PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chopper Fikrine İhtiyacım Var



Zifir
22 Kasım 2018, 23:53
Herkese keyifli ve güvenli sürüşler diliyorum.
Ilk motorumu alacağım ve chopper tarzından başka bir motora binmeyi düşünmüyorum. Sizce sıfır GV250 mi almak mantıklı yoksa 35k km'de 2004 model Yamaha Virago 535 mi ?

tommygun
23 Kasım 2018, 00:35
6 ayda 15000 km.yi geçmiş biri olarak 14 senede 35000 km bana pek inandırıcı gelmiyor. Cruiser sürmüşlüğüm yok ama tercih şansımı her zaman sıfır motordan yana kullanırdım.

Zifir
23 Kasım 2018, 00:41
Ben yanlış yazmışım km 65.700 sıfır kore mi 2004 yamaha mı diye düşünüyorum

PAPAZ_39
23 Kasım 2018, 00:58
Bence virago temiz ve düzgünse onunla başlamanı tavsiye ederim çok rahat ve kullanışlı bir motordur. İlk motorunda olsa senin hamlığını kaldıracak tecrübeye sabit bir motor. Seni hertürlü taşır yani 👌

logaritma
23 Kasım 2018, 01:23
viragoyu iyi kontrol ettir almadan önce.. motor isteye bilir onların belli km sonra şaftta boşluk falan oluyordu iyi baktır .. birde marş dinamoları sıkıntılı idi bizim arkadaşın ki arıza yapmışdı bulamamışdık opelin kini takmışdık yada fordu du tam hatılamıyorum..

bana sorarsan gv al bak keyfine bir buji piposunu değiştirirsin alır almaz.. aküyü kaliteli bir şeyle değiştir iki sıfır lastik al arkana bakmadan bas gaza..

cruiser güzel motordur yaklaşık 5 yada 6 motorum cruiserdı çok severim sürmeside gitmeside viraja girmeside çok ayrı keyifdir..
Bir gerçek varsa piyasada yeni km az yaşı genç bakımlı temiz fiyatı uygun cruiser yok..

alınıcak cruiserların hemen hemen hepsi 90 lı 2000 li yılların başında gelen cruiserlar.. onlarıda alıcaksanız ve uzun soluklu binicem diyorsanız motorunu sıfırlayıp komple elden geçirip yani bir motor parası daha harcayıp binmeniz gerekir..

HAZZILHAR
23 Kasım 2018, 02:00
Sıfır Daelim Daystar alırsan daha az problemli bir motosiklete binmiş olursun. 2017'den sonra gelenleri hatta ABS'li idi. Türkiye'ye getirildi mi bilmiyorum. Sıfır GV250 diye bir şey yok. 2016'dan beri yatan, satılamamış motorları iteliyorlar.

PAPAZ_39
23 Kasım 2018, 02:07
viragoyu iyi kontrol ettir almadan önce.. motor isteye bilir onların belli km sonra şaftta boşluk falan oluyordu iyi baktır .. birde marş dinamoları sıkıntılı idi bizim arkadaşın ki arıza yapmışdı bulamamışdık opelin kini takmışdık yada fordu du tam hatılamıyorum..

bana sorarsan gv al bak keyfine bir buji piposunu değiştirirsin alır almaz.. aküyü kaliteli bir şeyle değiştir iki sıfır lastik al arkana bakmadan bas gaza..

cruiser güzel motordur yaklaşık 5 yada 6 motorum cruiserdı çok severim sürmeside gitmeside viraja girmeside çok ayrı keyifdir..
Bir gerçek varsa piyasada yeni km az yaşı genç bakımlı temiz fiyatı uygun cruiser yok..

alınıcak cruiserların hemen hemen hepsi 90 lı 2000 li yılların başında gelen cruiserlar.. onlarıda alıcaksanız ve uzun soluklu binicem diyorsanız motorunu sıfırlayıp komple elden geçirip yani bir motor parası daha harcayıp binmeniz gerekir..


250 cc chopper klasmanında gv 250 en iyilerden birisidir. Hem gidişi hem çekişi hemde görüntü kalitesiyle diğerlerinden öndedir. Fakat belli başlı kronik sorunlar olmasa çok daha iyi bir motor olabilirdi. Özellikle çoğunda yaşanan beyin problemi ve elektiriksel bazı problemler.. Arkadaşında ilk motoru olacağı için bu tarz sorunlarla başetmek onu motordan soğutabilir. Bir dönem virago kullanıcısı olarak daha sonra bindiğin hiç bir chopper dan viragodan aldığım zevki ve sürüş keyfini alamadım. Viragodan sonra sırasıyla dragstar, vn 800, intruder ve şuanda gv650 kullanıyorum ama hiç biri viragonun yerini tutmadı. Hele şu hyosung beni motordan soğuttu diyebilirim.

Zifir
23 Kasım 2018, 02:55
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Yamaha markasının kalitesinden dolayı Hyosung geri planda kalır diye düşünmüştüm ama 15 bin e alacağım motora bir de 8 10 bin motor masrafı edeceksem Yamaha nin Yamaha olması benim pek işime yaramaz doğrusu...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:54 ----------

Peki 65k km'de olan bir Virago dan hayır gelir mi sizce ?

logaritma
23 Kasım 2018, 03:23
Benimde az çok cruiser tecrübem var çok kısa süre takasdan zamanında virago 535 elimde bir kaç ay kaldı , en500 üm oldu , vulcan 900 üm oldu bir ara regal raptor kısa süreli oldu .. gv 250 bir arkadaş bursadan satın aldı tecrübesi yoktu bana rica etti abi alırmısın die gittim aldım geldim yani gv250 ilede bir bursa istanbul tecrübem oldu..

Gv250 2016 da elde kalan sıfırlar var aynen bunun nedeni bu motorun tutulmamasından değil distiribütör sorunu servis yedekparça sorunu ile ilgili bence...
yoksa zamanında hyo türkiyede güçlüyken peynir ekmek gibi satıyordu gv.. daelim yenileri abs li ve var piyasada.. zaten şu anda piyasada alınabilicek en iyi iki motor bunlar ortalama rakamlara..

virago 535 ler güzel ama yaşından km'sinden ötürü kronikleri vardı şaftta mı krankda mı boşluk oluyordu.. parçasıda zor bulunuyor yoksa keyifli sürüşü güzel motor.. bundada şaşıcak bir şey yok burda 18 -16 yaşında motordan bahsediyoruz.. geçmişi nasıl kullanıldığı hangi ustaların ellerinden geçdiği bilmediğin kaç sahip değiştirmiş onu bilmediğin bir motor alıcaksın .. bana kalırsa riskli..

ben alsam en500 c kasa alırdım o ayrı .. artısı çok fazla.. ama onu bile artık almak çok riskli temizi nerdeyse hiç yok olanda satmıyor zaten. ama temizini bulursan secereli uygunda rakama veriyorsa hiç kaçırma al derim.. dediğim gibi çok zor.

Zifir
23 Kasım 2018, 04:00
Düşelim tek silindir. Bu bir eksi mi sizce? Sıfırı 20 bin TL biraz aşıyor beni açıkçası.

HAZZILHAR
23 Kasım 2018, 04:53
Düşelim tek silindir. Bu bir eksi mi sizce? Sıfırı 20 bin TL biraz aşıyor beni açıkçası.

250 cc cruiser zaten olmaz, cruiser görünümlü commuter olur. Tek silindir olsa ne farkedecek ki ?

logaritma
23 Kasım 2018, 13:01
:) 250cc lik cruier olmaz deniyor , 250 cc lik endurolar çıktı 250 cc den enduro olmaz dendi , 250 cc lik ss ler çıktı 250 cc den ss olmaz dendi :)

commutercı adam 150cc fazla fazla yeter commutera 250cc ye ne gerek var ne yapıcan der..

Yahu bu 250cc de ne gariban bir hacim kimseye yaranamıyor.. :)) işin ilginç yanıda piyasada her segmentte scooterından ss inden cruiserına kadar en çok bu hacim satıyor .. :) euro4 standartlarında artık isim değiştirdi yeni ismi 300c.c oldu..

]-[@LuI{
23 Kasım 2018, 15:52
65k KM çok yüksek. ben olsam bulaşmam. Riski büyük.

GV250 - Al geç git.

Zifir
23 Kasım 2018, 18:27
Şimdi şöyle bir durum söz konusu sıfır gv fiyatına 2014 2. El Daelim Daystar var. 7k km'de daystar. Ne önerirsiniz :D

sey_47
23 Kasım 2018, 19:29
Sifir gv derim

Zifir
23 Kasım 2018, 20:30
Gv nin kronik sorunları beni biraz düşündürüyor o yüzden direk gidip alamıyorum. Daelim için en sorunsuz kroniksiz motor deniyor.

Zato
23 Kasım 2018, 22:28
Benzer fiyatlara en 500 veya marauder 800 ler varken bence gv 250 ile zaman kaybetmeye gerek yok. Ayrıca daelim tek silindir.

Zifir
23 Kasım 2018, 22:31
Peki hasar kaydı, km'si ve yaşı önemli değil mi ?

logaritma
23 Kasım 2018, 22:58
gvde ki sorunlar kronik değil.. daelim abs li ise ona yönel yok değilse ben olsam şahsen gv den yana tercihimi kullanırdım..

gv nin çözülemeyen sorunu yok youtube açarsan görebilirsin en son egzosunun ısınma sorunana kadar çözdüler.. gv alıcaksan alır almaz önce ister sıfırken servisde aldığın yerde ister kendi ustanda bir kronik sorun çıkartan yerlerini hallet öyle bin. onun kroniği aklımda kalan bir buji piposu var onu ngk alırsan hatırladığım başka kroniği yoktu almışken bir temiz bakımını yaptırgüzel sıfır kaliteli bir akü iki kaliteli lastik at .. bak keyfine.

