Orijinalini görmek için tıklayınız : Naked - Touring Motosiklet Yapımı
Mustafa.BLN
23 Mart 2019, 14:44
Arkadaşlar öncelikle herkese zevkli sürüşler.
Şimdi derdimi şöyle açıklayayım; :)
Cf Moto 400 NK kullanıyorum naked bi motor fakat aklımdakiler biraz farklı.
Motosikletin ön amartisörlerini değiştirip motosikletin önünü biraz daha kaldırmak istiyorum.
Sonuçta bu motosiklet Er6 ve Versys şasesi üzerine kurulu (bu modeli seçme sebeplerimden biri de bu)
Motosikletin ön tarafına orta boyut bir tur camı taktırıp Naked - Touring tarzı bir motosiklet tasarlamak amacım.
Bu kadar uğraşmadan Tenere veya Tracer almadım hem motosikletime kendi dokunuşlarımın olmasını hemde gönül verdiğim
tasarımcılık konusunda bir şeyler yapmak istiyorum.
Fikir olarak beni destekleyecek arkadaşlara ihtiyacım var.
YasinC
23 Mart 2019, 17:19
Hakı pokunu geçebilir. Ayrıca ön taraf ne kadar yükselecek bu da yabana atılacak bir konu değil. Arka süspansiyonun düzgün çalışmasını engelleye bilir. Birde motorun çalışma yağlama sistemine de göz atmak lazım uzun vadede nasıl bir fark olacak yağlama performansında.
Tabi kafaya kondu ise yapılır ama bence cfmoto 400gt'yi inceleyip öyle hareket edin. Aynı blok ama şase de nasıl farklar var. Motorun açısı, süspansiyon vs?
Mustafa.BLN
23 Mart 2019, 21:07
Hakı pokunu geçebilir. Ayrıca ön taraf ne kadar yükselecek bu da yabana atılacak bir konu değil. Arka süspansiyonun düzgün çalışmasını engelleye bilir. Birde motorun çalışma yağlama sistemine de göz atmak lazım uzun vadede nasıl bir fark olacak yağlama performansında.
Tabi kafaya kondu ise yapılır ama bence cfmoto 400gt'yi inceleyip öyle hareket edin. Aynı blok ama şase de nasıl farklar var. Motorun açısı, süspansiyon vs?
Yasin hocam deponun sona doğru olan eğimini yere paralel olacak derecede yani tahmini 7 ila 9 santim kadar oturuşu düzelmek için.
GT yi çok beğendim beklediğim eşime almayı düşündüğüm bi model işte kafamdaki KTM 1290 ı anımsatacak bi model yaratmak.
Yağlama düşünülmesi gereken bir konu bunun üzerine düşünmem veya araştımam gerek bunun için teşekkür ederim.
Amartisör konusunda ne deşünüyorsüzüz nasıl bi çözüm olabilir?
Versys 650 lerin ters amartisörü var onları kullanırsam gidonda neler yapmam gerekecek?
yürekçe
23 Mart 2019, 23:02
Yağı vs ayrı konu ama şöyle bir örnek vereyim.
Bmw f800s kullandım.
Tuoring tip, 245 km rahatlıkla ve güvenle görüyordu.
Ön arka abs, çift denge mili ve direksiyon amortisörü standart idi.
Aynı motor bloğunu, bmw f700gs'e bindirmişler ve motor 195 de yola tutunmayı tamamen bırakıyor diyen kullanıcılar ile tanıştım.
Jant çapı, lastik tipi, denge merkezi(özellikle viraj ve frenajda ) çook ama çok önemli. Gsr600'de bu denge sıkıntısını çok çektim (2010 abs) oysa 2004 gs500 de çok daha dengeli virajlar alabiliyordum.
Buna mukabil, hero karizma ile arka teker boşta gibi hissederken, freewind650 ( swallow lastik ) ile ömrümün en güzek virajlarını yaşadım.
Yani, ağır ya da hafif fark etmiyor, teker çapı/yapısı ile amortisör ayarları vs çok önemli.
Jant çapı değişimi ile ilgili son yıllarda fabrikasyon değişimi mondial 300'lük tuoring gs çakmasındaki tasarım farkını da inceleyin derim.
Mustafa.BLN
24 Mart 2019, 21:32
Yağı vs ayrı konu ama şöyle bir örnek vereyim.
Bmw f800s kullandım.
Tuoring tip, 245 km rahatlıkla ve güvenle görüyordu.
Ön arka abs, çift denge mili ve direksiyon amortisörü standart idi.
Aynı motor bloğunu, bmw f700gs'e bindirmişler ve motor 195 de yola tutunmayı tamamen bırakıyor diyen kullanıcılar ile tanıştım.
Jant çapı, lastik tipi, denge merkezi(özellikle viraj ve frenajda ) çook ama çok önemli. Gsr600'de bu denge sıkıntısını çok çektim (2010 abs) oysa 2004 gs500 de çok daha dengeli virajlar alabiliyordum.
Buna mukabil, hero karizma ile arka teker boşta gibi hissederken, freewind650 ( swallow lastik ) ile ömrümün en güzek virajlarını yaşadım.
Yani, ağır ya da hafif fark etmiyor, teker çapı/yapısı ile amortisör ayarları vs çok önemli.
Jant çapı değişimi ile ilgili son yıllarda fabrikasyon değişimi mondial 300'lük tuoring gs çakmasındaki tasarım farkını da inceleyin derim.
Ustam kesinlikle...
Biraz araştırdım daha doğrusu resimleri detaylı inceledim :)
Cf MT serisinin sadece gidonda değişiklik var
https://www.cfmoto.com.tr/uploads/product/touring/650-mt/featured.png
Ön tarafa iyi bir tur camı takıp gidon yükseltmek en mantıklısı galiba?
Ve ya daha farklı fikri olan var mı?
Angrypower
24 Mart 2019, 21:35
O gidon farkettiysen ön camın olduğu bloktan bağımsız. Naked'da ise direk gidona bağlamak zorunda kalıyorsun.
hasmet
24 Mart 2019, 22:39
O gidon farkettiysen ön camın olduğu bloktan bağımsız. Naked'da ise direk gidona bağlamak zorunda kalıyorsun.
Ve otobanda yüksek hızda rüzgar direk gidona etki ediyor. Özellikle virajda gidonu çevirirken lastiği süspansiyonu hissetmek yerine rüzgardan başka bir şey hissedilmiyor. Kör sağır kullanıyorsunuz. Hele hele yan esen rüzgarlar direk gidonu çeviriyor. Sürekli tetikte tedirgin oluyorsunuz. İğrenç ve rahatsız bir durum.
Tavsiye etmem. Takmamla çıkartmam bir olmuştu. Motosiklet CB900F Hornet'ti.
Bazı cruiserlarda da ön cam gidona monte ama onlardaki rake açısı ve trail uzunluğu durumu kaldırıyor. Naked'lar hiç öyle değil.
Angrypower
24 Mart 2019, 23:03
Sert esen bir yan rüzgarda 200cc’lik motorun gidonunu son anda zaptetmiştim. Bende şimdilik taktım ama yaz gelsin ilk işim sökmek olacak. Şimdi eriniyorum. Naked kullanacaksan rüzgarın tokadını yiyeceksin. Başka çaresi yok. Naked dışında motora bakamıyorum. İlla gönlüm naked diyor. Fazlaca tokat manyağı olduk. Artık zevk veriyor :)
hasmet
25 Mart 2019, 01:03
Şahsen hem naked kullanıyorum hem de tokat yemiyorum. Nasıl?
1. Yüksek hızda göğüs ve kask civarına hava akımı yollamayan far ve gösterge paneli koruması olan naked motosiklet.
2. Rüzgar tüneli testi yapılarak dizayn edilmiş kask.
Bir Goldwing gibi rahat olmuyor ancak tokatlama da söz konusu değil.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO