PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda CBF 500 ile ilk 1000 km izlenimlerim



Sayfa : [1] 2

Ghost Smoker
03 Ağustos 2006, 23:01
CBF 500’ümle 1000 km.yi tamamladım ve ilk izlenimlerimi benim gibi motorla yeni tanışanlar için aktarmak istedim. Daha önce başka motor kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım, aşağıda okuyacaklarınız tamamen kişisel görüşlerim ve tecrübelerimdir. Motorsikletler konusunda teknik altyapım da olmadığından, sadece kullanıcı olarak gözlemlediklerimi aktarmaya çalışacağım. Mümkün olduğunca anlaşılır bir dil kullanmak istedim, bu anlamda yazarken otomobil dergilerindeki test sayfalarının anlatımından esinlendiğimi özellikle belirtmek isterim. Kusurum olursa affola:wiinkk:

Motor almak için araştırmalarıma başladığım dönemde birçok forumda 250 cc ile başlamanın daha uygun olduğu yazıldığı halde, 188 cm boyunda ve 85 kg ağırlığında biri için 250 cc.lik motorlar biraz küçük kalıyordu. Araştırmalarım marka güvenirliği, servis ağı ve ikinci el değeri üzerinde yoğunlaşmıştı. Daha önce hiç motor kullanmadığım için sürüş özellikleri, yakıt tüketimi, yol konforu gibi konulara çok fazla eğilmemiştim. Nihayetinde Honda markasında karar kıldım ve CBF serileri üzerinde yoğunlaşmaya başladım.

Almaya kesin karar verdiğim CBF 250 için bir bayiye gittiğimde tanıştığım deneyimli bir motorcu beni yaklaşık beş dakika içinde CBF 250 fikrinden vazgeçirdi ve bütçemi biraz zorlamasına rağmen, ilk görüşte aşık olduğum CBF 500 almaya karar verdim, ve iyi ki de öyle yapmışım diyorum şu anda.

CBF 500 naked olarak adlandırılan sınıfta, motoru açıkta, ön camı olmayan bir cadde motoru. Ağırlıklı olarak şehir içinde kullanmaya yönelik tasarlandığından, uzun yolda rüzgara karşı toleransı çok düşük. Rüzgarsız havalarda 60 km/s hızdan sonra önden alınan rüzgar göğüs bölgesinde etkili olmaya başlıyor. 100 km/s hızdan sonra ise kaskta şiddetli rüzgar patlamaları yaşanmaya başlıyor ancak 120-130 km/s hıza kadar tolere edilebiliyor. Daha yüksek süratlere rüzgar nedeniyle çok fazla sarsılmadan çıkabilmek için mutlaka deponun üstüne yatmak gerekiyor. İlk 1000 km motorun rodaj dönemi olduğundan en fazla 8000 devir/dakika çevirdim, bu devirde 160 km/s hıza zorlanmadan ulaşıyor. Fabrika verisi olan son süratine ulaşmakta hiç zorlanmayan CBF 500, uygun şartlar altında 190 km/s hızda sabit sürüşlere imkan sağlayabilir gibi görünüyor, ki bu hızda sabit gidildiğine gözlerimle şahit oldum. Rüzgarlı havalarda durum biraz daha değişiyor, hiçbir aerodinamik ekipman kullanılmadığından, hangi yönden gelirse gelsin sert rüzgarlar uzun yol veya otoban sürüşlerinde sıkıntı yaratabiliyor. Ancak şehir içinde rüzgarın etkisi, nispeten düşük seyir hızı nedeniyle yok denecek kadar az.

CBF 500 yüksek son süratini yüksek beygir gücüne borçlu. Ancak bu aşamada yüksek tork gücünden bahsetmeden geçemeyeceğim. Şehir içi kullanımda en önemli etkenin tork verisi olduğunu söylemek gerekiyor. CBF 500 kendi sınıfında en yüksek tork verisine sahip motorlardan birisi. Yüksek tork kullanımı çok zevkli bir hale getirirken, agresif hızlanma isteği de benim gibi acemi motorculara ilk günlerinde zor anlar yaşatabiliyor. Her viteste çok büyük bir hevesle hızlanan motor, özellikle 6000 devir/dakikadan sonra sanki turbo devreye girmiş gibi coşuyor! Yüksek tork sayesinde motoru ikinci viteste bile kaldırmak hiç sorun olmuyor, yokuş yukarı dururken bile. Henüz acemiliğimin ilk dönemlerinde, yokuş yukarı durduğum bir yolda vitesi bir türlü bire geçiremediğim için ikinci vitesle kalkmak zorunda kalmıştım. Sonradan öğrendim ki bu durum her motorda ortaya çıkabilirmiş, çözümü de debriyajı bırakıp bir kez daha sıkarak vitesi geçirmek kadar basitmiş! Şehir içi sürüşlerde durmaya yakın hızlarda dahi yüksek tork nedeniyle vites düşürmeden motor toparlanabiliyor ve istekle hızlanıyor. Uygun vitesteyseniz sıkı tutunun, gazı açtığınızda sizi asla zorda bırakmıyor ve araçların arasından hızla süzülmenize olanak sağlıyor.

Uzun yola ilk 1000 km içinde sadece bir kez çıkma şansı buldum ancak her türlü yol koşulunda kullanma fırsatım oldu. Otobanda yüksek süratlere rahat çıkıyor, ancak 120 km/s hızdan sonra rüzgarla epey mücadele etmek gerekiyor. Virajlı yollarda CBF kullanmak çok büyük bir zevk. Hata toleransı çok yüksek olan CBF 500, 160 tabanlı kalın arka lastiğinin de etkisiyle yola çok iyi tutunuyor, yolun asfalt olması kaydıyla. Mıcırlı veya stabilize yolları sevmeyen CBF 500, yine de yolda bırakmıyor ve uygun vites/sürat ortalamasında bozuk yolları da aşmayı biliyor. Gece sürüşlerinde far aydınlatması yeterli göründü, en az 30 metrelik bir mesafeyi gösteriyor. Gösterge tablosunun aydınlatması yumuşak bir turuncu renkte, asla göz yormuyor. Göstergeler analog, sadece günlük ve toplam kilometre sayacı dijital. Diğer tüm kumandalar olması gerektiği yerde.

Vites geçişleri biraz kemikli olmakla birlikte, bence motor kullanmanın en zevkli yanlarından biri bu. Debriyajın kullanımı çok rahat, ilk kalkışta çok hafif debriyajı bırakmanız motoru hareket ettirmeye yetiyor. Frenler çok güven verdi bana, ön ve arka freni kombine kullanmayı öğrendiğimden beri daha güvenli duruşlar sağlayabiliyorum. Avrupa'da satılan tüm CBF 500'ler ABS fren sistemine sahip olmasına rağmen, Türkiye'dekilerde ABS sistemi yok. Her iki fren de disk. Şimdiye kadar arka freni hiç kilitlemedim, ayarları çok iyi yapılmış görünüyor. Ancak her ne olursa olsun güvenip de fizik kurallarının önüne geçmeye çalışmadım.

Yakıt tüketimi, CBF 500’ün çok güçlü olduğu bir yönü. 500 cclik bir motora göre tüketim konusunda oldukça cimri denebilir. 100 km/s sabit hızda otobanda 4,1 lt benzin tüketen CBF 500, 120 km/s ortalama hıza çıkıldığında 6,2 lt ortalama tüketim değerine ulaşıyor. Şehir içi tüketim ortalaması, kullanım alışkanlığına bağlı olarak değişmekle birlikte, ben ortalama 5 lt şehir içi tüketim değeri yakaladım. Bu veriler tamamen benim kullanım alışkanlığımla elde edilmiş verilerdir, farklılık gösterebilir. 3,5 lt rezerv dahil 19 lt.lik bir yakıt tankına sahip.

Gelelim eksik/zayıf gördüğüm yönlerine. Öncelikle gösterge tablosunda bir dijital saat ve yakıt seviye göstergesi olmaması bir eksiklik. Yakıt göstergesi olmayan birçok motor var, kullandıkça ne kadar benzinle ne kadar yol yapılabileceği tahmin edilebiliyor. Veya depo kapağını açarak içinde kalan benzin miktarı da gözle ölçülebilir. Ancak yine de bir benzin göstergesi olması hayatımızı çok daha kolaylaştırabilirdi. Saat olmamasına ise bir anlam veremiyorum. Sürüş esnasında kol saatine bakabilirsiniz belki ama unutmayın, bir anlık dalgınlık bir daha asla saate bakma ihtiyacı duymamanız anlamına gelebilir..

Çok uzattığımı düşünmeye başladım nedense. Daha uzun kilometreler yaptıkça deneyimlerimi paylaşmaya devam ederim. Ancak motor kullanmaya yeni başlayacak, ve daha önemlisi ağırlıklı olarak şehir içinde kullanmayı düşünenlere tavsiyem, Honda CBF 250 gibi bir motorla başlamaları. CBF 500 ilk başlayanlar için biraz hırçın bir motor gibi gelebilir. Ancak uzun yol veya otoban kullanımı gibi akan trafikten daha hızlı gidilmesini gerektiren yollarda kullanmak söz konusu olacaksa, CBF 500’ü şiddetle tavsiye ederim.

Hepinize kazasız sürüşler diler, buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkür ederim :)

Honda CBF 500 Teknik Veriler:

Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı paralel 2 silindirli
Motor hacmi (cc) 499
Silindir çapı & strok (mm) 73x59.6
Sıkıştırma oranı 10.5 : 1
Yakıt sistemi 2 adet 34 mm´lik eğik VP tip karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak) 57 / 9500
Max tork (Nm @ dev/dak) 45 / 8000
Ateşleme Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2170x765x1110
Tekerlekler arası
mesafe (mm) 1480
Sele yüksekliği (mm) 770
Yerden açıklık (mm) 140
Yakıt kapasitesi (litre) 19 (3,5lt yedek dahil)
Tekerlekler
Ön/Arka U-profilli 6 çift kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 120 / 70 17M/C (58W)
Arka 160 / 60 17M/C (69W)
Süspansiyon Ön 41mm´lik kartuş tipi teleskobik çatal, 120mm esneme aralıklı
Arka 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amortisör, 125mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 296x6mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 240 x 5mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Ağırlık 183 kg
Renk seçenekleri Gümüş, Kırmızı, Siyah


http://img136.imageshack.us/img136/9522/cropbl8.jpg (http://imageshack.us)

http://img182.imageshack.us/img182/9438/leathermantaschenwerkzeugln3.jpg (http://imageshack.us)

http://img149.imageshack.us/img149/1282/mtzb4smallvz1.jpg (http://imageshack.us)

Barış Şuşut
03 Ağustos 2006, 23:14
çok güzel bir yazı olmuş...bence ilk mesajına cbf 500 teknik verileri ve bi kaç resim eklersen çok daha iyi olacak

SAKAL
03 Ağustos 2006, 23:14
Belki motora bu para verilir ama beni bitiren yakıt konusudur

PcKopatGhostRider
03 Ağustos 2006, 23:30
hocam ellerine sağlım... bence bu konu test sürüşlerine taşınmalı.. ve son olarak Ghost Smoker hojam resimleride eklersen süpr olur..

SAKAL, nasıl yani yakıt konusu?_ çok mu yakıyo az mı?_?

praetorian
03 Ağustos 2006, 23:40
benzın gostergesı olmaması ılgınc?

Tuncer Sezen
04 Ağustos 2006, 11:53
Çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş...Teşekkürler,hem açıklayıcı yazın ve emeğin için hemde güzel Türkçe kullanımın için:cat:

altan
04 Ağustos 2006, 12:58
Yazı için teşekkürler. Çok iyi bir değerlendirme. Sonrasında da özellike başka motorlarla karşılaştırma şansı olursa yazılarınızı okumayı isteriz. Düzgün bir dil kullanımı ile özenle yazmış olmanız da takdire değer.

H@S@N
04 Ağustos 2006, 13:12
Mükemmel bir yazı olmuş yakıt konusunda biraz tereddüt etmedim değil hem gösterge olmaması hemde baya bi yakıt harcaması gerçi 500 cc için normal bana gelmeyeceğini gösteriyor motosikletin :)

SAKAL
04 Ağustos 2006, 14:51
hocam ellerine sağlım... bence bu konu test sürüşlerine taşınmalı.. ve son olarak Ghost Smoker hojam resimleride eklersen süpr olur..

SAKAL, nasıl yani yakıt konusu?_ çok mu yakıyo az mı?_?Bana göre fazla yakıyo gerçi senin cıbırda fazla yakıyo sen cbf 500 alsan 15 lt yakarsın heralde:mrgreen:

Predator[23rd]
04 Ağustos 2006, 14:56
selam!

gercekten güzel yazi olmus. ancak bir CBF500 ABS kullanicisi olarak ufak tefek ekler yapmak istiyorum.




Motor almak için araştırmalarıma başladığım dönemde birçok forumda 250 cc ile başlamanın daha uygun olduğu yazıldığı halde, 188 cm boyunda ve 85 kg ağırlığında biri için 250 cc.lik motorlar biraz küçük kalıyordu. Araştırmalarım marka güvenirliği, servis ağı ve ikinci el değeri üzerinde yoğunlaşmıştı. Daha önce hiç motor kullanmadığım için sürüş özellikleri, yakıt tüketimi, yol konforu gibi konulara çok fazla eğilmemiştim. Nihayetinde Honda markasında karar kıldım ve CBF serileri üzerinde yoğunlaşmaya başladım.

cok iyi etmissin, CBF250 sana cok kücük gelirdi. kesinlikle kisa bir süre sonra gicik olurdun.

CBF500 özellikle -benim gibi- daha "kücük" insanlar icin tasarlanmis. yani 165cm'den asagi yukari 180cm boyundaki insanlar icin. daha uzunlarimiz icin CBF600 üc kademe ayari olan selesi ile daha uygun olur.

CBF500 HONDA'nin neredeyse 15 yil önce baslattigi CB500'ün EURO2 egsoz gaz normalarina ve modern üretim sartlarina uydurulmus versiyonu. Motorunda neredeyse hic degisiklik yapilmamis (yeni hava filitresi dizayni ve kalatik konvertör disinda). Sahsisinda CBF600 ve CBF 600 HORNET'den bir sürü parca kullaniliyor ve bu sayede de eski CB500'e nazaran daha büyük ve genel olarak daha tok duruyor.

