PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hindistan rupisi >> Türk lirası (Bayi soygunu)



Ros1n2
18 Haziran 2019, 14:20
Hero'nun dikkatimi çeken bir motosikleti X pulse 200 çok kaliteli ve 2.motosiklet olarak tadından yenmeyecek gibi duruyor yanlız.. Hindistan fiyatı 97.000 lakh düz 100.000 desek türk lirasıyla 8.371 TL yapıyor, Üstelik bu fiyat bayinin kar'ı ve hindistandaki vergiler vs. dahil fiyatı. Şuan bizim bayideki satış fiyatı ise 16.500TL yani tam 2 katı. Belkide motosikletin fabrikadan çıkış fiyatının 3 katı.. Hintliler değil ama onları buraya getirenler bize fena geçirmeye çalışıyorlar çünkü japonlar çok pahalı ve başka seçeneğimiz de yok gibi...
https://i.hizliresim.com/86lM7A.jpg

yokon
18 Haziran 2019, 14:33
KDV + ÖTV + Nakliye (4600 km ve Türkiye içi bayilere dağıtım) + Distribütör karı + Bayi karı

Cyan
18 Haziran 2019, 14:38
Bu bir şey değil, 2x olur -> pazarlar farklı ve yukarıda belirtilen vergi ve lojistik vb. unsurlar var. Asıl Royal Enfield'in Hindistan ve Türkiye fiyatlarına baksanız gözleriniz yuvalarından uğrar. Royal Enfield Interceptor 650'ye 59.000TL fiyat koymuşlar. Hindistandaki fiyatı 21.000TL'ye denk geliyor, yani 3x. Bu olmamış işte. 35-40 arasına satsalar yarın gider alırım... Böyle Retro modellerin hastasıyım.

newmoto76
18 Haziran 2019, 14:51
Bu bir şey değil, 2x olur -> pazarlar farklı ve yukarıda belirtilen vergi ve lojistik vb. unsurlar var. Asıl Royal Enfield'in Hindistan ve Türkiye fiyatlarına baksanız gözleriniz yuvalarından uğrar. Royal Enfield Interceptor 650'ye 59.000TL fiyat koymuşlar. Hindistandaki fiyatı 21.000TL'ye denk geliyor, yani 3x. Bu olmamış işte. 35-40 arasına satsalar yarın gider alırım... Böyle Retro modellerin hastasıyım.

Bu Royal Enfield benimde dikkatimi çekti ama bende Türkiye fiyatını biraz uçuk buldum.. Motosiklet güzel ama

Cyan
18 Haziran 2019, 14:58
Bu Royal Enfield benimde dikkatimi çekti ama bende Türkiye fiyatını biraz uçuk buldum.. Motosiklet güzel ama

Beygiri biraz düşük (45hp), bir 10bg daha olsa iyi olurdu ama bu da kurtarır. Sonuçta kullanım tarzı belli bir motosiklet ve bu beygir değeri ile bile otobanda çok rahat kullanılabilir. Çok incelemesi var Youtube'da. Avrupa ve ABD'de 3 yıl garantili satılıyor ve aşırı rekabetçi fiyatları var. Çok agresif girdiler piyasaya.

Modifiye yapmaya çok uygun bir model, al kendinin et.

newmoto76
18 Haziran 2019, 15:02
Beygiri biraz düşük (45hp), bir 10bg daha olsa iyi olurdu ama bu da kurtarır. Sonuçta kullanım tarzı belli bir motosiklet ve bu beygir değeri ile bile otobanda çok rahat kullanılabilir. Çok incelemesi var Youtube'da. Avrupa ve ABD'de 3 yıl garantili satılıyor ve aşırı rekabetçi fiyatları var. Çok agresif girdiler piyasaya.

Modifiye yapmaya çok uygun bir model, al kendinin et.

Aynen bende ilk bakışta çok begendim aleti.. Düşük beygirli motor uzun ömürlüdür her zaman.. O yüzden bu tip motorlarda düşük kompresyon yüksek cc ve azda olsa düşük hp yi tercih ederim..

Cyan
18 Haziran 2019, 15:08
Gerçek bir klasik. Hava/yağ soğutmalı İngiliz paralel çift silindir. Bence şu anda Triumph'tan çok daha İngiliz bu RE modeli...

serif abi
18 Haziran 2019, 15:16
O değil de ğardaş EHOMİ ÇOK EYYİİİ
Dış minaklar bizi kıskaniyyy
Hedef 2023 ne hedefi ise artık artık eminim önceleri hedef 2023 lafına gülüp geçiyordum ...
Şimdi ciddi ciddi inandım hedef 2023

hedefin 2023 oldugu ve başaracakları konusunda inancım çok kuvettli 2023 de ülkeyi batırcaklar,
Bu konuda istikrarlı bir şekilde gidiyorlar ekomimiz
Dış minnaklar engel olmaz ise bu ülke şuan da dünyaya lazım demezler ise HEDEF 2023 de batarız ..

3-4 sene önce 1TL ye 30-40 rupi alınır iken şimdi ancak 10 Rupi alınıyor ,
Hindistan para birimine karşı bile paramız 4 kat değer kaybetmiş ...

https://i.hizliresim.com/007BGV.png (https://hizliresim.com/007BGV)

toreador
18 Haziran 2019, 15:25
Japon motosikletlerinin maliyetlerini Yen üzerinden değil de Euro tahmin ederken Hindistan motosikletini nede Rupi üzerinden hesap etmektesiniz?

Tahmin ediyorum ki ülkemizde satılan hiçbir motosiklet modeli, markasının ana vatanıyla paralel bir fiyata sahip değildir. Hero, bu noktada çok büyük bir ayıp yapmıyor olmalı; motosikletin nakliyesi, TR'deki bayilerin koruma payları, servis maliyetleri, yedek parçası lojistik masrafları... Fiyatın farklı olması normal.

Hiçbir marka global fiyat belirlemek zorunda olmadığı gibi yerelleştirme politikası ile farklı maliyetlere sahip olabiliyor.

Markalar, en uygun fiyata mamul tedarik eden vakıf kurumları değil birer kar güden müesseselerdir.

newmoto76
18 Haziran 2019, 15:33
Malesef memlekette bir fiyatlama problemi var.. Geçen gün bir avm de dolaşırken bildik ayakkabı marka mağazalarındaki etiketlere göz attım 400 TL ortalama fiyatları vardı ayakkabıların.. Şimdi bu ayakkabının maliyeti 100 TL bile değil.. Dİyeceğiz ki AVM de kiralar çok pahalı vs vs.. ancak tüketici / müşteri tarafında AVM kirası falan algılanmaz.. Ayakkabı markaları konkordato ilan ettiler sebebi bu.. Ticaretin belirli mecraların dışında gerçek fiyatlarını bulacağı mecralarda gerçekleşmesi lazım.. Yani bu gidişle malum ayakkabı markaları doğal olarak satış yapamayacak..

Ülkemizde işletmeler geleneksel yöntemler ve ticaret mantığı ile hareket edecek halen para kazanmaya çalışıyor. Artık eski kar marjları yok ve uzun zaman bu olamayacak.. Bu nedenle bu ülkenin gerçeği yüksek kar marjı degil satış adedinde oluşturulacak volume potansiyelidir...

Yani şimdiye kadarki tüm distributorlerin olduğu gibi Hero da çok heyecanlı sektöre girmiş ancak şuanda yaptığı satışlar vs. başarısız görünüyor. Sadece Hero için geçerli değil.. Tüm markalar için geçerli bu.. Bu fiyatlar ile müşteri algısı eşleşmez.. Eşleşmiyor..

hasmet
18 Haziran 2019, 15:49
Kotu ekonomik durumda surumden kazanilmaz. Cunku fiyatlar inse bile satis cok artmaz. Kimse kolay kolay keyfi alisveris yapmaz. Onun icin fiyatler yukselir. 2008 krizinde Amerika'da oyle oldu, su anda da Turkiye'de olan o. Bilir bilmez esnafi hedef almak beyhude. Mesele paraya gelince kimse aptal degil kendi ayagina sıksın.

Bu arada Hindistan motosiklet pazari (37 milyon motosiklet) ile Turkiye motosiklet pazari (3 milyon) arasindaki ucurumu unutmamak lazim. Vergi ve nakliyat farki haric tutuldugunda bile fiyat farki olmasi dogal.

toreador
18 Haziran 2019, 15:55
Malesef memlekette bir fiyatlama problemi var.. Geçen gün bir avm de dolaşırken bildik ayakkabı marka mağazalarındaki etiketlere göz attım 400 TL ortalama fiyatları vardı ayakkabıların.. Şimdi bu ayakkabının maliyeti 100 TL bile değil.. Dİyeceğiz ki AVM de kiralar çok pahalı vs vs.. ancak tüketici / müşteri tarafında AVM kirası falan algılanmaz.. Ayakkabı markaları konkordato ilan ettiler sebebi bu.. Ticaretin belirli mecraların dışında gerçek fiyatlarını bulacağı mecralarda gerçekleşmesi lazım.. Yani bu gidişle malum ayakkabı markaları doğal olarak satış yapamayacak..

Ülkemizde işletmeler geleneksel yöntemler ve ticaret mantığı ile hareket edecek halen para kazanmaya çalışıyor. Artık eski kar marjları yok ve uzun zaman bu olamayacak.. Bu nedenle bu ülkenin gerçeği yüksek kar marjı degil satış adedinde oluşturulacak volume potansiyelidir...

Yani şimdiye kadarki tüm distributorlerin olduğu gibi Hero da çok heyecanlı sektöre girmiş ancak şuanda yaptığı satışlar vs. başarısız görünüyor. Sadece Hero için geçerli değil.. Tüm markalar için geçerli bu.. Bu fiyatlar ile müşteri algısı eşleşmez.. Eşleşmiyor..

Maliyetlendirme yapmak, sadece tahminde bulunmak olabilir. "100 TL bile değil" olarak belirttiğiniz maliyete sahip olan firmayı sigortası Suriyeli işçi çalıştıran mı yoksa yılbaşı itibariyle brüt maaş maliyeti 2029 TL'den 2558 TL'ye çıkan fabrika sahiplerinden mi baz alındığı dahi maliyeti büyük ölçüde etkileyen bir faktör. Elbette imalatçı bir firmadan bahsedeceksek işletmelere yönelik elektrik %40 olarak aklımda kalmış olan elektrik zammı, ham madde tedariği ile alakalı ithalat, ek gümrük vergisi gibi yeni uydurulan vergiler ve kurun yükselişi de eklenmelidir.

Eğer ithalat yoluyla tedarik edilen bir mamulden bahsediyorsak, yalnızca sınırdan geçen herhangi bir ayakkabı ürünü için doğrudan 70 TL ödeniyor. Bir dönem çalıştığım bir firmada 85 TL ile ayakkabı ithal ettik o dönemin Euro kuruyla fakat şimdi aynı mamul 220 TL'ye tekabül ediyor. Elbette ek gümrük vergisini ya da diğer eften püften unsurları hesaba katmadan söylüyorum bunu.

Maksadım fikrinize muhalefet olmak değil, AVM'lerde kapanan firmalar dikkatimi çektikçe muhtemel maliyet artışlarını aklımdan simüle etmek gibi bir alışkanlık kazandım ve şu an eskiden muazzam karlı olan ayakkabı, tekstil sektörlerinin nasıl can çekiştiğini görürken fiyatlandırma politikalarının yanlışlığı konusunun ortaya çıkması üzerine dikkatinizi farklı bir bakış açısına yöneltmek istedim.