En500 en iyisidir ama temizini bulamaz arkadaş yorgunuda üzer.. temiz en500 kimse ucuz rakama satmaz.. ucuz olanda yorgundur ilk motor olucak insanı üzebilir..

Zifir
24 Kasım 2018, 01:48
Gv250de beyin ve elektronikte de sorun olduğu söyleniyor. Bir de söyle bir şey var. Sıfır gv alıp aldigim yerde lastikleri ve buji piposunu değiştiririm tamam ama işin içine akü ivir zıvır girince sıfır makine almanin ne anlamı kalıyor diye düşünüyorum. 2018 daelim sıfır bulamadım bayii gelmedi hiç dedi. Daelim in sadece tek silindir olması kafamı kurcalıyor. En 500 veya marauder ben de isterim ama cok çok eski motorlar var sahibinden.comda

HAZZILHAR
24 Kasım 2018, 04:26
2014 model sıfır GV250 kullanıyordum. 2000 km olunca bir ton elektrik arızası çıktı. Baştan aşağı tesisatına kadar yeniledim, hala daha debriyaj çekildiğinde stop etme problemi vardı. statörü, konjektörü, buji pipoları, beyni herşeyi değişti. Masrafına katlanmak işine gelirse al tepe tepe sür. Çift silindir ama cruiser karkateristiği sunan bir çift silindir değil. GT250R motor bloğu kullanır. Yüksek devir çevirir. Cruiser ile 5. viteste sakin sakin gitmen gerekirken kulak zarını yoran tiz bir ses ile "canımın sonundayım" diye bağırır. Kısaca almamanı tavsiye ederim.

2014 yılında motorları bagger projesine çevireceğiz diye benimle birlikte GV250 kalmadığından Daystar alan arkadaşım 52.000 km'ye geldi. Hala bir sorun yok. Sadece geçen kış aküsü bittiydi dışarıda beklemekten.

Bu arada kimsenin zoruna gitmesin, 125-250 cc motor hacimlerinden şehir motosikleti olur, ne yarış, ne enduro, ne de cruiser olmaz. Tipi benzer, sürüş dinamiği ve karakteristiği benzer ama asla o ruhu ve torque/HP eğrisini veremez. 2 zamanlıları ayrı tutuyorum.

Daystar alın, keyfinize bakın. Bu arada Chopper başka bir kavram. Doğrusu Cruiser olacak.

Zato
24 Kasım 2018, 09:08
En 500 veya marauder ben de isterim ama cok çok eski motorlar var sahibinden.comda
Eski olması daha güzel klasik işte. Amaç günlük ulaşım sağlamaksa commuter düşünmek daha doğru olur. Cruiser yoğun günlük kullanım için iyi bir seçenek değil. Cruiser biraz hissiyatla ilgili bir tarz. Bu hissiyatın peşindeysen gv 250 daelim vb pek doyurmayacaktır, kısa maceralar olarak vakit ve nakit kaybına sebep olur. Parçası bulunan bilindik japon cruiser tatmin eder. Sonuçta mekanik yoğun, daha manuel makinalar, değiştirirsin parçayı devam edersin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------


250 cc cruiser zaten olmaz, cruiser görünümlü commuter olur. Tek silindir olsa ne farkedecek ki ? fark oluyor, şöyle; 250 cc ye kadar zaten pek cruiser değil ve cılız, bari ani durumlarda toparlaması, gidişi, yüksek viteste vites küçültmeden akselerasyonu biraz daha verimli olsun denildiğinde çift silindir daha iyi cevap veriyor. Ayrıca şahsen bana tek silindir bir motosiklete yalandan çift egzos konulmuş olması da komik geliyor.

Zifir
24 Kasım 2018, 12:31
2014 model sıfır GV250 kullanıyordum. 2000 km olunca bir ton elektrik arızası çıktı. Baştan aşağı tesisatına kadar yeniledim, hala daha debriyaj çekildiğinde stop etme problemi vardı. statörü, konjektörü, buji pipoları, beyni herşeyi değişti. Masrafına katlanmak işine gelirse al tepe tepe sür. Çift silindir ama cruiser karkateristiği sunan bir çift silindir değil. GT250R motor bloğu kullanır. Yüksek devir çevirir. Cruiser ile 5. viteste sakin sakin gitmen gerekirken kulak zarını yoran tiz bir ses ile "canımın sonundayım" diye bağırır. Kısaca almamanı tavsiye ederim.

2014 yılında motorları bagger projesine çevireceğiz diye benimle birlikte GV250 kalmadığından Daystar alan arkadaşım 52.000 km'ye geldi. Hala bir sorun yok. Sadece geçen kış aküsü bittiydi dışarıda beklemekten.

Bu arada kimsenin zoruna gitmesin, 125-250 cc motor hacimlerinden şehir motosikleti olur, ne yarış, ne enduro, ne de cruiser olmaz. Tipi benzer, sürüş dinamiği ve karakteristiği benzer ama asla o ruhu ve torque/HP eğrisini veremez. 2 zamanlıları ayrı tutuyorum.

Daystar alın, keyfinize bakın. Bu arada Chopper başka bir kavram. Doğrusu Cruiser olacak.

Benim eksik bilgim var muhtemelen. Daelim Daystar 250 gv falan cruiser mi oluyor? Chopper nedir cruiser nedir diye sorup kısa bir açıklama alabilir miyim sizlerden ?

gogozh
24 Kasım 2018, 13:38
Şöyle düşün sen gv250 aldin , sonrasinda bunu kesip biçip kafana göre kisilestirdin heeh işte o gv250 artık çapır olmuş oldu .

HAZZILHAR
24 Kasım 2018, 13:56
Benim eksik bilgim var muhtemelen. Daelim Daystar 250 gv falan cruiser mi oluyor? Chopper nedir cruiser nedir diye sorup kısa bir açıklama alabilir miyim sizlerden ?

Chopper, kelime anlamı olarak kesip biçilen demek. Zamanında USA'deki savaş dönemlerinden kalan Harley Davidson motosikletler savaş veteranları askerler tarafından korunup kendi zevklerine göre üzerlerinde oynama yapılarak customize edilmişti. Bu motorların bu şekilde değiştirilmesi ile Chopper alt türü doğdu. Yani hazır olarak satılan fabrikasyon chopper aslında yok. El yapımı olarak direkt chopper olarak tasarlananlar dışında.

Bir cruiser'ı alıp kesip biçerek chopper haline getirirsin. Bu tarz motorların tamamı cruiser, yani Türkçesi ile gezi motoru olarak adlandırılır. Benzer şekilde scrambler, bobber, cafe racer gibi alt tarzlar da genelde cruiser'dan devşirilirek yapılır. Chopper insanların diline oturmuş bir kavram olması dolayısıyla kullanılıyor yani. Ama doğrusu cruiser'dır. Hatta her chopper'a cruiser denebilir ama her cruiser bir chopper değildir.


fark oluyor, şöyle; 250 cc ye kadar zaten pek cruiser değil ve cılız, bari ani durumlarda toparlaması, gidişi, yüksek viteste vites küçültmeden akselerasyonu biraz daha verimli olsun denildiğinde çift silindir daha iyi cevap veriyor. Ayrıca şahsen bana tek silindir bir motosiklete yalandan çift egzos konulmuş olması da komik geliyor.

Doğru ama bu bahsettiğin tork kuvveti ile sağlanan bir fark. Bu makineler arasında tork kuvveti açısından bir fark yok. Daystar'da da GV250'de de fabrika verisi üretilen tork kuvveti değerleri 20,6 Newton x metre.

Çift egzoz da her zaman kozmetik olarak kullanılan bir şey değil. Tek silindirli motorlarda da artık son çıkışlarda çift tüp kullanılabiliyor. Bunda görsellik dışında hava tahliyesi oran hesapları daha önemli bir etken. Mesela Daystar tek silindir olmasına rağmen çift çıkış kullanırken, GV 250 çift silindir olmasına rağmen son tüp tek çıkış olarak üretiliyor. Ama çapları arasında büyük fark var. Benzer şekilde Yamaha XVS1300A Midnightstar ile de muadili cruiserların egzozlarını kıyaslayabilirsin. Onda da tek tüp var son tahliyede.

Zifir
24 Kasım 2018, 14:05
Peki gidon değiştirme vs de bu çapır olayına sokuyor mu motoru? Yoksa şasede değişiklik mi sayılır sadece?

Zato
24 Kasım 2018, 14:55
Bu
Çift egzoz da her zaman kozmetik olarak kullanılan bir şey değil. Tek silindirli motorlarda da artık son çıkışlarda çift tüp kullanılabiliyor. Bunda görsellik dışında hava tahliyesi oran hesapları daha önemli bir etken. Mesela Daystar tek silindir olmasına rağmen çift çıkış kullanırken, GV 250 çift silindir olmasına rağmen son tüp tek çıkış olarak üretiliyor. Ama çapları arasında büyük fark var. Benzer şekilde Yamaha XVS1300A Midnightstar ile de muadili cruiserların egzozlarını kıyaslayabilirsin. Onda da tek tüp var son tahliyede. 2 to 1'a bir itirazım yok, yüksek cc yüksek performans bloklar için bu tahliye vs hesaplarını da anlarım hadi de 250 cc tek silindir makinenin neyine bu hesaplara girilecek. Çok teknik kaygılarla yapıldıpını zannetmiyorum maksat çift silindir çift egzos kozmetiğini taklit etmek.

Zifir
24 Kasım 2018, 15:53
2 to 1'a bir itirazım yok, yüksek cc yüksek performans bloklar için bu tahliye vs hesaplarını da anlarım hadi de 250 cc tek silindir makinenin neyine bu hesaplara girilecek. Çok teknik kaygılarla yapıldıpını zannetmiyorum maksat çift silindir çift egzos kozmetiğini taklit etmek.

Zato bey ben mühendis olarak şunu söyleyebilirim. 50cc bir yanmalı motor için bile hesap yapılmalı. Kozmetik görüntünün yanında mutlaka hesap kitap yarar kazanç durumu da vardır. 250cc yi de çok küçük görmemek lazım. Günümüz bazı otomobillerinin 4te 1 hacminde yanmalı motor sonuçta

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------

Daelim Daystar 250 nin abs li sıfırı hicbir yerde yok çok ilginç. Fiyat var bilgiler var ama motor yok ortada.

Zato
24 Kasım 2018, 16:02
Doğru ama bu bahsettiğin tork kuvveti ile sağlanan bir fark. Bu makineler arasında tork kuvveti açısından bir fark yok. Daystar'da da GV250'de de fabrika verisi üretilen tork kuvveti değerleri 20,6 Newton x metre.

.

Daystarın max torku 19, diye kalmış aklımda, gv250'de ise 21.37 nm.

HAZZILHAR
24 Kasım 2018, 16:49
Daelim Daystar 250 nin abs li sıfırı hicbir yerde yok çok ilginç. Fiyat var bilgiler var ama motor yok ortada.

Daelim Türkiye sitesinde görülüyor. Ne zaman geleceğini müşteri hizmetlerini arayıp öğrenebilirsiniz.

Link: http://www.daelimtr.com/%C3%BCr%C3%BCnler/3/daystar--abs/


Peki gidon değiştirme vs de bu çapır olayına sokuyor mu motoru? Yoksa şasede değişiklik mi sayılır sadece?

Gidon değişimi tek başına bir motoru chopper yapmaz. Şasiye müdahale de değildir. Dedim ya kelime anlamı olarak chopping kesmek, doğramak, parçalamak gibi anlamlara geliyor. Kısaca motoru söküp parçalayıp, bazı parçalarını çıkarıp yerine zevkinize uygun şeyleri takmak veya yerlerine hiçbir şey takmamak gibi işlemlerle bir cruiser chopper olur. Gidon değişimi sadece customization; yani kişiselleştirme olur. Chopper mantığında biraz daha eşi benzeri olmayan bir motosiklet yaratmak vardır. Boyası olsun, farları olsun, şasisi olsun herşeyi standardın dışına çıkarmak o motoru özel kılar ve piyasada bir benzerini daha bulamazsınız. O zaman custom değil, chopper haline gelir.

Zato
24 Kasım 2018, 17:43
Zato bey ben mühendis olarak şunu söyleyebilirim. 50cc bir yanmalı motor için bile hesap yapılmalı. Kozmetik görüntünün yanında mutlaka hesap kitap yarar kazanç durumu da vardır. 250cc yi de çok küçük görmemek lazım. Günümüz bazı otomobillerinin 4te 1 hacminde yanmalı motor sonuçta[COLOR="Silver"]

Yanlış anlaşılma olmasın ben de zaten daystar için hesapsız, kitapsız üretiliyor gibi bir şey söylemedim. Sadece tek silindirden dual egzos çıkışının bu motorda kozmetik amaçlar için yapıldığını düşündüğümü belirttim. Sırf teknik nedenle olsa daha büyük bir tek egzos çıkış-susturucu kombinasyonu kullanılabilirdi.

logaritma
24 Kasım 2018, 18:24
daystarın abs lisi var satılıkda satıldıda bir ara bir tane ikinci elde vardı satılıkda..

gv250 ye gelince çok kullanan insan gördüm 50 bin lere dayanan da gördüm 35 binlere gelende gördüm bir dayıda vardı önünü harley davidson classic electra glide benzetmiş sürüyordu.. gv250 için bence en güzel gv konusundan yardım alabilirsiniz..

küçük hacim tork hp eğrisi ayrı birşey tabiki .. öyle bir şey istiyorsa arkadaş gidip 600 lük 800 lük bir cruiser bakmalı.. 250 lik de öyle kötü değil insana keyif veriyormu veriyor önemli olanda bu kısmı motoru bir ideal amaç haline getirmemişseniz işinizi keyfinizi görücek bir hacim eğrisi..

