Filojiston
19 Nisan 2019, 18:43
2015 model Honda PCX sahibiyim, son 3 gündür çekmediğim kalmadı. Fakat bu çektiklerimin temeli bir ay öncesine dayanıyor.
Motorumu aldığımdan beri benzinimi aynı yerden alıyorum, güvendiğimde bir yer. Bir gün o aldığım markanın olmadığı bir yerde benzinimin azaldığını farkettim ve başka bi benzin istasyonundan almak zorunda kaldım.
İşte her şey burada başladı, ilk aldığımda bir değişiklik yoktu, fakat benzin göstergem yanıp sönmeye başladığında enjeksiyon arıza lambasının da yandığını farkettim ve anında kenara çektim. 2-3 dakika sonra lamba sönmüştü. Honda servisini aradığımda usta “benzinden kaynaklanmıştır, başka yerden al” dedi, gerçekten de öyleymiş. Tamamıyla düzeldi sorun. O zamanlar lambanın yanması dışında hiçbir sıkıntı yok. Arada sırada lamba yanıyordu, ilk durduğum lambada kontağı kapatıp açıyordum düzeliyordu.
Şimdi gelelim başıma sonradan gelenlere. 3 gün önce sabah motorumun marşına bastım ve çalışmadı. Başta soğukluktan dolayıdır diye düşündüm fakat PCX lerde marş motoru yok bobin var ve koşun eksili derecelerde tekte çalıştırdığını hatırlıyorum. Bayır aşşağı sallanırken marşa bastığımda çalıştı. Normal bir şekilde gittim gitmem gereken yere. Yaklaşık 7 saat sonra motoruma tekrar bindim ve marşa bastım, rolanti de okadar yavaş çalışıyordu ki 3-4 saniye sonra stop ediyordu. Resmen eski bi arazi motoru gibi sürekli az az gaz vermem gerekiyordu. O şekilde en yakın motor ustasına gittim. Adama olayı anlattım, adam yerinden kalkmadan motora bakmadan “bir kere benzinden hata verdiyse beyinde kalmıştır onun kodu, enjeksiyon sistemi düzgün çalışamıyordur. Kendi servisine git sildir” dedi. Başta bi şaşırdım, araştırınca mantıklı buldum. İlk hatanın olduğu zaman gayet rahattım, sonuçta durabiliyordu motor. Bu gün yaşadığım daha ilginç. Motoruma bindim, normal şekilde çalıştırdım. Scooter kullanan bilir, arka fren sıkılır ve marşa basılır. Öyle yaptım, arka frenden elimi çektiğim an motor gitmeye başladı, debriyaj salmışım gibi oldu. 20 ile gidiyordu motor ben hiç gaz vermeden. Biraz gaz vererek gittim ve yaklaşık 100-150 metre sonra düzeldi. Bu sefer de rolantideyken hafif hafif gaz verip kesiyordu. Servisi aradım ve dediler ki “ustaya bağlamamız yasak”. Belki benim oraya gelmeme gerek kalmadan para harcamadan halledebileceğim bir sorun. Size sormak istedim bu durumu. Cumartesi günü gideceğim, sizce sorun enjeksiyon sisteminden mi kaynaklanıyordur (toz kir kaçmış olabilir fakat motorun gidişinde hiç bir fark yok) yoksa beyinden mi kaynaklanıyordur. Tahminen ne kadar tutar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Yardimci olabilecek yok mu
Motorumu aldığımdan beri benzinimi aynı yerden alıyorum, güvendiğimde bir yer. Bir gün o aldığım markanın olmadığı bir yerde benzinimin azaldığını farkettim ve başka bi benzin istasyonundan almak zorunda kaldım.
İşte her şey burada başladı, ilk aldığımda bir değişiklik yoktu, fakat benzin göstergem yanıp sönmeye başladığında enjeksiyon arıza lambasının da yandığını farkettim ve anında kenara çektim. 2-3 dakika sonra lamba sönmüştü. Honda servisini aradığımda usta “benzinden kaynaklanmıştır, başka yerden al” dedi, gerçekten de öyleymiş. Tamamıyla düzeldi sorun. O zamanlar lambanın yanması dışında hiçbir sıkıntı yok. Arada sırada lamba yanıyordu, ilk durduğum lambada kontağı kapatıp açıyordum düzeliyordu.
Şimdi gelelim başıma sonradan gelenlere. 3 gün önce sabah motorumun marşına bastım ve çalışmadı. Başta soğukluktan dolayıdır diye düşündüm fakat PCX lerde marş motoru yok bobin var ve koşun eksili derecelerde tekte çalıştırdığını hatırlıyorum. Bayır aşşağı sallanırken marşa bastığımda çalıştı. Normal bir şekilde gittim gitmem gereken yere. Yaklaşık 7 saat sonra motoruma tekrar bindim ve marşa bastım, rolanti de okadar yavaş çalışıyordu ki 3-4 saniye sonra stop ediyordu. Resmen eski bi arazi motoru gibi sürekli az az gaz vermem gerekiyordu. O şekilde en yakın motor ustasına gittim. Adama olayı anlattım, adam yerinden kalkmadan motora bakmadan “bir kere benzinden hata verdiyse beyinde kalmıştır onun kodu, enjeksiyon sistemi düzgün çalışamıyordur. Kendi servisine git sildir” dedi. Başta bi şaşırdım, araştırınca mantıklı buldum. İlk hatanın olduğu zaman gayet rahattım, sonuçta durabiliyordu motor. Bu gün yaşadığım daha ilginç. Motoruma bindim, normal şekilde çalıştırdım. Scooter kullanan bilir, arka fren sıkılır ve marşa basılır. Öyle yaptım, arka frenden elimi çektiğim an motor gitmeye başladı, debriyaj salmışım gibi oldu. 20 ile gidiyordu motor ben hiç gaz vermeden. Biraz gaz vererek gittim ve yaklaşık 100-150 metre sonra düzeldi. Bu sefer de rolantideyken hafif hafif gaz verip kesiyordu. Servisi aradım ve dediler ki “ustaya bağlamamız yasak”. Belki benim oraya gelmeme gerek kalmadan para harcamadan halledebileceğim bir sorun. Size sormak istedim bu durumu. Cumartesi günü gideceğim, sizce sorun enjeksiyon sisteminden mi kaynaklanıyordur (toz kir kaçmış olabilir fakat motorun gidişinde hiç bir fark yok) yoksa beyinden mi kaynaklanıyordur. Tahminen ne kadar tutar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Yardimci olabilecek yok mu