Cyan
18 Haziran 2019, 15:59
Ok, Interceptor'un ABD fiyatı USD 5.800 bugünkü kurla ~= 34.000TL. Türkiye fiyatı ABD fiyatından %73 daha pahalı. Yani Türkiye'deki satıcı/dağıtıcı ABD lojistik / stoklama maliyeti, distribütör bayi karı + ABD vergilerinin üzerine %20 gümrük vergisi + %37 ÖTV + %18 KDV ekleyerek satıyor neredeyse. Bunun açıklaması şu RE Türkiye'de öpecek keriz arıyor. Bu fiyatlandırma varken o keriz ben olmam maalesef. Bana da satamıyorlarsa kime satacaklarını çok merak ederim :)

Ros1n2
18 Haziran 2019, 16:26
JAPON üreticilerin satış fiyatına bakarsanız mesela yurt dışında 10 bin dolara satılan bir motosiklete ülkemizde ortalama 60-70 bin civarı bir bedel isteniyor. Zaten 10 bin doların tl karşılığı 60 bine yakın bir mebla tutuyor arada pek fark yok. Ancak TL karşılığı 8 bin olan bir hintli ne hikmetse 2 katı fiyatına satılıyor. Honda'da MTV-ÖTV veriyor diğer markalarda peki bu hintlilere ne oluyor? Sebebi açık fırsatçılık yapıyorlar. Euro dolar türk parası karşısında güçlü diye japonların fiyatları yüksek. Yani hintliyi getiren firma ulan bu japon 250cc 28 ediyorsa benim hintlide 16-17 eder mantığıyla fiyat belirliyorlar diye düşünüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------


Japon motosikletlerinin maliyetlerini Yen üzerinden değil de Euro tahmin ederken Hindistan motosikletini nede Rupi üzerinden hesap etmektesiniz?

Tahmin ediyorum ki ülkemizde satılan hiçbir motosiklet modeli, markasının ana vatanıyla paralel bir fiyata sahip değildir. Hero, bu noktada çok büyük bir ayıp yapmıyor olmalı; motosikletin nakliyesi, TR'deki bayilerin koruma payları, servis maliyetleri, yedek parçası lojistik masrafları... Fiyatın farklı olması normal.

Hiçbir marka global fiyat belirlemek zorunda olmadığı gibi yerelleştirme politikası ile farklı maliyetlere sahip olabiliyor.

Markalar, en uygun fiyata mamul tedarik eden vakıf kurumları değil birer kar güden müesseselerdir.

Ne farkederki :/ Dolar üzerinden hesaplarsak 97.000 rupilik bir motosikleti hintliler 1.390 dolar karşılığında alabiliyor. Bu motosikletin bizdeki satış fiyatı 2800 dolar. Yani yine 2 katı :D Belkide hiç anlamıyorum bu işlerden kafam basmıyor ama mantıken öyle gibi

asinank
18 Haziran 2019, 16:36
Hindistandaki satış fiyatının üzerine ÖTV + KDV ve Kargo masrafı eklemek yanlış olur. Halihazırda Hindistan'da motosikletler için %28 vergi alınıyor. %18'e düşürülmesi için motor üreticileri baskı yapıyormuş.

Türkiye'de normalde 250cc altı motorlar için %8 ÖTV ve %18 KDV alınıyor. Vergi oranları Hindistan ile neredeyse aynı. Fiyatın bu kadar farklı olması makul değil ve vergiler ile ilgisi olmadığını düşünüyorum.

https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/two-wheelers-three-wheelers/two-wheels-of-india-inc-not-aligned-on-gst-cut-timing/articleshow/67358519.cms?from=mdr

Öz_Musti
18 Haziran 2019, 17:00
Hero'nun dikkatimi çeken bir motosikleti X pulse 200 çok kaliteli ve 2.motosiklet olarak tadından yenmeyecek gibi duruyor yanlız.. Hindistan fiyatı 97.000 lakh düz 100.000 desek türk lirasıyla 8.371 TL yapıyor, Üstelik bu fiyat bayinin kar'ı ve hindistandaki vergiler vs. dahil fiyatı. Şuan bizim bayideki satış fiyatı ise 16.500TL yani tam 2 katı. Belkide motosikletin fabrikadan çıkış fiyatının 3 katı.. Hintliler değil ama onları buraya getirenler bize fena geçirmeye çalışıyorlar çünkü japonlar çok pahalı ve başka seçeneğimiz de yok gibi...


Devlet diye birşey duymadın mı sen?

Gümrük vergisi, ötv, ek!!gümrük vergisi...

Avrupa'da 30 bin euro ya satılan bir araba da Türkiye'de 50-55 bin euro ya satılabiliyor. Bunlar sinir bozucu şeyler. Sene olmuş 2019, bunlardan haberi olmayan vatandaşlarımızın halen daha olması da başka bir sinir bozucu konu.

Mesela abi 3 bin lira maaş alıyorsun diyelim. Aslında senin maaşın 4.500 TL falan. Kalan 1.500 TL de devlete vergi, polise maaş, yollara asfalt parası falan oluyor. Bu bilgi de benden olsun.

toreador
18 Haziran 2019, 17:00
Dikkatten kaçmaması gereken noktalardan birkaç tanesi şunlar: Bu fiyata satıp para kazanan Hindistan bayisi, kaç personel çalıştırıyor, personellerin kendisine brüt maliyeti nedir, işyeri kirası kazancına oranla ne kadardır, elektrik masrafı nedir, su masrafı nedir...

Aldık verdik ile bir çarpma bir de çıkarma işlemiyle kabaca bir mukayese ediyoruz, ancak yinelemek isterim; global markalarda yerelleştirme olması oldukça makul bir durum.

ryangt
18 Haziran 2019, 17:49
google'dan yurt dışı fiyatı araştırma soruşturma: check
google'dan yerel döviz birimi öğrenme : check
hesap makinesi ile düz hesap yapma: check
isyan başlığı açıp prim yapmaya çalışma :check

hindistan vergi sistemine baksaydınız keşke, çünkü dünyada sadece Türkiye'de yasal olmadığı halde verginin vergisinin vergisi alınıyor.

gümrükteki ek vergi + ötv+ kdv+ ekverginin ötvlenmiş halinin kdvsi+ ötv'nin kdvsi ek vergi %20miydi neydi hatırlamıyorum ama kdv haricinde ekverginin de kdv'si alınıyor, bunla da kalınmıyor nakliye,masraflar,distribütör karı ve bayi karının üzerine yine kdv biniyor. Devlet bir de diyorki 'sen kdv'den para kazandın karının %20'ini bana vergi vereceksin'

kendi fasulyeden sananlarda yakıt ve motosikletteki vergiden bi haber, ''bayi ve distribütör bizden çoh gazanıyii yetişinnn'' diye isyanlarda hey yavrum hey :mrgreen: her sene şe hesap kitapçı isyankar tayfadan en az 4-5 başlık görmeyince rahat edemiyorum :mrgreen:

Cyan
18 Haziran 2019, 19:36
Dikkatten kaçmaması gereken noktalardan birkaç tanesi şunlar: Bu fiyata satıp para kazanan Hindistan bayisi, kaç personel çalıştırıyor, personellerin kendisine brüt maliyeti nedir, işyeri kirası kazancına oranla ne kadardır, elektrik masrafı nedir, su masrafı nedir...

Aldık verdik ile bir çarpma bir de çıkarma işlemiyle kabaca bir mukayese ediyoruz, ancak yinelemek isterim; global markalarda yerelleştirme olması oldukça makul bir durum.

ABD örneğine de bir cevap beklerim... :wiinkk:

Şu anda da işçiliğimiz Çin seviyesinde.

Öne sürdüğünüz olgulara lafım yok ancak söz konusu fiyatları açıklamak için yetersiz.

Ha şunu deseniz anlarım: Türkiye pazarı havagazı, potansiyel düşük o yüzden sadece varız demek için buradalar, 3-5 keriz de bulurlarsa ne âlâ. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------


google'dan yurt dışı fiyatı araştırma soruşturma: check
google'dan yerel döviz birimi öğrenme : check
hesap makinesi ile düz hesap yapma: check
isyan başlığı açıp prim yapmaya çalışma :check

hindistan vergi sistemine baksaydınız keşke, çünkü dünyada sadece Türkiye'de yasal olmadığı halde verginin vergisinin vergisi alınıyor.

gümrükteki ek vergi + ötv+ kdv+ ekverginin ötvlenmiş halinin kdvsi+ ötv'nin kdvsi ek vergi %20miydi neydi hatırlamıyorum ama kdv haricinde ekverginin de kdv'si alınıyor, bunla da kalınmıyor nakliye,masraflar,distribütör karı ve bayi karının üzerine yine kdv biniyor. Devlet bir de diyorki 'sen kdv'den para kazandın karının %20'ini bana vergi vereceksin'

kendi fasulyeden sananlarda yakıt ve motosikletteki vergiden bi haber, ''bayi ve distribütör bizden çoh gazanıyii yetişinnn'' diye isyanlarda hey yavrum hey :mrgreen: her sene şe hesap kitapçı isyankar tayfadan en az 4-5 başlık görmeyince rahat edemiyorum :mrgreen:

ABD Royal Enfield örneğine de baktınız mı? ABD'deki perakende fiyatına gümrük dahil tüm TC vergilerini uygulayınca buradaki fiyatı buluyorsunuz. Bu mantıklı mı sizce?

ryangt
18 Haziran 2019, 20:11
Hocam ne Royal enfielddan bahsediyorsun ? O motor Türkiye'ye ithal edildiğinde dolar kuru kaç paraydi ?

Satilmayinca ,ithal edildigi tarih kurundan maliyetine verilir . Yine satılmaz ayrı konu .
Sürümü olmayan ,devamı gelmeyecek motoru bedavaya yakın fiyata verseler yine emsal teşkil etmez

Cyan
18 Haziran 2019, 20:24
Hocam ne Royal enfielddan bahsediyorsun ? O motor Türkiye'ye ithal edildiğinde dolar kuru kaç paraydi ?

Satilmayinca ,ithal edildigi tarih kurundan maliyetine verilir . Yine satılmaz ayrı konu .
Sürümü olmayan ,devamı gelmeyecek motoru bedavaya yakın fiyata verseler yine emsal teşkil etmez

Güncel (daha piyasaya yeni çıkmış bir motosiklet bu, lansmanı birkaç ay önce yapıldı) fiyat ve kurlardan bahsediyoruz...

Interceptor'a ek olarak Himalayan var 40.000 üstü fiyata satılmaya çalışılan, onun da ABD fiyatına bakın...

ryangt
18 Haziran 2019, 20:31
Var mı bunlarin yenisi daha devamı ? Toplam kac tane satmış bu sene ? Bu tarz extreme motorlar fiyat olarak bakkal hesabı yapılarak emsal teşkil etmez.

Piyasa durgunluğunda KTM bile artık kupon/ extreme Motor konumuna düşmek üzere çünkü satılmıyor . Kalkıpta bakkal hesabıyla 2018 Duke fiyatını dolara çevirip ,internetten ABD fiyatına bakarsanız ordan dhaa ucuz bile çıkabilir . Kar hedefini kaybetmiş , durdukca zarar yazan motorlar elden çıkartılır.

He o zaman kimse başlık açıp "KTM bizi çok seviyor bize ucuz ucuz motor veriyor teşekkürler KTM" diye başlık açmaz :mrgreen:

Cyan
18 Haziran 2019, 20:50
Yeni bunlar zaten, 2019 model.

Satmaz ve satmayacak bu fiyat politikasıyla. Onu konuşuyoruz zaten :) Benim param da iştahım da var ama beni keriz gibi hissettirecek bir fiyata almam. Konu tam da bu benim açımdan ..

ryangt
18 Haziran 2019, 21:02
Royal Enfield 2018 ilani var hep Malum sitede

Ros1n2
18 Haziran 2019, 21:10
Verginin vergisi saçmalığını geçelim. Vergiler net ve belli zaten çoğu büyük firmada fiyat listesinde açık olarak ötv ve kdv'nin motosikletin cc'sine göre eklenen miktarı belirtiyor. (Örn. BMW girip bakabilirsiniz). Ayrıca dikkat çekmek ilgi toplamak gibi bir amacım yok olsaydı direk sohbet grubuna yazar daha çok kullanıcı çekerdim bu gereksiz düşüncenizi hakeden birbaşkasına saklarsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------


google'dan yurt dışı fiyatı araştırma soruşturma: check
google'dan yerel döviz birimi öğrenme : check
hesap makinesi ile düz hesap yapma: check
isyan başlığı açıp prim yapmaya çalışma :check

hindistan vergi sistemine baksaydınız keşke, çünkü dünyada sadece Türkiye'de yasal olmadığı halde verginin vergisinin vergisi alınıyor.

gümrükteki ek vergi + ötv+ kdv+ ekverginin ötvlenmiş halinin kdvsi+ ötv'nin kdvsi ek vergi %20miydi neydi hatırlamıyorum ama kdv haricinde ekverginin de kdv'si alınıyor, bunla da kalınmıyor nakliye,masraflar,distribütör karı ve bayi karının üzerine yine kdv biniyor. Devlet bir de diyorki 'sen kdv'den para kazandın karının %20'ini bana vergi vereceksin'

kendi fasulyeden sananlarda yakıt ve motosikletteki vergiden bi haber, ''bayi ve distribütör bizden çoh gazanıyii yetişinnn'' diye isyanlarda hey yavrum hey :mrgreen: her sene şe hesap kitapçı isyankar tayfadan en az 4-5 başlık görmeyince rahat edemiyorum :mrgreen:

Pardon, Siz hangi markanın bayisiydiniz..

Cyan
18 Haziran 2019, 21:13
Royal Enfield 2018 ilani var hep Malum sitede

Himalayan için evet sadece 2018 var, Interceptor (2019'da piyasaya sürüldü) için zaten ilan bile yok.

Fiyatlara (2019) şuradan bakabilirsiniz:
https://www.royalenfieldmotosiklet.com/fiyatlistesi

Adı var kendi yok, elde kalır kimse almaz. Her iki modelden de tek bir 2019 geldiğini bile sanmam...

greyhorse
19 Ekim 2019, 15:11
İsimler farklı yapılan hep aynı , yeni bir şey değil.Çinlilerin piyasayı yeni girdiği yıllar;2005 mondial.çin'deki fabrika'dan kendi etiketini bastırdığı motorların çin satış fiyatı 700$(Alibaba.com-jiencheng) civarı.Dolar kuru 1.3tl.O motor burada 3.500tl gibi bir fiyat'a satıldı.Şu an bakıyorum.Fabrikanın yeni modeli 1000$ civarı.türkiye fiyatını bilmiyorum.Öpen öpene matmazel,öpülmelere doyamıyoruz.

arndiol
19 Ekim 2019, 15:49
Bunun nedenini bayi'e bağladık ya helal.

ne bayisi, cehape fetö fln hatta.

Hükümetin yaptıgı şey değil yani hiç değil hemde .

Gümrük vergisi
ÖTV
KDV
Bayinin devleti ödediği vergiler vs.

Bunlar değil sebep.

Bayii'nin sucu.


Hindistan rupisi >> Türk lirası (Bayi soygunu)

Hindistan rupisi >> Türk lirası (Bayi soygunu)

Hindistan rupisi >> Türk lirası (Bayi soygunu)

Hindistan rupisi >> Türk lirası (Bayi soygunu)