Son olarak gv deki motor bloğu gt serisindede kullanılmış denmişde şimdi öyle bakılırsa bunu yapmayan firma kalmadıki artık kawasakidede bu böyle er6 da kullanılan versys de kullanılan motor cruiser versiyonundada kullalıyor şu anda hondanın cruiser segmentinde türkiyeye yollamadı ama almanyada satışda olan rebel500 var 500 lük grupda kullandığı aynı motoru cruiser versiyonunada kullanmış honda , yada ctx700 var nc dekimotoru koymuş honda .. tabiki motor bloğu aynıdır ama mapi haritası cruiser sürüşüne göre yazılmışdır yeniden ona lafım yokda bunu hysoung da yapmışdır gibime geliyor direk gt deki mapi koymamışdır.. oda cruiser sürüşüne uygun bir map yazmışdır o motora..

250 lik cılız denmişde bence bir gv250 hiç 250 lik gibi duran bir motor değil.. motordan anlamayan birine bu kaç cc deseniz adam direk size 600 mü falan der.. öyle cılız tıfıl bir makine değildir gv ..

chopper cruiser olayınıda arkadaşlar yukarda güzelce anlatmış tekrar yazmaya gerek yok. bu olayda bir tuhafdır 80li,90 lılarda herkes chopper derdi.. 2000 lilerden sonra bir aydınlanma geldi hayır o cruiser bu chopper, chopper şöyledir cruiser böyledir falan hiç anlamıyorum neyse ne işte chopperda dese karşı taraf cruiser da dese sen anlıyorsun neden bahsettiğini hangi segmenttten bahsettiğini.. bugün boober larada choppper diyen çok var oldschool lara chopper diyen var üstelememek lazım fazla..

ben konuyu açan arkadaşın ilk mesajından beri cruiser dediğini ima ettiğini biliyordum düzeltmedim ne olucak önemsiz bana göre önemli olan onun ne istediğini anlamamız..

Zifir
24 Kasım 2018, 18:33
daystarın abs lisi var satılıkda satıldıda bir ara bir tane ikinci elde vardı satılıkda..

gv250 ye gelince çok kullanan insan gördüm 50 bin lere dayanan da gördüm 35 binlere gelende gördüm bir dayıda vardı önünü harley davidson classic electra glide benzetmiş sürüyordu.. gv250 için bence en güzel gv konusundan yardım alabilirsiniz..

küçük hacim tork hp eğrisi ayrı birşey tabiki .. öyle bir şey istiyorsa arkadaş gidip 600 lük 800 lük bir cruiser bakmalı.. 250 lik de öyle kötü değil insana keyif veriyormu veriyor önemli olanda bu kısmı motoru bir ideal amaç haline getirmemişseniz işinizi keyfinizi görücek bir hacim eğrisi..

Son olarak gv deki motor bloğu gt serisindede kullanılmış denmişde şimdi öyle bakılırsa bunu yapmayan firma kalmadıki artık kawasakidede bu böyle er6 da kullanılan versys de kullanılan motor cruiser versiyonundada kullalıyor şu anda hondanın cruiser segmentinde türkiyeye yollamadı ama almanyada satışda olan rebel500 var 500 lük grupda kullandığı aynı motoru cruiser versiyonunada kullanmış honda , yada ctx700 var nc dekimotoru koymuş honda .. tabiki motor bloğu aynıdır ama mapi haritası cruiser sürüşüne göre yazılmışdır yeniden ona lafım yokda bunu hysoung da yapmışdır gibime geliyor direk gt deki mapi koymamışdır.. oda cruiser sürüşüne uygun bir map yazmışdır o motora..

250 lik cılız denmişde bence bir gv250 hiç 250 lik gibi duran bir motor değil.. motordan anlamayan birine bu kaç cc deseniz adam direk size 600 mü falan der.. öyle cılız tıfıl bir makine değildir gv ..

chopper cruiser olayınıda arkadaşlar yukarda güzelce anlatmış tekrar yazmaya gerek yok. bu olayda bir tuhafdır 80li,90 lılarda herkes chopper derdi.. 2000 lilerden sonra bir aydınlanma geldi hayır o cruiser bu chopper, chopper şöyledir cruiser böyledir falan hiç anlamıyorum neyse ne işte chopperda dese karşı taraf cruiser da dese sen anlıyorsun neden bahsettiğini hangi segmenttten bahsettiğini.. bugün boober larada choppper diyen çok var oldschool lara chopper diyen var üstelememek lazım fazla..

ben konuyu açan arkadaşın ilk mesajından beri cruiser dediğini ima ettiğini biliyordum düzeltmedim ne olucak önemsiz bana göre önemli olan onun ne istediğini anlamamız..

Çok teşekkür ediyorum vakit ayırıp yazdığınız için. Bütçem 250 lik belirli markalara yetiyor. Bu nedenle 2000 veya 98 model 600 lük 800 lük makinelere bakamıyorum bakmaya da cekiniyorum eski olmalarından dolayı. 3 yetkili bayii aramış olmama rağmen sıfır daystar 250 bulamadım. Sanırım 7k km'de olan daystar'ı ciddi ciddi düşüneceğim

logaritma
24 Kasım 2018, 18:51
son olarak şahsi fikrim türkiyeye gelen en güzel cruiserlarda 95-2005 yılları arasında gelenler oldu onlar harbiharbi cruiserlardı zaten en efsane modellerini pek çok marka o seneler aralığında çıkardı..

Volusia'sı intruder mı dersin, dragstarmı istersin ,R1200c vardı bmw de , virago 535 pek ismi geçmesede viragonun 750 liği 1100 lüğü , vt serisi , tek silindirde olsa güzel motordur ls650 namı değer savage onunda hastası ayrıdır patapata ses çıkartır, kawa nın türkiyede en500 diye bilinsede avrupada vn500 yani vulcan500 diye bilinir gene vn800 vn800 nün tam klasik koleksiyoluk drifter versiyonu gelmişdi aklıma gelmiyor daha marauder 800 falan filan ..

şampiyonlar ligi anlıycağınız.. bütün efsane modellerin cruiser segmentini türkiyede en azından cruiser yapan modellerin geldiği yıldırki hala cruiser segmenti bu yıllarda üretilen modeller üstünden dönüyor memlekette.. zaten bundan sonrada dönmez başka türlü.. parası olan basar 100 bin tl yi alır harleyi o başka..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------

daystar güzel makine üzmez seni sanmıyorum , zaten km tecrğben olmadan gidipde öyle marauder miş dragsatarmış sakın sakın girme ağırdır hantaldır bu motorların dönüş çapı çok kısıtlıdır birde illaki yaşından km sinden geçmişde belki yapılan hatalı tamirat işlemlerden ötürü sıkıntı çekebilirsin.. daystar tam sana göre az yakar bol bol gezersin masrafı bakımı düşük olur bütçeni sarsmaz çok.. bakdın tamam ben artık oldum dedin o zaman yüksek hacime geçersin..

Bendede şu anda piaggio x10 var inan şöyle güzel verimli fiyatı uygun bir 250-300 lük abs li 30-40 bg arası bir makina gelse satar motoru alırım.. cruiser bende ayrı sevda .. ama eskisini alsak şimdi ek bir bütçe ister para ister , sever parayı cruiser..

kawasaki 06
01 Aralık 2018, 20:51
Bazı tecrübelerimi sizinle paylaşmak istedim. Bence motor ile sürücü arasında mantıksal bir uyum olması lazım. ''Herkes her motora binebilir'' demek bence yanlış. Elbise veya ayakkabı alırken nasıl kendinize uygun ölçüleri seçiyorsak, motorda da aynı. Yaş, kilo, boy ve sürüş tecrübesi ile yaşadığınız coğrafi bölge bence önemli. Kendimden örnek vereyim. Eski bir Japon Kawasaki en 500 aldım. Kayışlıdan zincirliye çevirip arka dişliyi 40 diş yaptım. 16/40 diş oranı 2.5 Uzun yolda performans harika. Yakıt tüketimi azaldı. Isınma yok.Ön ve arka telli jantları çelik jant ile değiştirdim. Tubeless yaptım. Michelin City Grip çift hamurlu lastik taktım. Ön jantı 19 dan 16 ya düşürdüm. Motor alçaldı . Ağırlık merkezi yere yaklaştı. Daha dengeli oldu. Led farlar, siperlik camı, yan çantalar.... vs pek çok değişiklik yaptım. 7 yıldır hiç yolda kalmadım. Sadece bu yaz 7.000 km yaptım. Gezilerimi Youtube kawasaki06 kanalında yayınlıyorum. Soran arkadaşa tavsiyem. Keevay 150 veya 250 ile başla. Kawasaki en 500 le devam et daha sonra büyük cc lere çıkarsın. selamlar.

Easx
13 Aralık 2018, 00:46
Benimde az çok cruiser tecrübem var çok kısa süre takasdan zamanında virago 535 elimde bir kaç ay kaldı , en500 üm oldu , vulcan 900 üm oldu bir ara regal raptor kısa süreli oldu .. gv 250 bir arkadaş bursadan satın aldı tecrübesi yoktu bana rica etti abi alırmısın die gittim aldım geldim yani gv250 ilede bir bursa istanbul tecrübem oldu..