Genel olarak motorsiklet dünyasina yeni girenler icin cok iyi bir motorsiklet. 2 sene kullandiktan sonra daha büyük modellere gecmeye hazir olunca yeni baslayan bir kardese satilabilir. :)



CBF 500 naked olarak adlandırılan sınıfta, motoru açıkta, ön camı olmayan bir cadde motoru. Ağırlıklı olarak şehir içinde kullanmaya yönelik tasarlandığından, uzun yolda rüzgara karşı toleransı çok düşük.

Motorumu ilk aldigim gün 400km yol yaptim. O sirada da otoban'da 180'e kadar ciktim. Dedigin gibi, rüzgar biraz yoruyor. 120 km/h'ye kadar dayanmak mümkün. Ancak ondan sonrasinda 2-3 saat 130-140 gitmek insani inanilmaz yorar ve kaza riskini (yorgunluk sonucu dikkatsizlikten dolayi) kat kat artirir. Ayrica CBF500 ile 150km/h'in üzerinde viraja girmek kuvvet kadar toto da ister cünkü önden gelen rüzgara yana yatarken bu sefer de alttan gelen ve motoru yukari iten rüzgar ekleniyor (tekerleklerden dolayi olusan atalet kuvvetinden bahsetmiyorum. gercekten rüzgar sizi kaldirmaya calisacak).




CBF 500 yüksek son süratini yüksek beygir gücüne borçlu. Ancak bu aşamada yüksek tork gücünden bahsetmeden geçemeyeceğim.

biraz abarttin ama alet yine de fena gitmiyor. :D




Henüz acemiliğimin ilk dönemlerinde, yokuş yukarı durduğum bir yolda vitesi bir türlü bire geçiremediğim için ikinci vitesle kalkmak zorunda kalmıştım. Sonradan öğrendim ki bu durum her motorda ortaya çıkabilirmiş, çözümü de debriyajı bırakıp bir kez daha sıkarak vitesi geçirmek kadar basitmiş!

güzel bir nokta. her motorsiklette oldugu gibi CBF500 de dururken vitesle onaynamasindan hoslanmiyor. seyir esnasinda daima vitesinizi iyi ayarlayin arkadaslar! erken vites kücültmek gec kücültmekten daha iyidir. motoru (ve arabayi) kuvvetli tutmakta her zaman fayda var.



Vites geçişleri biraz kemikli olmakla birlikte, bence motor kullanmanın en zevkli yanlarından biri bu. Frenler çok güven verdi bana, ön ve arka freni kombine kullanmayı öğrendiğimden beri daha güvenli duruşlar sağlayabiliyorum. Avrupa'da satılan tüm CBF 500'ler ABS fren sistemine sahip olmasına rağmen, Türkiye'dekilerde ABS sistemi yok. Her iki fren de disk. Şimdiye kadar arka freni hiç kilitlemedim, ayarları çok iyi yapılmış görünüyor. Ancak her ne olursa olsun güvenip de fizik kurallarının önüne geçmeye çalışmadım.

bence vitesleri gayet iyi. sen anlasilan hic pis vites görmemissin. ;) "bos" bulunmaz, vites degistirirken sanki alet elinde kalacakmis gibi ses gelir, ikiye atarsin alet bosa geri sicrar... valla, bu CBF500'ün vitesi gayet iyi.

benim CBF500'üm ABS'li. ancak HONDA 2007 ilkbaharindan itibaren standard olarak bütün modellerine ABS koymaya baslayacak. zaten 2 yil sonra satarken bu notka "sorun" cikarmasin diye gayet hesapli olan ABS'yi ekstra olarak istemistim. bos bir park yerinde de denedim. zemin kuru iken normal frenden nereyse hic farki yok. ancak yagmurda nasil olur diye denedigimde ciddi bir fark oldugunu anladim. yagmurda özellikle arka fren erken bloke oluru. gerci bu aramizda kücükken bisiklet kaydirmaya merakli elemanlarimiz icin sorun degil ama duruma mesafesini olmusuz etkilediginden cok güzel de degil. ön tekerelek tabii ki bambaska bir konu. onun kilitlenmesi sürücüyü icabinda ödürür. burada ABS insanin icini cok rahatlatiyor ve freni sonuna kadar sIkmaktan korkmuyor. ANCAK UNUTMAYIN, motorsiklet'te ABS arabadakinda farkli bir amac tasiyor!!!! arabada ABS'nin birinci amaci manevra kabiliyetinizi korumak. motorsiklet'te ise ön tekerlegin kilitlenmesini ve takla atmanisi engellemek. ASLA ama ASLA motorsikletinizde ABS var diye bir engelin etrafinda gecerken freninizi kullanmayin, düsersiniz.



Gelelim eksik/zayıf gördüğüm yönlerine. Öncelikle gösterge tablosunda bir dijital saat ve yakıt seviye göstergesi olmaması bir eksiklik.

benzin göstergesinin olmamasi bence hic önemli degil. bu motorsikletin 3.5 litre reserve yakiti var ve buna basladiginda göstergelerde bir isik seni otomatik olarak uyariyor. 3.5L kullanma sekline göre sehir icinde neredeyse 70km, süratli kullanirsan sehirler arasinda yaklasik 50km yol demek. bu süre icinde yanindan gecen her benzinci ignore edersen yapacak birsey yoktur.

saat istersen extra olarak ismarlayabiliyorsun. olmadi sonradan takmaya karar verirsen o da sorun degil. yani bu nokta kesinlike bir noksan degil.


iyi sürüsler!

Ghost Smoker
04 Ağustos 2006, 21:01
Çok teşekkürler Predator, eklemelerin harika olmuş.

Ben daha önce başka motor kullanmadığım için, CBF 500 bana hızlı bir motor gibi geldi, burada başka bir modelle kıyaslamıyorum, sadece bana hızlı geliyor :)

Vites konusunu da burada CBF 500 kullanan başka arkadaşlarla tartıştım, rodaj dönemi içinde vitesin biraz sert geçmesi normalmiş. Şu anda yağ gibi geçiyor gerçekten.

kastore
04 Ağustos 2006, 23:01
1.88 boya CBF 500 ufak gelir, sana şööle v-storm tarzı bi enduro daha gidermiş, güzel anlatım olmuş, kazasız belasız kullanman dileği ile.

ERYİLMAZ
05 Ağustos 2006, 00:57
gerçektende yazan ve bilgilendiren arkadaşların ellerine sağlık bende cbf500 düşünüyordum artık bu yazılanlardan sonra işallah ekim,kasımda.herkeze kazasız sürüşler. :cat:

watergun
05 Ağustos 2006, 01:38
tebrik ederim gercekten cok aciklayici ve bilgilendirici bir yazi olmus. ellerine saglik.

Predator[23rd]
05 Ağustos 2006, 02:01
Ben daha önce başka motor kullanmadığım için, CBF 500 bana hızlı bir motor gibi geldi, burada başka bir modelle kıyaslamıyorum, sadece bana hızlı geliyor :)

biraz daha alis motoruna daha güclüsünü aramaya basliyacaksin. ancak ben yinede aksini tavsiye edecegim. CBF500'ün 57beygiri aslinda her yol sartinda gayet yeterli. arada sirada keske HONDA HORNET 900 ve SUZUKI GSX 600 alsaydi diye "sayikliyorum" ama sonra sakin kafayla düsündügümde CBF500'ümle gayet mutluyum.

hepinize sakin ve keyifli seyirler!

melih8007
05 Ağustos 2006, 02:23
hayırlı olsun ;
teknik bilgi paylaşımı için teşekkürler gerçekten de cbf 500 hakkında böyle bilgilere ihtiyacım vardı.
yakıt göstergesi olmaması hayret verici.

herkese kazasız , keyifli sürüşler.

glock
05 Ağustos 2006, 10:40
cbf 500 kullanan arkadaslar değerini bilin hakikaten cok güzel 4 4 lük bi motosiklet fikrimce ben hayatımda bu kadar rahat pratik ve performanslı bi motor görmedim tam bir motosiklet diyorum ve şehir içinde cbf500 kadar rahat bi makina olamaz. eğitimde kullandığım için söylüyorum cbf600 veya hornet900 e göre performansı azda olsa onlardan daha pratik ve taş gibi. allah kaza bela vermesin herkes güle güle kullansın.

küçükdesperadost
05 Ağustos 2006, 11:15
yazı için çokk teşekkürler

Predator[23rd]
05 Ağustos 2006, 11:41
cbf 500 kullanan arkadaslar değerini bilin hakikaten cok güzel 4 4 lük bi motosiklet fikrimce ben hayatımda bu kadar rahat pratik ve performanslı bi motor görmedim tam bir motosiklet diyorum ve şehir içinde cbf500 kadar rahat bi makina olamaz. eğitimde kullandığım için söylüyorum cbf600 veya hornet900 e göre performansı azda olsa onlardan daha pratik ve taş gibi. allah kaza bela vermesin herkes güle güle kullansın.

bunu gercekten keyifle okudum. özellikle VFR800 ve Harley XL1200 gibi motorsikletlere sahip olan biri yazdigi icin. :thumleft:


fly ... eee, DRIVE safe!

Syriana
05 Ağustos 2006, 12:19
çok güzel bi yazı olmuş ellerine sağlık dostum fakat torkunun kendi sınıfında en yüksek olduğundan bahsetmişsin tork değeri ER5 ile aynıdır 45 Nm fakat beygir gücünde biraz fark var 50,3 ve 57 bg...

Guven
15 Ağustos 2006, 22:15
cbf 500 kullanan arkadaslar değerini bilin hakikaten cok güzel 4 4 lük bi motosiklet fikrimce ben hayatımda bu kadar rahat pratik ve performanslı bi motor görmedim tam bir motosiklet diyorum ve şehir içinde cbf500 kadar rahat bi makina olamaz. eğitimde kullandığım için söylüyorum cbf600 veya hornet900 e göre performansı azda olsa onlardan daha pratik ve taş gibi. allah kaza bela vermesin herkes güle güle kullansın.
Teşekkürler glock.Gerçekten özetlemek gerekirse ''taş gibi''Şu an 2700 km.deyim.İki gün önce 660km.lik bir yolculuk yaptım.Rodajdan sonra çıktığım ilk uzun yoldu.Gerek performansı,gerekse kullanıcısını yormaması takdire şayan bir mühendislik harikası alet olduğunu gösteriyor.Gerçekten kıymeti bilinesi bir motosiklet...
http://img517.imageshack.us/img517/1746/sticker002kd3.jpg (http://imageshack.us)
Bu arada otoyolda 190 km hızla uzun süreli yol almama rağmen taktırdığım Kappa siperlik sayesinde rüzgar beni pek etkilemedi.
http://img122.imageshack.us/img122/9518/mersinkzkalesi043za4.jpg (http://imageshack.us)

cbr_007
29 Ağustos 2006, 17:34
cbf 500 nün hızı saatte 215 kmh gibi bir hıza ulaşıyor:cat: :bounce: :wiinkk:

tunoka
29 Eylül 2006, 12:03
Alpercim güzel yazmışsın emeğine sağlık.:cat: :rendeer:

Luxor
29 Eylül 2006, 12:23
çok doyurucu ve güzel bir yazı olmuş
eline sağlık
500 cc kategorisinde bence de düşünülmesi gereken motorların başında geliyor cbf 500 ama her zaman beni düşündüren şu olmuştur naked motorlarda
cc si düşükse çok sorun yaratmayan rüzgar olayı büyük cc de biraz dert olmaya başlıyor
acaba sonradan da olsa bir rüzgarlık uydurulabilinirmi diye düşünmüyor değilim doğrusu
500 cc de diğer hoşuma giden alternatif de suzuki gs500(yeni üretimi yok sanırım)
bir de kawasaki er-5 var ama genel olarak gs500 ün er-5 e göre daha iyi olduğunu duyuyorum hep
cbf500 ile gs500 kullananlarınız varsa aralarındaki fark veya benzerlikleri bizlerle paylaşabilir mi?

Barış Şuşut
29 Eylül 2006, 13:02
Necdet burda iken onun motoru şöle bi bindim ..cbf 500 cidden ideal bir motor tüm rüzgar vizörsüz nakedlerde olduğu gibi 120 üstü süratlerde cidden rüzgar rahatsız edici ama bu bir oto kontrol mekanizması gibi bence ...gidip ciddi bir sürüş eğitimi alabilecek arkadaşlara ilk motor olarak dahi tavsiye edilecek kullanım rahatlığına sahip...Necdet inde zaten ilk motoruydu ..cebinde yeter maddi imkanı olan biri bence başlangıç motoru olarak cbf500 ü düşünebilir...

ledo
29 Eylül 2006, 19:53
Benim de son derece beğendiğim bir motor.

Eğer ayak koyma yerleri ( şu "peg" in türkçesini bilen varsa söylese de, bu 3 kelimelik eziyetten kurtulsam :) ) geriye doğru değil de enduro tipi olsaydı kesinlikle alırdım bu motoru...

Gerçi o zaman da şimdi kullandığım "kamyon"u alamazdım, iyi ki arkada yapmışlar şu "şeyleri" :mrgreen:

tunoka
29 Eylül 2006, 20:42
Benim de son derece beğendiğim bir motor.

Eğer ayak koyma yerleri ( şu "peg" in türkçesini bilen varsa söylese de, bu 3 kelimelik eziyetten kurtulsam :) ) geriye doğru değil de enduro tipi olsaydı kesinlikle alırdım bu motoru...

Gerçi o zaman da şimdi kullandığım "kamyon"u alamazdım, iyi ki arkada yapmışlar şu "şeyleri" :mrgreen:
Enduro tipi nasıl oluyor Ledo kardeş:silent: Öne doğru anlamında mı? Ha.. anladım yani depo ile aranızdaki boşluğu dolduran şeyden dolayı:)

necdet
29 Eylül 2006, 21:14
şunuda unutmayın arkadaşlar bu motor naked yani motor çıplak o yüzden
diğer modellere göre uygun ekstra olarak ne yapmak istiyorsan para demek
ama çoğu benim gibi masraf yapmak istemiyor çünkü motoru çıplak ve rüzgarı hissetmek istiyor evt bende uzun yolumda (bodrum marmaris)rüzgarı 140-150yaptıktan sonra hissettim ama zaman zaman arkadaşların dediği gibi 190larada çıktım ozamanda gidonun önüne doğru eğilmek zorunda kaldım ama yinede süper zevk aldım.ben 16litreyle 270km yapabiliyorum ama bu kullanışa göre değişiyor benim gibi deli kullanırsan bukadar yol yaparsın .neyse lafın kısası eğitimden sonra banada ilk motor olarak bunu tavsiye ettiler ve kesinlikle pişman değilim :)

ledo
29 Eylül 2006, 23:38
Enduro tipi nasıl oluyor Ledo kardeş:silent: Öne doğru anlamında mı? Ha.. anladım yani depo ile aranızdaki boşluğu dolduran şeyden dolayı:)

