PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : HD Softail Deluxe



vader
19 Nisan 2018, 13:58
Arkadaşlar herkese merhaba, hepiniz gibi ben de benzine ve motosikletlere gelen yağmur gibi zamların moral bozukluğu içerisindeyim.

Harley Davidson, motosiklet sürmeye başladığımdan beri benim hayalimdi, nihayetinde kendi motorumu satıp üzerine büyük fedakarlıklar yaparak 2. el bir tane alabildim.

Bu başlığı açmadaki amacım foruma katkı yapmak ve bilgi paylaşımında bulunmaktan ibarettir. Aşağıda okuyacağınız bilgi – yorumları lütfen bu çerçevede değerlendiriniz.

Herkesin bir gün hayalindeki motosiklete kavuşması dileği ile.

Saygılarımla.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Forumda motosiklet modelleri ile ilgili açılan konu başlıklarını incelediğimde, Harley Davidson modelleri için neredeyse hiç bilgi olmadığını gördüm.

2018 yılının Ocak ayında aldığım Harley Davidson Softail Deluxe modeli için bir konu başlığı oluşturmaya çalışacağım.

Amacım bu motosiklet hakkında bilgi sahibi olmak isteyen, ya da merak eden arkadaşlarımıza bir nebze de olsa yardımcı olmak.

Konu hakkında uzman ya da engin tecrübeye sahip bir kullanıcı değilim. Tecrübeli arkadaş ve abilerimiz de katkıda bulunurlarsa sevinirim.

Motorun Özellikleri:

Bendeki motosiklet 2005 model “Harley Davidson Softail Deluxe FLSTNI” olarak geçiyor.

Motorun üzerinde Harley'in 1.450 cc lik Twincam motor bloku bulunmakta. Motor enjeksiyonlu, hava soğutmalı, 67 beygir gücünde ve kayış aktarmalı. Blokta 2 adet buji bulunuyor.

https://i.hizliresim.com/6J0jrl.jpg (https://hizliresim.com/6J0jrl)

https://i.hizliresim.com/W7djg4.jpg (https://hizliresim.com/W7djg4)


5 vitesli, topuk vitesi mevcut. Sürücü palet ayaklıkları standart olarak geliyor.

https://i.hizliresim.com/3Edkv9.jpg (https://hizliresim.com/3Edkv9)


Gösterge paneli son derece sade; analog hız göstergesi ve dijital tripmetre mevcut. Hız göstergesi 220 km'lik. ama bu hızlara çıkabileceğini sanmıyorum. Sonuçta bu bir cruiser, 90-120 arası kullanımda keyif veriyor. Ancak ihtiyaç halinde, artçılı bile olsanız korkmadan sollamaya çıkabiliyorsunuz, motor gereken güç ve torku rahatlıkla veriyor.

https://i.hizliresim.com/Rnqj1Y.jpg (https://hizliresim.com/Rnqj1Y)


Tam dolu iken (yağ – benzin vs.) 330 kg ağırlığında.

19 litrelik yakıt tankına sahip, analog benzin göstergesi mevcut, ayrıca yakıt azaldığında ikaz lambası da yanıyor. “Yedek depo” 3,5 litre civarında.

https://i.hizliresim.com/p6LOXo.jpg (https://hizliresim.com/p6LOXo)


3.3 litre kapasiteli yağ tankına sahip. Tank üzerinde analog ısı göstergesi mevcut, ancak gösterge üzerindeki değerler fahreneit cinsinden.

https://i.hizliresim.com/kOl5GJ.jpg (https://hizliresim.com/kOl5GJ)


Motorda bildiğimiz anlamda bir kontak yok. Kilometre saatinin altındaki büyük bir switch'i IGN (ateşleme) konumuna getirerek “kontağı” açmış oluyoruz.

https://i.hizliresim.com/NZ7jlg.jpg (https://hizliresim.com/NZ7jlg)


Ön ve arkada disk fren, ABS yok. (Sonraki modellerde mevcut ama bildiğim kadarı ile opsiyonel olarak sunuluyor. Standart özellik değil)
Ön lastik 130 / 90 /16, arka 150 / 80 / 16 ölçülerinde. Ön lastik için 30 arka için 36-40 psi basınç öneriliyor.

Direksiyon kilidi , immobilizer ve alarm mevcut. Ayrıca ateşlemeyi sağlayan switch de kilitlenebiliyor.

Daha önce (benim gibi) Harley kullanmadı iseniz sinyal sistemi biraz garip gelebilir; gidonun sağ ve solunda 2 ayrı sinyal düğmesi mevcut. Sistem Japon motosikletlerinden farklı. Kornanın yeri de alışana kadar beni biraz zorladı.


Kısaca bu modelin tarihçesine de bir bakalım;

Harley bu modeli 2005 yılı itibari ile piyasaya sürmüş, yani bendeki motor ilk modellerden birisi.

https://i.hizliresim.com/az67d2.jpg (https://hizliresim.com/az67d2)


Motor enjeksiyonlu (2005-2006 modellerin karbüratörlü olanları da var. 2007'den itibaren tamamen enjeksiyona geçmişler)

2005-2006 modeller 1.450 cc ve 5 vites iken,

2007 modelden itibaren 6. vites eklenmiş ve motor bloku 1.584 cc ye yükseltilmiş. 2012 yılına kadar bu şekilde devam etmiş.

2012 modellerinde motor bloku tekrar revize edilerek 1.690 cc olmuş. 6 vites aynen devam etmiş.

2018 modellerde ise 1.745 cc lik Milwaukee-Eight motor bloku var.

https://i.hizliresim.com/YgAoqk.jpg (https://hizliresim.com/YgAoqk)


Biraz da kendi tecrübelerimi dilim döndüğünce aktarayım:

Motoru 1.500 km. kadar kullandım, şunları söyleyebilirim:

-Sizin de kolaylıkla tahmin edebileceğiniz gibi bu bir şehir içi motosikleti değil. 330 kg'lık ağırlık bir yana hava soğutmalı olması nedeni ile sıkışık trafikte çok çabuk ısınabiliyor. Önceki sahibinin selenin hemen altına taktırdığı ısı kalkanları böyle anlarda çok işe yarıyor. Bunun gibi bir model alacaksanız bence kesinlikle olması gereken bir donanım.

-Motor freni inanılmaz etkili, gaz kestiğiniz anda motosiklet hemen öne yığılıp yavaşlıyor.

-Frenlerde ağırlık arka frende, ön fren tek başına motosikleti durdurmaya yetmiyor, özellikle arka freni kullanırken biraz haşin davranabilirsiniz, anca duruyor meret. Dolayısı ile özellikle şehir içinde temkinli kullanmakta fayda var.

-Bendeki motorda Vance & Hines egzoz ve Hypercharger olmasına rağmen titreşim konusunda rahatsız olmadım. Yalnız sese karşı mutlaka kulak tıkacı ile kullanmakta fayda var, özellikle uzun yolda perişan olabilirsiniz.

-Yakıt konusunda şimdilik herhangi bir şey yazamıyorum. Önümüzdeki aylarda motor servise girip gerekli yakıt ve hava ayarları yapılacak, ondan sonra, ölçüm yapmayı düşünüyorum. Nette yaptığım kısa araştırmaya göre 100 km de 6.5 - 7 litre gibi bir tüketim söz konusu.

İlerleyen dönemde yeni ilaveler yapmaya çalışacağım. Şimdilik bu kadar. Okuduğunuz için teşekkürler.

Levent
19 Nisan 2018, 14:03
Hayallere kavuşmak güzeldir. Hayırlı uğurlu kazasız belasız olsun. Ülkemizde 3-5 bin km yol yapan motosiklete çöp gözü ile bakılırken, 2005 model bir motosikletin 70-90 bin tl arasında satılabildiğini görmek gözlerimi kanattı diyebilirim. İsmini ve değerini koruyan yegane markalardan..

RoofRoof
19 Nisan 2018, 19:38
Hayallere kavuşmak güzeldir. Hayırlı uğurlu kazasız belasız olsun. Ülkemizde 3-5 bin km yol yapan motosiklete çöp gözü ile bakılırken, 2005 model bir motosikletin 70-90 bin tl arasında satılabildiğini görmek gözlerimi kanattı diyebilirim. İsmini ve değerini koruyan yegane markalardan..

Bence daha çok kimsenin yeni model almaya şeyi yemediğinden.

BlackGhost
19 Nisan 2018, 21:55
HD Markası,tüm dünya motosiklet piyasasında saygın bir yer edinmiş,yıllar içinde farklı modelleri ile yelpazesini genişletmiş,cruiser-chopper dünyasında akla gelen ilk marka olmayı başaran ve tarzı olarakda diğer markalardan farklı olan HD şuan eski-yeni jenerasyonun geçiş evresinde maalesef bocalıyor (benim görüşüm).
Şöyle ki, HD motorlarının geleneksel bir tarzı ve kullanışı vardır.Yani söz gelimi HD motoların "hakikisi" dediğimiz olgu karbüratörlü,dijital beyin kontrollü sistemlerden yoksun,daha basit ve anlaşılabilir yapısında olan modeller dünya genelinde kabul görmüş ve çok adet satılmış motorlardı.
Maalesef gelişen motor piyasası,elektronik aksamların yeni nesil motorlarda "olmassa olmaz" konumu sebebi ile 2005 yılında HD radikal bir karar alıp,o yıl itibari ile bazı modellerinde enjeksiyon ve elektronik aksam yerleştirmeleri ile piyasaya yeni modeller sürdü.Akabinde ilerleyen yıllarda çok eleştiri gören ve hatta katı HD tutkunlarının HD yönetim binasına gelip gösteri ve taşkınlık yapmalarına neden olan "VROD" modeli ile eski geleneksel karbüratörlü motor devirinin kapanmasına sebeb oldu.İlginçtir VROD modeli amerika piyasasında "en az satılan HD modeli" olmasına rağmen ,avrupa ve asya kıtalarında en çok satan model olmayı başaran bir çizgi yakaladı.HD bilinen klasikleşmiş bir çok modelini yeni akım motor teknolojileri ile donatıp piyasaya sürmesine rağmen,geleneksel ruhu yaşamak isteyenler hala 2005 öncesi klasik karbüratörlü modelleri hala tercih ediyorlar ve buda eski HD motorların piyasasının düşmemesine sebeb oluyor.

Ülkemize gelince,HD kullananları genelde 45 yaş üstü,belli bir konumda olan tabiri caizse ununu elemeiş eleğini asmış diyebilceğimiz insanların kullandığı bir motor olarak görürler.Bu bir noktada doğru olmasına rağmen son yıllarda genç kesimin de HD motorlara yönelmesi bu algıyı kırmaya başladı.Zaten HD nin ileriye yönelik asıl hedefleri daha genç kesimlere motor satmak ve bu "yaşlıların motoru" algısını kırmak.
Maalesefki ülkemizde HD motorlar gerek ikinci eli olsun gerekse sıfır olanlar aşırı pahalı ve masraflı,oysaki amerika piyasasında satılan 10000$ lık bir motor ,ülkemizde 20-22 bin $ seviyesinde satılmakta.Hal böyle olunca motoru alan arkadaşın sıkıntısını anlayabiliyorum,birde bunun üstüne gelen zamlar dolayısıyla zar zor alınan motoru kullanamamak korkusu insanı çok geriyordur muhakkak.

motosiklet.net forumunda HD modelleri ile alakalı başlıkların tek tük olması aslında HD motoru olmaynlardan değilde,genelde cruiser motorlara ülkemizde çok rağbet olmamasından kaynaklı bir durum olduğunu düşünüyorum.HD sahiplerinin bu platformda motorlarını tanıtması ve paylaşım yapması bence akıllarında bir çok soru işareti olanlar için güzel bir yönlendirici yol olacaktır zira şuanki paylaşımda çok güzel ve sade anlatımla motorun genel durumu,performansı ve kullanıcı tecrübeleri yansıtılmış.

Fİyatlar bazında diğer tarzlarda konuşacak olursak ,kaliteli başka bir markanın fiyatlarındada ortalama bir HD fiyatında olduğunu söylemek pek yanlış sayılmaz.Ne yazıkki cruiser piyasasında ülkemize orta segment motorların (250-750 cc) diğer markalar tarafından getirilmemeside bu tarza gönül verenleri çok zorlayan bir etken oluyor ve çinli motorlara mecburen yönelim oluyor.

Motorun hayırlı olsun arkdaşım,eski kullandığın motorunuda takip etmiştim ,ordada güzel paylaşımlar yapmıştın,yeni motorunla yapacağın paylaşımşarın devamı dileğiyle.

hasmet
19 Nisan 2018, 22:05
VROD protesto edildi ama enjeksiyonu kimse protesto etmedi. Bilakis enjeksiyon tercih ediliyor. Evet ilk başlarda mükemmel değildi ama düzelttiler sonra. Zaten şu an enjeksiyonsuz modelleri de yok. Sırf karburatörlü olduğu için eski modellere rağbet eden varsa da marjinal bir kesimdir. Çünkü ikinci el fiyatlarında 2005 öncesinin herhangi bir avantajı görünmüyor.

Hayırlı olsun bu arada. Güle güle kullanın.

uzay gemisi
19 Nisan 2018, 22:24
ne güzel alet yav:)

BlackGhost
19 Nisan 2018, 23:09
VROD protesto edildi ama enjeksiyonu kimse protesto etmedi. Bilakis enjeksiyon tercih ediliyor. Evet ilk başlarda mükemmel değildi ama düzelttiler sonra. Zaten şu an enjeksiyonsuz modelleri de yok. Sırf karburatörlü olduğu için eski modellere rağbet eden varsa da marjinal bir kesimdir. Çünkü ikinci el fiyatlarında 2005 öncesinin herhangi bir avantajı görünmüyor.

Hayırlı olsun bu arada. Güle güle kullanın.

amerikada şartlar nasıldır bilemem ama,burada yeni harley modellerinin çıkardığı elektronik sorunlar sebebiyle kulanıcılar servislerde bir haylı sıkıntı çektiler.Sonuç itibariyle jenerasyon olarak artık yeni nesil bir kullanıcı profili ortaya çıktı ve HD yöneticileride eskiyi bırakıp yeni genç kesimi hedef alan modeller çıkartmaya başladılar.

Ayrıca karbüratörlü motor seçenleri mrjinal olarak tanımlamakda mantıksız bana göre.Bİr HD kullanıcısı zaten aldığı motoru kişiselleştirme yaptığı için eski modelleri tercih etmesinden daha doğal bir sebeb yok çünkü her şeyi yeni modellere göre daha basit.Bİr cruiser motor kullanıcısı olarakda basit olan her motor en kullanışlı motordur bana göre.Bunun marjinllikle bir alakasıda yok,tercih meselesidir.Yani anlatmaya çalışdığım şey,zamanında karbüratörlü HD sahibi olupta sonradan yeni nesil motorlara geçenler her nedense ya motorlarını satıp eski modele yöneldiler yada ikici motorlarını eski HD olarak aldılar.HD kendini ispat etmiş sağlam bir marka ama ben şahsen yeni modellerini artık beğenmiyorum.Eski dyna modelleri hala benim için efsane motorlardır.

vader
20 Nisan 2018, 00:07
HD Markası,tüm dünya motosiklet piyasasında saygın bir yer edinmiş,yıllar içinde farklı modelleri ile yelpazesini genişletmiş,cruiser-chopper dünyasında akla gelen ilk marka olmayı başaran ve tarzı olarakda diğer markalardan farklı olan HD şuan eski-yeni jenerasyonun geçiş evresinde maalesef bocalıyor (benim görüşüm).
Şöyle ki, HD motorlarının geleneksel bir tarzı ve kullanışı vardır.Yani söz gelimi HD motoların "hakikisi" dediğimiz olgu karbüratörlü,dijital beyin kontrollü sistemlerden yoksun,daha basit ve anlaşılabilir yapısında olan modeller dünya genelinde kabul görmüş ve çok adet satılmış motorlardı.
Maalesef gelişen motor piyasası,elektronik aksamların yeni nesil motorlarda "olmassa olmaz" konumu sebebi ile 2005 yılında HD radikal bir karar alıp,o yıl itibari ile bazı modellerinde enjeksiyon ve elektronik aksam yerleştirmeleri ile piyasaya yeni modeller sürdü.Akabinde ilerleyen yıllarda çok eleştiri gören ve hatta katı HD tutkunlarının HD yönetim binasına gelip gösteri ve taşkınlık yapmalarına neden olan "VROD" modeli ile eski geleneksel karbüratörlü motor devirinin kapanmasına sebeb oldu.İlginçtir VROD modeli amerika piyasasında "en az satılan HD modeli" olmasına rağmen ,avrupa ve asya kıtalarında en çok satan model olmayı başaran bir çizgi yakaladı.HD bilinen klasikleşmiş bir çok modelini yeni akım motor teknolojileri ile donatıp piyasaya sürmesine rağmen,geleneksel ruhu yaşamak isteyenler hala 2005 öncesi klasik karbüratörlü modelleri hala tercih ediyorlar ve buda eski HD motorların piyasasının düşmemesine sebeb oluyor.

Ülkemize gelince,HD kullananları genelde 45 yaş üstü,belli bir konumda olan tabiri caizse ununu elemeiş eleğini asmış diyebilceğimiz insanların kullandığı bir motor olarak görürler.Bu bir noktada doğru olmasına rağmen son yıllarda genç kesimin de HD motorlara yönelmesi bu algıyı kırmaya başladı.Zaten HD nin ileriye yönelik asıl hedefleri daha genç kesimlere motor satmak ve bu "yaşlıların motoru" algısını kırmak.
Maalesefki ülkemizde HD motorlar gerek ikinci eli olsun gerekse sıfır olanlar aşırı pahalı ve masraflı,oysaki amerika piyasasında satılan 10000$ lık bir motor ,ülkemizde 20-22 bin $ seviyesinde satılmakta.Hal böyle olunca motoru alan arkadaşın sıkıntısını anlayabiliyorum,birde bunun üstüne gelen zamlar dolayısıyla zar zor alınan motoru kullanamamak korkusu insanı çok geriyordur muhakkak.

motosiklet.net forumunda HD modelleri ile alakalı başlıkların tek tük olması aslında HD motoru olmaynlardan değilde,genelde cruiser motorlara ülkemizde çok rağbet olmamasından kaynaklı bir durum olduğunu düşünüyorum.HD sahiplerinin bu platformda motorlarını tanıtması ve paylaşım yapması bence akıllarında bir çok soru işareti olanlar için güzel bir yönlendirici yol olacaktır zira şuanki paylaşımda çok güzel ve sade anlatımla motorun genel durumu,performansı ve kullanıcı tecrübeleri yansıtılmış.

Fİyatlar bazında diğer tarzlarda konuşacak olursak ,kaliteli başka bir markanın fiyatlarındada ortalama bir HD fiyatında olduğunu söylemek pek yanlış sayılmaz.Ne yazıkki cruiser piyasasında ülkemize orta segment motorların (250-750 cc) diğer markalar tarafından getirilmemeside bu tarza gönül verenleri çok zorlayan bir etken oluyor ve çinli motorlara mecburen yönelim oluyor.

Motorun hayırlı olsun arkdaşım,eski kullandığın motorunuda takip etmiştim ,ordada güzel paylaşımlar yapmıştın,yeni motorunla yapacağın paylaşımşarın devamı dileğiyle.

Yerinde tespitleriniz ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler.

Elimden geldiğince devamını getirmeye çalışacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------


amerikada şartlar nasıldır bilemem ama,burada yeni harley modellerinin çıkardığı elektronik sorunlar sebebiyle kulanıcılar servislerde bir haylı sıkıntı çektiler.Sonuç itibariyle jenerasyon olarak artık yeni nesil bir kullanıcı profili ortaya çıktı ve HD yöneticileride eskiyi bırakıp yeni genç kesimi hedef alan modeller çıkartmaya başladılar.

Ayrıca karbüratörlü motor seçenleri mrjinal olarak tanımlamakda mantıksız bana göre.Bİr HD kullanıcısı zaten aldığı motoru kişiselleştirme yaptığı için eski modelleri tercih etmesinden daha doğal bir sebeb yok çünkü her şeyi yeni modellere göre daha basit.Bİr cruiser motor kullanıcısı olarakda basit olan her motor en kullanışlı motordur bana göre.Bunun marjinllikle bir alakasıda yok,tercih meselesidir.Yani anlatmaya çalışdığım şey,zamanında karbüratörlü HD sahibi olupta sonradan yeni nesil motorlara geçenler her nedense ya motorlarını satıp eski modele yöneldiler yada ikici motorlarını eski HD olarak aldılar.HD kendini ispat etmiş sağlam bir marka ama ben şahsen yeni modellerini artık beğenmiyorum.Eski dyna modelleri hala benim için efsane motorlardır.

Yapılan yorumlara katkı olarak ; motorumda enjeksiyon ya da elektronik kaynaklı bir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------


VROD protesto edildi ama enjeksiyonu kimse protesto etmedi. Bilakis enjeksiyon tercih ediliyor. Evet ilk başlarda mükemmel değildi ama düzelttiler sonra. Zaten şu an enjeksiyonsuz modelleri de yok. Sırf karburatörlü olduğu için eski modellere rağbet eden varsa da marjinal bir kesimdir. Çünkü ikinci el fiyatlarında 2005 öncesinin herhangi bir avantajı görünmüyor.

Hayırlı olsun bu arada. Güle güle kullanın.

Teşekkür ederim.

Yakıt tüketimi, soğukta çalışmama ya zor çalışma gibi sıkıntıları da dikkate alarak (tabii ki bir önceki motorum Yamaha Midnight Star da ilk kez enjeksiyon sistemiyle tanışıp, rahatlığını görünce) enjeksiyonlu bir model tercih ettim açıkçası.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

Motosikleti aldığım zamandan beri yaptığım bakım ve eklemelerden bahsetmek istiyorum biraz da;

İlk olarak benden önce motor 3 ay kadar yattığı için zayıflamış olan akü değişti, yaptığım araştırmalar ve uzun zamandır motorlarımın bakımlarını yapan ustamın da tavsiyesi ile Motobatt markasında karar kıldım.

http://i.hizliresim.com/qGr5yd.jpg (http://hizliresim.com/qGr5yd)


Sonrasında; buji değişimi, yağ ve yağ filtresi değişimi ile devam ettik.

Buji olarak NGK , yağ filtresi olarak Hiflo, motor yağı olarak Motul 7100 15/50 kullandık.

http://i.hizliresim.com/G9ldZr.jpg (http://hizliresim.com/G9ldZr)


Hava filtresi yıkanabilir modellerden olduğundan temizlik için bir set satın aldım. Bilmeyen arkadaşlar için (ben de bilmiyordum) bu temizlik işlemini kısaca özetlemek isterim:

-Öncelikle filtre üzerine temizleme sıvısı uygulanıyor, bu sıvı hava filtresi üzerindeki toz, kir, yağ gibi maddeleri akıtıyor.

-Daha sonra sinek böcek gibi aralarda kalmış mahlukat ayıklanıyor ve hava filtresi kurumaya bırakılıyor. (Güneşin altına değil, mümkünse gölgeye)

-Kuruduktan sonra temizleme setinden çıkan yağ, filtreye uygulanıyor ve hava filtresi yerine takılıyor.

http://i.hizliresim.com/1JX8pj.jpg (http://hizliresim.com/1JX8pj)


Son olarak Amerika'da yaşamakta olan bir arkadaşımın hediye ettiği çantaların montajı yapılacak, montaj yapıldığında ayrıca resimleri paylaşacağım.

http://i.hizliresim.com/z0b6G7.jpg (http://hizliresim.com/z0b6G7)

Saygılarımla.

HAZZILHAR
20 Nisan 2018, 01:16
Oh be, uzun süre sonra her yerinden plastik aksam akmayan bir motosiklet gördü bu gözler. Tekrardan iyi günlerde kullan Eylem başkan. Arada bir fotoğraf at şenlendir ortalığı.

hasmet
20 Nisan 2018, 01:39
amerikada şartlar nasıldır bilemem ama,burada yeni harley modellerinin çıkardığı elektronik sorunlar sebebiyle kulanıcılar servislerde bir haylı sıkıntı çektiler.Sonuç itibariyle jenerasyon olarak artık yeni nesil bir kullanıcı profili ortaya çıktı ve HD yöneticileride eskiyi bırakıp yeni genç kesimi hedef alan modeller çıkartmaya başladılar.

Ayrıca karbüratörlü motor seçenleri mrjinal olarak tanımlamakda mantıksız bana göre.Bİr HD kullanıcısı zaten aldığı motoru kişiselleştirme yaptığı için eski modelleri tercih etmesinden daha doğal bir sebeb yok çünkü her şeyi yeni modellere göre daha basit.Bİr cruiser motor kullanıcısı olarakda basit olan her motor en kullanışlı motordur bana göre.Bunun marjinllikle bir alakasıda yok,tercih meselesidir.Yani anlatmaya çalışdığım şey,zamanında karbüratörlü HD sahibi olupta sonradan yeni nesil motorlara geçenler her nedense ya motorlarını satıp eski modele yöneldiler yada ikici motorlarını eski HD olarak aldılar.HD kendini ispat etmiş sağlam bir marka ama ben şahsen yeni modellerini artık beğenmiyorum.Eski dyna modelleri hala benim için efsane motorlardır.

