Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki ZZR 1100 Zamanın Efsanesini İnceliyorum
KoJima
18 Haziran 2018, 13:39
İlk motor aldığımda Ankarada bir çok sahtekar ustayla tanıştım. Bu nedenle kendim tamir etmeye başladım motorlarımı. Bütçe olarak çin malı motorlar uygun olduğu için başlangıcım, Skygo 250, Seyhan 250, Jinlun 250, Regal Raptor Spider gibi motorlardı. Hepsini öğrendikçe zevkine parçalayıp topladım. Bu bana deneyim kazandırdı. Şimdilerde mondial zn 125 ve Honda PCX 150, Kız kardeşimin motorları onlarıda parçalayıp toplamak zevkliydi. Bu özetten sonra bozuk bir Kawasaki ZZR 1100 buldum hurda belgeli, uygun bir fiyata aldım ve boş zamanlarımda sevdiğim işi yapmaya başladım. Konuyu açma sebebim motoru parçalerken ve toplarken burada öğrendiklerimi paylaşmak ve bilmediklerim hakkında fikir almaktır.
Kawasaki ZZR 1100 1994 Model
http://zerotechnic.com/zzr1100/1.jpg
Acelem yok bu nedenle yavaş yavaş parçalıyorum.
http://zerotechnic.com/zzr1100/2.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/3.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/4.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/5.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/6.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/7.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/8.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/9.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/10.jpg
Her parçada fotoğraf almam iyi, Keza ilk kez böyle bir motoru parçalıyorum. Sonuçta usta değilim ama şunu biliyorum biraz mantık yürüterek her şeyin üstesinden gelebilirsiniz. Önemli olan takıldığınızda sakin ve yapıcı olmanız.
http://zerotechnic.com/zzr1100/11.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/12.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/13.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/14.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/15.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/16.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/17.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/18.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/19.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/20.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/21.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/22.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/23.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/24.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/25.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/26.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/27.jpg
Parçaları Tamirhaneme (Balkonuma) Taşıyorum, Ağarmış be arkadaş.
http://zerotechnic.com/zzr1100/28.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/29.jpg
Geldik Motora. Şaseden ayırabilmek için motoru yan yatırdım kurbanlık koyun gibi bakıyordu bana, tek olduğum için motoru ancak o şekilde sökebildim ama tabi balkona taşımak için arkadaşımdan yardım aldım keza araba motoru mubarek.
http://zerotechnic.com/zzr1100/30.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/31.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/32.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/33.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/34.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/35.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/36.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/37.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/38.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/39.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/40.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/41.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/42.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/43.jpg
Şu ana kadar her şey güzeldi parçaları inceliyorum sağlamlar. Taki yataklara kadar burada terimleri pek bilmem, ama grank milinin oturduğu yerde yarım ay şeklindeki milin oturduğu parçalar 10 adet 6 sı 1 3 5 diğer 4 ü 2 4 sıraya oturmakta farkı 2 4 yağlama delikleri daha fazla bu parçaların 2 sinin tornada yapılmış belli diğer 8 i orijinal. 2 Parçanın kalınlık ölçüsü aynı değil bununla birlikte diğerleri 40 gramken bu ikisi 30 gram bu durum grank gibi önemli bir parçanın piston kolu ivme kazanmak adına yukarı aşağıya vurduğunu düşündüğümde çok önemli olduğu kanısındayım. Genel tabir olarak yatak vurma sorununa neden oluyordur fikrimce.
http://zerotechnic.com/zzr1100/44.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/45.jpg
Parçaları tesadüf eseri istanbuldan buldum tanesini 30 tl den 2 adet aldım. Tabi önüme başka ne sorunlar çıkacak henüz bilmiyoruz.
http://zerotechnic.com/zzr1100/46.jpg
Bu arada karbüratörüde açıp temizliyorum ve herhangibir sıkıntı var mı inceliyorum.
http://zerotechnic.com/zzr1100/47.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/48.jpg
ulkerhan
18 Haziran 2018, 13:46
dostum çok iyi gidiyor. heyecanla diğer fotoğrafları da bekliyoruz.
mustafakavci
18 Haziran 2018, 13:58
Takipte kalalım... :cat:
wing41
18 Haziran 2018, 14:01
Toplanmış halini merakla bekliyoruz. Gerçekten efsane bir motosiklet.
ramazan_06
18 Haziran 2018, 14:53
Kolay gelsin guzel proje, yalniz soylemeden edemiyecegim keske hurda belgeli degilde cekme belgeli v.s bir motosiklet alsaydiniz bu kadar emek verdikten sonra o motoru trafikte gormek daha fazla keyif verirdi.
yulis
18 Haziran 2018, 15:16
merhaba böyle bir konuyu görünce çok sevindim heyecanla takip ediyorum sevgili erdinin konuları gibi okumaya ve bilgi edinmeye değer bir konu
çok teşekkürler paylaştığınız için
mehanik olarak az çok anlıyorum daha önce rtr150 yi baştan sona topladım 4 silindirli bir aletle uğraşmayı çok istiyorum fakat sizin kadarb cesur değilim tebrikler
bu tarz araçların parça tedariği sıkıntılı mı olur acaba ? benimde suzuki srad 600 e çok hevesim ve niyetim var ama bu motosiklet kadar temiz ve uygun bulabileceğimi sanmıyorum
başarılar.
Memcoş48
18 Haziran 2018, 15:20
Tebrik ederim. Boş konuların icinde böyle güzel paylaşımlar siteye dinamizm kazandırıyor. 1997 senesinde kullanmıştım efsane bir motosiklettir. Kolay gelsin.
Kural [ Z ]
18 Haziran 2018, 15:32
Paylaşım için teşekkürler. Yapacaklarınızı ve sonuçta ortaya çıkacak olanı sabırsızlıkla bekliyorum.
Elinize emeğinize sağlık :cat:
fz6_fazer
18 Haziran 2018, 15:55
Şiir gibi,eline sağlık
mehmetGHOST
18 Haziran 2018, 16:05
Takipdeyim müthiş bi konu uzun zamandan sonra 😁
Arif1628
18 Haziran 2018, 16:08
Efsane bitmis halinide isteriz 👍👍
matrax33
18 Haziran 2018, 16:10
Yataklar birbiri ile aynı olmaması gerek. Her yatağın farklı ölçülerde olması lazım. Bi kitapçığını bulup inceleyin. Eskiden pek yedek parça olmadığından gazoz kapağıyla falan yatak yaparlardı.
Mümkünse orjinalini bulmaya çalışın. Zira yatak sarıp motor blok patlatırsa makina komple çöpe gider.
oxus
18 Haziran 2018, 17:10
çok zor,uzun, yorucu ve pahalı olacak. kolay gelsin
freelancer
18 Haziran 2018, 17:17
İyi iyi, böyle projeler görmek güzel. Biz de rezervemizi alalım, ilerlemeyi takip edebilelim. Kolay gelsin şimdiden :)
gitaristgkn
18 Haziran 2018, 18:11
hem motor süper hemde konu.Takipteyiz :bounce:
zekeriyaimam
18 Haziran 2018, 18:40
http://motorhead.jactup.com/ZX-11/tech/ZX11_Service_93_01-converted.pdf
Bu linkteki manueli indirip bastırın
Kolay gelsin
viperking
18 Haziran 2018, 21:55
Elinize saglik, bu tur el elmegi calismalar cok cok keyiflidir
tokhanoğlu
19 Haziran 2018, 00:06
Devamını merakla bekliyorum...
hokahey
19 Haziran 2018, 00:33
dostum motoru moleküllerine ayırmışsın. onu geri nasıl toplayacaksın merak ediyorum. puzzle parçaları gibi.
fearlesboyy
19 Haziran 2018, 09:20
ellerinize saglık boyle işleri zevkle takip ederim konunun devamını beklıyorum kolay gelsin
mrt20
19 Haziran 2018, 11:49
Böyle motoru söküp takabilen kullanıcılara acayip özeniyorum lan.
Biz benzini koyup biniyoruz. Ne yetenek var ne el becerisi.
KoJima
19 Haziran 2018, 12:51
Hepinize Teşekkür ederim değerli yorumlarınız için, Hevesime destek olmanız çok güzel. Resim olarak pek detay yakalayamıyoruz keşke en başından video olarak çekseydim ama birdahakine o şekilde yapacağım ve daha derinlemesine her şeyi kaydetmek gerek aslında.
Motorun yataklarını hallettikten sonra grank ve dişlileri takıp kapattım. Tabi bu kısımda resim çekmeyi akıl edemedim. Lakin önceki resimlerdende göreceğiniz üzere çok komplike bir sistem değil. Grank piston kolları vidalı bu güzel, (jonta seti) kendi parçalarını bulmak mümkün olmadığından sıvı jonta ile kapattım. Eskiler sıvı jonta o zamanlar yoktu sanırım yada bilinmiyordu jonta kağıdı alır kartonumsu yağ sızdırmayan bir kağıt motorun şekline göre kesilir araya konulurdu. Motor içerisinde yağ dolaşımı için çok güzel sistem mevcut. Birde blokları kapattım ama çevrede çok yalama olmuş vida yuvası var önem arz edenleri yeni yuva açarak yada vidayı yatsılaştırarak veya hutta yuvaya yiv yay ekleyerek halledeceğim. Eskiler böyle yapardı yeni sistemler ne getirdi bilmiyorum onuda incelemeliyim.
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/37.jpg
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/38.jpg
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/39.jpg
Yağ oradan oraya borular ve millerin içi aracılığıyla dolaşıyor ve dışarıdan hortumla motorun şanzımanından pistonlara kadar devir daim içerisinde hoşuma giden bir sistem. Tamirci olmadığım için teknik terimleri bilmiyorum ama önemli olan sonuca ulaşmak. Motor bloğunu şaseye taktım. Pistonları taktıktan sonra piston yatağını oturtmak bir hayli zordu. 4 piston biri girse diğeri çıkıyor tek kişiyken bayağı zorladı beni. 1 4 ve 2 3 pistonlar aynı anda hareket ediyor. Burada aklıma takılan bir nokta var.
Pistonlar 250cc motordan bahsediyorum, 2 piston aynı anda inip çıktığında buna 360 sistem deniliyor. Biri aşağıda diğeri yukarıda 180 sistem ve 270 var birde biri yukarda diğeri yarıda. Bu 3 sistemi incelediğimde aynı anda hareket eden pistonların daha fazla güç sağladığını keşfettim.
180 sistemde pistonun 1. Yukarıda inerken benzin alıyor 2. Sıkıştırma yapıyor ve patlıyor 1. Yukarı geldiğinde eksozdan yanmış benzini atıyor ve inerken benzin çekiyor. 2. Yanmış benzini atıyor ve inerken oda benzin çekiyor, Burada grank kolu 2 kez patlamadan inerken 2 kez işlemler için iniyor. Yani pistonlar her üst ölü noktaya geldiğinde patlamıyor. Emme zamanı patlama zamanı sıralı.
270 sistemde 180 ile aynı yalnızca zamanlamada farklılık var ama sonuç aynı.
360 sistem işte bu çok farklı. Çünkü pistonlar aynı anda hareket ettiği için pistonlar her üst ölü noktaya geldiğinde patlama oluyor. 1. Patladı o sırada 2. Emmeyi yapıyor. 2. Sıkıştırıp patlıyor o sırada 1 emme yapıyor. Yani 360 sistem diğerlerine göre tork bakımından daha güçlü tabi eksi olarakta daha fazla benzin yakıyor diye düşünüyorum. Aşağıda görselleri inceleyin anlicaksınız.
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/piston.gif
Şimdi zzr 1100 motorumuzda 1 4 ve 2 3 pistonlar aynı anda hareket etmesi avantajmı dezavantajmı bilemedim. Bazı hareketleri kavramak ve tam anlayabilmek için kafamda yoruyorum.
Motorun en önemli olduğunu düşündüğüm kısımdayım buradaki her şeyi resmedip sente subap ayarına kadar her şeyi daha detaylı anlatmaya çalışacağım.
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/16.jpg
Şimdi burada Kam mili aynı zamanda Ekzantirik mili, subap mili ne çok adı var 2 adet birbirine zıt buda 360 sisteme benzettim sentesinde sıkıntı çekmicem sanırım. Ekzantirik zinciri ve gergileri gerginin biri dışarıdan vidalanan aracı ile baskı alıyor.
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/19.jpg
İşte yine bir şey öğrendim bu çok güzel. Sırf adını öğrenmek için atladım motoruma (kız kardeşimin motoru) Abi nerdesin gezecem hadi diye tahriklerine rağmen tamircileri dolaştım bir çoğu bilmiyor ama neyseki 1 ustadan öğrendim adını. Şim, Subap ayar şimi.
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/50.jpg
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/51.jpg
Bu yuvarlak parça subapların iticiye vurduğu yerde arada duruyor. Çok önemli olduğunu düşünüyorum keza saniyede kaç kez vurduğunu düşünürsek sağlam ve özel olmalı kanısındayım. Şim le ilgili çok fazla detay bulamadım ama sağlam olması temel özelliği belliki. Üzerinde 4 ve 5 yazıyor ben bunun 4,5 olduğunu düşündüm çünkü ölçü değerleri bu şekilde. 3 3,15 3,5 4 4,5 gibi. Yani tornacıda yaptırmak sağlıklı değil çünkü bu parça su çeliğimi, hava çeliğimi yada nasıl bir işlem görmüş öğrenmem gerek.
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/52.jpg
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/53.jpg
http://www.zerotechnic.com/zzr1100/54.jpg
Her subapta olması gerek tabi bende 1 tane eksik 9 u tamam 1 eksik. Düşürdümmü acaba dedim ama imkan yok. Çünkü hem kenarlardan tırnaklar tutuyor hemde üzerinde subap kolu var. Daha öncesinde takmamışlar şuradan anladım buraya vurmuş belli. Çalışmasınada engel değil aslında sadece 1 pistonda eksoz subabı ufak hatayla çalışıyordu demek ki. Ama tabi ben takıntılı birisi olarak bu durumu çözeceğim. Herhangibir arabadan 4,5 oranı Temprada kullanılıyormuş bir tane bulup bakacağım. Sonra daha detaylı toplamaya başlayacağım.
YBRMANİA
19 Haziran 2018, 13:06
harika bir uğraş ,emeğinize sağlık.takipteyim.
matrax33
19 Haziran 2018, 19:02
Şim işi biraz ince ve detaylı. Önce motorun subap ölçülerini bulmalısın. Sonra kendi motorun mevcuttaki ölçülerine bakıp, aradaki farka göre her subap için ayrı şim kullanmalısın. Zzr içinde illaki hazır şim setleri vardır. Onlardan edinebilirsin. Veya hiç uğraşma referans ölçülerini üst kapakcıya ver tertemiz milimetrik ayarlayıp sana teslim etsin.
Ayrıca üst kapağın yüzünü ölçtürüp gerekiyorsa taşlattırmanda gerekebilir.
Bloklara kullandığın sıvı conta başını ağrıtabilir. Eski ustalar sıvı contayı bilmediğinden değil iş görmediğinden kullanmazlar.
Yatakları hallettim demiştin, bulduğun yatakları rastgele eksik olana takmışsan hata etmiş olabilirsin. Onlarında ayrı ayrı ölçüleri numaraları, hatta krank kol keplerinin tork değerleri var.
Bu üst kapak ve yatak meselesi çok önemli. Motorun yürümesi için atlanmayacak detaylar.
Kolay gelsin.
KoJima
23 Haziran 2018, 20:36
Teşekürler, Yataklardaki tork değerleri ve ebatları 1 3 5 ve 2 4 farklı neyseki şansıma üzerinde orjinal kol kepleri vardı. 1 3 5 e ait olan 2 tanesi sonradan tornacıya yaptırılmış. Ben o ikisini buldum. Orjinalini birebir aynı değerlerde o yönde sıkıntım yok. Ama dediğiniz gibi subap ayar şimi başımı ağrıtıyor. Fabrika çıkışında emme subap şimleri 8 i aynı, eksoz subap şimleri 8 i aynı ölçülerde olur. Şimleri elime aldığımda emmeler kendisini belli ediyor. Ama eksoz subap şimlerinde sıkıntı yaşayacağım belli. Birde zamanla subap ayarı bozulduğu için değişik değerlerde şimler takılıyor. Bu nedenle eksoz subap şimlerinde ölçüler farklı gözle görülmüyor kumpas ile anlayabiliyorsunuz.
3 Gündür aramadığım yer kalmadı. Otomobil şimlerine baktık kapakçılarda hiç biri uyum sağlamıyor. Motosiklet tamircilerinin hangisine gitsem oooo zzr 1100 onun hiç bir parçasını bulamıyoruzki. Ancak servisine getirtirsin düşüncesinde herkes. Bir kaç motosiklet alıp parçalayıp satan kişiler buldum onlardan çıkarsa şansıma devam edecez bakalım.
hasmet
23 Haziran 2018, 21:32
Şimdi zzr 1100 motorumuzda 1 4 ve 2 3 pistonlar aynı anda hareket etmesi avantajmı dezavantajmı bilemedim.
Her mühendislik konusunda olduğu gibi avantaj dezavantaj karışık.
Ancak bahsettiğiniz düzen, Tofaş kuş serisi dahil hemen hemen tüm düz dört silindirli araçta aynıdır. Hem ateşleme, hem de piston hareketi kısmen dengelidir. Krank mili üretimi ucuzdur.
Yamaha crossplane gibi daha ilginç ve ender düzenler de mevcut tabii ki.
KoJima
13 Temmuz 2018, 11:31
Merhaba arkadaşlar, şim ile ilgili uzun bir süreçten sonra farklı çözümler aramaya başladım. Tornacılarda çeliği sertleştirme yöntemi denediysekte çokta sağlıklı olmuyor. Şimdilik deneme amaçlı bir matkabın ucunu keserek şim oluşturdum. Bu çok sağlıklı değil ama yinede bir süre idare edebilecek sağlamlığa sahip, keza amacımız motoru çalıştırmak. İlerleyen zamanda zırh çeliğini cnc ile şim haline getireceğiz, o zaman tüm subab ayar şimlerini yenileyebilirim.
Şimdi kendi yaptığım şimi kullanacağım. Şimler 2.20 milimden 2.82 ye kadar gidiyor. Piyano başlarının açısına göre çok ince ayar yapmanız gerekiyor. 2.20 civarında olanları eksoz tarafına takıyoruz sebebi ısınma nedeniyle genleşme. Subab ayarı piyano başlarınında eksantrik milinin bastığı başlarında hepsini ölçmek durumunda kaldım ve güzel bir ayar yakaladığımı düşünüyorum.
http://zerotechnic.com/zzr1100/55.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/56.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/57.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/58.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/59.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/60.jpg
Şimdi gelelim sente ayarına.
http://zerotechnic.com/zzr1100/61.jpg
Eksantrik milleri 2 amaçlı bu güzel ikisini değişmeli kullanabiliyorsunuz. IN ve Ex anladığım kadarıyla IN giriş karbüratör tarafı EX çıkış eksoz tarafı. Şimdi burada yardımınıza ihtiyacım var. Bu çark üzerindeki çizgi veya unsurlar sente ayarı için kolay bir yol sunuyor sanırım. Yardımlarınızı bekliyorum.
Benim mantık yürüterek yaptığım sente ayarında.
1 piston üst ölü noktada iken,aşağıya inerken IN eksantrik mili 1 giriş subabına basıyor içeri benzini alıyor.
3 piston bu sırada piston yukarı gelirken eksoz subabına basıyor önceki yanmış benzini atmak için.
2 piston benzini alıyor 1 patladı bu sırada.
4 piston 1 görevinde tekrar.
Yani bu sistem doğru gibi bunu yaparsam IN ve EX eksantrik millerinin çark üzerindeki çizgiler ikiside tam yukarı bakıyor. Bu çizgiler ikiside yukarımı, birbirlerinemi yoksa zıt yönleremi bakmalı.
http://zerotechnic.com/zzr1100/62.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/63.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/64.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/65.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/66.jpg
Buradada eksantrik zincirinin bağlandığı motordan gelen devir ile eksantrik millerini çeviren çarkımız var.
http://zerotechnic.com/zzr1100/67.jpg
ftkrblt
13 Temmuz 2018, 12:32
sevgili kardeşim kesinlikle yaptığın şey çok güzel,anca bana göre ana yatak ve kol yatakları komple değiştirsen daha iyi olur,ayrıca madem bu kadar söküp parçaladın motoru;pistonları güzelce temizleyip sekmanlarını yenile(sekman atmak),yağ pompa ve zincirini,su pompasını değiştir,belki masrafın artacak ancak bu şekilde çok daha uzun süre kullanabilirsin sorunsuzca,ayrıca triger zincirini değiştirmen,debriyaj tası ve balatalarını kontrol etmen ya da değiştirmen de çok güzel olur,motor bloğu açıldığında bu saydıklarım genellikle yapılır ki uzun süre araç hizmet verebilsin,eline sağlık şimdiden kazasız belasız kullanman dileklerimle...
uzay gemisi
13 Temmuz 2018, 12:52
Hocam motosikletin service manuelini bulup indirirsen orada aklına takılabilecek bütün soruların cevabı nasil yapılacağı vs vardir
matrax33
13 Temmuz 2018, 20:44
tahmin yürütmek yerine motorun servis kitapçığına bakıp ayarlasan ? Matkap ucundan da şim yapmak yerine araçlar için kullanılan şimleri soğuk oyma yaparak çeliğine zarar vermeden tornacıda oydursan ?
Matkap ucunu spriale değdirdiğin zaman onun çelik özelliği kalmıyor yanıyor. O şimler başına dert olur.
O kadar emek harcıyosun marşa basıcaksın motor çalışacak sevimli sevimli gaza basıcaksın çat... Üst kapağı patlattın at motoru emeği çöpe...
rebeka
13 Temmuz 2018, 21:04
Helal olsun, böyle paylaşımlara hasret kalmıştık. Takipteyim
Mertcan39
13 Temmuz 2018, 22:35
zamanım ve maddiyatım olsa en sevdiğim şey söküp paeçalayıp toplamak yer var alet var bilgi var zaman ve nakit yok :(
KoJima
14 Temmuz 2018, 10:20
Teşekkürler, Servis kitapçığını incelemiştim lakin sente ayarını gözden kaçırmışım. Tekrar baktığımda motorla ilgili tüm ayarların içerisinde mevcut olduğunu gördüm. Tabi bizim toplama markaların servis kitapçıklarında göremediğim için. Şim 1 tanesi bu şekilde oda ilk çalıştırmaya yetecek sağlamlıkta. Keza bu şekilde yapan tamirciler var tornavida ucundan şim yapan. Amacım motoru öğrenmek kendimi geliştirmek ve sadece bir kez çalıştırmak, sonrasında eksik olan bir çok parçayı tamamlayacağım. Yani motoru tekrar parçalayıp video halinde daha detaylı anlatmak istiyorum.
Tahmin yürüterek yaptığım ilk sente ayarı doğruymuş, keza mantık olarak ta böyle olması gerekirdi zaten.
http://zerotechnic.com/zzr1100/68.png
Senteyi hallettikten sonra ekzantirik milini tutan parçaların yuvalarında yalama olan yivler var. bunları yeni diş açarak içerisine yiv ekleyerek çözdüm. Her vidanın sıkma tork değeri var. Tork anahtarım olmadığı için bunları el kararı ayarlıyorum. Daha önceki jinlun motorunda tork anahtarı ile yaptığım değerleri el kararı yakalamıştım. Buna güvenerek bu motorda da değere yakını yakaladığımı düşünüyorum. Bu konuya pek değinmiyor ustalar tork anahtarı neymiş sık gitsin ama onlar yüzünden her motorda yalama olan yuvalarla karşılaşıyorum. Motor üzerindeki her bir vidanın tork değeri vardır. Aynı zamanda birebir aynı olan vidaları dahi söktüğünüz yere takmanız gerekir. Çünkü fabrika çıkışında bile o vidaların oturduğu yuvalara sıkıldığında tam uyum sağlar ve mikrometrelik değer farklılıkları oluşur. Hiç bir vida aynı değildir. İkinci kez farklı yere taktığınızda milimetrik farklılık oluşturursunuz tork değerini bilmeden de sıkınca yuvada yalama kaçınılmaz olur.
Bugün kontak ile uğraşacağım, Aldığımdan beri kontağa anahtar değmedi inanırmısınız. Kontağı açtım gayet güzel direksiyon kili var onuda test ettim lakin öyle kaldı. Direksiyon kilidinde kaldı kontak. kilide geçmek için hafif bastırıyorsunuz. Açarken de aynı şekilde lakin açamayınca kontağı söktüm. Bu gün kontağı düzelteceğim. Burada değinmek istediğim bir konuda japon mallarının güzelliği. Her bir parçada toplama çin motorlarda gördüğüm parçalara kıyasla çok büyük kalite farkını görebiliyorsunuz. Kullanım ömrü 5 yıl olan parçalara bu motorda 50 yıl biçebilirim.
http://zerotechnic.com/zzr1100/69.jpg
KoJima
19 Temmuz 2018, 13:33
Kontak sorununu şimdilik idareten çözdüm. Motorun çalışmasına engel olmayan durumları atlıyorum, keza motor çalıştıktan sonra atladığım sorunları halledeceğim.
Hidrolik Debriyaj; Evet motorumuz hidrolik debriyaj sistemi ile çalışmakta. Telli sisteme göre daha konforlu tabi çok fark yok aslında. Dot4 Hidrolik yağ kullanıyoruz. Özetle fren sistemi gibi yağ basıncı ile balatalara baskı uygulayıp vites geçişimizi sağlamak amaç.
Hidrolik debriyaj sistemimiz.
http://zerotechnic.com/zzr1100/70.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/71.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/72.jpg
Yağ borumuzda küçük bir sızıntı fark ettim. Bunu bakır lehim ile kapattırdım. Herhangi bir kaporta ustasına yaptırabilirsiniz. 5 tlye hallettik.
http://zerotechnic.com/zzr1100/88.jpg
Ara aparat bir kısmı hortum bir kısmı çelik boru. İçi delik vida ile bağlantılanıyor. vidanın içinden geçen hidrolik yağ baskı kısmına ulaşıyor.
http://zerotechnic.com/zzr1100/73.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/74.jpg
Burada tankımız var. İçerisine yağ eklenir ve zamanla kayıp yaşandığında buradan takviyelenir. Çoğu motorda fren sisteminde gördüğünüz gibi. İçerisinde baskı olduğundan vidalarını açmak çok zordur genelde yalamadır. Çözümü basit. Vidalara ve kapağa birkaç kez vurun baskı azalır ve vidalar sökülür. Yanda yuvarlak bir camı vardır içerisindeki yağ oranını görmeniz için ama çin malı motorlarda pek yok.
http://zerotechnic.com/zzr1100/75.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/76.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/77.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/78.jpg
Burada elciğe bastığımızda bu mil aracılığı ile tankın içine baskı uygulanıyor ve yağ basınçla aşağıya gönderiliyor.
http://zerotechnic.com/zzr1100/79.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/80.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/81.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/82.jpg
Bu tankın içi gerekli yağ bu küçük deliklerden takviyelenir.
http://zerotechnic.com/zzr1100/83.jpg
Burada ufak plastik soketli parçamız. Elcik basıldığında ucundaki plastik geri itilir ve temas sağlar. Bu debraja bastığımızda elektronik aksama bilgi yollar. Bir çok motorda fren bölümündede mevcut frene bastığınızda arka stop yanması için.
http://zerotechnic.com/zzr1100/84.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/85.jpg
İşte önemli parçamız. Yağ basıncı ile burada gördüğünüz yatak dışa doğru çıkar. Orta noktası mile baskı uygular ve motorun içinden geçen mil sağ taraftaki balatalara baskı uygular.
http://zerotechnic.com/zzr1100/86.jpg
Bu içi delikli vida içerideki havayı almak için, elciği pompaladığınızda buradan dışarı hava ve yağ çıkar. İçerideki hava tamamen çıktığında bunu sıkarsınız. Amaç içeride hava kalmaması.
http://zerotechnic.com/zzr1100/87.jpg
Debriyaj sistemi tam istediğim kalitede çalışmıyor bunu çözmek için parçaları inceliyorum. Elcik kısmında yağı baskılayan parçada sorun var onu inceleyip onunlada ilgili bilgi vereceğim…
mutluemlak
19 Temmuz 2018, 13:40
Süpersin tebrik ediyorum takipteyim.....:cat:
cbr1100 xx
19 Temmuz 2018, 14:14
Tebrikler kolay gelsin ....
Nasate
19 Temmuz 2018, 15:34
Tebrik ederim büyük emek harcıyorsunuz :cat: Bitmiş halini merak ediyorum :)
KoJima
21 Temmuz 2018, 12:57
Hidrolik Debriyaj Sistemi tekrar test ettim halen baskısından memnun değilim. Dün segmanı açamamıştım bugün onuda hallettim bir sorun görünmüyor lakin baskı iyi değil. Bu pense lazım olduğunda bulunmayan ama hayat kurtaran bir alet. Kumpas gibi ne zaman lazım olacağı belli olmuyor. Onuda almış bulunduk böylelikle. Şimdi tankın içinde bu segman çok derinde pensesiz açılmıyor. içinde yiv vida önünde jonta ve yay mevcut. elcik basıldığında bu yiv ile tank içindeki yağı ileri baskılayarak aşağıya gitmesini sağlıyor. Bu akşam fren hidroliğini söküp karşılaştıracağım iç aksamları değiştirerek sorunu çözmeye çalışacağım. Gerekirse ön fren çalışmasın şu an lazım değil ama debriyaj şart.
http://zerotechnic.com/zzr1100/89.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------
Evet dün elciği test etmek için ön fren ile değiştirdim. Debriyaj elciği gayet güzel çalışıyor. Sorun büyük ihtimalle bu parçada. Baskı olduğunda bu yatağın öne çıkması gerek. öne çıktığında mile baskı uyguluyor oda diğer taraftaki baskı balataya. Aşırı sert yaklaşık 20 dakika pompalamama rağmen üst noktaya anca geldi. içeri tekrar girmesi için çok fazla baskı uygulamışımdır. Normalde bu yatağın biraz daha yumuşak olması gerektiğini düşünüyorum. İçine hava bastım lakin oynama yok. Fikirlerinize açığım. Birde bu parçanın adını bilen varsa araştırmam için. Teşekkürler...
http://zerotechnic.com/zzr1100/86.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------
Yan delikten eğimli bir tornavida ile yatağı dışa itmeyi başardım baya bir uğraştırdı. Yatak arkasında jontası ve yayı mevcut. Conta özelliğini tamamen kaybetmiş. İçeride parçaları ve yapış yapış bir hal almış. telle yıkadım parçaları lakin contada hayır yok. Sorun conta kaynaklı. Uygun bir conta bulmaya çalışacağım yada bunu gres yağ ile belki çözebiliriz.
http://zerotechnic.com/zzr1100/90.jpg
macAs
21 Temmuz 2018, 17:45
İnsanimiz genel olarak üretici olmak yerine tüketici olmayı tercih ettiği icin böylesine altın kıymetindeki konunuz pek dikkat çekmiyor. Ancak cok iyi ilerliyorsunuz tebrikler.
şuraya bi manita ne alayım dese 300 tane mesaj gelirdi
eline sağlık kardeş birşeyler denemek becermek güzeldir takipteyiz.
freelancer
22 Temmuz 2018, 21:23
Yahu herkes mesaj gelmiyor diye şikayet etmiş lakin rezervimizi aldık; ibretle seyrediyoruz işte :D Siz devam edin hocam, takdirle takipteyiz. Elimizden bir şey gelirse ne ala.
Boldpilot
22 Temmuz 2018, 21:30
Bende Ankara'da ikamet ediyorum, hafta sonları bedavaya çıraklık yaparım birşeyler öğrenmek için aklınızda olsun. Allah kolaylık versin 😊
KoJima
23 Temmuz 2018, 11:01
Jonta bir tane buldum aynı ölçüde ama buda sert geldi milim büyük yani çok sert gidiyor baskı zor keserek incelttim baskı yüzeyi azalırsa olur belki diye ama nafile küçüğünü bulmaya çalışacağım.
http://zerotechnic.com/zzr1100/91.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/92.jpg
Bu arada tankların vidalarını yeniliyorum. Vidalar paslanmaz aldık zaten çok küçük meblalara alıyorsunuz.
http://zerotechnic.com/zzr1100/93.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/94.jpg
Arka parçaları takıyorum bu arada. Çamurluk, stop.
http://zerotechnic.com/zzr1100/95.jpg
Eksozuda bağladım. Somunlar eksikti yeni somun aldım. Eksoz orijinal değil tek eksoz yapmışlar yamaha, Orjinalinde çift eksoz.
http://zerotechnic.com/zzr1100/96.jpg
Motorumuz su soğutmalı. Bağlantılarını yapıyorum.
http://zerotechnic.com/zzr1100/97.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/98.jpg
Zinciride taktım. Korumasını ve dişlisini. Vitesi boşa aldım motoru toplarken vitesi boşa almamışım. Bunada dikkat etmek gerek malum debriyaj yok şu an. Neyse ki vitesi 2 de bırakmıştım Aşağıya indirmesi daha kolay oluyor.
http://zerotechnic.com/zzr1100/99.jpg
Son hali şimdilik bu. Debriyajı çözdüğümde elektrik kablolarını bağlamaya başlayacağım.
http://zerotechnic.com/zzr1100/100.jpg
YasinC
23 Temmuz 2018, 11:06
Bence eski hortumları yenileyin.
KoJima
26 Temmuz 2018, 10:57
Bu kısımda biraz fazla vakit harcadım lakin biliyorsunuz parçalar bulunmuyor uydurmak gerekiyor. Güzel bir contacı buldum ostim de ne arasanız var. Tam uyan bir tane bulduk 2 adet aldım. Test ettiğimde deliği parmağımla kapattığımda hava almadığı için conta tutuyor. Bağlantıyı yaptım lakin baskı yine yeterli gelmedi. Bu kısımda elcikte de hata olduğunu fark ettim. Fren elciğini bağladım onda tam istediğim gibi çalıştı. Bu durumda fren elciğinin iç tertibatını debriyaja takacağım. Sonrada freni hallederim.
http://zerotechnic.com/zzr1100/101.jpg
Burada motor çalışana kadar bazı çalışmaya etki etmeyecek sorunları sonraya bırakıyorum ki zaman kaybetmeyelim. Motor çalışırsa o zaman bu sorunlara geri döneceğim. (şim, elcik, sıvı conta, boyası, su soğutma boruları, vb)
Şimdilik yolumuza devam etmek için bu gün artık elektrik tesisatına geçiyorum. Kitapçığında gayet güzel anlatılmış. Tesisatımızı bu kitapçığa göre bağlayacağım bakalım burada nelerle karşılaşacağız.
http://zerotechnic.com/zzr1100/102.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/103.jpg
YasinC
26 Temmuz 2018, 11:21
Elektrik tesisatını bağlamadan kabloları kontrol edip gerekli yerleri onarmanızı öneririm. Montajdan sonra daha sıkıcı gelebilir onarım.
Kutluay
02 Ağustos 2018, 10:50
Takipteyim çok güzel. İleriki hayatım için düşündüğüm hobiyle uğraşıyorsunuz kıskandım. :)
demirkan
02 Ağustos 2018, 11:01
hep yapmak istediğim şey. sök, öğren, bakımını kendin yap sonra tak. kolay gelsin ...
KoJima
06 Ağustos 2018, 11:21
Evet arkadaşlar şimdilik motoru topladım, lakin henüz bitmedi. Elektrik tesisatını bağladım göstergeye yağ yok ışığı geldi bunun dışında bir ışık yok. Sigortaları yeniledim. Lakin elektrik konusu iyi bildiğim bir alan değil kablolarla oynanmış yeni ekler oluşturulmuş yerleri belli olmayan bağlantılar var. Bu nedenle oto elektrikçi olan bir arkadaşımdan yardım alacağım.
Motosiklet gerçekten efsane, Yenilere göre büyük ve ağır bir kasası var. Elektrik işini çözdüğümüzde devam edeceğim.
http://zerotechnic.com/zzr1100/104.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/105.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/106.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/107.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/108.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/109.jpg
http://zerotechnic.com/zzr1100/110.jpg
rebeka
06 Ağustos 2018, 19:39
Güzel bir şey çıkacak gibi takipteyim :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO