PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kontrayı Alışkanlık Haline Getirmek



zeynelhazan
09 Nisan 2019, 08:27
Herkese merhaba,
Sanki kontra tekniğinin manuel modu var bende. Virajları kendimce güzel dönüyorum, ama kontrayla mı dönüyorum bilmiyorum. Sonra kontra deniyeyim diyorum yine aynı şekilde dönüyorum güzelce. Aklıma gelince kontra tekniği manuel oluyor unutunca otomatik sanki. Kendimi geliştirmek istiyorum motorun yapabildiği yere kadar gitmek istiyorum, yani motorun lastiğinin, oturuş yapısının, aerodinamiğinin ve süspansiyonlarının(en tehlike arz eden şey, virajda çukur gelirse arkası çok değişik şeyler sergiliyo)izin verdiği yere kadar ulaşmak istiyorum. En azından kontrayı alışkanlık haline getirsem yeter. Panik freni yapmayı engelledim sanırım biraz, virajlara gelmeden vites düşürmeyi, vites düşürürken rev-matching yapmayı, iki freni de kademeli olarak kullanma gibi şeyler kendime kattım ama şu kontrayı aklıma gelmediği zamanlar kullanıyor muyum bilmiyorum.

arndiol
09 Nisan 2019, 09:14
Altındaki motora güvenmek ile alakalı.

Kendı motoruma guvenmedıgımden mumkun derecede kullanmamaya calısıyorum ancak ani durumlarda ya da farkında olmadan yapıyor insan.


mt-07 ya da rs200 de guzel oluyor.


Ancak hız kontra bana göre şeyler değil. benim cruiser almam gerek bence :pr:

AliR25
09 Nisan 2019, 09:20
benim için motosikletin iki dönemi var, ilki kontrayı öğrenmeden önceki karanlık dönem, ikincisi kontra tekniğine alıştığım ve bi daha bırakamadığım aydınlık dönem. kontra artık oyle bi hal aldı ki motoru garajdan çıkarmam ve 5-10 km deki hızlar hariç nerdeyse her yerde kullanıyorum ve artık kontrasız dönüş yapamıyorum. kontrasız bir hayat meyvesiz bir ağaca benzer. yaz bunu iyi laf :)

zeynelhazan
09 Nisan 2019, 10:46
Altındaki motora güvenmek ile alakalı.

Kendı motoruma guvenmedıgımden mumkun derecede kullanmamaya calısıyorum ancak ani durumlarda ya da farkında olmadan yapıyor insan.


mt-07 ya da rs200 de guzel oluyor.


Ancak hız kontra bana göre şeyler değil. benim cruiser almam gerek bence :pr:

Ben bildiğim virajlarda güveniyorum da virajda çukur vs görürsem ağırlığımı öne verip arka tekerin kayıp tekrar toplamasını bekliyorum. İki kişi olunca 70 le girersem çukurdan çıkınca arka lastiğin kayması ve tekrar yolu tutması esnasında ciddi bir depo tokatlama meydana geliyor. MT-07 ile otobana çıkmadım hiç, kendimi de hazır hissetmiyorum o güce. Ama 90-100 gibi hızlarda şehiriçinde motora gayet hakim olabildiğimi düşünüyorum. Gaz vermeyi 2 kere denedim ve ikisinde de hayatımın bir gaz kolu kadar ucuz olmayacağını düşünüp kapattım. Çünkü arka teker inanılmaz yanlıyor. Ağırlığımı öne versem arka kayıyor arkaya versem ön kalkmaya meyilli oluyor ki hiç denemedim ağırlığımı öne vermeden gaz vermeyi(yemiyo). Ama virajları ciddi anlamda kararlı hissettiriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------


benim için motosikletin iki dönemi var, ilki kontrayı öğrenmeden önceki karanlık dönem, ikincisi kontra tekniğine alıştığım ve bi daha bırakamadığım aydınlık dönem. kontra artık oyle bi hal aldı ki motoru garajdan çıkarmam ve 5-10 km deki hızlar hariç nerdeyse her yerde kullanıyorum ve artık kontrasız dönüş yapamıyorum. kontrasız bir hayat meyvesiz bir ağaca benzer. yaz bunu iyi laf :)

Ben kontrayı babuşun videolarından görmüştüm geçen yaz, o zamanlar hevesimden hep deniyordum. Geçenlerde yine denk geldim de o yüzden tekrar deniyorum. Umarım ben farketmesem de alışkanlık haline getirmişimdir.

Öz_Musti
09 Nisan 2019, 11:22
30-40 km/h hızları geçince kontra verilmeden zaten motor dönemez. Örneğin 80 ile giderken "eskiden kontra vermeden dönüyordum şimdi kontra vererek dönüyorum" diye birşey olamaz. Ha bunu bilinçli yapmak var alışkanlıkla yapmak var.

Asfalt kenarındaki sağ ve sol çizgilerin ufukta birleştiği yere bak ve bu bakışı koru, ver kontrayı, periferik görüş ile bakışın sabitken olası tehlikeleri tara, gazı kademeli açarak virajı bitir, çıkışta hafif gidona eğilirken motoru kaldır, coşkuyla gazı daha da aç....

Yıllar geçti, yaş kemale erdi, her gün motora biner oldum ama bu istek ve haz bitmedi ya. Bence genetik bir kod bu insanlıkta bulunan. Gece ateşe bakmak gibi. Dağın tepesinden vadiye bakmak, su sesi dinlemek gibi.

Nikkfurie
09 Nisan 2019, 11:26
motosiklette kontra nedir bilmeyen hatta kontra kelimesini hiç duymamış , Muğla'nın Seydikemer ilçesinde 25 senedir motor kullanan Mehmet Amca da kontrayla dönüyor virajları , ama sizin gibi nası döndüm o virajı aboov diye dertlenmiyor ;)

uzay gemisi
09 Nisan 2019, 12:56
Counter steering dedikleri ters dönüş olayı olmadan motosikleti döndürmeniz mümkün değil. İstediğiniz zaman yapabileceğiniz, istemediğiniz zaman yapmayacağınız bir teknik değildir kontra tekniği. Motosikleti döndürdüğünüz her an kontra vermiş olursunuz istemeden veya isteyerek

Nikkfurie
09 Nisan 2019, 13:02
Counter steering dedikleri ters dönüş olayı olmadan motosikleti döndürmeniz mümkün değil. İstediğiniz zaman yapabileceğiniz, istemediğiniz zaman yapmayacağınız bir teknik değildir kontra tekniği. Motosikleti döndürdüğünüz her an kontra vermiş olursunuz istemeden veya isteyerek

asıl soru şu :) iki tekerlekli bir motosiklet veya bisiklet neden kontra verilmeden dönmez ? neden gidonun aksine gider bu meret , otomobil gibi direksiyonu çevirdiğimiz yöne neden şe'etmez ;)

zeynelhazan
09 Nisan 2019, 13:14
Ne bileyim abi, aklıma gelmediği zaman farketmiyorum. Aklıma gelince da kontra manuel mod on oluyor. Alışkanlık haline getirmişim sanırım dediklerinize göre.

khaledome
09 Nisan 2019, 13:31
bu sorunun cevabını anlatan çok video var, aslında bunun teorisini öğrenmek çok çok önemli, insan nedenini öğrendiğinde ezberlemesi ve alışkanlık haline getirmesi çok daha kolay oluyor. mantığınıza oturmayan bir şeyi sanırım bünye kabul etmiyor.
bunun cevabı , lastiğin profilinden dolayı. otomobil lastikleri ile motosiklet lastiklerinin profili farklı, otomobil lastiğinde yanakları kullanmıyoruz, motosiklet lastiğinde yanağın çapı (doğal olarak) ortanın çapından küçük olduğu için tekerlek çapın küçük olduğu tarafa doğru çekiyor motosikleti. siz bir koniyi yerde yuvarladığınızda koninin dar tarafına doğru döneceğini bilirsiniz.
başka bir grupta keith code videoları örnek verilmiş, açar açar izlerim , harika videolar.

