Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbul içi kullanım için nmax 155 mi xmax 250 mi ?
gokbudak
23 Ocak 2019, 09:41
Arkadaşlar daha öncesinde YBR 125 ile 500 km kadar tecrübem var. Yeni kullanıcıyım yani. Önümüzdeki günlerde hondanın güvenli sürüş 1 eğitimini alıp akabinde şehir içi kullanım için bir scooter motor almaya karar verdim. Güzergahımda Anadolu'dan Avrupa'ya köprüden geçişler olacak. Nmax 155 abs olması ve her yere sığması nedeniyle hoşuma gitti fakat zamanla xmax 250 nin sürüş konforunu arayıp nmax aldığıma pişman olur muyum bilemiyorum. Yeni kullanıcı olduğumu da düşünürsek xmax ile başlamak mantıklı mı yoksa nmax ile başlayıp motor sürmeyi iyice öğrendikten sonra mı xmax gibi 250 lik bir motora geçmem sağlıklı olur?
Mossberg500
23 Ocak 2019, 09:47
Nmax guzel bir motosiklet ancak gucu istanbul gibi bir buyuk sehirde yeterli gelmeyebilir, baska bir sehir olsa nmax olabilir diyecegim fakat istanbulda xmax dogru tercih olacaktir. Ayrica nmax ruzgar korumasi yok extra bir on cam almanda gerekir.
Öz_Musti
23 Ocak 2019, 09:53
Ybr ve Nmax 155 kullandım. Açıkçası Nmax ile Ybr nin performans olarak farkını pek göremedim.
Köprü geçişleri var da nereden nereye? Beykoz-Maslak mı, Beylikdüzü-Ataşehir mi?
Sadece sorunu cevaplamak için; Şu an Ybr kullanıyorsan ya olduğun yerde kal veya xmax 250 ye terfi et.
Genel bir tavsiye olarak ise Ybr yi kullanırken Güvenli sürüş 1 eğitimini tamamla, bi 5.000 km sonra Güvenli sürüş 2 ye git. Sana esas lazım olacak şeyler Güvenli sürüş 2 de. O eğitimden sonra ufaktan xmax olayına gir. Acele etme hocam. Daha ne motorlara bineceksin. Yavaş yavaş. Biliyorum çok zevkli birşey ama yerler seni trafikte.
Bol bol Türkiye Motosiklet Kazaları videoları izle. Kim neden düştü-çarptı-öldü öğren. Ne yapsaydı kurtulurdu düşünmeye çalış.
espresso
23 Ocak 2019, 10:11
Benim de istanbul içinde yolum Beylikdüzü - Levent arası yaklaşık 45km. Motor almadan önce nmax yeter diye düşünüyordum ama son anda karar değiştirim xmax 250 almıştım.
Henüz 5000km oldu, şehiriçinde hızlanması gidişi vb. çok rahat ama TEM otobanına çıkınca trafik yoksa bazen yetmeyebiliyor. Eğer her gün uzun yol yapacaksanız ve otobana çıkma niyetiniz varsa xmax 250 düşünün derim.
erman374
23 Ocak 2019, 10:21
Boyunuz çok kısa değil ve parasal imkan varsa xmax 250 düşünün derim. Bir miktar daha ağır olsa da uzun süre sizi tatmin edecektir. Nmax özellikle trafik olan yollarda kullanıyorsanız daha avantajlı. Kıvrak ve hafif. Kullanımı daha kolay. TEM E5 gibi yollarda ise daha rahat hızlansın, rüzgardan daha az etkilensin, son hızı bir miktar daha fazla olsun diyeceğin için Xmax.
Sıfır düşünüyorsan forza 250 ye de bakmanı öneririm.
demirarch
23 Ocak 2019, 11:16
kesinlikle xmax250 , alabilirsen abs li olanını al ,
çevreyolunda güce ihtiyacın olacak , üstelik koltuk altı bagaj daha geniş , çok büyük avantaj sağlar
stubborn
23 Ocak 2019, 11:23
Güzergaha bakılırsa xmax
espresso
23 Ocak 2019, 11:31
xmax'ın koltukaltı bagajına laptop çantası sığdırabiliyorum. Nmax almayı düşünürken bu detay xmax almamda çok etkili olmuştu. Her gün işe gelip giderken laptop taşıyorum, arka çanta almama gerek kalmadı, bütün ıvır zıvır sele altı bagaja sığıyor xmax'da.
artemis99
23 Ocak 2019, 11:46
YBR ile bir 5000km daha tecrübe et Honda GS2 yi bitir sonra xmax. Köprüyü geçmeseydin nmax yeterli derdim. Ufak tefek oluşu aralardan geçişi durkalkta avantajlı. Üstelik yakıtı kokluyor. xmax ile ybr den de nmax den da fazla yakarsınız sıkışık trafikte büyük ve ağır gelecektir. Ama arada gazlamak şehirdışı yapmak için 250cc lazım.
gokbudak
23 Ocak 2019, 15:00
Ybr ile 5 sene öncesinde kısa bir birlikteliğim oldu ( 300 km kadar ) Beni motora yeni başlayan biri olarak kabul etmeniz daha mantıklı. Yeni başlayacak biri olarak xmax 250 fazla mı gelir onun çekincesini yaşıyorum. Sıfır motor alacağım. Bunun düşmesi kalkması falan olacak. Motor konusundaki tecrübelilerden duyduğum hafif bir scooterdan başlamanın daha sağlıklı olacağı yönünde. İstanbul'da Üsküdar Cumhuriyet mahallesinden Kağıthane Şirintepe'ye gideceğim.
bberksan
31 Ocak 2019, 12:34
Kesinlikle ABS'li motor al , Ben Ironmax'i da denedim ve Nmax125 aldım. Bana fazlası ile yetiyor. Ama XMAX de kullanım yerine göre tercih edilebilir.
xmax250 / nmax 155 = + daha havalı , + daha konforlu , + daha güçlü , + artçı konforu …………… - daha pahalı , - daha ağır , - şehirde daha hantal , - 100 km'de 1 lt fazla yakar
myagdi
31 Ocak 2019, 12:56
motor üstünde gideceğin mesafenin çoğu sıkışık trafik ve fazlaca dur-kalk olacaksa nmax 155,
çevre yolunda açık trafik olacaksa xmax 250 tavsiye ederim.
üsküdar-şirintepe arası yolculuğunda sanırım boğaziçi köprüsü'nü kullacaksın. bu durumda bence nmax daha uygun bir seçenek olur.
gokbudak
31 Ocak 2019, 23:58
Sıfır motoralacağım. Honda Forza almak yönünde fikrim değişti açıkcası. Bugün Honda'nın güvenli sürüş 1 eğitimine başladım. Vitesli mi alsam acaba diye de düşünmeye başlamadım değil :)
Bartrobel34
25 Mart 2019, 11:44
herkese iyi gunler, kazasiz surusler
1 aydir scooterr almayi dusunuyorum ve bu hafta nasipse alicam, hic motor tecrubem yok bu yuzden ilk motorum olucak. hep 2014 ve ustu xmax 250 dusunuyordum fakat bikac motoru olan arkadasim ilk motor icin xmax 250 nin cok agir gelecegini ve devirirsem kaldiramayacagimi ve cok masraf cikacagini soyledi. tecrubeli arkadaslardan tavsiye rica ediyorum. gorunusu, gucu ve esimle beraber rahat binebilecegim icin xmax dusunuyordum. ama solenenlerden sonra nmax 155 e de goz atmaya basladim. simdiden herkese tesekkurler
(boyum 182)
logaritma
25 Mart 2019, 15:42
forza istediği yere gelemedi bana kalırsa ilerdede fiyatları aşırı kırılıcak ikinci elde yani sıfır alanlar için bence doğru bir yatırım sayılmaz.. yatırım gözüyle bakıyorum ikinci elde zarar edilmemesi açısından..
xmas yada nmax aynı kabilenin fertleri ikisinide sürdüm bol bol sürüyorum çevremde çok insanda var bayağı sattı ikinci eli çok kuvvetli cumhuriyet altını gibi koy satılığa değerinde gidiyor aletler.. nmax ve xmas tercih konusunda yaşam tarzına göre değişkenlik gösteren aletler..
şahsen kendi yaşantıma göre nmax derdim çünkü trafiğe çıkdığım saatler genelde trafiğin çok yoğun olduğu saatler ve güzergahlar..
iş dağılış saati , köprü trafiği saati maslak zincirlikuyu mecidiyeköy istikametleri..
kısaca altımda 300km hız yapıcak bir motor olsada onla en fazla dur kalkda 30-40 ile gidebilirim, xmas ilede 30-40 ile gidebilirim, nmax ilede aynı hızda giderim.. en fazla biraz aksa açılsa hafifden 60-70 km den süratli gidemem... burda bana faydası kıvrak atik çevik az yer kaplıycak trafik dostu, aralardan kaçabilicek bir motor olması olurdu..
o açıdan nmax şehir sincabı trafikde kapalı dur,kalk trafikde tam bir çözüm unsuru..
Tercihler bu açıdan yapılmalı bence..
vitesli olayı değişken şu trafikde en çok vitesliden dert çekmiş isanlardan biri benimdir herhalde vulcan 900 ile tdm850 ile ve diğer geçmişdeki yüksek hacim motorlarım ile bacaklarımızmı yanmadı , sağımızdan solumuzdan vızır vızır o yılların activaları geçerken olduğumuz yerde altımızdaki devasal kütle ile araba gibi çakılı kalmadık.. şimdi x10 var ohh be dedim ilk defa ohh be dedim.. rahatlık konfor yıllarcana trafikde hammallık yapmışım..
eğer istanbulda yaşıyorsan vitesliye bakış açım alıcaksın bir yüksek hacim sadece ve sadece uzun yol , tur gezileri falan için onla şehir içine girmiycen , şehir içi içinse alıcaksın ikinci bir motor minik bir şey pcx,nmas tarzı otomatik az yakan çok kaçan ekonomini rahatlatan bütçe dostu , trafik dostu, fare deliğine gidip çıkabilicek tarzda .. mis gibi sürüceksin..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO