PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cross motosiklet tavsiye



aarkoc
18 Aralık 2018, 22:57
mondial xtreme 150cc ve 200 cc kullandım. Çok cabuk sıkıldım. mallar ucuz olunca keyifi de ucuz oluyor maalesef.
cogunlukla arazide kullanacagım motosiklet bakıyorum. orta fiyatlarda fazla bir masrafı olmayan. Çevik bir motor düşünüyorum.

baktıgım modeller kawasaki kx serisi ktm 125cc felan. kafam çok karıştı. Yardımınızı bekliyorum.:santa:

uzay gemisi
19 Aralık 2018, 00:12
çabuk sikilmayacagin birsey istiyorsan 2 zamanlı 250cc alacaksin. 20-30bin TL arası ikinci el bulabilirsin. Çok zevkli makinedir ama çokta nazlidir. Saatlik olduğu için zırt pırt bakım ister pistonu sekmani osu busu dertli makinalardir ve tamamen hobi aracıdır. parası olmayan adama gelmez

burak burk
19 Aralık 2018, 00:27
valla hocam aklıma gelen yamaha wr250 yada kawasaki klx250 acemileri gayet memnun eder.hem gidiş hem bakım konusunda.para varsa wr250 daha da iyi olur tabi.sen sadece arazi için istiyorsan yani plakasız o zaman sınır cüzdan da bitiyor.yani böyle bir merakım olsa açıkcası ben 2 modelden birini alırdım hem zevkini yaşardım hemde günlük olarakta sürerdim.pro değilsen ktm ve husqvarna falan bence gereksiz.almayı geçtim işletmek her babayiğidin harcı değil tabi zevkide aynı şekildedir :)

aarkoc
19 Aralık 2018, 18:11
Tavsiyeleriniz için tesekkur ederim.

Aklımda kawa kx125 veya kx250 var. kx125 fiyat biraz daha uygun gibi duruyor.
veya yamaha wr125r mi seçmeliyim. bu noktada karar veremiyorum.

Klx250 ile bunlar arasında ne gibi fark var.

Boldpilot
19 Aralık 2018, 18:40
Öncelikle 4 zamanlı alıp hem yol hem hafif-orta arazi mi yapmak istersin, yoksa 2 zamanlı alıp yoldan vaz geçip her türlü arazi koşulunda ayakta kalmak düz duvara tırmanmak mı ona karar vermelisin.

wr125r xtreme max200den sonra pek açmaz açıkçası. Daha kaliteli daha sorunsuz olduğu kesin ama daha işlevsel mi tartışılır.

Ekarademir
19 Aralık 2018, 18:53
Dört zamanlı biraz daha yüksek cc düşün bence. KTM 400-500 cc olan çok model var. Tabi birde 640 Adventure var ki anlatılmaz yaşanır. :pl:

Sıkılma sebebinin düşük cc olduğunu düşünüp bu tavsiyeyi veriyorum tabi. Hemde fiyatıda iyi bu modellerin.

Boldpilot
19 Aralık 2018, 19:00
Dört zamanlı biraz daha yüksek cc düşün bence. KTM 400-500 cc olan çok model var. Tabi birde 640 Adventure var ki anlatılmaz yaşanır. :pl:

Sıkılma sebebinin düşük cc olduğunu düşünüp bu tavsiyeyi veriyorum tabi. Hemde fiyatıda iyi bu modellerin.

Herkesin elinden senin kadar bakım onarım gelmiyor, ustaların eline atma adamı 😀

Ekarademir
19 Aralık 2018, 19:06
Herkesin elinden senin kadar bakım onarım gelmiyor, ustaların eline atma adamı ��

Bakım onarımlık bi iş yok ki. Ben kendi kendime iş çıkarıyorum.

Alalı bi sene olacak. Hatırladığım kadarıyla bi defa kontağın içindeki lehim koptuğu için arıza yaptı. Onun dışında arızası yok şükür. Geri kalan herşey benim kendi başıma iş çıkarıp sağlam şeyi sökerek güzelleştirme çabam. :mrgreen:

Boldpilot
19 Aralık 2018, 19:25
Bakım onarımlık bi iş yok ki. Ben kendi kendime iş çıkarıyorum.

Alalı bi sene olacak. Hatırladığım kadarıyla bi defa kontağın içindeki lehim koptuğu için arıza yaptı. Onun dışında arızası yok şükür. Geri kalan herşey benim kendi başıma iş çıkarıp sağlam şeyi sökerek güzelleştirme çabam. :mrgreen:

O zaman bende alayım bir tane 😀

aarkoc
19 Aralık 2018, 19:28
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-acilll-ihtyctan-satlik-626043534/detay

söyle bişey tatmin eder mi sizce ?

Ekarademir
19 Aralık 2018, 20:09
O zaman bende alayım bir tane ��

Çok dua edersin bana. Hele toprak yolda gaz kolunu çevirince hangi viteste olursa olsun tekeri sarması var ya. Off anlayamazsınız. :mrgreen:


https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-acilll-ihtyctan-satlik-626043534/detay

söyle bişey tatmin eder mi sizce ?

Almışken plakalı birşey al bence. Böyle motor sadece arazide kullanılır. Araziye giderken normal yolda bile yakalansan bi sürü ceza yersin. Sadece arazide kullanacaksanda 2 zamanlı 250 cc al. 2 zamanlı motorda aşırı güç olur.

Şöyle örnek vereyim. Motorum 4 zamanlı 640 cc ve 55 beygir. İki zamanlı 300 cc 70 beygir motor var. CC olarak yarısı ama beygir olarak iki katı. Öyle düşün. Ama iki zamanlıyla uzun yol yapılmaz. Çabuk eskir.

RoofRoof
19 Aralık 2018, 21:14
Bakım onarımlık bi iş yok ki. Ben kendi kendime iş çıkarıyorum.

Alalı bi sene olacak. Hatırladığım kadarıyla bi defa kontağın içindeki lehim koptuğu için arıza yaptı. Onun dışında arızası yok şükür. Geri kalan herşey benim kendi başıma iş çıkarıp sağlam şeyi sökerek güzelleştirme çabam. :mrgreen:

Hocam senin şansına sağlam bişi denk gelmiş.KTM sonuçta blok konusunda çok güvenilir değiller.Her hafta başka bir yeriyle uğraşmayalım alıp.Parçası da öyle aşırı bol da değil bildiğim kadarıyla.

aarkoc
19 Aralık 2018, 21:19
Çok dua edersin bana. Hele toprak yolda gaz kolunu çevirince hangi viteste olursa olsun tekeri sarması var ya. Off anlayamazsınız. :mrgreen:



Almışken plakalı birşey al bence. Böyle motor sadece arazide kullanılır. Araziye giderken normal yolda bile yakalansan bi sürü ceza yersin. Sadece arazide kullanacaksanda 2 zamanlı 250 cc al. 2 zamanlı motorda aşırı güç olur.

Şöyle örnek vereyim. Motorum 4 zamanlı 640 cc ve 55 beygir. İki zamanlı 300 cc 70 beygir motor var. CC olarak yarısı ama beygir olarak iki katı. Öyle düşün. Ama iki zamanlıyla uzun yol yapılmaz. Çabuk eskir.




Peki 12-14 bin tl civarı önerebileceğiniz model var mı. Yoksa bu fiyata zor mu bulurum.

Selçuk Keleş
19 Aralık 2018, 21:42
Tavsiyeleriniz için tesekkur ederim.

Aklımda kawa kx125 veya kx250 var. kx125 fiyat biraz daha uygun gibi duruyor.
veya yamaha wr125r mi seçmeliyim. bu noktada karar veremiyorum.
Klx250 ile bunlar arasında ne gibi fark var.

KX'ler yarış motoru, spesyal yani. Trafiğe çıkamazsın, serttir, saatlik bakımları var, vs vs sana gelmez. KTM EXC serisi de bunun gibidir.
KLX250 senin tarifine uygun.
https://www.youtube.com/watch?v=_w9-fKrjwBA

Ekarademir
19 Aralık 2018, 21:42
Hocam senin şansına sağlam bişi denk gelmiş.KTM sonuçta blok konusunda çok güvenilir değiller.Her hafta başka bir yeriyle uğraşmayalım alıp.Parçası da öyle aşırı bol da değil bildiğim kadarıyla.

Bende tam tersini düşünüyorum. Motorumun her yerini kurcalamışlar. Hatta bloğun sol tarafında kırık yeri iran yapıştırıcısıyla yapıştırmışlar. Ama hala taş gibi makina. LC4 en çok kullanılan blok. Birçok modelde bu blok var. Parça sorunu çokda yaşanacağını sanmam. Günümüzde her motorda var parça sorunu. Tofaş gibi gidip parçacıdan alamıyoruz. Araştırıyoruz getirtiyoruz.


Peki 12-14 bin tl civarı önerebileceğiniz model var mı. Yoksa bu fiyata zor mu bulurum.

Kullandığım motoru 8 bine aldım geçen sene. Şimdi fiyat yükseldi. Tecrübene güveniyorsan benim modeli tavsiye ederim. Ama aşırı bi tork var tehlikeli motor.

Şu var mesela. Model hakkında detaylı bilgiyide şurdan bakabilirsin.

http://mustafa.atesel.com/ktm-640-adventure-test/

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-ister-enduro-ister-uzun-yol-her-yola-gelir-608592960/detay

aarkoc
24 Aralık 2018, 15:45
tavsiye ettiğiniz modellere tek tek baktım. temiz bişey bulamadim. veya bulunduklarim konumuma cok uzak. bütçe 25binlere var ama benim o kadar butcem yok.

Kawasaki klx 250 e karar vermiştim. 2013 model ikinci el.
birde mondial xtreme 250 ayni fiyata sıfır.
ikisi arasında seçim yaparsak hangisi uygun olur sizce