Nikkfurie
09 Nisan 2019, 13:42
......bunun cevabı , lastiğin profilinden dolayı. otomobil lastikleri ile motosiklet lastiklerinin profili farklı, otomobil lastiğinde yanakları kullanmıyoruz, motosiklet lastiğinde yanağın çapı (doğal olarak) ortanın çapından küçük olduğu için tekerlek çapın küçük olduğu tarafa doğru çekiyor motosikleti........


lastiğin profili ile kontra kullanımının ilişkisi yok , o başka bir geometrik gereklilik , sorunun cevabı yine şu sorunun içinde saklı :) istediğimiz yöne gitmesi için bir motosikletin en önemli parçası nedir ?

EUOGLU
09 Nisan 2019, 13:44
Kontrayi alışkanlık haline getirdikten sonra bende unuttum. Istemsiz kullaniyorum.

zeynelhazan
09 Nisan 2019, 14:17
Kontrayi alışkanlık haline getirdikten sonra bende unuttum. Istemsiz kullaniyorum.

Aradığım cevap bu olabilir, benim sormak istediğim bu teknigin biz farkinda olmadan yapma imkanımız var mı idi.

Volkan76
09 Nisan 2019, 14:28
Fizik kurallarına dayalı bir etkiden olabilirmi? Misal atıyorum, hız var, imveden motor yola daha az ağırlık basıyor. Düz konumdayken, gidon sola çevirilirse, ne olur? Temel fizikde, ileri hareketten, kaybettiği dikey ağırlık, yatay açıya yansır. Yani, bir nesne ne kadar hızlı ileri doğru hareket ediyorsa, o nesneye yatay, yani sağa sola yatırıp kaldırmak o kadar ağırlaşır.
Şimdi, hızlı giden bir motosikletin gidonunu biryana çevirilirse, minimum dönüş hareketinden, motorun gidondan sonraki bütün bölümü aksi yöne savrlur. Merkezkaç etkisi yaratır. Atıyorum, sola dönen 20kg öntakımmı kazanır, 150kg tersine savrulan motorsiklet ve 70kg sürücümü?
Netice, motosiklet hareket ettirilmeye başlarken bile, herşey dik dururken, dönüş yününün ters tarafında ayağımızla destekleyerek döneriz. Merkezkaç etkisi.
Düşük hızlarda, sade motoru dönüş tarafına yatırarak merkezkaça karşı koynulur. Hızlandıkca, merkezkaç etkisi yükseldikce, sürücüde motorla dönüş tarafına yatmaya başlar. Motoru yatırdıkcada, lastiğin dahada yanaklarına denk geldikce, gidon çevrilmiş etkisi yaratır, buna karşı gidonu tersine iterek, dönüş acısı korunur. Yani,tekerin yan basmasından kaynaklanan pro etkiye, kontra uygulanır. Pro etki yatay pozisyona geçerken, yatay imveden dahada etkinleşir. Birde kontrayı tetikleyen, başka bir fsktör ise, virajda arka tekerin drift yaptıkca dönüş açısını daralttığından, kontrayla acının düzeltilmesi.
Misal driftle dönen motocrosslarda, gidon belirgin bir şekilde, dönüş istikametin tersine çevirilmiş şekildir.
Azçok tecrübe, iyi izlenim ve bol bol fizikle mantıklı bir açıklama yapmak istedim.
Artısı varsa ne mutlu bana, eksisi veya yanlışı varsa, buyursun. Neticede, yanlışları düzelmeye ve bilmediklerimizi aydınlığa kavuşturmak için burdayı.
İyi forumlar.

EUOGLU
09 Nisan 2019, 15:16
Aradığım cevap bu olabilir, benim sormak istediğim bu teknigin biz farkinda olmadan yapma imkanımız var mı idi.

Evet var. Aslinda ogrenmeden oncede bisikletle vs bunu yapiyorduk sadece bilmiyorduk. Unutmayalım her iki tekerli arac (dusuk hizlar haric) kontra teknigi ile doner. Surucu farketsin istesin yada istemesin

Olay aliskanlik haline getirip hareketleri serileştirmek.