PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alternatör mü, Statör mü, Konejktör mü Blok mu?



Katrei
05 Haziran 2019, 15:37
Merhabalar,

Daha ilk motosikletimi alalı 20 gün bile olmadan, ona bebeğim gibi baktığım halde bir sorunla karşı karşıyayım.

Dün sabah 100 KM bir yol yaptım. Yolda hiçbir sıkıntı yoktu. Kapının önüne geldiğimde motosikletimden bir uğultu geldiğini fark ettim. Bu uğultu motosikletim soğukken ilk çalıştığında gelmiyor. Biraz gaz verince veya 5 - 10 metre gittikten sonra geliyor.

Yine dün akşam yaklaşık 100 KM yol gittim. Bu 100 KM’nin 25. KM sinde yunus polislerle sohbet ettiğim sırada motosikletim çalışıyor ve boştaydı. Tam o sırada akü ikaz lambası yandı ve far gücüm düştü. Stop etmemesi adına hemen hareketlendim ve yaklaşık 1 KM sonra ikaz lambası söndü ve farım kendine geldi. O konumdan biraz daha ilerde ışıklarda 1. vites debriyajda iken motosikletim stop etti (Sanırım bu kronik bajaj sorunu) ve akü yetersiz kalıp çalışmadı. 5 Dakika sonra tekrar denediğimde marş aldı. Şimdi bayram olduğu için hiçbir tamirci açık değil.

Anlayanlar var ise;

Uğultu yüksek ihtimal nereden gelmektedir?
Akünün bu sorunu alternatörden mi yoksa konjektörden mi?
Uğultunun bu durumla bir alakası var mı?

Teşekkür ederim.

Seramik
05 Haziran 2019, 19:30
Her şeyden önce kablolarınızı ve soketlerini kontrol edin.
1. Multimetre ile motor çalışırken akünüzü ölçün. 13,5 / 14,5 arasında bir değer okumanız gerekiyor.
2. Eğer 13 ün altında bir değer okuyorsanız akünüz şarj olmuyor veya eksik oluyordur.
3. Yine multimetre ile Konjektör ve stator testlerini yapın. İnternette bolca videosu var burda uzun anlatmaya gerek yok. Video da güzel anlatıyorlar.
Bunları yapamıyorsanız ya ustaya yada yapabilen birisini bulup yaptırmanız gerekiyor. Elinizde Multimetre olmadan arızanın nereden geldiğini bulamazsınız.
Önce bu kontrolleri yapın çözüme kavuşunca uğultu sesine de sonra bakılabilir.(Belki stator belki başka bir ünite)
Geçmiş olsun.