sitede KTM Superduke 1290 için sürüş esnasında yağ sıcaklığı 270f yani 132 santigrat dereceye kadar çıkabiliyor demişler. Bizim 390'lar için bu sıcaklık kaç bilmiyorum ama 1290'a benzer ise, bu durumda benim tahmin ettiğim gibi bizim mavi keçelerin sıcaklık mukamevetleri bu motoru karşılamıyor ve sonuçta deforme oluyor olabilirler.

ulkerhan
14 Haziran 2021, 23:57
çift dudaklı keçeden almadın mı?

jamesjay
15 Haziran 2021, 07:39
çift dudaklı keçeden almadın mı?

Aldim. Onlar da kargo ile geliyor su an.

jamesjay
25 Haziran 2021, 17:52
Bir güncelleme yapayım arkadaşlar; bugün paketlerden birini daha teslim aldım. Ustaya götürecek araç henüz bulamadığımız için (ustaya araçla mesafe 1 saat) bugünkü boşluğumdan ve sabırsızlığımdan istifade ben giriştim işe yine :) içerideki yağı ve antifrizi temizledim, eski keçeleri çıkardım ve milin etrafında içeride kalan sıvı conta kalıntılarını temizledim. Bahsi geçen marka sıvı conta ve gresi ne yazık ki bulamadım (malum ada şartları :( ) ancak yine aynı işi görebilecek ısıya dayanıklı gres ve conta kullandım. Keçelerin dış yüzeyine sıvı conta uygulaması iç taraflarına da gres uygulaması yaparak eski bir keçe yardımıyla ikisini de olmaları gereken şekilde içeriye ittirdim.

https://i.hizliresim.com/odbiuhu.jpg (https://www.hizliresim.com/odbiuhu)
https://i.hizliresim.com/hqjttcn.jpg (https://www.hizliresim.com/hqjttcn)
https://i.hizliresim.com/627i1ny.jpg (https://www.hizliresim.com/627i1ny)

bu işlemden sonra ucuz bir 10w40 otomobil yağı ve çok düşük silikat içeren abro 502 radyatör suyunu (kırmızı renk) motosiklete doldurdum. Motoru çalıştırdım rölantide bıraktım tam tamına 8 dakika sonra, hararet tavan yapamadan, fan açamadan motor kendisini kapattı. Ancak bu sefer makine yağı gözleme deliğinde önceki denemelerimdeki gibi bariz bir sıvı yükselişi veya sıvı rengi değişimi yoktu. Sadece bir miktar buğulanma vardı. Bu buğu normal mi bilmiyorum.

https://i.hizliresim.com/k2bs6ah.jpg (https://www.hizliresim.com/k2bs6ah)
https://i.hizliresim.com/eofhzc1.jpg (https://www.hizliresim.com/eofhzc1)

Makine kendisini kapatana kadar bariz bir duman atma, (ilk çalıştığında belli belirsiz bir beyaz duman atmıştı) radyatör suyunda yükselme de olmadı. Biraz bekledikten sonra test etme amaçlı yine çalıştırdım, tekrar kapattım ve içindeki yağı boşalttım. Yağ, içine koyduğum miktardan çok fazla değildi. Artmış gibi durmuyordu. Renginde bir bulanma olmuştu ama bir önceki denemeden kalan antifrizli su kalıntıları ve eski filtrenin (yeni temiz filtreyi henüz takmamıştım) içinde kalan kirli yağ olabileceğini düşündüm. Bir miktar da radyatör suyunu boşalttım, yağlanma yoktu.

https://i.hizliresim.com/ii7mvnq.jpg (https://www.hizliresim.com/ii7mvnq)
https://i.hizliresim.com/7u2epp0.jpg (https://www.hizliresim.com/7u2epp0)
https://i.hizliresim.com/p41inku.jpg (https://www.hizliresim.com/p41inku)
https://i.hizliresim.com/6l4usz4.jpg (https://www.hizliresim.com/6l4usz4)

Tüm bu aşamalarda kadranda sağ alt köşede yer alan "ünlem" ışığı hep yanıyordu.

https://i.hizliresim.com/kz0dswd.jpg (https://www.hizliresim.com/kz0dswd)

Ve çalışırkenki videosu:

https://streamable.com/3klq0g

Şimdi özet geçmek gerekirse:

1. Yeni keçeleri olması gerektiği gibi taktığıma ve bu konuda hata yapmadığıma inanıyorum.
2. Görünüşe göre keçelerden eskisi gibi bir sızdırma yok veya çok çok az emin değilim.
3. Yağda sıvı yükselmesi gözlemlemedim, radyatör suyunda yağ gözlemlemedim.
4. Fan açıp hararet yapamadan 8 dakika içinde neden kendisini yine kapattı aşağıdaki 5. numara haricinde hala net bir fikir oluşturamadım.
5. Alelade 10w40 otomobil yağının ısındıkça inceldiğini ve motorun bunu anlayıp kapattığını düşünmek istiyorum çünkü çözmesi en kolay olabilecek şey bu şu an :)
6. 4 tane yerden stok teyiti alarak sipariş vermeme rağmen 4 kez para iadesi ile full set conta takımını bir türlü getirtemedim. Stokta yok yanıtı ile karşılaştım. Onu da bir şekilde getirtip ustaya gitmem şart oldu sanırım artık.
7. Başka bir fikri, yorumu olan var mı?

ulkerhan
25 Haziran 2021, 19:44
keçeler olması gerektiği gibi takılmış bir sorun gözükmüyor. bundan sonra keçeden sorun çıkacağını sanmıyorum. çıkan yağ pek hoşuma gitmedi rengi. muhtemelen eski sistemden kalan antifrizli yağdır.

duke 390'da sadece yağ basıncını ölçen sensör var. yağın niteliğini kalitesini su karışıp karışmadığını ölçen bir düzenek yok.

bu duruma göre stop etmeyi farklı bir yerde aramak gerekiyor. tahminim elektriksel bir sorun olabilir. yan ayak sensörü, killswitch, kontak kabloları ve içleri sprey ile iyice temizlenmeli.

daha sonra boğaz kelebeği üzerinde tek vida ile tutturulmuş map sensörü var. temizlenmeli kablosu spreylenmeli. egzoz üzerinde lambda sensörü var, balata spreyi ile temizlenmeli, soketi ise wd40 ile spreylenmeli.

ilaveten ısrar ile conta değiştirmek istiyorsan, dominar 400 contası ile bire bir aynıdır. aşağıya linklerini bırakıyorum. iki mal da orijinaldir. yan sanayi conta takımı alırsan metal kapak contası asla düzen tutmuyor. diğer contalara da ihtiyacın var ise gene dominar 400 ile bire bir aynıdır. gönül rahatlığı ile takabilirsin.


https://www.motopit.com.tr/urun/silindir-ust-kapak-conta-mtp0372645

https://www.kalyoncumotor.com/urun/bajaj-dominar-400-silindir-ust-conta

Atincozkan
25 Haziran 2021, 21:15
O bugulanma ben yeni keceleri taktiktan sonra bendede oldu.yaklasik 2 hafta sonra kayboldu.eskiden kalma o bugu ...1 aya camdan izi kaybolur...yag ve su karismiyorsa durum harika...
Motorun kendini kapatmasi araba yagindandir...
Mumkunse 15w50 tam sentetik koyup deneyin.%50 antifriz su unutmayin.islem tamamdir...
Kafaniz rahat surersiniz.surus bitince camdan yag seviyesini kontrol edersiniz....
Tekrar karismismi diye yag tapasini ustteki filtrenin yanindaki plastik kapakli olani acip bcubuk sokup rengine bakarsibiz...
Ben paranoyadan tam 1 ay boyunca hergun yagin rengine baktim.karismismi diye.bende hersey normal...bol sans

jamesjay
25 Haziran 2021, 21:18
keçeler olması gerektiği gibi takılmış bir sorun gözükmüyor. bundan sonra keçeden sorun çıkacağını sanmıyorum. çıkan yağ pek hoşuma gitmedi rengi. muhtemelen eski sistemden kalan antifrizli yağdır.

duke 390'da sadece yağ basıncını ölçen sensör var. yağın niteliğini kalitesini su karışıp karışmadığını ölçen bir düzenek yok.

bu duruma göre stop etmeyi farklı bir yerde aramak gerekiyor. tahminim elektriksel bir sorun olabilir. yan ayak sensörü, killswitch, kontak kabloları ve içleri sprey ile iyice temizlenmeli.

daha sonra boğaz kelebeği üzerinde tek vida ile tutturulmuş map sensörü var. temizlenmeli kablosu spreylenmeli. egzoz üzerinde lambda sensörü var, balata spreyi ile temizlenmeli, soketi ise wd40 ile spreylenmeli.

ilaveten ısrar ile conta değiştirmek istiyorsan, dominar 400 contası ile bire bir aynıdır. aşağıya linklerini bırakıyorum. iki mal da orijinaldir. yan sanayi conta takımı alırsan metal kapak contası asla düzen tutmuyor. diğer contalara da ihtiyacın var ise gene dominar 400 ile bire bir aynıdır. gönül rahatlığı ile takabilirsin.


https://www.motopit.com.tr/urun/silindir-ust-kapak-conta-mtp0372645

https://www.kalyoncumotor.com/urun/bajaj-dominar-400-silindir-ust-conta

çıkan yağ güzel değil evet. aslında son yağı içine koymadan önce mazotlu bir yağ karışımı akıtmıştım üstten ama birkaç marş döndürme işi aklıma gelmedi o an. bu şekilde akıttıktan sonra yeni yağı koydum direk. tabi bahsettiğim gibi eski yağ filtresi zift gibiydi onu kullandım bu denemede. bilemiyorum gerçekten bu kadar kirletir mi içeriyi yoksa hala az da olsa yağa bir antifriz karışımı var mı...

peki bu keçeleri oturttuğumuz bölümde oluşmuş çiziklerden filan içeri su dolma durumu olur mu yoksa çok mu düşük bir ihtimal o?

bunun dışında merak ettiğim nokta; içeriye su alması durumunda motor normalde kullanılmaya devam edebiliyor mu? yani bununla karşılaşan kullanıcılar nasıl fark ediyor? motor nasıl tepki veriyor? bendeki gibi stop ediyor mu yoksa başka bir uyarı mı veriyor?

conta dominar 400 ile uyumlu evet biliyorum, zaten duke 390 için bulamamıştım, dominar içindi hep bulduklarım ama dediğim gibi sipariş verdikten sonra öğrendim hep stokta olmadıklarını. attığın linklerdekilere bir bakayım. yine su alıyorsa bakılacak tek yer orası çünkü artık. bunu da anlamam için son bir kez daha içini temizleyip yeni yağ eklemem gerekecek sanırım.

bahsettiğin diğer bakılması gereken noktalara bakmaya çalışacağım, bu aralar yoğunluklarım var. en kötü gidecek ustaya bu motor ve o bakacak.

umarım bir an önce çözülür ve sağlıkla binmek nasip olur.

ulkerhan
25 Haziran 2021, 23:22
çıkan yağ güzel değil evet. aslında son yağı içine koymadan önce mazotlu bir yağ karışımı akıtmıştım üstten ama birkaç marş döndürme işi aklıma gelmedi o an. bu şekilde akıttıktan sonra yeni yağı koydum direk. tabi bahsettiğim gibi eski yağ filtresi zift gibiydi onu kullandım bu denemede. bilemiyorum gerçekten bu kadar kirletir mi içeriyi yoksa hala az da olsa yağa bir antifriz karışımı var mı...

peki bu keçeleri oturttuğumuz bölümde oluşmuş çiziklerden filan içeri su dolma durumu olur mu yoksa çok mu düşük bir ihtimal o?

bunun dışında merak ettiğim nokta; içeriye su alması durumunda motor normalde kullanılmaya devam edebiliyor mu? yani bununla karşılaşan kullanıcılar nasıl fark ediyor? motor nasıl tepki veriyor? bendeki gibi stop ediyor mu yoksa başka bir uyarı mı veriyor?

conta dominar 400 ile uyumlu evet biliyorum, zaten duke 390 için bulamamıştım, dominar içindi hep bulduklarım ama dediğim gibi sipariş verdikten sonra öğrendim hep stokta olmadıklarını. attığın linklerdekilere bir bakayım. yine su alıyorsa bakılacak tek yer orası çünkü artık. bunu da anlamam için son bir kez daha içini temizleyip yeni yağ eklemem gerekecek sanırım.

bahsettiğin diğer bakılması gereken noktalara bakmaya çalışacağım, bu aralar yoğunluklarım var. en kötü gidecek ustaya bu motor ve o bakacak.

umarım bir an önce çözülür ve sağlıkla binmek nasip olur.

içeriye su aldığında motor kullanılmaya devam ediyor. kullanıcılar pencereden farkdiyor ya da motor yatak sarıp kilitliyor o şekilde farkediyorlar.

attığım linklerde motopit'de stok olduğuna eminim. ofisleri yaşadığım şehirde.

jamesjay
26 Haziran 2021, 08:56
içeriye su aldığında motor kullanılmaya devam ediyor. kullanıcılar pencereden farkdiyor ya da motor yatak sarıp kilitliyor o şekilde farkediyorlar.

attığım linklerde motopit'de stok olduğuna eminim. ofisleri yaşadığım şehirde.

peki bu yağ basınç sensörü hangi durumda devreye giriyor? içerideki su seviyesi yükselince devreye girip stop etme durumu yaşanıyor mu acaba? mantığını çözmeye çalıştığım için biraz fazla sorguluyorum kusura bakma dostum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------