Gv250 2016 da elde kalan sıfırlar var aynen bunun nedeni bu motorun tutulmamasından değil distiribütör sorunu servis yedekparça sorunu ile ilgili bence...
yoksa zamanında hyo türkiyede güçlüyken peynir ekmek gibi satıyordu gv.. daelim yenileri abs li ve var piyasada.. zaten şu anda piyasada alınabilicek en iyi iki motor bunlar ortalama rakamlara..

virago 535 ler güzel ama yaşından km'sinden ötürü kronikleri vardı şaftta mı krankda mı boşluk oluyordu.. parçasıda zor bulunuyor yoksa keyifli sürüşü güzel motor.. bundada şaşıcak bir şey yok burda 18 -16 yaşında motordan bahsediyoruz.. geçmişi nasıl kullanıldığı hangi ustaların ellerinden geçdiği bilmediğin kaç sahip değiştirmiş onu bilmediğin bir motor alıcaksın .. bana kalırsa riskli..

ben alsam en500 c kasa alırdım o ayrı .. artısı çok fazla.. ama onu bile artık almak çok riskli temizi nerdeyse hiç yok olanda satmıyor zaten. ama temizini bulursan secereli uygunda rakama veriyorsa hiç kaçırma al derim.. dediğim gibi çok zor.

Valla neredeyse tüm çeteresi elimde olan bir en500 var. 1 ayı geçti satamadık. Fiyat piyasa fiyatı, üzerinde dünyanın ekstrası var. Mühendisim ve ev arkadaşım bulunduğum bölgenin en iyi motor ustası yani bakımdan dolayı çıkacak sıkıntı derdi yok. :) Ama satıyoruz alan yok. Konu sahibi arkadaş düşünürsen mesaj at :)

logaritma
13 Aralık 2018, 05:17
Valla neredeyse tüm çeteresi elimde olan bir en500 var. 1 ayı geçti satamadık. Fiyat piyasa fiyatı, üzerinde dünyanın ekstrası var. Mühendisim ve ev arkadaşım bulunduğum bölgenin en iyi motor ustası yani bakımdan dolayı çıkacak sıkıntı derdi yok. :) Ama satıyoruz alan yok. Konu sahibi arkadaş düşünürsen mesaj at :)

satılmaması motorla alakalı değil piyasalar da zaten bir alım satım yok.. kimse bir şey almıyor satmıyor.. ikinci elde yaprak kımıldamıyor nerdeyse..
yoksa en500 piyasası olan bir motor ağır gitsede bir alıcı kesmi var.. tabii mootrun kondisyonu durumu orjinalliği istenilen rakamda önemli 13 isteyende oluyor 25 isteyen de oluyor..

Bebekde sahilde sitenin garajında bir tane yeşil en500 var op orjinal o motor sahibine ne teklifler gitti satmadı hala adamda motor garajda duruyor.

Easx
13 Aralık 2018, 06:55
satılmaması motorla alakalı değil piyasalar da zaten bir alım satım yok.. kimse bir şey almıyor satmıyor.. ikinci elde yaprak kımıldamıyor nerdeyse..
yoksa en500 piyasası olan bir motor ağır gitsede bir alıcı kesmi var.. tabii mootrun kondisyonu durumu orjinalliği istenilen rakamda önemli 13 isteyende oluyor 25 isteyen de oluyor..

Bebekde sahilde sitenin garajında bir tane yeşil en500 var op orjinal o motor sahibine ne teklifler gitti satmadı hala adamda motor garajda duruyor.

Zaten kastettiğim buydu hocam. Sadece en500 için değil peynir ekmek gibi satılan modellerde bile çok ciddi bir nakit akışı sıkıntısı var. Allah sonumuzu hayretsin bakalım

LostRider
13 Aralık 2018, 10:15
RKS k-light 202 var harley davidson 48 e benziyor görünümü sinyal kumandaları harley tarzı. 2018 500-1000 km de olanları 10 - 11 bin tlye var malum sitede sanırım sıfırı 16 bin bir bak derim yakışıklı görünüyor.

ayetlervaray
13 Aralık 2018, 14:38
sıfır gv 250 almak bence daha mantıklı.

siyahus
14 Aralık 2018, 17:15
2013 gv 250 kullanıyorum. 41.000 km de. Buji pipolarını gdeğiştirisin tanesi 30dan 60 TL NGK. Beyin 2009 öncesi bazılarında sentec marka. Onlarda sorun çıkabiliyor. Benimki delphi , ve delphiler sorun yok. Elektrik tesisatına yüklenirsen sorun yaşayabilirsin. Ben tam tersine bi sürü sis farı takacağıma farları led ile değiştirdim , bu zamana kadar ne statör, ne konjektör ne başka bir problem yaşamadım. Sadece bu yaz start duğmesini bağlarken kısa devre yaptırdığımdan elektrik tesisatının bi kısmı yandı. Bende komple orjinal sıfır elektrik tesisatı taktırdım. 1 haftada geldi 2 saatte değişti.