Yok yok, o dediğin var da tabii, ondan dolayı değil :cherry:

Motor kullanırken bacaklarımın arkaya doğru durmasını sevmiyorum. Ya aşağı doğru olacak ( dizden 90 derece ) ya da öne doğru...

normalkerem
08 Ekim 2006, 18:51
güzel yazı da bilader.. sen motoruna aşık olmuşun ki.. çok taraflı olmuş.. 2 silindir bir olmuş; asfalt seyran olmuş. bunun yanına daha güçlü olarak fazer'ın naked'ını bir de benzini daha ekonomik olaraktan mt-03müdür nedir o naked modelini koyup karşılaştırmak gerek... ama kime ne ki bunlardan; senin mideni bulandırmana gerek yok, biz 125çiler kendi motorumuzun üstüne yatıp ağlarız.. motorunla mutluluklar dilerim.

memin1857
08 Ekim 2006, 19:24
Ben CBF500ü uzunca test ettim.
Torkla ilgili yanlış anlatımlar var. Başlığı açan arkadaşın anlatığının TERSİNE, motorun tork karakteristiği şehir içi kullanıma uygun değil. Evet torku yüksek ama 8000 devirde yüksek! 7-8000 devire gelmeden motorun torku (çekişi) çok düşük. Şehir içi kullanımda düşük devirlerde seside çekişide ufak motorlar gibi. 6-7bin devirden itibaren çıldırdığı doğru, bir anda çok yüksek bir çekişe sahip oluyor.
Kompresyonu çok fazla, efendi kullansanız bile gazı bıraktığınızda çok sert öne doğru kapanıyor motor, artçınız sırtınıza çıkıyor. Pek konforlu değil.
Kısaca, yüksek devirlerde deli performanslı gidiyor, 2 silindir olmasına rağmen 8-10bin devirde 4 silindir racing gibi ses çıkarıyor. Fakat düşük devirlerde torku çok düşük ve düşük devirlerde seside 150cc gibi çıkıyor. Yani kullanım karakteristiği racing gibi olan naked makina. Kollarınıza çok yük biniyor. Motor yavaşlarken artçınızı sırtınızda taşıyorsunuz. Ama yinede tavsiye edeceğim bir motor.
Sadece düşük devirde torkunun çok az olduğunu bilin. Düz tork karakteristiği olan motorlar her devirde çeker, eğri tork karakteristiği olan motorlar belli devirlerde çok iyi çeker ama diğer devirlerde çok sağırdır bu sebeple şehir içi kullanımı daha kötüdür ve tüketim yüksektir.

Tork ile ilgili bilgi almak için:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066

b+rk
14 Ekim 2006, 21:06
yazı icin cok saol..benim icin cok yararlı oldu

gaffar
14 Ekim 2006, 21:58
Bu motoru ben de çok test ettim. Bence yeni başlayanlar bu motorla başlayabilir. Çok agresif bir motor değil. Kontrolü kolay. Ben bu motorda en çok yan sehpanın pegin altında kalmasına uyuz oldum. Sehpayı açarken her defasında debelendim durdum.

b+rk
15 Ekim 2006, 20:50
Bu motoru ben de çok test ettim. Bence yeni başlayanlar bu motorla başlayabilir. Çok agresif bir motor değil. Kontrolü kolay. Ben bu motorda en çok yan sehpanın pegin altında kalmasına uyuz oldum. Sehpayı açarken her defasında debelendim durdum.

kızıltoprak honda we kADIkoy de honda servisi ile gorustum belli bir boya we kuvvete sahip olma we onceden scooter tecrubesi olması kosuluyla bu motoru tavsiye ediyorlar sahsen ben baya bi begendim...aklımda ilk vitesli motor olarak hyosung gt250r * honda cbf 250 * cbr 125r gibi modeller wrdı ama artık hazıranda kesiNN olarak cbf 500 alıyorum :D fikirlerinizi paylasırsanız sewinirim

AYrıca cbf 500 topic inde bulusma umuduylaaa :D orda fikir we bilgilerinizi paylasırsanız sewinirim

burul
19 Şubat 2007, 16:06
teşekkür ederiz aslında bende sizin gibi düşünüyorum hem 500 cc hem büyük hemde görünüşü güzel başkasına 8 milyar verceğine git cbf 500 al 5-6 sene kullan

ruzgar_bey
27 Şubat 2007, 01:27
Arkadaslar,

CBF500 bakim kmlerini ve yapilanlarla ilgili detayli bilgi yazabilirmisiniz ?

Predator[23rd]
27 Şubat 2007, 01:36
ruzgar,
cbf500'ün ilk bakimi 1000km'de. ondan sonra 6bin ve ondan sonrada her yeni 6binde (12, 18, 24, ...).

el kitabinda detayli bir bakim cizelgesi olmasi lazim. internet'te simdilik sadece almancasini buldum (http://www.hondacbf.de/technik.htm --> "Wartungsplan CBF 500"). eger ögrenmek istedigin belli birsey varsa sor, bütün sayfayi cevirecek vaktim yok ne yazik ki ...

bu cizelgeyi baska bir yerde daha gördügümü hatirliyorum. el kitabinda olabilir mi? benimkine bakamiyorum cünkü motorsikletim bir saat uzakta ... :(

ruzgar_bey
27 Şubat 2007, 23:51
;584459']ruzgar,
cbf500'ün ilk bakimi 1000km'de. ondan sonra 6bin ve ondan sonrada her yeni 6binde (12, 18, 24, ...).

el kitabinda detayli bir bakim cizelgesi olmasi lazim. internet'te simdilik sadece almancasini buldum (http://www.hondacbf.de/technik.htm --> "Wartungsplan CBF 500"). eger ögrenmek istedigin belli birsey varsa sor, bütün sayfayi cevirecek vaktim yok ne yazik ki ...

bu cizelgeyi baska bir yerde daha gördügümü hatirliyorum. el kitabinda olabilir mi? benimkine bakamiyorum cünkü motorsikletim bir saat uzakta ... :(

Tesekkur ederim,

Benim icin bakim km si yeterli

erdo2002
28 Şubat 2007, 00:35
km de ne kadar yakıyor cbf 500?

Gökhan
28 Şubat 2007, 00:54
şunuda unutmayın arkadaşlar bu motor naked yani motor çıplak o yüzden
diğer modellere göre uygun ekstra olarak ne yapmak istiyorsan para demek
ama çoğu benim gibi masraf yapmak istemiyor çünkü motoru çıplak ve rüzgarı hissetmek istiyor evt bende uzun yolumda (bodrum marmaris)rüzgarı 140-150yaptıktan sonra hissettim ama zaman zaman arkadaşların dediği gibi 190larada çıktım ozamanda gidonun önüne doğru eğilmek zorunda kaldım ama yinede süper zevk aldım.ben 16litreyle 270km yapabiliyorum ama bu kullanışa göre değişiyor benim gibi deli kullanırsan bukadar yol yaparsın .neyse lafın kısası eğitimden sonra banada ilk motor olarak bunu tavsiye ettiler ve kesinlikle pişman değilim :)

erdo2002
Arkadaşımız gaza asıldıgı halde 16 litre ile 270 km gitmiş buda sana cbf 500'ün yakıtı hakkında bir fikir verir sanırım. birde normal kullanımda dahada az yaktıgını düşünürsek okadar abartılacak birşeyi yok sanırım:silent:

Predator[23rd]
28 Şubat 2007, 01:12
CBF500 benim kullanma tarzimla asagi yukari 100km'de 5-5.5 litre yakiyor. buna yer yer "performansli" (yani saldirgan) ve 1/4 otoban dahil.

tororosso
28 Şubat 2007, 01:21
kardeş eline emeğine sağlık hayırlı uğurlu olsun maşallah güzel secim doğru tercıh paylaşım bilgiler için sağol ben de 500 cc kullanıcısıyımm honda değil ama suzuki gs500

KöR_CeRRaH
04 Eylül 2009, 10:07
eline sağlık hocam

niven
04 Eylül 2009, 10:54
çok güzel bir yazı ellerine sağlık ilk motorumu almak için araştırma yapmakta olduğum bu günlerde çok işime yaraaycak bir bilgi oldu zira Yamaha MT-03 ile CBF500 arasında kalmış durumdayım. Bu ölçüde karşılaştırma yapmış birisi görüşlerini paylaşırsa çok sevinirim.

KöR_CeRRaH
04 Eylül 2009, 11:37
hondaaaaaaaaaaaaaa:cherry:

demirgursel
06 Eylül 2009, 02:21
bilgi için sağol

mankind1976
04 Aralık 2009, 16:18
bozuk ve stabilize yollarda nasıl acaba?

demirgursel
06 Aralık 2009, 16:36
senin ustalığınla ilişkili :))

sero35
06 Aralık 2009, 23:16
elınıze sağlık güzel bir şekılde üşenmeden bilgilerınızı aktarmışsınız.kazasız belasız

mankind1976
08 Aralık 2009, 10:53
senin ustalığınla ilişkili :))


orası öyle tabi de ben amortisörler,lastik ve ağırlık olarak kastetmiştim.