O bugulanma ben yeni keceleri taktiktan sonra bendede oldu.yaklasik 2 hafta sonra kayboldu.eskiden kalma o bugu ...1 aya camdan izi kaybolur...yag ve su karismiyorsa durum harika...
Motorun kendini kapatmasi araba yagindandir...
Mumkunse 15w50 tam sentetik koyup deneyin.%50 antifriz su unutmayin.islem tamamdir...
Kafaniz rahat surersiniz.surus bitince camdan yag seviyesini kontrol edersiniz....
Tekrar karismismi diye yag tapasini ustteki filtrenin yanindaki plastik kapakli olani acip bcubuk sokup rengine bakarsibiz...
Ben paranoyadan tam 1 ay boyunca hergun yagin rengine baktim.karismismi diye.bende hersey normal...bol sans

Umarim keceler su an tamamdir. En azindan o hallolsun da baska yerlere bakalim sorunun cozumu icin. Paranoya yapmaya raziyim bir sure ben de :) Bir de 15w50 ile deneyecegim son kez, emin olalim tam.

Atincozkan
26 Haziran 2021, 14:32
Ustad bende dedigim gibi o bugu 1 ay kadar cama yapisik kaldi.sonra sicaktan eridi gitti...
Bu 1 ay surecinde surekli yap tapasini acip elimle yagin rengini kontrol ettim..
Artik karismadigini anlayinca acmadim bidaha tapayi...
Ancak su var her surusten sonra yag seviyesini ve anrfriz seviyesini eve parkedince kontrol ederim.tavsiye ederim.iyi surusler

jamesjay
26 Haziran 2021, 15:36
Ustad bende dedigim gibi o bugu 1 ay kadar cama yapisik kaldi.sonra sicaktan eridi gitti...
Bu 1 ay surecinde surekli yap tapasini acip elimle yagin rengini kontrol ettim..
Artik karismadigini anlayinca acmadim bidaha tapayi...
Ancak su var her surusten sonra yag seviyesini ve anrfriz seviyesini eve parkedince kontrol ederim.tavsiye ederim.iyi surusler

Evet aslinda normalde de her surusten once bir takim noktalari kontrol etmekte fayda var. Iyi surusler kismina bir "insallah" gonderiyorum. Cok tesekkurler

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------


Evet aslinda normalde de her surusten once bir takim noktalari kontrol etmekte fayda var. Iyi surusler kismina bir "insallah" gonderiyorum. Cok tesekkurler

Aslinda normalde de her surusten once bazi noktalarin rutin kontrolunu yapmak gerek. Bir hallolsun da yeter ki, varsin her biniste kontrol edelim. "Iyi surusler" temennisine cok tesekkur ediyor, icten bir "insallah" gonderiyorum bu soze :)

jamesjay
27 Haziran 2021, 17:42
Bir güncelleme daha yapıyorum arkadaşlar, bugün bir fırsat bulup 10w50 motosiklet yağı ve yeni yağ filtresi ile bir deneme daha yaptım ve sonucu benim için üzücü oldu;

1. Egzozda beyaz duman ve koku var, devirlendikçe artıyor. Gaz verip kesince motor stop etmeye meyilleniyor ve sonunda da stop ediyor zaten (bkz. video). Videoda görünmüyor pek bu duman, ama çıplak gözle epey belli.

https://streamable.com/v7uxce

2. Yağ bloğuna radyatör suyu akışı var (bkz. fotoğraflar), ancak bence artık keçe yönünden sorun kalmadı zira radyatör suyundan bir parça yine boşalttım ve yine içinde yağ yoktu.

https://i.hizliresim.com/igdyg4i.jpg (https://www.hizliresim.com/igdyg4i)
https://i.hizliresim.com/3uy56fx.jpg (https://www.hizliresim.com/3uy56fx)

Bu durumda sanırım silindir kapağı contası yanık oluyor değil mi? En iyi ihtimal tabi bu. Blokta başka bir şeylere de zeval gelmiş olma ihtimali olabilir. Şu bir türlü getirtemediğim üst kapak contasını, hatta diğer contaları (usta yan kapakları da açmak isteyebilir) da getirmem gerekiyor artık kesinlikle. Yalnız orjinali set olarak bulamadım hiçbir yerde. Victory marka var sadece, onun da set fiyatı 200 Lira civarları. Oysa sadece üst kapağı 200 Lira olarak görmüştük linklerde değil mi @ulkerhan?

https://urun.n11.com/yedek-parca/bajaj-dominar-400-ktm-390-duke-tk-conta-P418326068

Atincozkan
27 Haziran 2021, 17:49
Ktm spormotoda eski kasa ust kapak contasi var.sizin motosiklet kac model bakalim sizin contaya da.sorun nedir hicbir fikrim yok.yag yakiyorsa :(