Enjeksiyona geceli cok oldu ama. Uzun suredir sorunsuz enjeksiyonlu modeller. Basit olan motor tabii ki iyidir. Zaten enjeksiyonlu motorun kullanimi da, bakimi da daha basit. Insanlar seviyor ve haliyle tercih ediyor. Onun icin marjinal yazdim. Cunku yazdiginizin aksine burada insanlar karburatorlu eski Harley pesinde kosuyor degiller. Ikinci el fiyatlari da durumu yansitiyor zaten. Karburatorlu modeller daha ucuz.

vader
20 Nisan 2018, 09:16
Oh be, uzun süre sonra her yerinden plastik aksam akmayan bir motosiklet gördü bu gözler. Tekrardan iyi günlerde kullan Eylem başkan. Arada bir fotoğraf at şenlendir ortalığı.

Sağolasın Mert kardeşim. Bu taraflara gelecek olursan haber et mutlaka.

HAZZILHAR
20 Nisan 2018, 09:22
Sağolasın Mert kardeşim. Bu taraflara gelecek olursan haber et mutlaka.

Hele bir şu proje bitsin İstanbul'a döneyim, bir Ege turu var aklımda. Muhakkak ararım.

vader
11 Mayıs 2018, 20:27
En sonunda yeni çantaların montajını yaptırabildim. Özgür usta ile 3 saat süren çalışma sonunda ortaya güzel bir iş çıkardığımızı düşünüyorum.

Motorumuzun eski hali.
http://i.hizliresim.com/A146Pz.jpg (http://hizliresim.com/A146Pz)

Eski çantaları sökmekle işe başlıyoruz.
http://i.hizliresim.com/0EvNAR.jpg (http://hizliresim.com/0EvNAR)

Açıkçası çantasız da gayet yakışıklı oldu motor :D
http://i.hizliresim.com/4a7qOp.jpg (http://hizliresim.com/4a7qOp)

Çantaları sökmüşken, ulaşmakta zorlandığım yerlerde detaylı temizlik de yaptım.
http://i.hizliresim.com/A146pX.jpg (http://hizliresim.com/A146pX)

Yeni çantamız.
http://i.hizliresim.com/OoY9Oz.jpg (http://hizliresim.com/OoY9Oz)

İnce hesaplar, ölçümler, çantaların aynı hizada olması çok önemli.
http://i.hizliresim.com/z08lqO.jpg (http://hizliresim.com/z08lqO)

http://i.hizliresim.com/G962XN.jpg (http://hizliresim.com/G962XN)

Çantaların montajından sonra.
http://i.hizliresim.com/y0Yo99.jpg (http://hizliresim.com/y0Yo99)

http://i.hizliresim.com/6JgqGE.jpg (http://hizliresim.com/6JgqGE)

http://i.hizliresim.com/W7B9RP.jpg (http://hizliresim.com/W7B9RP)

http://i.hizliresim.com/3ErjJ5.jpg (http://hizliresim.com/3ErjJ5)

http://i.hizliresim.com/Rnm9RZ.jpg (http://hizliresim.com/Rnm9RZ)

natila
11 Mayıs 2018, 21:02
hocam hayırlı olsun peki bakımları nerde yaptıracaksınız? tamam hava filtresi ve yağını bi nebze yaparız da HD alınca servisine mahkümmu olmak zorundayız varmı böyle harley ustaları çevrenizde veya ben zaten ustayımmı diyorsunuz?

vader
11 Mayıs 2018, 22:40
hocam hayırlı olsun peki bakımları nerde yaptıracaksınız? tamam hava filtresi ve yağını bi nebze yaparız da HD alınca servisine mahkümmu olmak zorundayız varmı böyle harley ustaları çevrenizde veya ben zaten ustayımmı diyorsunuz?

Yaklaşık 5 yıldır çalıştığım ustama gitmeye devam ediyorum. Resimlerde gördüğünüz çantaların montajını da büyük emek vererek kendisi yaptı

Ancak onun üstesinden gelemeyeceği bir durum söz konusu olur ise Harley servisine gitmeyi düşünüyorum.

Nitekim bu pazar, motorumu yakıt ve hava ayarları için dyno tunning'e sokmak üzere Ankara Harley Davidson'a bir seyahatim olacak....

Onunla ilgili fotoları da bu başlık altında paylaşacağım.

logaritma
12 Mayıs 2018, 00:52
güle güle kullan kardeşim hayellerine kavuşman güzel .. ama seni daha çok benzinin 6tl olduğu bir ülkede herhalde 7-8 litre rahat yakarı vardır ortalama bir motor sürmeni taktir ettim..

memlekette 6 litre yakan arabaya bile yakıtı su gibi içiyor diyen insanlar olduğunu düşünürsek..

yanlış anlama ben aslan besleyen yemini düşünmez kafasında asla değilim en sevmediğimde zihniyettir bilmezler o lafı söyliyenler insanların hayellerine ne zorluklarla ulaşdığını..

vader
16 Mayıs 2018, 22:35
Uzun süredir planladığım Ankara seyahatini en sonunda gerçekleştirdim.

Özellikle yakıt tüketimi ile ilgili olarak, motora gerekli ayarlar yapılıp yazılım güncellemesi gerçekleştirildi.

Sonuçtan oldukça memnun kaldığımı söyleyebilirim. Daha düzgün gaz cevabı, azalan titreşim ve yakıt tüketimi gibi artıları oldu. Sürüş keyfim epey arttı diyebilirim.

Seyahatimle ilgili fotoları aşağıda paylaşıyorum:

İlk olarak yoldan bir kaç resim...

Hem benzin hem dinlenme (illa ki)
http://i.hizliresim.com/qGgyrR.jpg (http://hizliresim.com/qGgyrR)


Uşak - Afyon kara yolundan enfes bir kare
http://i.hizliresim.com/MdzRrg.jpg (http://hizliresim.com/MdzRrg)


Afyonda Sucuk-Ekmek için duruyorum.
http://i.hizliresim.com/QVky9Z.jpg (http://hizliresim.com/QVky9Z)


Yolda karşılaştığım, son derece hoş sohbet orta yaşlı çift ve şahane Goldwing'leri
http://i.hizliresim.com/bBO9Wb.jpg (http://hizliresim.com/bBO9Wb)


Ankara Harley Davidson'a varıyorum, cafe kapalı ancak mağazadaki personel kahve ikram ediyor.
http://i.hizliresim.com/dO6MRX.jpg (http://hizliresim.com/dO6MRX)


Bakım bölümündeki nefis motorlardan bazıları
http://i.hizliresim.com/0EPrQB.jpg (http://hizliresim.com/0EPrQB)

https://resmim.net/f/LfST7x.jpg

https://resmim.net/f/An9P5W.jpg

http://i.hizliresim.com/4ad95G.jpg (http://hizliresim.com/4ad95G)


Dyno jet yazılımı işlemi, oldukça uğraştırıcı bir iş, 3 saat kadar sürüyor.
http://i.hizliresim.com/JQ5WvQ.jpg (http://hizliresim.com/JQ5WvQ)


Motorum üzerinde 2 gün boyunca büyük emek harcayan Cem Bey ile bir resim çektirmez isem olmazdı.
http://i.hizliresim.com/OoWaPD.jpg (http://hizliresim.com/OoWaPD)


İlerleyen zamanlarda paylaşımlarım devam edecek.....

Easx
24 Mayıs 2018, 04:15
Hocam biraz eski motorlarınızla kıyaslayabilir misiniz acaba :)

gogozh
24 Mayıs 2018, 07:33
Allah kaza bela vermesin. Maşallah makina canavar. İlk aldigin gün de ' ulan makinaya bak ' demiştim şimdi de dedim .

vader
24 Mayıs 2018, 10:29
Hocam biraz eski motorlarınızla kıyaslayabilir misiniz acaba :)

Kısaca özetlemek gerekir ise:

Yakıt tüketimi (doğal olarak) daha fazla (şehir dışı 6,5 litre civarı tüketiyor)

Konfor olarak eski motorlarımdan üstün diyebilirim, Ankara yolculuğumda bile öyle aman aman yormadı.

Performans (yine doğal olarak :cherry: ) öküz gibi. Gazı açtın mı uzuyor alet.

İlk kez bu motorda ape gidon kullandım, düşündüğümden çok daha rahatmış, virajlarda vs. sıkıntı yaratmadı bana.

Harley, Japon motosikletlerine göre, nasıl söylesem...biraz "sert" bir motor. Bu kimine göre avantaj, kimine göre de tersi olabilir.

Bir de bazen trafikte kayrılıyormuş gibi hissediyorum :) Diğer sürücülerden saygı görüyorsunuz.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Aceofspades
24 Mayıs 2018, 11:39
Geç de olsa hayırlı olsun olsun hocam.

akünün ve dyno tune'un maliyetini merak ettim, bir sakınca yoksa paylaşırsan sevinirim.
bu arada istanbulda dyno bulamadınız mı yoksa Ankarada fiyat avantajı mı oldu?

vader
24 Mayıs 2018, 13:53
Geç de olsa hayırlı olsun olsun hocam.

akünün ve dyno tune'un maliyetini merak ettim, bir sakınca yoksa paylaşırsan sevinirim.
bu arada istanbulda dyno bulamadınız mı yoksa Ankarada fiyat avantajı mı oldu?

Çok teşekkürler Aceofspades (Bu arada Motörhead'e bayılırım ben de)

Ankara Harley Davidson Dyno olayına daha hakim diyelim....

Maliyetler konusunda fiyat paylaşmayı tercih etmiyorum. Umarım anlayışla karşılarsınız.

Saygılarımla.

vader
03 Haziran 2018, 14:30
Beyaz Yanaklı Lastik Nasıl Temizlenir?

Softail Deluxe'ü almamla birlikte ilk kez beyaz yanaklı lastiği olan bir motorum olmuş oldu.

Motorun kendi rengi ile birlikte, gerçekten de çok hoş bir bütünlük oluşturduğunu düşünüyordum.

...taa ki lastik yanakları kirlenene kadar.

Ufak bir araştırmadan sonra temizlik için şu yolu izledim,

Sıvı arap sabunu, 1 kova sıcak su ve scotch-brite bulaşık süngeri ayarladım.

Çeyrek kova sıcak suya bolca arap sabunu ekledim ve sünger ile bastırarak yanakları temizledim, toplamda 1 saat gibi bir zamanı aldı. Özellikle arka lastiği temizlemek içim tam bir mücadele verdim.

Ortaya çıkan sonuç beni tatmin etti, ilgilenen arkadaşlar için fotolar aşağıda :

http://i.hizliresim.com/LDYlQG.jpg (http://hizliresim.com/LDYlQG)

http://i.hizliresim.com/7DVaAW.jpg (http://hizliresim.com/7DVaAW)

http://i.hizliresim.com/PDY1QN.jpg (http://hizliresim.com/PDY1QN)

http://i.hizliresim.com/g64rXR.jpg (http://hizliresim.com/g64rXR)

ayetlervaray
03 Haziran 2018, 14:56
motor harika gözüküyor. ilerde motoru bobber yapıp, ön camı çıkartılıp şehir içinde kullanılabilir bide uzun tekli farlardan da takılırsa inanılmaz asi bir görünüm kazanır.

YBRMANİA
03 Haziran 2018, 15:02
HD test sürüşünde sürmüştüm bir modeli ismini hatırlamıyorum.tek beğendiğim yönü oturuşu ve rahatlığı.hayılrı olsun güğzel günlerde kullanın.

Cevonline
29 Haziran 2018, 15:13
güle güle kullanın bizimkide büyüyünce softail breakout olacak inş abisi :D

vader
01 Temmuz 2018, 21:25
Softail Deluxe ile 5.000 km'yi geride bıraktım ve motorla ilgili gözlemlerime bazı eklemeler yapma gereği duyuyorum.

Öncelikle yakıt mevzusu ile ilgili bir kaç kelam daha edeyim;
(vereceğim değerler 100 km'deki yakıt tüketimidir)

*Motor ile 1 kez Ankara ve 2 kez Çanakkale seyahati yapma fırsatım oldu.

Şehir dışı solo sürüşte, 90-120 km. bandında 6,5 litre gibi bir değer yakalayabildim.

Artçılı sürüşte ise 7.1 litre gibi bir tüketim söz konusu.

Vitesleri limitte kullanır (2. viteste 80 görüyor makine, motor çok bağırdığı için daha çok gaz açmaya cesaret edemedim.) ben gaz açarım, uçarım kaçarım diyorsanız 8 litrenin üzerini görmeye hazır olun derim :D

Yalnız burada şöyle bir sakatlık var, yukarıda bahsettiğim şekilde kullanmak çoook keyifli; misal 4. viteste 120'ye çıkıp 5'e atarsanız, makine 140 km gibi bir hızla yolda resmen “akmaya” başlıyor. Üst düzey süspansiyon sistemi ve son derece konforlu sele ile birlikte adeta bir araba gibi gidiyorsunuz. Benzinliğe girince hemen kendinize geliyorsunuz ama :P

Efendim?? Şehir içi yakıtı mı? Eeee.....o kısmı geçelim.

*Analog benzin göstergesine çok güvenmemek lazım, ibre kırmızı bölgenin en dibine dayanıp (ki bu çok hızlı gerçekleşiyor) “yandım yolda kalacaz” dediğinizde bile hala 2 litre civarı yakıt oluyor motorda.

*Bir türlü ısınamadığım Hypercharger'ı çıkartıp motoru orijinal hava filtreli haline çevirdim. Titreşim ve sese olumlu anlamda çok küçük bir etkisi olsa da, görüntü olarak beni daha çok tatmin etti.

*Harleyler'in yan ayaklıkları bir tuhaf; Japon motosikletlerinde olduğu gibi ayaklığı açıp motoru hemen bırakmıyorsunuz. Ayaklık açıldıktan sonra motorun ağırlığı ile bir miktar daha açılıp motoru tam olarak dengeliyor. İnerken dikkatli olmakta fayda var.

Temizlik sırasında ise (özellikle gidonu sağa kırdığınızda) sert hareketlerden kaçınıp motoru vitese almak en sağlamı. Bu ağırlıkta bir aletin altında kalmak hoş olmasa gerek :cherry:

*Motorda standart motor yağı değişimi haricinde, şanzuman ve primary yağı denen iki yağ daha mevcut ve hepsinin kendi ayrı hazneleri var. Tüm bu yağları belirli periyodik aralıklarla değiştirmek gerekiyor.

*Ön ve arka fren için 2 ayrı fren hidrolik sıvısı “haznesi” mevcut. Ön frene ait olan klasik yerinde, diğeri ise arka fren pedalının önünde yer alıyor.

*Bezin deposunun kapağı enteresan, hazırsanız başlıyorum :cherry:
Açarken, anahtarı saat yönünün tersine çevirip, çıkarttıktan sonra, kavanoz kapağı gibi sola çevirerek açıyorsunuz.
Kapatırken ise üstten hafifçe bastırıp sağa doğru çeviriyorsunuz, 3-4 tur attıktan sonra “trak” sesi ile yerine oturuyor.

Kullandıkça eklemeler yapmaya devam edeceğim, okuduğunuz için teşekkürler.

ahmet78
14 Ocak 2021, 14:01
selamlar size özelden bir mesaj atiım

ahmet78
24 Nisan 2021, 10:34
Bende 22 nisanda 2007 model 14000 km bir deluxe aldım bakımlar için servise bıraktım bir öneriniz olur mu ?