EmreArslan
19 Haziran 2019, 21:06
Arkadaşlar herkese merhaba. 3 ay önce aldığımı yuki gusto 50cc cub modeli yarı otomatik motorum da 1.350 km ye geldim, ilk iki bakımı da yetkili servis de yapıldı. Sorunumu sizlerle paylaşmak istedim eğer çözüm bulabilirsem yine buraya yazarak benzer sorunu yaşayan arkadaşlara yol gösterici olmasını temenni ediyorum. Ben araştırma yaptım fakat daha evvel forumda açılmış sorunların hiç biri birebir benzemediği için konu açmak istedim, şimdiden değerli yorum ve mesajlarınız için teşekkür ederim.
Sorunuma gelecek olursak. Yaklaşık 200 km önce motorun deposunu PO'dan doldurdum ve 45 km soınra servise gittim 1000 km bakımı 1150 km de yapıldı. Motoru aldım ve kullanmaya başladım motor 5.000 devire kadar sorunsuz çalışmakta geç çalışma problemi yok, alt devirde teklemesi yok fakat her vites de 5.000 devri geçmeye başlayınca aşırı bir bağırma, tekleme ve silkeleme yapıyor ayrıca bu şekilde devam ettik den sonra gazı bırakınca her zaman olmasa da sıklıkla egzoz patlaması yaşıyorum. 4.vites 60 km den sonra artık sanki blok motordan ayrılacakmış hissi veriyor çekiniyorum sabah servise gittim gösterdim, çok yoğun olduğu için yarın gel dedi. Sorun teşkil edip etmeyeceğini sordum bir şey olmaz dedi ama yinede çekiniyorum normal şartlarda bu hızlarda motorum da hiç sorun yoktu bakımdan sonra sorun oluştu yağdan olabilir mi yani birden bire olduğu için servis de yapılan bakıma bağlıyorum kimi yakıttan diyor kimi segman dan diyor daha 1350 km de motor pek sanmıyorum ama bana ciddi problem çıkaracakmış gibi hissettiriyor.
Bu arada motorun deposunu bitirip bu sefer OPET'den doldurdum oda bitecek neredeyse fakat düzelme yok var mı acaba aynı sorunu yaşayıp çözüm bulan yada tavsiyesi olan ?
Ustaya sordum karbüratör ayarı da yapmamış 1000 km bakımında neleri değiştiriyorlar onuda bilmiyorum bana öyle geliyor ki sadece yağını değiştirip veriyorlar.
Yardımlarınız için teşekkür ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
Arkadaslar biraz once isden eve gelirken bizim mahallede bisikletciden bozma motorcuya ugradim anlattim bi tur atti geldi motor saplamalarini sıktı turla bakalim dedi gram titresim kalmamis motorda sanki cup degil scooter :) buda bilgi olarak kalsin.
Sorunuma gelecek olursak. Yaklaşık 200 km önce motorun deposunu PO'dan doldurdum ve 45 km soınra servise gittim 1000 km bakımı 1150 km de yapıldı. Motoru aldım ve kullanmaya başladım motor 5.000 devire kadar sorunsuz çalışmakta geç çalışma problemi yok, alt devirde teklemesi yok fakat her vites de 5.000 devri geçmeye başlayınca aşırı bir bağırma, tekleme ve silkeleme yapıyor ayrıca bu şekilde devam ettik den sonra gazı bırakınca her zaman olmasa da sıklıkla egzoz patlaması yaşıyorum. 4.vites 60 km den sonra artık sanki blok motordan ayrılacakmış hissi veriyor çekiniyorum sabah servise gittim gösterdim, çok yoğun olduğu için yarın gel dedi. Sorun teşkil edip etmeyeceğini sordum bir şey olmaz dedi ama yinede çekiniyorum normal şartlarda bu hızlarda motorum da hiç sorun yoktu bakımdan sonra sorun oluştu yağdan olabilir mi yani birden bire olduğu için servis de yapılan bakıma bağlıyorum kimi yakıttan diyor kimi segman dan diyor daha 1350 km de motor pek sanmıyorum ama bana ciddi problem çıkaracakmış gibi hissettiriyor.
Bu arada motorun deposunu bitirip bu sefer OPET'den doldurdum oda bitecek neredeyse fakat düzelme yok var mı acaba aynı sorunu yaşayıp çözüm bulan yada tavsiyesi olan ?
Ustaya sordum karbüratör ayarı da yapmamış 1000 km bakımında neleri değiştiriyorlar onuda bilmiyorum bana öyle geliyor ki sadece yağını değiştirip veriyorlar.
Yardımlarınız için teşekkür ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
Arkadaslar biraz once isden eve gelirken bizim mahallede bisikletciden bozma motorcuya ugradim anlattim bi tur atti geldi motor saplamalarini sıktı turla bakalim dedi gram titresim kalmamis motorda sanki cup degil scooter :) buda bilgi olarak kalsin.