huduni
28 Temmuz 2018, 00:18
Aralık 2016'da ilk motorum 250cc Benelli TNT25 motorumu aldım. Almadan önce MT forumu hatmettim. Motoru alır almaz lastikleri değiştirmem gerektiğini düşündüm. O dönem paramın yettiği en iyi lastiklerden biri olduğu için tercihim Pirelli Rosso 2 olmuştu.
Ankara'da yaşıyorum. Yaz kış motorumu kullanmayı planlıyordum. Kışın soğuğunda da, bahar ve güzün yağışında da, yazın sıcağında da iş yapacak lastik lazımdı bana.
Bu bir buçuk yılda toplam 20 gün kadar motorumu kullanamadım. On gün kadar yolkarda kar, buz vardı kullanmaya korktum. Bir hafta serviste yattı, bir kaç gün de gözümde problem vardı otobüs kullandım.
Gelelim sorunlara:
İki kez düştüm. İlk seferi zır acemilik. Yürüme hızında kontrolsüz kavşakta bana yol ver işareti olduğu için, yol vermek için frene dokundum, anında yerdeydim. Hafif yokuş aşağı sabah soğuğu, lastikler soğuk, yürüme hızı ve kontrolsüz ön fren kullanımı. Tamamen benim hatam. Sağ gidon ağırlık topuzu, kaydırma takozu ve egzoz çizildi. İkincisi; hava soğuk, yerlerde çiğ var, henüz 50 mt gitmemişim lastikler soğuk, ışıkta kalkıp sola rampa yukarı dönecektim, dönemedim. :-) Arkayı patinaja düşürdüm. Her iki düşme de ilk bir ay içinde başıma geldi. Başka problem yaşamadım.
Sonuç:
Temmuz 2018 itibari ile yaklaşık 13 bin km yol katettim. Hâlâ lastiklerde 5mm civarı diş var. Arka lastiğin yüzeyinde (derin değil) 5-6 küçük çatlak mevcut. Ön lastikte o da yok. Lastiğin hamuru belki ilk gün gibi olmasa da hâlâ yumuşak. Tutunma problemi emaresi göstermiyor.
Niyetim kışa girerken lastikleri değiştirmek. Yine Rosso 2 almayı düşünmüyorum. Bu sefer su tahliyesi daha iyi olan desene sahip bir lastik almayı planlıyorum. Görünen o ki bu lastikler ile 18bin kilometreyi deviricem.
Tavsiye eder miyim? Eğer çok yağışlı bir iklimde değilseniz veya yollarınızda derin su birikintileri yoksa, kesinlikle tavsiye ederim. Ben sadece su birikintilerinde korkup temkinli geçtim.
Saygılarımla...
Ankara'da yaşıyorum. Yaz kış motorumu kullanmayı planlıyordum. Kışın soğuğunda da, bahar ve güzün yağışında da, yazın sıcağında da iş yapacak lastik lazımdı bana.
Bu bir buçuk yılda toplam 20 gün kadar motorumu kullanamadım. On gün kadar yolkarda kar, buz vardı kullanmaya korktum. Bir hafta serviste yattı, bir kaç gün de gözümde problem vardı otobüs kullandım.
Gelelim sorunlara:
İki kez düştüm. İlk seferi zır acemilik. Yürüme hızında kontrolsüz kavşakta bana yol ver işareti olduğu için, yol vermek için frene dokundum, anında yerdeydim. Hafif yokuş aşağı sabah soğuğu, lastikler soğuk, yürüme hızı ve kontrolsüz ön fren kullanımı. Tamamen benim hatam. Sağ gidon ağırlık topuzu, kaydırma takozu ve egzoz çizildi. İkincisi; hava soğuk, yerlerde çiğ var, henüz 50 mt gitmemişim lastikler soğuk, ışıkta kalkıp sola rampa yukarı dönecektim, dönemedim. :-) Arkayı patinaja düşürdüm. Her iki düşme de ilk bir ay içinde başıma geldi. Başka problem yaşamadım.
Sonuç:
Temmuz 2018 itibari ile yaklaşık 13 bin km yol katettim. Hâlâ lastiklerde 5mm civarı diş var. Arka lastiğin yüzeyinde (derin değil) 5-6 küçük çatlak mevcut. Ön lastikte o da yok. Lastiğin hamuru belki ilk gün gibi olmasa da hâlâ yumuşak. Tutunma problemi emaresi göstermiyor.
Niyetim kışa girerken lastikleri değiştirmek. Yine Rosso 2 almayı düşünmüyorum. Bu sefer su tahliyesi daha iyi olan desene sahip bir lastik almayı planlıyorum. Görünen o ki bu lastikler ile 18bin kilometreyi deviricem.
Tavsiye eder miyim? Eğer çok yağışlı bir iklimde değilseniz veya yollarınızda derin su birikintileri yoksa, kesinlikle tavsiye ederim. Ben sadece su birikintilerinde korkup temkinli geçtim.
Saygılarımla...